Kevadise fotokonkursi piltide vastuvõtuaeg pikenes mai lõpuni
autor: Lauri Veerde

Sony-Kevad copy

Sel aastal tuli kevad hilja. Kui “Canoni kevadfoto 2013″ fotokonkurss Snäpi pildipangas algas, oli veel üsna paks lumi maas. Tõeliselt roheliseks on loodus muutunud alles viimase nädala jooksul. Oleks kahju nüüd, kus kevad tõeliselt oma selga sirutamas on, konkursile riiv ette lükata. Otsustasime erakorraliselt, et seda me ei tee. Selle asemel pikendame “Canoni kevadfoto 2013″ fotokonkursi piltide vastuvõtmise aega paari nädala jagu – 31. maini. Võidutööd kuulutatakse vastavalt välja 7. juunil.

Pane ka enda ilusamad kevadpildid konkursile – peaauhinnaks on 1179€ väärtuses kaamerakomplekt Canonilt. Konkursi leiad Snäpi veebilehelt.

konkurss-auhinnad

Kompaktkaameraga Indias 15. Toidu pildistamine
autor: Renee Altrov

DSC01897 copy

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/11, 1/400 sek, ISO 125.

Ei teagi kuidas alustada, teema on nii mõnus, et tekib kohe raskusi enda väljendamisega. Ma ei ole kunagi nii head toitu söönud, kui siin Indias. Ja head toitu on tavaliselt palju kergem ka pildistada.

DSC03226

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/2,8, 1/2000 sek, ISO 1000.

Reisides teistesse kultuuridesse on üks suuremaid kokkupuutepunkte sinu ja sihtkohaga just toit. Sellest ei saa üle ega ümber, sa pead sööma ja sa pead jooma, midagi pole teha. Muidugi on alati võimalus minna mõnda ülemaailmsesse toiduketti ja võtta samasugust toitu mida kodus sööd, aga sellel ei ole mingit mõtet.

Olen muidu suhteliselt lihtsööja, armastan lihtsaid toite ja üritan vältida liha, India on just minule täpselt paras. Terve nende toidukultuur on väga lihtne, aga perfektselt paigas. 90% india toidust on vege. Ideaalne, sest Eestis tähendab vege toit kuskil söögikohas enamasti lihtsalt salatit.

Minu jaoks on toit siin väga tähtis faktor ja üritan enamus oma head toidud ka üles pildistada ja soovitan seda kõigil teha. Muidu lihtsalt läheb meelest ära see mõnus kogemus. Eks muidugi ma võin vahel välja paista nagu instagrammipede, kes igat oma toitu pildistab, aga mis siis ikka, kui nii siis nii.

Toidu pildistamine on suhteliselt lihtne, aga vajab ikkagi natuke mõtlemist, sättimist ja aega. Üritan leida huvitavaid valguseid, et tuua välja toidu eripärasid või just toidu söömise aega. Näiteks see hommikueine. Kui toit lauale toodi, siis ei olnud midagi erilist, aga nägin kõrval lauas ilusat hommikuvalgust ja läksin tegin seal selle klõpsu ära.

DSC01415

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/5, 1/400 sek, ISO 160.

Nagu igal muul objektil on ka toidul oma sügavus ja faktuur. Valgus on just see mis aitab neid välja tuua. Kodus stuudiovälkudega pildistades panen ühe valguse kindlasti kontrasse(tähendab, et valgus on toidu taga ja suunatud kaamera poole) see tekitab kaamera poole varjud ja toob sügvuse välja. Teine valgus kas paremale või vasakule ja palju nõrgemalt, et varjud täiesti kotti ei jääks, aga päris ära ka ei kaoks. Tulemuseks ilus ja isuäratav pilt. Seda sama skeemi saab ka väga lihtsalt reisides kasutada. Kui sa oled restorani kaitsva katuse all päikese eest peidus, siis kaamerasse tulevaks valguseks on õuest tulev päike ja lisavalgusena saab lihtsasti kasutada suvalist valget paberit. Aseta valge paber kas enda poole toitu või siis mõnele küljele, paber toimib kui peegeldi ja teeb varjud pehmemaks. Tulemuseks on tavaliselt hea pilt(enamasti, mitte alati).

DSC02762

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/2, 1/50 sek, ISO 50.

DSC01325

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/3,5, 1/320 sek, ISO 640.

Mängi kindlasti avadega ja leia vastavalt olukorrale õige lahendus. Ma üritan alati kõige suurema avaga pildistada, tehes teravaks ainult väikese osa pildist.

DSC03891

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/2, 1/640 sek, ISO 200.

DSC01679

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/2, 1/400 sek, ISO 500.

DSC01957

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/2, 1/400 sek, ISO 500.

Meeldib ka pildistada otse ülevalt alla, mis natuke on sarnane keskkonnaportreele, kuna sa jätad pildile ka lauda ja toidu ümber olevaid esemeid. Viktor Koshkin ütles mulle kunagi hästi, tootefoto on sama nagu inimese pildistamine, sa lood selle eseme portree. Portree, võttes arvesse objekti eripärasid ja kõiki aspekte mis teevad sellest asjast just selle asja nagu me seda tunneme. Peale seda lauset, olen alati tooteid pildistanud samamoodi nagu inimesi, jättes kõrvale selle igavuse mis vahest tootefotode tegemisega kaasas võib käia. Mõni armastab tootefotosid ja mõni vihkab, arvan et see on suhtumise küsimus.

DSC03699

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/3,2, 1/640 sek, ISO 1600.

DSC03708

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/2, 1/80 sek, ISO 2500.

DSC01953

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/2,8, 1/800 sek, ISO 1000.

DSC02674

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/2, 1/640 sek, ISO 6400.

DSC03221

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/2, 1/1600 sek, ISO 800.

DSC03224

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/4, 1/2000 sek, ISO 6400.

Paar päeva tagasi sain oma elu kõige karmima äikesetormi osaliseks. Istusin rahulikult rannas, kui järsku hakkas tibutama. Kohalikud kohe kiiresti asju pakkima ja randa hülgama. Mina rahulikult istun ja mõttes lohutan ennast, et aega on ja kiiret pole kuhugi. Eksisin rängalt. 2 minutiga oli kerge tibutus arenenud kõige tugevamaks tormivihmaks mida elus kogenud olen.

Muidugi ei olnud mul midagi muud kaasas, kui lihtsalt kaamera üle õla, ei mingit kotti kuhu seda peita. 3 minuti pärast peale tibutamist olin sama märg nagu oleks riietega ujuma läinud. Ühtegi taksot ei olnud saada ja kõik restoranid/kohvikud olid kiirelt uksed sulgenud. Üritasin kaamerat iga hinna eest kaitsta, aga tulutult. Vesi pressis igalt poolt läbi ja kaamera oli täiesti läbi ligunenud. Kiirelt aku tagant ära, et ei tekiks mingit lühise võimalust.

Olin kindel, et nüüd ongi selle kaamera eluiga läbi. Aga ei, väike vapper RX1 jätkas hommikul ilusti mu teenimist ja tundsin veel suuremat kiindumust selle vastu. Annan 10 punkti kümnest Sonyle, tema vastupidavusele igasugustes ilmastikutingimustes.

AUTO WB tegi hommikul veidraid trikke ja üritas kõiki pilte roheliseks muuta. Hiljem selgus, et olin juhuslikult AUTO WB korrektsiooni natuke rohelisemaks keeranud, seda enda teadmata. Aga see väike asi tundus kaamera suremise mõtte kõrval suhteliselt tühine. Niiet kaamera pidas vastu ja elu läheb edasi.

 Vaata kõiki “Kompaktkaameraga indias” artikleid siit

Päästeingel Pentax K-30 peegelkaamera sees – JPG salvestamine RAW failiks pärast pildistamist
autor: Lauri Veerde

Pentax K-30 peegelkaameral on üks kasulik omadus, mida ei ole teadaolevalt ühelgi teisel peegelkaameral. Nimelt lubab see salvestada viimati pildistatud JPG kaadri kõrvale soovi korral ka RAW faili. Tagantjärele – ilma, et meil algselt RAW faili salvestamine sisse lülitatud oleks olnud.

See omadus võib eriti kasulikuks osutuda näiteks siis, kui me tavalisi JPG faile pildistades tabame mõne kordumatu kaadri, kuid säriparameetrid on pisut valed või sooviksime lihtsalt suurepärasest hetkest järeltöötluses maksimumi välja pigustada. Sel juhul saamegi lihtsalt mõne nupuvajutusega JPG kõrvale ka RAW faili salvestada. Ardo näitab ette ka:

Palun kliki video vaatamiseks siia

Pentax K-30 Photopointis

Olympus PEN E-P5 tõstab hübriidkaamerate latti kõrgemale
autor: Lauri Veerde

ID: 4179

Olympus esitleb täna peegelkaamerat, mille välimus pakatab ehedast retrostiilist ning sisemus suurepärastsest omadustest. Olympus PEN E-P5 on kompaktse PEN-seeria kõige võimekam aparaat. Oma 16 MP sensori on see pärinud eelmisel aastal esitletud ja tehnikaülevaadete poolt taevani kiidetud OM-D kaamera seest. Sellele lisab EP-5 terava pildiga puutetundliku nurga alla seatava LCD-ekraani, viiesuunaliselt toimiva värinastabilisaatori, 1/8000 sek maksimaalse säriaja, WiFi funktsionaalsuse ja veel nii mõndagi muud.

Kaamera juhtnuppude funktsionaalsemaks muutmisega on samuti palju vaeva nähtud – näiteks on aparaadil kaks valikuketast, mis mõlemad toimivad alla vajutades nupuna. Olympus PEN E-P5 hübriidkaamerat on hõbedases, mustas ja valges värvitoonis poodidesse oodata juunikuus. Ametlikuks kere hinnaks Euroopas on Olympus välja reklaaminud 1000€

Palun kliki video vaatamiseks siia

Olympus PEN E-P5 hübriidkaamera olulisemad omadused

  • 16MP 4/3 formaadis MOS sensor
  • 5-suunaliselt toimiv värinastabilisaator automaatse küljelt-küljele liigutamise tuvastusega
  • ISO 100 -  25 600
  • Sarivõte kuni  9 kaadrit sekundis (5 kaadrit sekundis autofookusega)
  • Väga hea lahutusvõimega terava pildiga ja puutetundlik 3″ LCD ekraan. kallutatav 80° üles- ja 50° allapoole
  • Kaamera näitab fookuses olevaid alasid ekraanil säbruliselt (focus peaking)
  • Kiireim säriaeg: 1/8000, välgusünkro:  1/320 sek
  • Kaks valikuketast (1 ees ja teine taga)
  • Sisseehitatud intervalomeeter time-lapse fotograafia jaoks
  • Sisseehitatud Wi-Fi abil saab kasutada nutitelefoni distantspäästikuna (aga ainult iAuto režiimis) ning saata pilte kaamerast tahvelarvutisse või nutitelefoni
  • Juurde ostetava lisatarvikuna VF-4 elektrooniline pildiotsija: 2.36M piksliga LCD ekraan, 0.74x suurendust, lähedussensor

Olympus PEN E-P5 hübriidkaamera tootefotod

ID: 3984

ID: 3990 ID: 3984

News1

News5

ID: 3924

ID: 3888

ID: 3934

ID: 3936

ID: 4174

ID: 4175

ID: 4179

 

Pentax K-30 peegelkaamera – vett ei karda
autor: Lauri Veerde

Kui sa soovid pildistada ilusamaid pilte, siis kuluks sulle kindlasti ära hea kaamera. Näiteks peegelkaamera. Kuid milline neist?

Ma ei tea, milline neist sulle täpselt sobiks. Mida ma aga tean, on see, et algtaseme digipeegli otsinguil ei tohiks kindlasti kahe silma vahele jätta Pentax K-30 peegelkaamerat. Lisaks suurepärasele pildikvaliteedile, avarale pildiotsijale ja kõigele muule on sel veel üks väga oluline omadus, mida ei ole ühelgi teisel selle klassi peegelkaameral: ilmastikukindel korpus.

See tähendab, et Pentax K-30 ei karda vett. Ardo näitab:

Palun kliki video vaatamiseks siia

Pentax K-30 Photopointis