Fujifilm X100 APS-C sensoriga kompaktkaamera on tänavafotograafide unelm
autor: Lauri Veerde

Kaks aastat tagasi – enne eelmist Photokina fotomessi – põrutas Leica lauale peegelkaamera mõõtu keskformaadis sensoriga fotokaamera S2. Kahe aastaga on kaameraturul palju muutunud. Hübriidkaamerad on näidanud, et ka kompaktkaameraid saab valmistada ka teisiti, kui aastakümnetega välja kujunenud dogmad seda ette näevad. Niisiis tõi Fujifilm nüüd lagedale kompaktkaamera mõõtu – peegelkaameratele omase APS-C sensoriga – fotokaamera FinePix X100.

Keskmisest kompaktkaamerast vaid pisut suurema kerega X100 ees on fikseeritud 23 mm fookuskaugusega ja F2.0 avaga Fujinon objektiiv, Selle taga aga 12 MP APS-C formaadis CMOS sensor. Aparaat on disainitud 60-ndate ja 70-ndate rangefinder-kaamerate eeskujul, näeb välja ülimalt kena ja tundub käes väga hea. X100 otsene konkurent kaameraturul saab olema Leica X1 millel on samuti APS-C suuruses sensor, kuid millel puudub nii elektrooniline kui ka optiline pildiotsija ning millel on pisut pimedam objektiiv (f/2.0 vs f/2.8). Leica S1 eest küsitakse Vanas Maailmas keskeltläbi 1500 eurot. Fujifilm veel täpselt X100 hinda öelda ei söandanud, kuid lubas selle jäävat kusagile 1000 euro kanti. Photokina fotomessil välja pandu oli vaid prototüüpkaamera, millega päris täisväärtuslikku pilti teha ei saanud:


Käed küljes – Manfrotto fotovest Photokina fotomessil
autor: Lauri Veerde

Manfrotto messiboksis olid muidugi ülekaalus igasugust sorti statiivid ja lisatarvikud. Siiski oli seal ka muud huvitavat. Lisaks seinal kõlkuvatele uutele fotokottidele olid riidepuude peal rippumas mingid riidetaolised esemed. Tõepoolest – Manfrotto oli Photokinal näitamas oma uhiuusi fotoriideid “Apparel” kollektsioonist. Turule on neid kehakatteid oodata alles järgmise aasta kevadeks. Funktsionaalsust on neil aga kõvasti rohkem, kui tavalistel kehakatetel. Alloleval käed-küljes videol on teie ees Manfrotto Pro Photo Vest:

Bowling Photokina moodi
autor: Lauri Veerde

Võrreldes kahe aasta tagusega oli Kodaki poolt hõivatud ala Koelnmesse messikeskuses päris kokku kuivanud. Firma digikaamerate valik on üpris kesine ning nii olid esitletavate toodete ja teenuste fookuses fotoraamatud, fotoprinterid ning Portra 400 filmiemulsioon. Hoolimata messiboksi (suhtelisest) väiksusest pani Kodak kõigile teistele ikka ära – seda laia ekraaniga ja selle all oleva pika puutetundliku lauaga, kus lisaks infole Kodaki toodete ja teenuste kohta sai ka bowlingulaadset mängu mängida:

Kaks fotot:

Käes küljes – Kata Dream Bag Challenge konkursi võitjakott Photokina fotomessil
autor: Lauri Veerde

Eelmise aasta lõpul kuulutas Kata välja suurejoonelise fotokoti disainimise võistluse nimega Dream Bag Challenge. Konkursi peaauhinnaks oli ligi 100 000 krooni eest fotovarustust. Lisaks sellele lubas Kata, et valmistab võitjale sellesama, võitja poolt disainitud unistuste fotokoti. Ilmselt tegi Kata selliseid kotte rohkem kui ühe, sest Dream Bag Challenge`i kinni pannud disainkott on vaatamiseks-uurimiseks välja pandud ka Photokina fotomessil. All-In-One Bag nimelise koti nimbus Photopointi ajaveebi videokaamera objektiivi õnneks väga ära ei pimestanud ja nii saab ka ilmarahvas seda nüüd video vahendusel kaeda:

Canoni objektiivide saladused Photokina fotomessil
autor: Lauri Veerde

Canon ei võtnud Photokinale kaasa oma arendusjärgus olevat 120 MP APS-H sensorit – selle asemel presenteeris ta tavapärasel moel oma objektiivide tehnilisi saladusi. Klaasist kattega stendis oli lahti lõigatud 400 mm f/4 DO IS USM teleobjektiiv, huvilised said näha, kuidas näevad välja Canoni objektiivide sees kasutatavad asfäärilised- ja fluorelemendid, fluoriidikristallid, värinastabilisaatorimoodulid, teravustamismootorid jne. Välja olid pandud ka EOS 7D peegelkaamera evolutsiooni tähistavad disainiprototüübid:


Lensbaby Tilt Transformer – Nikoni objektiivid Lensbaby adapteriga Micro 4/3 hübriidkaamerate ees
autor: Lauri Veerde

Lensbaby on oma suuremad uudised ikka Photokina fotomessi ajaks ajastanud. Ka sel aastal oli firmal varuks tõmbenumber, mis väikese rohelise stendi terveks päevaks huvilistega täitis. Nimelt esitles Lensbaby seal vidinat nimega Tilt Transformer. Põhiolemuselt kujutab see endast senist Lensbaby Composer lisatarvikut Panasonicu ja Olympuse hübriidkaameratele (Micro 4/3 kaameratele).

Sellel Composer`il oli aga varuks üks vinge nipp. Nimelt on sellelt võimalik Lensbaby optikakorpus maha keerata. Seejärel paljastub Nikoni F-bajonett, mis laseb enda külge kinnitada Nikoni objektiive. Eelistatumad on Nikoni vanemad objektiivid millel on olemas avarõngas. Arvestama peab ka sellega, et selliselt kasutatava objektiivi vaatenurk kahekordistub ehk et 35 mm normaalobjektiivist saab nüüd 70 mm teleobjektiiv. Firmal on juba soolas samasugused Composer`id Sony NEX kaameraile.

Kolm fotot:

Käed küljes – Manfrotto fotojakk Photokina fotomessil
autor: Lauri Veerde

Lisaks eelmises käed-küljes videos näidatud fotovestile näitas Manfrotto Photokina 2010 messil ka pisut jahedama ilma jaoks mõeldud fotojakki. See on soojem kui vest ning fotograafi igapäevast tööd hõlbustavaid omadusi on sel samuti pisut rohkem. Ka selle vesti turule tuleku ajaks nimetas Manfrotto esindaja 2011 aasta varakevade ja hinnaks umbkaudu 450 eurot.

Käed küljes – Canoni kompaktkaamerate lipulaev PowerShot G12
autor: Lauri Veerde

Kuna neli eelmist G-seeria kompaktkaamerat on Canon välja kuulutanud aastaste vahedega, siis ei olnud üllatuseks ka tänavune väljalase veel vähem imestamapaneva nimega PowerShot G12. Uue kaamera funktsioonid, omadused ja tehnilised andmed on päris sarnased eelmise mudeliga G11. Kõige olulisem muudatus on ilmselt eesmise valikuketta lisamine, mis olulisel määral käsitsi särijuhtimist mugavamaks muudab.

Lisaks sellele on G12 kompaktkaameral rodu muudatusi, mis selle aparaadi peamised sihtgrupid – profisimulandid ja profid – ilmselt päris külmaks jätavad. Lisaks senisele VGA formaadis videole on G12-l nüüd veel ka 720P HD video salvestamise võimalus, režiim HDR piltide klõpsimiseks ja võimalus pildistada erinevate külgede suhetega fotosid. Veel on kaameral nn Hybrid IS, mis pidavat optilist värinastabilisaatorit abistama ja enda efektiivsust tunda andma just makrovõtete tegemisel.

Kõik muu on jäänud samaks – 28-140 mm (35 mm ekv) objektiiv, 2.8″ välja keeratav ja pööratav LCD, 10 MP CCD sensor, Manuaalsed säritusvõimalused, RAW-formaadi salvestamine jne. Muidugi seilab see G12 veel vanade rasvade peal. Just nimelt “seilab”, sest need vanad rasvad on veel niivõrd head, et hulpimiseni läheb veel palju aega.  Käes-küljes fotod Photokina fotomessilt:

Käed küljes – Samsungi kompaktkaamerate ninamees EX1
autor: Lauri Veerde

Samsung esitles oma EX1 kompaktkaamerat käesoleva aasta alguses. Seega ei ole selle puhul tegemist Photokina uuemate mudelite hulka kuuluva tootega. Samsungi letis olevat tehnikat uurides oli aga just EX1 see, mis (minule) kõige enam silma paistis ja endale käsi külge ajama kutsus. Mis sest et sealsamas kõrval oli ka kõikvõimas hübriidkaamera NX100 koos oma kambajõmmidega. Olgu enne videot veel mainitud EX1 olulisemad tehnilised trumbid: 24-72 mm (35 mm ekv) F/1.8-2.4 avaga ja värinastabilisaatoriga objektiiv, vajutatav eesmine valikuratas, RAW faili salvestamine, 3.0″ keeratav ja pööratav OLED ekraan ja 10 MP CCD sensor:

Tokina näitab uut 16-28 mm F2.8 lainurksuumi
autor: Lauri Veerde

Tokinal on plaanis peagi turule paisata uus lainurksuum AT-X 16-18 mm F2.8 PRO FX. Nagu objektiivi nimekujugi mõista annab, on tegu eelkõige profikasutuseks mõeldud mudeliga, mis sobib kasutamiseks nii APS-C kui ka täiskaadersensoritega kaamerate ees. 16-18 mm F2.8 on Tokina jaoks päris olulise tähendusega verstapost, kuna on esimeseks täiskaadersensoritega kaameratele mõeldud objektiiviks prestiižses AT-X PRO seerias.

16-28 mm F2.8 PRO FX teravustamisrõngast saab kasutada ka manuaal- ja autofookuse ümberlülitamise jaoks. Objektiivil on uus Silent DC teravustamismootor – tänu sellele olevat teravustamine kõigist senistest Tokina objektiividest vaiksem ja kiirem. Objektiivi konstruktsioonis on 15 elementi 13 grupis, esindatud on 1 suur 56 mm diameetriga asfääriline lääts objektiivi esiosas ning kaks väiksemat tagapool.

Värvusmoonutuste vastu võitlemiseks on konstruktsioonis ka kolm madala dispersiooniastmega läätse. Lähimaks teravustamiskauguseks on 0,28 m, diafragmalabasid on 8. Objektiivi pikkuseks on 133,3 mm, läbimõõduks 90 mm ja kaaluks 950g. Filtreid kasutada ei saa. 16-28 mm F2.8 PRO FX tuleb turule oktoobris Canoni ja Nikoni kaameraile.