Kuidas objektiivi fookuskaugus mõjutab portreefotot
autor: Penelope Russak

Mäletan selgelt, kui keeruline oli esimese peegelkaamera ja objektiivi valimine. Pikk rida numbreid ja arve objektiivi nimes tundus nagu mingi salakiri. Mida ma tahan? Kas fookuskaugust 35mm või 70-200mm? Kas parem on valida objektiiv, mille nimes on f 1,8, või hoopis f 3,5- 5,6? Nüüd, kui olen endale selle salakirja lahti deÅ¡ifreerinud, saan teile puust ette ja punaseks teha, mida need numbrid tähendavad. Selles postituses näitangi samas kohas erinevatel fookuskaugustel tehtud fotodega ette, kuidas fookuskaugus pilti mõjutab, et oleks lihtsam selgusele jõuda, milline objektiiv soovitud kaadri püüdmiseks fotokotis olema peab.

Pildistasin kaameraga Canon 1D mark IV ja kasutasin objektiive Tamron 24-70mm f/2.8 G2 ja Tamron 70-200mm f/2.8Kõik näidispildid tegin avaga 2,8 ja muutused, mis pildil toimuvad, ongi tingitud erineva fookuskauguse kasutamisest.

 

Fookuskaugus ja suum (vaatevälja laius)

Kõige tavalisem viis, kuidas fookuskauguse mõjust aru saadakse on nö “suumifunktsioon”. Fookuskaugus määrab ära vaatevälja laiuse. Mida väiksem fookuskaugus, seda rohkem maailma mahub kaadrisse, mida suurem fookuskaugus, seda kitsamaks vaateväli muutub.

Esimese katse tegemisel ei liikunud paigast ei mina ega modell. Modell seisis minust umbes 10 meetri kaugusel. Nii mina kui modell seisime kogu aeg täpselt samal kohal ja fookuskaugusega 24 mm  jäi pildile nii metsa kui taevast ning puud taustal olid päris teravad. 200 mm juures ei saanud samalt kaugusel pildile rohkem kui pool modelli ja taustal olevad puud on tugevalt fookusest väljas.

Erinevaid fookuskaugusi kasutades tulid pildid välja sellised:

Fookuskaugus 24 mm

 

Fookuskaugus 50 mm

 

Fookuskaugus 70 mm

 

Fookuskaugus 200 mm

 

Fookuskaugus ja perspektiiv

Järgmisel katsel seisis modell paigal ja mina proovisin teha erinevatel fookuskaugustel pilti nii, et ta täidaks ära terve kaadri. 200 mm fookuskaugusega olin modellist umbes 10 meetri kaugusel ja 24 millimeetriga pildistades pidin liikuma päris lähedale, et saada sarnane poolportree. Jällegi kasutasin kõikidel piltidel ava 2,8 ja see, et taust igal pildil nii erinev on, tuleb fookuskauguse muutumisest.

Fookuskaugus 24 mm

 

Fookuskaugus 50 mm

 

Fookuskaugus 70 mm

 

Fookuskaugus 200 mm

Inimesi pildistades tuleb silmas pidada ka seda, et lainurkobjektiiviga lähedalt pildistades venitab objektiiv modelli laiemaks ja see ei ole just kuigi kaunistav. Nii et 24 millimeetrine objektiiv ei ole lähiportreede jaoks hea valik, sest hakkab nägusid moonutama. 50, 70 ja 200 mm aga sobivad kõik kenasti portreede pildistamiseks.

 

Fookuskaugus ja tausta udusus

Nagu eelmistelt piltidelt aimata võis, ei muutu taust erinevatel fookuskaugustel mitte ainult laiemaks ja kitsamaks, vaid fookuskaugus mõjutab ka seda, kui udune või terav ta pildil paistab. Järgmistel piltidel olid asjad laual kogu aeg sama koha peal ja kõigi piltide tegemisel kasutasin ava 2,8. Taust muutub aga oluliselt

200 millimeetriga pildistades täidab lõhnaõlipudeli taga olev oks ära terve kaadri ja on päris fookusest väljas. Veelgi kaugemal asuv tuba on täiesti udune ja silm ei erista seal olevaid objekte

 

50 millimeetriga pildistades hakkab oks selgemaks muutuma ja eristab juba ka taustal olevat akent ja mööblit.

 

24 mm fookuskaugus reedab kõik, mis eelmistel piltidel kaadri taha jäi.

 

Loodan, et sain nende näidispiltide abil fookuskauguse teema lihtsaks ja arusaadavaks teha. On see ju üks olulisimaid näitajaid, mida objektiivi ostes vaatama peab ja fookuskaugusest aru saades oskad endale just oma vajadustele sobiva tööriista valida.

The post Kuidas objektiivi fookuskaugus mõjutab portreefotot appeared first on Photopointi ajaveeb.

Fujifilm Instax Square SQ10 kiirpildi kaamera – TIPA 2018 parim disain!
autor: Jürgen Veerme

fujifilm-intsax-square-sq10-photopoint-tipa

Fujifilm Instax kiirpildi kaamerad on viimastel aastatel eriti jõuliselt fotomaailmas laineid löönud ning see ei jäänud tänavu märkamata ka TIPA ehk The Technical Image Press Association žüriil, kes andsid Fujifilm Instax Square SQ10 kaamerale parima disaini tiitli.

Miks on Instax SQ10 nii eriline? Aga selle pärast, et sellel on võrreldes klassikaliste polaroid kaameratega ka digitaalsüsteem ning sellega koos piltide salvestamise võimalus – pärast pildistamist ei peagi pilti kohe ära ilmutama, vaid saab valida, milliseid pilte paberile panna ning digitaalfaile arvutisse laadida. Uue kaameraga tuli ka uus paberiformaat, mis on ruudukujuline ning kõige lähemal klassikalisele vanakooli Polaroidi pildile.

 

Ainulaadne SQ10 kasutab patareide asemel akut ja ühe laadimisega on võimalik pildistada 160 kaadrit. Kõik pildistatud kaadrid talletuvad sisemällu (kuni 50 fotot) või microSD mälukaardile. Lisavõimalusena saab välja printida ka indeksfoto, millele mahub kuni 9 pisipilti.

 

Fujifilm Instax SQ10 on kohe saadaval photopoint.ee kaubamajas  ››

 

Loe lisaks:

The post Fujifilm Instax Square SQ10 kiirpildi kaamera – TIPA 2018 parim disain! appeared first on Photopointi ajaveeb.

Sony napsas TIPA 2018 auhindade jagamisel lausa 6 esikohta 🥇
autor: Jürgen Veerme

Järjekordsed TIPA auhinnad on välja antud välja antud ning üks vägevaim tiitlite sadu oli Sony fototehnika leeris.


Parim eksperdi täiskaader hübriidkaamera: Sony A7 III

Tänu suurele võimekusele ja kompaktselt kergele korpusele on Sony a7 III kaamera väga mitmekülgne tööriist fotograafidele, videograafidele, multimeediasisu loojatele ning kõigi teiste, usaldusväärsust, paindlikkust ja mitmekülgsust nõudvate erialade esindajatele.

Sony a7 III täiskaader Photopointis ››


Parim kõrge lahutusvõimega täiskaader hübriidkaamera: Sony A7R III

Sony a7R III kombineerib endas parimal võimalikul viisil tippklassi resolutsiooni ja kiiruse – südameks 42,4 MP kõrglahutuse ja taustvalgustusega pildisensor Exmor R CMOS, 0,5″ OLED pildiotsija koos 3,68 miljoni pildipunktiga, sarivõtted kiirusel 10 kaadrit sekundis, 4K (3840 ×— 2160 pikslit) videod kogu kaamera täiskaader pildisensori laiuses ning kiire ja täpne automaatne teravustamine.

Kõik see Sonyle omaselt kompaktses korpuses

Sony a7R III täiskaader Photopointis ››


Parim professionaali täiskaader hübriidkaamera: Sony A9

Sony a9 on tõeliselt vägev “relv”, mis on enda kiiruse poolest suunatud peamiselt professionaalsetele pulma- ja spordifotograafidele.

Tegemist on täiskaader sensoriga kaameraga, mis kasutab kihilist (stacked) sensoridisaini. See tähendab seda, et see on võimeline sensorilt infot lugema kuni 20ח kiiremini kui varasemalt võimalik. See omakorda võimaldab ülikiiret 20 kaadrit/sek sarivõtet. Sensori tundlikkus on ISO 100–51 200 ning laiendatav ISO 50–204 800. Samuti on dünaamiline ulatus veel suurem võrreldes varasemate mudelitega.

Sony a9 täiskaader Photopointis ››


Parim supersuumkaamera: Sony RX10 IV

Sony DSC-RX10 IV on ideaalne “on-the-go” kaamera, sest selle ette on paigaldatud tohutu, 25ח optilise suumiga Carl Zeiss objektiiv, millega mahutad kitsas toas pildile kogu pere ja pärast seda võid õue kaugustes olevaid linde jahtima minna.

Objektiivi taga asub 20,1 megapiksline Exmor RS™ CMOS sensor ning lisaks pildistamisele oskab  RX10 IV teha 4K UHD 3840 ח 2160 lahutusvõimega videot 25 kaadrit/sek. לhesõnaga üks kaamera kõikvõimalikeks tegevusteks.

Sony RX10 IV supersuumkaamera Photopointis ››


Parim standardsuum objektiiv hübriidkaameratele: Sony FE 24-105mm f/4 G OSS

Suurepärane Sony FE 24-105mm f/4 G OSS objektiiv on loodud reisi-, maastiku-, loodus- ja portreefotograafia tarbeks.

See kasutab Direct Drive Super Sonic Wave mootorit (DDSSM), mis tähendab kiiret, vaikset ning täpset teravustamist.  Tänu sisseehitatud Sony OSS pildistabilisaatorile on lihtsam jäädvustada värinate vabasid pilte ning lisaks tavapärasele tolmu- ja ilmastikukindlusele on objektiivi bajonett saanud lisatihendi, mis kaitseb kaamera kere ning objektiivi vahelist ühendust.

Sony FE 24-105mm f/4 G OSS Photopointis ››


Parim telesuumobjektiiv hübriidkaameratele: Sony FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS

Kerge ja kompaktne Sony FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS telesuum katab laia 100–400 mm fookusvahemiku, mis on täiuslik sporti ja metsikut loodust jäädvustavatele fotograafidele.

Objektiiv pakub silmapaistvat pildi kvaliteeti ja kiiret autofookust, mis teevad pingelistes olukordades pildistamise lihtsamaks.

Sony FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS Photopointis ››


The Technical Image Press Association (TIPA) auhinnad on fotomaailma ühe prestiižeimad, sest kolleegiumi kuuluvad 30 juhtiva fotoajakirja esindajat kogu maailmast ning igal aastal tunnustatakse auhindade jagamisel eelmise ja jooksva aasta parimaid fototehnilisi saavutusi.

 

Kogu valiku Sony fototehnikat leiad kiirelt – photopoint.ee ››

The post Sony napsas TIPA 2018 auhindade jagamisel lausa 6 esikohta 🥇 appeared first on Photopointi ajaveeb.

Asi selge – DJI Mavic Air on 2018. aasta parim droon
autor: Jürgen Veerme

dji-mavic-air-tipa-2018-photopoint

Iga kevadisel mainekal TIPA auhindade jagamisel tunnistati DJI Mavic Air parimaks kaameradrooniks.

Tegemist on fotomaailma ühe prestiižeima auhinnaga, sest The Technical Image Press Association (TIPA) kolleegiumi kuuluvad 28 juhtiva fotoajakirja esindajad kogu maailmast ning igal aastal tunnustatakse auhindade jagamisel eelmise ja jooksva aasta parimaid fototehnilisi saavutusi.

Mavic Air pani TIPA ajakirjanike südamed kiiremini põksuma, sest tegemist on ideaalse drooniga kõigile reisisellidele. Kokkuvoldituna on see droon sama suur kui tänapäeva nutitelefonid ning lisaks tavapärasele 4K videosalvestusele ja 12-megapikslisele sensorile suudab kaamera filmida näiteks FullHD videot kuni 120 kaadrit/sek ja salvestada lummavaid 32-megapiksliseid panoraamfotosid.

Tänu ette ja taha suunatud kahevaatelistest sensoritele, alla suunatud infrapuna sensorisüsteemidele, inertsianduritele ja APAS süsteemile suudab Mavic Air lisaks takistuste tuvastamisele ka iseseisvalt nendest mööda lennata.

 

Auhinnatud DJI Mavic Air droon on saadaval Photopointi veebikaubamajas ›››

 

Loe kindlasti “Karbist välja: DJI Mavic Air droon” ülevaadet või vaata tutvustavat videot ðŸ‘‡

 

Auhinnatud drooniga on lendamas käinud ka fotograaf Tarmo Haud – loe tema ülevaadet meie blogist >>

The post Asi selge – DJI Mavic Air on 2018. aasta parim droon appeared first on Photopointi ajaveeb.

Tamron noppis TIPA 2018 auhindade jagamisel kaks väärt tunnustust
autor: Jürgen Veerme

Juba 67+ aastat on Jaapani optikatootja Tamron rõõmustanud kõiki peegelkaamera omanikke objektiividega, mis on kvaliteedilt samaväärsed kaameratootjate omadega, kuid taskukohasema hinnaga. Seda suurt tööd ja panust on juba aastaid märganud TIPA kolleegium, kes ka tänavu auhindas kaks Tamron objektiivi parimaks:

tamron-70-210-photopoint-tipa-2018

Tamron 70-210mm f/4 Di VC USD nimetati parimaks peegelkaameratele mõeldud teleobjektiiviks, kuna see on tõenäoliselt üks parimaid hinna ja kvaliteedi suhtega täiskaadersensorile mõeldud telesuume. See on ilmastikukindla korpusega, selle ava ei muutu suumimisel ja see on varustatud kiire USD teravustamismootoriga ning 4 EV astme ulatuses toimiva värinastabilisaatoriga, mida veavad ühe asemel lausa kaks mikroprotsessorit. Kerge ja kompaktsena on see ideaalne kaaslane nii reisile kui loodusesse.

 

Piiramatut fotograafilist lõbu pakkuv Tamron 18-400mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD on TIPA spetsialistide arvates parim supersuumobjektiiv poolkaadersensoriga peegelkaameratele. Uue objektiivi fookuskaugus on 18 – 400 mm ja 35 mm ekvivalendina koguni 28,8 – 640 mm. Tänu sellele on võimalik tuua kõige kaugemad objektid otse pildile või pildistada ka kitsastes oludes. See objektiiv on mõeldud neile, kes soovivad kaasas kanda vaid ühte universaalset objektiivi. Psss! Äsja parimaks valitud Tamron 18-400mm ostul saad aprillis kaasa kingituse – loe lähemalt >>

The Technical Image Press Association (TIPA) auhinnad on fotomaailma ühe prestiižeimad, sest kolleegiumi kuuluvad 28 juhtiva fotoajakirja esindajat kogu maailmast ning igal aastal tunnustatakse auhindade jagamisel eelmise ja jooksva aasta parimaid fototehnilisi saavutusi.

 

Kogu valiku Tamron objektiive leiad kiirelt – photopoint.ee ››

The post Tamron noppis TIPA 2018 auhindade jagamisel kaks väärt tunnustust appeared first on Photopointi ajaveeb.

1 2 3 4 5 6 7 8 9