Ära põe – osta hübriidkaamera 📸
autor: Jürgen Veerme

hubriidkaamerad-photopointis

Kevadised ilmad lausa kutsuvad välja pildistama ja tänapäeval ei ole vaja ilusate fotode jaoks alati kaasas tassida suurt peegelkaamerat, sest pisike ja kerge hübriidkaamera pildistab täpselt sama kvaliteediga kui vanakooli digipeegel. Loomulikult ei piisa pilkupüüdvate fotode pildistamiseks ainult heast kaamerast – veelgi olulisem on pildistaja ise.

Seetõttu on nädalavahetusel kõik Photopointi esinduskauplustes ja veebikaubamajas müüdavad hübriidkaamerad kuni 16% lisaallahinnatud ja pildistajale anname kingituseks Eesti suurima fotograafia-alase õpikeskkonna kõikidest kursusest koosneva kogupaketi (väärtus 299€), et tehtavad pildid näeksid välja nagu proffidel.

Eesti nr. 1 fotospetsialisti ehk meie juurest leiad jätkuvalt suurima ja parima hübriidkaamerate valiku ning nii meie kauplustes kui veebipoes on Sulle abiks professionaalsed müügispetsialistid, kes aitavad välja valida selle kõige õigema eriliste hetkede pildile püüdja.

Photopoint fotokursus.ee kogupakett koosneb 22st erinevast fotokursusest, mis on veebipõhised ja mõeldud nii päris algajaile kui ka juba edasijõudnud fotohuvilistele. Paketti kuuluvad ka kõige uuemad ja populaarsemad kursused: “Buduaarifotograafia“, “Ööfotograafia“, “Pildistamine fotopankadele” ja “Kinnisvara pildistamine“.

Kui hübriidkaamera ost tekitab ikkagi kõhkluseid, siis loe lisaks meie ajaveebi pealiku Lauri poolt kirjutatud kahte sisukat ülevaadet:

Juhul, kui uue kaamera eest täissummat rahakotist kohe välja võtta ei ole, siis Photopointi järelmaksu kampaania abiga saad selle kohe kätte, aga maksma hakkad alles augustis.

 

Soodne hübriidkaamera ja ilusad pildid on vaid kliki kaugusel ››

 

SONY HלBRIIDKAAMERAD | OLYMPUS HלBRIIDKAAMERAD | FUJIFILM HלBRIIDKAAMERAD | CANON HלBRIIDKAAMERAD | PANASONIC HלBRIIDKAAMERAD

 

Kampaania kestab kuni 15.04.2018.

Vaata lisaks ka:

The post Ära põe – osta hübriidkaamera 📸 appeared first on Photopointi ajaveeb.

Minu aasta profidrooni DJI Inspire 2 seltsis – tähelepanekud ja pildid
autor: Margus Muts

Veel üks kuu ja minu aerofotokaaslane DJI Inspire 2 ongi aastavanune – droonimaailmas tubli keskealine :) See on aeg, mis võimaldab ühe tehnikavidina võimete piire ja kapriise tundma õppida.

Järgneva loo eesmärk pole esile tuua, milliseid tehnilisi uuendusi lennuaparaat sisaldab. Sellega on varasemalt droonifotograaf Kaupo Kalda suurepäraselt hakkama saanud. Mina kirjeldan fotograafi kogemust ja toon välja olulisemad tähelepanekud.

dji-inspire-2-margus-muts-photopoint

Enne Inspire 2-ga tööle hakkamist omasin kasutuskogemust nii suure profidrooni kui ka pisikese Phantomiga. Suure drooni halbadeks külgedeks osutusid kasin kasutusmugavus, liigsed mõõtmed ja kaal, mis tegid temaga loodusmaastikus liikumise parajaks kestvusspordiks – nii polnud paljudesse kohtadesse jõuda võimalik.

DJI Phantom 4 Pro (esimene arvestatava fotokvaliteediga pisidroon) ilmudes tundusid olevat need probleemid kadunud, ent siiski selgus paar krõbedat puudust: fotograaf ei saa olla loominguliselt vaba, kui pole võimalik erineva fookuskaugusega optikat kasutada. Ja kõik need ilusad kontravalgusega pildid, mis fantoomiga tegemata (kehvapoolse optika tõttu) jäävad…..oi kui kahju!

dji-inspire-2-margus-muts-photopoint_2
2017. aasta lõikusaeg tõi põllumeestele üksjagu muret. Liigniiskuse tõttu jäi kenake hulk saaki põldudele. Pildil üks Lõuna-Eesti õnnelik põld, kust kõik saak korralikult koristatud sai. Foto: Inspire 2 + X5s + DJI MFT 15mm/1.7

Lahenduse tõi I2, mille külge sai riputada MFT sensoriga kaamera Zenmuse X5S, mida omakorda saab varustada erinevate kvaliteetsete objektiividega. לhesõnaga võimaldab I2 nautida kasutusmugavust ja peegelkaameratele ligilähedast pildikvaliteeti ka rasketes valgustingimustes.

Tähelepanekud, millega Inspire 2 kasutamise puhul tuleb arvestada:

  • Neli terava otsaga jalga teevad pehmele pinnasele maandumise raskeks: on oht, et jalad vajuvad pehmesse taimestikku ning gimbal kaameraga saab viga. Probleem rabas, kõrgema taimestikuga kohtades, ka lumel. Kätte maandada nagu Phantomit I2-e kahjuks ei saa.
  • Ikkagi suur ja üsna raske kohver (koos sisuga), mille kandmine kauge maa taha võib osutuda tülikaks, õnneks mitte võimatuks. Phantomi pisike kohvrike on nagu udusuleke.
  • Ma pole piisavalt tehnikateadlik, et viga sajaprotsendiliselt õigesti diagnoosida, aga tundub, et DJI on ühe etapi tootearenduses vahele jätnud. Probleem on selles, kuidas tarkvara, millega toorfaili avatakse (nt Lightroom), seda toorfaili loeb või õigemini lugeda ei oska. Tulemus – fotode paikatimmimine on keerukam kui ükskõik millise tuntud kaameraga tehtud failide puhul.
  • Midagi pole parata, neli mootorit tekitab minus kõhedust, kui üks peaks seiskuma….
  • Propellerite kinnitused on ebaõnnestunud: jahedama ilmaga propelleri plastiku mõõtmed kahanevad rohkem kui propelleri kinnitusmehhanism, mistõttu tekib lõtk, mis võib vibratsiooni mõhjustada. Vibratsioon on ai-ai kui paha asi, erinevad kruvikesed, jooted, liimliited, mis kõik võivad lahti loksuda.

dji-inspire-2-margus-muts-photopoint_3
2017. aasta august oli erakordselt sademeterohke, mistõttu tõusid paljud jõed üle kallaste. Nõnda juhtus ka Mustjõega, mis ujutas üle lammi, tekitades muidu kuivadele heinamaadele piraka järve, mida jäid ehtima veest välja ulatuvad puud ja põõsad. Foto: Inspire 2 + X5s + DJI MFT 15mm/1.7

Vinguda võib eestlasele omaselt muidugi lõputult, kuid positiivse külje pealt ütlen julgesti, et tegu on siiski suurepärase tootega: ei saa mitte kuidagi kiitmata jätta kopteri lennuomadusi – lihtsalt super, kui hästi see toimib!

Peaaegu aastase kasutusaja jooksul pole esinenud ühtki tõrget. Kõik soovitud pildid on kenasti taevast alla toodud. I2 koos oma kaamerate Zenmuse X5S ja Zenmuse X7-ga on maailmas absoluutselt omalaadsed tooted. Mõeldud just neile, kes ei viitsi tehnikaga jännata, vaid soovivad poest tulles kohe imeliste taevaste hetkede jahtimise kallale asuda, tegemata loomingulisi kompromisse.

 

Fotograaf Margus Muts (margusmuts.ee) on Eesti suurima ja mitmekesisema droonifotokogu omanik. Marguse tegemiste ja töödega saab tutvuda ning kursis olla tema Facebook’i lehel.

 

Naudi Marguse võrratuid ja lummavaid droonifotosid:

dji-inspire-2-margus-muts-photopoint_4
Piirilinna Valga kesklinna ehib uhke allee, mille Läti-poolses otsas ilutseb varaklassitsistlikus stiilis 1816. aastal pühitsetud Jaani kirik. Foto: Inspire 2 + X5s + Olympus M.Zuiko 25mm/1.8

 

dji-inspire-2-margus-muts-photopoint_13
Paunküla veehoidlat kutsutakse õigustatult Põhja-Eesti Pühajärveks. Veekogust kerkib 30 saart, mis teeb temast saarterikkaima siseveekogu Eestis. Foto: Inspire 2 + X5s + DJI MFT 15mm/1.7

 

dji-inspire-2-margus-muts-photopoint_12
Kunda – väikelinn Eesti põhjarannikul. Tõenäoliselt meenub enamikule eestimaalastest tsemenditehas ja linna mattev hall tolmukiht. Kui vaadata kõrgelt, pole tolmu kuskil näha :) Kõik on särav ja värviline. Foto: Inspire 2 + X5s + DJI MFT 15mm/1.7

 

dji-inspire-2-margus-muts-photopoint_11
Lääne-Virumaal on mitmeid enam-vähem terviklikult säilinud-taastatud mõisakomplekse. לks tuntumaid nendest on Palmse mõisakompleks Lahemaa rahvuspargi südames. Foto: Inspire 2 + X5s + DJI MFT 15mm/1.7

 

dji-inspire-2-margus-muts-photopoint_10
Udulaamad maastiku kohal lisavad vaateväljale salapära. Kunagi ei tea, mis seal taamal veel peidus on. Foto: Inspire 2 + X5s + DJI MFT 15mm/1.7

 

dji-inspire-2-margus-muts-photopoint_9
Rabamaastikud on Eesti uhkus! Need köidavad alati :). Foto: Inspire 2 + X5s + DJI MFT 15mm/1.7

 

dji-inspire-2-margus-muts-photopoint_8
Enne esimest ilmasõda parun von Stryki poolt ehitatud suurejooneline juugendstiilis Taagepera loss on üks kenamaid mõisahäärbereid Lõuna-Eestis. Foto: Inspire 2 + X5s + DJI MFT 15mm/1.7

 

dji-inspire-2-margus-muts-photopoint_7
לks laev toob rahvast, teine viib puitu. Saaremaa uks Muhu saarel – Kuivastu sadam. Foto: Inspire 2 + X5s + DJI MFT 15mm/1.7

 

dji-inspire-2-margus-muts-photopoint_6
Tallinna vanalinna nukumajade katused päiksetõusu säras. Foto: Inspire 2 + X5s + Olympus M.Zuiko 25mm/1.8

 

dji-inspire-2-margus-muts-photopoint_5
Tallinna Vanasadam on tõeline värav Eestisse: seda läbib koguni 10 miljonit reisijat aastas!. Foto: Inspire 2 + X5s + Olympus M.Zuiko 25mm/1.8

The post Minu aasta profidrooni DJI Inspire 2 seltsis – tähelepanekud ja pildid appeared first on Photopointi ajaveeb.

Nüüd ametlik: Fujifilm ARCOS 100 fotofilmi müük lõpetatakse oktoobris 2018
autor: Lauri Veerde

Äsja kirjutasime siinsamas blogis Agfa Vista fotofilmi tootmise lõppemisest. Nüüd tulevad veel karmimad uudised otse Jaapanist – nimelt kinnitab Fujifilm ise ametlikult oma pressiteates, et populaarse Arcos 100 must-valge fotofilmi müük lõpetatakse alates 2018. aasta oktoobrist. Kusjuures tarnenimistust kaovad mitte ainult suuremad pakid vaid kõik Arcos 100 filmid – sealhulgas tavalised 36-kaadrised 35mm filmid kui ka keskformaatkaameratele mõeldud 120 filmirullid.

Tähele tasub panna Fujifilmi pressiteate sõnastust: räägitakse mitte tootmise vaid müügi lõpetamisest. Teadjamate sõnul on tootmine juba ammuilma lõppenud ja müük on senimaani jätkunud vaid laovarude toel. Arvatakse, et mõne aasta pärast jagab Arcosega sama saatust ka Velvia fotofilm, Provia fotofilm ja teisedki kuulsad Fuji fotofilmid.

Photopointi veebipoe kirjelduse kohaselt on Fuji Neoplan 100 Arcos “keskmise tundlikkusega ning kõrge kvaliteediga mustvalge negatiivfilm, mis on tükkmaad parema teraga, kui teised ISO 100 mustvalged fotofilmid. Lisaks on sel eeskujulik terasus ning gradatsioon. Neopan 100 Acros kasutab Fujifilmi “Super fine-E Grain” tehnoloogiat, mis võimaldab paremat tera ning gradatsiooni, ka suurte trükiste juures.”

Fujifilmi sõnul on fotofilmise müümise lõpetamise taga tugevasti vähenenud nõudlus. Vähene müük lihtsalt ei võimalda suuri tootmissüsteeme enam üleval hoida. Filmile pildistajad ei pea aga kartma, et fotofilmid üldse maailmast kaovad – suurte gigantide nagu Kodak ja Fujifilm asemele tulevad uued tegijad, kes on kohastunud vähesema nõudlusega – ilmekaks näiteks on Ilford, kelle valikus on erinevad fotofilmid, must-valged fotopaberid ja muu filmi ja paberfotode ilmutamiseks vajalik.

Fujifilm Neoplan 100 Arcos fotofilm on Photopointis olnud müügil aegade algusest peale. Ka hetkel on see veel kenasti laos. Olemas on nii 35mm formaadi filmirullid kui ka 120mm keskformaadi negatiivid:

The post Nüüd ametlik: Fujifilm ARCOS 100 fotofilmi müük lõpetatakse oktoobris 2018 appeared first on Photopointi ajaveeb.

Digitest.ee: Fujifilm Instax Square SQ10 kiirpildi kaameraga oled seltskonna hing
autor: Jürgen Veerme

fujifilm-instax-square-sq-10-photopoint

Foto-, video- ja nutitehnika eestikeelseid ülevaateid avaldavas digitest.ee veebiportaalis on ilmunud pikem ülevaade Fujifilm Instax Square SQ10 kiirpildi kaamerast.

Miks on see kaamera erilisem kui tavapärased polaroid/kiirpildi kaamerad? Aga selle pärast, et sellel on ka digitaalsüsteem ning sellega koos piltide salvestamise võimaluse – pärast pildistamist ei peagi pilti kohe ära ilmutama, vaid saab valida, milliseid pilte paberile panna ning digitaalfaile arvutisse laadida. Uue kaameraga tuli ka uus paberiformaat, mis on ruudukujuline ning kõige lähemal klassikalisele vanakooli Polaroidi pildile.

 

Loe täispikka Fujifilm Instax Square SQ10 ülevaadet Digitesti lehel ››

 

Loe lisaks:

The post Digitest.ee: Fujifilm Instax Square SQ10 kiirpildi kaameraga oled seltskonna hing appeared first on Photopointi ajaveeb.

Karbist välja: DJI Mavic Air droon
autor: Mikk Otsar

DJI Mavic Air drooni näol pole tegemist kõige võimsama, kallima ega ka väikseima DJI drooniga, kuid kindlasti on tegemist ühe populaarseima drooniga sellel aastal.

DJI Mavic Air droone on saadaval kolmes erinevas värvis ja kahes erinevas komplektis: DJI Mavic Air ja DJI Mavic Air Fly More Combo. Fly More Combo, ehk lenda rohkem komplektist leiab lisaks tavapärasele ka kaks lisaakut, lisapropellerid, laadimisdoki, mugava kandekoti ja muud. Ka meie pildistuslaual on uhkem Fly More Combo komplekt.

Vaadates lähemalt karbis olevat, leiame sealt mitmed uued asjad, mida näiteks DJI Mavic Pro komplektist ei leidnud. Karbist leiab ka kaks väga stiilset kandekotti, millest üks mahutab drooni koos puldi, akude ja kaablitega ning teine vaid drooni ilma lisatarvikuteta. Tegemist pole mitte DJI poolse apsakaga, vaid teadliku sammuga. DJI Mavic Air drooni on võimalik juhtida ka ilma juhtpuldita, sarnaselt DJI Spark droonile. Piisab vaid käeliigutusest ja droon muudab suunda ja kõrgust või teeb isegi pildi.

Disain

Sarnaselt varasemale Mavic seeriale on ka DJI Mavic Air kokkuklapitava disainiga ja pakub uskumatut kompaktsust ja pildikvaliteeti samal ajal. Just see omadus teeb Mavic seeriast niivõrd populaarse valiku nii edasijõudnud-, kui ka algajate droonilennutajate seas. Algul pisut keerulisena tunduv lahti voltimise protseduur saab kiirelt selgeks ja harjub käe sisse. Võrreldes DJI Mavic Pro drooniga on Air 41% kergem ja võtab kokkupanduna vähem ruumi kui Spark.

Kujult ja suuruselt peaaegu identne varasema Mavic Pro juhtpuldiga on uuel puldil üks suur, kuid üllatavalt lihtne disainielement. Mavic Air puldil on võimalik transpordi ajaks eemaldada juhtkangid. See oli varasemalt ainuke põhjus, miks juhtpult koos drooniga taskusse ei mahtunud. Lisaks on puldilt eemaldatud LCD ekraan, mida paljud küll ei kasutanud, kuid näiteks rakenduse kokkujooksmisel on see väga kasulik abimees.



Välja laotatud komplekti pildi pealt võis tähelepanelik lugeja näha ka kaasas olevat propellerite kaitseraami, mille leiab ka soodsamast komplektist. Kaitseraam on mõeldud kas siseruumides lendamiseks või lisa turvameetmena algajatele lennutajatele. Kaitseraami kinnitamine toimub kiirelt ja küllaltki lihtsalt. Lisaks tuleks eraldi välja tuua uus laadimisdokk, mis mahutab korraga laadima 4 akut.


 

Lennusüsteemid

Nagu kõikide teiste DJI droonidega, on ka Mavic Air drooniga väga lihtne lennata. Kuid Mavic Air uued süsteemid ja sensorid teevad lendamise veelgi lihtsamaks ja turvalisemaks. Uus APAS (Advanced Pilot Assistance Systems) süsteem tuvastab drooni ees olevad objektid ja lendab nendest iseseisvalt mööda. Kui APAS režiim on aktiveeritud, muutub droon veidi aeglasemaks, mis tuleb kasuks olukordades kus lennatakse puude vahel või lihtsalt kitsastes kohtades. Kui lülitada aga puldil olevat nuppu nimega “Sport”, muutub Mavic Air tõeliseks hävitajaks. Sport režiimis lendab Air kuni 68,4 km/h kiirusega ja tänu väikesele ja stabiilsele kerele suudab teha kiired manöövreid.

DJI omased intelligentsed lennurežiimid on olemas ka Mavic Air droonil. QuickShot režiimide alt leiab kaks uut valikut: Asteroid ja Boomerang.

Kaamera

Paljud droonihuvilised on võrrelnud Mavic Air tema väiksema venna DJI Sparkiga, kuid vähemalt kaamera poolest on Air kordades parem kui Spark. Kaamera on kinnitatud drooni külge kolmesuunaliselt stabiliseeritud gimbalil, mille juhtimise täpsus on 0,005°. Kaameras olev sensor on sama mis Mavic Pro droonil, 1/2.3″ diagonaaliga ja 12-megapikslise lahutusvõimega. Objektiiv on aga veidi laiem – 24mm fookuskaugusega.

Rääkides kaamera võimekusest, siis üks parimaid omadusi on selle võime teha 32-megapiksliseid panoraampilte. Kaheksa sekundiga teeb Mavic Air 25 pilti ja liidab need kokku kas vertikaalseks või horisontaalseks 180° panoraamiks. Uued algoritmid aitavad kaameral salvestada parema dünaamilise ulatusega pilte ja kiirendavad fotode töötlust ja salvestamist.

Lülitades kaamera videorežiimile avaneb võimalus salvestada kuni 4K UHD 3840 ח 2160 lahutusvõimega videot 30 kaadrit/sek. Video andmetihedus on tõstetud 60 Mbps piirilt lausa 100 Mbps tasemeni. DJI on kuulda võtnud ka tasemel filmitegijate soove, kes kasutavad oma töös tihti aegluupi. Nimelt suudab Mavic Air salvestada FullHD lahutusvõimega videot kuni 120 kaadrit/sek, mis võimaldab hiljem videot tagasimängida kuni 5 korda aeglasemalt.

Võrdlus DJI Mavic Pro drooniga

Kuna paljud droonihuvilised kaaluvad, kas osta uus DJI Mavic Air või veidi vanem DJI Mavic Pro, siis oleme koostanud ka tehnilisi andmeid võrdleva tabeli.

DJI Mavic Pro DJI Mavic Air
Videorežiim [4K cin] 4096 ח 2160 24p
[4K UHD] 3840 ח 2160 24p
[FullHD] 1920 ח 1080 60p
[4K UHD] 3840 ח 2160 30p/25p
[2.7 K] 2720 ח 1530 60p
[FullHD] 1920 ח 1080 120p
Andmetihedus 60 Mbps 100 Mbps
Kaal (koos akuga) 734g 430g
Maksimaalne kiirus 65 km/h 68,4 km/h
Maksimaalne lennuaeg  27 minutit (ideaaltingimustel) 21 minutit (ideaaltingimustel)
Maksimaalne lennukõrgus 5000m 5000m
Gimbali kalle alla -90°, üles +30° alla -90°, üles +17°
Kaamera sensor  CMOS 1/2,3” 12-megapiksline  CMOS 1/2,3” 12-megapiksline
Objektiiv Vaatenurk: 78,8° Vaatenurk: 85°
Juhtpuldi maks raadius (CE)  4000m (välistingimustes ilma segajateta) 2000m (välistingimustes ilma segajateta)
Drooni aku mahtuvus: 3830 mAh, 11,4 V mahutavus: 2375 mAh, 13,2V

 

Kokkuvõte

Kui DJI avaldas oma esimese Mavic Pro drooni, olid paljud ühel meelel, et tegemist on ühe parima tavakasutajale suunatud drooniga. Nüüd on sama juhtumas ka DJI Mavic Air drooniga, kuna tegemist on veel kompaktsema ja  parema võimekusega lennumasinaga. Lisaks on Mavic Air oma vanemast vennast kuni 250€ soodsam. Photopointi veebikaubamajast tellides saad DJI Mavic Air drooni kätte 1-2 tööpäevaga ja toome selle Sulle tasuta kasvõi koju/kontorisse kätte.

DJI Mavic Air droonid Photopointis »

The post Karbist välja: DJI Mavic Air droon appeared first on Photopointi ajaveeb.