Tule tutvu lähemalt selle aasta parima ekspertkaameraga – Pentax K-3 demopäev Tartus
autor: Jürgen Veerme

Pentax K-3 demopäev Tartus

Pentax K-3, selle aasta parim ekspertkaamera, oma uudsuses ja innovaatilisuses on ideaalne kaaslane meie heitlikesse ilmastikuoludesse. Magneesiumsulamist korpus ja 92 tihendit teevad kaamera vastupidavaks ja usaldusväärseks ükskõik, mis loodus Sulle väljakutseks heidab – olgu selleks vihm, pakane või suveleitsak.

Selleks, et saaksid täisülevaate kaamera võimalustest, kutsume Sind osalema Pentax K-3 demopäeval. Demopäeval on kavas K-3 peegelkaamera esitlus koos lähema tutvustusega. Lisaks toimub “käed küljes” sessioon, kus kõigil osalejatel on võimalus reaalselt omal käel Pentax K-3 kaamera järeleproovida. Üritus toimub 8. juunil Tartu Botaanikaaias kella 12.00-15.00.

Vaata lisainfot ning registreeri ennast üritusele (kohtade arv on piiratud): SIIN ›

Karbist välja: Tamron 16-300mm f/3.5-6.3 supersuumobjektiiv
autor: Lauri Veerde

 

Tamron-16-300mm-objektiiv-photopoint-100

Käesoleva aasta veebruari algul teatas Tamron, et on valmistamas ülivõimsa suumiga objektiivi 16-300mm f/3.5-6.3. Nüüd on see kohal. Esimene saadetis Nikoni ja Canoni peegelkaameratele mõeldud mudeleid on jõudnud Eestisse ja praeguseks juba ka teel hästivarustatud fotokauplustesse

Tamron 16-300mm f/3.5-6.3 on käesoleval hetkel maailma kõige suurema fookuskauguste vahemikuga objektiiv. Kusjuures oluline on siin tähele panna, et vahemik algab 16mm juurest – see tähendab, et selle objektiiviga saab pildistada märgatavalt laiema vaatenurgaga kaadreid kui standardsete 18-55mm komplektobjektiividega või konkureerivate supersuumidega. 16-300mm f/3.5-6.3 on tegelikult täiustatud versioon senisest populaarsest supersuumobjektiivist 18-270mm F/3.5-6.3 VC PZD. Sarnaselt sellele on uuel tulijal värinastabilisaator ja PZD teravustamismootor. Lisaks suuremale suumile on uuel objektiivil uuenenud disain ja niiskuskindel korpus ning ka paarisaja euro võrra kallim hind. Vaatame lähemalt:

 

Tamron-16-300mm-objektiiv-photopoint-400

Vaatame esmalt üle objektiivi tehnilised andmed:

  • Fookuskauguste vahemik: 16-300mm
  • Maksimaalne ava: F/ 3.5-6.3
  • Minimaalne ava: F/22-40
  • Vaatenurk (diagonaal): 82°12′ – 5°20′
  • Konstruktsioon: 16 elementi 12. grupis
  • Lähim teravustamiskaugus: 0.39 m
  • Maksimaalne suurendus: 1:2.9 (@ f=300mm: MFD 0.39m)
  • Filtrikeere: 67 mm
  • Maksimaalne läbimõõt : 75 mm
  • Pikkus: 99.5 mm
  • Kaal: 540 g
  • Diafragmalabade arv: 7 (ümar diafragma)
  • Objektiiviga on kaasas lillekujuline päikesevarjuk
  • Tuleb kaameratele: Canon, Nikon, Sony

 

Tamron-16-300mm-objektiiv-photopoint-401

Nagu karbi pealt näha, annab Tamron sellele objektiivile (nagu ka kõikidele teistele enda objektiividele) 5-aastase garantii. See kehtib aga ainult ostu registreerimisel vastavalt karbis olevatele eestikeelsetele paberitele/juhenditele. Niisiis tasub objektiiv kindlasti 5-aastase garantii saamiseks registreerida. 

 

Tamron-16-300mm-objektiiv-photopoint-402

 Karbis on: lillekujuline käikesevarjuk, Tamron 16-300mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD MACRO objektiiv, kasutusjuhend ning registreerimistalong 5-aastase garantii jaoks.  

 

Tamron-16-300mm-objektiiv-photopoint-504
Tamron-16-300mm-objektiiv-photopoint-503

 

16-300mm objektiivi disain on modernsem ja peenekoelisem kui eelkäijal – sarnane aasta algul poodidesse jõudnud 150-600mm objektiiviga.  Kuldne rõngas on vahetatud hõbedase vastu. Teravustamisrõnga ja suumirõnga kummist detailid on kitsamate reljeefsete ribadega. Rõngaste keeramisel on sõrmede haakuvus nüüd tõepoolest parem, kui seniste objektiivide puhul. Mitte et need rõngad seni kuidagi probleemiks oleks olnud. On kuuldusi, et sellise disainiga saavad nüüdsest olema kõik Tamroni uued objektiivid. 

 

Tamron-16-300mm-objektiiv-photopoint-508

Pildil on (paremalt) Canoni 18-55mm komplektobjektiiv, Tamroni senine supersuumide ninamees 18-270mm f/3.5-6.3 VC PZD ning uhiuus Tamroni 16-300mm f/3.5-6.3 VC PZD. Nagu näha, on suumi võimsamaks muutumisega kasvanud ka objektiivi mõõtmed (18-270mm on Nikoni versioon, sellest ka pikem bajonett).  16-300mm f/3.5-6.3 on tuntavalt suurem kui komplektobjektiiv kuid nagu me allpool ka näeme, võimaldab see-eest pildistada väga paindlikult. Ülal pildil on ka kenasti näha vana ja uue Tamroni objektiivi disainierinevus. Kumb sulle visuaalselt rohkem meeldib? Võid vastuse jätta artikli alla kommentaariumisse. 

 

Tamron-16-300mm-objektiiv-photopoint-501
Tamron-16-300mm-objektiiv-photopoint-500

 

Objektiiv eest- ja tagantvaates. Nagu korralikule objektiivile kohane, on 16-300mm bajonett metallist. Roheliselt tagasi peegelduvad stuudiolambid annavad tunnistust läätsedele kantud vääristusest – kihist, mis parandab klaasläätsede optilist võimekust. 

 

Tamron-16-300mm-objektiiv-photopoint-505

Kinnitame kaamera külge. Vasakul küljel on näha “LOCK” tähistust kandev suumilukustusnupp. Selle abil saab objektiivi lukustada 16 mm asendisse – nii et pikene see tahtmatult näiteks siis, kui kannate kaamerat kaamerarihmapidi õlal.

 Tamron-16-300mm-objektiiv-photopoint-502

Paremal küljel on kaks lülitit. AF/MF lülitist saab autofookusmootorit sisse-välja lülitada. Alumine lüliti on värinastabilisaatori sisse-välja lülitamiseks. Statiivilt pildistades tuleks stabilisaator kindlasti välja lülitada. Kui ei lülita, tulevad pildid udused. 

 

Tamron-16-300mm-objektiiv-photopoint-404
Tamron-16-300mm-objektiiv-photopoint-403

 

Objektiivi pikkuseks transportasendis (16mm asendis ja ilma varjukita) on 10 cm. Sisse suumides pikeneb objektiiv päris võimsalt – 8,5 cm võrra. Kui nüüd veel kinnitada objektiivi ette päikesevarjuk, on kogupikkuseks 22 cm.

 

Tamron-16-300mm-objektiiv-photopoint-small-700-markup

Tamron 16-300mm f/3.5-6,3. Säritus: 1/10 sek, f/18, ISO 100 @16mm. 

Tamron-16-300mm-objektiiv-photopoint-small-701

Tamron 16-300mm f/3.5-6,3. Säritus: 1/15 sek, f/18, ISO 100 @300mm.

Need kaks fotot demonstreerivad fookuskauguste vahemikku. Vasakpoolne foto on pildistatud 16mm fookuskaugusega. Parempoolne samast vaatepunktist 300mm fookuskaugusega. Selline suumivahemik annab pildistajale võimaluse teha hästi erinevaid fotosid ilma et peaks objektiive vahetama või reisile mitut objektiivi kaasa võtma.

 

Tamron-16-300mm-objektiiv-photopoint-small-702

 Tamron 16-300mm f/3.5-6,3. Säritus: 1/6 sek, f/18, ISO 100 @300mm. 

16-300mm f/3.5-6.3 objektiivi nimetuses on sees ka tähis “MACRO”. Seda seepärast, et selle objektiiviga saab pildistada üsna lähedalt – minimaalselt 39 cm kauguselt teravustatavast objektist. Kui nüüd see Tamroni objektiiv suumida 300mm peale ja pildistada siis 39 cm kauguselt, saame väga korraliku suurendusega (1:2.9) lähikaadri. Ülalolev pilt ei ole pildistatud maksimaalse suurendusega – 300mm fookuskauguse juures oli teravustamiskauguseks silma järgi hinnates 60 cm. 

 

Tamron-16-300mm-objektiiv-photopoint-101

Esimene, põgus kokkupuude Tamroni 16-300mm objektiiviga jättis mulle parema mulje kui ma oleks algul arvatagi osanud. Supersuumobjektiividest pole ma kunagi eriti midagi arvanud – maksimalistina meeldivad mulle pigem ikka fikseeritud fookuskaugusega objektiivid sest reeglina pakuvad just need kõige paremat pildikvaliteeti. Ma ei oska veel anda hinnangut 16-300mm pildikvaliteedi kohta – see peab selguma põhjalikumal ülevaatlusel ja võrdluses sama klassi konkurentidega. Küll aga võin ma öelda, et 16-300mm on väga hea koostekvaliteediga objektiiv, selle teravustamismootor töötab vaikselt ja esmase katsetuse tulemusena ka aktsepteeritava kiirusega. Kõige muljetavaldavam on muidugi objektiivi paindlikkus – niivõrd lai vaatenurk suumi ühes ja niivõrd kitsas suumi teises otsas, ning lühike teravustamiskaugus, muudavad peegelkaameraga pildistamise väga paindlikuks. Paljude peegelkaamerakasutajate jaoks on see ideaalne objektiiv, millega saab kõik vajaliku pildistatud.  

Point TV 117. 3 objektiivi, mis algajal fotohuvilisel olemas võiks olla
autor: Lauri Veerde

Peegelkaamerate üheks olulisimaks eeliseks kompaktkaamerate ees on objektiivide vahetamise võimalus. See annab fotograafile loomingulise vabaduse pildistada eriilmelisi fotosid maksimaalse kvaliteediga. Enamik algajaid fotohuvilisi aga ei kasuta seda eelist. Päris tavaline on see, et ostetakse peegelkaamera koos 18-55mm f/3.5-5.6 komplektobjektiiviga ning mitte kunagi mitte ühtegi teist objektiivi kaamera ette ei panda. See on sama, nagu ostaksime endale uhke maja aga kasutaksime ainult selle elutuba, sest teiste tubade siseviimistluse peale raha kulutada ei taha.

Seekordses Point TV videos soovitab Ardo-Jako alustavale fotohuvilisele kolme objektiivi. Nende objektiivide hinnad jäävad mõistuse piiridesse – samas avardavad need määratult peegelkaamera võimalusi pildistada ilusamaid ja huvitavamaid fotosid.

 

Videos näidatud objektiivid:

 

Karbist välja: Nissin i40 välklamp
autor: Lauri Veerde

nissin-i40-flash-valklamp-photopoint--99

Nissin i40 välklamp on pisike. Nii hinna kui mõõtmete järgi otsustades peaks see konkurenti pakkuma sellistele välkudele nagu Canon Speedlite 270EX II ja Nikon Speedlite SB-N7. Lähemalt vaadates näeme aga, et sellel on olemas kõik funktsioonid, mida peetakse täismõõdus välklampide pärisosaks.

Välgupea liigub 360° vertikaalsihis ja 90° horisontaalis. Olemas on kõik vajalikud režiimid, manuaalne 24-105mm suum, LED videovalgusti, reflektorkaart ja lainurkhajuti. Välk töötab kahe asemel nelja AA elemendiga ja välguking on metallist. Kaasas on nii vutlar kui jalg ning juhtarvuks on üsna korralik 40. Tänu mehaanilistele juhtratastele on Nissin i40 välklamp lihtsalt ja kiirelt käsitletav. See on pisike välk millele on püütud anda võimalikult palju täismõõdus välklampide funktsionaalsust. Vaatame, kuidas see Nissinil õnnestunud on:   

nissin-i40-flash-valklamp-photopoint--1
nissin-i40-flash-valklamp-photopoint--2

 

Nissin i40 välklamp kuulutati välja 03. aprillil. Photopointi veebipoodi ja kauplustesse jõudsid nii Canoni kui ka Nikoni hübriid- ja peegelkaameratele mõeldud mudelid eelmisel nädalal. Nissinil on valmimisjärgus ka i40 versioonid Olympuse, Panasonicu, Sony ja Fujifilmi hübriidkaameratele – need lubatakse ülemaailmsesse müügivõrku paisata juunikuus. Siin võtame karbist välja Canoni kaameratele mõeldud mudeli. 

Sissejuhatuseks ka olulisemad tehnilised andmed:

  • Juhtarv:
    • 40 (105mm, ISO100, m)
    • 27 (35mm, ISO100, m)
  • Kaetud fookuskauguste vahemik: 20 – 105 mm (16 mm sisseehitatud lainurkhajuti abil)
  • Vooluallikas: 4 × AA elementi
  • Laadimisaeg: 0,1 – 4 sekundit
  • Särituse kontroll: E-TTL II/ E-TTL (Canon) , iTTL (Nikon), P-TTL/ADI (Sony), TTL (FT)
  • Juhtmeta orjarežiim, 3 gruppi (A-C)
  • Särikompensatsioon: ± 2 stoppi/EV astet sammuga 1/2 stoppi
  • Sisseehitatud LED videovalgusti (tööaeg kuni 3,5 tundi, 9 võimsuse astet)
  • Välgu kestvus: 1/800 – 1/20000 sekundit
  • Välgupea asend: üles 0-90°, alla 0°, vasakule 0-180°, paremale 0-180°
  • Käsitsi seadistatav võimsus: 1/256 – 1/1, 1 stopi kaupa
  • Mõõtmed: 85 × 61 × 85 mm
  • Kaal: 203 g (ilma akude ja välise hajutita)

 

nissin-i40-flash-valklamp-photopoint--7

 

Komplektis on: Kiire, visuaalne kasutusjuhend, Nissin i40 välklamp, välgujalg, hajuti ning karabiin. Karabiini kasutusotstarve on ilmselt välklambi vutlari kinnitamiseks koti, vöö vms külge. Ülalolevalt pildilt on välja jäänud samuti komplektis olev vutlar kuid loodetavasti teevad kaks alumist pilti selle puudumise tasa: 

nissin-i40-flash-valklamp-photopoint--3
nissin-i40-flash-valklamp-photopoint--4
 

 

Pisike vutlar on pealtpoolt vett hülgavast materjalist. Selle tagaküljel on kaks aasa – ülemine ilmselt karabiini jaoks ja alumine vööle kinnitamiseks. 

nissin-i40-flash-valklamp-photopoint--5
nissin-i40-flash-valklamp-photopoint--6

 

Vutlarisse mahutad kõik komplekti osad. Ka lainurkhajuti jaoks on loodud spetsiaalne lahter.

nissin-i40-flash-valklamp-photopoint--88
nissin-i40-flash-valklamp-photopoint--8

 

Kui välgupea on alumises asendis, on välklambi kõrguseks napp 9 cm. See tähendab, et välklamp on tõepoolest väga kompaktne. Plastikust korpuse pealispind on pisut krobeline, välgupea külgedel on reljeefsed detailid, mis on sinna lisatud vaid disaini pärast.  

nissin-i40-flash-valklamp-photopoint--9

Erinevalt Nissini kõrgema klassi välklampidest kus juhtimine on lahendatud digitaalselt – nuppude ja LCD-ekraani abil, toimib i40 juhtimine analoogketaste abil. See on i40 üks trumpe, sest selline juhtimissüsteem teeb välklambi seadete ja režiimide vahetamise ülilihtsaks ja kiireks. Samuti on kõik seadistused kohe silme ees. Välklambi pealt ei saa küll seadistada näiteks sünkroniseerimist tagumise/eesmise kardinaga või kiire säriajaga – seda saab aga teha kaamera enda menüüst. 

Välklambi ülaosas on kaks nuppu. Esimene sisse-välja lülitamiseks ja välklambi suumi manuaalseks muutmiseks. Teine nupp on kohe selle kõrval – valgel märgutulel on peale vajutades testvälgu funktsioon. 

Vasakpoolsel rattal on erinevad režiimid. Kõige ülemine on videovalguse režiim. LED-valguse intensiivsust saab selles režiimis muuta parempoolset ratast keerates – sel puhul tuleb vaadata siniste täppidega märgitud skaalat. Sf ja Sd režiimid on kasutamiseks vastavalt juhtmevaga manuaalsüsteemi välkudega (stuudiovälgud) ja TTL režiimis välkudega (eelvälgu võimekusega).

Manuaalrežiimis saab seadistada välklambi tugevust parempoolset valikuratast keerates. Silm tuleb siis peal hoida vasakpoolsel skaalal. TTL režiimis saab seada särikompensatsiooni parempoolse ratta parempoolse skaala abil. A,B,C on juhtmevaba välklambi erinevad kanalid. 

nissin-i40-flash-valklamp-photopoint--28

Pisike LED lamp on filmimise juures pigem hädapärane abimees. Toimib üsna hästi umbes pole meetri kaugusel valgustatavast objektist – vahemaa suurenedes väheneb mõju oluliselt. 

nissin-i40-flash-valklamp-photopoint--10-animate

Välklambi pea pöörleb paindlikult igas suunas. Tagurpidi saab seda keerata nii paremalt kui vasakult poolt. 

nissin-i40-flash-valklamp-photopoint--21
nissin-i40-flash-valklamp-photopoint--22

 

Olemas on ka reflektorkaart, mida kasutatakse välgupea püstises asendis selleks, et veidike valgust otse kaardilt pildistatava peale suunata. Reflektor on aga tavatu konstruktsiooniga, libisedes välja mitte õhukese liistakana lambi seest vaid paksema plastikdetailina lambi pealt. Reflektorkaart istub oma pesas magnetite abil ja selle alt paljastub spikker manuaalse välgupea suumi seadistamise jaoks. Nimelt tuleb manuaalse suumi sisse lülitamise jaoks sisse-väljalülitamise nuppu 3 sekundit all hoida ja seejärel saab järgnevate 3-sekundiliste vajutustega välgu valgusvihu vaatenurka vastavalt objektiivi fookuskaugusele muuta. 

nissin-i40-flash-valklamp-photopoint--24
nissin-i40-flash-valklamp-photopoint--100

 

Välklambi esiküljelt saab aga välja tõmmata lainurkhajuti. Kui tavaliselt katab välgu valgusvihk 24mm fookuskaugusele (35mm ekvivalendina) ekvivalentse vaatenurga, siis lainurkhajutiga suureneb see nurk 16mm-ni. 

nissin-i40-flash-valklamp-photopoint--26j
nissin-i40-flash-valklamp-photopoint--27

 

Nissin i40 alumises osas asub akukamber. Siia mahuvad neli AA standardile vastavate mõõtmetega elementi. Kui selle välklambi juures üldse midagi negatiivset välja tuua püüda, siis võiks selleks ilmselt olla liikuvate osade kahtlane konstruktsioon. Nii välgupea kui ka akukambri luuk on loodud sellised, et tundub, nagu ei peaks need väga intensiivsele ja pikaajalisele kasutamisele väga hästi vastu. Kuid see võib ka olla ja jääda vaid tundeks, mis reaalsuses paika ei pea. 

 

nissin-i40-flash-valklamp-photopoint--30

 Nissin i40 välgu tald on eeskujulikult metallist. Kaasa on lisatud ka praktiline jalg välklambi asetamiseks püstisesse asendisse – juhuks kui soovime kasutada välklampi juhtmevabalt. Välklampi saab jala abil kinnitada ka statiivile – välgujalal on selleks otstarbeks metallist statiivikeere. 

Nissin on valmistanud keskmise hinnaga välklambi, millel on olemas kõik suurte välklambide kellad ja viled aga mis on seejuures väga pisike. Pole kahtlust, et Nissin valmistas i40 välgu eelkõige mõeldes mitte peegel- vaid hübriidkaameratele. On ju firma ka juba teada andnud, et oma versiooni saavad peatselt nii Sony, Olympus, Panasonic kui ka Fujifilm hübriidid. See on tähelepanuväärne austusavaldus hübriidkaameratele, sest senimaani on Nissin ikka vaid peegelkaamerate välgukingade eest hoolt kandnud. 

 

Kitobjektiivi asemel: Tamron 17-50mm f/2.8 hind läks odavamaks
autor: Lauri Veerde

17-50mm-small

 ”Inimesele, kes endale esimest peegelkaamerat ostab ja plaanib selle soetada näiteks koos 18-55mm, või mõne muu KIT objekiiviga, soovitan ma kindlasti laiema nurga katmiseks tavalise KIT objektiivi asemele just seda Tamronit! Hinna ja kvaliteedi suhe on sellel igati paigas.”

Nii kirjutas paari aasta eest enda blogis portreefotograaf Penelope Russak. Tänase päeva seisuga see mõtteavaldus enam paika ei pea, sest hinna ja kvaliteedi suhe on siin tänaseks hoopis paigast ära. Nii Canoni, Nikoni, Pentaxi kui ka Sony peegelkaameratele mõeldud versioonide hinnad langesid hiljuti 21%. See tähendab, et 17-50mm f/2.8 objektiivi saab kätte 299 euroga ja kvaliteeti on nüüd rohkem kui hinda. 

Tamroni 17-50mm f/2.8 objektiivi võib soovitada fotohuvilistele, kes soovivad tihti tuhatoosiks nimetatava 18-55mm komplektobjektiivi asemele midagi paremat. Tamroni 17-50mm f/2.8 objektiivi olulisimaks trumbiks on valgusjõuline f/2.8 ava, mis teeb võimalikuks ilusamad pildid hämaramas valguses ning lubab pildistada ka udusema taustaga fotosid.

Lisaks tuleb tähele panna et kui tavalistel 18-55mm komplektobjektiividel muutub ava sisse suumimisel väiksemaks (vähem valgust pääseb sensorini ja pildid tulevad mürasemad/udusemad), siis Tamroni objektiivil on f/2.8 ava kogu suumi ulatuses. Veel on Tamroni objektiiv optiliselt kvaliteetsem ja tänu sellele on fotod teravamad, kontrastsemad ja ilusamate värvidega. 

Tuleb tägele panna, et ülalolevad 299-eurosed objektiivid on ilma värinastabilisaatorita. Seetõttu on Tamronil valikus ka samasugused objektiivid nendele Canoni ja Nikoni kaameratega pildistajaile, kelle jaoks on stabilisaator oluline:

 

Lõpetuseks mõned portreefotod, mis Penelope sellesama Tamroni 17-50mm f/2.8 objektiiviga pildistas. Sest püsiava f/2.8 muudab selle objektiivi suurepäraseks ka portreede pildistamisel:

01-DSC_3890_pp+copy

Nikon D80 + Tamron 17- 50mm F/2,8. ISO 100, f/10, 1/160 sek

Läbi klaasi. Nikon D80+ Tamron 17-50mm F 2,8. ISO250, f/2,8, 1/60 sek

 

D80+ Tamron 17-50mm F 2,8. ISO-400,  f/2,8, 1/60 sek

 

DSC_3099

Portree lahtise avaga. Nikon D80+ Tamron 17-50mm F 2,8. ISO125, f/3,5, 1/60 sek

DSC_3903 copy 2

 

Nikon D80 + Tamron 17- 50mm F 2,8. ISO100, f/10, 1/160 sek

DSC_2998 copy

Nikon D80 + Tamron 17- 50mm F 2,8. ISO500; f/4,5, 1/60 sek