Sigma 70mm f/2.8 Macro Art on esimene Art seeria makroobjektiiv
autor: Lauri Veerde

Sigma toob peagi Jaapanis algava CP+ fotomessi eel lagedale esimese Art-seeria makroobjektiivi SIGMA 70mm F2.8 DG MACRO | Art. See on 1:1 suurendusastmega makroobjektiiv, mida plaanitakse valmistama hakata täiskaadersensoriga Canoni peegelkaameratele ja Sony hübriidkaameratele. Samuti Sigma enda fotoaparaatidele. Objektiiv on hetkel veel arendusjärgus ja seetõttu Sigma selle hinda ja saadavust veel ei avalikusta. Küll aga on teada selle objektiivi kõik parameetrid ja disaininüansid.

Erinevalt tänapäevastest makroobjektiividest on Sigma 70mm F2.8 DG MACRO korpus teravustamisel pikenev. See võib muuta pildistamise ebamugavamaks ja autofookuse aeglasemaks, kuid Sigma sõnul tagab just pikenev korpus maksimaalse pildikvaliteedi.   Ettevõtte sõnul on uus 70mm F2.8 DG MACRO “pahvikslööva lahutusvõime ja imetlusväärselt selge joonisega, mis ületab suuresti makroobjektiivile seatud ootused”.

Kromaatilise aberratsiooni vastu aitavad võidelda kaks madala dispersiooniastmega FLD elementi ja kaks eriti madala dispersiooniastmega klaaselementi. Lisaks on konstruktsioonis ka kaks asfäärilist läätse, mis aitavad parandada kujutise teravust lähedalt pildistamisel.

Uue makroobjektiivi teravustamine ei ole mitte mehaaniline vaid elektroonilist tüüpi – otsese ühenduse puudumine teravustamisrõnga ja optiliste gruppide vahel tagab Sigma sõnul värinavabama käsitlemise ja sujuvama teravustamise nii automaatsel kui ka käsitsi teravustamisel. Lihtsamaks käsitsi teravustamiseks on objektiivi korpusel detailne skaala kaugustest ja suurendusastmetest. Teravust saab korrigeerida käsitsi ka juhul, kui objektiiv on parasjagu automaatse teravustamise režiimil.

SIGMA 70mm F2.8 DG MACRO | Art objektiivi tehnilised andmed

  • Minimaalne ava: F/22
  • Optiline konstruktsioon: 13 elementi 10 grupis
  • Lähim teravustamiskaugus: 25.8 cm
  • Maksimaalne suurendus: 1:1
  • Diafragmalabade arv: 9
  • Filtrikeere: 49 mm
  • Maksimaalne läbimõõt: 70.8 mm
  • Pikkus: 105.8 mm
  • Kaal: 515 g
  • Komplektis: Objektiivikork, bajonetikate, päikesevarjuk, vutlar
  • Bajonettidele: Sigma, Canon, Sony EF

 

 

The post Sigma 70mm f/2.8 Macro Art on esimene Art seeria makroobjektiiv appeared first on Photopointi ajaveeb.

Sony A7 III hübriidkaamera pakub profiklassi teravustamiskiirust ja videorežiimi soodsamas vormis
autor: Lauri Veerde

Sony toob täna avalikkuse ette järjekordse täiskaadersensoriga hübriidkaamera Sony A7 III. See on järeltulijaks Sony senistele soodsa hinnaklassi täiskaadersensoriga kaameratele A7 ja A7 II ning otseseks konkurendiks Canon EOS 6D Mark II ja Nikon D750 peegelkaameratele.

Uus Sony A7 III on võimekas aparaat, mille juures on ära kasutatud üllatavalt palju Sony kallimate hübriidkaamerate A7R III ja Sony A9 tehnoloogiaid ja omadusi. A7 III keskmes on uus 24.2 MP taustvalgustusega täiskaadersensor, mis stabiliseerib värinaid viies suunas ja on võimeline pildistama 15-astmelise dünaamilise ulatusega 14-bitiseid RAW faile. Sensori väljalaskevõime ei ole nii kiire nagu A9 kaameral kuid piisavalt kiire et pakkuda A7R III väärilist 10 fps sarivõtet (jälgiva teravustamisega, kuni 177 JPG faili järjest).

 

Sony A7 III korpus on praktiliselt identne A7R III kaameraga. See tähendab A7 II aparaadiga võrreldes suuremat käepidet, rohkem juhtnuppe, joysticki lisandumist, kahte kaardipesa millest üks toimib UHS-II tüüpi mälukaartidega ja muidugi suurema mahtuvusega NP-FZ100 aku, mis pildistab ühe laadimiskorraga 710 kaadrit. A7 III on Sony sõnul kõige vastupidavama akuga hübriidkaamera üldse.

Uue kaamera teravustamissüsteem on täpselt samasugune nagu A7R III kaameral – 693 faasituvastusega pikslit katavad 93% kaadrist ja olemas on nii tõhusad jälgiva teravustamise režiimid kui ka ülitäpne automaatne silmadele teravustamine. A7 II kaameraga võrreldes on A7 III autofookus Sony sõnul poole kiirem.

Ka videorežiimi ei ole Sony sugugi mannetuks muutnud. Pigem vastupidi, sest 25/24fps 4K videot filmides kasutab A7 III ära kogu sensori pinda ja salvestab kuni 14-bitise dünaamilise ulatusea videolõigu – soovi korral S-Log2 või S-Log3 pildiprofiiliga. Full HD videot saab salvestada kiirusega kuni 120/100 kaadrit sekundis.

 

Sony A7 III ei paku A9 sarivõtte kiirust, A7S II pimedas filmimise võimekust ega A7R III 42 MP lahutusvõimet, kuid paljudel pildistajatel polegi selliseid ekstreemsusi tarvis. 10 fps ja 24.2 MP on enamikule tõsistest fotohuvilistest piisav. A7 III juures on oluline, et Sony on julgenud selle sisse jätta niivõrd võimeka autofookuse, videorežiimi ja pole teinud ühtegi järeleandmist korpuse kasutamismugavuses. Tulemuseks on soodsa hinna ja üllatavalt profitasemel võimekusega täiskaader, mis kindlasti paljudele fotohuvilistele meeldib.

Sony soodsamate täiskaaderkaamerate ostuotsust on siiani tagasi hoidnud Sony objektiivide soolased hinnad. Viimased uudised Tamronilt ja Sigmalt näitavad aga, et ka soodsamaid objektiive hakkab varsti Sony EF kaameratele aina rohkem saada olema.

Sony A7 III hübriidkaamerat on müügile oodata aprillis. Kaamera kere soovituslikuks jaehinnaks Euroopas on 2300€.

 

 

 

 

The post Sony A7 III hübriidkaamera pakub profiklassi teravustamiskiirust ja videorežiimi soodsamas vormis appeared first on Photopointi ajaveeb.

Sigma Art seeria objektiivide lipulaev 105mm F1.4 DG HSM tuleb Nikoni, Canoni ja Sony kaameratele
autor: Lauri Veerde

Sigma Art seeria täieneb uue uhke objektiiviga. Peagi algaval CP+ fotomessil on Sigma näitamas uut arendusjärgus objektiivi 105mm F1.4 DG HSM | Art. Objektiivi plaanitakse valmistada Canoni, Nikoni ja Sony EF täiskaadersensoriga kaameratele. Samuti Sigma enda fotoaparaatidele. Ettevõte ise nimetab uut 105mm toru Bokeh-kuningaks ja enda Art seeria objektiivide lipulaevaks, mille juures ei ole pildikvaliteedi nimel mitte mingeid järeleandmisi tehtud.

Sigma 105mm F1.4 kuulub samasse kategooriasse paar aastat tagasi Nikoni poolt esitletud Nikkor 105mm f/1.4E ED objektiiviga. Kuid pange tähele, et kui Nikoni 2000-eurone objektiiv kaalub 985 grammi, siis Sigma versioon kaalub muljetavaldavad 1645 grammi. Kaaluvahe tuleneb esmajoones optiliste elementide arvust ja mõõtmetest. Juba Sigma 105 mm Art esiläätse diameeter on 105 mm – suur esiläätsaitab Sigma sõnul saavutada erakordselt ühtlase, ilma vinjetita valgustatuse kogu kaadri ulatuses.

Sigma Art seeria objektiivide uhkeima esindajana on 105mm F1.4 erakordselt terava joonisega ning ilusate fookusest-väljas aladega (bokeh). Objektiivi korpus on ilmastikukindel, esiläätsel on vett ja mustust hülgav vääristus ja objektiivi konstruktsioonis on 17 elementi 15 grupis. See on Sigma sõnul eriliselt suur elementide arv sellise teleobjektiivi kohta.

Sigma toonitab eraldi, et Sony EF bajonetiga versiooni puhul toimib nii Sony kaamerate keresisene värinastabilisaator kui ka kaamera sees teostatav automaatne moonutuste korrektsioon. Samuti saab 105 mm Art objektiiviga kasutada kõiki Sony jälgiva teravustamise režiime.

Kuna objektiiv on alles arendusjärgus, siis Sigma selle saadavust ja hinda veel avalikustanud ei ole. Prototüüpversioni näidatakse 1. märtsil Jaapanis algavalt CP+ fotomessil.

Allikas: Sigma.

SIGMA 105mm F1.4 DG HSM | Art objektiivi tehnilised andmed

  • Minimaalne ava: F/16
  • Optiline konstruktsioon: 17 elementi 12 grupis
  • Lähim teravustamiskaugus: 100 cm
  • Maksimaalne suurendus: 1 : 8.3
  • Diafragmalabade arv: 9 (ümar ava)
  • Filtrikeere: filtrikeeret ei ole
  • Maksimaalne läbimõõt: 115,9 mm
  • Pikkus: 131,5 mm
  • Kaal: 1645 g
  • Komplektis: Objektiivikork, bajonetikate, päikesevarjuk, vutlar, statiivikrae
  • Bajonettidele: Canon, Nikon, Sony EF, Sigma

The post Sigma Art seeria objektiivide lipulaev 105mm F1.4 DG HSM tuleb Nikoni, Canoni ja Sony kaameratele appeared first on Photopointi ajaveeb.

Canon Speedlite 470EX-AI välklamp muudab automaatselt valguse suunda
autor: Lauri Veerde

Koos uute peegelkaamerate ja EOS M50 hübriidkaameraga toob Canon välja ka uue põneva välklambi Speedlite 470EX-AI. See on eelkõige algajaile fotohuvilistele mõeldud välklamp, mille silmapaistvaimaks omaduseks on võime muuta automaatselt valguse suunda.

AI.B Full-Auto režiimi seatuna (ekraani kohal oleva heebli parempoolne positsioon) tuleb funktsiooni kasutamiseks vajutada tagaküljel olevat sinist nuppu. Välklamp mõõdab seepeale esmalt välgusähvatuse abil ära kauguse kaamera ja pildistatava objekti vahel, liigutab seejärel välgupea automaatselt üles ning mõõdab ära kauguse laeni. Seejärel leiab välklamp välgupead liigutades õige valguse peegeldusnurga ja pildistab siis perfektselt valgustatud foto.

Pildistajad, kes juba välklambi valgusnurga seadmisel ise kogenud on, saavad samuti uuest AI Bounce funktsioonist kasu lõigata. Neile on mõeldud poolautomaatne “Semi-Auto” režiim (ekraani kohal oleva heebli keskmine positsioon), milles jätab välklamp meelde välgupea asendi. Kaamerat pildistamise ajal näiteks püstipidi keerates saab fotograaf ühe nupuvajutudega välklambi pea uuesti samasse kohta saata.

 

Speedlite 470EX-AI juhtarv on 47, olemas on infrapuna abil toimibv AF abivalgus, optiline juhtmevaba välgupäästmine ja ühilduvus Canoni E-TTL/E-TTL II standarditega. Välklamp katab fookuskaugused 24-105mm (kuni 14mm lainurkhajutiga). Laadimisaeg 4 AA patareiga on 5.5 sekundit, 4 NiMh akupatareiga aga 3.5 sekundit.

Canon Speedlite 470EX-AI välklampi võib turule oodata alates aprillist ning selle soovituslik jaehind Euroopas on 529€.

Allikas: Canon.

The post Canon Speedlite 470EX-AI välklamp muudab automaatselt valguse suunda appeared first on Photopointi ajaveeb.

Canoni uued soodsad peegelkaamerad: EOS 2000D ja EOS 4000D
autor: Lauri Veerde

Jaapani kaamerameister Canon annab teada, et on valmis saanud kaks algtaseme peegelkaamerat EOS 2000D ja EOS 4000D. See duo vahetab välja Canoni senise kõige soodsama peegelkaamera EOS 1300D ja hakkab peibutama algajaid fotohuvilisi eelkõige oma hinnaga.

Canon EOS 4000D erineb EOS 1300D kaamerast vaid pildisensori poolest. Kaks põlvkonda vana 18 MP CMOS kiip on EOS 4000 puhul vahetunud uue 24.1 MP sensori vastu. See on hea uudis, sest sellega koos muutub paremaks ka pildikvaliteet. Kahjuks ei ole sel sensoril aga faasituvastusega teravustamispunkte, mis muudaksid autofookuse Lve View või filmirežiimil kiiremaks. Kõik muu – tehnilistest andmetest korpuseni on EOS 4000D ja EOS 1300D kaameratel identne.

Canon EOS 2000D näol on aga tegu erilise säästukaameraga, mis jääb omaduste poolest pigem 2014. aastal esitletud EOS 1200D tasemele. Sellel aparaadil on EOS 1200D ja EOS 1300D mudelitest pärit 18 MP sensor, 1300D teravustamissüsteem, pildiotsija ja filmirežiim. Madalama hinna eesmärgil on kaotatud eraldi sisse-välja lülitamise lüliti, nuppude tähistused on kantud mitte nuppude peale vaid kõrvale, korpusel ei ole kummeeritud alasid, bajonett on plastikust ja pildiotsijal ei ole dioptrikorrektsiooni võimalust. Kõige üllatavam on aga väike 2,7″ ja ülimadala lahutusvõimega (230 000 px) LCD-ekraan, millega Canon end otse 2011 aastasse lennutab. Siis, algtaseme EOS 1100D kaameral, oli selliste näitajatega ekraan ehk veel normaalne.

Canon on läbi aastate osanud valmistada kõige soodsamaid peegelkaameraid. Häbitundeta on ta oma algtaseme peegelkaameratesse pannud mitu aastat vana tehnoloogiat ja selle läbi saavutatud konkurentidega võrreldes soodsama hinna. Tarbijale see meeldib – oli ju näiteks 2017. aasta Photopointi top enimmüüdud peegelkaamerate seas EOS 1300D esikohal. Seega võib ka EOS 4000D ja 2000D kaameratele ennustada suurt populaarsust.

Canon EOS 2000D ja Canon EOS 4000D ametlikud soovituslikud jaehinnad:

  • Canon EOS 2000D kere: 429€
  • Canon EOS 2000D kere + 18-55mm IS II: 529€
  • Canon EOS 4000D kere: 379€
  • Canon EOS 4000D kere + 18-55mm III: 429€

Canon EOS 2000D, 4000D ja 1300D omaduste võrdlus

 Canon EOS 2000D  Canon EOS 4000D Canon EOS 1300D
 Sensor  24.1 MP  18 MP 18 MP
 Pildiprotsessor  DIGIC 4+  DIGIC 4+ DIGIC 4+
 ISO ulatus  100-6400
Võimendusega ISO 12800
 100-6400
Võimendusega ISO 12800
 100-6400
Võimendusega ISO 12800
 Teravustamine  9 teravustamispunkti
Keskmine risttüüpi
Kontrasttuvastus Live View režiimis
 9 teravustamispunkti
Keskmine risttüüpi
Kontrasttuvastus Live View režiimis
9 teravustamispunkti
Keskmine risttüüpi
Kontrasttuvastus Live View režiimis
Sarivõte Maksimaalselt 3 fps
150 JPG faili järjest
6 RAW faili järjest
Maksimaalselt 3 fps
JPG failid kuni mälukaart täitub
6 RAW faili järjest
Maksimaalselt 3 fps
69 JPG faili järjest
6 RAW faili järjest
 Optiline pildiotsija  95% kaadri katvust
0.80x suurendust
Dioprikorrektsiooniga
 95% kaadri katvust
0.80x suurendust
Ilma dioptrikorrektsioonita
95% kaadri katvust
0.80x suurendust
Dioprikorrektsiooniga
 LCD ekraan  3″, 920 000 px  2.7″, 230 000 px 3″, 920 000 px
 Välklamp  Juhtarv: 9.2
Punasilmsuse vähendamine eraldi tule abil
 Juhtarv: 9.2
Punasilmsuse vähendamise funktsiooni ei ole
Juhtarv: 9.2
Punasilmsuse vähendamine eraldi tule abil
 Videorežiim 1920 x 1080 (30, 25, 24 fps)
H.264 koodek, helitugevust saab manuaalselt seada
 1920 x 1080 (30, 25, 24 fps)
H.264 koodek, helitugevust saab manuaalselt seada
1920 x 1080 (30, 25, 24 fps)
H.264 koodek, helitugevust saab manuaalselt seada
Juhtmevaba ühenduvus WiFi + NFC WiFi WiFi + NFC
Vooluallikas/vastupidavus LP-E10/500 LP-E10/500 LP-E10/500

 

Canon EOS 2000D tootefotod

 

Canon EOS 4000D tootefotod

 

The post Canoni uued soodsad peegelkaamerad: EOS 2000D ja EOS 4000D appeared first on Photopointi ajaveeb.