Canoni uusim ja kuumim digipeegel EOS 60D Photokina fotomessil
autor: Lauri Veerde

Canoni uusim peeglkaamera EOS 60D on Photopointi ajaveebi objektiivide alt juba läbi käinud. Sellegipoolest ei saa Photokina messil Canoni näitelaval viibides sellest aparaadist peatumata mööduda. On ju selle näol tegemist Canoni olulisima tõmbenumbriga ning vaatamata nuditud kerele on selle sisse pandud piisavalt palju väärt nasvärki, et see oma kohta Canoni kaamerahierarhias vääriks:

Jätkuv autofookus filmirežiimil – Nikon D3100 vs Sony α55
autor: Lauri Veerde

Kui Sony mõned nädalad tagasi oma uudsete poolläbipaistvate peeglitega hübriidkaameratega α55 ja α33 välja tuli, oli firma kõige olulisemaks müügiargumendiks faastuvastusega autofookus, mis töötas nii live view- kui ka filmirežiimil ning oli võimeline teravustama jätkuvalt. See tähendab – hoidma liikuvat objekti igal ajahetkel fookuses.

Viis päeva enne seda oli aga Nikon esitlenud oma peegelkaamerat D3100. See lubas teha sedasama – automaatselt jätkuvalt teravustada live view- ja filmirežiimis. Kas see tähendab siis seda, et Nikon on jõudnud autofookuse arenguga sama kaugele nagu Sony, ilma peegelkaamera traditsioonilist kontseptsiooni muutmata?

Päris nii need asjad siiski veel ei ole. Photokina fotomessil oli võimalus mõlema kaamera jätkuvat autofookust proovile panna. Tõepoolest on vastav valik menüüdes olemas nii α55 kui ka D3000 kaameral. Viimase puhul ei ole aga tegemist mitte faas- vaid kontrasttuvastusega autofookusega. See annab ka kohe tunda. Jätkuv teravustamine ei ole kaugeltki nii sujuv, kui see on Sony läbipaistvate peeglitega kaamerail. Keskmistes teravustamistingimustes saeb autofookus mitu korda edasi-tagasi, kuni lõpuks teravuse paika saab. Sony α55 hübriidkaamera jätkuv autofookus on aga sujuv, kiire ja harjumatult täpne.

Sellegipoolest tuleb siin Nikoni ees müts sügava kummardusega maha võtta. Nii D3100 kui ka D7000 autofookus (ja jätkuv autofookus) on kiireim ja tõhusaim kõigi turulolevates kesk- ja algtaseme peegelkaamerate omast. α55 ja α33 ei ole ju päris peegelkaamerad ja seda tuleb sellises otseses võrdluses meeles pidada.

Nikon D7000 – Photokina kuumim peegelkaamera
autor: Lauri Veerde

Võib liialdamata väita, et Photokina 2010 kõige kuumim peegelkaamera on Nikoni hiljuti avalikustatud D7000. Tänu kollasele kaardile mis pressiinimesed tund aega enne teisi keskusesse sisse laseb, oli mul võimalik ilma suuremate vere- ja varustusekaduteta D7000 juurde pääseda. Ei läinud palju aega,  kui põlevate silmade ja kümnestopilist värinastabilisaatorit vajavate kämmaldega saksa vanameeste bande minu selja taga passis. Tühja sellest põlemisest – kaamera oli riski väärt. Sai tehtud fotosid ja videotki:

Uue hübriidkaamera GH2 esitlus Panasonicu pressikonverentsil
autor: Lauri Veerde

Eile, Photokina 2010 esimese päeva hommikul pidas Panasonic maha kaaluka pressikonverentsi, kus lisaks neljale uuele objektiivile ning tavatarbijale suunatud vahetatavate obejktiividega videokaamerale esitles ka oma hübriidkaamerate uut lipulaeva GH2. Selle olulisemateks omadusteks on uus 16MP sensor, ISO kuni 12800 ning senisest laiemate võimalustega ja kvaliteetsem videosalvestusfunktsioon:

Pentaxi uued kaamerad ja objektiivid Photokina fotomessil
autor: Lauri Veerde

Pentax jagab Photokina messil saali selliste tegijatega nagu Nikon ja Olympus. Pentaxi tõmbenumbriteks on sel astal kahtlemata digipeeglid K-r ja K-5. Vaat et aga veelgi suuremaks publikumagnetiks on saanud läpipaistvate, eest kruvitavate esipaneelidega RS1000 kaamerad. Nende stendini pääsemiseks tuleb põhjamaistel kämmaldel tugevasti tööd teha, et saksamaa mehepoegi kahte lehte lükates stendi ette pildistama pääseda. Allpool käed-küljes fotod nii Pentaxi uutest digi- ja kompaktkaameratest kui ka kahest uuest objektiivist.

Pentax K-5

Pentax K-5 on välispidiselt sarnane K-7 kaameraga – ainukeseks oluliseks erinevuseks on kõrgem programmiratas (viies foto). Pentaxi sõnul on automaatse teravustamise kallal kõvasti vaeva nähtud ning põgus test läbi kaamera külge kinnitatud 18-235 mm objektiiviga jättis minule mulje, et teravustamise kiirus on tõepoolest paranenud. Videohuviliste heidutuseks peab ütlema, et K-5 ei ole ikka veel võimeline filmirežiimis manuaalseks särijuhtimiseks.

Pentax K-r + 18-135mm F3.5-5.6ED suumobjektiiv

Pentax 35 mm

Pentax Optio RS1000

Pentax Optio  ZS10

Väljanäitusele olid toodud ka veel vägagi elujõulised värvilised K-x kaamerad. Teatavasti ei vahetanud K-r K-x kaamerat välja. Viimane jätkab oma kuulsusrikast eksisteerimist poodides ja Pentaxi aktiivselt müüdavate kaamerate nimekirjas.

2 3 4 5 6 7 8 9 10