Tamroni 60 mm f/2.0 makroobjektiiv on peagi saadaval ka Sony kaameratele
autor: Lauri

Postitas: Lauri

Tamron teatas eile ametlikult, et alustab Sony bajonetiga 60mm F/2.0 Di makroobjektiivi tarnetega.

Canoni bajonetiga versioon sellestsamast objektiivist jõudis Photopointi poodides müügile alles paar nädalat tagasi. Peagi on oodata ka Nikoni kaamerate ette passivat versiooni. Ülaloleva teate põhjal võib arvata, et ka Sony mudelit ei pea enam kaua ootama.

SP AF 60 mm F/2,0 on tavapäraste makroobjektiividega (F/2.8) võrreldes astme võrra valgusjõulisem - F/2.0. Selle lähim pildistamiskaugus objektiivi esiläätsest 1:1 suurenduse korral on märksa suurem kui nii mõnegi konkurendi makrotorul - 100 mm. See tuleb kasuks näiteks arglike putukate pildistamisel.

Lisaks makrovõtetele sobib see objektiiv ideaalselt ka näiteks portreede pildistamiseks. Tänu suurele maksimaalsele avale saab sellega pildistada ka hämarama valguse korral, ilma et peaks kasutama välklampi.

SP AF60mm F/2.0 Di II LD (IF) MACRO 1:1 Canonile Photopointis

LOMOgraafia - ebakonventsionaalne fotofilosoofia
autor: ardo

©Tekst ja fotod: Ardo-Jako Olev

Lomograafia kui liikumine sai alguse 1991. aastal, mil grupp tudengeid Viinist olid Prahas käies kaasa toonud ЛОМО ЛК-А (ломо компакт-авто) kaamera.

Olles filmid ära ilmutanud, avastasid nad, et tulemuseks on kummastavalt kaunid ülesvõtted. Peagi hakkas tuttavatelt ja sõpradelt-sugulastelt ning isegi võhivõõrastelt küsimusi sadama - kust saada endale ka sellist kaamerat? Kivi hakkas veerema - peagi loodigi Internatsionaalne Lomograafia Sotsieteet (Lomographic Society International) - Lomo LC-A kultus oli sündinud.

Mis siis on nii erilist selles kummalises fotograafiaharus, mis on ristivastupidi eelduste ja tulemustega võrreldes tavafotograafiaga? Ennekõike filosoofia ja seejärel muidugi praktika.

Lomo-filosoofia

Juba ainuüksi sõna filosoofia paneb minul ja ma usun paljudel teistelegi külmajudinad selgroogu mööda tormlema, ent püüame siiski seda veidi lahti mõtestada. Lomo-filosoofia, on ehk kõige tihedamini seotud Platoni teooriaga Vormidest, mis ütleb, et see, mida me näeme ja tajume oma muude meeltega ei ole päris maailm, vaid selle vari. Lomograafia ehk näitabki meile asju nende tegelikus olemuses. Ehk selle, mida pildistame, ideed (idea kr. keeles), olemust (eidos kr. keeles) sellisena nagu me seda tavaliselt ei näe. Jah, “reaalsusega” ei ole siin midagi pistmist, või siis vastupidi - me näemegi tegelikku reaalsust - sest lõppeks, kes ütleb, mis on reaalne?

Kui konventsionaalne fotograafia püüab tabada reaalsust (v.a. mitmed fotograafia koolkonnad, kes juba eos tunnistavad, et fotograafia ei ole reaalsus), sellisena, nagu me seda oma meeltega (eriti nägemismeelega) tajume, siis lomograafia püüab salvestada hetki ja momente, nii nagu me oma ihusilmaga ealeski ei näeks. Tulemuseks on veidralt - kummaliste värvide ja optiliste moonutustega - kummastavad pildid, mis mitte ainult ei meenuta meile hetke ajas, vaid loovad kunstilise pretsedendi igas hetkes. Seega võiks öelda, et lomograafia ongi kunst, ja seda mitte imiteerides, vaid tegelikku kajastades, või siis vähemalt meie tegelikkuse taju rikastades. Ka siis kui eesmärgiks pole luua kunsti, on tulemus alati kunstipärane.

Võiks öelda ka, et Lomo-filosoofia on tegelikult Lomo-kultus või Lomo-religioon. Paralleelseid jooni selles liikumises võib leida nende kõigiga ja isegi sama-aegselt.

Lomo-filosoofia avaldub kõige paremini kümnes LOMO “kuldreeglis”

  1. Võta oma kaamera kaasa igale poole, kuhu lähed.
  2. Kasuta seda igal ajal – olgu päeval või öösel.
  3. Lomograafia ei ole segav faktor sinu elus, vaid osa sellest.
  4. Püüa „tulistada“ puusalt.
  5. Lomograafia ihaluses lähene oma pildistamisobjektidele nii lähedale kui võimalik.
  6. Ära mõtle (William Firebrace)
  7. Ole kiire.
  8. Sa ei pea ette teadma, mida sa filmile jäädvustasid.
  9. Ka mitte hiljem.
  10. Ära hooli reeglitest

Võta oma kaamera kaasa igale poole, kuhu lähed

Lomo kaamerad on kerged ja enamasti kompaktsed. Isegi kui nad kompaktsed pole, on nad tänu oma plastikkerele „sulgkaallased“. Tänu sellele ei koorma nad sinu selja-, õla-, vöö-, käekotti. Sa isegi ei saa aru, et ta seal on. Isegi Diana+ ja Lubitel 166+ - mõlemad pildistavad laifilmile - on kompaktsemad kui muud keskformaatkaamerad. Seega ei peaks sa kodunt lahkuma, võtmata kaasa oma lomograafilist käe- ja silmapikendust.

Kasuta seda igal ajal – olgu päeval või öösel

Tänu oma kompaktsusele ja kergekaalulisusele on neid kaameraid võimalik alati kaasas kanda. Seega võite neid alati käe pärast hoida ning pildistada igal ajal igal pool. Olgu siis päise päeva ajal või öises salapimeduses. Enamik Lomo kaameraid on varustatud kas sisseehitet välguga või võimaldavad kontaktid lisada lisavälku. See omadus tagabki võimaluse neid igal ajal kasutada.

Lomograafia ei ole segav faktor sinu elus, vaid osa sellest

Lomograafia on midagi, mida sa kas vihkad või armastad. Kui sa vihkad teda, siis ei ole ka võimalust, et see sinu elu segama hakkaks sa lihtsalt ei tegele temaga. Kui sa aga armastad, siis saab ta osaks sinu elust – sinu käe- ja silmapikenduseks. Ja ta teeb seda nii, et sa ei saa arugi, segamata vähimalgi määral sinu igapäevatoiminguid.

Püüa „tulistada“ puusalt

Kuna lomograafia eesmärgiks ei ole jäädvustada reaalsust, siis ei ole ka kuigi oluline kasutada pildiotsijat ja oma pilte väga hoolikalt kadreerida. Seda enam, et enamike Lomokaamerate pildiotsijad on nii moe pärast ja aitavad pigem pildistada õiges suunas, mitte niivõrd kajastada pildile jäävat. Termin „puusalt „tulistamine““ on ennekõike seotud Lomo Lubitel 166-ga, Tegemist on keskformaatkaameraga, mille pildiotsija on šaht-tüüpi, ehk hoides kaamerat puusakõrgusel, vaadatakse kaamera pildiotsijasse ülalt-alla. See pildistamisstiil võib aga laieneda pea kõigile lomokaameratele. Enamasti on tegemist lainurksete objektiividega, mis tagab selle, et kui te vähemalt õiges suunas pildistate, siis üldiselt mööda pildistada ei olegi võimalik – midagi jääb ikka pildile. Teisalt on tegemist ka kauboi vesternfilmidest tuntud liigutusega – haarad kaamera ja „tulistad“. Ilma, et sa peaksid parameetrite või kadreeringu peale mõtlema. Nõnda võiks öelda, et pistolero asemel on lomografistid lomoleerod.

Lomograafiaihaluses lähene oma pildistamisobjektidele nii lähedale kui võimalik

Lomograafial ei ole mingil juhul midagi pistmist mõistega „diskreetsus“. Et oma korterelamu viienda korruse aknast naabrinaist(või naabrimeest, kuidas keegi) pildistada, peaksid sa tegelikult korterist väljuma, naabermajja sisenema, naabrinaise/mehe uksele koputama ja siis temast lähivõtte tegema. Ja kui sa nõnda talitad, siis kes teab mis võib juhtuda ;). Peale selle on Lomo Kalasilmad nii laua nurgaga, et jäädvustamaks midagigi, tuleks pildistatavale objektile sõna otseses mõttes nina alla nihkuda.

Ära mõtle

Siinkohal polegi midagi pikemalt ju seletada – lihstalt ära mõtle. Ära mõtle kompositsioonile, õigele säritusele ega ka sellele, kas üldse pildistada ja mis välja võiks tulla. Ainuke, mida sa pead silmas pidama, on see, et su kaameras oleks film sees ja et ta alati käepärast oleks. Sõrm peab liikuma instinktiivselt - nagu heas kung-fu filmis ikka.

Ole kiire

Nagu püstolikangelased vesternifilmidest, pead ka sina õhtuti peegli ees harjutama, et oma kaamera holsterist kiire ja sujuva liigutusega väljutada ning seejärel sama sujuva liigutusega päästikut vajutada. Harjutamine teeb meistriks, nagu öeldakse. Lomograafia puhul aga sünnitakse meistriks. Harjutamine ainult arendab sinu meisterlikkust. Kiirem jääb ellu ja aeglasem jääb pildile.

Sa ei pea ette teadma, mida sa filmile jäädvustasid

Olles harjunud digimaailma mugavusega igat pilti kohe peale pildistamist näha, on veidi hirmutav mõte, et sa ei tea, kas ja mis su pildile jäi. Lomograafias ei ole sellel tähtsust, midagi jäi niikuinii. Korduskaadreid ei saa teha, sest elu, mida sa jäädvustad, ei kordu.

Ka mitte hiljem

Peale seda, kui oled oma filmid fotolaborist kätte saanud, ootab sind ees üllatus. See oleks nagu jõulud aastaringselt. Esimene üllatus on see, et üldse midagi pildile jäi :D. Teine üllatus, kuidas need hetked jäädvustusid, kui sa suvatsesid oma kaamera välja võtta ja pilti teha, kolmas üllatus on see, et mõnikord sa ei tea isegi seda, misasi see on, mis pildilt vastu vaatab. Üks on kindel – see on kaunis. Ja loomulikult lomolikult kordumatu.

Ära hooli reeglitest

Nii nagu Moosese käsulauad said hävitatud Vanas Testamendis, et siis hiljem Uues Testamendis “inimeste südametesse raiuda“, on ka LOMO käsud ühe korra lugemiseks ja seejärel “unustamiseks”. Sama kehtib ka kõigi teiste fotograafia reeglitega - ära lihtsalt hooli neist, sest need vaid piiravad sinu loovust.

Ja kõige parem oleks, kui sa selle blogipostituse lugemise asemel oma lomoseltsilisega ammu elu salvestamas oleksid olnud ;) Sest tegelikult ei tegele ükski lomograaf oma tegevuse mõtestamisega ja ei raiska oma väärtuslikku aega (päeva- ega ööaega)  filosofeerides, miks ta teeb just seda, mida ta teeb.

Pentax K-7 ülevaade Digitesti veebilehel
autor: Lauri

Postitas: Lauri

Digitesti veebilehel on ilmunud ülevaade Pentaxi kevadel esitletud digipeeglite lipulaevast K-7.

Margus Männik toob välja uue kaamera head ja halvad omadused, võrdleb  K-7 aparaati Pentaxi senise lipulaeva K20D-ga, kontrollib fotokvaliteeti ning avaldab arvamust kaameraga kaasas oleva fototöötlustarkvara kohta.

Kokkuvõttes soovitab Margus kõigil pentaxiomanikel, kes pildistavad K10D, K100D, K200D või K-m naparaadiga jalad kõhu alt välja võtta ning oma kogutud kroonid fotopoes K-7 vastu vahetada. K20D omanikud leiavad vastuse K-7 vajalikkuse kohta keskendumise ja kirgastumise abil.

Loe ülevaadet Digitesti veebilehel.

Adobe Photoshop Elements 8 - uued omadused vanad kuues
autor: Lauri

Postitas: Lauri

Adobe tõi eile välja tavakasutajatele suunatud fototöötlus- ja haldustarkvara “Photoshop Elements” uue versiooni. Kui aasta aega tagasi lansseeritud uuendust tähistati numbriga 7, siis oleks loogiline arvata, et vastne üllitis kannab numbrit 8. Nii ongi.

Üleöö veebiruumi siginenud kümned uudislood ja ülevaated ei ole seisukohal, nagu oleks uuenduse näol tegemist pelgalt klientidelt raha kasseerimisega. Adobe poolt lisatud uued funktsionaalsused olevat piisavalt eesrindlikud ning paistavad uue versiooni karbistamist õigustavat. Vähemalt nende kasutajate jaoks, kel PsE eelmise, 7 versiooni litsentsi ei ole.

Photoshop Elements 8 uued ja täiustatud funktsioonid:

• Kompositsiooni parandamise tööriist
Smart Brush tööriist
• HDR fotode loomine Photomerge-mooduli abil
Scene cleaner
• Fotode töötlemine täisekraanrežiimil
• Fotole lisatud korrektsioonide eelvaade
• Sildipilv enimkasutatud siltidega
• Automaatne sildistamine importimisel fotode kvaliteedi, kontrastsuse jne alusel
• Automaatne sildistamine fotodel olevate isikute alusel (näotuvastus)
• Täiustatud sünkroniseerimise funktsioon
• Täiustatud abimees

Uued tööriistad

PsE 8 lisab kaks uut tööriista. Kompositsiooni parandamise (Recompose Photo) tööriist on Photoshop CS4 Extended programmis kasutatava Content-Aware Scaling funktsiooni lihtsam versioon.

See tööriist võimaldab pilti kokku suruda nii et objektid sellel ei muutu. See tuvastab fotol sellised osad, kus on kõige vähem detaile ning surub kokku vaid neid osi. Kui tavaliselt muutuvad fotot kokku surudes seal olevate esemete proportsioonid, siis kompositsiooni parandamise tööriista kasutades on proportsioonimuutus minimaalne. Võrreldes CS4 sarnase funktsiooniga on PsE 8 kasutatav automatiseeritum.

Smart Brush tööriistaga on võimalik fotol kiirelt ära märkida aktiivne ala, lisades sellele alale seejärel mingi soovitud efekti. Nii saab muuta taevast sinisemaks, hambaid valgemaks, lisada kontrastsust jne.

Smart Brush töötab näiliselt samamoodi nagu Quick Selection tööriist, märkides aktiivse ala vastavalt kontuuride kontrastsusele. Erinevalt viimasest lisab Smart Brush aga automaatselt uue korrektsioonikihi (adjustment layer) ning maski. Nii on lihtne lisatud efekti hiljem muuta või kustutada.

Täiustatud Photomerge-funktsioon

Photomerge funktsiooni on täiustatud kahe uue lisaga - HDR-fotode loomine ning foto ebavajalikest objektidest puhastamine.

Photomerge Exposure tööriist on vajalik siis, kui oled pildistanud mitu kaadrit ühest ning samast objektist erineva säritusega. Ühel fotol on näiteks taamal olev maastik kenasti näha ja esiplaanil olev kivi liiga tume, teisel aga on taamal olev maastik liiga hele ja esiplaanil olev kivi korrektselt säritatud. Photomerge Exposure liidab need fotod üheks pildiks, millel on korrektselt säritatud nii taamal olev maastik kui ka esiplaanil olev kivi.

Ka selleks, et fotot Scene cleaner`i abil automaatselt nõmedatest objektidest puhastada, on vaja sellestsamast kaadrist mitu fotot. Siis võtab Scene cleaner ühest fotost tausta ning asendab ebasoovitud objekti taustaga selle teise foto pealt.

Täiustused fotode halduses

Photoshop Elaments 8 sildistab imporditud fotosid ka automaatselt. Selline lisandus, mille nimeks on pandud Auto-Analyser, sildistab fotod soovi korral kvaliteedi, kontrastsuse, pildil olevate objektide, pildil olevate nägude arvu jne alusel.

Näotuvastus (People recognition) ei tunne ära ainult seda, et tegemist on näoga, vaid oskab ütelda ka seda KELLE näoga tegemist on. Eeldusel, et kasutaja esimesel korral vastavale sihverplaadile programmis nime määranud on. See funktsioon ei tööta muidugi alati veatult, kuid enamikel juhtudel pidavat siiski end õigustama.

Organizer-moodulisse on lisatud ka uus paneel, millel olevad sildid on vastavalt kasutustihedusele kuvatud kas suuremalt või väiksemalt. Umbes-täpselt samamoodi, nagu sildipilved blogide veergudel.

Saadavus ja hinnad

Kui PsE 7 Mac-versiooni ei olnud ega tulnudki, siis PsE 8 on saadaval ka macimeestele. Küll mitte kohe täna, aga lähemas tulevikus küll. Adobe lehel saab seda ka juba tellida.

Windowsi kasutajad saavad Photoshop Elements 8 programmi osta kohe. Adobe veebipoes maksab upgrade-versioon € 82.62 (1300 EEK) ning täisversioon € 100.84 (1600 EEK).

Programmi saab loomulikult ka 30 päeva proovida. Selleks tuleb see lihtsalt Adobe veebilehelt alla laadida ning seejärel arvutisse installeerida.


Seitse statiivi võrdlustestis Digitesti veebilehel
autor: Lauri

Postitas: Lauri

Digitesti veebilehel on ilmunud suurepärane ülevaade, kus teineteiselt mõõtu võtmas ühtekokku seitse statiivi.

Kui otsite oma kaamerale kergekaalulist reisiseltsilist või ei taha statiivile väga palju kroonisid kulutada, siis tasub kõnealust testi kindlasti lugeda. digiSTOOP`i rohke fotomaterjaliga palistatud otsingute sihiks on kerge, soodne, stabiilne ning kasutamise poolest mugav statiiv. Seitsmest testis osalenud statiivist eristuvad lõpuks kolm kanget, millede seast tõuseb omakorda hinnavõitluses esile 659 krooni maksev Velbon Knake 335.

Loe ja vaata kindlasti. Digitesti veebilehel.

Panasonicu Micro Four Thirds süsteemi 45-200 mm suumobjektiivi tarkvarauuendus
autor: Lauri

Postitas: Lauri

Panasonic uuendab koos esimese hübriidkaameraga G1 esitletud Lumix G Vario f4-5.6 45-200 mm suumobjektiivi tarkvara.

Versioon 1.1 tõhustab jälgivat autofookust fotode pildistamisel. Filmirežiimis täiustatakse autofookust ja värinastabilisaatori tööd, lisaks olevat ava muutmine filmimise ajal senisest märksa vaiksem.

Lisainfo ja tarkvarauuendus v1.1

Panasonicu hübriidkaamerate G1 ja GH1 tarkvarauuendused
autor: Lauri

Postitas: Lauri

Panasonic teatab oma Micro Four Thirds süsteemi hübriidkaamerate DMC-GH1 ja DMC-G1 tarkvara uuendamisest.

DMC-G1 tarkvarauuendus v1.4 täiustab automaatse teravustamise süsteemi esitlusvõimet madala kontrastsusega kaadrite pildistamisel hiljuti esitletud Panasonic Leica 45mm F2.8 Macro objektiiviga. Samuti parandatakse selle objektiiviga pildistamisel automaatset särimõõtmist.

DMC-GH1 tarkvarauuendus v1.2 lisab juba eelpool mainitud täiustustele ühe videopõhise - vähendatakse müra automaatsel teravustamisel 20mm F1.7 objektiiviga filmimisel.

Lumix DMC-GH1 tarkvarauuendus v1.2 - lae alla ja uuri rohkem
Lumix DMC-G1 tarkvarauuendus v1.4 - lae alla ja uuri rohkem

Küsitlus: Must või värviline digipeegel?
autor: Lauri

Postitas: Lauri

Üleeile esitles Pentax K-x digipeeglit neljas erinevas värvivalikus: must, valge, sinine ja punane.

Juba see oli päris liberaalne samm, aga sellega Pentax veel ei piirdunud. Oma Jaapani veebilehel lansseeris kaamerameister online-teenuse, mis teeb võimalikuks kuni 100 (esialgu) erineva värvikombinatsiooniga K-x tellimise ilma selle eest midagi peale maksmata.

Euroopa turule selline teenus arvatavasti oma kombitsaid ei venita. Ja ilmselt sellel siin turgu ei olekski. Erinevalt rõõmsatest ning veidi ehk lapselikena mõjuvatest jaapanlastest iseloomustavad Vana Maailma elanikke pigem sellised omadussõnad, nagu konservatiivsus ja kalkuleeriv mõtlemine. Arvatavasti ostaksid kõik enesele ikkagi tavalise musta kaamera. Või ei ole asi nii??

Selles postituses olevale küsitlusele saate vastata Photopointi Ajaveebis

LOMOgraafia - hälvik fotomaailmas või uued võimalused?
autor: Lauri

©Tekst ja osad fotod: Ardo-Jako Olev

Nii mõnedki vanemad ja ka nooremad on tuttavad kaameratega Smena 8M, Ljubitel 166. Valmistatud LOMO tehases kunagises nõukogudeliidus. Mida on aga ühist NL-i endise tehase ja tänapäeval üha populaarsust võitval lomograafia liikumisel?

Lihtne - 1984 valmistas LOMO tehas venemaal esimese LC-A kaamera, mis kogus populaarsust juba NL ajal. 1991 leidsid paar Viini üliõpilast Leningradis ekskursil tuuritades veidrast vanakaamerakauplusest ühe LC-A eksemplari. Naljaga pooleks “puusalt tulistades” said nad aga tulemuseks veidralt ja kummaliselt kaunid ülesvõtted.

Peagi levis kuuldus vene pärlist - LC-A`st - ka läänemaailmas, ning 1992 loodi Lomograafia Rahvusvaheline Sotsieteet, mille eesmärgiks levitada rõõmusõnumit - “LC-A tagasitulemisest”.  Sealt edasi, nagu öeldakse, on kõik juba ajalugu - mida kahjuks küll koolipingis ei õpetata. Aga millal varem koolis midagi kasulikku õpetatud on?

Siinkohal ongi paslik tutvustada LOMOgraafilisi aksessuaare ja vidinaid ja pudinaid ja muud kasutut ent meeldivalt meeliülendavaid lelusid.

Legendaarne sellest-ju-kõik-alguse-saigi LC-A

Nagu öeldud - tema see jeesuslapsuke ongi, kellest kõik alguse sai.  1982 aastal sündinud imelaps läks masstootmisse AD 1984, mil 1200 inimest tootsid alustuseks 1100 kaamerat kuus. Peagi levis kaamera, nagu hea sõnum ikka, ka teistesse sovjetiriikidesse.

LC-A kaameras kasutatakse praegugi algset Minitar 1 objektiivi fookuskaugusega 32mm ja avaga 2,8. LC-A pildid on vinjenteerunud ning piltide värvitoonide üleminekud radiaalsed. Lisaks iseloomustavad seda kaamerat automaatne punktmõõtmisega säritus, kiire teravustamine, robustne analoog-välimus ning taskusse mahtuv kere - eeldades, et teil on piisavalt suured taskud.


Kaamera tehnilised andmed (kui see üldse kedagi peaks huvitama) on järgmised:

Objektiivi fookuskaugus: 32 mm
Ava valik: 2.8, 4, 5.6, 8, 11, 16
Säriajad: 1/500 - lõpmatus
Säritus: automaatne (valib ise valgusoludele vastava avaarvu ja säriaja)
Ühe kaadri mitmekordne särituse võimalus
Välk: standardne välgupesa ja sisseehitatud välklamp
Standardne statiivi- ja kaugpäästikukaabli keere
Pildistab standardsele 35 mm fotofilmile
Mõõtmed: 10,5 x 6 x 4 cm
Kaal: 0,3 kg

Foto: Ardo-Jako Olev (fotokas Lomo LC-A)

Colorsplash

Milleks värvida üle, oma toa seinad, mööbel, maja, katus, naabrimees/naine, kui sa saad värviliseks muuta terve maailma enda ümber ja seda vaid ühe nupulevajutusega? Colorsplash kasutab 35mm filmi ja sisseehitet välgu tarbeks on tal kaasas (tervelt!!) üheksa vahetatavat geelfiltrit, mida vahetades saad sõna otseses mõttes värvi kõikjale pritsida.

Korraga saad kasutada kuni 3 erinevat filtrit ning välgu küljes olevat ketast kruttides saad valida millist värvi sa parasjagu oma tüdruksõpra näha tahad - punastamas? - ole lahke :) Külmast sinisena? - ole lahke :)
Colorsplash võimaldab kasutada kahte säriaega: bulb, ehk täpselt nii kaua kui tahad ja automaatset.


Tehnofriikidele ka veidi tehnilisi andmeid:

Välgu laadimisaeg: 8-12 sek
Mõõtmed: 15,2 x 8,25 x 3,75 cm
Kaal: 185 g
Toide: üks AA patarei (komplektis)

Supersampler

Elu on kiire ja aega on vähe aga pildistada on palju - eriti tegusaid inimesi. Supersampler teeb korraga 4 panoraamset pilti järjest ja seda kõike ühele kaadrile.

Vinnastada saab ülikiiresti nöörist sikutades ja järgmised neli ajaloolist ning unustamatut hetke jäädvustada on lihtsalt võimalik. Ja kui on võimalik, siis miks võimalust mööda lasta? Pull and Push võiks olla selle kaamera märksõnad.

Techno:

Neli objektiivi
Kaks pildistamiskiirust: 0,5 sekundiliste vahedega ja 0,05 sekundliste vahedega
Teravustamisvahemik: 0,3 m kuni lõpmatus
Meedium: 35 mm fotofilm
Mõõtmed: 64 mm x 32 mm x 102 mm
Kaal: 93 g

Foto: Ardo-Jako Olev (fotokas Lomo LC-A)

ActionSampler Transparent ja Action Sampler Flash

Nagu SuperSampler, võimaldab ka ActionSampler 1 sekundi jooksul 4 pilti teha. Erinevalt SuperSamplerist, aga ei tee ta mitte panoraamseid vad 3:2 külgede suhtega pildid ühele kaadrile.

Peale selle on ActionSampler Flash, oh imede ime, varustatud välguga - ja mitte ühe, vaid nelja välguga, mis sünkroonis säritustega neli välku ühtejärge põristab, niiet ka kõige sügavamates katakombides, kus silm ei pruugigi midagi seletada, pildistades saate hiljem näha, mis siis tegelikult toimus.

Objektiivide fookuskaugus: 26 mm
Teravustamine: 1,2 m - ∞
Säriaeg: 1/100 sekundit
Ajaline vahe nelja pildi vahel: 0,22 sek
Mõõtmed: 100 x 31 x 58 mm
Kaal: 0,100 kg

Foto: Riho Rand (fotokas - Action Sampler Flash)

Diana F+

Diana, nagu kaunile naisisendile omane, on Lomode iludus. Kasutab ta laifilmi, ehk 120mm filmi. Pildistada saab kahes suuruses - 5,2×5,2 cm formaati ja klassikalises Diana formaadis (4,2×4,2 cm).

Samas saab Dianat ka lahti koorida, ehket eemaldada objektiivi ja pildistada pinhole stiilis ja pika säriajaga - midagi lukuaugupiilujatele ;). Teravustada saab sõrmeotstega ning säriaegu on tervelt kaks - 1/60 ja bulb.


Mõõdud ja muu

Kaks särirežiimi: “N” - normaalne 1/60 sek ning “B” - bulb
Ava: f/11, f/16, f/22, pinhole (f/150)
Kaks formaadivalikut: 12 võtet täiskaaderrežiimis (5,2 x 5,2 cm) 16 võtet väiksemas formaadis (4,2 x 4,2 cm)
Pildistamiseks sobivad 120 filmid (laiformaat)
Mõõtmed: 12,5cm x 9,5 cm x 7,6 cm
Toiteallikas: üks AA suuruses patarei/aku

Foto: Ardo-Jako Olev (fotokas - Action Sampler Flash)

Lubitel 166+

Lubitel 166+ on tehtud Legendaarse Ljubitel 166 täpse koopiana - kui välja jätta mõned pisitäiustused - võimalus filmi poole pealt tagasi kerida ja väike säri-ava parameetrite memotabel aparaadi tagakaanel.

Lubitel 166+ aparaadil on kaks mitmekordselt vääristatud klaaselementidega objektiivi - alumine on foto jäädvustamise jaoks, ülemine aga kadreerimise ning teravustamise jaoks. Fookuskauguse ja teravuse muutmisel alumise objektiivi puhul muutuvad vastavad näitajad ka ülemisel objektiivil.

Lubitel on šahtiga vanakooli kaamera - ei mingeid prismasid - ja mõeldud fotokauboidele - tulistamiseks puusalt. Täpsus pole siinkohal kuigi oluline.

Selles kaameras on kõik käsitöö. Iga võtte korral tuleb valida vastav avaarvu ning säriaja kombinatsioon. Lubitel 166+ annab pildistajale täieliku kontrolli oma kaamera üle. Lubitel 166+ pildistab nii 120 laiformaatfilmile kui ka standardsele 35 mm fotofilmile. Viimase jaoks tuleb muidugi kasutada spetsiaalset raami.

Objektiiv: mitmekordselt vääristatud klaasist elemendid; f/4,5, 75 mm
Lähim teravustamiskaugus: 0,8 m
Pildiotsija: ülalt-alla tüüpi
Formaat: 120 laiformaatfilm (saab pildistada kaadreid suurusega 6 x 6 cm, 6 x 4,5 cm, 6 cm x filmirulli laius), standardne 35 mm fotofilm (saab pildistada kaadreid suurusega 36 x 24 mm ja 58 x 33 mm)
Etteantud teravustamiskaugused: 0.8m, 1.5m, 3m ja lõpmatus
Standardne välgupesa
Vahetatav tagaosa ja pildiotsija

Foto: Riho Rand (fotokas Lomo Ljubitel 166)

Fisheye ja Fisheye 2

Kalasilm - see peaks ise-enesest juba kõik ütlema. 170 kraadi vaatenurka tähendab, et pildistades jäävad ka teie kõrvad pildile. Ja loomulikult moonutused - pilt läbi selle objektiivi on kõike muud, kui inimsilma normaal. Kalasilma eesmärk on saada pildistatavale võimalikult lähedale - kõige parem, kui nina alla, või siis lausa sisse. Igatahes on Fisheye kaameraga pildistamine pilguheit maailmale läbi kala silma :).
Fisheye 2 ja tavalise Fisheye erinevus on muidugi võimalustes - Fisheye Teine võimaldab pildistada bulb reziimis, võib pildistada mitu korda samale kaadrile - topeltsäritus. “Kuum välguking”, ja välgukinga kinnituv kalasilmpildiotsija. Viimane tagab parema ülevaate sellest, mida te tegelikult pildistate, mitte et see kuigi oluline oleks. Mõlemad kaamerad kasutavad laialtlevinud tavalist 35mm filmi.

Veidi ka tarbetut teavet:

Fisheye:

Objektiivi vaatenurk: 170°
Fookuskaugus: umbkaudu 10 mm
Fikseeritud ava: f/8
Säriaeg: 1/100
Välklamp: sisseehitatud välklamp
Välklambi toiteallikas: 1 AA mõõdus patarei/aku
Pildistab standardsele 35 mm filmile
Mõõtmed: 10,5 cm x 6 cm x 6 cm
Kaal: 0,23 kg

Foto: Ardo-Jako Olev (fotokas Fisheye Compact white)

Fisheye2:

Objektiivi vaatenurk: 170°
Fookuskaugus: umbkaudu 10 mm
Fikseeritud ava: f/8
Säriaja valikud: 1/100 ja bulb-režiim
Välklamp: standardne välgupesa välise välklambi jaoks; sisseehitatud välklamp
Välklambi toiteallikas: 1 AA mõõdus patarei/aku
Pildistab standardsele 35 mm filmile
Mõõtmed: 10,5 cm x 6 cm x 6 cm

Foto: Ivo Franges (fotokas Fisheye 2)

Lõpetuseks

Lühidalt öeldes, on Lomograafia liikumine, kus fotoentusiastid ütlevad digile head-aega (vähemalt ajutiselt) ning teevad enda ja teiste elu põnevamaks. Oluline ei ole dokumenteerida enda ümbrust, vaid jäädvustada see nii, nagu meie seda ei näe.

Milline lomo oled sina?

Pentax K-x 100 värvikombinatsiooni
autor: Lauri

Postitas: Lauri

Eile esitles Pentax uut algajaile suunatud digipeeglit K-x. Üheks huvitavaks aspektiks selle kaamera juures on fakt, et seda toodetakse lisaks mustale ja valgele veel ka punases ja sinises värvitoonis. Peegelkaamera puhul on see väga tähelepanuväärne nähtus, sest need masinad on tavaliselt ainult musta värvi.

Sellega aga Pentax ei piirdu. Pentaxi Jaapani veebilehel on üles lükatud online-teenus, mille abil on võimalik telida enesele täpselt sellist värvi peegelkaamera nagu süda ihaldab.

Kaamera kere on võimalik võõbata 20 erineva värvitooniga, kummeeritud käepideme jaoks on valmis pandud viis värvi. See tähendab, et kokku saab hetkel valida 100 erineva värvikombinatsiooni vahel.

Valikus on ka musta värvi käepide ning kere, hetkel veel objektiivi värvi valida ei saa, kuid kirjade järgi peaks peagi ka see võimalus tekkima.

Pentax väidab, et selle eest tellijalt lisatasu ei nõuta. Teenust on muidugi võimalik kasutada ainult Jaapanis. Protestantlik eetika, kapitalismi vaim ja värviline Pentax K-x ilmselt hästi kokku ei passi.

Vaata ja proovi Pentaxi Jaapani veebilehel