Karbist välja: Pentax K-3
autor: Silver Pik

Pentax_K-3_karbist_välja_avang2

Kui Lauri aasta esimestel päevadel Pentax K-5 II peegelkaamerat karbist välja kiskus, siis ma mõtlesin: Pentax, kuhu nüüd edasi. Edasi selles mõttes, et K-5 II oli ainult natuke täiustatud K-5. Kaamerad on ju pea identsed – siit sealt kosmeetiliselt parandatud, kuid kered peale mudelinimetuse äravahetamiseni sarnased. Peale 11 kuud mõtte otsas istumist maandus minu töölauale Pentax K-3, millel veel värske tehasest tulnud kaamera lõhn küljes. Seda karbist välja võtma hakates meenusid kõik eelmiste mudelite negatiivsed ning positiivsed emotsioonid ning lootsin omaette, et K-3 on vähemalt niipalju parem, et tasub uut mudelinimetust peale panna. K-3 peegelkaamerat pihku haarates pidin aga nentima tõsiasja, et Pentax hüppas lausa enda varjust üle selle mudeliga. Mitte ainult enda varjust, vaid tuletas ka teistele kaasmaallastele tõusva päikese maal, et Pentax pole ajaloo prügikasti kadunud (mitte, et me niimoodi arvaks; teised tootjad kipuvad ära unustama, et nende plastikust “mängukaamerate” kõrval on olemas ka tõsine tööloom).

 

Pentax K-3 tähtsamad parameetrid ning võrdlus K-5 II mudeliga:

 

Pentax K-3

Pentax K-5 II

24.3 MP CMOS sensor

16.3 MP CMOS sensor

Sensorinihutuse teel toimiv värinastabilisaator

Sensorinihutuse teel toimiv värinastabilisaator

Valitav AA filter

Fikseeritud AA filter; K-5 IIs ilma AA filtrita

Magneesiumsulamist valmistatud ilmastikukindel korpus

Magneesiumsulamist valmistatud ilmastikukindel korpus

3,2″ LCD-ekraan, 1 037 000 px

3″ LCD-ekraan, 921 000 px

Optilise pildiotsija suurendus 0.95×, kaadri katvus 100%

Optilise pildiotsija suurendus 0.92×, kaadri katvus 100%

SAFOX XI autofookussüsteem

Tööulatus (-3EV kuni +18EV)

29 teravustamispunkti, neist 25 rist-tüüpi

SAFOX X autofookussüsteem
Tööulatus (-3EV kuni +18EV)
11 teravustamispunkti, neist 9 rist-tüüpi

14-bit RAW failid (DNG või PEF formaadis)

14-bit RAW failid (DNG või PEF formaadis)

ISO 100 – 51200

ISO 100 – 12800

Laiendatav kuni ISO 51200

Säriajad: 1/8000 – 30 sek

Säriajad: 1/8000 – 30 sek

8,3 kaadrit/sek sarivõte

7 kaadrit/sek sarivõte

FullHD 1920 × 1080 50i

FullHD 1920 × 1080 25p

   

3.5 mm mikrofonipesa
3.5 mm kõrvaklappide väljund
kaugjuhtimispuldi pesa
välgusünkro pesa

3.5 mm mikrofonipesa
kaugjuhtimispuldi pesa
välgusünkro pesa

Elektrooniline lood

Elektrooniline lood

2 mälukaardipesa

FLU kaardiga nutiseadmest juhtimine

 

 

Nagu näha, on erinevused suuremad, kui ainult kosmeetilised. Uue mudeliga muudeti tegelikult päris palju ning lisati nii mõnigi kasulik lisafunktsioon. Nüüd on jällegi aeg minna Pentax K-3 karbi kallale.

Pentax_K-3_karbist_välja_pakend

Pentax_K-3_karbist_välja_karp

Klassikaline Pentaxi pakendus – hall karp, tooted sees. Egas karp pole tähtis, vaid ikkagi karbi sisu.

Pentax_K-3_karbist_välja_karbi_sisu

Karbist leiame Pentax K-3 peegelkaamera, liitiumaku D-LI90, akulaadija D-BC90, kaamerarihma, akulaadija toitekaabli, pildiotsija katte (see pisike must jublakas pannakse pildiotsijale ette, et läbi pildiotsija valgust kaamerasse ei lekiks ning näiteks öövõtteid ei rikuks), tarkvara CD, garantiitalongi ning täispika maakeelse juhendi.

Pentax_K-3_karbist_välja_kere_eest

Pentax K-3 on võrreldes oma eelkäijaga saanud uue sensori 24,3 megapikslise sensori. Kuidas selle dünaamika ning mürataluvusega olema saab – eks seda näita aeg. Esimesed kiirülevaated, mis internetis pihku on jäänud, näitavad Pentaxi jätkuvat ülemvõimu ning K-3‘e võrreldakse isegi Nikon D610, D7100 ning vabalt Canon EOS 70D ja vanakese EOS 7D‘ga.

Sensori disainis on tehtud veel üks põhimõtteline muudatus – nimelt on sellel eest võetud anti aliasing filter – täpselt nagu Pentax K-5 IIs puhul tehti. Kui kasutajal on kaadris peen muster ning tekib moiré efekt, siis on võimalik antud filtri simulatsioon sisse lülitada. Sel juhul kasutatakse ära niikuinii kaameras olevad sensori liigutusmehhanisme, et pilt selge tuleks. Samas anti aliasing filtri välja lülitamisel saame väga suure teravuse.

Eelnevatel Pentaxitel sai ette heita nõrka teravustamissensorit. K-5 II parandas seda probleemi tublisti, kuid K-3 on veel parem. Uuel mudelil on teravustamispunkte lausa 29 (jah, ma tean, Nikonitel-Canonitel on neid 39 kuni 51), kuid nendest 29′st on 25 rist-tüüpi (ning eriti tundlikud valgusele). Seega hämaras (pea pimedas) teravustamine on läinud veel paremaks.

Pentax_K-3_karbist_välja_akukamber

Pentax_K-3_karbist_välja_mälukaardid

K-3 kasutab sama D-LI90 liitiumakut, mis on K-5/K-5 II sees. Aku vastupidavus on välku kasutamata ca 720 kaadrit, mis on selline keskpärasest parem tulem antud klassis. Suureks uuenduseks (Pentaxi mõistes) on kahe mälukaardi samaaegne kasutamine. Nimelt on kaameral kaks SD kaardi pesa, kuhu saab panna SD/SDHC/SDXC kaarte ning ka Eye-Fi või FLU (võimaldab nutitelefonist kaamerat juhtida) kaarte. Lisaks on mälukaardipesa all distantspäästiku ühendamise pesa.

Neid luuke hoolikamalt vaadates on näha, et kummitihendid on vahele pandud. Täpselt nagu eelnevat K-X ja K-XX seeria kaamerad, on ka K-3 tihendatud igatepidi ning sellega hoitakse tolm ning niiskus väljas. Mitte ainult niiskus. Mina isiklikult olen sõbra K-5 kaamerat Läänemere lainetes liivast puhtaks pesnud – ei juhtunud sellega midagi. Pentaxi sõnul on K-3 sama ilmastikukindel, kui K-5 II oli, seega saab seda ikka täitsa äärmistes tingimustes kasutada.

Pentax_K-3_karbist_välja_grip

Pentax_K-3_karbist_välja_pealt

K-3 juures on muudetud ka käepideme disaini natuke. Võrreldes K-5′ga on see natuke sügavam ja paksem, samal ajal on tehtud süvendus eesmises ääres suurem. Kuna kõrgus on võrreldes eelmise mudeliga jäetud muutmata, siis on jätkuvalt päevakorras olukord, kus ei ole kusagile viimast sõrme panna. Seda eriti siis, kui käed on natuke suuremad.

Pentax_K-3_karbist_välja_tagumine paneel

K-3 tagumiselt küljelt on uued tuuled tõsiselt üle käinud ning kohe ei teagi, millisest otsast nende nuppude tutvustamisega alustada. Kõige lihtsam selle edasi andmiseks oleks panna mõlemad kaamerad kõrvuti. Vasakul on K-3 ning paremal K-5 II:

Pentax_K-3_karbist_välja_tagumine paneel_k-3-k5II

Piltide taasesitus nupp on jäetud sama koha peale, kuid selle kõrval olev piltide kustutamise nupp on pildistamisrežiimis muudetud valgusmõõtja režiimi nupuks (K-5 II puhul oli see pildistamisrežiimi ratta all olev hoob). Teisele poole pildiotsijat on pandud eraldi nupp filmimiseks/Live View režiimi lülitamiseks. Varasemalt teravustamispunktide valiku nupp on muudetud hoopis Live View / videorežiimi valikuhoovaks (nagu näiteks Canon kasutab). Eraldiseisev teravustamise nupp on toodud AF-L / AE-L lüliti kõrvale ülemisele äärele. Autofookuse valikulüliti ise on viidud kaamera küljele AF/MF lüliti kohale – seda alla vajutades saab eesmisest režiimirattast valida AF meetodi ning tagumisest valida teravustamisala/punkte.

Neljasuunaline nuppudeblokk on saanud ka värskemat hingamist. AF punkti valik keskelt on toodud eraldi lüliti alla (taasesitusrežiimis lihtsustab see aga failide kopeerimist kaartide vahel).

Ekraan on uuel mudelil 0,2″ suurema diagonaaliga – nüüd on selleks lausa 3,2″. Punktide arvu ekraanil on samamoodi tõstetud: 921 tuhande pealt 1,037 miljoni peale. Muidu täpselt samamoodi suure vaatenurgaga, kriimustuskindla AR kattega õhuvaheta klaas.

Info nupu tööpõhimõte on jäetud samaks: esimene vajutus kuvab täpsema info, teine vajutus loodi ning kolmas vajutus kuvab ette valikumenüü, kust saab ekraani ka täitsa välja lülitada.

Pentax_K-3_karbist_välja_režiimiratas

Pentax_K-3_karbist_välja_lisaekraan

Režiimiratta lukustusmehhanism on ka uue loogika saanud. Varasemalt pidi nuppu all hoidma, et seda pöörata. Nüüd saab samamoodi või siis keerata alt hooba, mis päästab režiimiratta vabalt pöörlema. Teisel pool pentaprisma kühmu on antud seeriale omane LCD ekraan koos lisanuppudega.

Pentax_K-3_karbist_välja_pesad

Pentax_K-3_karbist_välja_heli

Uuel kaameral ei ole koonerdatud võimalike laienduspesadega. Kui välgukinga saab otse ühendada Pentax GP-1 GPS mooduli, siis külje peal on USB 3.0 standardile vastav USB pesa, microHDMI väljund ning ka välise toite sisend. Jah, sarnaselt eelnevatele Pentaxitele saab ka K-3 panna võrgutoitele otse, ilma et peaks panema mingi veidra adapteri aku asemele. Üleval on eraldi luugi taga välise mikrofoni sisend ning eespool leiab kõrvaklapiväljundi. Paistab, et Pentax hakkab ka lõpuks rõhku panema peegelkaameraga filmimisele. 

Natuke tagapool paistavad meil silma ka muud nupud-lülitid pesad. Ülemine neist avab kaamera sisseehitatud välku ning selle all on PC-sünkro pesa stuudiovälkude ühendamiseks kaabliga. RAW/Fx nupp on sama funktsionaalsusega, mis oli ka K-5 kaameral:
Vaikimisi lülitub sellele nupule vajutades sisse RAW failide pildistamiskäsklus. Soovi korral võib aga selle nupu seadistada ümber tegemaks ühte viiest lisafunktsioonist:

  1. Särikompensatsiooni muutmine
  2. Teravussügavuse eelvaade LCD-ekraanil
  3. Elektroonilise loodi kuvamine
  4. Kadreerimise peenhäälestus sensorinihutamise abil
  5. Välise GPS seadme valikud

Uuendatud on AF juhtimise põhimõtteid. Hoova pealt saab valida ainult selle, kas kaamera teravustab ise või teeb seda kasutaja (kruvimehhanismidega objektiivide puhul; need objektiivid, millel mootor objektiivi sees, on valik ikkagi objektiivi korpuselt). AF mode nuppu all hoides saab aga valikurattaga erinevaid režiime valida.

K-3-menüü

Uue korporatsiooni omandisse minek pole õnneks kasutajaliidesele mõju avaldanud ning kõik on jätkuvalt Pentaxile omane. Midagi väga keerulist siin ei ole, lihtne ja loogiline seadistada – peaks ütlema, et täitsa intuitiivne.

Pentax_K-3_karbist_välja_viimane

Hea meel on näha, et Pentax ei ürita konkurente trumbata üle enam soodsa hinnaga vaid keskendub 100% toote funktsioonidele ning kvaliteedile. See, et K-3 oma lähimatest konkurentidest D7100 ning EOS 70D‘st 100€ kallim (soodushinnad välja jätta, jääb hinnaerinevuseks 50€ maksimaalselt) on, pole mingi näitaja arvestades kaamera eeskujulikke funktsioone. Sellega saab väga edukalt nüüd filmida (parem kogemus tuleb SDM mootoriga objektiividega) ning veel mugavamalt pildistada. Korralik ilmastikukindel kere, valitav AA filter, hästi seadistatav ning mugav kasutada – no mida enamat sa võiksid tahta ühest 1300€ kaamerast.

Pentax K-3 Photopointis alates 1299€

Osta Canoni kaamera ja osale 250€ kinkekaardi loosimisel
autor: Jürgen Veerme

Canon_Nordic_PerfectP_bnr_560x245_EST (1)

Kui Sul oli plaanis lähiajal Canoni tooteid soetada, siis on uus Canoni poolt käivitatud kampaania mõeldud just Sulle. Perioodil 11.11 – 31.12.2013 Canoni kampaaniatooteid ostes on Sul võimalus osaleda loosimises, kus hea õnne korral võid võita 250€ kinkekaardi.

Kampaanias osalevad kõik Canoni EOS- süsteemiga kaamerad, PowerShot SX-, G- ja S- seeria kaamerad, IXUS kompaktkaamerad ning LEGRIA HF R-seeria videokaamerad. Loosimises osalemiseks tuleb ost registreerida veebiaadressil www.canon.fi/kampaaniad.

Lisaks saavad kampaaniatoodete ostjad ka 10GB tasuta salvestusruumi Canoni teenuses iMAGE GATEWAY. Täpsemad juhised teenuse kasutamiseks on kirjas toote pakendil.

Kampaania reeglite kohta leiad lisainfo SIIT

Karbist välja: Fujifilmi hübriidkaamerad X-A1 ja X-M1
autor: Lauri Veerde

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-12

Lubage tutvustada kahte fotokaamerat, mille ainsaks oluliseks erinevuseks on pildisensor. Ülal pildil paremal pool näeme äsja Photopointi jõudnud Fujifilmi soodsaimat hübriidkaamerat Fujifilm X-A1. Ainsana Fujifilmi neljast hübriidkaamerast on selle seest tavalist tüüpi, Bayeri värvifiltriga sensor. Paremal pool on aga musta rüütatuna Fujifilm X-M1, mis võib uhkust tunda enda X-Trans tüüpi sensori üle. Täpselt samasugune on ka Fujifilmi vingemate hübriidide X-E2 ja X-Pro1 sees. 

Kui kõrvale jätta seesama sensor – ning ka pinnaviimistluse erinevus – on need kaks kaamerat teineteisega identsed. Hinna poolest maksab aga X-M1 koguni 200€ enam. Kas on X-Trans sensor siis tõepoolest ka nii palju parem? Kohkumisega leiame internetist selles küsimuses väga vastukäivaid arvamusi. Paljud kirjutavad ja näitavad testfotosid, mis viitavad hoopis sellele, et hoopis see soodsama hinnaga X-A1 kaamera suudab pildistada märgatavalt detailsemat pilti samas kui X-Trans sensor toodab pildile häirivaid artefakte. Sellel teemal on huvitav lugeda näiteks seda Dpreview foorumi jutuajamist, mis kohati päris kuumaks kisub. Samas on ka arvamusliidreid, kes tunnistavad hoopis X-M1 sees kasutatud X-Trans sensori paremaks  – nii detailide kui ka tonaalsuse mõttes.

Karbist-välja pildilugudes me tavaliselt fotokvaliteeti ei vaatle. 200€ on aga suur hinnavahe ning kuna selle erinevuse taga ainult see sensor on, siis – andke andeks – ei saa ma siin kuidagi üle väiksest pildikvaliteedi testist. Ehk siis saan ka valgust heita sellele, kas X-M1 kaamera eest tõepoolest 200€ enam väärt on. Esmalt aga vaatame, mis kaameratel karbis kaasas on ning millised need väliselt välja näevad. 

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-1

Võtame siin karbist välja kaks erinevat komplekti. Esiteks X-M1 kaamera koos 16-50mm F/3.5 – 5.6 suumobjektiivi ja 27mm F/2.8 fiksobjektiiviga. Teiseks X-A1 kaamera koos 16-50mm F/3.5 – 5.6 suumobjektiiviga.

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-2

Vasakul X-M1, Paremal X-A1. Kuna X-A1 on ainult ühe objektiiviga komplekt, siis on lisaobjektiivi koha täitnud aku.

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-3

Lisatarvikud on kahel kaameral täpselt samasugused. Kasutusjuhend ja CD-plaat, kus peal MyPix Studio pilditöötlustarkvara ja RAW failide konverter. Laadimisadapter, liitiumaku, toitekaabel, kaamerarihm ja varjuk 16-50mm suumobjektiivi jaoks.

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-4

Fujifilmi hübriidkaamerate retrolik välimus on teada-tuntud ning erandiks pole ka see duo. Visuaalselt on kaamerad kahtlemata väga ilusad, kätte võttes pole aga X-M1 ja X-A1 juures tunda seda X-E1 ja X-Pro 1 aparaatide tugevat korpust. Pealmine osa võib küll tunduda metall, aga on siiski valmistatud plastikust. Tagumine külg on aga ka juba visuaalselt üsna odava välimusega. Esiküljelt äärtele ulatuv nahaimitatsioon on taas ilus, kuid näppude all ootamatult libe ning jäik.

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-5
Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-7

 

Paremal pool küljel on kaks pisikest augukest – nende taga asuvad kõlarid. Vasakul pool oleva kummist luugikese taga on kaks ühenduspesa – Ülal HDMI ja all USB.

 

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-13

Nagu näha, on kaamerad ka pealtvaates täiesti identsed. Kaks pisikest augukest välgukinga mõlemal pool markeerivad stereomikrofoni asukohti. Vasakult kargab välja välklamp, paremal pool on juhtimiskeskus. Siin näeme ühte Fn-nuppu, mille funktsiooni saab vastavalt enda soovile muuta. Suur valikuratas paremal nurgas on säriaja ja särikompensatsiooni muutmise teenistuses.

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-6

Tagaküljeltki ei paista vähimatki erinevust. Sile plastikpind tuletab meile meelde, et tegemist on siiski Fujifilmi hübriidkamaerate soodsamate esindajatega. Ülal paremas nurgas ulatub valikuratas ebatavaliselt justkui irvakil ääre vahelt välja. Ergonoomiliselt ei ole sellele rattale midagi ette heita. See on nimetissõrmega mugavalt ligipääsetavas kohas ja lisaks on sel veel peale vajutades nupufunktsioon. See näeb seal aga välja nagu mingi võõrkeha, justkui midagi, mis tegelikult peaks olema kaamera sees, aga on kogemata lahtisest august välja vaatama pääsenud.

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-9

X-A1 ja X-M1 kaameratega kaasa tulev standardsuumobjektiiv on varustatud päikesevarjukiga. Hoolimata plastikust bajonetist ja plastikust konstruktsioonist ei saa objektiivi koostekvaliteedile midagi ette heita. Nii suumirõngas kui ka teravustamisrõngas liiguvad sujuvalt ja tihkelt.

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-10
Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-11

 

Siin karbist välja võetava X-M1 hübriidkaameraga on komplektis kaasas ka 27mm F/2.8 fiksobjektiiv. See on juba metalse korpuse ja bajonetiga ning muidugi ka väga pisikene, mistõttu muudab see komplekti oluliselt kompaktsemaks kui standardsuum. 

 

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-8

 

Siit aga paistab see, mis need kaamerad teineteisest eristab ning neile 200€ hinnavahe loob. Sensorid.

 

pic_01

 

X-A1 kaameras on nn tavaline sensor. Valgustundlike pikslite peal on 1) optiline madalpääsfilter ning 2) Bayeri värvifilter kus sama värv kordub üle ühe piksli igas suunas.

pic_03

 

X-M1 kaameral on nn X-Trans sensor (Fujifilmi enda termin), kus 1) optilist madalpääsfiltrit ei ole ning 2) värvifiltris on erinevad värvid pisut korrapäratumalt

X-Trans sensori olulisim eelis teiste sensorite ees on – Fujifilmi sõnul – detailsem ja teravam pilt. Kuna värvifiltrid asetsevad korrapäratumalt, et tekita X-Trans sensorid piltidel selliseid artefakte nagu moiré ja aliasing. Seega pole ka sensori ees vaja madalpääsfiltrit, mis moiré ja aliasing nähtuste vastu võideldes pilti pisut udusemaks muudab. Seega ongi pildid lõpptulemusena teravamad. Teoorias see nõnda ju ongi. Aga tegelikult?

Pildistasin mõlema kaameraga standardset, objektiivide jaoks mõeldud testlehte. Mõlemad fotod on pildistatud statiivilt. 16-50mm objektiiv suumitud 50mm peale. Säriparameetrid on f/8, 1/4 sekundit, ISO 100.

Fujifilm X-A101_x_a1
Fujifilm X-M102_X_m1

 

Vasakul X-A1, paremal X-M1. Piltidele klikkides avanevad need täissuuruses korrigeerimata kujul. Kes suurelt lahti klikkida ei viitsi, saab pilte võrrelda siinsamas all. Siin näeme 100% väljalõiget ülemiste fotode keskmest. Ülal Fujifilm X-M1, all Fujifilm X-A1.

x_a1_vs_x-m1

Ülalolev foto ei jäta mingit kahtlust. X-A1 kaamera pildistab tehaseseadete korral oma tavalise sensoriga teravamaid JPG pilte.

Fotokvaliteedi hindamisel on aga olulised ka muud aspektid, kui pildi teravus pikslitasandil. Seepärast – antagu mulle andeks – ei saanud ma vastu panna ja tegin kaks testpilti ka õues. Lihtsad pildid statiivi pealt manuaalrežiimis. 16-50mm objektiiv suumitud 16mm peale. Säriparameetrid on f/18, 1/4 sekundit, ISO 100.

Fujifilm X-A1x-A1_valjas
Fujifilm X-M1x-M1_valjas

 

Kui ülalolevad pildid täissuuruses lahti klikime, siis näeme ka siin, et X-A1 kaameraga pildistatud fotod on mõnevõrra detailsema joonisega. Tonaalsus on neil piltidel üsna sarnane kuid märgata võib, et X-A1 kaameraga pildistatud foto on kontrastsem ning seetõttu on heledamad alad rohkem üle põlenud:

 

x_a1_vs_x-m1-2

Vasakul väljalõige X-A1 kaameraga pildistatud fotost. Paremal väljalõige X-M1 kaameraga pildistatud fotost. Selgelt on näha, et X-A1 kaamera laseb heledaid alasid rohkem ülesärisse. See on tingitud ilmselt sellest, et JPEG fail luuakse kontrastsem. Loomulikult saame me kaamera seadetest kontrastsust maha keerata – selle tulemusena peaks X-A1 kaamera väljastatava pildi säritus ka pisut paranema.

Seega tuleb selle põgusa pildikvaliteedi sektsiooni lõpul tunnistada, et kui X-M1 kaamera sensor ka on parem, siis JPG-fotodelt see paremus välja ei tule. X-A1 pisut teravam pilt võib vabalt tuleneda mitte sensorist vaid erinevatest JPEG faili loomise algoritmidest. Tegemist on ikkagi algtaseme kaameraga ning siin võib X-A1 puhul olla tegu lihtsalt ületeravustamisega, et algtaseme kasutajale pildid rohkem meelepärased oleks. Lisaks ei ole teravuse vahe suur ning ilma 100%-ni suurendamata pole sellest vahest ehk arugi saada…

Nii me võimegi testima ja oletama jääda, et juuksekarva lõhki ajades pikslitasandil ühte või teist kaamerast konkurendist paremaks kuulutada. Kuid point polegi selles. Point on selles, et X-Trans sensoriga X-M1 maksab 200€ enam kui X-A1. Kuid ei tee selle raha eest vaieldamatult paremaid pilte.

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-14

Miks peaks iga hübriidkamaera omanik kindlasti ka kompaktset fiksobjektiivi omama? Aga seetõttu, et see on mitu korda pisem kui see kõige tavalisem standardsuum. Vasakul näeme X-A1 kaamerat koos 27mm fiksobjektiiviga. Paremal aga X-A1 kaamerat koos 16-50mm standardsuumiga. Objektiiv on lõpuni välja suumitud ning selle külge on kinnitatud päikesevarjuk.

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-21

Fujifilmi hübriidkaameraid on palju kiidetud väga heade välklambi režiimide poolest. Nimelt ei põletavat Fujifilmi välklambid oma sähvatusega nii räigelt pildistatavale näkku nagu mõne teise tootja omad. Seda peab küll ütlema, et kui välklamp nupule vajutades kõrgele kaamera kohale vallandada, jääb aparaadi sisse tagantvaates haigutav kraater. Just nagu oleks keegi aparaadil suure esihamba välja löönud.

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-15

Nii X-A1 kui ka X-M1 kaamera LCD-ekraanid on hea lahutusvõimega: 3″ ekraanile on mahutatud 920 000 pikslit. Samuti saab ekraani oma pesast välja tõmmata ning siis üles- või allapoole kallutada. 

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-19

X-E2 ja X-Pro 1 hübriidkaamerate peal on teatavasti säriajaketas ning ava muutmine käib objektiivi avarõnga abil. Nende kahega võrreldes on X-A1 ja X-E 1 juhtimise poolest põhimõtteliselt erinevad kaamerad. Ava ja säriaega saab muuta modernsel moel valikuketaste abil ning kaamera peal on säriajaketta asemel ketas pildiprogrammide ja särirežiimide vahetamiseks. Seega ongi need aparaadid mõeldud pisut lihtsamat fotoaparaati otsiva fotohuvilise jaoks, kes säriparameetrite muutmise asemel lihtsalt ilusamaid pilte pildistada tahavad. Ka ekraanilt paistev on väga sarnane Fujifilmi kõrgema klassi kompaktkaamerate (X20, XF1) kasutajaliidese väljanägemisele. Ülal on näha kaamerate ekraanile kuvatavad parameetrid manuaalrežiimi korral.

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-17

Kuigi kaamerad on ilmselgelt suunatud lihtsamale kasutajale, tehakse tihti kohustuslikke kõrvalepõikeid keerulisematesse seadetesse. Näiteks kuvatakse pärast igat värvustemperatuuri muutmist ja kinnitamist ekraanile värvustemperatuuri peenhäälestuse aknake.

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-18

Tagaküljel all paremas nurgas olevale Q-nupule vajutades kuvatakse ekraanile 16 kiirvalikut. Neid saab siitsamast neljasuunalise nupukombinatsiooniga valida. Valitud parameetri väärtust saab seejärel muuta ükskõik kumma valikukettaga.

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-16

Põhimenüü on standardse ülesehitusega – nagu Fujifilmil ikka.

 Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-lopp-1

Oma ilusa ja retroliku välimusega püüavad Fujifilmi X-A1 ja X-E1 kaamerad poeletil kindlasti nii tõsisema kui ka veel algaja fotohuvilise pilku. Kui sulle meeldib pildistada avaprioriteedis või manuaalrežiimis, siis on neist kahest siin käsitletud kaamerast aste ülalpool olevad X-Pro1 ja X-E2 kaamerad sinu jaoks muidugi väga sobivad. Seda just enda klassikalise särijuhtimise poolest (avarõngas + säriajaketas). Loomulikult on need aga ka oluliselt kallima hinnaklassi kaamerad. Kui valida tuleks kahe – X-A1 ja X-M1 vahel, siis oleks minu soovitus – võtta X-A1. Selle ainukeseks erinevuseks kallima X-M1 kaameraga võrreldes on sensor. Ning nagu nägime, siis ei pildista see küll ei 200€ ega ka 100€ võrra kehvemaid pilte.

 

Tamron SP 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD – uus teleobjektiiv SP seerias
autor: Silver Pik

Tamron_A011_SP150-600mm_Di_VC_USD_blue

Tamron on üha enam rõhku panema hakanud tootearendusele ning üritab professionaalsete fotograafide südameid võita. Seda mitte poolkaadersensoriga kaameratele soodsaid objektiive tehes, vaid ikka neid objektiive, mida saab vabalt ka Canoni L seeria või samaväärsete Nikkori torude kõrvale panna. Viimased suuremad uudised tulid Tamroni leerist just aasta eest Photokina ajal, mil toodi avalikkuse ette 70-200mm Di VC USD objektiiv. Täna on tähelepanu keskmes aga uuendatud 200-500mm objektiiv, mida on siit-sealt natuke pikendatud ning lisatud uusimad tehnoloogiad.

Pöördume nüüd ajaloost tänapäeva ning võtame luubi alla Tamron SP 150-600mm f/5-6,3 Di VC USD objektiivi. Võrreldes eelmise mudeliga on selle suumivahemikku suurendatud: laiemast otsast 50mm ning teleotsast 100mm, mis peaks pakkuma natuke paindlikuma lähenemise loodusfotograafidele. Nagu objektiivi nimigi ütleb, on see disainitud täiskaader kaameratele, kuid sobib ka poolkaadri ette. Varustatud on see ka optilise stabilisaatoriga kui ka USD (Ultrasonic Silent Drive) teravustamismootoriga. 

Antud objektiivi optiline konstruktsioon on 20 elementi 13 grupis. Eesmises grupis on kolm LD (madala dispersiooniga) elementi, mis peaksid parandama aberratsiooni telefoto asendis. Lisaks on klaasidel eBAND vääristus ning ka BBAR vääristus (nende akronüümide lahtiseletamine võtaks ekraanipinda liiga palju ning annab lugejale liiga vähe, seega jätame selle täna vahele), mis lõpptulemina vähendavad varikujutisi ning sisemist peegeldust. Seda ikka teravama pildi nimel.

Lisaks erinevatele uhkete nimedega lisadele on objektiivis kasutusel ka 9 labaga diafragma. Ava on ümara kujuga ka siis, kui seda kuni kahe stoppi võrra sulgeda – siit hakkavad tulema portreefotod metskitsest, millel on meeldiv bokeh taustal. Objektiiv on varustatud ka teisaldatava statiivikinnitusega, mis hõlbustab statiivilt pildistamist.

Tamron hakkab seda objektiivi valmistama nii Canonile (EF bajonett), Nikonile (F bajonett) kui ka Sonyle (Sony Alpha bajonett). Sony versioon tuleb küll ilma VC stabilisaatorita, kuna antud kaameratel on stabilisaator kere sees olemas.

Täpset infot hinna ning saadavuse kohta veel avaldatud ei ole, seega püsige lainel. Niipea, kui see info avalikustatakse, jagame seda ka Photopointi ajaveebi lugejatega. Kes tahab aga seda objektiivi kohe lähemalt uurida, siis otsi Tamroni boksi Salon de la Photo 2013 messil, mis kestab 7-11. novembrini Pariisis.

Tehnilised andmed:

  • Mudel: A011
  • Fookuskaugus: 150-600mm
  • Maksimaalne ava: f/5-6,3
  • Konstruktsioon: 20 elementi 13 grupis
  • Lähim teravustamiskaugus: 2,7m
  • Maksimaalne suurendus: 0,2×
  • Filtri diameeter: 95mm
  • Läbimõõt: 105,6mm
  • Pikkus: 257,8mm
  • Kaal: 1951g
  • Labade arv: 9 (ümar ava)
  • Minimaalne ava: f/32-40
  • Objektiiviga komplektis: päikesevarjuk, eemaldatav statiivikinnitus
  • Sobib: Canon, Nikon, Sony

Tamroni pressiteade (inglise keeles)

Tamron_A011_SP150-600mm_Di_VC_USD

 

 

Uued objektiivid Pentaxilt – Q bajonetiga lainurk-suum ning esimene Limited seeria suumobjektiiv
autor: Silver Pik

Kõikide nende uute kaamerate nädalapikkust lekkimist internetiavarustes teistelt tootjatelt ning suurest kärast erinevate aparaatide ümber ei tasuks ära unustada ka Pentaxit. Pentax, kes Ricoh’i tiiva all on saanud uut hoogu tootearenduses ning teeb julgemaid samme nii kaamerate kui objektiivide disainimisel (samas siiski tagasihoidlikke, K-01 järglast ehk ei tule kunagi). Agara tootearenduse järel näeb täna ametlikult ilmavalgust lausa kaks uut objektiivi. Üks nendest on Q bajonetiga lainurksuum Pentax Q seeria hübriidkaameratele ning teine, tükkmaad huvitavam objektiiv, on esimene ilmastikukindel suumobjektiiv Limited seeriast. Loe: esimene täielikult ilmastikukindel, mis on samaaegselt esimene suumobjektiiv Limited seerias. Viimane neist on mõeldud K bajonetiga Pentaxi digitaalsetele peegelkaameratele.

Pentax HD DA 20-40mm f/2.8-4 ED Limited DC WR

Kui me siiani oleme harjunud mõtlema Pentax Limited seeria objektiive kui fiksobjektiive, siis see mudel lööb eelneva loogika pea peale. DA 20-40mm f/2.8-4 ED Limited DC WR objektiiv on, nagu nimigi ütleb, 20-40mm lainurksuum. 35mm ekvivalendina oleks vahemik 30,5 – 61,5mm. Üleni alumiiniumkorpuse sees olev objektiiv on ilmastikukindel – tihendid nii objektiivi sees kui ka bajoneti poolses otsas. Erinevalt teistest Limited seeria objektiividest ei kasuta see pildi teravaks saamiseks kruvimehhanismi, vaid vaikset objektiivis olevat mootorit. Viimane toetab ka Quick Shift mehhanismi – vajadusel saab teravustamisrõngast kinni haarata ning käsitsi korrigeerida autofookust ilma, et peaks manuaalfookusele ümber lülitama.

Optiliselt on tegu tõsise tööloomaga – kasutusel on nii ED (eriti madala dispersiooniga) element, mis tagab parema teravuse ning värvid kui ka HD (High Definition) vääristus. Viimane Pentaxi sõnul eemaldab nii varikujutised kui sisepeegeldused. Eesmine element on kaetud aga Pentaxi legendaarse SP (Super Protect) vääristusega, hoides tolmu, veepiisad kui ka sõrmejäljed objektiivi esiklaasilt eemal. Uut objektiivi saab soetada endale alates novembri lõpust nii mustas kui hõbedases värvivariandis 899€ eest.

Tehnilised andmed:

  • Fookuskaugus: 20 – 40mm (35mm ekvivalendina 30,5 – 61,5mm)
  • Maksimaalne ava: f/2.8 – 4
  • Minimaalne ava: 22 – 32
  • Konstruktsioon: 9 elementi 8 grupis
  • Vaatenurk: 70 – 39°
  • Bajonett: KAF3
  • Lähim teravustamiskaugus: 28cm
  • Maksimaalne suurendus: 0,20×
  • Filtri diameeter: 55mm
  • Diafragma labade arv: 9 (ümar ava)
  • Ilmastikukindel
  • HD vääristus
  • SP (Super Protect) vääristus
  • Quick-Shift teravustamissüsteem
  • Mõõdud: 71 × 68,5 mm
  • Kaal: 283 g

Ricoh’i pressiteade (inglise keeles)

Pentax HD DA 20-40mm F2.8-4 ED Limited DC WR must versioon ilma varjukita

Pentax HD DA 20-40mm F2.8-4 ED Limited DC WR must versioon koos varjukiga

Pentax HD DA 20-40mm F2.8-4 ED Limited DC WR hõbedane versioon ilma varjukita

Pentax HD DA 20-40mm F2.8-4 ED Limited DC WR hõbedane versioon koos varjukiga

 

PENTAX 08 Wide Zoom 3,8-5,9mm f/3.7-4

Koos eelnevalt kirjeldatud Limited seeria objektiiviga tutvustati ka uut optikat Q bajonetiga kaameratele. See on juba kaheksas objektiiv, mis Q bajonetiga kaameratele sobib ning tegu on korraliku lainurk-suumobjektiiviga. 35mm ekvivalendina katab vahemiku 17-,5 – 27mm. Konstruktsioonis leiab esimesest grupist valatud klaasist asfäärilise elemendi ning kaks ED (eriti madala dispersiooniga) elementi. Tulemiks on Pentaxi sõnul terav kujutis kogu kaadri ulatuses ning madal kromaatiline aberratsioon. 

Lisaks on antud objektiiv varustatud sisemise teravustamismehhanismiga ning Quick Shift süsteemiga. Eesmine element on Pentaxile kohaselt SP (Super Protect) vääristusega, hoides higi, pisarad ning rasvased sõrmejäljed eemal pildistamise ajal ning pildistamisretkede vahel. Q süsteemile omaselt on objektiivis ka integreeritud katik koos ND filtriga. Sarnaselt 20-40mm Limited objektiiviga saabub see müügile novembri lõpus ning hinnaks saab 449€.

Tehnilised andmed:

  • Bajonett: PENTAX Q (metallist)
  • Fookuskaugus: 3,8 – 5,9mm (35mm ekvivalendina 17,5 – 27mm (Q7); 21 – 32,5mm (Q/Q10) )
  • Maksimaalne ava: f/3.7-4
  • Konstruktsioon: 10 elementi 8 grupis
  • Lähim teravustamiskaugus: 25 cm (kogu suumi ulatuses)
  • Maksimaalne suurendus: 0,03×
  • Filtri diameeter: 49mm
  • Integreeritud objektiivisisene katik
  • Integreeritud ND filter
  • SP (Super Protect) vääristus
  • Mõõdud: 54 × 38mm

Ricoh’i pressiteade (inglise keeles)

PENTAX 08 Wide Zoom

PENTAX 08 Wide Zoom

PENTAX 08 Wide Zoom

Pentax Limited seeria objektiivid Photopointis

Pentax Q bajonetiga objektiivid Photopointis