Sony A7R III on ahvatlus ka kõige truumale abielumehele
autor: Hendrik Osula

Alates hetkest, mil hakkasin Canoni asemel rohkem Fujifilmiga pildistama, on minu käest pidevalt küsitud, et miks just Fujifilm ja mitte Sony. Aus vastus on, et tegelikult polnud ma kuni selle aastani teinud Sonyga rohkem kui paarkümmend klõpsu. Seega puudus mul ka võrdlusmoment ja kõik, mis ma oskasin Sony kohta öelda, oli loetud/kuuldud/ette kujutatud. Polnud lihtsalt tekkinud võimalust selle brändiga tutvust teha.

Kuni veebruari kuus kirjutati mulle Photopointist ja pakuti Sony tõelist megapikslimasinat A7R III keret koos paar objektiiviga testimiseks. Kuna ees ootas nii EV100 presidendi vastuvõtt ERMis kui Noorte- ja Juuniorite laskesuusa maailmameistrivõistlused Otepääl leidsin, et võiks seda palju kiidetud süsteemi proovida kõrvuti koduse ja sisse harjunud Fujifilm X-T2‘ga.

hendrik-osula-sony-a7R-iii-photopoint_7
Fujifilm X-T2 (vasakul) ning Sony A7R III (paremal) on ilma tallata mõlemad peaaegu sama suured

Muidugi oli mul Sony suhtes teatavad eelarvamused. Olin lugenud ja kuulnud, et Sonyl on probleeme autofookusega, mis küll uuematel keredel peaks olema parendatud. Lisaks on tänu täiskaader sensorile Sony objektiivid suured ja rasked. Samas on Sony kuulus oma sensori kvaliteedi poolest ning seda näitab ka see, et Nikon kasutab enda kaamerates just konkurendi toodangut.

Tegelikult võib ju öelda, et ka minu igapäevaselt kasutuses olevates Fujifilm kaamerates on sees Sony sensorid. Vahe on aga selles, et Fujifilm tellib Sonylt nö põhja, kuid on enda poolt lisanud X-Trans pikslipaigutuse, mis eristab nende kaameraid teistest. Testides aga jätsin need eelarvamused kõrvale ja proovisin sellest võtta viimast. Lisaks A7R III kerele oli mul kotis Sony enda toodetud FE 24-70mm f/2.8 GM, FE 70-200mm f/2.8 GM OSS ja Sonnar T* FE 55mm f/1.8 ZA. Selle kombinatsiooniga võib laias laastus tunda ennast mugavalt pea igas situatsioonis.

hendrik-osula-sony-a7R-iii-photopoint
Sony A7R III + FE 70-200 f/2.8 GM

42 miljonit imelist pikslit

Kaamera spetsifikatsioone, numbreid ja muud tehnilist infot leiab pea igalt poolt, seega ei hakka sellest lähemalt kirjutama, kuid ühe olulise numbri tooks siiski välja. Nimelt on Sony A7R seeria tuntud oma rohkete megapikslite poolest. Neid on selles pisikeses kaameras kokku 42 miljonit, mida on rohkem kui mul arvatavasti kunagi on tarvis. Teatud situatsioonides on sellest muidugi palju kasu. Kui sa oled fotograaf, kellele meeldib oma pilte rohkelt lõigata, siis kindlasti on A7R III praegusel hetkel üks parimaid valikuid üldse. Rohkem lõigatavat ruumi pakub sarnases hinnaklassis vaid Canoni 5DS/R ja Nikoni D850. Nimetatud kaamerad on aga peegelkaamerad ja sestap ka oluliselt suuremad.

Suur hunnik megapiksleid tekitab aga alati küsimuse, mis juhtub pildiga kõrgemate ISO’de juures. On ju levinud teadmine, et mida rohkem on megapiksleid, seda väiksemad need pikslid on ja seda rohkem peaks piltidel ka kõrgemate ISO väärtuste juures olema müra. Hea proovikivi sellele pakkus Otepää võrdlemisi pime ja kehvasti valgustatud kultuurimaja, kus toimusid noorte- ja juuniorite laskesuusatamise maailmameistrivõistluste medalitseremooniad.

Nimelt polnud mul Sony jaoks välku ning pidin lootma ainult lahtisele avale ja kõrgele ISO-le. Minu tõeliseks üllatuseks oli Sony pilt ISO 6400 juures puhtam kui näiteks Canon 5DS-i ISO 2500. Olen nimelt ka Canoni 50 megapikslist kaamerat mõnda aega proovinud ja võrdlusmoment on suhteliselt värske. Seega A7R III puhul julgesin ma pildistada ilma probleemideta ISO 8000 juures ja müra pidi RAW faili töödeldes vaid minimaalselt eemaldama. Sellise megapiksliarvu juures on see tulemus vägagi üllatav!

hendrik-osula-sony-a7R-iii-photopoint_8
A7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM, ISO 1600

hendrik-osula-sony-a7R-iii-photopoint_9
A7R III + FE 55mm f/1.8. ISO 5000

Teine suur kiitus läheb Sony RAW faili töödeldavusele. Pikalt Canoni kaameraid kasutanuna mäletan seda teatavat frustratsiooni kui keerulistes valgusoludes oli väga keeruline RAW failist suurt dünaamilist ulatust välja imeda. Tõsi, ma vajan ja tahan seda vaid kindlatel juhtudel, kuna eelistan pigem kontrastsemaid pilte, kuid teatud juhtudel eelistan ka varjualadest informatsiooni välja tõmmata ja dünaamilise ulatusega mängida.

Fujifilmi kasutades olen nautinud selle JPEG suurt dünaamilist ulatust ja võimet ka RAW faili manipuleerida rohkem kui Canoni oma, kuid siinkohal pean tõdema, et tohutu dünaamilise ulatuse fännidele on Sonyl nii Canonist kui Fujist rohkem pakkuda. Nii heledates kui tumedates alades on informatsiooni, mida välja tõmmata oluliselt rohkem, kui ühelgi teisel kaameral mida kasutanud olen.

hendrik-osula-sony-a7R-iii-photopoint_4
Sony A7R III + 70-200mm f/2.8 GM. Pildistatud tugevalt vastu valgust ja RAW failis varjualad välja tõmmatud

 

Esimene pettumus – JPEG kvaliteet

Kui kogu jutt on siiani käinud RAW failide kohta, siis JPEG kvaliteet jääb Sonyl vajaka. Kuigi automaatne vale balansi mõõtmine on suhtleliselt täpne, on kaamerast tulevad failid suhteliselt plassid, omanäolist värvigammat nagu Fujifilmi JPEG failidel neil pole, ning isegi väiksemat töötlemist nad ei kannata. Selgelt on Sony näol tegemist kaameraga, mis on mõeldud ainult RAW faili pildistamiseks.

Minu töörutiin, kus Fujifilmiga pildistan ka kiiruse/mugavuse tõttu osaliselt JPEGsse, Sonyga pildistades igatahes nõnda välja ei veaks. Lisaks on 42 megapikslised RAW failid väga-väga nõudlikud ka arvutile. Isegi mu suhteliselt uus ja võimas iMac laadis igat faili Lightroomis mõnda aega lahti. Kahjuks puudub Sonyl ka väiksema RAW faili pildistamise võimalus – või vähemalt ei leidnud ma seda võimalust menüüst üles.

 

Kus on kaart menüülabürindi jaoks?

Esimest korda Sony kaamerat kätte võttes ei tundnud ma ennast üldse koduselt. Nii nagu ka mu esimene Fujifilm X100s oli esmapilgul segadust tekitav, oli ka Sony kere nuppude asetus harjumatu. Vahe on aga selles, et kui Fujifilmil on iga vajaliku seadistuse jaoks eraldi nupp või ketas, on Sony suuresti kõik need asjad peitnud oma keerulisse menüüsüsteemi.

ISO jaoks eraldi nuppu ette nähtud ei ole, AF-S ja AF-C vahel liikumiseks peab vahemenüüsse liikuma, sama sarivõtte seadistamiseks. Need kõik on Fujifilmil lahendatud ketaste või märgistatud nuppudega. וnneks on ka Sonyl mitmeid programmeeritavaid nuppe kaamera tagaküljel, kuid nende funktsioonide vahetamiseks peab peamenüüs leidma üles õige koha. Ja siin läheb asi keeruliseks.

Menüü on küll jagatud eraldi kategooriateks, nagu ka Canonil ja Fujifilmil, kuid erinevad seadistused asuvad neis kategooriates suhteliselt suvaliselt. Nii näiteks otsisin taga võimalust lülitada välja automaatne ekraani ja EVFi vahetamine ning pildistada ainult ühe või teisega. See võttis ilma naljata aega mitu minutit! Ma arvan, et peamiseks Sony menüüprobleemiks on erinevate võimaluste rohkus. Canon on selle väga nutikalt lahendanud Custom Functions seadega, ehk on peitnud väikesed ja mitte kõige olulisemad menüüosad ühe valiku alla nii, et need ei ole kohe kaamerat avastava fotograafi jaoks pidevalt ees. Küll kui aeg käes, jõuad ka nendeni.

Teiseks teeb see menüüs lappamise pikaks ja keeruliseks. Juba ainuüksi videoseadeid oli eraldi mitmeid lehekülgi! לhesõnaga kasutajamugavuses on Sonyl veel väga-väga palju õppida ning kindlasti on palju fotograafe, kelle esmamulje see Sonyst ära rikub.

hendrik-osula-sony-a7R-iii-photopoint_5
Sony A7R III + 55mm f/2.8. Otsisin pikalt kaamera menüüs kohta, kus must-valgelt pildistada. Aega võttis see julgelt umbes minuti, et õige seadistus üles leida

See imeline autofookus

Kui kaks pettumust seljataga, on aeg taas rääkida, millega Sony täppi on pannud. Selleks on minu üllatuseks just autofookus. Nimelt on A7R III sees kasutusel sama AF süsteem, mis ka Sony tippkaamera A9 sees toimetab. Nii korvpalli pildistades, kus subjektid ootamatult kiirendavad, pidurdavad ja segavaid faktoreid tuleb ootamatult kaadrisse, kui ka laskesuusatamises, kus liikumine on lineaarsem ja pilt kontrastsem, töötas Sony autofookus suurepäraselt ja miss-rate oli minimaalne.

Kui Fujifilmi puhul julgen ma öelda, et selle autofookus on ehk umbes kümnendiku aeglasem mu Canoni omast, siis Sony on Canonile veelgi lähemal – võiks öelda, et lausa sama hea. Mis ehk veel eriti üllatav, Sonyl oli võime nägusid tuvastada ja isegi AF-C puhul nägusid jälitada. Laskuvate laskesuusatajate puhul leidis Sony kiirelt näo üles ning vajadusel korrigeeris teravustamispunkti asukohta, kaotamata hetkekski fookust. Millest ma fokusseerimise juures puudust tundsin oli fookuspunktide grupeerimise võimalusest (või vähemalt ei leidnud ma seda korralikult menüüst üles, doh). Kokkuvõtvalt aga autofookuse taha vaevalt, et mõni pilt selle kaamera omanikul jääb, isegi väga kiire liikumise jäädvustamisel.

hendrik-osula-sony-a7R-iii-photopoint_3
Sony A7R III + 24-70mm f/2.8 GM

Rasked dilemmad

Sony on praegusel hetkel ainus mirrorless kaamerate tootja, kes kasutab oma kaamerates täiskaader sensoreid. See tähendab kindlasti paljude fotograafide jaoks suurt eelist, eriti täiskaader peegelkaamerate pealt tulles, kuna reeglina on täiskaadri pildikvaliteet parem ja väikest teravussügavust on lihtsam saavutada. Ma valetaksin kui ütleksin, et Sony täiskaader sensor mulle ei meeldiks ja Fujifilmiga pildistades aeg-ajalt suurt sensorit just väikese teravussügavuse tõttu ei igatseks. Samas peitub selles suurema sensori kasutamises ka minu jaoks põhjus, miks ma juba eos olen enda jaoks Sony süsteemi välistanud.

Nimelt on Sony kaamerad küll samas mõõdus Fujifilmi ja teiste mirrorless kaameratega, kuid tänu suurele sensorile vajavad nad enda ette ka suuremat optikat. Näiteks on Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS objektiivi kaal on 1,5kg – sama ajal on sama fookuskaugusega Fujinon XF 50-140mm f/2.8 R LM OIS WR objektiiv pool kilo kergem. Sama kaaluvahe kehtib pea kõigi sama fookuskauguse ja avaga objektiivide puhul. Ehk suuresti kaotab väike kere nende objektiivide taga oma mõtte või lausa muutub ebamugavaks kuna on võrreldes objektiividega nõnda väike.

Lisaks on pea kõik Sony objektiivid Fujifilmi omadest märgatavalt kallimad ning pigem Canoni L-seeria objektiivide klassis. Kui aga sind ei sega see, et fotokott pea sama palju kaalub, kui Canoni või Nikoni peegelkaamerat kasutades, ei tohiks see argument sind kindlasti segada. Eks see ole maitse asi ning siinkohal kaldun ma kindlasti Fujifilmi poole.


Sony A7R III ja 70-200 f/2.8 ei karda külma ega niiskust. Isegi -20 kraadi ei seganud Sony kombol tööd tegemast ja kui Fujifilmi kaks akut kolmest külmaga otsad andsid, töötas Sony mehiselt edasi!

 

Hing jäi kriipima

Pärast pisut üle nädalapikkust perioodi Sonyga mõistan ma oluliselt rohkem neid kümneid fotograafe, keda tean, kes Canoni või Nikoni on just selle väikese täiskaader kaamera vastu vahetanud. Sony on teinud peegelkaameratelt ülemineku fotograafide jaoks väga lihtsaks, kuna asju, milles vahetuse käigus ohverdusi peaksid tooma, on minimaalselt (kui üldse). Võita on aga vaat et rohkemgi: kaaluvahe, elektrooniline pildiotsija, parem pildikvaliteet ja ka hind!

Kui isegi pildi kvaliteedi ja pisut ehk autofookuse osakonnaski on Sony Fujifilmist parem, on minu jaoks määrav esmalt kogu komplekti suurus, mis Sony puhul on julgelt kolmandiku võrra suurem ning teiseks JPEG faili kvaliteet, milles Sony Fujifilmile kõvasti alla jääb. Seega saabus teatav hingerahu teades, et Fujifilm on minu jaoks vähemalt hetkel parem valik, kuid hing jäi kriipima kuna aeg-ajalt tahaks selle imelise täiskaader sensoriga ikka pilti teha. Seega, kui kuskilt tohutu hunnik raha sülle kukuks, ei kaaluks väga pikalt, kas ostaks Fujifilmi kõrvale ka Sony komplekti. Ning kui keegi soovib selle mulle hoopis kinkida, leiab kaamera kiirelt üles sellelt lingilt.

 


Ekspress Meedia fototiimi juhi ning fotograafi Hendriku tööde ja tegemistega saad tutvuda ning ennast kursis hoida tema Instagram’i lehel või veebilehel hendrikosula.com

 

Uuri lisaks:

The post Sony A7R III on ahvatlus ka kõige truumale abielumehele appeared first on Photopointi ajaveeb.

Astu läbi – soodsad fototeenused ning foto- ja digitehnika Photopointi esinduskauplustes
autor: Jürgen Veerme

Paljudes suurtes kaubanduskeskustes Tallinnas ja Tartus on käimas hooajaallahindlused ja nende kampaaniate raames on Photopointi esinduskauplustes kõik meie fototeenused 20% soodsamad ja kauplustes olevad kaubad ka soodushinnast -10% (v.a Apple tooted).

Olemas on kõikvõimalikud arvutitarvikud: klaviatuuridarvutihiiredkõrvaklapidkõlarid jm. Loomulikult on saadaval ka  digikaameradobjektiividdroonidfotoalbumidpildiraamid ja muu fotograafiaga seonduv. Tule läbi ja osta vajalik tavapärasest veelgi soodsamalt.

Lisaks saab kõikides kauplustes kohapeal lasta teha dokumendifotosid ja viisafotosid ning loomulikult saad hea hinnaga tellida ka paberfotosid, tuua vanu pilte ja filme digitaliseerimiseks, tellida fotokruuse, suuri fotosid seinale ja palju muud – avalda ainult soovi!

Soodushinnaga fototeenuseid ja kaupasid saad osta/tellida järgnevates ostukeskustes asuvatest Photopointi esinduskauplustest:

Vali välja meelepärane keskus ja astu õigel ajal meie juurest läbi. Juhul, kui Sa nendel perioodidel meile külla ei satu, siis saad kõikides mõõtudes paberfotod photoexpress.ee kaudu tellida kättesaamisega vastavasse kauplusesse samuti 20% soodsamalt (ka kliendikaardihindadest, soodushind rakendub automaatselt).

 

Vali sobiv kauplus välja ja tule külla – ootame Sind!

 

Kui tahad teada, millised meie kauplused seest välja näevad, siis viska neile Google streetview abiga pilk peale:

לlemiste:

Kristiine:

Rocca al mare:

Lõunakeskus:

Kvartal:

The post Astu läbi – soodsad fototeenused ning foto- ja digitehnika Photopointi esinduskauplustes appeared first on Photopointi ajaveeb.

Nüüd saadaval: GoPro kõige soodsam LCD-ekraaniga seikluskaamera Hero
autor: Jürgen Veerme

gopro-hero-photopoint

Möödusid vaid loetud päevad ning juba saame hõisata, et kõige uuem GoPro seikluskaamera HERO on jõudnud meie pealattu ja kõigile huvilistele tellimiseks saadaval ðŸ™Œ

Uus GoPro Hero on tehtud tavakasutajale mõeldes, kelle jaoks suured 4K failid ja ProTune järeltöötlus ei oma tähtsust. Selle 10 MP pildisensor teeb väga kvaliteetset 1440p ja 1080p videot nii Sinu kõige ekstreemsematest seiklustest kui ka igapäevastest toimingutest. Puutetundliku ekraani abil saad kiirelt vahetada erinevaid režiime ning veekindla disaini abil läheb see sinna, kuhu Sinu nutitelefon elas minna ei julge.

 

Photopointi veebikaubamajast tellides saad HERO kätte 1-2 tööpäevaga ja toome selle Sulle tasuta kasvõi koju/kontorisse kätte.  Juhul, kui Sul kohe selle kaamera jaoks rahalisi vahendeid väheks jääb, siis Photopointi järelmaksu kampaania abil saad selle kohe kätte, aga maksma hakkad alles augustis.

 

Salvesta ja jaga enda lugusid GoPro HERO kaamera abil ››

 

gopro-hero-photopoint-nuud-saadaval
HERO salvestab sujuvat, stabiliseeritud videot olenemata, kas hoiad kaamerad käes või oled selle kinnitanud kuhugi külge.

The post Nüüd saadaval: GoPro kõige soodsam LCD-ekraaniga seikluskaamera Hero appeared first on Photopointi ajaveeb.

Sorry nutitelefonid, aga Tamron 18-400mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD on mõeldud päris kaameratele
autor: Jürgen Veerme

Uus Tamron ultrasuum objektiiv pakub piiramatut fotograafilist lõbu nii ürglooduses kui linnadžunglis, sest fookuskaugusega 18-400mm ei suuda ükski nutitelefon sammu pidada.

Aprillis on ulmeline Tamron 18-400mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD ultrasuum soodushinnaga ja ostul anname omalt poolt Sulle kingituseks Tamron TAP-in konsooli (väärtus 79,99€), et Sul oleks täielik kontroll enda uue objektiivi üle.

See hämmastava suumiga objektiiv peaks olema meeltmööda neile fotohuvilistele, kellele meeldib suumida, kuid mitte objektiive pidevalt vahetada. Sellega saab 18mm asendis pildistada laiu vaateid (maastikul või kitsamas ruumis) ja 400mm asendisse suumides püüda pildile kaugustes olevaid objekte nii nagu need oleksid päris lähedal – eriti ilmekalt avaldub selle võimekus reisil olles.

tamron-18-400-blog-photopoint
See on suum on lihtsalt metsik

Tasuta kaasa antav Tamron TAP-in objektiividokk täidab mitut erinevat väga vajalikku funktsiooni, mis muudavad Sinu elu mugavamaks. Sellega saad uuendada objektiivi püsivara, seadistada stabilisaatorit ja fookuspiirajat (valitud objektiividel) ning peenhäälestada autofookust ja pideva käsitsi teravustamise tööd – seda kõike mugavalt Tap-In Utility tarkvara abil oma arvuti tagant lahkumata.

Lauri kirjutas Tamron TAP-in kasutamisest pikema õpetliku artikli. Loe kindlasti›

Kui Sul suurepärase diili tegemiseks peaks hetkel eurosid nappima, siis aprillis Photopointi järelmaksu abiga ostes saad objektiivi kohe kätte, aga maksma hakkad alles augustis.

 

Naudi pildistamise vabadust koos Tamron 18-400mm ultrasuumiga ›

 

Point TV tiim haaras Photopointi fototehnika rendist ühe Tamron 18-400mm objektiivi ning läks Tartusse, Eesti Rahva Muuseumi juurde sügisvärve pildile püüdma. Vaata ðŸ‘‡

 

Loe ja vaata lisaks:

Pakkumine kehtib kuni 30. aprillini 2018. 

The post Sorry nutitelefonid, aga Tamron 18-400mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD on mõeldud päris kaameratele appeared first on Photopointi ajaveeb.

Canoni objektiivid Sony hübriidkaamerate ees – Sigma MC-11 adapteriga
autor: Lauri Veerde

Mõnikord on vaja Sony hübriidkaamerate ees kasutada Canoni objektiive. Fotohuviliste seas on sellisel juhul konkurentsitult populaarseim valik olnud Metabones adapter – elektrooniliste kontaktidega tark jupp millega toimivad kõik olulisemad objektiivi funktsioonid kaasa arvatud ava automaatne juhtimine ja autofookus. Metabones IV adapter on mul endalgi – olen seda kasutanud erinevate Canoni ja Tamroni objektiividega ja see toimib väga hästi ka uue Sony A7R III hübriidkaamera ees.

Photopointi valmkus on nüüd aga lisaks Metabones adapterile veel ka Sigma MC-11 adapter. Sigma ise kirjutab nii enda veebilehel kui ka lausa adapteri enda peal, et see on valmistatud ja sobib ainult Sigma objektiividele (Canoni bajonetiga). Sellele ametlikule väitele vaatamata on fotograafid leidnud, et Sigma MC-11 toimib ka Canoni objektiividega – ja isegi nii hästi, et paljud fotohuvilised on enda Metabones adapteri just sellesama Sigma vastu välja vahetanud – sest see toimivat Canoni objektiividega niivõrd hästi.

Vasakul Sony A7R III Metabones Sony E IV adapteriga, paremal Sony A7R III Sigma MC-11 adapteriga.

 

Kuna Sigma MC-11 adapteri hind on Metabones V adapteriga võrreldes enam kui poole soodsam, siis võiks see ka paljudele äsja Canonilt Sony peale üle läinud fotohuvilistele huvi pakkuda. Võtsin ja proovisin siis järele – kuidas see võrdluses Metabones IV adapteriga Canoni EF objektiivide puhul toimib. Proovimisel kasutasin Sony A7R III hübriidkamerat – seega peaks minu kogemus kehtima ka Sony A9 ja Sony A7 III puhul, sest neil kolmel on kui mitte identne siis väga sarnane teravustamissüsteem. Minu tähelepanekud olid järgmised:

 

Sigma MC-11 adapter Canon EF objektiividega

 

Tähelepanekud kasutades Canon EF 24-70mm f/4 L IS USM objektiivi Sony A7R III hübriidkaamera ees:

  • Canoni 24-70mm F/4 objektiiviga Auto Focus Single režiimis toimib Sigma MC-11 adapter praktiliselt sama kiiresti ja sama täpselt nagu Metabones IV adapter. Mõneti tundus, nagu oleks Metabones teravustamine toiminud mitte nii ühtlaselt – aga kui nii ka oli, siis polnud vahe suur. Single Autofocus on kiire ja hästi kasutatav mõlema adapteriga
  • Ka jälgiv teravustamine, näo/silmatuvastus toimis mõlema adapteriga ühtviisi kiiresti
  • Mitte kummagi adapteriga ei olnud pildistamisel võimalik Sony menüüs valida AF-A ja DMF režiime
  • Mitte kummagi adapteri puhul ei olnud pildistamisel võimalik Sony menüüs valida Focus Area seadistustest valikuid “Zone”, “Expand Flexible Spot” ega “Lock-On AF”. See tähendab, et Canoni objektiiviga ei saa nende adapteriga pildistades teravustamispunkti valikuliselt mingile objektiivile kinnistada.
  • Mitte kummagi adapteriga – ei Metabones ega Sigma – ei saanud videorežiims sisse lülitada jälgiva teravustamise režiimi
  • Sigma MC-11 korpus on sujuvama disainiga ja sulandub objektiivi/kaameraga paremini kokku nii et justkui polegi aru saada ja tunnetada et kaamera ja objektiivi vahel on konverter.

Järeldus pärast lühemat katsetamist: Sigma MC-11 ja Metabones IV adapterid toimivad praktilise pildistamise olukorras ühtviisi hästi. Kuid kuna Sigma adapter on korpuse poolest mõnusam ja hinna poolest oluliselt soodsam, siis oleks minu valik täna Sigma konverter.

 

Sigma MC-11 adapter Sigma objektiividega

Sigma MC-11 adapterist kirjutades oleks ülekohtune jätta käsitlemata selle konverteri toimimine Sigma enda objektiividega. Sest just siin tulevad MC-11 hüved tõeliselt ilmsiks.

Sigma ise kirjutab, et tema adapter paneb Sigma objektiivid Sony kaamerate ees toimima sama funktsionaalsusega nagu Sony enda objektiivid. Ja täpselt nii ongi, sest kui Metabones adapteri puhul on teatud teravustamisrežiimid ja teravustamispunkti valikud deaktiveeritud, siis Sigma objektiivide + Sigma MC-11 konverteri puhul kõik need režiimid ja valikud toimivad! Manuaalsel teravustamisel objektiivi teravustamisrõngast keerates rakendub isegi automaatne suurendus – täpselt nagu Sony enda objektiivide puhul.

Proovisin Sigma MC-11 konverterit Sigma 50mm f/1.4 DG HSM Art objektiiviga. Alpool näitan jälgivat teravustamist koos teravuse lukustamisega valitud subjektile (AF-C + Lock-On AF), mis toimib üllatavalt kindlalt ja kiirelt:

 

Tähelepanekud kasutades Sigma 50mm f/1.4 ART objektiivi Sony A7R III hübriidkaamera ees:

  • Sigma 50mm f/1.4 ART objektiiviga Auto Focus Single režiimis toimib Sigma MC-11 adapter praktiliselt sama kiiresti ja sama täpselt nagu Metabones IV adapter. Võrreldes Canoni 24-70mm f/4 objektiiviga oli Auto Focus Single mõlema adapteriga aeglasem – erinevus tuleneb mitte adapterist vaid objektiivist
  • Ka jälgiv teravustamine, näo/silma tuvastus toimis mõlema konverteriga ühtviisi kiiresti
  • Sigma MC-11 adapteriga oli pildistamisel võimalik Sony menüüs valida kõiki teravustamisrežiime – sealhulgas ka AF-A ja DMF režiime, mis Metabones puhul olid deaktiveeritud
  • Sigma MC-11 adapteriga oli pildistamisel võimalik Sony menüüs valida Focus Area seadistustest kõiki valikuid. Sealhulgas ka “Zone”, “Expand Flexible Spot” ja “Lock-On AF” valikuid, mis Metabones puhul olid deaktiveeritud
  • Sigma MC-11 adapteriga toimis videorežiimis jälgiv teravustamine täitsa kasutatava kiirusega. Teravustamise ajal teeb objektiiv kuuldavat klõbinat (heli salvestamisel on vajalik väline mikrofon). Metabones IV adapteriga jälgiv teravustamine videorežiimis ei toiminud
  • Kui lülitada Sigma objektiiv manuaalse teravustamise režiimile ja teravustada manuaalselt (teravusrõngast keerates), siis kuvatakse automaatselt kaamera LCD-ekraanile suurendatav ala. Sarnaselt toimivad ka Sony enda objektiivid. Metabones IV adapteri puhul sellist funktsionaalsust ei ole.

Tasub tähele panna, et selline küllislik funktsionaalsus pole toetatud mitte päris kõikide Sigma objektiivide poolt vaid 17. täiskaadersensori  6 poolkaadersensori objektiivi poolt. Nendeks objektiivideks on:

Seega: Kui sa omad mõnda neist ülalolevatest objektiividest ja plaanid neid kasutada oma Sony hübriidkaamera ees, siis peaksid kindlasti adapteriks valima Sigma MC-11 adapteri. Sest selle abil saad kasutada täit teravustamisrežiimide funktsionaalsust.

Kokkuvõtteks

Selge on see, et igasugune adapter aeglustab autofookust ja kõige paremini toimib Sony hübriidkaamerate automaatne teravustamine siiski Sony E bajonetile mõeldud objektiividega. Kui sul aga juba on olemas Canoni EF bajonetiga objektiive ja sa sooviksid neid kasutada Sony hübriidkaamerate ees, siis soovitan valida Metabones adapteri asemel Sigma MC-11 adapteri. Sigma pole mitte ainult poole soodsama hinnaga vaid pakub Sigma objektiivide puhul palju enamat. Canoni objektiivide kasutamisel ei jäänud Sigma konverteri teravustamiskiirus ja funktsioonid Metabones adapterile mitte millegi poolest alla.

Kindlasti tasub arvesse võtta, et erinevad adapterid võivad toimida erinevate objektiividega erinevalt. See, et mingi adapter Canoni 24-70mm f/4 objektiiviga kiire autofookuse annab, ei tähenda tingimata et mingi teine Canoni EF objektiiv sellesama adapteriga täpselt sama hästi toimib. Samuti võiks tähele panna, et Sigma konverteri puhul on Canoni ülilainurkobjektiivide puhul täheldatud päris kaadri nurkades pisut pehmemat joonist. Kõige parem on võtta oma objektiivid ja Sony kaamera kaasa, minna Photopointi kauplusesse ja proovida järele kui hästi konkreetsed objektiivid Sigma MC-11 adapteriga toimivad.

The post Canoni objektiivid Sony hübriidkaamerate ees – Sigma MC-11 adapteriga appeared first on Photopointi ajaveeb.