Tamron 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD – võimekas kõik-ühes supersuum Sony E-mountile
autor: Rivo Veber

Viimasel ajal on Tamron olnud meeldivalt aktiivne oma kvaliteetoptika tootmisega, sest hiljuti rõõmustati taas just Sony α hübriidkaamerate omanikke. Seekord lisandus valikusse supersuum, mille fookuskaugus katab ära vahemiku 28mm kuni 200mm. Suure tõenäosusega on tegemist uue tõusva tähega! 

Tamron 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD objektiiv Sonyle

Tamron 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD on artikli kirjutamise hetkel maailma esimene sellise suumivahemikuga objektiiv, mille maksimaalne ava on f/2.8-5.6. See ei pruugi küll esmapilgul nii märkimisväärne tunduda, aga reaalses elus, kui saad ISO väärtuse tõstmise asemel kasutada suuremat maksimaalset ava, siis viib see suunurgad kõrgemale kui pühapäevahommikused pannkoogid moosiga.

Välimuselt on see väga sarnane tohutult populaarsele Tamron 28-75mm f/2.8 Di III RXD objektiivile. Uus supersuum on kõigest 26 grammi raskem, millest võib järeldada, et tegemist on väga kerge ja kompaktse objektiiviga, mida on lihtne kaasas kanda. Isegi pärast pikka fotoretke või päev otsa ürituste jäädvustamist, jäävad käed suhteliselt värskeks. Disainitud on see Sony täiskaader hübriidkaameratele, aga loomulikult on seda võimalik kasutada ka Sony poolkaader hübriidide ees. Poolkaadri (APS-C) ette keerates tuleb silmas pidada 1.5-kordset lõikefaktorit.

Tamron 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD objektiiv Sonyle

Tamron 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD objektiiv Sonyle

Tänu ilmastikukindlusele ja fluorkattele esielemendil saab liialt muretsemata erinevates keskkondades toimetada. Torul puudub AF/MF lüliti, aga kõndimise/jooksmise ja transportimise huvides on lisatud LOCK lüliti, mis lukustab toru. Objektiivil puudub küll Tamronitele omane VC (vibration compensation) ehk stabilisaator, sest Tamron tugineb Sony keresisesele stabilisaatorile. Juhul, kui oled eelnevalt harjunud pildistama objektiiviga, mis on varustatud stabilisaatoriga, siis selle supersuumiga pildistades tasuks uduste piltide vältimiseks hoiduda madalatest säriaegadest.

Tamron 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD objektiiv Sonyle

Tamron 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD objektiiv Sonyle

Videograafi vaatenurgast mina isiklikult stabilisaatorist puudust ei tunne, kuna enamus missioonideks kasutan kas gimbalit või statiivi. Kõik Tamroni poolt Sony Alpha täiskaader hübriidkaameratele toodetud objektiivid (neid on juba 7 tk) k.a 28-200mm on 67 millimeetrise filtrikeermega. Tänu sellele saame filtrite pealt kokku hoitud eurod muul otstarbel kasutada ja vähendada kaamerakotis segadust erinevate läbimõõtudega filtritega majandamisega.

Objektiiv kasutab RXD (Rapid eXtra-silent stepping Drive) teravustamismootorit – see on väga täpne, kiire ja vaikne süsteem, mis on väga ligilähedane Sony enda omaga. Kahe nädala vältel seda objektiivi kasutades ei tekkinud mul ühtegi fookusega seonduvat probleemi. Eye-AF töötab suurepäraselt (nii inimese kui ka looma peal) ehk nüüd saad oma lemmikud ja aktiivsed lapsed pildistatud sedasi, et see ei oleks järjekordne udune mälestus.

Tamron 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD objektiiv Sonyle

Tamron 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD objektiiv Sonyle

Tihtipeale supersuumiga filmides on väga raske usaldada objektiivi ja seetõttu enamjaolt fokusseerin manuaalselt. Uskumatu, aga Tamron 28-200mm RXD mudeliga mul sellega seda muret ei olnud – tuginesin täielikult autofookusele ja 90% kordadest sai see ideaalselt hakkama. Erinevalt paljudest Sony enda suumobjektiividest on Tamroni 28-200mm suumimine meeldivalt sujuv ja mugav.

 

Suumimisest rääkides – maksimaalse ava muutumine laiast teleni on järgnev: 28-49mm f/2.8, 50-99mm f/3.5, 100-149mm f/4.5 ja 150-200mm f/5.6. Kuna konkurentidel on sellise suumivahemikuga maksimaalne ava f/3.5-6.3, siis valgusjõulisuse poolest on sellel teiste ees selge eelis. Pilte vaadates olin meeldivalt üllatunud piltide teravuses. Väga harva õnnestub sellise suumivahemikuga objektiiviga ilma järeltöötluses teravuse korrigeerimiseta teravaid tulemusi saada. Eriti hämmastavaks teeb selle veel see, et seda kogu suumi ulatuses.

 

Kokkuvõte

Tamron 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD universaalne objektiiv on eelkõige mõeldud fotograafile, kellele mängib kompaktsus ja kaal olulist rolli. Suurepärane kaaslane neile, kes hindavad mugavust ja pideva torude vahetamise asemel soovivad nautida hetki olles veendunud, et saavad kiirelt ja kindlalt ka kõik jäädvustatud.

Tamron 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD objektiiv Sonyle

Objektiiv sobib ideaalselt maastiku, toodete, portreede, ürituste ja eluslooduse pildistamiseks. Tänu usaldusväärsele autofookusele saab ka videograaf rahumeeli erinevaid situatsioone jäädvustada ilma, et peaks fookuse pärast muretsema. Miinustena tooksin välja stabilisaatori ja AF/MF lüliti puudumise. לldiselt on tegemist optiliselt võimeka ja usaldusväärse tootega, mida julgen soovitada fotoentusiastile, kes otsib kõik-ühes objektiivi.

 

לks ja ainus – Tamron 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD ››

 


Kogu Sonyle mõeldud Tamron f/2.8 objektiivide valik:

Soovid uue Tamron 28-200mm RXD enne ostmist järele proovida? Pole probleemi, sest see on laenutamiseks saadaval ka Photopointi fototehnika rendis – photopoint.ee/rent ››

(3)

The post Tamron 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD – võimekas kõik-ühes supersuum Sony E-mountile appeared first on Photopointi ajaveeb.

Uudisteagentuur “Associated Press” tegi investeeringu tulevikku ja lõi käed Sonyga
autor: Jürgen Veerme

Juba 1846. aastal asutatud maailma üks suurimaid uudisteagentuure The Associated Press (AP) andis teada, et on Sony’ga sõlminud koostööleppe, mille raames hakkavad nende foto- ja videograafid hetki jäädvustama Sony täiskaader hübriidkaamerate ja Sony 4K XDCAM videokaameratega.

AP alluvuses töötab enam kui paarsada foto- ja videograafi, kes toodavad rohkem kui 100 erinevas riigis iga päev üle 3000 foto ja 200 video. Valdav enamus fotograafidest saavad uueks abiliseks Sony a9 II täiskaader hübriidkaamera ja sinna juurde erinevaid Sony objektiive ja tarvikuid. Videograafide kaamerakotti pistetakse Sony a7R IV mudel koos kõige paremate G Master objektiividega ning vastavalt spetsiifikale lisanduvad veel ka Sony tippklassi videokaamerad.

Tegemist on märkimisväärselt olulise sammuga mõlema ettevõtte jaoks. Sony tõestab sellega, et Nikoni ja Canoni täiskaader peegelkaamerate valitsusaeg pressifotograafias hakkab kustuma ning AP jaoks on see esimene kord nende ajaloos, kui hakatakse kasutama ainult ühe tootja foto- ja videotehnikat.


Photopoint on Sony fototehnika pikaajaline partner ja maaletooja Eestis.
Allikas: The Associate Press pressiteade, DPreview

Sony a9 II ja Sony a7R IV on kõigile huvilistele laenutamiseks ka meie fototehnika rendis – photopoint.ee/rent ››

(5)

The post Uudisteagentuur “Associated Press” tegi investeeringu tulevikku ja lõi käed Sonyga appeared first on Photopointi ajaveeb.

Lõpuks – Manfrotto toob müügile kaamera stabilisaatorid
autor: Jürgen Veerme

Itaalia kvaliteedimärki kandvad Manfrotto statiivid ja kaamerakotid peaksid tuttavad olema nii fotohuvilistele kui professionaalidele. Nüüd on Manfrotto vallutamas järgmist tootekategooriat, sest turule tuuakse MVG220 ja MVG460 gimbalid.

See samm ei ole iseenesest ootamatu, sest know-how on Manfrottol olemas, kuid usustavasti läheb neil suureks pusimiseks juba pikalt müügil olnud DJI Ronin-S, Zhiyun Crane ja FeiyuTech AK seeria mudelitega.

 

Manfrotto MVG220

Manfrotto MVG220 gimbal

Kahest müügile tulevast gimbalist on Manfrotto MVG220 väikseim, aga suudab sellegi poolest enda “seljas” kanda kuni 2,2 kg kaaluvat väiksemat peegelkaamerat või hübriidkaamerat.  Kolmeteljelise motoriseeritud stabilisaatori igat telge saab lukustada, mis muudab tasakaalustamise veidi lihtsamaks. Komplekti kuulub ka lisakäepide, mis suurendab paidlikust ja muudab madala nurga alt erinevate stseenide filmimise mugavamaks.

Ainulaadne kiire paigaldussüsteem ühildub nii Manfrotto ja kui Arca Swiss plaatidega, mistõttu sobib see suurepäraselt videograafidele, kes soovivad seadmeid kiiresti vahetada. Aku laadimiseajaks on ca. 1,5 h ja pärast seda saate 7 tundi tööaega või 14 tundi ooterežiimis.

Müügile tuleb ka MVG220FF versioon, kus on olemas kõik eelnev, aga juurde on lisatud ka Follow Focus, mis võimaldab muuta fookust manuaalselt otse stabilisaatorilt ja seeläbi on video täpsem.

 

Manfrotto MVG460

Manfroto MVG460 gimbal

Manfrotto MVG460 on samuti kolmeteljeline motoriseeritud videogimbal, mille igat telge saab lukustada. Erinevalt MVG220 mudelist suudab see kanda lausa 4,6 kg raskust ehk sobib suurte peegel-, video- või hübriidkaamerate kasutajatele. Aku laadimiseaeg on 5 h ja pärast seda saad seadet kasutada kuni 12 tundi.

MVG460 mudelil on suuresti olemas kõik MVG220 versiooni head omadused nagu LCD-puutetundlik ekraan, mille kaudu on võimalik muuta otse kõiki kaamera parameetreid ning valida erinevate režiimide vahel. Juurde on lisatud külgkäepide, mis võimaldab  kasutada kahte käepidet ja seeläbi filmida ka suunaga alt üles.

Müügile tuleb ka MVG460FFR ehk Pro versioon, mille komplektis on Follow Focus ja ka universaalne kaugjuhtimispult (remote controller), mis võimaldab gimbali ning kaamera tööd juhtmevabalt juhtida.


Mõlema gimbali paremaks kasutamiseks on loodud “Manfrotto Gimbal” äpp, mis on tasuta allalaetav nii Apple Store kui Google Play rakenduste poodidest. Manfrotto MVG220 (&220FF) ja Manfrotto MVG460 (&460FFR) jõuavad Photopointi müügile augustikuu jooksul ja hakkavad sõltuvalt mudelist maksma 399€ – 799€.

 

Kogu Manfotto toodete valik Photopointis ››

(13)

The post Lõpuks – Manfrotto toob müügile kaamera stabilisaatorid appeared first on Photopointi ajaveeb.

Fotorännakud koos Panasonic Lumix täiskaader hübriidkaameraga külmas põhjalas
autor: Pääro Metsand

Esimene reis: Lumix S1R + Lumix S 70-200mm f/4 & Lumix S 16-35mm f/4

 

Photopoint ja Panasonic Eesti andsid mulle suurepärase võimaluse katsetada Panasonic fotokaamerate lipulaeva Lumix S1R koos kahe tippklassi objektiiviga ligi 1000 kilomeetrit Eestist põhja pool, et testida kaamera vastupidavust krõbekülmas Riisitunturis nii külmakindluse-, kui ka ööfotograafia seisukohalt lähtudes.

Panasonic Lumix DC-S1R

 

Esmamuljed

Panasonic Lumix DC-S1R täiskaader hübriidkaamera on suur! Kui enamasti arvatakse, et hübriidkaamera annab eelise just oma kompaktsuse tõttu, siis see on olnud minu jaoks suhteliselt vähetähtis või lausa negatiivne aspekt – kaamera peab mahtuma ja istuma kätte. Väiksematel keredel kaob tasakaal suuremõõdulise objektiiviga kohe ja tihti on puudu ka sõrmedel haaramisruumist.

Lumix DC-S1R puhul jäid need mured ära. Kere on minu igapäevasest Pentax K-1 kaamera kerest pisut suuremgi ja istus kätte mugavalt ning umbes 1 kg kaalu andis hoidmisel omavõrra nii tasakaalu + kindlust.

Panasonicu enda toodetud uued L-bajoneti objektiivid Lumix S PRO 16-35mm f/4 ja Lumix S PRO 70-200mm f/4 O.I.S istusid kerega koku nagu valatud ja tasakaalust polnud puudu kummagi puhul.

Panasonic Lumix S1R

Lumix S1R tehniliste omaduste kirjeldusega saab igaüks tutvuda Photopointi veebikaubamajas tootelehel ja seetõttu ei hakka ma kogu seda juttu ringi kirjutama. Räägin vaid muljetest.

Nii teravat pilti ei ole ma oma elus enda käes hoitud kaameratega saanud – mitte kordagi. 47 megapiksline sensor (8368 x 5584 px) annab lõpptulemusena sellise teravusastme, et ei Pentaxi 36 megapiksline täiskaader ega ka 50 megapiksline keskformaat sellega kuigivõrd ei võistle. Kasutades veel kõrgresolutsiooniga tehtud kaadrit, mis on pikema pildiservaga üle 16 000 piksli, siis on tulemus müstiline! Sellest pildist on vajadusel trükikõlbulikku väljalõiget teha imelihtne ja resolutsioonipuudust ei teki.

Esimesel reisil kaasas olnud S1R kere koos kahe objektiiviga (Lumix S PRO 16-35mm f/4 ja Lumix S PRO 70-200mm f/4) on sellel kaameral väga kiire ja 99% täpne autofookus nii liikumatu, kui ka jälgiva seade puhul.

70-200mm f/4 O.I.S puhul 99% korrektne – see tähendab minu mõistes tõeliselt haruldast tulemust. Kahjuks ei saanud küll testida Eesti oludes jahti pidavate kakkude peal, kuid siiski – Laanenääri lend ja peatumine tundramaastikus oli oodatust märksa parema tulemusega.

Panasonic Lumix S1R

PRO 16-35mm f/4 objetiivi puhul on vaja välja tuua vinjetivaba ja servast servani terav kaader. Pilt on puhas ja moonutustevaba nii keskel, kui servades. Eelkõige tuli see välja panoraame kokku kleepides – kõik sujus ilma lisakorrektuurideta koheselt ja tulemused olid nauditavad.

Lõpmatusse teravustamise katsetamisel manuaalselt ehmatasin hetkeks, kuna objektiivi väliskorpusel ei ole ühtki märki, mille järgi joonduda või sätitud kohta meelde jätta… kuid siin tuli appi Lumixi sisemine tarkus. Kaamera kuvas kõik vajaliku ekraanil ja iga fookusrõnga liikumine andis täpse näidu ja teravuskauguse. Sain tähed teravaks kolmanda klõpsuga. JA see on uue toru katsetamisel suurepärane tulemus!

Panasonic Lumix S1R

Eripäradest võrreldes senini pidevalt kasutuses olnud Pentax K1 täiskaader peegelkaameraga – Panasonic’u ISO taluvus ei suuda kahjuks sellel teemal sammu pidada. Kasutuslaeks jääb ööfotograafias suurusjärk 3200 – 4000, mis muidugi on 47 megapiksli juures on juba suurepärane tulemus. Tekkiv digimüra on sedavörd peeneteraline, et järeltöötluses selle eemaldamine on suhteliselt lihtne ja ei lase nende näitajate juures oluliselt pildi teravusel kannatada.

Sarnane mure on Pentax K1-ga võrreldes varjualade väljatoomisega dünaamilist ulatust testides. Lumix kahjuks seda testi välja ei kannata ja seetõttu võiks Lumixi kasutaja võtta aega rohkem säriajale ning katsuda viia ISO sellejagu madalamale tasemele. Kiire virmalistemängu puhul panoraami ehitades on see pisut keeruline, kuid tulemus tasub end igal juhul.

 

Akutest

Lumixi originaalaku (DMW-BLJ31) täidab päevases valguses pildistamisel ja AF-i kasutades suhteliselt täpselt kõiki neid tehase poolt kirjeldatud normatiive. Rohkem ei osanud oodata ja rohkem ei pakkunud võimekus ka – mõnisada kaadrit ja uus aku.

Aga öine pildistamine tõi välja midagi üllatavat. Kaasas oli mul üleval Riisitunturi tipus 3 akut. Kuna külmataluvust lubas tehasejutt kuni 10 miinuskraadi, siis igaks juhuks hoidsin 2 tagavaraakut põues soojas. Kraadiklaas näitas kahel tundrakatusel veedetud ööl -20 kuni -26 külmakraadi.

Kui Lumixi aku ei pea tegelema autofookusega, siis peab ta esimese testi kohaselt 20 külmakraadi juures vastu (!!!) 785 klõpsu – sisuliselt 2x rohkem, kui päevasel autofookusega pildistamisel ja seda 2x madalama temperatuuri juures, kui tehas tema külmakindluseks pakub. Siinkohal olgu mainitud, et aku ei käinud pildistamise vaheaegadel põues soojas, vaid oli sellisel temperatuuril koos kaamerakerega üle 5 tunni jutti.

See on näitaja, mida ma olen näinud vaid Pentaxi täiskaadersüsteemil. Ja see on minu jaoks sedavõrd suur üllatus, et peale teist sellist korduvalt kinnitust saanud tundraööd olin sisuliselt müüdud mees.

 

Teine reis: Lumix S1R + Sigma adapter MC-21 EF – L bajonetile + Sigma 14-24mm f/2,8 ART + Sigma 25-105mm f/4 ART & Sigma 150-600mm Conteporary.

 

Nii nagu esimese reisi lõpukirjelduses nimetasin, olin nn “müüdud mees”.  Teise reisi jaoks polnud enam vaja omale keret kaasa küsida, sest enda oma oli soetatud ja igapäevases kasutuses Pentaxi varustuse kõrval.

Tõsi – kuna Sigma, Leica ja Panasonic on loonud oma ühise L-mount liidu, siis nende kolme hinnaklasse võrreldes on esimeseks valikuks muidugi Sigma Art seeria torude soetamine. Tõsi on, et neid järelturul eriti L-bajonetiga ei liigu ning seepärast on Sigma tootnud ka konverteri (Sigma MC-21 Canon EF-Panasonic L), millega saab kasutada kõiki Art, Contamporary ja Sport seeria Canonile loodud torusid Lumixi, Sigma ja Leica uute hübriidkaamerate ees.  Kui head need süsteemid on ja kuidas nad töötavad Lumixi kerega, oligi teise reisi eesmärka teada saada.

Ja muidugi eelkõige just külmades tingimustes, sest reisi sihtkoht oli jällegi Riisitunturi kant ja ilmastikutingimused -10 kuni -25 külmakraadi.

Panasonic Lumix S1R

Olgu kohe öeldud, et uskumatuna näiv akutest sai kinnitust viie erineva akuga, neist 2 originaali ja veel kahe erineva Saksamaal müüdavat tootebrändi kandva nn “B” tootega. Kõik töötasid külmas ilma igasuguste probleemideta ja autofookuseta pildistamisel oli tulemus igal juhul üle 700 kaadri aku kohta. Samuti ootasin kaamera keres oleva elektroonika suikumist või aeglasemaks jäämist, kuid ka seda ei suutnud täheldada. 5+ tulemus absoluutselt ilma igasuguse kahtluseta.

Sigma lainurgad töötavad külmas hästi ja 14-24mm f/2,8 ART objektiiv Lumix S1R ees on vägagi sobiv koostööpartner öises tundras. Pildid on teravad ja autofookus on täpne.

Tõsi – autofookus töötab hästi vaid S asendis s.t jälgivat AF-i läbi EF-L konverteri ei ole võimalik saavutada. Samuti on vajalik kasutusse võtta Sigma dock, et torudel oleks peal viimane tarkvara ja nad suudaksid Lumixiga koostööd teha, aga öises tundras ei ole see osa kuigivõrd oluline.

Panasonic Lumix S1R

Probleem on hetkel Lumixi puhul pikkade torude puudus. Jah, on mitu converterit erinevatelt tootjatelt, millega saab Canoni ja Canonile loodud torusid kasutada, kui need sobivad hetkel, vaid aeglaselt liikuva või suisa seisva objekti pildistamiseks. Liikumise pealt lindu püüda on võimalik vaid Lumixi enda 70-200 torudega. Olgu siis f2,8 või f4 versiooniga. Lisaks tuleks siis hankida muidugi ka 1,4x ja 2x telekonverterid.

Igal juhul – minu kasutuses on Panasonic Lumix S1R täiskaader hübriidkaamera omale koha leidnud ja jääb võrdväärseks partneriks Pentaxi täiskaadersüsteemile.


Pääro Metsand on loodusfotograaf, keda eelkõige paeluvad virmalised. Pääro tööde ja tegemistega saad tutvuda ning ennast kursis hoida tema Instagram’i lehel ja Facebooki lehel.

Panasonic Lumix DC-S1R + 24-105mm f/4.0 täiskaader hübriidkaamera komplekt on kõigile huvilistele laenutamiseks saadaval nii Tartus kui Tallinnas. Vaata – photopoint.ee/rent ››

(6)

The post Fotorännakud koos Panasonic Lumix täiskaader hübriidkaameraga külmas põhjalas appeared first on Photopointi ajaveeb.

VIDEO: Pentax jagab viimast teavet enda uue APS-C peegelkaamera kohta
autor: Jürgen Veerme

Pentaxistidel ehk Pentax fototehnika andunud fännidel on taas põhjust rõõmustamiseks, sest avaldatud on video, kus räägitakse lähemalt Pentaxi uuest APS-C ehk poolkaader peegelkaamerate seeria lipulaevast. 

Videos ei mainita kordagi uue mudeli nimetust ega ka täpsemat turule saabumise aega, aga antakse väga palju vihjeid uue kaamera võimekuse kohta. לsna lähedalt on näha ka selle disaini, mis on väga sarnane Pentax K-1 II täiskaader peegelkaamerale.

Igatahes toon välja mõningad huvitavamad nopped, mis videos jäid kõlama (täpsemalt näed allolevast videost):

  • kõige olulisem uuendus saab olema uus suurepäraselt konstrueeritud optiline pildiotsija, mille suurendus saab olema kõigist siiani toodetud Pentax poolkaader peegelkaameratest suurim;
  • kaamerakere on võimalikult kompaktne ja Pentaxile omaselt äärmiselt vastupidav. Uue mudeli puhul on erilist tähelepanu pööratud käepidemele (grip’ile), et see sobiks kätte ideaalselt ja laseks kaamerat eriti mugavalt käsitleda;
  • kaks mälukaardi pesa;
  • kaamera peal on LCD-paneel, mille abil saab kiirelt kontrollida erinevaid tööandmeid;
  • täiustatud pildikvaliteet kogu ISO tundlikkuse vahemikus;
  • müügile tulevad arvatavasti nii musta kui hõbedast värvitooni kaamerakered.

 

Tundub, et hõbedane värvitoon on Jaapanis väga populaarseks saanud, sest video lõpus teatati ja näidati, et ühel hetkel tulevad hõbedasena müügile ka kõige kvaliteetsemasse ★ ehk “Star“ seeriasse kuuluvad optikapärlid – 70-200mm f/2.8, 50mm f/1.4 ja 85mm f/1.4. Lisaks saab hõbedase kerena endale peagi soetada ka Pentax K-1 Mark täiskaader peegelkaamerat.

 

Kogu Pentax toodete valik on saadaval veebikaubamajas ››

Kogu Ricoh toodete valik on saadaval veebikaubamajas ››

 

Allikas: Ricoh

(6)

The post VIDEO: Pentax jagab viimast teavet enda uue APS-C peegelkaamera kohta appeared first on Photopointi ajaveeb.

1 2 3 4 5 6 7 8 9