Pentax K-30 peegelkaamera – sensorinihutusega kadreerimine
autor: Lauri Veerde

Tavaliselt kadreeritakse pilt paika kaamerat liigutades. Pentax K-30 peegelkaameraga saab aga kadreerida nii, et kaamera seisab täiesti paigal – liigub hoopis sensor kaamera sees. Nii saab kaadri päris täpselt paika seada olukordades, kus kaamera on statiivile kinnitatud ning täpne kadreering on ülioluline.

Teatud juhtudel võib see omadus ilmselt üsna kasulikuks osutuda. Teatud juhtudel mitte. Tegelikult demonstreerib see üsnagi ekstreemne näide kujukalt Pentax K-30 olemust. See on kaamera, mille loomisel ei ole tagasi hoitud funktsioonide ja omadustega. Mida enam sina kui fotograaf pildistades arened, seda enam avastad selles kaameras uusi kasulikke võimalusi. Ilma, et peaksid minema poest uut kaamerat hankima.

Palun kliki video vaatamiseks siia

Pentax K-30 Photopointis

Pentax K-30 peegelkaamera – roheline nupp päästab kiires pildistamisolukorras
autor: Lauri Veerde

Pentax K-30 peegelkaamera peal, mugavalt otse päästiku kõrval on üks pisike roheline nupp. Sellele vajutades lülitub kaamera koheselt automaatrežiimi ja seab vastavalt kaadrile õige särituse – ükskõik millises režiimis või seadetega kaamera parajasti on. See tähendab, et ükski sündmus ei jää kiires olukorras jäädvustamata. Ardo näitab:

Palun kliki video vaatamiseks siia

Pentax K-30 Photopointis

Kevadise fotokonkursi piltide vastuvõtuaeg pikenes mai lõpuni
autor: Lauri Veerde

Sony-Kevad copy

Sel aastal tuli kevad hilja. Kui “Canoni kevadfoto 2013″ fotokonkurss Snäpi pildipangas algas, oli veel üsna paks lumi maas. Tõeliselt roheliseks on loodus muutunud alles viimase nädala jooksul. Oleks kahju nüüd, kus kevad tõeliselt oma selga sirutamas on, konkursile riiv ette lükata. Otsustasime erakorraliselt, et seda me ei tee. Selle asemel pikendame “Canoni kevadfoto 2013″ fotokonkursi piltide vastuvõtmise aega paari nädala jagu – 31. maini. Võidutööd kuulutatakse vastavalt välja 7. juunil.

Pane ka enda ilusamad kevadpildid konkursile – peaauhinnaks on 1179€ väärtuses kaamerakomplekt Canonilt. Konkursi leiad Snäpi veebilehelt.

konkurss-auhinnad

Kompaktkaameraga Indias 15. Toidu pildistamine
autor: Renee Altrov

DSC01897 copy

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/11, 1/400 sek, ISO 125.

Ei teagi kuidas alustada, teema on nii mõnus, et tekib kohe raskusi enda väljendamisega. Ma ei ole kunagi nii head toitu söönud, kui siin Indias. Ja head toitu on tavaliselt palju kergem ka pildistada.

DSC03226

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/2,8, 1/2000 sek, ISO 1000.

Reisides teistesse kultuuridesse on üks suuremaid kokkupuutepunkte sinu ja sihtkohaga just toit. Sellest ei saa üle ega ümber, sa pead sööma ja sa pead jooma, midagi pole teha. Muidugi on alati võimalus minna mõnda ülemaailmsesse toiduketti ja võtta samasugust toitu mida kodus sööd, aga sellel ei ole mingit mõtet.

Olen muidu suhteliselt lihtsööja, armastan lihtsaid toite ja üritan vältida liha, India on just minule täpselt paras. Terve nende toidukultuur on väga lihtne, aga perfektselt paigas. 90% india toidust on vege. Ideaalne, sest Eestis tähendab vege toit kuskil söögikohas enamasti lihtsalt salatit.

Minu jaoks on toit siin väga tähtis faktor ja üritan enamus oma head toidud ka üles pildistada ja soovitan seda kõigil teha. Muidu lihtsalt läheb meelest ära see mõnus kogemus. Eks muidugi ma võin vahel välja paista nagu instagrammipede, kes igat oma toitu pildistab, aga mis siis ikka, kui nii siis nii.

Toidu pildistamine on suhteliselt lihtne, aga vajab ikkagi natuke mõtlemist, sättimist ja aega. Üritan leida huvitavaid valguseid, et tuua välja toidu eripärasid või just toidu söömise aega. Näiteks see hommikueine. Kui toit lauale toodi, siis ei olnud midagi erilist, aga nägin kõrval lauas ilusat hommikuvalgust ja läksin tegin seal selle klõpsu ära.

DSC01415

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/5, 1/400 sek, ISO 160.

Nagu igal muul objektil on ka toidul oma sügavus ja faktuur. Valgus on just see mis aitab neid välja tuua. Kodus stuudiovälkudega pildistades panen ühe valguse kindlasti kontrasse(tähendab, et valgus on toidu taga ja suunatud kaamera poole) see tekitab kaamera poole varjud ja toob sügvuse välja. Teine valgus kas paremale või vasakule ja palju nõrgemalt, et varjud täiesti kotti ei jääks, aga päris ära ka ei kaoks. Tulemuseks ilus ja isuäratav pilt. Seda sama skeemi saab ka väga lihtsalt reisides kasutada. Kui sa oled restorani kaitsva katuse all päikese eest peidus, siis kaamerasse tulevaks valguseks on õuest tulev päike ja lisavalgusena saab lihtsasti kasutada suvalist valget paberit. Aseta valge paber kas enda poole toitu või siis mõnele küljele, paber toimib kui peegeldi ja teeb varjud pehmemaks. Tulemuseks on tavaliselt hea pilt(enamasti, mitte alati).

DSC02762

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/2, 1/50 sek, ISO 50.

DSC01325

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/3,5, 1/320 sek, ISO 640.

Mängi kindlasti avadega ja leia vastavalt olukorrale õige lahendus. Ma üritan alati kõige suurema avaga pildistada, tehes teravaks ainult väikese osa pildist.

DSC03891

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/2, 1/640 sek, ISO 200.

DSC01679

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/2, 1/400 sek, ISO 500.

DSC01957

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/2, 1/400 sek, ISO 500.

Meeldib ka pildistada otse ülevalt alla, mis natuke on sarnane keskkonnaportreele, kuna sa jätad pildile ka lauda ja toidu ümber olevaid esemeid. Viktor Koshkin ütles mulle kunagi hästi, tootefoto on sama nagu inimese pildistamine, sa lood selle eseme portree. Portree, võttes arvesse objekti eripärasid ja kõiki aspekte mis teevad sellest asjast just selle asja nagu me seda tunneme. Peale seda lauset, olen alati tooteid pildistanud samamoodi nagu inimesi, jättes kõrvale selle igavuse mis vahest tootefotode tegemisega kaasas võib käia. Mõni armastab tootefotosid ja mõni vihkab, arvan et see on suhtumise küsimus.

DSC03699

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/3,2, 1/640 sek, ISO 1600.

DSC03708

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/2, 1/80 sek, ISO 2500.

DSC01953

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/2,8, 1/800 sek, ISO 1000.

DSC02674

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/2, 1/640 sek, ISO 6400.

DSC03221

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/2, 1/1600 sek, ISO 800.

DSC03224

Foto pildistatud Sony RX1 kompaktkaameraga. f/4, 1/2000 sek, ISO 6400.

Paar päeva tagasi sain oma elu kõige karmima äikesetormi osaliseks. Istusin rahulikult rannas, kui järsku hakkas tibutama. Kohalikud kohe kiiresti asju pakkima ja randa hülgama. Mina rahulikult istun ja mõttes lohutan ennast, et aega on ja kiiret pole kuhugi. Eksisin rängalt. 2 minutiga oli kerge tibutus arenenud kõige tugevamaks tormivihmaks mida elus kogenud olen.

Muidugi ei olnud mul midagi muud kaasas, kui lihtsalt kaamera üle õla, ei mingit kotti kuhu seda peita. 3 minuti pärast peale tibutamist olin sama märg nagu oleks riietega ujuma läinud. Ühtegi taksot ei olnud saada ja kõik restoranid/kohvikud olid kiirelt uksed sulgenud. Üritasin kaamerat iga hinna eest kaitsta, aga tulutult. Vesi pressis igalt poolt läbi ja kaamera oli täiesti läbi ligunenud. Kiirelt aku tagant ära, et ei tekiks mingit lühise võimalust.

Olin kindel, et nüüd ongi selle kaamera eluiga läbi. Aga ei, väike vapper RX1 jätkas hommikul ilusti mu teenimist ja tundsin veel suuremat kiindumust selle vastu. Annan 10 punkti kümnest Sonyle, tema vastupidavusele igasugustes ilmastikutingimustes.

AUTO WB tegi hommikul veidraid trikke ja üritas kõiki pilte roheliseks muuta. Hiljem selgus, et olin juhuslikult AUTO WB korrektsiooni natuke rohelisemaks keeranud, seda enda teadmata. Aga see väike asi tundus kaamera suremise mõtte kõrval suhteliselt tühine. Niiet kaamera pidas vastu ja elu läheb edasi.

 Vaata kõiki “Kompaktkaameraga indias” artikleid siit

Päästeingel Pentax K-30 peegelkaamera sees – JPG salvestamine RAW failiks pärast pildistamist
autor: Lauri Veerde

Pentax K-30 peegelkaameral on üks kasulik omadus, mida ei ole teadaolevalt ühelgi teisel peegelkaameral. Nimelt lubab see salvestada viimati pildistatud JPG kaadri kõrvale soovi korral ka RAW faili. Tagantjärele – ilma, et meil algselt RAW faili salvestamine sisse lülitatud oleks olnud.

See omadus võib eriti kasulikuks osutuda näiteks siis, kui me tavalisi JPG faile pildistades tabame mõne kordumatu kaadri, kuid säriparameetrid on pisut valed või sooviksime lihtsalt suurepärasest hetkest järeltöötluses maksimumi välja pigustada. Sel juhul saamegi lihtsalt mõne nupuvajutusega JPG kõrvale ka RAW faili salvestada. Ardo näitab ette ka:

Palun kliki video vaatamiseks siia

Pentax K-30 Photopointis