Dpreview videoülevaade Sony hübriidkaameratele mõeldud Tamron 28-75mm f/2.8 objektiivist
autor: Lauri Veerde

Sony täiskaadersensoriga A7-seeria hübriidkaamerate omanikud olid rõõmsad. Lõpuks ometi on kallite Sony ja Zeissi suumobjektiivide kõrval alternatiivina olemas üks soodne, ja samas valgusjõulise läbiva f/2.8 avaga standardsuum. See objektiiv – Tamron 28-75mm f/2.8 Di III RXD – jõudis Photopointi piiratud koguses müügile napid kaks nädalat tagasi ja praeguseks on need esimesed eksemplarid ka müüdud.

Küllap Neid Tamroni objektiive varsti jälle juurde tuleb. Seniks võivad huvilised vaadata Dpreview meeskonna poolt filmitud videot, kus Chris Niccolls proovib Tamroni 28-75mm f/2.8 objektiivi Sony A7R II hübriidkaamera ees. Nagu selliste on-the-field videote puhul ikka, on ka Chris’i hinnangud pigem laialivalguvad ja objektiivi autofookust ei testita üldse (Sony A7R II kaamera ees pole ka võib-olla seda kõige parem testida, sest Sony uuem A7R III on ju oluliselt parema autofookussüsteemiga).

Vaata videot siinsamas all või kui vaatamisele kümmet minutit raisata ei viitsi, saad kiire ülevaate selle sisust postituse lõpus olevast kokkuvõttest.

 

Olulisemad seisukohad ja arvamused, mida videos Tamroni objektiivi kohta väljendati

  • Selle objektiivi suurimateks plussideks on 1) kompaktsus; 2) läbiv 2,8 ava; 3) soodne hind
  • Olulisemad kompromissid, mis on soodsa hinna nimel tehtud: plastine korpus on üsna odava välimusega; stabilisaatorit pole (samas on Sonyl ju sensoripõhine stabilisaator nii et objektiivisisese puudumine pole suureks miinuseks)
  • Suumirõngas ja teravustamisrõngas liiguvad sujuvalt ja toimivad hästi. Asjaolu, et suumirõngas on eespool ja teravustamine tagapool, võib aga olla miinuseks, sest Sony objektiividel on need rõngad vastupidise asetusega
  • 28-75mm fookuskauguste vahemik võib piiravaks osutuda, sest 24-70mm objektiivile omast laia vaatevälja see objektiiv ei paku
  • Otse päikesesse pildistades sisepeegeldusi ikka on, aga mitte murettekitavalt palju
  • Chris nautis selle objektiivi lähipildistamise võimekust. 75mm juures on suurendusastmeks 1:4. 28mm juures on suurendusastmeks pisut enam kui 1:3
  • Kromaatiline aberratsioon (lillad alad kontrastsete piirjoonte ümber) on minimaalne
  • Vinjett on päris tugev. Kadri äärealad üsna tumedad
  • See objektiiv ei ole kindlasti mitte pehme pildiga. Sellel on “muljetavaldavalt terav pilt”. Chrisi arvates on see objektiivpiisavalt hea optikaga, et kasutada ka suure lahutusvõimega Sony A7R III kaamera sensori ees
  • Laiadel fookuskaugustel alates 28mm tasemelt on selle objektiivi pilt ka nurkades terav. f/2.8 on hea ja mida kinnisemaks ava läheb, seda teravamaks pildiala nurgad muutuvad. Seega on see väga hea objektiiv nende jaoks, kes pildistavadki enamasti laia nurgaga
  • Suurematel fookuskaugustel on aga kaadri äärealad ja eriti nurgad mitte nii teravad kui võiks. Portreede jne pildistamisel pole see probleemiks, kuid kui pildistad näiteks sisse suumides maastikku vms, siis võib see objektiiv suuremate nõudmistega fotograafile pettumuse valmistada
  • Bokeh on märksa parem kui senistel Tamroni objektiividel, kuid Chris leiab, et suurematel fookuskaugustel on fookusest väljas helendid ehk liiga kontrastsete piirjoontega ja tõmbavad seetõttu taustale rohkem tähelepanu kui võiksid. Mõnele võib see meeldida, mõnele mitte
  • Lõpus võrdleb Jordan Tamroni objektiivi Zeiss FE 24-70mm f/4 OSS objektiiviga ja leiab, et kallim Zeiss pole praktiliselt millegi poolest parem ja ta ei oska mõelda palju olukordi (võib-olla ainult see laiem 24mm fookuskaugus ), kus ta Zeissi objektiivi Tamronile oluliselt eelistaks
  • Kõige otsesem võistleja Tamron 28-75mm objektiivile on saatejuhi arvates Sony 24-105mm f/4 OSS objektiiv. See on küll kallim ja F/4 avaga, kuid optiliselt parem, stabilisaatoriga ja suumivahemik on suurem.

Allikas: dpreview.com

The post Dpreview videoülevaade Sony hübriidkaameratele mõeldud Tamron 28-75mm f/2.8 objektiivist appeared first on Photopointi ajaveeb.

Igapäevase Fujifilm’i kasutaja lembehetked Sony a7R III täiskaader hübriidkaamera seltsis
autor: Magnus Heinmets

Väga tiheda tööperioodi vahel sain endale Photopointi abiga proovimiseks Sony A7R III täiskaader hübriidkaamera koos väärt optikaga: FE 24-70mm f/2.8 GMFE 70-200mm f/2.8 GM OSS ja Sonnar T* FE 55mm f/1.8 ZA. וnnestus selle vinge setiga teha päris mitu pildistamist, kuid kahjuks aja nappuse tõttu video võimekust eriti proovida ei jõudnud.

sony-a7r-iii-magnus-heinmets-photopoint_8
“Elust enesest” – behind the scene

Ma ei ole kunagi usaldanud ühtegi face or eye detect funktsiooni seniks kuni sain proovida a7r III kaamerat – see on täielik mugavuse meelitaja, sest autofookus on sellel kaameral hüper-super. Lülitad sisse nii face detect’i kui ka eye detect’i ja siis ei ole põhimõtteliselt vaja modelli nägu otsidagi, sest kaamera leiab näo ja silmad ise väga kiiresti üles. Sobib ideaalselt inimesele kes pildistab liikumist, sest üldine autofookus režiim on kaameral super hea nii pildis kui videos.

Olgugi, et ma aja nappuse tõttu ei jõudnud video režiimidesse süvitsi sisse minna, siis varasem kogemus Sony kaameratega on olnud väga hea just video vallas – TV3 eetris jooksnud populaarne IndiaXpress saade sai ainult Sony kaameratega üles filmitud.

sony-a7r-iii-magnus-heinmets-photopoint
sony-a7r-iii-magnus-heinmets-photopoint

Minu kõige suurem huvi antud kaamera puhul oli pildistamine, sest ma ei ole varasemalt Sony kaameratega seda väga palju teinud. Vastus on nüüd käes ja veel väga positiivne – super video ja super pildimasin ehk siis 2in1 kaamera.

Näiteks 10 pilti sekundis on enam kui küllalt ning variant panna kaamera vaiksesse režiimi – vot see on midagi, millest ma varem ei osanud undki näha. Sain silent mode’i kasutada reklaamvõttel, kus samal ajal kui filmisime klippi, tegin ära kõik vajalikud pildid mida hiljem reklaamis kasutasime. Suuresti on see nii aja kui raha kokkuhoid, kui saab samal ajal teise kaameraga filmides pildistada hääletult, sest nagu teame, siis võttel on ju alati: “Palun vaikust. Võte!”

sony-a7r-iii-magnus-heinmets-photopoint_2

Kaameral on olemas kõik sisendid k.a 3.5 mm mikrofoni ja kõrvaklappide auk, mis osadel kaameratel tuleb juurde ainult akutalla ostmisega ja see on vahel päris tüütu. Kaamera kere on väga hästi ehitatud ja selle metalne korpus annab väga kvaliteetse tunde. Sisseehitatud pildistabilisaator võimaldab pildistada madala säriga ja muudab käest filmimise väga stabiilseks ja kaks mälukaardipesa annavad võimaluse muretult pildistada.

NB! Muidugi faili suurus 85 MB on hirmuäratav, mis koheselt tähendab suuremat väljaminekut kõvaketaste ja kaartide osas. Nt. kui tavalisele 32 GB  mälukaardile mahub ca. 640 pilti failisuurusega 50 MB, siis Sony puhul on see circa 375 tükki 85 MB failisuurusegas. Muidugi faili info, detail ja low light on selle kaamera jaoks köki-möki ja uus suurem aku tekitab tunde, et pildistad lõpmatuseni, sest enne saavad kotis SD kaardid otsa kui aku tühjaks saab.

sony-a7r-iii-magnus-heinmets-photopoint_9

Olles ise pikalt pildistanud FUJIFILM kaamerate ja objektiividega, siis minu jaoks hübriidi kasutamine ei olnud sugugi keeruline. Muidugi meeletu menüüde süsteem on Sonyl nõrgaks kohaks ja seda osa võiksid nad tulevikus edasi arendada.

Menüüs on ligi 6 alagruppi, milles eraldi 1-2 rühma ja seal omakorda 14 ja 9 nii öelda eraldi lehekülge!?! Miks nii keeruline? Muidugi kui kaamera on pikemalt käes, siis harjub kõigega, kuid minule isiklikult tekitas mõne asja leidmine peavalu ning sellekohapealt on Sony’l veel kasutajamugavuses areneda.

sony-a7r-iii-magnus-heinmets-photopoint
sony-a7r-iii-magnus-heinmets-photopoint

Detaili ja failiulatuse juures ei tahaks pikalt peatuda, kuid teen seda siiski faili värvide osas. Ma ei oska päris täpselt seletada, mis Sony raw/ARW pildis puudu või liiast, aga järeltöötluses õige tooni saavutamiseks pidin päris palju tööd tegema. Jah, iga kaamera värvigamma on erinev ja see on ilmselt harjumise küsimus, kuid pildi “ellu äratamiseks” pidi selle jaoks liiga palju tööd tegema. Kummalised kollased toonid ja rohekas, lilla kuma – märkasin seda just portreepiltide puhul, kus inimese näotoone oli keeruline paika panna.

Nagu varem ka mainitud sai, siis inimene harjub kõigega ja ilmselt ka Sony pildi- ja videotöötlus vajab natuke rohkem süvenemist nii nagu ka menüü ja kõik muu, mida see väga võimekas täiskaader hübriidkaamera pakub.

sony-a7r-iii-magnus-heinmets-photopoint
sony-a7r-iii-magnus-heinmets-photopoint

Minu jaoks on alati hea kaamera olnud see, mis on parasjagu kaasas, kuid Sony kaamerapargi ja optika peale ei ole mina veel otsustanud minna, sest leian et objektiivid on liialt kallid ja nende valik väike. וnneks muidugi liiguvad erinevad optikatootjad juba õiges suunas – nt. Sigma valmistab Sony’le niiöelda “b” varuosasid enda optika näol.

Kõik ülevaates kasutatud pildid on tehtud Sony A7R III kaameraga (v.a behind the scene omad) ja lisan juurde lühikese video, mille tegi hea kolleeg Marek Metslaid meie viimasest projektist:

 

Suur kummardus: modell Agne Vaher, behind the scene bro Marek Metslaid, jumestus Liina Pihel ja special thanks Riverisland, kellelt saime pildistamiseks laenata need vinged rõivad.

sony-a7r-iii-magnus-heinmets-photopoint_10 sony-a7r-iii-magnus-heinmets-photopoint_10

sony-a7r-iii-magnus-heinmets-photopoint_11

sony-a7r-iii-magnus-heinmets-photopoint_12

 


Magnuse tööde ja tegemistega saad tutvuda ning ennast kursis hoida tema Instagram’i lehel, Facebookis või veebilehel magnusheinmets.com

 

Uuri lisaks:

TIPA 2018 auhinade jagamisel nimetati Sony a7R III parimaks kõrge lahutusvõimega täiskaader hübriidkaameraks.

The post Igapäevase Fujifilm’i kasutaja lembehetked Sony a7R III täiskaader hübriidkaamera seltsis appeared first on Photopointi ajaveeb.

Toome lõpukingitused Sulle tasuta kontorisse või koju kätte!
autor: Jürgen Veerme

tasuta-transport-photopointi-veebikaubamajas

Lõpupidude periood hakkab jõudma haripunkti – kas oled tuttavale põhikooli, gümnaasiumi või keskkooli lõpetajale kingituse juba välja valinud? Kui veel ei ole, siis kiika photopoint.ee veebikaubamajja, kus on ligi 300 000 lõpukingiideed ja kõik need toimetame Sulle olenemata ostusummast tasuta koju kätte või Sinu lemmik pakiautomaati.

Meie tohutu valikuga kaubamajast leiad põnevad mänguasjad pere pisematele või Fujifilm Instax kiirpildikaamerad ja tasakaaluliikurid teismelistele. Lisaks on meil suurepärane valik tippbrändide originaalparfüüme ja kosmeetikat nii meestele kui naistele. Fotograafiahuvilistele on meil pakkuda Eesti suurim valik erinevat fototehnikat k.a ülipopulaarsed hübriidkaamerad.

Vajad kingiideeks inspiratsiooni? Loe seda – Photopoint soovitab: 10 kingiideed tehnikahuvilisest koolilõpetajale ››

Juhul, kui sul peaks vabasid vahendeid hetkel nappima, siis kasuta Photopointi järelmaksu abi – saad kingitused kohe kätte, aga maksma hakkad alles oktoobris.

 

Veebikaubamajast ostmine on mugav ja lihtne! Proovi järele ››

 

Ideaalsed lõpukingi kategooriad:

JUHTMEVABAD KוLARID | DROONID | BLUETOOTH KוRVAKLAPID | PARFללMID | SלLEARVUTID

NUTITELEFONID | SPORDIKELLAD | TAHVELARVUTID

 

Kampaania kestab 15.06 – 17.06.2018, kuid ei kehti fototeenustele (photoexpress.ee, fotomeened.ee, artprint.photopoint.ee, fotoraamatud.ee, pro.photopoint.ee jne).

The post Toome lõpukingitused Sulle tasuta kontorisse või koju kätte! appeared first on Photopointi ajaveeb.

Digitest.ee: Tamron 100-400mm f/4.5-6.3 telesuumobjektiiv
autor: Jürgen Veerme

tamron-100-400mm-digitest-photopoint

Portreefotograaf Penelope Russak pani digi- ja fototehnika ülevaadete veebiportaalis digitest.ee proovile Tamron 100-400mm f/4.5-6.3 Di VC USD telesuumobjektiivi.

Kui üldiselt on sellise suumivahemikuga teleobjektiivid mõeldud loodus- ja spordifotograafidele, siis Penelope proovis 100-400mm teletoru võimeid hoopis teistsuguses žanris. Nimelt viidi see pildistama kauneid naisterahvaid ehk tegemist oli portreefotodega. Kuidas Tamroni teleobjektiiv sellega hakkama sai? Sellest loe lähemalt ja vaata näidispilte Digitestist ðŸ‘‡

 

Loe täispikka Tamron 100-400mm Di VC USD teleobjektiivi ülevaadet ››

 

Juunikuus (2018) on see objektiiv müügil soodushinnaga + kingituseks anname kaasa spetsiaalse Arca Swiss statiivikinnituse (väärtus 119€), mis lisab pildistamisel stabiilsust ja turvalisust.

The post Digitest.ee: Tamron 100-400mm f/4.5-6.3 telesuumobjektiiv appeared first on Photopointi ajaveeb.

Sony täiskaadersensoriga hübriidkaamerad: milline on sinu jaoks õige?
autor: Lauri Veerde

Sony on viimastel aastatel valmis meisterdanud aukartustäratava arsenali täiskaadersensoriga hübriidkaameraid. Selle artikli kirjutamise hetkel on Photopointis selliseid müügil 7 erinevat. Kõige soodsam neist maksab 899€ ja kõige kallim 4799€. Väliselt on need kaamerad kahtlaselt sarnased, kuid hinnavahe ja funktsionaalsus võib kohati olla kardinaalselt erinev.

See artikkel annab ülevaate kõigist müügil olevatest Sony täiskaadersensoriga hübriidkaameratest. Ma ei lasku nende mudelite kirjeldamisel detailsetesse tehnilistesse andmetesse vaid toon lühidalt ja lihtsalt välja nende kaamerate põhimõttelised erinevused, et saaksid kätte suuna, milline neist just sulle sobiks.

 

Sony täiskaadersensoriga hübriidkaamerate seeriad

Vasakult: Sony A7 III, Sony A7R III, Sony A7S II ja Sony A9

Sony täiskaadersensoriga hübriidkaamerad jagunevad nelja erinevasse seeriasse:

  1. Sony A7 seerias on soodsama hinnaga kaamerad, mis pole mõeldud spetsiifilisteks pildistamis- või filmimisolukordadeks vaid tehtud nii, et sobiksid ühtviisi hästi portreede, maastiku, spordi, makro, video jne salvestamiseks. Hea igapäevaseks pildistamiseks või näiteks (eriti just kõige uuem A7 III) pulmafotograafide varustusse
  2. Sony A7R mudelid on juba natuke spetsiifilisemad, sest 42 MP pildisensor toodab hästi suuri pildifaile, mis on vajalikud eelkõige suurte väljatrükkide või stock fotograafia jaoks
  3. Sony A7S seeria oma 12 MP sensoriga on eelmisest veel spetsiifilisem kaamera – mõeldud eelkõige ülikvaliteetse video filmimiseks (eriti hea näiteks hämarates tingimustes)
  4. Sony A9 on see kõige kallim aparaat. לlikiire sarivõtte, suure puhvri ja muude nüansside tõttu on see sobilik spetsiaalselt professionaalsete spordifotograafide jaoks. Või siis ükskõik kelle jaoks, kes eurosid ei loe ja vajavad igapidi kiiret kaamerat.

 

Sony A7 seeria

Vasakult: Sony A7, Sony A7 II ja Sony A7 III

Sony A7 seeria on mõeldud fotohuvilisele või fotograafile, kes pildistab erinevaid žanre ja ei sea kaamerale spetsiifilisi erinõudmisi. Selle kaamera sees on hea lahutusvõimega 24 MP pildisensor.

Sony A7 seeria kaameraid on Photopointis müügil lausa kolm erinevat. Kaks vanema seeria mudelit A7 ja A7 II on pigem sobilikud fotohuvilisele, kes soovib täiskaadersensoriga kaamerat võimalikult soodsa hinnaga. Kõige uuem A7 III (ülal pildil kõige parempoolne) on aga hetkel ilmselt kõige ihaldatuim fotoaparaat üldse, sest pakub algtaseme täiskaadri hinna eest profiklassi esitlusvõimet.

  • Sony A7 hübriidkaamera. Sony kõige esimene, 2013. aastal avalikustatud täiskaadersensoriga hübriidkaamera. See 5 aastat vana mudel on müügil tõsiselt hullumeelse hinnaga (selle artikli kirjutamise ajal 899€). Tõenäoliselt ei ole mitte ükski teine uus täiskaadersensoriga kaamera mitte kunagi nii vähe maksnud. Sony A7 kaamera on ainus valik neile, kes soovivad uut täiskaadersensoriga hübriidkaamerat mis maksaks alla 1000 euro
  • Sony A7 II hübriidkaameraon täiustatud versioon algsest A7 kaamerast. Olulisemad uuendused on 5-suunaline värinastabilisaator, 30% kiirem autofookus ja veidi mugavamad juhtkettad.
  • Sony A7 III hübriidkaamera. Seda 2018. aastal avalikustatud ja müügile tulnud kaamerat peetakse hinna ja kvaliteedi suhte poolest hetkel kõige paremaks täiskaadersensoriga fotoaparaadiks üldse. לlikiire 20 fps sarivõte, profiklassi kiirusega jälgiv autofookus ja ülivõimekas videorežiim muudavad selle esimeseks valikuks neile, kes vajavad võimalikult head, veidi üle 2000€ maksvat täiskaadersensoriga hübriidkaamerat.

 

Sony A7R seeria

R nagu „resolutsioon“. R-tähega tähistab Sony hübriidkaameraid, mille täiskaadersensor on eriti suure resolutsiooni ehk lahutusvõimega. Teisisõnu: neil kaameratel on väga palju megapiksleid. Palju rohkem, kui tavaline fotohuviline või isegi enamik profifotograafe vajab. Sony A7R seeria kaamerad sobivad sellisteks pildistamisteks, kus on oluline tulemuse võimalikult suur detailsus – et saaks näiteks teha suuri väljatrükke. Eriti just maastiku- või stuudiofotograafile sobib A7R seetõttu ülihästi.

Sony A7R ja Sony A7R II. Nagu Tavalises A7 seerias, nii on ka A7R seerias tegelikult kolm mudelit. Vanemad A7R ja A7R II kaamerad on aga tootmisest eemaldatud ja neid uuena enam ei müüda. Photopointis on saadaval selle seeria kõige uuem esindaja A7R III

Sony A7R III hübriidkaamera on soodsama A7R III kaameraga võrreldes korpuse poolest praktiliselt identne. Ka teravustamissüsteem, sarivõte, pildikvaliteet, videorežiimid ning erinevad muud omadused ja nüansid on neil kaameratel hästi sarnased.

A7R tõuseb aga esile oma eriti suure lahutusvõimega 42 MP pildisensori poolest – suurem pikslite arv tähendab detailsemaid väljatrükke ja paindlikumat croppimist järeltöötluses. Tegelikult on soodsamal A7 III kaameral kallima ees tegelikult mõned eelised: näiteks suurem sarivõtte puhver ja oluliselt rohkem faasituvastusega teravustamispunkte.

Põhimõte kahe kaamera (A7R III ja A7 III) vahel valimisel on järgmine: Kui sul ei ole hädasti vaja 42 MP suurusi fotosid, siis jäta A7R III (või sama seeria kasutatud vanemad mudelid) sinnapaika ja võta A7 III.

 

Sony A7S seeria

Risti vastupidiselt A7R seeriale on A7S seeria kaamerate pildisensoril eriti vähe megapiksleid. Märksa vähem, kui see 2018ndal aastal fotokaamera jaoks normaalne on. A7S on spetsiifiline kaameraseeria – tehtud mitte niivõrd pildistamiseks kuivõrd võimalikult kvaliteetse video filmimiseks. Eriti just hämaras ja päris öösel tuleb Sony A7S videopildi eelis teiste samas hinnaklassis olevate kaameratega hästi välja, sest see kaamera näeb pimedas pareminigi kui inimsilm! Standardse 4K video filmimiseks piisab ju kõigest 8,3 MP lahutusvõimega sensorist. Sony A7S II kaamera 12-megapiksline sensor on seega video jaoks enam kui piisav.

Sony A7S. Sony A7S on esimese seeria mudel, mida Sony hetkel enam ei tooda ja mis müügil ei ole.

Sony A7S II. Sony S-seeria on ainus, milles pole (oluliste täiustustega nagu suurem aku ja tõhusam autofookussüsteem) kolmanda põlvkonna mudelit. Seega on S-seeria uusimaks kaameraks teise generatsiooni Sony A7S II. See sobib kaameraks siis, kui sind foto eriti ei huvita kuid sul on vaja filmida võimalikult kvaliteetseid videoklippe – tihti hämaras või lausa pimedas. Kuid enne A7S ostmist vaata igaks juhuks üle ka Panasonicu suurepärased hübriidkaamerad GH5 ja eriti just GH5S.

 

Sony A9 seeria

Sony A9 on Sony täiskaadersensoriga hübriidkaameratest kõige kallim. Ka siin on hinna ja eriliste omaduste põhjuseks sensor. Seekord aga mitte megapikslite poolest (neid on A9 sensoril tavalised 24 MP), vaid erilise, kihilise konstruktsiooni tõttu. See konstruktsioon teeb võimalikuks andmete lugemise sensorilt 10x kiiremini kui A7 III kaamera puhul!

Tulemuseks on ülikiire 20 fps sarivõte, suur 241 RAW faili suurune puhver, pidev kadreerimise jälgimine ning üleüldiselt viivitustevaba ja välkkiire toimimine. Koos LAN pesa ja ülihea jälgiva teravustamisega (viimane sarnaneb A7 III ja A7R III kaameratele) muutub A9 spetsiaalseks aparaadiks, mis suunatud eelkõige professionaalsete spordifotograaafide vajaduste rahuldamiseks.

 

Lõppsõna

Sony eesmärgiks on tõusta 2021. aastaks maailma parimaks kaameratootjaks. Nii kirjutas Sony umbes kuu aega tagasi investoritele suunatud ametlikus dokumendis. Pole üheselt selge, mida “parima kaameratootja” all mõeldakse – kas müüginumbreid või brändituntust fotograafide seas. Ilmselt mõlemat. Hetkel paistab, et selle elektroonikagigandi hoog uusi ja uuenduslikke kaameraid luua on lausa pidurdamatu – maailma suurima sensoritootjana on ju Sonyl turu hõivamiseks ka suurepärane positsioon.

Vahetatavate objektiividega kaamerat ostes peaks mõtlema mitte selle ühe kaamerakere peale vaid kogu süsteemi peale, millesse alginvesteering tehakse. Peagi pärast kaamerakomplekti ostmist tuleb ju vajadus lisaobjektiivide, välklambi, distantspäästiku jne järele. Võrreldes mõne peegelkaameratootjaga on Sonyl (hetkel) küll vähem objektiive, kuid see-eest võib kindel olla, et ükskõik millise ülalnimetatud kaamera ostes oled sisenenud süsteemi, mis pole mitte stagneeruv vaid kõige kiiremini arenev ja innovatsioone loov. See aspekt on uue täiskaadersensoriga kaamera valimisel olulisemgi kui konkreetse aparaadi megapikslid või juhtratta mugavus.

The post Sony täiskaadersensoriga hübriidkaamerad: milline on sinu jaoks õige? appeared first on Photopointi ajaveeb.