Pentaxilt soodne valgusjõuline fiksobjektiiv 50mm f/1.8
autor: Lauri Veerde

Koos K-30 peegelkaameraga toob Pentax täna välja ka uue objektiivi. smc PENTAX-DA 50mm f/1.8 on APS-C mõõdus sensoritega digipeeglitele valmistatud valgusjõuline fikseeritud fookuskaugusega telefiks. Kompaktse korpuse ja plastikust bajonetiga on see väga sarnane veidi vähem kui kahe aasta eest esitletud 35 mm f/2.4 objektiivile.

Uus 50mm objektiiv jõuab turule juuli lõpus ning selle hinnaks saab olema 249€.

Pentaxi ametlik pressiteade:

PENTAX RICOH IMAGING COMPANY, LTD. annab teada, et peag jõuab müügile PENTAX K-bajonetiga digipeegelkaameratele mõeldud objektiiv mudelinimega smc PENTAX-DA 50mm f/1.8.

Objektiiv on fikseeritud fookuskaugusega, valgusjõuline ning ümara diafragma avaga, sobides ideaalselt portreede ja ka igapäevaste piltide jäädvustamiseks. Tänu eeskujulikule sooritusvõimele ja kergele, kompaktsele disainile sobib see kõigile fotograafidele sõltumata tasemest.

Peamised omadused

1. Kõrge pildikvaliteet

Tipptasemel optiline disain on optimeeritud K-bajonetiga digipeegelkaamerate jaoks, tagades terava, selge kujutise.

2. Kergesti käsitsetav

PENTAX K-bajonetiga digipeegelkaamera ette paigaldatuna on selle objektiivi fookuskaugus 35mm ekvivalendina 76,5mm. Mõõdukas teleobjektiivi perspektiiv sobib ideaalselt portreetööks. Lisaks jäädvustab objektiiv fookusest välja jäävad alad meeldivalt ja pehmelt udusena. Esiläätsele on kantud PENTAXi poolt väljatöötatud SP (Super Protect) vääristus, mis lisaks tolmu, vee ja mustuse hülgamisele muudab lihtsaks ka esiläätsele kogunenud jälgede eemaldamise. See tähendab muretut kasutamist igas olukorras.

3. Valgusjõuline ava

Tänu f/1.8 avale on selle objektiivi teravussügavus väga õhuke. Ümar diafragma avaus jäädvustab fookusest välja jäävad alad meeldivalt ja pehmelt, muutes minimaalseks punktvalgusallikate poolt tekitatavad probleemid. Suur ava võimaldab viletsates valgusoludes kasutada ka lühemaid säriaegu, tagades sellega teravamad tulemused.

4. Kompaktne ja kerge disain

Pikkus vaid 38,5mm ja kaal 122g – see objektiiv on kompaktne ja kerge ning võiks alati fotokotis olla. Tugev kuid peen välimus sobitub iga kaameraga.

Disain ja tehnilised andmed võivad muutuda.

Karbist välja: Tamron 24-70mm F/2.8 suumobjektiiv
autor: Lauri Veerde

24-70mm fookuskauguse ning f/2.8 avaga objektiivid on klassikalised profiklassi standardsuumid,  mis sobivad kasutamiseks eelkõige täis- aga ka poolkaadersensoriga peegelkaamerate ees. Sellised võib leida nii Canoni kui ka Nikoni arsenalist. Hinnalt on need relvad õige soolased ning värinastabilisaatorit nende seest ei leia.

Käesoleva aasta algul teatas Jaapani objektiivimeister Tamron, et toob peagi poodidesse enda nägemuse 24-70mm f/2.8 objektiivist – värinastabilisaatori ja konkurentidest märkimisväärselt soodsama hinnaga. Need Tamroni objektiivid jõudsid Photopointi poodidesse eelmise nädala lõpul. Vaatame lähemalt:

Esimene Eestisse jõudnud saadetis 24-70mm f/2.8 objektiive on Canoni bajonetile. Nikoni ja Sony kaamerate jaoks on 24-70mm objektiivid samuti olemas. Nende ihalejad peavad aga veel pisut ootama.

Origami on Jaapanis kõrges hinnas. Pehmest karbist saab välja tõsta papist kokku volditud sangadega kohvrikese. Selle sees on objektiiv päris kindlalt füüsiliste mõjutuste eest kaitstud.

Kohvrikesest ilmub nähtavale objektiiv koos päikesevarjukiga.

Karbis on: Tamron 24-70mm F2,8 DI VC USD suumobjektiiv Canonile (koos bajoneti- ja objektiivikorgiga), lillekujuline päikesevarjuk ning kasutusjuhend/garantiitalongid.

Esimesed muljed objektiivist: tõsiselt suur korpus, Tamroni standardne disain, tugev ehitus, teravuse ja stabilisaatori lülitid on objektiivi korpusest tavatult kõrgele toodud (ilmselt selleks, et ära mahutada värinastabilisaatori elektroonikat).

Tõsine objektiiv tõsiseks pildistamiseks. Allolev pilt illustreerib Tamroni 24-70mm objektiivi mõõtmeid võrrelduna Canoni tavalise 18-55mm suumobjektiiviga. Tegelikult ei ole Tamroni objektiiv märkimisväärselt suurem kui Canoni, Nikoni või Sigma 24-70mm torud. Ka kaalult on kõik selle klassi objektiivid päris sarnased. Tamron – 825 g.

Bajonett on metallist, objektiivi ülejäänud korpus on plastikust.

Bajoneti ümber on kummist tihend, mis aitab kinnituskohast eemal hoida niiskust ja tolmu. Tavaliselt on see märk kvaliteetsest objektiivist.

Kaalu ja mõõtmete poolest sobib see objektiiv kõige paremini suuremate keredega kaamerate külge. 60D, 5D Mark seeria, 1D seeria jne. Väiksemate kerede nagu 600D ja 1100D ees tundub 24-70mm f/2.8 ebaloomulikult suur. Halvemaid pilte see aga muidugi ei tähenda.

Objektiivi vasakul küljel on kaks lülitit. Ülemisest saab lülitada sisse-välja automaatset teravustamist ning alumisest värinastabilisaatorit.

Kiire test näitas, et automaatne teravustamine ei jää praktiliselt maha Canoni 24-70mm objektiivi omast. Hämaramas teeb teravustamisskaala enne teravustamise lukustamist väikse jõnksu, justkui kontrollides teravuse õigsust. Kui skaalat ei vaata, siis sellest aru ei saa. Läätsed liiguvad teravustamise ajal mõnusa sahinaga, mis on küll valjem kui Canoni oma aga mitte misagi negatiivset.

Teravustamisrõngas liigub sujuvalt. Hea, et Tamron on teravustamisrõnga lisanud objektiivi bajoneti poole. Nii on lihtsam kaamerat käes hoides käsitsi teravustada. Paha, et Tamron selle teravustamisrõnga nõnda kitsa teinud on. See on minu silmis möödalask.

Suumi lukustuslüliti võib tunduda lötendavate suumirõngastega objektiivide lisana. Tegelikult on see väga praktiline asi. Kui on vaja kaamera kaela riputatuna pisut maad käia, juhtub reeglina ikka see, et ühel hetkel on objektiiv pikaks veninud. Kui suumirõngas sellest lülitist lukustada, siis seda ei juhtu.

Suumirõngas lukustuslüliti lahtises asendis. Selle 24-70mm objektiivi suumirõngas liigub tegelikult isegi pisut liiga raskelt. Eriti välja suumides. Liikumine võiks olla pisut “võisem”.

24mm asend.

70mm asend.

Objektiivi konstruktsioonis on kolm LD elementi, kolm asfäärilist läätse, üks hübriid-asfääriline lääts ning kaks XR klaasi. Selline kombinatsioon peaks tagama väga hea pildikvaliteedi.

Hinna poolest ei kuulu Tamroni 24-70mm normaalsuum just soodsamate objektiivide hulka. Kui sinu jaoks on hind oluline ning sul on poolkaadersensoriga digipeegel, siis tasub kindlasti vaadata ka poole soodsama Tamron 17-50mm F2,8 SP Di II VC objektiivi poole. Saad sama valgusjõu, laiema vaatenurga ja kompaktsema korpusega objektiivi. Kui sul aga on plaanis kunagi edaspidi pildistama hakata profimaigulise täiskaadersensoriga peegelkaameraga, siis tasub investeering 24-70 mm objektiivi ennast ära. Nimetatud pole soodsam 17-50mm suum ju täiskaadersensori ette ei kõlba.

Tamron 24-70mm F2,8 DI VC USD Canonile Photopointis: 1299€ (soodushind maikuus: 1099€)

Photopoint otsib fotomodelli – peaauhind aastane modellileping
autor: Anni Proosa

Armastad kaamera ees olemist ja kaamera armastab Sind? Siis võib just Sinust saada Photopointi fotomodell. Kandideeri meie reklaamnäoks ja võida aastane modellileping. Sind ootavad ees uued põnevad kogemused, koostöö tunnustatud fotograafide ja stilistidega ning muidugi professionaalsete fotodega album.

Konkursi esimene voor toimub kuni 10. juunini Photopointi Facebooki lehel “Photopoint otsib fotomodelli” rakenduse all. Osalema on oodatud vähemalt 18-aastased naised ja kandideerimiseks tuleb saata oma portreefoto ning täispikkuses foto. Lisaks soovime teada, miks sobid just Sina meie fotomodelliks.

10 kõige populaarsemat kandidaati pääsevad edasi teise vooru, kus toimuvad proovipildistamised. Konkursi võitja, kes pistab tasku aastase modellilepingu Photopointiga, selgub 30. juunil ning kuulutatakse välja Photopointi Facebooki lehel.

Kui see postitus sattus nüüd mõne mehisema silmapaari ette, siis palun lahkelt mõelda oma tutvusringkonna fotogeenilisemate kaunitaride peale ning jagada meie üleskutset ka neile – väljakutse on igati põnev!

Tutvu konkursi ja fotomodellide kandidaatidega.

Pidev autofookus uue Sony SLT-A37 kaameraga
autor: Erki Oras

Lisaks verivärskele NEX-F3 kaamerale täiendas Sony ka oma SLR-kaamerate sortimenti uue Sony A37 kaameraga. Vastne pildipüss on suunatud tarbijale, kes soovib lähemalt tutvust teha vahetatavate objektiividega peegelkaameratega. Miks just algajatele, küsite? Sellepärast, et kaameral on piisavalt palju nutti ja tehnilise võimalusi tagamaks piltide kõrge kvaliteet ka piltniku väheste oskuste juures.

Põhirõhk A37 juures on fokusseeritud fookusele. Täpsemalt siis autofookusele. 15-punktiline autofookus hoiab pidevalt silma peal nii inimeste nägudel, kui ka kiiresti liikuvatel objektidel. See võimaldab välkkiirelt (so 7 kaadrit sekundis) nii pildistada kui ka Full HD resolutsioonis filmida.  Kogu see ilu põhineb Sony uuel, kuid juba tunnustust võitnud Läbipaistva Peegli Tehnoloogial (Translucent Mirror Technology). Peene nimega tehnoloogiale lisaks on uus kaamera varustatud ka Tru-Finder elektroonilise ja kõrgresolutsioonilise pildiotsijaga, mis pakub 1,4 miljonilise punktitiheduse juures pidevat Live View võimalust ning 100% vaatevälja. See annab silmad ette paljudele teistele pildiotsijatele. Muuseas, kaameral on režiim, mis lubab Tru-Finder’it edukalt kasutada ka prillikandjatel. Pildiotsija juures on kasutatud 2,7-tollist Clear Photo LCD-ekraani, mis tagab erakordselt selged, erksad ja loomutruud värvid ja eredas päikesevalguses.

Sony SLT-A37 kaamera on algajale fotograafile abiks isegi piltide kadreerimisel. Nii leiab Auto Portrait Framing-režiim portreede pildistamisel automaatselt üles pildistatava näo ning kadreerib selle fotole nn “kuldse kolmandiku” reeglist lähtudes. Sony Pixel Super Resolution tehnoloogia viib seejärel tehtud portree täisresolutsioonini ningtulemuseks ongi igati professionaalne portreeefoto.

Pixel Super Resolution-tehnoloogiat kasutatakse ka Clear Zoom võimaluse juures, mis lubab digitaalselt duubeldada iga kasutatava objektiivi optilist suumi.

Eriti laiskadele või algajatele piltnikele aga valmistab ekstrarõõmu Superior Auto režiim, mis otsustab ise, millised on pildistamise tingimused ning pildi teema ning valib parima tulemuse saamiseks sobivaimad seaded.

Lõpetuseks ka mõned numbrid. Kaamera juures kasutatakse 16,1 megapikselist Exmor® APS HD CMOS sensorit, mida omakorda täiendab uusim BIONZ® pildiprotsessor. See lubab ilma välguta pildistamist ka kuni 16 000 ISO juures ehk siis üpris hämaras.

Sony SLT-A37 jõuab müügile juba käesoleva aasta maikuu lõpus. 18-55mm SEL1855 objektiiviga põhikomplekti hind peaks algama kuskil 470 euro juurest, kuid ilmselt tasuks eelistada SAL18135 18-135mm F3.5-5.6 objektiiviga komplekti, mis lisaks hinnale umbes 150 eurot.

Sony ametlik pressiteade

Tamron kinkis õnnelikule unistajale unelmate objektiivi
autor: Anni Proosa

17. mai viimastel tundidel sai objektiivide tootjast Tamronist hetkeks hoopiski unistuste täitja. Nimelt toimus Tamron Eesti Facebooki lehel mäng “Unistuste Tamron”, kus kõigil oli võimalik valida välja oma unelmate Tamroni objektiiv ja osaleda loosimises. Kõige õnnelikumaks unistajaks osutus Ago Lempu, kes soovis endale saada Tamroni objektiivi 18-270mm PZD. Kõigile unistajatele lubab Tamron eesolevaks suvehooajaks veel põnevust.

Kui soovid olla kursis Tamroni objektiivide ja tegemistega, siis liitu Tamron Eesti Facebooki lehega.