Minu kaks kuud koos Panasonic Lumix DC-GH5 hübriidkaameraga
autor: Alex Tervinsky

Aasta 2019 pakub video- ja fotohuvilistele mitu märkimist väärivat kaamerat. Toon välja näiteks mitmete sisuloojate lemmik hübriidkaamera Sony A7 III ja poolprofessionaalse videokaamera Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K. Igal kaameral on omad tugevad ja nõrgad küljed ning kasutajal omad nõuded ja ootused – seega on paremusjärjestust raske teha.

Ka mina otsustasin uue aasta alguses täiendada enda tehnikariiulit uue kaameraga ja seisin valiku ees – millist tööriista valida? Otsustasin, et minu kui sisulooja soovidele vastab kõige paremini Panasonic Lumix DC-GH5, mida olen nüüdseks kasutanud video- ja fotoprojektides umbes kaks kuud. Räägin lähemalt oma kogemustest ja muljetest töös selle kaameraga.

panasonic-lumix-gh5-alex-photopoint

Asjatundjat kõnetavad Panasonic GH5 tehnilised näitajad kõige paremini.

Video:

  • Cinema 4K (4096×2160) 24.00p, kuni 400Mbps (4:2:2 10-bit ALL-Intra)
  • 4K (3840×2160) kuni 59.94p, 150Mbps (4:2:0 8-bit LongGOP)
  • Süsteemi sagedused: 24Hz, 50Hz ja 59,94Hz
  • Full HD (1920×1080) kuni 180p 100Mbps (4:2:0 8-bit LongGOP)
  • Muljetavaldav IBIS süsteem
  • Anamorphic režiim
  • 4K (3328×2496) kuni 24.00p, 400Mbps, 4:2:2 10-bit ALL-Intra
  • “High-Res mode” (4992×3744) kuni MP4/59.94p 24.00p, 200Mbps, 4:2:0 10-bit LongGOP)
  • Cinelike-V, Cinelike-D ning Like-709 värviprofiilid
  • Sisseehitatud waveform ja vectorscope
  • Kaks SD kaardi pesa

Foto:

  • 20.3 Megapiksliga CMOS (4/3 tüüpi) sensor
  • 6K Photo kuni 30 kaadrit sekundis
  • 4K Photo kuni 60 kaadrit sekundis
  • RAW ja JPEG foto:
    • 4:3 kuni 5184×3888 / 4992×3744 (6K Photo) / 3328×2496 (4K Photo)
    • 3:2 kuni 5184×3456 / 5184×3456( 6K Photo) / 3504×2336 (4K Photo)
    • 16:9 kuni 5184×2920 / 3840×2160 (4K Photo)
    • 1:1 kuni 3888×3888 / 2880×2880 (4K Photo)

 

Isiklikud kogemused Panasonic GH5 hübriidkaameraga

Erinevate valikute rohkus, mida Lumix GH5 pakub nii video kui ka foto poole pealt oli oluliseks teguriks, mille põhjal otsustasin soetada just selle kaamera. Töötan erinevate klientidega, kelle soovidega pean arvestama ja suur videoformaatide arv, mida GH5 pakub, on abiks mistahes materjali tootmisel. Samuti on kaameral kasutaja vajaduste järgi seadistamiseks väga palju võimalusi. Näiteks on menüüs “My Menu” sektsioon, kuhu saab lisada vajalikke seadeid ja neid sealt muuta ilma et oleks vaja menüü sügavustesse laskuda. Videote tootjana hindan väga selliseid võimalusi, sest nad teevad produktsiooni lihtsamaks ja kiiremaks.

Esimeseks videoks, mille filmisin GH5 kaameraga sai Merilin Mälgu muusikavideo “Honestly”.

 

Kuna mõte oli kasutada videos põhiliselt neoonvalgust teadsin kohe, et paneme kaamera võimekuse proovile. Antud võtetel oli kasutuses järgmine kaamera setup.

panasonic-lumix-gh5-alex-photopoint
panasonic-lumix-gh5-alex-photopoint
Kaamera setup: Panasonic GH5, Viltrox EF-M2 adapter, Sigma 18-35mm f/1.8, Blackmagic Video Assist monitor, Shape Canon Offset Rig, Movcam MCF-1 Follow Focus ja MM1 Mattebox

 

Arvestades neoonvalgustusega valisin parima pildi- ja värvikvaliteedi jaoks kõrgeima videosalvestusformaadi: C4K, 24p, 400Mbps (4:2:2 10-bit). Arvestada tuli sellega, et 64GB mälukaardi peale mahtus umbes 20 minutit materjali.

panasonic-lumix-gh5-alex-photopoint_4

Olin äsja vaadanud filmi “Blade Runner 2049” ja mulle jäid väga silma neoonsed linnatuled. ja seetõttu tahtsin proovida luua midagi sarnast ning katsetada värvipaletiga. See oli ühtlasi ka hea võimalus katsetada, kui palju saab mängida GH5 värvidega ilma et tekiksid artefaktid.

Kaamera setup: Panasonic GH5, Panasonic 25mm f/1.4 ja 35-100mm f/2.8, Came-TV Optimus gimbal

panasonic-lumix-gh5-alex-photopoint_5

Panasonic GH5 pakub ka slow-motion võimalust kuni 180fps – see tuleb eriti kasuks b-rolli filmimisel.

 

Kasutasin kaamerat kahel erineval võttel täiesti erinevates olukordades. Muusikavideo „Honestly“ puhul oli keskkond kontrollitud ning aega valguse või kaamera sättimiseks oli nii palju kui vaja. “Tallinn // Cyberpunk Inspired” klipp oli aga täielikult run & gun olukord, sest filmimine toimus käigu pealt ja teise võtte jaoks aega ega võimalust ei olnud. Kõik pidi toimima esimese korraga.

Mõlema video puhul jäin ma kaamera kasutusmugavusega rahule. GH5 oli väga versatiilne ning sain kasutada kaamerat täiesti erinevate seadetega erinevates olukordades. Menüü oli kergesti arusaadav ja füüsilised nupud loogiliselt paigutatud. Kordagi ei tekkinud olukorda, kus ma ei leidnud seda mida tahtsin ning GH5 tuli hästi toime mõlema võttega vaatamata kaamera jaoks keerulisele valgustusele + mina jäin lõpp-produkti kvaliteediga rahule.

Käigupealt filmimisel ei ole tihtipeale võimalik ettevalmistusi teha ja eriti käib see lisavarustuse ülesseadmise kohta. Olen olnud mitmeid kordi olukorras, kus kaadri jaoks vajalikku gimbali ei ole võimalik üles seada ja seetõttu tuleb kaader lihtsalt filmimata jätta. GH5 kaamerasisene pildistabilisaator küll ei asenda gimbali, aga käest filmitud kaadrid, mida varem ei oleks ma kindlasti värina pärast kasutanud olid täiesti kasutuskõlblikud. Run & gun olukorras on suureks eeliseks võimalus ilma pikema ettevalmistamiseta koheselt filmima asuda ning Panasonic GH5-ga sain ma seda teha.

Sisuloojana on minu jaoks oluline olla võimeline lisaks videole tegema ka kvaliteetseid pilte. Photopoint rendib lisaks kõigele muule ka suurepäraseid Panasonicu objektiive ning just nendega otsustasingi proovida GH5 võimekust fotokaamerana.

panasonic-lumix-gh5-alex-photopoint_6

Alustasin Panasonic Leica DG Summilux 25mm f/1.4 objektiiviga, mis oli mul kaasas õhtul linnas jalutades. Märkasin eemal jõulutuledega ära kaunistatud kuuske ning koheselt tekkis visioon. Ostsin lähimast poest säraküünlaid ning peatusin, et teha pilte.

panasonic-lumix-gh5-alex-photopoint

GH5, 25mm f/1.4 objektiiv, ISO 640, 1/100 sek, f/1.4

panasonic-lumix-gh5-alex-photopoint

GH5, 25mm f/1.4 objektiiv, ISO 640, 1/125 sek, f/1.4

Portreede tegemiseks eelistan tavaliselt objektiive fookuskaugusega alates umbes 50mm, kuid seekord otsustasin proovida midagi uut ja seetõttu haarisingi kaasa just laiema, 25mm fookuskaugusega objektiivi.

panasonic-lumix-gh5-alex-photopoint_9
GH5, 25mm f/1.4 objektiiv, ISO 100, 1/640 sek, f/1.4

 

Teiseks objektiiviks, mida portreepiltide jaoks kasutasin oli Panasonic Lumix G X Vario 35-100mm f/2.8 II.

panasonic-lumix-gh5-alex-photopoint

GH5, 35-100mm f/2.8 objektiiv, ISO 100, 1/320, f/2.8 sek, 85mm

panasonic-lumix-gh5-alex-photopoint

GH5, 35-100mm f/2.8 objektiiv, ISO 100, 1/250, f/2.8 sek, 35mm

 

Kokkuvõttes suutis Panasonic Lumix GH5 mulle ka fotokaamerana muljet avaldada, sest autofookus toimis nii nagu vaja: fookuse ujumist ei olnud ning autofookus ei jäänud aeglaseks.

Tihtipeale kirutakse Lumixil kasutusel oleva 4/3 sensori suuruse pärast ning võrreldakse seda näiteks Sony A7 seeria täiskaadriga. Julgen öelda, et minu jaoks suurus ei loe, kuna loon sisu enamasti sotsiaalmeedia tarbeks ning enda pilte ma suurelt ei prindi nii et GH5 pildiresolutsioon on minu jaoks täiesti piisav.

panasonic-lumix-gh5-alex-photopoint_12

Umbes kahe kuu jooksul kasutasin Panasonic GH5 kaamerat mitmes erinevas olukorras nii video- kui fotokaamerana. Selle aja jooksul ei tundnud ma kordagi, et minu loominguline protsess takerdub kaamera võimekuse taha. See, et GH5-te on mugav kasutada, on minu kui sisulooja jaoks väga oluline.

Olen pidanud sageli tööprotsessis kättesaadava tehnikaga võimalusi ümber mängima. See paneb tegema kompromisse ja võib juhtuda, et vajaliku kaadri saamiseks peab ohverdama kvaliteeti, aga nüüd on minu kasutuses kaamera, millega pean tegema seda tunduvalt vähem. Otsisin enda jaoks kõige sobilikumat run & gun kaamerat ning olen veendunud, et selleks ongi Panasonic Lumix DC-GH5.

 


Alexi tööde ja tegemiste saad tutvuda ning ennast kursis hoida tema Instagram’i lehel või veebilehel alextervinsky.co.uk

The post Minu kaks kuud koos Panasonic Lumix DC-GH5 hübriidkaameraga appeared first on Photopointi ajaveeb.

Tais koos Sony Vario-Tessar T* FE 16-35mm f/4 ZA OSS objektiiviga
autor: Karl Saare

Seekord haarasin Photopointi foto- ja videotehnika rendist reisile kaasa Sony Vario-Tessar T* FE 16-35mm f/4 ZA OSS objektiivi, mis sai ette keeratud Sony a7R II täiskaader hübriidkaamerale ja sõitsin sellega taas ei kuhugi mujale, kui Taisse.

sony-fe-16-35-za-oss-karl-saare-photopoint_2

sony-fe-16-35-za-oss-karl-saare-photopoint_3

Maksimum ava f/4 pani küll algul veidi mõtlema, kas äkki teha valik mõne teise Sony objektiivi kasuks, aga huvitaval kombel ei tekitanud see mitte mingit probleemi ka peaaegu pimedas pildistamisel. Seda võib-olla ka põhjusel, et Sony low-light võimekus on lihtsalt nii pretty damn good.

sony-fe-16-35-za-oss-karl-saare-photopoint
sony-fe-16-35-za-oss-karl-saare-photopoint

Objektiiv tundus ehituselt väga kvaliteetne ja mis kõige parem – see oli väga kompaktne! Märkimisväärne on selle objektiivi puhul fakt, et sellega tehtud piltidel on isegi ääred täitsa teravad, aga seda võikski eeldada, sest kõigil Sony objektiividel on teada tuntud premium klassi omadused, mis kajastub kahjuks ka hinnalipikul.

sony-fe-16-35-za-oss-karl-saare-photopoint
sony-fe-16-35-za-oss-karl-saare-photopoint

Veel kasutusmugavusest rääkides, siis AF oli uskumatult kiire ja taaskord saan öelda, et mitte kordagi ei tekkinud momenti, kus mõni oluline kaader oleks fookusest väljas jäänud.

sony-fe-16-35-za-oss-karl-saare-photopoint
sony-fe-16-35-za-oss-karl-saare-photopoint

sony-fe-16-35-za-oss-karl-saare-photopoint_10

Olen Sony täiskaader hübriidkaamerat omanud ja sellega pildistanud nüüd vaid mõned kuud ja kahjuks pole veel jõudnud hirmuäratavalt suurt objektiivi arsenali soetada. Täiesti raudpolt kindel on see, et järgmine objektiiv, mille enda fotokotti lisaks soetan on just Sony Vario-Tessar T* FE 16-35mm f/4 ZA OSS, sest see on lihtsalt Must Have. See on selline objektiiv, millega võid ükskõik millest pilte teha ja see juba müüb!

 


Karli tööde ja tegemiste saad tutvuda ning ennast kursis hoida tema Instagram’i lehel ››

Eriline tänu: @marintiganik
Kõik artiklis kasutatud pildid on tehtud Sony a7R II abil ja kasutades Sony Vario-Tessar T* FE 16-35mm f/4 ZA OSS objektiivi.

 

Photopoint foto- ja videotehnika rent on suurepärane võimalus, kui vajad lisajõude enda erinevate projektide jäädvustamisel. Meie fototehnika rendi teenuseid kasutavad ja on kasutanud paljud tuntud Eesti foto- ja videograafid.

The post Tais koos Sony Vario-Tessar T* FE 16-35mm f/4 ZA OSS objektiiviga appeared first on Photopointi ajaveeb.

Ole valmis – täna, 29. jaanuaril kell 18.00 algab ÖÖMÜÜK
autor: Jürgen Veerme

oomuuk-photopointi-veebikaubamajas

Oled mõelnud uue foto- ja kodutehnika soetamisele või valmistud täiendama enda parfüümide kollektsiooni? Mistahes ostumõtete puhul tasub sammud seada meie veebikaubamajja, sest täna, 29. jaanuari õhtul kell 18.00 algab ÖÖMללK, mis lõppeb 30. jaanuari hommikul kell 10.00.

Sellel õhtul, ööl ja hommikul on sajad tuhanded tooted ostukorvis ka soodushindadest kuni 20% lisaallahinnatud!

Meie tohutu valikuga veebikaubamajast leiad põnevad mänguasjad pere pisematele või Fujifilm Instax kiirpildikaamerad ja tasakaaluliikurid teismelistele. Lisaks on meil suurepärane valik tippbrändide originaalparfüüme ja kosmeetikat nii meestele kui naistele. Fotograafiahuvilistele on meil pakkuda Eesti suurim valik erinevat fototehnikat k.a ülipopulaarsed hübriidkaamerad.

Kõik ostud saad olenemata ostusmmast lasta tasuta saata Photopointi esinduskauplusesse. Alates 49€ tellimuste puhul on ka kulleriga koju/kontorisse või pakiautomaatidesse tellimine tasuta.

 

Photopointi veebikaubamaja – üle 340 000 toote ››

 

לhe klikiga hetke kõige populaarsemate kategooriate juurde:

PARFללMID | KUMMIKUD | KOSMEETIKA | KODUMASINAD | MÄNGUASJAD

 TASAKAALULIIKURID | SPORDIKELLAD | SEKSUAALTERVIS | JUHTMEVABAD KוRVAKLAPID

 

Kampaania ei kehti fototeenustele (photoexpress.ee, fotomeened.ee, artprint.photopoint.ee, fotoraamatud.ee, pro.photopoint.ee jne).

The post Ole valmis – täna, 29. jaanuaril kell 18.00 algab ÖÖMללK appeared first on Photopointi ajaveeb.

Alanud on suur Sony talvefoto konkurss. Auhinnafondi suurus 2650€!
autor: Jürgen Veerme

sony-talvefoto-2019

Tänavune talv on taas üle aastate just „selle õige talve moodi“, sest lund on põlvini ja külmakraadid näpistavad parajalt. Sellise ilu jäädvustamata ja näitamata jätmine oleks patt ning seepärast ongi Snäpi pildipangas alanud “Sony Talvefoto 2019” konkurss.

Võistlusele on oodatud nii professionaalide kui huviliste parimad talvefotod, mis ei pea tingimata olema pildistatud sellel talvel. Nii et viska digiarhiividele pilk peale ja esita tööd, mis kirjeldavad talve täpselt nii nagu see Sinu jaoks paistab. Olgu selleks lumine loodus, suuskadel kihutamine, kelgumäel rassimine või hoopis parimate hetkede nautimine soojas toas, kui akna taga paugub pakane.

Talvefotosid saab konkursile esitada kuni 4. märtsi südaööni. Seejärel asub pilte hindama 3-liikmeline Eesti fotograafidest koosnev žürii ning esikolmik kuulutatakse välja 15. märtsil. Iga osavõtja saab konkursil osaleda maksimaalselt kolme fotoga.

Parimatele oleme koostöös Sony‘ga välja pannud rikkaliku auhinnalaua:

I koht – 1500 € väärtuses vabalt valitud Sony tooteid Photopointi esinduskauplusest

II koht – 750 € väärtuses vabalt valitud Sony tooteid Photopointi esinduskauplusest

III koht – 400 € väärtuses vabalt valitud Sony tooteid Photopointi esinduskauplusest

Osale kindlasti, sest ei ole oluline kas pildil on aasta 2018/2019 või 1996 – peamine, et need oleksid sinu parimad talvefotod!

 

Konkursi täpsemad tingimused ja piltide esitamine – snap.ee ››

The post Alanud on suur Sony talvefoto konkurss. Auhinnafondi suurus 2650€! appeared first on Photopointi ajaveeb.

Sigma MC-11 adapter ja 7 objektiivi said tarkvarauuenduse
autor: Lauri Veerde

Sigma annab teada, et on valmis teinud tarkvarauuendused kolmele Canon EF ja neljale Nikon F bajonetiga objektiivile. Samuti on uuendus saadaval MC-11 konverterile.

Canoni enda objektiivid ühilduvad uuemate kaameratega nii, et objektiivi tekitatud värvusmoonutused korrigeeritakse juba automaatselt kaamera sees. Tarkvarauuendusega saavad selle funktsionaalsuse nüüd ka kolm Sigma objektiivi:

Lisaks kaamerasisesele kromaatilise aberratsiooni vähendamise funktsioonile on täiustatud 500mm objektiivi autofookuse kiirust (teatud Canoni kaamerate puhul). 18-300mm objektiiv on aga saanud EOS R hübriidkaamera “Scene Intelligent Auto Mode” ja “1.6x (Crop)” režiimide toe.

Lisaks uuendab Sigma MC-11 konverterit – seda lihtsalt selleks, et uue tarkvara saanud Canoni objektiivid konverteriga tõrgeteta toimiksid.

Veel saavad tarklvarauuenduse kuus Nikoni F bajonetiga Sigma ART seeria objektiivi. Nende puhul parandatakse mõnede kaamerakerede ja kasutajate puhul ilmsiks tulnud, videosalvestuse, autofookuse ja säritusega seotud probleeme. Tarkvarauuendused on saadaval järgmistele Sigma Nikon F objektiividele:

Kõikide nimetatud objektiivide tarkvara uuendamine toimib Sigma USB Dock abil, läbi Sigma Optimization Pro tarkvara.

The post Sigma MC-11 adapter ja 7 objektiivi said tarkvarauuenduse appeared first on Photopointi ajaveeb.

4 5 6 7 8 9 10 11 12