Festivali pildistamine – 3 unustamatud päeva Baltimaade suurimal tantsumuusikafestivalil
autor: Mikk Otsar

Järgnev lugu räägib Photopointi meeskonna külastusest Baltimaade suurimal tantsumuusikafestivalil, Weekend Festival Baltic 2017. Tegemist pole looga kus räägime täpselt millist säriaega ja kui suurt ava kasutada, vaid keskendume taolise ürituse pildistamise omapärasustele ja vahvatele seikadele. Lisaks leiab artiklist suure valiku põnevamatest kaadritest sellelt emotsioone täis ürituselt.

Weekend Festival Baltic 2017 leidis juba kolmandat aasta aset Pärnus. Kellele see nimi midagi ei ütle, siis teadmiseks, et tegemist on Baltimaade suurima tantsumuusikafestivaliga kus astuvad üles maailma kuulsaimad ja parimad artistid antud valdkonnas. Sellel aastal tekkis Photopointil suurepärane võimalus külastada festivali koos kaameratega. Nagu ka paljudel teistel festivalidel ja konsertitel on professionaalse foto- ja videotehnika kaasavõtmine keelatud. Seda nimelt selleks, et kindlustada kvaliteetse materjali levik meediakanalites.

Kuidas saada üldse nii mainekale festivalile fotograafiks? See on kindlasti paljude fotograafide küsimus. Suurtematel üritustel on eraldi meediaosakond kes viib läbi ka akrediteerimist. Kandideerides fotograafiks küsitakse lisaks varasemale kogemusele ja viidetele portfooliost kindlasti ka väljaannet mille jaoks pildistad. Eelistatakse fotograafe, kes avaldavad pildilood ka suurtemates väljaannetes, et enda üritusele reklaami saaks. Kuid vahest on võimalus ka nendel fotograafidel, kelle seljataga ei seisa Delfi või Postimees. Osadel üritustel on ka oma fototiim, kes teeb pilte just enda sotsiaalmeedia kanalites koheselt jagamiseks. Nii oli ka Weekend festivalil. Ehk tasub otsida üles meedia eest vastutav isik ja kirjutada enda soovist ja huvist.

Ettevalmistus ja tehnika

Saades teada, et saame minna Weekend Festivalile pildistama hakkas peas keerlema koheselt küsimus – mis kaamera ja objektiivid kaasa võtta. Kuna üritus kestis kolm pikka päeva hommikust õhtuni, nii valges kui pimedas, siis pidi arvestama paljuga. Peamisteks kriteeriumiteks kaamera valimisel said selle pildikvaliteet, võimekus pimedas pildistada, aku vastupidavus, ilmastikukindlus ja hiljem järgi mõeldes oleks pidanud mõtlema ka kompaktsusele. Kaamerateks võtsime kaasa Pentax K-1 ja Canon EOS 6D.

Objektiividest rääkides tuleks samuti silmas pidada kompaktsust, kuna päev otsa rasket kaamerat koos suure objektiiviga kaasas kanda ja sellega läbi rahva pressida on enam kui tülikas. Lisaks suurusele tuleb mõelda ka sellele, mida ja kus pildistad. Laias laastus võiks kaasas olla vähemalt kaks objektiivi. Esimeseks võiks olla üks lainurk-suum, millega võimalik pildistada toimuvat melu ja rahvast. Teiseks võiks kaasas olla tele-suum, kuna tihtipeale ei luba suurtemate artisitide meeskonnad fotograafe just liialt lähedale. Lisaks neile kahele võib kaasas olla ka näiteks mõni suure avaga portree objektiiv ja mõni ülilainurk objektiiv unikaalsemate kaadrite tabamiseks.

Ojektiividest olid meil kaasas:

Lisaks kaameratele ja objektiividele tuleks kaasa võtta ka suure mahuga ja kiired mälukaardid. Kui suur oleks pettumus kui avastad, et mälukaart on täis hetkel kui avatakse ümbrik mille sees on 1000€ või Joosep Järvesaar suurde palli ronib ja sul jääb see pilt saamata? Usun, et küllatki suur, meie need kaadrid õnneks saime.

HD Pentax D-FA 15-30mm f/2.8 ED SDM | tundlikkus ISO 100 | fookuskaugus 15 mm| ava f/4.5 | säriaeg 1/500 sek

HD Pentax D-FA 15-30mm f/2.8 ED SDM | tundlikkus ISO 1000 | fookuskaugus 15 mm| ava f/2.8 | säriaeg 1/1000 sek

Nii totter kui see ka ei tundu, siis kõrvatropid on enam kui vajalikud. Tundub ju absurdne, et lähed muusikafestivalile kus esinevad maailma tipud ja Sina katad enda kõrvad kinni. Seistes lavast ja kõlaritest vähem kui meetri kaugusel ilma kõrvatroppideta teeb tõsiselt haiget.

Festivali pildistamine

Paindlik ja valmis kõigeks – need oleks sõnad millega kirjeldaksin pildistamist sellisel üritusel. Seda nii kaamera kui enda seisukohalt. Kuna sellisel peol oli rohkelt valgustehnikat, siis muutusid valgusolud sekunditega. לhel hetkel välgatasid stroboskoobid ja teisel hetkel oli vaid üksikud värvilised valgustid. See tähendab aga seda, et manuaalrežiimist sellisel hetkel palju kasu pole. Leidsin ennast kõige rohkem säriprioriteet režiimis, kuna seal sain piisavalt kiire säriaja paika panna mis liikumise peataks ja ülejäänu tegi kaamera.

Huvitav tähelepanek. Imestusin tõsiselt nii Canoni kui Pentaxi mürataluvuses. Pärast arvutis pilte sorteerides hakkasin juba automaatselt ära viskama pilte mille ISO oli üle 6000, loogiline ju. Kuid pilti lähemalt vaadates tuli välja, et müra on peaaegu olematu. Ehk üritustel kus on palju värvilist valgust ei tasu karta ka kõrgemat tundlikust kasutada.

HD Pentax D-FA 15-30mm f/2.8 ED SDM | tundlikkus ISO 5000 | fookuskaugus 23 mm| ava f/3.2 | säriaeg 1/400 sek

Mida mõtlesin ma teema alguses mainitud kõigeks valmis olemisest? Nimelt ei tea sa kunagi, mida plaanib teha artist või ilm. Ilmastikukindel kaamera on väliüritustel must be. Weekendi teise päeva õhtul saime sellise vihma just siis kaela kui alustas üks peaesinejaid. Kuna Pentax K-1 on ilmastikukindel ei olnud hirmu sellega pildistada ka paduvihmas. Teiseks võib ka selgest taevast üllatusi alla tulla. Nimelt oli olukord kus jäime ka Å¡ampuse duÅ¡Å¡i alla.

Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM| tundlikkus ISO 4000 | fookuskaugus 38 mm| ava f/2.8 | säriaeg 1/40 sek

Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM| tundlikkus ISO 800 | fookuskaugus 70 mm| ava f/6.3 | säriaeg 1/640 sek

Liigu ringi, ära oota vaid seda kõige kõvemat artisti! Lisaks lava ees ja rahva sees pildistamisele tuleks kindlasti festivali alal ka ringi liikuda kaamera pildistamisvalmis. Iial ei tea kuna midagi kaunist kaamera ette jääb.

Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM | tundlikkus ISO 100 | fookuskaugus 160 mm| ava f/5.6 | säriaeg 1/250 sek

Pentax DA* 200mm f/2.8 ED (IF) SDM | tundlikkus ISO 100 | fookuskaugus 200 mm| ava f/2.8 | säriaeg 1/4000 sek

Kasulik on ka end kurssi viia toimuvaga. Alustades ajakavast lõpetades üksikasjadega artistist. Näiteks juhtusin vaatama festivali ajal ühe artisti Instagrami story’t, kus oli näha suurt sularaha hunnikut ja plaan see rahvasse paisata. Tegemist polnud pealaval esineva artistiga ja tänu sellele polnud väiksemal laval ka teisi fotograafe. Tänu sellele väiksele pealejuhtumisele õnnestus tabada kaadrid kus Cheat Codes artist tulistas CO2 kahurist rahvasse tuhandeid dollareid.

HD Pentax D-FA 15-30mm f/2.8 ED SDM | tundlikkus ISO 4000 | fookuskaugus 15 mm| ava f/3.5 | säriaeg 1/200 sek

Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM | tundlikkus ISO 1600 | fookuskaugus 70 mm| ava f/2.8 | säriaeg 1/125 sek

Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3 DI USD G2 | tundlikkus ISO 100 | fookuskaugus 200 mm| ava f/2.8 | säriaeg 1/500 sek

Järeltöötlus ja avaldamine

Nagu eelpool mainitud, toimub kõik kiirelt ja tihti pole aega pilti kontrollida. Tihti saab rohkem tähelepanu see pilt mis oli koheselt avalikusele nähtav, kui see mis on pisut ilusam kuid tuli päev hiljem. Siinkohal on kaks lähenemist. Kui on vajadus pildid koheselt meediasse üles saada, tuleb kasuks kaameras seaded nii paika panna, et tehtud pilt oleks valmis jagamiseks. Siin tuleb kasuks ka uutemate kaamerate WiFi ühendus läbi mille saad pildi koheselt oma nutiseadmesse ja sealt ka väikeste korrektuuridega üles laadida. Kui aga kaameral WiFi ühendus puudub, on müügil ka erinevaid WiFi adaptereid mis selle võimekuse sulle annavad. Kui aga puudub vajadus pildid sekundiga üles saada ja pildistada hilisema galerii jaoks, siis võid julgelt pildistada RAW ehk toorfaile ja hiljem neid arvutis pisut mudida.

HD Pentax D-FA 15-30mm f/2.8 ED SDM | tundlikkus ISO 100 | fookuskaugus 19 mm| ava f/7.1 | säriaeg 1/160 sek

Kokkuvõte

Kui leiad ka ennast minemast pildistama mõnda festivali või üritust, siis loodame, et leidsid sellest artiklist midagi kasulikku. Peamine, mida meeles pidada on see, et naudi seda mida teed ja tunne ennast vabalt. Nii tunnevad ka pidulised kaamera eest ennast hästi ja ilusad pildid tulevad lausa võluväel. Kui loed seda artiklit aga viimasel hetkel enne üritust ja avastad, et midagi on fotokotist puudu, siis vaata Photopointi renti. Sealt leiad endale sama Pentax K-1 kaamera koos objektiividega, millega antud artikli fotod ka pildistatud on.

The post Festivali pildistamine – 3 unustamatud päeva Baltimaade suurimal tantsumuusikafestivalil appeared first on Photopointi ajaveeb.

Photopoint.ee veebikaubamajas: SUUR SEPTEMBRI SOODUSMÜÜK
autor: Jürgen Veerme

suur-septembri-soodusmyyk-photopointis

Luhvtita nüüd oma sajalisi ja võta koos meiega septembrikuust viimast, sest photopoint.ee veebikaubamajas on alanud Suur Soodusmüük – kõik tooted on nii soodus- kui tavahindadest veelgi soodsamalt saadaval.

Lisaallahindlus harjumuspäraselt kõikidele kaupadele automaatselt ostukorvis. Nii et vaata välja asjad, mida vajad ja lisa need ostukorvi – seal näed täpselt ära, kui palju kokku säästad. Ja see sääst on tavapärasest kindlasti suurem.

Meie veebikaubamaja valik on kasvanud juba ligi veerand miljoni tooteni! Valikus on lisaks parimale fototehnikale ka kummikud, parfüümid, spordikellad, tasakaaluliikurid ja palju teisi igapäevaelus vajaminevaid seadmeid/vidinaid/kaupu. Vaadata ja osta saad neid 24/7 ning nii vihmas, tuules või lausa otse kartulipõllult.

Kui sul hetkel meelepärase ostuks eurosid napib, siis Photopointi järelmaksu abi kasutades saad tooted kohe kätte, kuid maksma hakkad nende eest alles jaanuaris 2018.

Ole kursis kõigi Photopointi kõige olulisemate kampaaniatega ðŸ‘‰ www.photopoint.ee/kampaaniad

 

Vaata kohe veebikaubamajja – seal on ligi 250 000 toodet ››

 

Photopointi veebikaubamaja ei ole ammu enam ainult foto- ja digitehnika pärusmaa. Meil on ka:

PARFללMID | KUMMIKUD | AUTOKAUBAD | TÖÖRIISTAD | MÄNGUASJAD

 TASAKAALULIIKURID | SPORT & HOBI | KODU & AED | SEKSUAALTERVIS | ARVUTI & IT

 

Kampaania kestab 15.09 – 17.09.2017. 

The post Photopoint.ee veebikaubamajas: SUUR SEPTEMBRI SOODUSMללK appeared first on Photopointi ajaveeb.

Pentax KP peegelkaamera saab nüüd kätte 200€ soodsamalt
autor: Lauri Veerde

Pentax KP peegelkaamerate hinnad muutusid täna Photopointi e-poes ja kauplustes senisest oluliselt soodsamaks. Nii kere kui ka objektiiviga komplektid saab nüüd kätte senisega võrreldes 200€ soodsamalt. Kui veel eile oli näiteks musta või hõbedase värviga kere hinnaks 1299€, siis nüüd maksab see 1099€.

See uudis peaks meeldima eelkõige tõsisemale fotohuvilisele, kelle jaoks fotoaparaadi juures on lisaks pildikvaliteedile olulised ka ergonoomilisus ja käsitsemismugavus. Nende omaduste poolest on ju Pentax fotograafide seas läbi aegade hinnatud olnud. Sarnaselt täiskaadersensoriga K-1 peegelkaamerale on ka Pentax KP aparaadil tavalise kahe asemel kolm valikuketast. Esimese kahega saab muuta ava ja säriaega. Kolmandaga aga saab muuta praktiliselt kõike muud. Nagu profikaamerad, nii istub ka Pentax KP kätte nagu valatult. Fotograaf, kes piisavalt harjutab, saab lõpuks KP juhtimisega hakkama ilma et ta aparaadi peale vaatamagi peaks.

Veel Pentax KP plusse:

  • Suurepärane pildikvaliteet ka kõrgematel ISO väärtustel
  • Testides ja ülevaadetes väga tõhuseks osutunud keresisene värinastabilisaator
  • Juhtnuppe saab paindlikult seadistada enda vajaduste järgi
  • Kahesuunaline elektrooniline lood
  • Adobe DNG RAW failid – toimivad suurepäraselt Adobe tarkvaraga
  • Integreeritud WiFi
  • Võimalus kasutada korpuse küljes erinevaid käepidemeid
  • Tugev, ilmastikukindel ja kompaktne (võrreldes oma klassi kaameratega) korpus.

Vaata Pentax KP ülevaadet Digitesti veebilehel

The post Pentax KP peegelkaamera saab nüüd kätte 200€ soodsamalt appeared first on Photopointi ajaveeb.

Jäädvusta digitaalsed mälestused igaveseks paberile 20% soodsamalt
autor: Jürgen Veerme

photoexpress-online-paberfotode-soodusmyyk-photopoint

Kui Su digisahtlitesse on aja jooksul kogunenud hulk digipilte, mida sooviks sirvida ka aastakümnete pärast, siis soovitame kõik need failid talletada paberfotodena. Nii annad nendele hoopis uue elu.

Pühapäeva, 17. septembri südaööni on kõik PhotoExpress Online kaudu tellitavad paberfotod 20% soodsamad!

Kes veel ei teadnud, siis PhotoExpress Online on ainulaadne paberfotode tellimise veebikeskkond, mille kasutamine on lihtne, mugav ja kiire. Seal saad pilte üles laadida otse enda arvutist, Facebooki või Dropboxi albumist ning soovi korral neile peale panna lõbusaid kujundatud raame ja fotofiltreid. Proovi järele!

Loe kindlasti südamlikult õpetavat lugu – miks tellida paberfotosid?

 

Anna digifotodele uus elu paberil – photoexpress.ee ›

 

Ardo näitab videos, kuidas saad PhotoExpress Online abil fotod ära tellida kodust lahkumata:

 

Selles videos tutvustab Ardo nelja kasulikku lisavõimalust paberfotode tellimisel PhotoExpressist:

 

Kampaania soodushind rakendub 15.09 – 17.09 tehtud tellimustele automaatselt, aga ei kehti transpordile ega lisatoodetele. 

The post Jäädvusta digitaalsed mälestused igaveseks paberile 20% soodsamalt appeared first on Photopointi ajaveeb.

Fotograaf Kaupo Kikkas: 70 000 pilti hiljem
autor: Kaupo Kikkas

Kui aasta alguses kirjutasin enda kaameravahetusest ja esimestest emotsioonidest Sony A7R II kaamerasüsteemiga, siis täna, 70 000 pilti hiljem olen kaameraga veetnud lugematu arvu tunde ja ta pole mind alt vedanud.

See aeg on osutunud mu senise elu kõige kiiremaks perioodiks. Siia on mahtunud kõige erinevamad tööd üheksas riigis: alates dokumentalistikast maastikuvõteteni ja väikestest viie minuti kiirtöödest suurima projektini Saja Lugu. לheti on see hea, et olin sunnitud uue süsteemiga kohe tööle asuma ja kahtlusteks ning ülemõtlemiseks polnud lihtsalt aega. Teisalt on see halb, sest endiselt on veel mitmeid asju, mida ma pole saanud rahulikult uurida ja katsetada ning millest ma lõpuni aru ei saa.

Mulle tundub, et täna, mil sisuliselt kõik uued kaamerad teevad suurepärase kvaliteediga pilti, on muutunud veelgi olulisemaks kõik see, mis paikneb tehnilises mõttes pildist väljaspool. Ennekõige fotograafi enda emotsionaalne vorm – et sa tahaksid oma kaamera haarata, et see käituks alati vastavalt su ootustele ega veaks sind alt. Kindlasti on meil kõikidel palju neid olukordi, kui me ei viitsi kaamerat välja võtta ja teeme kiire pildi telefoniga või veelgi hullem – me ei võta kaamerat kaasagi. See võib tunduda väheolulisena, kuid tegelikkuses hakkab nendest väikestest demotiveerivatest detailidest lumepall veerema ja tulemusena näeme, et üha rohkem inimesi teeb pilti, aga aina vähem võetakse seda tõsiselt.

Piltide tehniline kvaliteet on perfektne, kuid sisuliselt on meil oma piltidega aina vähem öelda. Ning siinkohal pole üldse oluline, kas see on professionaalne või harrastajatase. לks mu paljudest lemmikutest, Erwin Blumenfeld, palus ennast alati harrastajaks nimetada, kuna tema jaoks oli professionaalsus loomingu surm. Ma arvan, et need asjad võivad küll vabalt käsikäes käia, aga kõige alus on mõte ja soov pildistada.

 

Müratekitajast vaikseks vaatlejaks

Minu jaoks on suurima muutuse töös toonud hääletu pildistamine, mida Sony a7R II hübriidkaamera võimaldab. See on andnud mulle palju pilte, mis seni võimalikud polnud ning on leidnud rohkem kasutust, kui esmalt oodata oskasin. Ennekõike muidugi olukorrad, mil kaamera klõps on nii segav, et seetõttu polnud seni pildistada üldse võimalik: kontserdid, etendused, salvestused ning video- või filmivõtted. Tänu hääletule kaamerale olen saanud n-ö varastatud hetki, mis seni jäid püüdmatuks. Samuti olukorrad, mil pildistamine oli küll võimalik, aga klõps oli häiriv ja soovimatut tähelepanu tõmbav faktor – nüüd on nendes olukordades täielik tegutsemisvabadus.

Eraldi peatükk on veel kõikvõimalike elukate pildistamine looduses, kus hääletu kaamera annab sulle palju kaadreid lisaks. Kui seni oli juba esimene vajutus risk, et lind või loom lahkub või on vähemalt häiritud, siis nüüd ei ole need vajutused enam loetud ja pead muretsema vaid enda tekitatud müra pärast. Olen võtnud hääletu pildistamise kasutusele ka tundlike modellidega, kes reageerivad kergesti igale klõpsule. Tüüpiline näide sellistes olukordades on silmade pilgutamine või krampi tõmbumine. Nüüd, mil pildistamise hetk ei ole subjekti jaoks enam täpselt tabatav kaob see kramp ka enamasti ära. Me ei saa ka unustada, et olukord, kus inimesele on suunatud “toru” ning tal endal on olukorra üle väga vähe kontrolli, on alati tema jaoks pinge- ja stressiallikas ning kõik, mis aitab seda leevendada, on suur abi fotograafile, kes inimestega töötab.

Aga kuna jutt piltidest ei ole midagi väärt kuniks pilte pole, siis jagan Sinuga, hea Photopointi ajaveebi lugeja, ka ülevaate uue kaameraga tehtud töödest:

sony-a7rII-kaupo-kikkas-photopoint
Sony FE 24-70mm f/2.8 GM | tundlikkus ISO 400 | fookuskaugus 51 mm|  ava f/7,1 | säriaeg 1/640 sek

 

sony-a7rII-kaupo-kikkas-photopoint
Sony FE 24-70mm f/2.8 GM | tundlikkus ISO 800 | fookuskaugus 31 mm|  ava f/4,5 | säriaeg 1/500 sek

 

sony-a7rII-kaupo-kikkas-photopoint
Sony FE 24-70mm f/2.8 GM | tundlikkus ISO 1000 | fookuskaugus 48 mm|  ava f/6,3 | säriaeg 1/100 sek

 

sony-a7rII-kaupo-kikkas-photopoint
Sony FE 24-70mm f/2.8 GM | tundlikkus ISO 1000 | fookuskaugus 66 mm|  ava f/3,2 | säriaeg 1/500 sek

 

sony-a7rII-kaupo-kikkas-photopoint
Sony FE 24-70mm f/2.8 GM | tundlikkus ISO 2500 | fookuskaugus 25 mm|  ava f/2,8 | säriaeg 1/160 sek

 

sony-a7rII-kaupo-kikkas-photopoint
Sony FE 24-70mm f/2.8 GM | tundlikkus ISO 1250 | fookuskaugus 50 mm|  ava f/6,3 | säriaeg 1/1000 sek

 

sony-a7rII-kaupo-kikkas-photopoint
Sony FE 70-200mm f/4.0 G OSS objektiiv | tundlikkus ISO 1250 | fookuskaugus 127 mm|  ava f/7,1 | säriaeg 1/1500 sek

 

sony-a7rII-kaupo-kikkas-photopoint
Sony FE 70-200mm f/4.0 G OSS objektiiv | tundlikkus ISO 3200 | fookuskaugus 141 mm|  ava f/4,0 | säriaeg 1/320 sek

 

sony-a7rII-kaupo-kikkas-photopoint
Sony FE 70-200mm f/4.0 G OSS objektiiv | tundlikkus ISO 3200 | fookuskaugus 200 mm|  ava f/4,0 | säriaeg 1/320 sek

 

sony-a7rII-kaupo-kikkas-photopoint
Sony FE 70-200mm f/4.0 G OSS objektiiv | tundlikkus ISO 500 | fookuskaugus 105 mm|  ava f/4,0 | säriaeg 1/400 sek

 

sony-a7rII-kaupo-kikkas-photopoint
Sony FE 85mm f/1.4 GM| tundlikkus ISO 500 |  ava f/1,6 | säriaeg 1/1000 sek

 

sony-a7rII-kaupo-kikkas-photopoint
Sony FE 85mm f/1.4 GM| tundlikkus ISO 500 |  ava f/2,8 | säriaeg 1/800 sek

 

 

sony-a7rII-kaupo-kikkas-photopoint
Sony FE 85mm f/1.4 GM| tundlikkus ISO 640 |  ava f/2,5 | säriaeg 1/200 sek

 

sony-a7rII-kaupo-kikkas-photopoint
Sony FE 85mm f/1.4 GM| tundlikkus ISO 800 |  ava f/2,2 | säriaeg 1/640 sek

 

sony-a7rII-kaupo-kikkas-photopoint
Sigma 120-300 F2.8 DG HSM OS| tundlikkus ISO 2000 |  fookuskaugus 300 mm | ava f/2,8 | säriaeg 1/250 sek

 

sony-a7rII-kaupo-kikkas-photopoint
Sigma 120-300 F2.8 DG HSM OS| tundlikkus ISO 2500 |  fookuskaugus 300 mm | ava f/3,2 | säriaeg 1/640 sek

The post Fotograaf Kaupo Kikkas: 70 000 pilti hiljem appeared first on Photopointi ajaveeb.