Nikonil täitus 60 miljonit objektiivi
autor: Lenno Grünberg

Nikon Corporation andis uhkusega teada, et 2011. aasta märtsiks on ettevõte oma ajaloo jooksul tootnud kokku 60 miljonit NIKKOR objektiivi.

1959. aastal tõi Nikon (toona nimega Nippon Kogaku K.K.) turule oma esimese peegelkaamera Nikon F koos vahetatava objektiiviga NIKKOR-S Auto 5cm f/2. Pool sajandit hiljem on NIKKOR objektiivid lemmikud nii fotohuviliste kui ka professionaalide hulgas.

2010. aasta augustis ületas toodetud NIKKOR objektiivide koguarv 55 miljonit. Sellest hetkest on Nikon lisanud tootevalikusse kuus uut NIKKOR objektiivi FX ja DX sensoriga digipeeglitele. NIKKOR objektiivid rahuldavad jätkuvalt vägagi laia kasutajaskonna vajadusi. Seda tõendab ka asjaolu, et vähem kui aastaga on ettevõte tootnud täiendavad viis miljonit objektiivi ning ületanud seega 60 miljoni piiri.

Praegune NIKKOR tootesari sisaldab enam kui 60 objektiivi: alates kalasilmast ja ülilainurgast kuni supertele, mikro ning PC-E nihutusega objektiivideni.

Karbist välja: Sony DSC-HX7V digikaamera
autor: Lauri Veerde

Võimsa suumi ja kompaktse korpusega digikaamerat on üpris keeruline valida. Käesoleval aastal esitletud mudelitest peaks  vaatama Canon SX 230HS, Nikon S9100 ja Sony DSC-HX7V poole. Neist kolmest ühe esile tõstmine vajaks põhjalikumat ülevaadet – juba oma objektiivide poolest on nad üksteisega võrreldes väga erinevad kaamerad. Sony trumbiks oma konkurentide ees on esmapilgul täiuslikuna tunduv kompott: GPS, manuaalrežiim,  25 mm lainurk, hea lahutusvõimega LCD, mõnus panoraampiltide režiim ning sellele lisaks veel 3D fotode pildistamine. Samas on selle 10x suumiga objektiiv trio nõrgim ning puudub käepärane avaprioriteetrežiim.  Vaatame lähemalt:  

Karbis on: Sony DSC-HX7V, kasutusjuhendid, CD-plaat fotohaldustarkvaraga “Picture Motion Brauser”, USB-kaabel, toitejuhe,  adapter toitejuhtme ja USB-kaabli vahele, NP-BG1 liitiumaku ja randmepael.

USB-kaabli kaamerapoolses otsas on micro-USB pistik.

Akut ei ole laadimiseks vaja kaamera seest välja võtta. USB-kaabel tuleb kaasas oleva adaptri abil ühendada toitejuhtmega ning kaamera all olevasse micro-USB pessa torgata.

CIPA standardse testi andmeil peaks aku vastu pidama 290 võtet.

Aku ja mälukaart sisenevad kaamerasse alumise luugi kaudu.

10x suumiga kaameratele omaselt ei ole Sony HX7V väga kompakne kompaktkaamera. Seda võib võrrelda näiteks Lumix LX3 või Canon S-seeria aparaatidega. Sony NEX-hübriidid sellest nii väga palju suuremad ei olegi. Suure välimise läätsega objektiiv ning tõsise joonega disain annavad mõista, et tegu on tavalisest vingema kompaktkaameraga. Täpselt nii see ongi.

Kui eest näeb kaamera välja nagu tõsine tegija, siis tagant on see juskui tavaline seebikas. Mõned nupud on visatud ekraanist paremale poole plastiku peale. Kasutamismugavusega need praalida ei saa – nupud on kuidagi liiga korpuse sees, ratas kipub vajutust üritades ikka ringi liikuma ja ratta keskel olevat nuppu saab korralikult vajutatada ainult küüneotsaga.


Kaamera peal olevast rattast saab vahetada pildistusrežiime. Mugav ja hea. Vasakul pool on näha ka stereomikrofon, mis video kõrvale keskmisest paremat heli tootma peaks.

Kolm parimat detaili:

Programmiratas kaamera peal

Kumeeritud ja kompaktkaamera kohta päris suur käepide, tänu millele püsib kaamera hästi käes.

10x suumiga Sony G objektiiv. Ekvivalentseks fookuskauguste vahemikuks 25 – 250 mm.

Sony DSC-HX7V ekraanilt

Sweep Panorama režiimiga on õnnistatud Sony kõik uuemad kompaktkaamerad.

Background Defocus režiim – pildistab kaks fotot – ühe, millel esiplaan on terav, teise millel taust on udune ning paneb need siis üheks pildiks kokku.

Background Defocus režiim toimib paremini siis kui teravustamiskauguseks on vähem kui 30 cm.

15 erinevat pildiprogrammi

3D fotod kolmel moel – tavalne 3D foto, 3D panoraam ning tavaline 3D foto mille juurde salvestatakse ka 2D foto.


Filmirežiimil on võimalik pildistada täielikult automatiseeritult. Saab aga ka valida seitsme pildiprogrammi vahel: Soft Snap (võimalikult väike teravusulatus), Landscape (Võimalikult suur teravusulatus), Twilight (võimalikult pikk säriaeg), High sensitivity (kõrge Auto ISO), Beach (ei jäta heledat liiva  alasärisse), Snow (ei jäta valget lund alasärisse e halliks), Fireworks (ilutulestiku filmimiseks).

AVCHD kodeeringis saab salvestada kolme eri kvaliteediastmega Full HD formaadis klippe. Igapäevasündmuste filmimiseks võib paremini sobida MP4 kodeering, kus on lisaks 1080p formaadile ka 720p ja VGA formaat. Filmides kogu aeg Full HD klippe saab arvuti kõvaketas kole kiiresti täis.

AVCHD saab MP4 formaadi vastuvahetada “Shooting Settings” menüüs.

P (Program) pildistamisrežiimil saab lisaks särikompensatsioonile valida ka viisi, kuida kaamera säritust mõõdab, teravustab ja ISO-numbrit seab

Üks Sony DSC-HX7V eksklusiivsetest omadustest on sisseehitatud GPS moodul, mis salvestab piltide juurde asukohainfo. Selle abil saab fotosid pärast näiteks Google Maps kaardile lisada.


Kaamerasse on lisatud päris korralik kasutusjuhend koos otsingu ning vaatamise ajalooga. Ilusasti kujundatud ja selgelt kategoriseeritud abimees seletab lahti võimalused erinevate režiimide puhul, annab teada ekraanil olevate ikoonide tähenduse, käsitleb esineda võivaid probleeme ning erinevaid võimalusi, mida kaameraga peale pildistamise-filmimise veel teha saab (piltide töötlemine, GPS, ühendamine arvutiga jne).

Eesti mehed teevad revolutsiooni: profitasemel elektrooniline pildiotsija LCDVFe näitab ennast NAB videomessil
autor: Lauri Veerde

Sellist tootefotot juba tihti ei kohta. Schneider-Kreuznach Cine-Xenar 35 mm T2.1 objektiiviga kaunistatud Red Epic videokaamera, mille kohal kõrgumas Eesti meeste meisterdatud elektrooniline pildiotsija LCDVFe. Kõige selle kõrval vahti pidamas eestlastele igiomaselt tuttav Viljandi tuletikumehike. Sellisel pildil on ju potentsiaali lausa silma märjutada.

LCDVF vennad siitsamast Tartust on hakkama saanud tõsise relvaga, mis peibutab tavakasutajaid ja professionaale. LCDVFe on elektrooniline pildiotsija, mis saab oma videosignaali kaamera HDMI-pordi kaudu. Seega sobib see kasutamiseks mitte ainult RED profimasinatega, vaid praktiliselt kõikide kaameratega, millel on HDMI liides. 550D/600D jaoks jääb ilmselt pisut raskeks aga peaks töötama ka nendega.

LCDVFe abil on võimalik kaadri tehnilisi parameetreid korpuses peituval 3″ ekraanilt väga täpselt paika seada. Paremaks teravustamiseks saab kasutada režiimi, mis kuvab ekraanile must-valge, suurendatud kontrastsusega kujutise. Ala- ja ülesäris olevad alad markeeritakse ekraanil soovi korral triibulisteks. Loomulikult saab ekraanilt paistvat ka suumida. Lisaks kadreeritava paremale hindamisele on LCDVFe-d ka tavalisest ekraani külge kinnitatavast LCDVF pildiotsijast mugavam kasutada. Kuna see ei asetse kaameraga ühel teljel, saab selle olemasolul kasutada palju paindlikumaid õlaraamide konstruktsioone. Veebi üles riputatud tootefotodelt tundub, et seda saab ka vertikaalsihis nurga alla keerata.

LCDVF mehed presenteerivad oma uut saavutust homme Las Vegases algaval NAB videotehnikale pühendatud messil (messiboks # C9921). Edu teile. Kaugel Ameerikamaal on LCDVFe hinnaks 750 taala (514 €). Oma küla mehed saavad ehk natuke alet ka…

Loe ka LCDVF pildiotsija ülevaadet Digitesti veebilehel

Karbist välja: Pentax Optio S1 kompaktkaamera
autor: Lauri Veerde

Pentaxi S-seeria sai alguse aastal 2003. Õhukesed, metallist korpusega ja soodsasse hinnaklassi kuuluvad kompaktkaamerad on alates esimesest mudelist (Optio S) olnud väga populaarsed fotomasinad. Kõik eeldused selleks on olemas ka uhiuuel, äsja Photopointi poodidesse jõudnud S-seeria esindajal Pentax Optio S1. Kena disainiga, mis mõne nurga pealt koguni Canoni Ixus-seeria aparaate meenutab. Tugeva konstruksiooniga, mehaanilise värinastabilisaatori ja 14 MP sensoriga kaamera hinnaks on 129 eurot ehk 2018 krooni. Vaatame siis, mis selle raha eest saab:

Ekraanilt:

Zeissilt unelmate objektiivikomplekt videogurmaanidele
autor: Lauri Veerde

Minu kolleeg rääkis, kuidas ta kord Photokina fotomessil Carl Zeissi esindajatega vesteldes küsis: “Millal te oma objektiivid autofookusega varustate?”. See oli viga. Autofookus on Zeissi jaoks nagu pudel rummi Jesiitide ordu munga jaoks. Põlastusega silmis väljendasid saksa härrad oma seisukohta ja tegid selgeks, et sellist pühaduseteotust nagu autofookus ei saa Zeissi objektiividel kunagi olema.

Zeiss võib ainult õnne tänada, et fototehnika areng on toonud poodide lettidele peegelkaamerad, mis filmivad, aga ei ole võimelised filmimise ajal automaatselt teravustama. See tähendab, et filmimise ajal peab manuaalselt teravustama. See aga tähendab omakorda, et DSLR-videomeistrid vajavad objektiive, mille käsitsi teravustamine oleks võimalikult täpne ja mugav. Zeissi objektiivide teravustamine seda kindlasti on ja nõudlus nende järele on viimastel aastatel hüppeliselt kasvanud.

Zeiss teab seda. Samuti teab ta ka valemit, mis igal HDSLR videogurmaanil käed värisema paneb. Sellesse valemisse kuulub veekindel  kohver ning viis Zeissi suurepärast valgusjõulist fiksobjektiivi Nikoni või Canoni kaamerale:

Jevgenia tegi liiga kange kohvi ja mul käed värisevad.