Nissin Di700 välklamp uhkeldab uudse menüü ja 3.5mm sünkropesaga
autor: Lauri Veerde

NissinDi700

Nissin on vaikselt uuendamas oma välklampide valikut. Sügisel esitles see Jaapani firma oma kangeimat kahurit MG8000 Extreme. Nüüd vahetab Nissin välja sellest samm allpool oleva Di866 Mark II mudeli ning kougib lagedale Di700 nime kandva välklambi. Üks olulisemaid uuendusi selle juures on hoopis teistmoodi menüü ja seadistuste süsteem. Sarnaselt senistele mudelitele on ka Di700 tagaküljel värviline LCD-ekraan. Nuppude asemel on nüüd valikuratas ning esmapilgul tundub, et seadete muutmine ja režiimide vahetamine on senisest kiirem küll (vaata postituse all olevat videot).

Nissin Di700 välklambi kuulumist profihõnguliste mudelite hulka kinnitab esiteks lai ühenduspesade valik – olemas on nii välise akupaki port, USB pesa tarkvarauuenduseks, PC-sünkropesa ning boonusena ka 3.5 mm sünkrpoesa stuudiovälkudele mõeldud raadiosaatjate kasutamiseks. Valgusnurka saab nüüd senise 24-105 mm vahemiku asemel kasutada 24-200 mm vahemikus ning juhtarvuks 200mm juures on 50. Kui senistel Nissini välklampidel sai välgupead otse taha pöörata vaid paremalt poolt, siis nüüd liigub pea tagumisse asendisse ka vasakult. Lisaks saab välgupead ka 7° võrra allapoole suunata. See on kasulik näiteks lähikaadrite pildistamisel. Välklambi hinda veel Nissin Euroopa turu jaoks välja öenud ei ole.

Nissin Di700 olulisemad omadused

  • Laadimisaeg 0.1 – 4 sek
  • Välgu kestus: 200- 1500 välgatust
  • Värvustemperatuur: 5,600K
  • Särijuhtimine: E-TTL II / E-TTL (Canon), i-TTL (Nikon) ja Sony ADI/P-TTL
  • Juhtmevaba režiim: JuhtmevabaTTL, Slave (SD ja FS režiimid)
  • AF-assist beam effective range: 0.7-6m / 2.3-19.7 feet
  • Dimensions: 40 (H) x 75 (W) X 115 (D) mm/ 1.6 (H) x 3 (W) x 4.5 (D) inches
  • Weight: 350g (without battery pack)

Allikas: imaging-resource.com

Click here to view the embedded video.

Nissin välklambid Photopointis

Photopointi 21. sünnipäeva puhul kõik teenused 21% soodsamad
autor: Anni Proosa

Photopoint fototeenused -21%

Photopointi 21. sünnipäev toob 21% soodsamad hinnad kõikidele teenustele. Kuigi sünnipäev on kord aastas, võiks kingitusi ja üllatusi ju kauemaks jaguda. Seetõttu ongi kõik teenused 21% soodsamad alates tänasest kuni 21. märtsini. Soodushind kehtib tõepoolest kõikidele teenustele nii veebis kui kaupluses kohapeal.

Sünnipäevahinnaga saad tellida internetist kõigis mõõtudes ja valmistamise kiirusega paberfotosid, suuri fotosid seinale, fotomeeneid, fotoraamatuid ja soetada fotokursuseid. Fotomeenete ja suurte fotode puhul kajastub soodushind juba kuvatavates hindades, paberfotode, kursuste ja fotoraamatute puhul lisatakse soodustus ostukorvis.

Soodsamalt saab end jäädvustada ka fotostuudios, rentida fototehnikat, digitaliseerida vanu paberfotosid ja kassette, teha dokumendifotosid, tuua filmi ilmutamiseks ja palju muud. Kõik hinnakirjas toodud teenuste hinnad on tavahinnad ja 21% soodustus arvestatakse teenuse eest tasudes kaupluse kassas.

Sony Talvefoto 2013 fotokonkursi võidutöö näitab, kuidas lumi maha saab
autor: Lauri Veerde

sony-fotokonkurssFotokonkurss “Sony Talvefoto 2013” on läbi saanud. Viimase nädala jooksul on žürii (loodusfotograafid Toomas Ili, Sven Žacek ja Urmas Tartes ning portreefotograaf Renee Altrov hoolega läbi vaadanud  kõik 1475 konkursile esitatud pilti. Hindamise esimesest voorust pääsest edasi 31 suurepärast fotot (vaata neid siit), millede hulgast on nüüd selgunud kolm parimat.

Need kolm fotot näitavad talve üsna erinevate vaatenurkade alt. Esimene maalib dramaatilise pildi sellest, kuidas talv pärale jõuab ning lumi maha sajab. Teine foto keskendub loodusmaastiku asemel linnale ning tekitab nostalgilise tunde talvisest jalutuskäigust. Kolmas foto on rohke lumevaiba alla mattunud metsast, kus soe päikesevalgus vastandub külmale lumele. Siin nad on – “Sony talvefoto 2013″ kolm parimat:

Martin Jüriska, “Novembritalv”. Fotokonkursi “Sony talvefoto 2013″ esikoht

novembritalv

Žüriiliige Urmas Tartes kirjutab võidutöö kohta nii: „See, et talvel on lumi maas, ei üllata kedagi. Palju vähem teame või teadvustame seda olukorda, kuidas lumi maha sajab. Tihtipeale tuleb see koos tormituultega. Tuul sakutab lehituid puid ja lennutab läbi raagus okste valgeid lumeräitsakaid. Õues sellise ilmaga olla ei taheta. Koerailm.

Pildi autor on ilma trotsinud ja jäädvustanud pildile just tüüpilise novembritalve. Ta on osanud leida sobiva võttekoha ja kaamera seaded, mis toovad vaatajani looduse jõulise vaatemängu. See pilt lausa kutsub vaatajat ka sellise ilmaga vähemalt korraks nina õue pistma.“

On rõõm kuulutada Martin Jüriska fotokonkursi “Sony talvefoto 2013” võitjaks ning premeerida teda peaauhinnaga: Sony NEX-6 hübriidkaamera koos 16-50mm f/3.5-5.6 OSS suumobjektiiviga.

Arseny Semjonov, “Let it snow”. Fotokonkursi “Sony talvefoto 2013″ teine koht.

let it snow

Žüriiliige Renee Altrov kirjutab teise koha töö kohta nii:  “Kui ma vaatan seda fotot, siis mul tekib kohe tunne, et tegemist on kaadriga mõnest viiekümnendate filmist. Tekib ka tunne, et kohe peale seda kaadrit hüppas modell õhku ja lõi kandu kokku, kuna ta tuli just kohtamiselt väga lummava daamiga.

Lumi, see võrratult pehme ja udukerge lumi, teeb selle meeleolu tohutult romantiliseks ja tekitab mõnusa äratundmishetke. Pildil on kindlasti valitud õige ava, mis annab palju sügavust ja udustab kaadrisse mittesobivad tänapäevased autod. Natuke võiks proovida korrigeerida säri, et ülepõlenud kohad modellil tasakaalustada. Aga kindlasti ei ole see siinkohal teema mis võiks selle pildi väärtust langetada. Olen kindel, et värvilisena see pilt ei annaks edasi sama meeleolu, kui praegu. Oleksin õnnelik, kui ma oleks ise selle pildi teinud. Tubli töö!”

On rõõm kuulutada Arseny Semjonov pildiga “Let it snow” fotokonkursi “Sony Talvefoto 2013” võitjaks ning premeerida teda teise koha auhinnaga – Sony RX100 kompaktkaameraga.

“Muinasjutumets”. Fotokonkursi “Sony talvefoto 2013″ kolmas koht.

muinasjutumets

Žüriiliige Sven Žacek kirjutab kolmanda koha töö kohta nii: ”See foto võtab sisuliselt kokku meie viimaste aastate talved ja näitab Eestit tõelise põhjamaana. Möödunud kümnendi keskpaiga vedelad, lumevaesed ja soojad talved hakkavad mälust kustuma ja asenduvad just selliste kargete ning tõelist talve kujutavate mälupiltidega. Õnneks on eestlased hakkajad talve pildistajad, mistõttu ei pea vaid mälupiltidega piirduma.”

On rõõm kuulutada snäpikasutaja mikussaar pildiga “Muinasjutumets” fotokonkursi “Sony Talvefoto 2013” võitjaks ning premeerida teda kolmanda koha auhinnaga – Sony WX-200 kompaktkaameraga.

Palju õnne võitjatele!

 

Nüüdsest saab Photopointist tellida paberfotosid ka suuruses 10x18cm
autor: Uku Lilleväli

16-9-pildimoot

Hea uudis kõikidele, kellele paberfotod meelepärased ja kes soovivad, et need oleksid täpselt samasugused, nagu kaamera, teleka või arvuti ekraanilt näha võib.

Kui varem sai Photopointist tellida vaid tavapäraste 4:3, 3:2 või suisa ruudukujulise 1:1 küljesuhetega paberfotosid, siis nüüdsest pakume võimalust tellida kvaliteetseid pilte ka aina standardsemaks muutuvas suuruses 10x18cm. Tegu on suurusega, mis ligilähedane filmides nähtava 16:9 küljesuhtega. Kuna sellist suhet esineb erinevates kaamerates üha rohkem, peab Photopoint piltide printimisel pildiosade kadu vältimise tõttu oluliseks pakkuda võimalust tellida fotosid ka taolises suuruses.

Tule mistahes Photopointi esindusse või telli hea kvaliteediga paberfotosid mugavalt ja kiirelt kodust lahkumata PhotoExpress Online‘ist, et saada füüsilisel kujul just endale sobivaima suurusega pilte.

Kardad, et ei saa Internetist piltide tellimisega hakkama? Pole hullu! Järgmine õpetus aitab teil samm-sammult mugavalt ja suurema vaevata pilte tellida: loe artiklit “Kuidas PhotoExpress Online abil paberfotosid tellida?“.

Sveni pildilood – 27. Tunnike looduse aabitsat
autor: Lauri Veerde

©Tekst ja fotod: Sven Začek

zf__4SZ8047-ppblog.avang

Looduses midagi jälgides või kedagi passides võib palju õppida. Seekord ma tahaksingi jagada ühte õppetundi, mis ma hiljuti sain.

Fotograafia on foto tekkimise seisukohalt mitmetahuline valdkond. Ühelt poolt on tarvis kunstilist nägemust, milline foto võiks olla ja teiselt poolt on tarvis fototehnilisi oskusi, et lõpptulemus vastaks nägemusele. Eluslooduse pildistamisel tuleb mängu veel ka kolmas tahk – nimelt looduse tundmine. Erinevad fotod annavad nendele kolmele tahule erineva kaalu. Tihti jäävad kunstiline ja tehniline osa hoopis looduse tundmise varju, kui pildil on oluline sõnum, koos õppeväärtusega.

Eelmisel korral oli juttu vesimutist ja tema pildistamisest, mis oli mulle uudne kogemus. Seekord on peategelasteks urvalinnud, mitte sellepärast, et ma neid varem pildistanud ei oleks, vaid hoopis ühe teise käitumisliku nüansi pärast, mida ma varem polnud märganud. Vesimuti loo juures oli juttu, et talvel liikudes kohtan ma palju toitu otsivate värvuliste salkasid. Tavaliselt kas sini- või sabatihaseid. Nende toitumisstiil on väga liikuv, peatudes ühel põõsal või puul ainult paariks minutiks ja siis edasi liikudes. Umbes 15-20 minuti pärast võivad nad ringiga tagasi tulla, kuid tegutsevad ka siis sama kiiresti.

Selliseid toitumissalkasid kohates on minu tunded alati kahetised. Esiteks oleks hea saada parvest vahva pilt, teiseks ma tean, et minu lähenemiskatsed võivad linde hirmutada ning kolmandaks ma pean suutma märkamatult väga kiiresti läheneda, sest linnud lahkuvad peagi. Tihti jääb pildistamine katki.

Nüüd oli minu ees kolmekümnepealine urvalindude salk ja kohe olid mul samad mõtted peas. Märkasin küll väga ilusaid punase rinnaesisega isaseid lepakäbide kallal nokitsemas, kuid mõtlesin, et mis ma ikka üritan, nagunii lasevad kohe jalga. Selgus, et ei maksa nii kiiresti teadmisi ühelt liigilt teisele üle kanda.

Otsustasin siiski ühe puu taha hiilida ja sealt vilgast toitumistegevust vaatlema jääda. Peagi olin parve keskel ja sain pildistamagi hakata. Kogu aeg vasardas kiirus kuklas, et proovi kiiresti mõni foto saada, sest linnud liiguvad nagunii kohe teisele puule. Uravakad aga muudkui toksisid ja toksisid käbisid, et sealt seemneid kätte saada. Kiiret ei paistnud kellelgi peale minu.

Varsti tundus mulle, et kõik käbid on juba läbi toksitud ja peagi liigub salk edasi. Aga ikka ei! Nüüd laskuti kambakesi puu all pikutavale lumevaibale ja hakati sealt mahapudenenud seemneid nokkima. Muidugi! Olin ma ju saanud juba palju fotosid, kus urvalind toksib käbi ja seemned lendavad laiali. Geniaalne mõte on need seemned nüüd lumelt kokku korjata. See ei nõudnud mingit vaeva. Kui käbide küljes tihti pea alaspidi külkumine nõudis minu hinnangul tõelisi akrovaadioskuseid, siis nüüd ainult hüppa lumel ja noki ning neela.

Pärast lumevaiba puhastustöid naasti uuesti puu otsa ja käbide lammutamine jätkus. Vahepeal oli terve tund möödunud. Urvalindudega on teisiti ning nende tegemistele sattudes tasub rahulikult toimetada, aega on.

Seemnepudistaja

zf__4SZ7953

  • Valgus – Päikeseline talvepäev, kaks tundi enne loojangut.
  • Kadreering – Püstkaader, et lisaks linnule ka rohkem õrna lepaoksa sisse tuua.
  • Säritus – F5,6, ISO 800, 1/1600.
  • Tehnika  – Nikon D4 + Nikkor 300mm F2,8 VR II + TC-20EIII telekonverter.
  • Salvestus – RAW formaadis, konverteeritud Lightroom 4 tarkvaraga.

Seemnenokkija

zf__4SZ8047

  • Valgus – Päikeseline talvepäev, kaks tundi enne loojangut.
  • Kadreering – Ma ei julgenud positsiooni muuta ja madala võttenurga tarbeks pikali laskuda, sest mõned linnud olid vaid paari meetri kaugusel ja niimoodi oleks ma nende suure töö ära rikkunud ja nad lihtsa toidu hankimiselt eemale peletanud. Seepärast pildistasin püsti seistes ja kadreerisin niimoodi nagu roostik ja põõsad lubasid. Nagu näha, siis ega nad eriti ei lubanud ja sellel pildil on kõigest info edasiandmise väärtus.
  • Säritus – F5,6, ISO 640, 1/1600.
  • Tehnika  – Nikon D4 + Nikkor 300mm F2,8 VR II + TC-20EIII telekonverter.
  • Salvestus – RAW formaadis, konverteeritud Lightroom 4 tarkvaraga.