Karbist välja: DJI Mavic Air 2 droon
autor: Lauri Veerde


Alla tuhande euro maksvad fotodroonid on seni olnud pigem poisikeste mänguasjad kui tõsisema fotohuvilise nõudmistele vastavad tööriistad. Sa võid Photopointi e-poes ise vaadata, mis sellise raha eest saab: DJI Spark, DJI Mavic Air, Parrot Bepop, DJI Mavic Mini… לks ei salvesta RAW faili, teine ühendub puldiga vaid WiFi abil, kolmandal – oh õudust – on kalasilmobjektiiv. Eelmisel sügisel müüki tulnud Mavic Mini on lennuvõime poolest neist kõige asisem, kuid niru foto- ja videovõimekusega.

Sellisesse noobide seltskonda on nüüd maandunud DJI Mavic Air 2. Parim alla 1000 euro maksev droon maailmas. Esimene DJI droon, mis suudab filmida 4K 60 fps videot ja millel on heas valguses pildistamiseks lausa 48 MP lahutusvõimega sensor. Sellele lisaks hästi toimivad lähedussensorid, pikk lennuaeg, katkestusteta kahesüsteemne OcuSync raadioside ja vaiksed propellerid. Tundub nagu võidukombinatsioon, mis muudab Mavic 2 Pro drooni mõttetuks? Päris nii hästi need asjad siiski pole, sest olgugi peaaegu perfektne kombinatsioon, on uuel Mavic’ul ka mõned olulised varjuküljed. Kõigest lähemalt aga juba karbist välja võtmise käigus. 

 

DJI Mavic Air 2 asendab senise Mavic Air drooni ja asetub DJI tootevalikus täpselt Mavic Mini ja Mavic 2 Pro vahele. Esmapilgul – eriti just drooni enda (mitte drooni kaamera) tehnilisi parameetreid ja võimalusi vaadates – tundub Air 2 olema üsna sarnane just kallimale Pro 2 versioonile. Mõne omadusega (nagu näiteks videorežiim) tundub uus mudel senist Pro versiooni isegi ületavat. See tunne päris reaalsusele ei vasta. Mavic 2 Pro video- ja fotokvaliteedile Air 2 siiski lähedale ei saa, olgugi et tooteandmete leht väidaks justkui vastupidist.

Olgu sellega kuidas on, kõigist soodsamatest droonidest, sealhulgas senisest Mavic Air mudelist – on uus Mavic Air 2 mitte lihtsalt peajagu vaid terve kere jagu üle. Vaatame alustuseks kiirelt olulisemate tehniliste andmete võrdlustabelit: 

  Mavic Air Mavic Air 2 Mavic 2 Pro
 
Sensori suurus 1/2.3″ 1/2″ 1″
Sensori lahutusvõime 12 MP 12/48 MP 20 MP
Objektiivi fookuskaugus 35mm ekv. 24 mm 24 mm 28 mm
Objektiivi ava f/2.8  f/2.8  f/2.8 –  f/11
Teravustamine Fikseeritud fookuskaugus Fikseeritud fookuskaugus Autofookus
Iso tundlikkus 100-3200 100-6400 100-12800
Video maks. kaadrisagedus 4K režiimis 30 fps 60 fps 30 fps
Video maks. kaadrisagedus Full HD režiimis 120 fps 240 fps 120 fps
Video maks. andmesagedus 100 Mbps 120 Mbps 100 Mbps
RAW faili salvestamise võimalus Jah Jah Jah
Hyperlight SmartPhoto Jah
Salvestusmeedia Micro SD + 8GB sisemälu Micro SD + 8GB sisemälu Micro SD + 8GB sisemälu
       
Gimbali kallutamine Alla – 90°, üles 17° Alla -90°, üles 24°  Alla -90° üles 30°
Lennuaeg 21 minutit 34 minutit 31 minutit
Juhtpuldi tööraadius CE 2000m 6000m 5000m
Maksimaalne lennukiirus 68,4 km/h 68,4 km/h 72 km/h
Raadioside WiFi OcuSync 2.0 OcuSync 2.0
Takistuste tuvastamine Eesmised sensorid: 0.5 – 12 m
Tagumised sensorid: 0.5 – 10 m
Eesmised sensorid: 0.4 – 22 m
Tagumised sensorid: 0.4 – 24 m
Alumised sensorid: 0.1 – 8 m
Eesmised sensorid: 0.5 – 20 m
Tagumised sensorid: 0.5 – 16 m
Külgmised sensorid: 0.5 – 10 m
לlemised sensorid: 0.1 – 8 m
Alumised sensorid: 0.5 – 11 m
Maandumist ja õhkutõusmist abistav LED-lamp Jah Jah
Telefoni laadimise funktsioon Jah
Soovituslik töötemperatuur 0°C – 40°C -10° to 40°C -10°C – 40°C
Mõõtmed kokkupanduna 168 ח 83 ח 49 mm 183 ח 253 ח 77 mm 214 ח 91 ח 84 mm
Kaal 430 g 570 g 907 g

 

Mavic Air 2 karbist välja võtmise kogemus on sujuv ja meeldiv. Ei mingeid kilesse mässitud komponente, kõik on ilusasti läbimõeldult perfektne justnagu DJI ammuse iidoli Apple’i tehnika puhul. 

DJI Mavic Air 2 parimad omadused (ja uuendused võrreldes eelkäijaga)

  • Senine WiFi ühendus juhtpuldi ja drooni vahel on asendunud korraliku OcuSync 2.0 raasiosidestandardiga. Ei mingeid ülekandekatkestusi enam! Teoreetiline vahemaa puldi ja drooni vahel võib olla isegi kuni 6-10 km
  • Esimene DJI tavakasutaja droon, mis filmib 4K videot 60 fps kaadrisagedusega
  • HDR videorežiim salvestab väga ilusaid suure dünaamilise ulatusega videoid
  • Kaamera on senisega võrreldes täiesti teisest puust – võimalik pildistada jpg või dng formaadis 12 MP või 48 MP suurusi pilte
  • Aku vastupidavus ehk drooni lennuaeg on drastiliselt parem: senise 21 minuti asemel 34 minutit. Väga oluline eriti just talvistes tingimustes lennates
  • Suurem ja tugevam korpus ning võimsamad mootorid muudavad Mavic Air 2 drooni võimekaks lendama stabiilselt ka üsna tugeva tuulega
  • Parem koostekvaliteet, suurem korpus, tihendid jne muudavad Mavic Air 2 drooni vastupidavamaks külmakraadidega lennates. Algne Air: kuni 0 kraadi, Mavic Air 2: kuni -10 kraadi
  • Uus juhtpult on küll suurem, kuid oluliselt mugavam kasutada
  • Uus Active Track 3.0 toimib koos uute lähedussensoritega paremini, kui ükskõik millisel teisel DJI droonil. Lähedussensoreid on küll vähem kui näiteks Mavic 2 Pro droonil, aga need on võimekamad – tarkvaraalgoritmid on täiustatud.

DJI Mavic Air 2 miinused

  • Ei ole võimalik muuta Gimbali liikumist sujuvamaks
  • Ei ole võimalik muuta juhtpuldi kange sujuvamaks
  • Pildistatava foto seadistamine on piiratud. Mavic Air 2 ei kasuta juhtimiseks DJI Go rakendust vaid DJI Fly rakendust. Viimasel on oluliselt lihtsam ja väiksemate valikutega kasutajaliides. Air 2 objektiivist tulenevalt ei saa muidugi muuta kaamera ava, samas aga ei saa muuta ka värviküllasust, kontrastsust, teravust jne. Tundub, nagu oleks DJI teinud liiga hea riistvaraga drooni ja – et see ei hakkaks ohustama astme võrra kallima Dji Mavic 2 Pro drooni müüki – otsustati võimeka riistvaraga droon tarkvara abil piirata. 
  • Pole võimalik kasutada TapFly ja Waypoint programme. Waypoint on olemas ainult Hyperlapse režiimis. 

 

Karbist tuleb esimese hooga välja kolm asja: DJI Mavic Air 2 droon, juhtpult ja lisatarvikute karp. 

 

Lisatarvikute karbi sisu laiali laotatuna. Vasakult: laadimisadapter, kuus propellerit (kaks varuks), toitekaabel, USB-C kaabel laadimiseks ja andmevahetuseks, juhtpuldi hoovad ja kaks kaablit, mille abil juhtpult telefoniga ühendada. לks neist kaablitest on Micro USB, teine USB-C otsaga. Lightning otsaga kaabel on samuti komplektis – see on juba juhtpuldi külge kinnitatud. 

 

Võrreldes senise Mavic Air drooniga on Mavic Air 2 korpuse disain oluliselt muutunud, sarnanedes nüüd Mavic Mini ja Mavic 2 Pro droonidele. See on hea, sest koos disainiga on kõvasti paranenud drooni koostekvaliteet ja talvine lennuvõime. Mavic Air drooni ei soovitatud alla 0°C lendu lasta, uus Mavic Air 2 peaks aga tõrgeteta toimima kuni -10°C pakases. 

 

Suurem. Mavic Air 2 on oluliselt suurem kui eelkäija Mavic Air. Suuremad mõõtmed annavad võimaluse kasutada paremini toimivat gimbalit. Tõenäoliselt võimaldab suurem korpus hajutada paremini 4K 60p video salvestamisest tekkivat soojust ja vältida seeläbi drooni ülekuumenemist. Kõige olulisem hüve, mis drooni mõõtmete suurenemisega kaasneb, on aga pikem lennuaeg. Senise 21 minuti asemel 34 minutit. Päris elus, ilma sportrežiimi kasutamata, on see pigem umbes 26 või 28 minutit, aga siiski oluliselt rohkem kui eelkäijal. Kellele Mavic Air 2 suurem korpus ei sobi – reisimisel on ju ikka mugavam väiksemat kaasa võtta – see peab leppima Mavic Mini pakutavaga. 

 

Mavic Air 2 kaamera tehnilised andmed ajavad fotograafidel juhtme päris sassi. Kaamera sensor on 12/48 MP. Teisisõnu: kaamera suudab teha nii 12 MP fotosid kui ka üüratult suure lahutusvõimega 48 MP fotosid. Mis värk sellega on? 

Mõnel pool ülevaadetes kirjutatakse, nagu kasutaks see droon 48 MP fotode tegemisel hübriidkaameratest tuntud “image compositing” meetodit, mille puhul pildistab kaamera (sensorit nihutades) mitu järjestikust fotot ja paneb need siis automaatselt üheks suurema lahutusvõimega fotoks kokku. See ei ole tõsi. Mavic Air 2 ei pildista 48MP fotode tegemiseks mitut kaadrit. 48 ja 12 MP fotode võimalus tuleneb otseselt sensorist endast.

Mavic Air 2 kasutab tõenäoliselt Sony IMX586 pildisensorit. Seesama sensor on kasutusel mitmetes Android nutitelefonides nagu näiteks Xiaomi Mi 9 või OnePlus 7. Sellel sensoril ongi tegelikult ka 48 pikslit. Aga kuna 48 pikslit nii pisikese sensori pinnal ei anna väga head kvaliteeti – eriti hämarates tingimustes – siis on pikslite peal olev Bayeri värvifilter asetatud nii, et iga punane, sinine ja roheline ruut katab mitte ühe piksli (nagu tavaliselt) vaid neli pikslit. Tänu sellele on võimalik need neli pikslit vajadusel kombineerida üheks (pixel binning) ja pildistada väiksema lahutusvõimega aga parema kvaliteediga 12 MP pilte

Kel rohkem huvi, saab selle sensori toimimise kohta täpsemalt lugeda Sony 2018. aasta pressiteatest

Oluline reegel, mida Mavic Air 2 drooniga pildistades peaks meeles pidama on see, et 48 MP režiimis ei ole foto alati kvaliteetsem. 48 MP režiimi on soovituslik kasutada ainult väga heades valgustingimustes – päeval päikesepaistega. Ja isegi siis on enamik ülevaateid leidnud, et pildikvaliteet ei ole (tõenäoliselt difraktsiooni tõttu) oluliselt parem võrreldes 12MP fotoga mis on järeltöötluses 2x suurendatud. Kindlasti tasuks 48 MP fotosid vältida päikeseloojangute või – tõusude pildistamisel või ööfotograafias või üldiselt kõikjal kus valgust napib. 

Kõige parem uuendus Mavic 2 juures ei ole aga sugugi mitte kaamera, vaid hoopis OcuSync 2.0. Senine “Parendatud WiFi” ühendus juhtpuldi ja drooni vahel on nüüd asendatud kahe erineva sagedusalaga raadiosidega – täpselt nagu kallimatel DJI droonidel. See tähendab lihtsamat ühenduvust, väga stabiilset, praktiliselt katkematut videosignaali ja senisest teravamat pilti telefoniekraanil. 

 

Drooni alumist külge ilmestab reljeefsete joontega keskosa – see toimib nagu radiaator, mis kaitseb 4K 60P videot filmivat drooni ülekuumenemise eest. Seal keskel on uuel mudelil ka kollase silmaga LED-lamp mis on abiks hämaras maandumisel või õhkutõusul. 

 

DJI Mavic Air 2 on saanud uued mootorid. Ja mootori küljes on uued propellerikinnitused. Siin peab droonilennutaja olema aga ekstra tähelepanelik, et õige propeller õige mootori külge kinnitada. 

Hõbedase ringikesega propeller (paremal) kinnitub hõbedase märkega mootori külge ja märgistuseta propeller kinnitub märgistuseta mootori külge. Kumbagi on kaks. See on lihtne värk ja see on nii olnud kõikide DJI droonidega. Mavic Air 2 juures on aga toimunud väike muudatus. Kui seni ei olnud võimalikki kinnitada tavalist propellerit hõbedase mootori külge – vale propeller lihtsalt ei kinnitunud – siis Mavic Air 2 puhul saab vabalt kinnitada vale propelleri vale mootori külge. Selle tõttu näidatakse DJI rakenduses enne lendamist ka meeldetuletust propellerite kinnitamise kohta.

 

Drooni paremal pool küljel on USB-C pesa andmevahetuseks. 

 

Drooni vasakul küljel on MicroSD mälukaardi pesa. Lisaks Micro SD mälukaardile on droonil olemas ka 8 GB sisemälu – väga vajalik omadus neil kriitilistel hetkedel, kui mälukaart täis saab või maha ununeb. 

 

Aku laetuse taseme kontrollimiseks vajalikud indikaatorid on mikroskoopilised roheliselt helendavad täpid. Siseruumides või pilvise ilmaga on kõik OK, aga kuidas peaksid need pisikesed tulukesed näha olema päikeselise ilmaga? 

Senise Mavic Air aku kinnitati drooni külge altpoolt, Mavic Air 2 drooni aku kinnitub aga drooni ülemisele küljele – täpselt nagu Mavic 2 Pro ja Mavic Mini droonide puhul. Tänu sellele on lihtsam drooni sisse lülitada, kontrollida aku laetuse taset, akut vahetada ja kui aku kinnitused peaksid olema kuidagi kahjustatud, siis on aku pesast välja kukkumise tõenäosus väiksem. 

Mavic Air 2 drooniga tuleb kaasa täiesti uudne juhtpult. Miinuseid tooksin ma selle puldi juures välja kaks. Esiteks on see suur – umbes sama suur nagu ekraaniga varustatud ja eraldi müüdav Smart Controller pult. Ja teiseks ei ole selle peal ekraani. Ma ei mõtle isegi sellist ekraani, kust saaks vaadata videopilti. Mingi väiksem ekraan, kus on igaks juhuks olemas peamised lennuparameetrid nagu drooni kaugus, kõrgus, kiirus jms, oleks päris vajalik. Juhuks kui telefoniga midagi juhtuma peaks, on see droonioperaatorile hea backup et droon ohutult koju tuua. 

Juhtkangid saab transpordi ajaks pista lihtsasti ligipääsetavasse kohta puldi allääres. Drooniga on kaasas kaks komplekti kange – juhuks kui peaksid ühe ära kaotama, on sul kohe droonikotist uus varuks võtta. 

 

 

Plusse on selle puldi puhul siiski rohkem kui miinuseid. Alustuseks on see väga mugav hoida. Oluliselt mugavam kui näiteks Mavic 2 Pro pulti. Teiseks on selle juhthoovad kiiremini ligipääsetavas asukohas. Kolmandaks on telefonihoidja nüüd mitte puldi allosas vaid üleval.  

Telefonihoidjasse mahub telefon ära ilma, et peaks telefoni ümbrisest eemaldama (oleneb muidugi ümbrisest). Mehhanism toimib selliselt et alguses tuleb hoidja lihtsalt pesast välja tõmmata. Poole peal rakendub vedrumehanism, mis telefoni kindlalt hoidjasse fikseerib. Võrreldes näiteks Mavic 2 Pro telefonihoidja süsteemiga on see väga mugav ja kiire. 

Drooni ja puldi vaheline kaabel on korralikult hoiul telefonihoidiku orvas. Selle üks ots peab sinna sisestatuks jääma (tähistatud puldi ikooniga), teine ots tuleb sealt välja õngitseda ja telefoni pessa torgata. Kümnekraadise külmaga näiteks on seda tõenäoliselt üsna ebamugav teha, aga parem ikka kui näiteks Mavic 2 Pro süsteem, kus see kaabel alatasa kusagile konstruktsiooni vahele kinni jääb. 

 

Puldi peal ülemäära palju juhtnuppe ei ole. Esiküljel on tagasi koju, lennurežiimid ja väljalülitamine, לlal nurkades programmeeritav Fn nupp ja paremal pool nupp video/foto režiimide vahetamiseks. Puldi ülaosas vasakul on ratas gimbali üles-alla liigutamiseks ja paremal suur päästik pildistamiseks või video salvestamise peatamiseks/alustamiseks. Ongi kõik – aga midagi olulist puudu ju polegi. 

 

DJI Mavic Air on justkui Mavic 2 Pro drooni väike vend. Lennuvõime poolest on uue ActiveTrack 3.0 süsteemiga varustatud Air 2 oma suurest vennast isegi üle ja ka ihaldusväärset 4K 60p videorežiimi pole ju ühelgi teisel Mavicul. Kes tahab parimat fotokvaliteeti ja paindlikke manuaalseid seadistusvõimalusi, nende jaoks on siiski paremaks valikuks Mavic 2 Pro. Kes aga soovib lihtsasti juhitavat drooni millega ilma keerukamaid seadistusi tegemata ilusaid fotosid ja pea profiklassi videot – nende jaoks on uus Mavic Air 2 droon justkui loodud. 

Dji Mavic Air 2 ei ole maailma parim fotodroon. Seda tiitlit jääb tõenäoliselt veel tükiks ajaks hoidma Mavic 2 Pro. Küll aga võib julgesti kirjutada, et Mavic Air 2 on parim alla 1000 euro maksev droon. Mäekõrguselt. 

(15)

The post Karbist välja: DJI Mavic Air 2 droon appeared first on Photopointi ajaveeb.

Nüüd rentimiseks: Tamron 70-180mm f/2.8 Di III VXD objektiiv Sonyle
autor: Jürgen Veerme

Tamron 70-180mm VXD Sonyle

Photopointi foto- ja videotehnika renti saabus laenutamiseks Tamron 70-180mm f/2.8 Di III VXD, mis on spetsiaalselt Sony täiskaader hübriidkaameratele disainitud ja ehitatud telesuumobjektiiv. Sellel on laitmatu teravus terves suumivahemikus ja tänu läbivale f/2.8 avale pakub objektiiv lummavat bokeh-efekti – tehes sellest ideaalse kaaslase ka portreefotograafidele.

 

Uus 70-180mm f/2.8 Di III VXD telesuum on Tamronile omaselt vääristatud tolmu- ja ilmastikukindlaks ning  eesmisele läätseelemendile on lisatud  fluor-kate, mis tõrjub sellelt vett ja õli.

Kui otsustad pärast rentimist Tamron 70-180mm Di III VXD objektiivi enda fotokotti soetada, siis saad uue renditasu võrra soodsamalt (maksimaalselt 1 nädala rendi maksumuse ulatuses).

Vaata lisaks:

 

Tutvu kogu Photopointi fototehnika rendi valiku ja hindadega »

Osta Tamron 70-180mm f/2.8 Di III VXD objektiiv Sonyle päriseks »

 

Fototehnika rentija meelespea:

  • Kõiki renditavaid tooteid ja hetkesaadavust saab vaadata internetist: photopoint.ee/rent
  • renditava tehnika eest tuleb rendihind tasuda ettemaksuna;
  • makseviisina aktsepteeritakse vaid pangakaarti;
  • tagatisraha suurus on 0-100% toote maksumusest;
  • fototehnikat saab rentida vähemalt 18-aastane isik ID-kaardi või passi alusel;
  • Photopointi fototehnika rendipunktid asuvad Tartus – Kvartali keskuses ja Tallinnas – Rocca al Mare keskuses.
  • kõik Photopointi rendis olevad seadmed on graveeritud.

(7)

The post Nüüd rentimiseks: Tamron 70-180mm f/2.8 Di III VXD objektiiv Sonyle appeared first on Photopointi ajaveeb.

Tamron 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD on ideaalne kõik-ühes suumobjektiiv Sony täiskaadritele
autor: Jürgen Veerme

Tamron 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD

Sony täiskaader hübriidkaamerad on nii hobi- kui profifotograafide hulgas saavutanud tohutu populaarsuse ja seetõttu on ka Tamron enda fookuse suunanud just Sony jaoks sobilike objektiivide tootmisele. Turule on ju juba toodud Tamron 17-28mm f/2.8 Di III RXDTamron 28-75mm f/2.8 Di III RXD ja Tamron 70-180mm f/2.8 Di III VXD suumobjektiiv ning Tamron 24mm f/2.8 Di III OSDTamron 35mm f/2.8 Di III OSD ja Tamron 20mm f/2.8 Di III OSD fiksobjektiivid.

Selles valguses ei ole üllatav uudis, et juunikuu lõpus saabub müügile uus Sony Alpha seeria hübriidkaameratele mõeldud objektiiv. לllatav on see, et selleks on Tamron 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD – tegemist on maailma esimese kõik-ühes suumobjektiiviga, millel on 28mm juures maksimaalseks avaks f/2.8!

Tamron 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD

Uhiuus 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD on mugav ja kompaktne kõik-ühes suumobjektiiv, mida on mugav kaasa haarata just fotojalutuskäikudele, reisile, loodusesse ning ka spordivõistlustele. Objektiiv pakub silmapaistvat pildikvaliteeti kogu suumivahemiku ulatuses ja makrofotograafide rõõmuks on objektiivil ka lühike minimaalne teravustamiskaugus: 28mm juures 19 cm ja 200mm juures 80 cm. Samuti sobib see portreefotograafidele, sest kiire ava abil saavutatud bokeh-efekt tagab sujuva ja pehme ülemineku esiplaanilt taustale. 

Uus universaalsuum-objektiiv on Tamronile omaselt tolmu- ja niiskuskindel ning sobitub ideaalselt piskesete Sony kaameratega, sest see on ainult 117mm pikk ja kaalub kõigest 575 grammi. Võrdluseks, et Tamron 28-75mm f/2.8 Di III RXD on 117,8 mm pikk ja kaalub 550 g. Sarnaselt teistele Tamroni poolt Sony kaameratele toodetud objektiividele on ka 28-200mm Di III RXD filtrikeermeks 67mm.

Tamron 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD

Nii tehniliste andmete kui huvi põhjal võib öelda, et uus ja kõigest 869€ maksev Tamron 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD saab olema tõeline hitt-objektiiv, mis kaob lettidelt kiiremini, kui tavapärased mudelid. Nii et eeltelli, see nobedalt läbi veebikaubamaja endale pakiautomaati või koju!

 

Eeltelli Tamron 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD ja ole esimeste hulgas ››

(13)

The post Tamron 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD on ideaalne kõik-ühes suumobjektiiv Sony täiskaadritele appeared first on Photopointi ajaveeb.

Ricoh toob turule GR III taskukaamera “Street Edition” erikomplekti
autor: Jürgen Veerme

Ricoh GR III Special Edition

Ricoh Imaging andis teada, et toob müügile oma tippklassi taskukaamera GR III limiteeritud “Street Edition” erikomplekti, kuhu kuulub kaks akut (DB-110), väline elektrooniline pildiotsija GV-2, ehtne nahast käepael GS-2 ja oranž-kollane adapterrõngas. Tegemist saab olema üsna ekslusiivse tootega, sest kokku plaanitakse toota ainult 3500 komplekti, kuid olles Ricoh/Pentax preemium partner Eestis, siis on juba praegu kindel, et mõned neist jõuavad kindlasti müügile ka Photopointi.

Alates hetkest, kui Ricoh oma GR-seeriaga 20 aastat tagasi turule tuli on see tänu tagasihoidlikule välimusele, eeskujulikule pildikvaliteedile ja lihtsale käsitletavusele olnud populaarne just tänavafotograafide hulgas. Seetõttu sündis ka otsus tuua müügile just “Street Edition” nime kandev erikomplekt.

Ricoh GR III "Street Edition"

Ricoh GR III “Street Edition” on tehniliste andmete poolest identne praegu müügil oleva GR III mudeliga, aga “Street Edition” on saanud endale metallikhalli värvi ning grip’i peal on asfaldist inspireeritud struktuur, mis peaks kaamera tunnetust ja haaret veel enam kindlustama. Lisaks on erikomplekti esipaneelil silmatorkav oranž-kollane adapterrõngas (tavamudelil on see musta värvi).

Ricoh GR III "Street Edition"

Eksklusiivne Ricoh GR III “Street Edition” peaks limiteeritud koguses Photopointi esinduskauplustesse ja veebikaubamajja müügile jõudma augustikuu alguseks. See erikomplekt hakkab maksma 1199 eurot.


NB! Kuni 30.06.2020 saad Ricoh GR III kaamera ostul meie poolt kaks kingitust: 1. originaal lisaaku (väärtus 49,99€), et Sa ei peaks pildistamist poole jätma inspiratsiooni puhangu kõrghetkel. 2. nahast vutlar (väärtus 49,99€) – see kaitseb uut hinnalist kaamerat kriimude ja mustuse eest.

 

Allikas: Ricoh pressiteade

(10)

The post Ricoh toob turule GR III taskukaamera “Street Edition” erikomplekti appeared first on Photopointi ajaveeb.

Kõigekindel Ricoh WG-50 kompaktkaamera on 70€ soodsam
autor: Jürgen Veerme

Ricoh WG-50

Kõikide seiklushimuliste fotosõprade rõõmuks on ilmastiku-, tolmu-, põrutuse, vee- ja purunemiskindel kompaktkaamera Ricoh WG-50 müügil soodushinnaga 179€ (algne hind 249€).

WG-50 sees on 16-megapiksline tagantvalgustusega 1/2,3″ mõõduga CMOS pildisensor, mis koostöös pildiprotsessoriga lubab minimaalset mürataset ning kiireid lugemiskiirusi. Samuti on võimalik sensori tundlikkust tõsta kuni ISO 6400, tehes pildistamise ka hämarates ning rasketes valgustingimustes lihtsamaks. Kaameral on ka Handheld Night Snap režiim, mis automaatselt teeb ühest stseenist mitu fotot ning paneb need üheks komposiidiks kokku.

Ricoh WG-50

Ricoh WG-50 kaameraga võid sukelduda 14 meetri sügavusele vee alla või kui kaamera juhtub kukkuma 1,6m kõrguselt võid selle üles korjata ja pildistamist jätkata. Või nagu Digitest.ee sisukas ülevaates testija ütles: “Nagu istuks UAZi – mingeid mugavusi ei ole. Piisab mootorist ja paarist tulest et oleks midagi näha ning töö saab korralikult tehtud. Tõenäoliselt annad sina alla enne kui masin.”

Nii et Ricoh WG-50 on hea kaaslane (ehitus)objektile või seikluslikumale pildistajale, kes ei soovi kaamerat kogu aeg vati sees hoida.

 

Telli purunematu Ricoh WG-50 mugavalt veebist ››

 

Juunikuus Inbank järelmaksuga ostes saad toote/tooted kohe kätte, aga maksma hakkad alles sügisel. WG-50 puhul algab järelmaksu kuumakse ainult alates 6,10 eurost kuus.

Soodushind kehtib kuni kaupa jätkub.

(1)

The post Kõigekindel Ricoh WG-50 kompaktkaamera on 70€ soodsam appeared first on Photopointi ajaveeb.

1 2 3 4 5 6 7 8 9