Kuumad kuulujutud: Nikoni arenduses olev hübriidkaamera on täiskaadersensoriga
autor: Lauri Veerde

See oli kaks kuud tagasi, kui Nikoni president Kazuo Ushida andis intervjuus teada arendusjärgus olevast tõsisemat tüüpi hübriidkaamerast. Sedasama fakti kinnitas Nikon mõni päev hiljem oma vastuses Dpreview veebilehele. Nüüd on keelepaelad valla päästnud Nikoni tootearenduse juht Tetsuro Goto, kes avas Hiina tuntud veebilehele xitek.com antud intervjuus uusi tahke arenduses oleva hübriidkaamera kohta.

“Täiskaadersensor on trend”, ütles hr Goto Nikonrumours veebilehe poolt tõlgitud intervjuus. “Kui Nikon tuleb välja hübriidkaameraga, siis saab see olema täiskaadersensoriga”. Selline väljaütlemine on igati loogiline jätk senistele spekulatsioonidele ja kuulujuttudele. Mäletatavasti kirjutas Photopointi ajaveeb juba 2015. aastal Nikoni arenduses olevast täiskaadersensoriga hübriidkaamerast. Hübriidkaameratele arvatakse viitavat ka patent nõgusast pildisensorist ning hiljutised patendid täiskaadersensoriga peegelkaamerale mõeldud objektiividele 52mm f/0.9 ja 36mm f/1.2.

Pärast täiskaadersensori juttu lisas hr Goto veel, et Nikonil ei ole uue kaamerasüsteemi välja töötamisel vaja kopeerida konkurente, sest ettevõttel endal on üle 60 aasta kogemusi ja oskusteavet selle kohta, milline üks kaamera peab olema. See olevat Nikoni suur eelis teatud konkurentide ees. Hr Goto tõi siinkohal näitena Sony hübriidkaamerate arenduse ja juhtis tähelepanu Sony mitmetele ebaõnnestumistele hea hübriidkaamerani (silmas peetakse Sony A9 hübriidkaamerat) jõudmisel. Nikonil, ütleb hr Goto, pole vaja palju uusi mudeleid turule tuua. “Meie keskendume kasutajate peamistele vajadustele ja teeme kaamera valmis”.

Muidugi läks hr Gotol seda öeldes meelest, et sarnaselt Sony läbipaistava peegliga kaamerasüsteemile on Nikonil endal luhtaläinud hübriidkaamerakatsetusena tagataskust võtta Nikon 1 kaamerasüsteem.

Selliste väljaütlemiste ja patentide avalikustamiste valguses tundub, et Nikoni uus hübriidkaamerakatsetus ei ole enam kaugel. Võimalik, et uudistoote avalikustamisajaks sihitakse koduturul toimuvat CP+ fotomessi 1. märtsil 2018.

Allikas: nikonrumours.com

The post Kuumad kuulujutud: Nikoni arenduses olev hübriidkaamera on täiskaadersensoriga appeared first on Photopointi ajaveeb.

Sony FE 24-70mm f/2.8 GM objektiiviga Eesti Hip Hop Festivalil pilte püüdmas
autor: Markus Mikk

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

Kui ma Sony FE 24-70mm f/2.8 GM Photopointi fototehnika rendist kätte sain ja selle Rocca al Mare keskusest välja jalutades esimest korda oma Sony A7 II külge keerasin, siis olin ma ausalt öeldes kohkunud. See isend tundus kuidagi kõikide teiste omalaadsete kõrval palju suurem ja pontsakam, kuid vastupidiselt vendadele väga puhta ja kena väljanägemisega.

לritades suurest ehmatusest üle olla, asusin tegema esimesi proovifotosid – pea koheselt sai selgeks, et sinna pealtnäha ehmatavalt suurde torusse on pandud Sony parimate inseneride ja klaasimeistrite peentöö. Tundus, et objektiiv on ideaalselt valmis täitma oma eesmärki – pildistada 2017. aasta Eesti Hip Hop Festivali.

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

Objektiiviga tööhoos

Kui rääkida kasutajakogemusest, siis pildikvaliteedi teemat ei tasu vist puuduta, sest kõik ongi täpselt nii hea nagu hinnalipik selle küljes ütleb. Pildistada on mugav, istub hästi kätte ning zoomiketas on mõnusalt jäik, et hoida vastavat fookuskaugust ka keskmisest aktiivsemal fotografeerimisel. לheks negatiivseks kogemuseks tooksin siiski toru suuruse – minu parema käe keskmine näpp käis sinna kogu aeg vastu ning esimese päeva lõpuks oli see juba kergelt villis. Muidugi ei pruugi teistel kasutajatel olla sarnaseid kogemusi, sest minu käed, näpud ja kõik teised kehaosad on tavalise eestlase omast kaks korda suuremad.

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

Kuigi objektiiv peaks vastu pidama ka kergele vihmale ja liivatormile, siis katsetama seda ei hakanud, sest augusti keskpaigas Eestit tabanud puudeniitjast ja telgilennutajast torm kohe kindlasti  ei kvalifitseerunud enam kerge vihma alla ja seetõttu jäi EHHF-i teine õhtu mul enamjaolt siiski pildistamata. Kui see üks villis näpp nüüd välja arvata, siis jagub objektiivi kohta vaid kiidusõnu ning lõppkokkuvõttes ei ole oluline kui ägedat ja kallist tehnikat Sa kasutad, vaid olulisem sellest on hoopis inimene teisel pool kaamerat ning tema kogemus ja visioon.

 

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

The post Sony FE 24-70mm f/2.8 GM objektiiviga Eesti Hip Hop Festivalil pilte püüdmas appeared first on Photopointi ajaveeb.

Kuumad kõlakad: Zeniti tulevane hübriidkaamera põhineb Leica SL mudelil
autor: Oskari Värä

Alles kuu tagasi kirjutasime, et hipsterite lemmik Zenit on tegemas tagasitulekut ning nüüd on seda kaamerat juba ümbritsemas mitmed kuulujutud. Tegu pole kindlasti mitte filmikaameraga, vaid lausa täiskaader pildisensoriga hübriidkaameraga. Kui veel kuu aega tagasi polnud veel kellelgi mingit aimu, milline kaamera olema hakkab või kus seda toodetakse, siis praegu on hakanud netiavarustes ringlema jutud, et tegu ei olegi ehk täiesti uue kaameraga.

Nimelt on USSRPhoto nimeline portaal saanud siseinfot otse KMZ tehasest, et tulev Zeniti mudel põhineb Leica SL kaameral. Tegu on täiskaadersensoriga hübriidkaameraga. Kui see vastab tõele, siis on tegu väga üllatava ning ambitsioonika plaaniga sest juttude järgi hakatakse mingeid objektiive ise arendama ning kaamera kere hakatakse samuti ise tootma. Vaid elektroonika kaamera sisse imporditakse Saksamaa ning Prantsusmaa ettevõtetelt. See tähendab ka seda, et kaamera disain võib tulla retrohõnguline ning vanu Zenite meenutav, mitte Leica SL koopia.

Loomulikult ei ole ümber bränditud kaamerad mitte midagi uut. Hasselblad on aastaid pannud Sony kaameratele enda kaubamärgi ning ka Leica on teinud tihedat koostööd Panasonicuga. Kuigi alguses räägiti, et kaamera saab hinnaks alla 1000€, siis praeguste kõlakate valguses ei ole see mitte mingil moel võimalik. Igal juhul on põnev jälgida, millise tootega välja tullakse ning kui kõlakad vastavad tõele, et kõik peale elektroonika toodetakse ise, võib kaamera siiski saada oluliselt madalama hinnalipiku kui Leica originaal.

Allikas: petapixel.com

The post Kuumad kõlakad: Zeniti tulevane hübriidkaamera põhineb Leica SL mudelil appeared first on Photopointi ajaveeb.

Nikon on patenteerinud kaks täiskaadersensorile mõeldud objektiivi
autor: Oskari Värä

Kui mõni tootja annab sisse patenditaotluse, siis võib olla kindel, et keegi netiavarustest selle ka üles leiab. Seekord on jaapanlaste veebileht hi-lows-note avastanud, et Nikon on patenteerinud kaks täiskaader pildisensorile mõeldud objektiivi. Esimene neist on Nikon 52mm f/0.9 ning teine on Nikon 36mm f/1.2.

Kummaski objektiivis pole mitte midagi revolutsioonilist ega uut ning uudise tähtsus ei seisnegi selles. Samuti nagu ka eelmise patendi puhul, kui registreeriti objektiiv nõgusale pildisensorile, seostatakse ka kahte ülalmainitud objektiivi Nikoni tulevase hübriidkaameraga. Oleme juba näinud kolme objektiivi, millest kaks on kindlasti täiskaadersensoriga hübriidkaamerale ning nüüdseks on ka üpris kindel, et Nikoni väljahõigatud tulevane hübriidkaamera või mingi versioon sellest tuleb täiskaader pildisensoriga. Igal juhul on ees ootamas põnevad ajad ning praegused hübriidkaamerate turu valitsejad Sony, Panasonic, Olympus ja Fujifilm võivad oodata konkurentsi sest kuigi Nikon on innovatiivsuse poolest maha jäänud, ei saa neid siiski maha kanda. Samuti tuleb arvestada, et tegu on veel patentidega ning objektiivide tehnilistes andmetes võib tulla suuri muutusi.

Nikon 52mm f/0.9 skeem:

Nikon 36mm f/1.2 skeem:

Allikas: dpreview.com

The post Nikon on patenteerinud kaks täiskaadersensorile mõeldud objektiivi appeared first on Photopointi ajaveeb.

Karbist välja: Nikon D7500 peegelkaamera
autor: Silver Pik

Nikon D7500 on kauaoodatud uuendus eelmisele Nikoni poolkaadrite “lipulaevale” – Nikon D7200 peegelkaamerale. Nojah – Nikon D500 turule tulekuga muudeti jõujooni ning toodi vana Dxx seeria poolkaader kaamerad taas au sisse – mis iseenesest ei olnud üldse halb otsus, kui päris aus olla. Mistõttu vaatamegi tänasel päeval Nikoni uut D7500 peegelkaamerat kui edasijõudnud harrastajale või isegi professionaali tagavarakaameraks suunatud peegelkaamerana. Võtame selle karbist välja, uurime lähemalt erinevaid külgi ja nurgataguseid ning arutleme kaamera erinevate tahkude üle.

Nikon armastab suuuri karpe, see on fakt. Parempoolsed kaks karpi on mahutatud ühe suure vasakpoolse karbi sisse. Ei usu mind? Mine poodi ja vaata, kui suur on Nikon AF-S DX Nikkor 35mm f/1.8G objektiivi karp – suurem kui Canoni mõne peegelkaamera komplekti oma. Aga, kaamerate pakendamise osas ei ole viimased 10 aastat midagi muutunud – ikka sama.

Kaamera ning objektiivi karpide peale kokku tuleb karpidest välja järgnevad asjad: kaamera kere, objektiiv (Nikkor AF-S 18-105mm f/3.5-5.6 G ED VR antud juhul), päikesevarjuk, liitiumaku, akulaadija, objektiivi vutlar, akulaadija kaabel, kaamerarihm, juhendid ja garantiitalongid ning loomulikult objektiivikorgid + kerekork.

Korpuse disainijoontes on toimunud omajagu uuendusi, andes uuele D7500 peegelkaamerale natuke jõulisemad jooned. Samas ma ei saa aru, miks nad kohe ei või kaamera käepidet piisavalt suurt ja sügavat teha, vaid on seda vaja mudeliuuenduste jaoks jätta (või selles ongi asi? ). לleüldiselt on siiski kahe erineva põlvkonna kered suhteliselt sarnased, vähemalt eestpoolt.

Hea on näha ka seda, et Nikon jätkuvalt toetab ka vanemaid objektiive, pannes ka kruviteravustamise mehhanismid bajoneti külge. Jah, see on igivana lahendus, kuid vanemate objektiivide kasutamine on jätkuvalt väga populaarne ning levinud. Liikudes nüüd kaamera taha, leiame:

Laias laastus võiks öelda, et nuppude paigutus kaamera tagaküljel samuti ei ole muutunud. Erinevad funktsiooninupud on kaamera vasakul küljel, neljasuunaline klahv, hunnik hoobasid… aga suurimateks uuendusteks on kallutatav puuteekraan ning sensor pildiotsija kohal. Viimane neist lülitab automaatselt kaamera ekraani välja siis, kui läbi pildiotsija piilud – funktsioon, mis kujunenud elementaarseks lisandiks nii mõnegi platvormi juures.

Kallutatav ekraan ning ka puutetundlik ekraan on kaks sellist asja, mille puhul – olles korra kasutanud, ei soovi sa tagasi minna. Kahtled nendes järeldustes? Siis mõtle korra sellele – peale nutitelefoni kasutamist, oled sa valmis nuputelefoni kasutamisele tagasi minema? Seda ma arvasingi. Ekraan ei ole kahjuks pööratav, mistõttu vloggeritele videote tegemiseks ei ole antud lahendus kõige mugavam. Samas pea kohal või väga madalal filmides-pildistades on sellest ekraanist küllaga.

Kaameral on olemas kõik vajalikud liidesed – korpuse sisse on peidetud WiFi ning Bluetooth ühendus. Nikon SnapBridge on küll hea uuendus, kuid kuna selle tehniline lahendus on nagu on – kahtlen kas nõudlikumatel kasutajatel sellest väga kasu on; arvestade just seda, kui aeglaselt näiteks toorfailid üle Bluetooth ühenduse liiguvad.

לhendustest on videograafi seisukohalt olemas väga olulised lisad â€“ lisaks mikrofoni sisendile leiab nimelt ka kõrvaklappide väljundi. Samamoodi leiab selt kaameralt HDMI väljundi, microUSB liidese ning distantspäästiku ühendusliidese.

Keerates kaamera teisele küljele, vaatab meil vastu hoopis mälukaardi pesa, mida sel kaameral ainult kahjuks üksainuke.

Parema käe juures olev nuppude paigutus on selle klassi kaamera kohta ootuspärane â€“ kaks valikuratast, eraldi nupp sensori tundlikkuse mõõtmiseks ning loomulikult võimalus pealmise ekraani taustvalgustus sisse lülitada.

Vasaku käe alla jäävad nupud on Nikoni selle klassi kaameratel suhteliselt sarnased, ning päris ausalt öeldes â€“ väga mugavad. Pildistamisrežiimid ning stseeniprogrammid saad pealmiselt rattalt valida, väiksemalt alumiselt aga sarivõtte-üksikvõtte-viivispäästikute ja muude režiimide vahel valikut teha.

Eesmisel küljel, bajonetist vasakul (või paremal, sõltub kumbalt poolt vaadata) leiab aga teravustamisrežiimi valiku nupu ning kahvelduse ja välgu avamise lülitid.

Kaamera kasutajaliidesest rääkida, siis siin rindel ei ole väga suurt aastate jooksul muutunud. וnneks on ka D7500 kere piisavalt suur, et mahutada erinevad funktsioonid nuppudega korpusele ära ning neid ei ole menüüdoppidesse ära peidetud. Teisalt, puutetundlikku ekraani kasutades ei olekski see nii suur probleem.

Nikon D7500 olulisemad tehnilised andmed:

  • 21-megapiksline APS-C mõõdus DX CMOS sensor
  • Optilise madalpääsfiltrita sensori disain
  • EXPEED 5 pildiprotsessor
  • Sensori tundlikkus ISO 100–51 200; laiendatav ISO 50–1 640 000
  • Sarivõte 8 kaadrit/sek kuni 50 kaadrit 14-bit pakkimata RAW fail / 100 JPEG faili
  • 51 teravustamispunktiga autofookus; 15 rist-tüüpi teravustamispunkti
  • Optiline pentapeegliga pildiotsija, 100% kaadri katvust, 0,94ח suurendust
  • 3,2-tolline kallutatav puutetundlik LCD ekraan, 922 000 pildipunkti
  • Integreeritud WiFi Bluetooth ühendus
  • Kaamera juhtimine üle WiFi nutiseadmest
  • Fotode edastamine Snapbridge rakendusse Bluetooth ühendusega
  • Intervallvõtte režiim, 4K timelapse video salvestus
  • 4K UHD 3840 ח 2160 25p/24p videosalvestus 144 Mbps andmetihendusega
  • Integreeritud stereomikrofon, välise mikrofoni võimalus
  • EN-EL15a liitiumaku, kuni 950 kaadrit (CIPA)
  • Mõõtmed: 136 ח 104 ח 73 mm
  • Kaal: 640 g

Ja selline ongi Nikoni D7500 poolkaader peegelkaamera. Käes mugav, vajalikud nupud-hoovad omal kohal ning käepärased. Pildikvaliteeti küll “karbist välja” artikliformaat hinnata ei võimalda ega põhjalikumalt kvaliteeti mõõta, samas kõikide kuulduste kohaselt on see kaamera 2017. aasta mudelile kohaselt väga asjalik. Ehk â€“ seda kaamerat pildistamisele kaasa võttes sa pettuda ei saa ning kõik pildid saab kindlasti ka tehtud. Seda enam, et nii mõnigi moodul on laenatud suure venna, Nikon D500 pealt.

Nikon D7500 peegelkaamerad Photopointis

The post Karbist välja: Nikon D7500 peegelkaamera appeared first on Photopointi ajaveeb.