Osta Sony FX30 koos valitud Sony objektiivi või mälukaardiga ja säästa 200€
autor: Jürgen Veerme

Sony FX30 kampaania

Kui ostad Photopointi esinduskauplustest või veebikaubamajast kinokvaliteeti pakkuva Sony FX30 hübriidkaamera koos allolevas nimekirjas oleva objektiivi või mälukaardiga, siis saad 200€ soodustust.

Kampaanias osalevad:

FX30 on Super35/APS-C sensoriga kaamera, mis on loodud videograafidele pakkuma tavaliste hübriidkaameratega võrreldes märkimisväärselt paremat tootmiskvaliteeti ning võimaldama juurdepääsu kõrgemale tasemele värvide taasesitluses ja tootmisjärgsele töövoole, mis võib muidu vajada kallimat kaamerat.

FX30 seest leiab täiesti uue 26-megapikslise APS-C sensori ning lisaks veel hulgaliselt “kellasid-vilesid”, mis annavad videograafile vabaduse, et igast jäädvustusest kätte saada maksimum:

  • Tagantvalgustusega APS-C (Super 35mm formaat) Exmor R™ sensor
  • Ülimalt võimekas BIONZ XR™ protsessor
  • 4K UHD 120 kaadrit/sek 10-bit 4:2:2 video, 16-bit RAW väljund
  • Sensori tundlikkus ISO 50–102 400
  • Dual Base ISO funktsioon, dünaamiline ulatus 14+ stoppi
  • S-Cinetone™, S-Log3, HLG, LUT
  • 759 punktiga kiire ja täpne autofookus, 5-teljeline stabilisaator
  • Kaks SD UHS-II või CFexpress Type A mälukaardipesa
  • Kasutusel vaid elektrooniline katik
  • Integreeritud ventilaator, mis võimaldab pikemaid salvestamisi
  • Magneesiumsulamist tolmu- ja niiskuskindel korpus

 

Kahtlemata on sellise väärt “töölooma” ostmine suur investeering ja seetõttu pakume võimalust kasutada mugavaid ja paindlikke järelmaksu võimalusi – nii ei pea kogu summat kohe tasuma, vaid saab maksta osamaksete kaupa. 

Muide, Sony FX30 kere + XLR-H1 Handle Unit komplekt on laenutamiseks saadaval ka Tallinnas, Rocca al Mare keskuses asuvas Photopointi foto- ja videotehnika rendis.

 

Aeg on õige – telli Sony FX30 kinokaamera ››

 

PS! Too enda vana töökorras fototehnika meile – nii saame uuele tehnikale teha eripakkumise, mille suurus ja sisu sõltub tagastatava tehnika väärtusest. Uuri lähemalt – photopoint.ee/vahetus ››

Kampaania kestab 1 mai – 30. juuni 2023. Soodustuse saamiseks tuleb kaamera ja objektiiv osta korraga s.t need peavad olema ühel arvel. Soodustust ei saa liita/summeerida teiste pakkumistega. Photopointi veebikaubamajas rakendub lisaallahindlus automaatselt ostukorvis, kui kampaaniatingimused on täidetud. 

(161)

The post Osta Sony FX30 koos valitud Sony objektiivi või mälukaardiga ja säästa 200€ appeared first on Photopointi ajaveeb.

Sony a7R V paneb Su kõik teised täiskaader hübriidkaamerad unustama
autor: Simo Sepp

Kui Sa oled fotograaf, siis lihtsalt pead oma silma ja käega proovima Sony a7R V täiskaader hübriidkaamerat.

Mina haarasin sellest võimalusest Photopointi foto- ja vieotehnika rendi abil kinni ning katsetasin seda Prantsusmaa pealinnas Pariisis ja võin julgelt öelda, et ei pidanud selles pettuma (selline tüüpiline eestlase kiidulaul kui kõik on tegelikult ülim). 

Sony a7R V ekraan

Kui ma Sony a7R V esimest korda kätte võtsin, siis arvasin, et selle kõige vägevamaks omaduseks on uuenduslik ekraan, mis on segu kahe erineva põlvkonna Sony’dest. Siiski tuli välja, et kaamerat kasutama asudes on sellel hoopis teine tõmbenumber, mis paneb kõik teised kaamerad unustama.

Sony a7R V

Aga veel enne selle juurde asumist räägime ikkagi uue ekraanisüsteemi võlud ja valud ka ära. Võlu on muidugi see, et palju mugavamalt saab ekraani jälgida, sõltumata sellest, mis asendis kaamera ise parajasti on.

Näiteks Sony a7 IV puhul saab ekraani külje peale liigutades igas suunas kallutada, aga ei tundu eriti loomupärane vaadata kaamerast ja pildistatavast objektist eemale. See nihe pole teab mis suur, aga veidi häirib ikka. Rääkimata sellest, et õnnetusi juhtub ja kui ekraan niimoodi ülejäänud kerest eemal tilbendab, siis tõenäosus selleks kohe suureneb.

Ütlesin küll, et võlud ja valud, aga tegelikult ega neid valusid siin polegi. Mõned korrad pidi rohkem vaeva nägema, et ekraani kallutamiseks õigest kohast haaratud saaks, aga see oli pisiasi. Nii et väga viis lahendus ja loodame, et see tuleb ka kõigile tulevastele kaameratele.

See on muidugi mugavustoode, sest ega pildid mõne muu ekraanilahendusega ju tegemata ei jääks.

Autofookus on hoopis teisest maailmast

Nüüd aga a7R V crème de la crème ehk peamise põhjuse juurde, miks seda täiskaader kaamerat tasub proovida – autofookus. Mul endal on nii a7 III kui a7 IV ja seal olen näinud autofookuse juures väga tugevat hüpet.

Põhimõtteliselt võiks öelda, et oma mõistust väga kasutama ei peagi – kaamera teeb kogu mõttetöö lihsalt fotograafi eest ära. Tegelikult päris nii hull ikka ei ole, sest fotograafina ju tahaks ikka ise alati otsustada, mis on fookuses, mis on sätted, kadreering jne. See pole kuhugi kadunud. Küll aga on nüüd vaja kaameraga vähem kakelda otsustamaks, mida ikkagi fookuses hoida ning rohkem saab keskenduda kadreeringule, modellile ja loo jutustamisele, mitte tehnilisele poolele.

Ideaalsetes tingimustes saab muidugi peaaegu iga kaamera autofookus hakkama nii et katsetasin seda ka mõnes veidi keerulisemas olukorras. Näiteks toimus Pariisis suur pensioniea tõstmise vastane rongkäik, mis andis ideaalse võimaluse näha, kuidas autofookus suuremate rahvahulkadega hakkama saab.

Sony a7R V

Üldiselt võib öelda, et sai täitsa hästi hakkama. Mõnel juhul pidin natuke rohkem mängima, et ikka minu soovitud inimene fookusesse läheks, aga siinkohal aitab puutetundlikul ekraanil enda sobiva subjekti valimine ja kaamera hoiab teda ilusti fookuses.

Sarnaselt panin tähele, et autofookusel tekkis üksikutel juhtudel mõningaid raskusi tumedama nahavärvi puhul näo tuvastamisega, eriti kui inimesel peaks näiteks müts ka peas olema või mõni kergemini tuvastatavam nägu läheduses (kuid siiski taustal).

Selle vastu aitab samamoodi ekraanil õige inimese valimine või kiire kadreeringu ümbermängimine, et kaameral seda segadusehetke poleks. Seda juhtus aga reaalselt ühel-kahel pildil tuhandete jooksul ja võis olla lihtsalt halb juhuste kokkulangemine.

Sony a7R V

Seevastu neid hetki, kus kaamera tuvastas õige subjekti, oli tunduvalt rohkem. Isegi kui polnud näha inimese nägu, vaid subjekt oli seljaga kaamera poole. Sony suutis tuvastada mitte lihtsalt liikuva objekti, vaid just selle õige huupi öeldes üheksal korral kümnest.

Selle autofookusega on küll tunne, et kaamera sees tegelikult mingi väike erguteid täis fotograafi silmaga kratt, kes fookusrõngast täpselt õigesse kohta ja veel millise kiirusega suunab ning selle õige pildi koju ära tuua aitab.

Ehk kui arvad, et sa armud Sony a7R V kaamerasse selle uuendusliku ekraani ja sellest tuleva kasutusmugavuse pärast, siis tegelik pärl on hoopis kere sees peidus, paljastades end vaid sisse lülitades ja pildistama asudes.

Sony a7R V

Üritusi pildistavale fotograafile võiks meeldida ka selle kaamera vaikne mehaaniline katik. Sony a7 IV puhul ma olen harjunud, et see on üsnagi vaikne võrreldes oma eelkäijaga, aga kui ikka tõesti vaikselt on vaja tegutseda, siis tuleb üle minna elektroonilisele katikule. Selles režiimis pildistamine on aga alati paras loterii, sest siseruumides vale valgusega pildistades vaatad sa järeltöötluses tõtt suurte mustade triipudega üle kogu foto, millest enam lahti ei saa.

Seega siseruumides ma elektroonilise katikuga liialt tegutseda ei julge. A7R V puhul aga taipasin ma ühel hetkel muuseumi vaiksemas nurgas pilte tehes, et mehaanilise katikuga pole päästikule vajutades minust kaugemale eriti midagi kuulda.

Nii võiks see ideaalselt sobida ka siseruumides ürituste, olgu need konverentsid, pulmad vms, pildistamiseks ja pole vaja üle minna elektroonilisele režiimile. See päästab kohapeal piinlikest hetkedest, kus vahetult enne “jah” sõna on tähelepanu keskmes hoopis fotograaf, aga ei pea palvetama, et noorpaari esimene suudlus on kui kaasaegne kunstitaies.

Sony a7R V on enamat kui vaid fotokaamera

Tegelikult ma ei piirduks siin ainult pildistamisega – Sony videovõimekus pole siit kuhugi kadunud. Ma olen natuke guugeldanud a7R V arvustusi ja sealt olen näinud, et näiteks veerev katik/rolling shutter on jäänud osadele fotograafidele ette, aga mina pole seda probleemi näinud. Samas ega ma suurem asi videoproff ei ole ka.

Eks videograafid saavad paremini öelda, mida tuleb jälgida ja millal kõik valesti on, aga ütleksin, et fotograafile sobib a7R V videovõimekus väga hästi. Reisil saab kenasti vlogida, looduses või linnas põnevad kaadrid kätte ja selle kõige juures tuleb kvaliteet ka ääretult ilus.

Video teemat sisse tuues tasuks välja tuua veel ka kaamerasisest stabilisatsiooni. Juba puhtalt tunnetuslikult on näha, et stabilisatsiooni on paremaks tehtud. Mitte, et see näiteks a7 IV halb oleks, üldse mitte, aga stabilisatsiooni saab alati paremaks teha. Ning video puhul on see oluline, eriti kui näiteks liikumise pealt vlogida või lihtsalt käe pealt filmida.

Sony a7R V

sony a7r v

See omakorda kandub edasi ka fotograafi arsenali, kuna saab aeglasema säri pealt pildistada, muretsemata, et pilt udune tuleb. Nii ei pea hämaras ainulaadse ja sekunditega kaduva hetke tabamiseks hakkama statiivi välja otsima (jumal hoidku, kui seda üldse kaasas pole), vaid ruttu krutid säri aeglasemaks, võib-olla ISO ka veel veidi üles ja ongi hetk tabatud! Kes teab, äkki on sul nüüd mälukaardil suisa mõne fotokonkursi finalist või lausa võitja?

Veidi hüplikult tagasi sensori juurde tulles, mis videograafide asemel pigem fotograafidele suunatud, on ikka võimas. Tunnistan ausalt, et ei kasutanud Sony a7R V 61 MB sensori täit võimekust eriti palju. Reisil olles tähendab üks täissuuruses pildistatud 127 MB suurune RAW fail kohe väga kiirelt täituvaid mälukaart – olgu need või 128 gigased kaardid.

Sony a7R V

Nii tegin ma enamiku oma pilte lossless compression režiimis ja sealt omakorda M ehk keskmises suuruses (kusjuures see viimane variant Sony a7 IV-l puudub, kuigi “lossless compression” on seal olemas ning ise valdavalt ka kasutan). Sellega sain ühe RAW faili 40 MB peale, mis on lähedal näiteks Sony a7 III täisresolutsiooni failidele.

Reisipiltidest nagunii vähemalt pooled ei ole niivõrd kunstilised, et peaks välireklaamide jaoks sobivas suuruses neid jäädvustama.

Sony a7R V

Küll aga natukenegi professionaalsema töö jaoks juba tasuks kaaluda suuremaid faile. Eriti kui on võimalus, et pildid ei piirdu ainult sotsiaalmeediaga, vaid jõuavad ka poodide suurematele ekraanidele, välireklaamidele vms.

Selle jaoks on niivõrd suur sensor ideaalne ja võib kindel olla, et ei pea hakkama kliendile seletama, et seda pilti tuleks häääästi kaugelt vaadata, siis ei tundu nii piksline (noh, kui ta ikka väga lähedalt uurima hakkab, siis võib-olla ikka natuke peab tahapoole ajama). Ööfotodeks tundub see ka ideaalne, aga neid sai üsna vähe teha – pole seda aega enam mõnda aega näha.

Tegelikult siin on palju asju, mida peab ise omal käel järele proovima. Mis mulle veel meeldis, oli see, et näiteks Sony a7R V ja a7 IV menüüsüsteem ning välimus on jäänud laias laastus samaks (kui ekraani kinnitust ja nime ei vaata, siis olekski need väljast identsed).

See muudab nende paralleelse kasutamise või ühelt kaameralt teisele ülemineku lihtsak – rääkimata sellest, et mõlemad töötavad kasutusmugavuselt hästi.

Sony a7R V

Tippklassi kaamera vajab ka professionaalset objektiivi

Kuid ma ei katsetanud Sony a7R V ainult oma rahakotisõbralikumate Tamroni ja Samyangi objektiividega. Andsin talle võimaluse särada ka Sony enda, täpsemalt FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II objektiiviga, mille rendist kaasa haarasin.

No andis ikka tunda, miks see objektiiv on sellises hinnaklassis – klaasi kvaliteet on lihtsalt super ja pildid tulevad üliteravad, mistahes avaga. Objektiivi enda poolt oli lisastabilisatsioon ka veel juures nii et isegi 200 mm pealt sai käest hoides väga stabiilse pildi. Proovisin filmida ka ilma objektiivi enda stabilisaatorita ja isegi silmi väga tugevalt kissitades näeb juba kaugelt seda tohutut vahet.

Sony a7R V

Sony objektiivi teemal võiks ka veel pikalt heietada, et kui hea see ikka on, kuid see vääriks lausa omaette lugu. Toon aga välja, et harjumatult mugav oli kui suumides midagi sisse-välja ei liikunud ehk kogu protsess toimus objektiivi sees. Tamroni objektiivide kasutajale põnevalt teistsugune.

Küll aga tõdesin ma linnareisi jooksul, et selline suur ja valge objektiiv on vägagi silmapaistev ja sellega äratasin kohati suuremat tähelepanu kui oleksin tahtnud. Nii et endale ostest tasuks kaaluda mõne tagasihoidlikuma värviga kile/riide peale tõmbamist.

Sony a7R V

Mulle endale meeldib Tamron 70-180mm f/2.8 Di III VXD objektiivi juures selle väiksus, mis tähendab, et seda saab koos kaameraga seljakoti rihma küljes hoida vastava klambriga ja seeläbi on käed enamasti vabad.

Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II puhul seda võimalust polnud, aga õnneks suurusest hoolimata oli see üllatavalt kerge. Nii et väsimust selle tassimisest ei tekkinud ka peale mitmendat päeva. Või ma siis olen juba nii ära harjunud, et korraga on kaasas vähemalt 8 kg fotovarustust (loodame, et lennufirmad seda kunagi kontrollima ei hakka).

Kokkuvõtteks

Ma hinnast väga ei ole rääkinud ega ka ei hakka seda tegema, aga ütleme nii, et päris esimeseks kaameraks ma seda ei ostaks. Seda enam oli mul hea meel, et sain nii Sony uusimat kaamerat kui ka profitasemel objektiivi Photopointi rendi kaudu katsetada.

Sony a7R V

Sony a7R V

Mõlemaga jäin ma ääretult rahule ja julgen soovitada igale fotograafile ning paljudele videohuvilistele. Kui ma just eelmisel aastal poleks endale Sony a7 IV ostnud peale selle katsetamist Napoli reisil, siis juba vaikselt hakkaksin pidama plaani a7R V ka endale soetada. Hetkel aga tunnen rõõmu, et avanes võimalus niivõrd head kaamerat testida.

 


Simo tööde ja tegemiste saad tutvuda ning ennast kursis hoida tema Instagram’i lehel, Youtube kanalis või simosepp.com veebilehel.

 

Tutvu Sony a7R V täiskaader hübriidkaameraga lähemalt nende ülevaadete kaudu:

Kui vajad erinevate lühiajaliste foto- või videoprojektide teostamiseks tippkvaliteediga tehnikat, siis vaata meie foto- ja videotehnika rentiPhotopoint.ee ostujuhid – ammuta inspiratsiooni ja teadmisi.

(47)

The post Sony a7R V paneb Su kõik teised täiskaader hübriidkaamerad unustama appeared first on Photopointi ajaveeb.

7 olulist kaamera lisatarvikut fotograafidele 2023. aastal
autor: Mikk Otsar

Photopointist leiab lisaks kaameratele ja objektiividele ka tuhandeid kaamera lisatarvikuid. Sellepärast võib ka uue lisatarviku valimine olla keeruline. Selles artiklis vaatamegi üle põhilised fototarvikud mis võiks ühel fotograafil komplektis olla.

Olenemata sellest, kas tegeled maastiku-, portree-, toote- või muud tüüpi fotograafiaga, siis on kõik need kaamera lisatarvikud Sulle kasulikud. Mõned esemed kaitsevad Sinu varustust ja mõned muudavad pildistamise mugavamaks. Teised tagavad, et Sa ei peaks muretsema kaamera värisemise ja uduste piltide pärast.

Lisaakud ja laadijad

Pole midagi hullemat, kui suundud pildistama, kaamera käes ja kõik valmis ning kohale jõudes avastad, et selle aku on tühi. Arvestades veel eriti fakti, et uute hübriidkaamerate akud ei kesta reeglina nii kaua kui vanematel peegelkaameratel, siis on lisaakud üks esimesi lisatarvikuid, millele fotograaf mõtlema peaks.

Kui lisaakud on soetatud, siis olen enda jaoks leidnud ülimalt kasuliku lisatarviku Hähnel ProCube2 laadija näol. Hähnel ProCube2 professionaalne laadija võimaldab laadida erinevaid akusid, akupatareisid ning isegi nutiseadmeid.

Laadijal on vahetatavad akusalved erinevate akude jaoks ning need võimaldavad üheaegselt laadida kahte akut. Selle stiilne disain sobitub hästi ka kontorilauale ja teeb akuhalduse ülimalt mugavaks.

Hähnel ProCube 2 akulaadija

Meie lemmikud lisaakud on uuenduslikud Newell SupraCell ja Newell USB-C pesaga akud Sony, Canoni, Olympuse, Nikoni ja Panasonic kaameratele.

Välgud ja videovalgustid

Niipea, kui hakkame fotograafiaga tõsisemalt tegelema või keerulisemates valgustingimustes pildistama, siis võib lisavalgustuse olemasolu eristada head pilti halvast. Erinevat tüüpi valgusteid on nii palju, et see kõik võib algajatele pisut hirmutav olla, kuid tegelikult on see üsna lihtne.

Valgustus on kahte peamist tüüpi: püsivalgustus ja välgud. Nagu nimigi viitab, on püsivalgustus igasugune valgusallikas, mis järjepidevalt valgust väljastab, näiteks LED lambid või ringvalgustid. Välklambid saadavad välja ühe intensiivse valguse impulsi, mis ületab enamasti püsivalgusti maksimaalse võimsuse ja mis on kasulik liikuvate objektide “külmutamiseks” pildil.

Püsivalgustid on erineva kuju ja suurusega, kusjuures kõige populaarsemad on just LED valgustid tänu oma kompaktsusele ja väikesele energiatarbimisele näiteks Zhiyun Fiveray M40 LED või Aputure MC. LED paneelid on kiire ja tõhus viis objektide valgustamiseks.

Ringvalgustid loovad meeldiva ja pehme valgustuse portreede jaoks ning on üha populaarsemad noorte sisuloojate seas.

Välkude maailma võib jagada kaheks. Kaamera pealsed välklambid ja stuudiovälgud. Esimesed töötavad akutoitel, need on väikesed ja kaasaskantavad ning odavamad kui stuudiovälgud.

Stuudiovälgud on palju võimsamad, kuid vajavad tavaliselt vooluvõrku, mis muudab need sobivamaks stuudios kasutamiseks.

Statiivid

Statiiv on hädavajalik igat tüüpi pildistamiseks, mille puhul pead tagama, et kaamera jääks pildistamise ajal paigale. See hõlmab pildistamist vähese valgusega, pikkade säritustega, maastikufotograafia, selfide ja makrofotograafia valdkondades.

Toote- ja maastikupildid hõlmavad sageli samast stseenist paljude võtete tegemist. Sellises olukorras peab kaamera olema täielikult paigal ja ilma statiivita on sellised virnastatud fookusega fotod peaaegu võimatud. Lisaks toimib statiiv sellistes olukordades ka “kolmanda käena”, vabastades teie kaks kätt näiteks toote täpsemaks paigutamiseks või valguse seadistamiseks.

Heaks valikuks igale fotograafile on kindlasti Joby käsistatiivid, mida saab kasutada peaaegu kõikjal ja mis sobivad paljudele erinevatele kaameratele.

Kaamerakotid

Kaamerakotte ja ümbriseid on mitmesuguse erineva kujunduse ja paigutusega. Konkreetse kaamerakoti soovitamine on raske, sest iga fotograaf on ainulaadne nii mugavuse kui stiili nõudmiste poolest.

Mõned eelistavad kasutada ilusa disainiga õlakotte, teised aga siiski praktilist seljakotti millega läbida pikki vahemaid. Photopointist leiab suure valiku kaamerakotte igale maitsele.

Kui Sinu jaoks on lisaks praktilisusele oluline ka koti disain, siis Photopointist leiab suure valiku maailmakuulsaid Peak Design kaamerakotte. Lisaks esindame Eestis ka professionaalide lemmikut Lowepro kaamerakottide tootjat.

Mälukaardid ja mälukaardilugejad

Kaamera mis suudab kiiresti pildistada või salvestada kõrge lahutusvõimega videot, on üks asi, kuid aeglane ning odav mälukaart takistab sageli edastuskiirust ja aeglustab kaamera pildistamisvõimet. Kuna kaameratootjad tulevad välja järjest suurema lahutusvõimega kaameratega vajavad need uued kaamerad ka järjest kiiremaid ja suuremaid mälukaarte. 

Fotode kaamerast kätte saamiseks on mitu võimalust. Kõige tavalisem on ühendada kaamera arvutiga kaamera tootja poolt tarnitud USB kaabli abil. WiFi toega kaamerad võimaldavad fotode juhtmevaba edastamist arvutisse. Mõnel arvutil on ka sisseehitatud SD kaardi lugeja.

Kõige paindlikum meetod on aga kasutada mälukaardilugejat, kuna seda saab kasutada rohkemates olukordades. Näiteks kui Sinu kaamera aku on tühjaks saanud või arvutil, kuhu soovite fotosid edastada, pole sisseehitatud kaardilugejat või kui WiFi ühendust ei saa kasutada.

Fotofiltrid

Kuigi fotograafid kasutavad tavaliselt filtreid, et kaitsta oma objektiive kriimustuste, näpujälgede ja tolmu eest, on tegelik kasu selles, kuidas filtrid parandavad pilte ja saavutavad mõnel juhul efekte, mida isegi parimad fototöötlusprogrammid teha ei suuda. Fotofiltreid on palju erinevaid tüüpe, millest igaüks on mõeldud konkreetseks otstarbeks.

Fotofiltrid jagunevad kolme üldkategooriasse ja on saadaval paljudelt populaarsetelt kaubamärkidelt. Esimesed kaitsevad objektiive peamiselt mustuse, tolmu või niiskuse eest, teised muudavad valguse omadusi, mida kaamera sensorid näevad, samas kui kolmandad aitavad luua eriefekte. 

Peamised filtrid mida kasutatakse:

Photopoint soovitab: Lee Elements tippklassi fotofiltrid võimaldavad võtta modernsetest kaameratest maksimumi.

Välised kõvakettad

Uute arvutite sisemälu maht muutub aina väiksemaks. Pildid ja videod võtavad palju digitaalset ruumi ja kui pildistad kasvõi hobi korras, siis leiad üsna kiiresti, et sul on vaja kusagil neid andmeid hoida. Isegi kui kasutate juba pilveteenuseid, võivad kaasaskantavad kõvakettad olla suurepärane valik. Näiteks on see ka täiendav võimalus andmete varundamiseks, millele juurdepääsuks pole vaja internetti.

Kui oled usaldusväärse välise kõvaketta otsingutel, siis soovitame pilgu pöörata Prantsuse ettevõtte LaCie toodangu poole, mis on tuntud ja tunnustatud nii profifoto- kui videograafide hulgas.

 


Kui Sulle tundub, et midagi olulist jäi sellest valikust puudu, siis meil oleks põnev teada, mis see olla võiks nii et anna julgelt kommentaarides oma mõttest teada.

 

Eesti suurima valiku kaamera lisatarvikuid leiab Photopointist  ››

 

Juhul, kui Sul lisatarvikute ostuks kohe piisavalt vahendeid ei jagu, siis pakume võimalust kasutada mugavaid ja paindlikke järelmaksu võimalusi – nii ei pea kogu summat kohe tasuma, vaid saab maksta osamaksete kaupa.

(1203)

The post 7 olulist kaamera lisatarvikut fotograafidele 2023. aastal appeared first on Photopointi ajaveeb.

Sigma 17mm f/4 DG DN ja Sigma 50mm f/2 DG DN pakuvad uut pildikvaliteeti
autor: Stephan Redko

Sigma on laiendas oma “I” seeriat, kuhu kuuluvad kvaliteetsed objektiivid, mis on klassikalise disainiga ning metallkonstruktsooniga (alumiinium).

Nüüd lisandusid sellele kollektsiooni ülilainurk 17mm f/4 DG DN ja standardne 50mm f/2 DG DN, mis on müügil nii Photopointi esinduskauplustes kui veebikaubamajas.

Sigma 17mm f/4 DG DN Contemporary

Ülilainurk fiksobjektiiv on kindlasti teretulnud täiendus, sest seni oli Sigma I-seeria kõige laiem objektiiv 20 mm, mis ei pruugi alati olla piisav.

Nii laia vaatevälja saavutamiseks on Sigma mänginud avaga, sest nagu Sigma 17mm f/4 DG DN Contemporary nimi ütleb, on tegu f/4 mudeliga.

See muidugi ei ole üldse halb, sest enamus situatsioonid, mis nõuavad nii laia vaatavälja, vajavad ilmselt ka väiksemat ava (näiteks maastikud ja kinnisvara). Nendes alades on f/8 või väiksemgi ava täiesti tavapärane, et kogu pilt jääks teravaks.

Ava saab reguleerida objektiivi pealoleva manuaalse rõngaga ning seda saab ka lukustada “A” režiimi, mis annab ava juhtimise üle kaamerale. Selle Sigma objektiivi minimaalne fokusseerimiskaugus on kõigest 12 cm ja suurendus 1:3.6.

Usun, et selline ülilainurk-objektiiv oleks suurepärane kaaslane Sinu E- või L-bajonetiga täiskaader hübriidkaamerale. Kaaluga kõigest 225 g on seda kindlasti meeldiv ka käes hoida, sest suurem osa täiskaadritele loodud objektiive kaaluvad sellest kordades rohkem.

Sigma 50mm f/2 DG DN Contemporary

50 mm fiksobjektiiv on alati kindel valik ja läbi aegade fotograafide hulgas kõige populaarsem valik, sest see fookuskaugus sarnaneb inimsilma omale. Seetõttu on 50 mm eriti mitmekülgne ja seda on võimalik kasutada enamus olukordades.

Sigma väidab, et Sigma 50mm f/2 DG DN Contemporary jõudlus on väga võrreldav nende lipulaeva Sigma 50mm f/1.4 DG DN Art objektiiviga. Kuigi I-seeria mudel on palju kompaktsem ja kergem — kui täpne olla, siis 37% lühem ning 48% kergem.

Maksimaalse f/2 avaga võid oodata sellest suurepärast bokeh-efekti ning teravat pildikvaliteeti. Objektiivi sees peituv samm-mootor tagab kõikides olukordades kiire ning täpse autofookuse, nii foto- kui videotöödega.

Nii et kui otsid ühte “kõik-ühes” standardset fiksobjektiivi, mis on ehituskvaliteedilt nagu Läänemaailma tank ja näeb esteetiliselt suurepärane välja, siis Sigma 50mm f/2 DG DN on Sinu Sony või Panasonic/Leica hübriidkaamera ette loodud loodud.


Kahtlemata on uue objektiivi ostmine arvestatav investeering ja seetõttu pakume võimalust kasutada mugavat ja paindlikku järelmaksu – nii ei pea kogu summat kohe tasuma, vaid saab maksta osamaksete kaupa.

 

Kogu Sigma “I” seeria objektiivide valik Photopointis »

 

Photopoint.ee ostujuhid – ammuta inspiratsiooni ja teadmis

(63)

The post Sigma 17mm f/4 DG DN ja Sigma 50mm f/2 DG DN pakuvad uut pildikvaliteeti appeared first on Photopointi ajaveeb.

Nüüd rentimiseks: peopesasuurune Zhiyun Fiveray M40 LED videovalgusti
autor: Jürgen Veerme

Zhiyun videovalgusti Fiveray M40 LED

Photopointi foto- ja videotehnika rent nii Tallinnas, Rocca al Mare keskuses kui Tartus, Kvartali keskuses on taas saanud väärt täiendust, sest nüüd on kõigile soovijatele laenutamiseks saadaval Zhiyun Fiveray M40 LED videovalgusti.

Olles kõigest peopesasuurune, siis 176 LED-elemendiga Zhiyun M40 võistleb valgusjõu poolest edukalt oluliselt suuremate mõõtmetega konkurentidega. Sealhulgas võimaldab nii külm kui ka soe värvitemperatuur maksimaalse väljundvõimsusena 40 W (ilma strobota) ja värvitemperatuur on reguleeritav vahemikus 2700–6200K.

Zhiyun videovalgusti Fiveray M40 LED

Eralduva soojuse hajutamiseks kasutatakse kaamerastabilisaatoritest tuntud DynaVort tehnoloogiat, mis võimaldab kasutada passiivjahutusele lisaks väiksemat ventilaatorit ning luua seetõttu kompaktsema seadme. Selle videovalgusti valgustemperatuuri ja heleduse reguleerimine toimub sujuvalt kahe eraldi pöördratta abil.

Zhiyun Fiveray M40 nutikalt disainitud tugijalg võimaldab seada valgusti alusele täpselt soovitud kaldenurgaga või kinnitada 1/4″ keermestatud avadega statiivile. Ühe laadimisega on tööaeg täislaetud akuga 29 minutit.

Zhiyun videovalgusti Fiveray M40 LED

Seadme ühe päeva rent maksab kõigest 4€ ning kui otsustad pärast rendiperioodi lõppu endale uue Zhiyun Fiveray M40 päriseks osta, siis saad selle renditasu võrra soodsamalt (maksimaalselt 1 nädala rendi maksumuse ulatuses).

 

Tutvu kogu Photopointi fototehnika rendi valiku ja hindadega »

Osta Zhiyun Fiveray M40 LED videovalgusti endale päriseks »

 

Fototehnika rentija meelespea:

  • Kõiki renditavaid tooteid ja hetkesaadavust saab vaadata internetist: photopoint.ee/rent
  • renditava tehnika eest tuleb rendihind tasuda ettemaksuna;
  • makseviisina aktsepteeritakse vaid pangakaarti;
  • tagatisraha suurus on 0-100% toote maksumusest;
  • fototehnikat saab rentida vähemalt 18-aastane isik ID-kaardi või passi alusel;
  • Photopointi fototehnika rendipunktid asuvad Tartus – Kvartali keskuses ja Tallinnas – Rocca al Mare keskuses.
  • kõik Photopointi rendis olevad seadmed on graveeritud.

(19)

The post Nüüd rentimiseks: peopesasuurune Zhiyun Fiveray M40 LED videovalgusti appeared first on Photopointi ajaveeb.

2 3 4 5 6 7 8 9 10