Elu ühe objektiiviga
autor: Penelope Russak

Fotograafi varustuse kott on nagu Tallinn, mis kunagi valmis ei saa. Alati on hinge peal mõni objektiiv, valgustusvidin, või hajuti, mis pildistamisele uut hoogu juurde annaks. Hakkasin mõtlema, et mis võiks olla absoluutne miinimum, millega ma kõik vajalikud pildid tehtud saaksin. Kui mul oleks vaja hakkama saada vaid ühe objektiiviga, mis võiks olla see üks ja ainus, mis kõik vajadused ära kataks?

Lappasin peas läbi kõik objektiivid, millega aegade jooksul pildistanud olen. Suurimad lemmikud on mul fiksid ehk sellised objektiivid, millega ei saa suumida, millel on ainult üks fookuskaugus. Selliste objektiivide erakordne teravus ja valgusjõulisus teeb suumobjektiividele pika puuga ära. Samas kõiki vajalikke pilte ühe fiksobjektiiviga tehtud ei saa. Neid võiks olla vähemalt kolm, et piisavalt mänguruumi oleks – näiteks 35mm, 50mm ja 85mm. Nii et olgugi, et lemmikobjektiivi valimisel annaksin superlemmiku tiitli kindlasti mõnele fiksile, siis olukorras, kus peaksin tööle tormama vaid ühe objektiiviga relvastatult, on suumivõimalusega objektiiv praktilisem valik.

Teemad, mida ma pildistan ja mida kõike see objektiiv jäädvustada suutma peaks on: portreed nii tubastes tingimustes kui ka väljas, pered, mood, tooted, stuudiotöö, lapsed ja üldine elu-olu, vahel ka pisut reportaaži.

Tänu fototehnika ülevaadete kirjutamisele olen saanud katsetada väga suurt hulka objektiive ja seetõttu olen aru saanud, et minu “üks ja ainus”, mis on nii praktiline, et aitaks hädast välja igal fotosessioonil on samuti Tamron. Täpsemalt Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD G2:

 

Olen seda küll vaid lühikest aega kasutada saanud, kuid ta avaldas mulle tõesti oma mitmekülgsuse, praktilisuse ja hea pildikvaliteediga muljet. Objektiivi nimes on lisaks lihtsalt arusaadavatele väärtustele nagu fookuskaugus 24-70mm ja maksimaalne ava f/2.8 veel ka rida muid tähiseid. Millist infot need objektiivi kohta annavad?

  • SP – (Super Performance) on tähis, millega Tamron ise oma eriti head objektiivid pärjanud on
  • Di  – (Digitally Integrated Design) näitab, et objektiiv sobib kasutamiseks nii pool- kui täiskaadersensoriga kaamerate ees
  • VC – (Vibration Compensation) on Tamroni värinastabilisaator, tänu millele saab rasketes valgusoludes kasutada mitu stoppi pikemat säriaega ja ka ilma statiivita pildistades tulevad pildid tänu sellele teravad
  • USD – (Ultrasonic Silent Drive) näitab, et objektiivil on eriti vaikne ja sujuv autofookus
  • G2 – tähistab, et tegu on selle objektiivi teise generatsiooniga, ehk uue ja täiustatud mudeliga.

Ma olen juba tema eelkäijat, Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD, fotograafidele lugematu hulk kordi soovitanud, sest tegu on tõesti väga hea hinna-kvaliteedi suhtega objektiiviga, kuid G2 mudelil on kõiki omadusi veelgi timmitud. Niigi väga tõhus värinastabilisaator on tal veel vaiksem, sujuvam ja tõhusam. Äärealade teravus tänu uuele vääristusele parem. Vinjett väiksem, vähem sisepeegeldusest tekkivaid helke ja sujuvamad fookusest väljas alad.

Objektiiv on toeka tugeva konstruktsiooniga ja kaalub umbes 900 grammi. Ta on tolmu- ja ilmastikukindel ning varustatud oma klassi parima stabilisaatoriga – ühesõnaga väga usaldusväärne tööriist.

24-70mm on väga praktiline fookuskauguste vahemik. Laiemas otsas võimaldab see pildistada suuri plaane nagu näiteks loodusvaated ja maastikud ning 70 mm peale sisse zoomides muutub ta heaks portreeobjektiiviks. Nii et mina saan temaga küll hakkama kõigis olukordades, mis töös ette tulla võivad.

Alljärgnevalt ka mõned pildid, mida ma Tamron SP 24-70mm f/2.8 G2 objektiiviga tegin. Katsetasin seda nii toas kui õues ja ava 2,8 kombineerituna Tamroni tõhusa värinastabilisaatoriga ei jätnud mind ka talve kõige pimedamal ajal hätta.

 

F2,8: 1/30 sec; ISO 500; 70mm

 

F2,8: 1/60 sec; ISO 640; 64mm

 

F5,6: 1/160 sec; ISO 125; 55mm

 

F5: 1/80 sec; ISO 400; 70mm

 

F2,8: 1/60 sec; ISO 400; 60mm

 

F2,8: 1/160 sec; ISO 100; 70mm

 

F2,8: 1/60 sec; ISO 500; 70mm

 

Hetkel veel seda objektiivi minu fotokotis ei ole, sest sama zoomivahemikku katab mul Canon 24-105 f/4, kuid 2018. aasta jooksul tahaksin küll selle uuenduse ära teha, et Canoni asemel hoopis Tamron SP 24-70mm f/2.8 G2 koju tuua, sest peale tema proovimist ei ole ma enam oma vana objektiivi teravuse ja f/4 avaga üldse rahul – Tamron on ikka märksa teravam ja kehvades valgusoludes on suur vahe, kas maksimaalne ava on 2,8 või 4. Nii et kui peale arvustuse kirjutamist pidin objektiivi tagasi viima, siis jäin teda kohe taga igatsema.

The post Elu ühe objektiiviga appeared first on Photopointi ajaveeb.

Agfa Vista fotofilmi tootmine on lõppenud
autor: Lauri Veerde


Fotofilmile pildistamine on viimastel aastatel taas populaarsemaks muutunud. Photopointistki ostetakse 35mm fotofilmi aina enam – eriti just noored loovhinged, kes pildistavad vanade retrohõnguliste filmikaameratega. See mõningane populaarsuse tõus pole aga piisav, et suurkorporatsioionid oma kasumiplaane täita suudaks ja nii tulevad Jaapanist järjekordsed uudised – seekord kuulsa fotofilmi Agfa Vista tootmise lõppemisest.

Retrofotograafide lemmikportaali Japan Camera Hunter andmetel on on Agfa Vista fotofilmi tootmine lõpetatud. Veebileht ei tugine oma artiklis ametlikule infole, vaid ütleb et “informatsioon tootmise lõpetamisest, mis on kuulujutuna viimastel kuudel levinud, on nüüd leidnud kinnitust ka usaldusväärsete fototööstuse allikate poolt”.

Pärast AgfaPhoto GmbH areenilt kadumist 2005. aastal müüs Agfa filme turundusettevõte “Lupus Imaging And Media”. Agfa Vista filmi tootis aga usutavasti ei keegi muu kui Fujifilm ise. Fujifilm on aga viimasel ajal aina enam kaldunud oma fotofilmiäri koomale tõmbama. Eelmise aasta sügisel teatati paljude fotofilmide nagu näiteks Velvia 100 Professional ja Superia X-TRA 400 suurte pakkide müümise lõpetamisest, mis mõnede asjatundjate sõnul võib signaliseerida laovarude vähendamise ja tootmise koomale tõmbamise (lõpetamise plaanide) püüdu. Samuti teatas Fujifilm eelmisel aastal kolme Fujifilmi fotofilmi: Fujicolor Natura 1600 (36), Neoplan 100 Arcos 4×5 (20) ja Neoplan 100 Arcos 8×10 (20) tootmise täielikust lõpetamisest alates 2018 maikuust. Seega võib olla täitsa loogiline, et nimetatud filmidega on samas paaadis ka Agfa Vista.

Vista on fotohuviliste lemmikuks saanud eelkõige oma soodsa hinna, eredate julgete värvide ja (kodus ilmutajate jaoks) lihtsa ilmutusprotsessi tõttu. Agfa Vista 100 tootmine lõppes koos AgfaPhoto GmbH areenilt kadumisega 2005. aasta paiku. ISO 200 ja ISO 400 filmid on aga siiani tootmises ja müügil – ka Photopointis. Kellele see film meeldib, sellel soovitatakse endale teatav varu soetada enne kui saadavuse halvenemine hinnad üles lööb.

Allikas: Dpreview; Petapixel, Japan Camera Hunter

The post Agfa Vista fotofilmi tootmine on lõppenud appeared first on Photopointi ajaveeb.

Sünnipäevanädalal on kõik fototeenused 26% soodsamad 😍
autor: Jürgen Veerme

photopoint-26aastat-teenused-1200x628

Photopointi sünnipäeva pidustuste ajal (12.03 – 18.03) on kõik meie fototeenused nii veebis kui esinduskauplustes tavahindadest 26% soodsamad (ka kliendikaardihinnast).

Sünnipäevasoodustusega saab mõnusalt ja kiirelt internetist tellida:

PS! Fotomeenete ja suurte fotode puhul kajastub soodushind juba kuvatavates hindades, paberfotode, kursuste ja fotoraamatute puhul lisatakse soodustus ostukorvis.

Sünnipäevapidustuste ajal saab meie Tallinna ja Tartu esinduskauplustes kohapeal lasta teha soodushinnaga dokumendifotosidviisafotosidrentida fototehnikat, digitaliseerida vanu paberfotosid ja VHS kassette, tuua filmi ilmutamiseks või kaamerat sensori puhastusse â€“ ühesõnaga kõiki teenuseid, mida meie valikust leiad. Esinduskauplustes olevates hinnakirjades on teenuste hinnad tavahinnad ja 26% soodustus arvestatakse teenuse eest tasudes kaupluse kassas.

 

Anna enda digifailidele või vanadele fotodele/filmidele uus elu Photopointis!

 

Kogu sünnipäevakampaania info on leitav siitsamast blogis ››

The post Sünnipäevanädalal on kõik fototeenused 26% soodsamad 😍 appeared first on Photopointi ajaveeb.

Ära stressa – ka seadmete lisagarantii või kindlustus on sünnipäeva ajal -26%
autor: Jürgen Veerme

Nii Photopointi esinduskauplustes kui veebikaubamajas on valitud kaubagruppide tehnikatoodetele võimalik juurde osta lisagarantiid või kindlustust â€“ need tagavad Sulle kindlustunde ja südamerahu, et ka kõige halvema stsenaariumi toimumisel oleksid Sinu kulutused minimaalsed.

Photopointi sünnipäevanädalal (12.03 – 18.03) on ka lisagarantii või kindlustuse juurde ostmine tavahinnast 26% soodsam.

Mis on lisagarantii?

Lisagarantii on sisuliselt tootjagarantii pikendus, mis annab südamerahu ja kindlustunde, et tootmisdefekti esinemisel lisagarantii kehtivusperioodil saab seade remonditud ja hooldatud ilma, et Sa peaks tegema suuri lisakulutusi. Juhul kui seadme remont ei ole võimalik, asendatakse Sinu seade samaväärsega ehk Sa ei pea ette võtma ka tülikat uue seadme valimise või otsimise protsessi. Omavastutus puudub.

Lisagarantiid on võimalik juurde osta valitud fotoaparaatidelevideokaameratelenutitelefonidele ja tahvelarvutitele. Lisaks sülearvutitelelauaarvutiteleteleviisoritele, audio- ja videoseadmetele ning suurtele ja väikestele kodumasinatele. Lisagarantii hakkab kehtima peale tootjagarantii lõppu.

 

Mis on kindlustus?

Photopointist ostetud seadmete kindlustus tagab laiaulatusliku kaitse ka õnnetusjuhtumite, röövimiste, murdvarguste ning isegi lemmikloomade poolt tekitatud kahjude eest. Kuna kindlustus kehtib kõikjal maailmas, siis katab see olukorrad, kui reisil midagi juhtub ning reisikindlustus on jäänud tegemata. Samuti on lisakindlustus soovituslik juurde valida ka siis, kui on olemas juba kodukindlustus, kuna viimane ei paku kodusele varale laiapõhjalist kaitset ning enamikel juhtudel on see piiratud koduse aadressiga.

Kindlustust on võimalik alati juurde osta valitud fotoaparaatidele, videokaameratele, nutitelefonidele ja tahvelarvutitele, sülearvutitele, lauaarvutitele, televiisoritele, audio- ja videoseadmetele ning suurtele ja väikestele kodumasinatele. Kindlustus kehtib ostu sooritamisest kindlustustõendile ehk sertifikaadile märgitud perioodi lõpuni. Omavastutus kindlustusjuhtumi korral on vaid 70 €. Kindlustusperioodi pikkus on üks aasta.

 

Kuidas Photopointi veebikaubamajas juurde soetada lisagarantii või kindlustus?

Photopoint.ee kaubamajas on ülimugav südamerahu kindlustamiseks juurde osta lisagarantii või kindlustus. Lihtsalt vali soovitud toode välja ning lisa see ostukorvi – seal saad valiku täpselt enda soovile ära teha.


Näidis Apple iPhone 8 Plus baasil.

Kuna hetkel saab lisagarantiid või kindlustust juurde soetada valitud toodetele, siis selle valiku olemasolus saad veenduda, kui kerid tootelehel veidi allapoole ning kui valitud toote juures on info lisagarantii või kindlustuse kohta, siis saab neid ka ostukorvis juurde osta.

 

 

Täpsemate tingimustega tutvu Photopointi veebikaubamaja infolehel  ››

 

Loe lisaks:

 

Allpool mõned näited, mis on klientide varaga juhtunud. Kõigi juhtumite puhul saadi tänu lisagarantiile või kindlustusele enda seadmed kiirelt ning mugavalt parandatud või välja vahetatud.

 

Maril kukkus telefon taskust välja ja see jäi autorataste vahele ning läks põlema

photopoint-lisagarantii-kindlustus

Kalle koer mängis telefoniga, vaid mõned päevad pärast ostu

lisagarantii-kindlustus-photopoint

Madisel kukkus telefon taskust välja ja murutraktor sõitis sellest üle 

photopoint-lisagarantii

The post Ära stressa – ka seadmete lisagarantii või kindlustus on sünnipäeva ajal -26% appeared first on Photopointi ajaveeb.

Pentax D-FA 150-450mm objektiiv safaril
autor: Kalle Toom

Olen mõnda aega üritanud minna Lapimaale talvisele fototripile. Ja sel talvel, kui kõik oli korraldatud, tehti ettepanek minna Keeniasse. See seadis hoopis teised nõuded fotovarustusele ja tegi kergelt murelikuks – Pentax K-1 on suurepärane õues pildistamise kaamera nii külmas kui kuumas, aga objektiivid!? Lapimaa tähendab suuresti lainurga või normaaliga maastikupilte, esimene Keeniaga seonduv mõte on safarid. Fotokeelde tõlgituna tähendab see (suurt) teleobjektiivi. Tagasi koju jõudes ei tahaks ju lõvisid, kaelkirjakuid ja teisi foto “alumisest paremast nurgast” otsida.

Objektiivi valimine

Pentaxil on selleks otstarbeks sobilik teleobjektiiv olemas – HD PENTAX D-FA 150-450mm F4.5-5.6 ED DC AW. Arvustuste järgi pole see mitte “odavtoru” nagu 70-300 F6,3 või midagi sellist, vaid suurepärase teravuse ja teravustamiskiirusega päris tööriist. Lisaks muidugi ilmastikukindel ja paljude nuppudega, mis oskuslikul kasutamisel teevad piltniku elu lihtsamaks.

Otsusele jõudmine, et just D-FA 150-450 on õige valik, ei olnud lihtne. Esiteks objektiivi füüsilised parameetrid – kas ma pean leidma ka uue fotokoti, kuhu see objektiiv mahuks kere külge kinnitatuna? Kui kaua ma suudan käest pildistada ca 3,5 kilogrammi kaaluva komplektiga? Aga maksimaalne fookuskaugus, ilmastikukindlus ja kvaliteet olid siiski määravad argumendid.

Teleobjektiivid võrdluses – Pentax D-FA 150-450, Pentax DA 60-250 ja Sigma DG 70-300. Sellel pildil väljendab objektiivi suurus päris hästi objektiivi hinnaklassi (ja kvaliteeti).

Kui otsus oli tehtud, et just see objektiiv – Pentax D-FA 150-450mm – saab mu kaamera kaaslaseks Keenias, seadsin sammud Photopointi, sest sealt saab seda objektiivi rentida. Kui vajadus kallimate (ja vähemalt osaliselt ka odavamate) fototarvete järgi tekib ootamatult, siis on fotorent suurepärane valik – pildistamiskvaliteedis ei pea järeleandmisi tegema ja eelarvesse ei tekigi põhjatut auku.

 

Pentax D-FA 150-450 kasutuskogemus

Fookuskaugus 450mm on palju! Safaril autost välja ei minda – kiskjad on kiskjad ning eriti kuiva perioodi lõpus on neil saagi kättesaamisega raskusi ja kõht on tühi. Käsi kipub niigi värisema, aga pildistada tuleb tavaliselt töötava mootoriga autost. Rusikareegel ütleb, et fookuskauguse millimeetrid peaksid võrduma säriaja murrualuse numbriga. Nii oligi!

Hoolimata Pentax K-1 suurepärasest keresisesest stabilisaatorist oli säriaeg 1/500 sekundit üsna kindel valik. Hakkama sai kohati ka säriajaga 1/250s, kuid see oli loto. Näiteks lindude pildistamiseks polnud teinekord ka 1/1000 s piisav. Ja loomulikult on hea abimees sarivõte. Hea, et Pentaxi kaameratel on poolautomaatne pildistamisrežiim TAv, kus eelseadistatud on ava ja säriaeg ning kaamera valib vaid tundlikkuse. וnneks on Keenia savannid päevasel ajal väga hästi valgustatud ja kõrgest ISO-st tekkida võiv müra ei olnud probleem.

Aga pildikvaliteet – vaadake ise!

Lõvid aovalguses poseerimas Nairobi rahvuspargis. Pildistatud käest, Pentax D-FA 150-450mm @450mm, F8, 1/350s, ISO200.

 


Masai kaelkirjak limpsab keelt. Nairobi rahvuspark. Pildistatud käest, Pentax D-FA 150-450mm @450mm, F11, 1/500s, ISO280.

Lähim teravustamiskaugus

Objektiivil olevatest paljudest nuppudest ja lülititest kasutasin ainult fookuskauguse piirajat. Kuna pildistasin liikuvaid ja kiiresti liikuvaid subjekte (loomad-linnud), siis soovisin veelgi kiirendada fokusseerimist ning nihutasin lüliti asendisse 6m-lõpmatus (ülejäänud kaks valikut on 2-6m ja FULL ehk 2m-lõpmatus).

See valik ja minu jaoks harjumatu funktsiooni kasutamine põhjustas ka ühe suure äparduse pildistamisel. Nimelt jalutasid lõvid autost mööda vaid 2-3m kauguselt ja see vaatepilt läks minu jaoks sisuliselt kaduma. Seda enam, et tegelikult on Pentax D-FA 150-450 niigi väga kiire autofookusega ning keset päist päeva valgusolud nii head, et fookuskauguse piiramisel praktilist efekti ei täheldanud. Küll aga andis tunda, et hämaras pildistamiseks see muidu suurepärane objektiiv ei sobi. Kui enne päikesetõusu Nairobi rahvusparki jõudsime ja sattusime kohe paavianikarjale, siis neist ei saanud küll ühtegi mõistlikku pilti.

Vastupidine näide ehk see, mida võimaldab objektiivi 450mm, oli seoses ninasarvikuperega, kes soojendas end mäeküljel umbes 200m kaugusel. Nende pereportree ülesvõtmine ei olnud mingi probleem.

Ninasarvikupere. Nairobi rahvuspark. Pildistatud käest, Pentax D-FA 150-450mm @450mm, F11, 1/500s, ISO560.

Mõnel puhul tekkis kiiremat sorti vajadus veidi laiema vaatenurga järele. Pean ütlema, et see polnud üldse nii lihtne, nagu tavalise suumobjektiiviga, sest Pentax D-FA 150-450 suumirõngas liigub nii tihkelt, et kiireks suumimiseks on vaja lausa toorest jõudu. Plusspoolele läheb jälle see, et kui kaamerakomplekt on rihmaga õlal, siis see objektiiv ei “veni välja”.

Mu tavaline televõtte fookuskaugus ei ületa 250-t millimeetrit. Seetõttu oli harjumatu, et 450mm juures on teravussügavus avaarvu F8 ja 5m distantsi puhul ainult 5cm. Kuid niiviisi on ka pea iga kaader portreefoto.

Pärdikutele meeldisid jalgrattad. Hell’s Gate’i rahvuspark. Pildistatud käest, Pentax D-FA 150-450mm @450mm, F8, 1/500s, ISO800.

Objektiivi teravat joonist ka maksimaalse suumi korral iseloomustab hästi 100% väljalõige eelmisest fotost.


Sellise portree soovijaid oli liikvel päris palju, kuid nende kannatlikkus jättis soovida.

 

Pentax D-FA 150-450 objektiivist rääkides ei saa tähelepanuta jääda selle kaal. Koos krae ja statiivijalaga 2,3 kg ei ole midagi üüratut, kuid sellega tuleb arvestada. Hea, kui on kaamerakomplekti kuhugi toetada, nt monopoodile või küünarnukiga puusale. Nii saab ka üsna pikkade säriaegadega väga hea pildi (isegi 1/60s ka 450mm puhul). Halb, kui ei ole, nt üle pea lendavat kalakotkast pildistades. Siis tuleb vältimatult kasutada lühemaid säriaegu ka liikumatute objektide-subjektide puhul.

 

 

Pentax D-FA 150-450mm @450mm, F5,6, 1/250s, ISO2200.

 

Pentax D-FA 150-450mm @450mm, F11, 1/350 s, ISO 2200.

 

Pentax D-FA 150-450mm @360mm, F16, 1/60 s, ISO2200.

 


Aafrika kalakotkas Naivasha järvel. Pildistatud liikuvast mootorpaadist, Pentax D-FA 150-450mm @450mm, F8, 1/1000s, ISO560.

 

לldhinnang

Sel ajal, kui teised trügisid oma kaameratega pildistatavale võimalikult lähedale, sain mina pildistada tagumisest reast üle nende peade. Ja väga hea kvaliteediga! Kui käsi ära väsis, siis toetasin kaamerakomplekti monopoodile. Objektiivi küljes oleva krae ja statiivijala tõttu on palju mugavam vahetada rõhtsat ja püstist kaadripaigutust ning vajadusel kaamerakomplekt monopoodi küljest lahti haakida.

Pentax 150-450mm objektiiv ei ole see “toru”, mille abil klõpsitakse igapäevaseid kassi-koera-lillepilte (ilma igasuguse irooniata – lillepildid on kujunenud üheks mu lemmikmotiiviks). Samuti pole see objektiiv, mis pista igaks juhuks matkakotti. See “raskerelv” on kindla eesmärgiga pildistajatele, kes lähevad fototripile loodusesse igasuguse ilmaga, et jäädvustada kaugemale hoidvate loomade-lindude elu. Enam ei kujutagi ette, kuidas linde-loomi pildistada ilma selle objektiivita.

 

The post Pentax D-FA 150-450mm objektiiv safaril appeared first on Photopointi ajaveeb.