Uue eestikeelse videokursusega omandad portreefotode töötlemise tehnikad ja nipid
autor: Lauri Veerde

portreefotode-tootlemine-photoshopis

Portreefotograafia puhul ei pääse me mitte kuidagi järeltöötlusest. Lihtsamal juhul on vaja paika timmida värvustasakaal ja pilti heledamaks või tumedamaks muuta. Väga tihti tekib aga vajadus portreteeritava näolt kaotada häirivad vistrikud, ja siluda kortsud. Mõnikord sooviks muuta silmi ilmekamaks, nina peenemaks, huuli punasemaks, juukseid korralikumaks ja nii edasi. Seda kõike – ja veel palju muud näitab sulle oma vastvalminud videopõhises kursuses portreefotograaf Urmas Ääro.

Urmase uus kursus “Portreefotode töötlemine Photoshopis” koosneb 16. õppevideost, mille kogukestvus on 2 tundi ja 10 minutit. Nendes videotes näitab Urmas Ääro sulle ära kõik olulisemad tehnikad ja nipid, mida ta ise igapäevaselt portreefotode töötlemisel kasutab. Kursuse juures on alla laetavad tööfailid – täpselt needsamad, mida Urmas kursusel näidisfotodena töötleb. Videoid vaadates saad sa selle faili enda arvuti Photoshopis avada ning Urmasega koos pintslit liigutada ja pildikihte luua. Kursus ei eelda algteadmisi pilditöötlusest ja sobib seega ka algajaile. Kursuse jooksul jõutakse aga ka juba päris spetsiifilise töötluse juurde nii et väga palju kasulikku saavad sellest ammutada ka edasijõudnud fotohuvilised. 

See on kergesti jälgitav, praktilise iseloomuga kursus, mille läbija tunneb end edaspidi kindlalt ükskõik millise portreefoto töötlemisel. Vaata kursuse sisukorda ja videotutvustust fotokursus.ee veebilehel.

Osta Canoni kaamera ja osale 250€ kinkekaardi loosimisel
autor: Jürgen Veerme

Canon_Nordic_PerfectP_bnr_560x245_EST (1)

Kui Sul oli plaanis lähiajal Canoni tooteid soetada, siis on uus Canoni poolt käivitatud kampaania mõeldud just Sulle. Perioodil 11.11 – 31.12.2013 Canoni kampaaniatooteid ostes on Sul võimalus osaleda loosimises, kus hea õnne korral võid võita 250€ kinkekaardi.

Kampaanias osalevad kõik Canoni EOS- süsteemiga kaamerad, PowerShot SX-, G- ja S- seeria kaamerad, IXUS kompaktkaamerad ning LEGRIA HF R-seeria videokaamerad. Loosimises osalemiseks tuleb ost registreerida veebiaadressil www.canon.fi/kampaaniad.

Lisaks saavad kampaaniatoodete ostjad ka 10GB tasuta salvestusruumi Canoni teenuses iMAGE GATEWAY. Täpsemad juhised teenuse kasutamiseks on kirjas toote pakendil.

Kampaania reeglite kohta leiad lisainfo SIIT

Karbist välja: Fujifilmi hübriidkaamerad X-A1 ja X-M1
autor: Lauri Veerde

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-12

Lubage tutvustada kahte fotokaamerat, mille ainsaks oluliseks erinevuseks on pildisensor. Ülal pildil paremal pool näeme äsja Photopointi jõudnud Fujifilmi soodsaimat hübriidkaamerat Fujifilm X-A1. Ainsana Fujifilmi neljast hübriidkaamerast on selle seest tavalist tüüpi, Bayeri värvifiltriga sensor. Paremal pool on aga musta rüütatuna Fujifilm X-M1, mis võib uhkust tunda enda X-Trans tüüpi sensori üle. Täpselt samasugune on ka Fujifilmi vingemate hübriidide X-E2 ja X-Pro1 sees. 

Kui kõrvale jätta seesama sensor – ning ka pinnaviimistluse erinevus – on need kaks kaamerat teineteisega identsed. Hinna poolest maksab aga X-M1 koguni 200€ enam. Kas on X-Trans sensor siis tõepoolest ka nii palju parem? Kohkumisega leiame internetist selles küsimuses väga vastukäivaid arvamusi. Paljud kirjutavad ja näitavad testfotosid, mis viitavad hoopis sellele, et hoopis see soodsama hinnaga X-A1 kaamera suudab pildistada märgatavalt detailsemat pilti samas kui X-Trans sensor toodab pildile häirivaid artefakte. Sellel teemal on huvitav lugeda näiteks seda Dpreview foorumi jutuajamist, mis kohati päris kuumaks kisub. Samas on ka arvamusliidreid, kes tunnistavad hoopis X-M1 sees kasutatud X-Trans sensori paremaks  – nii detailide kui ka tonaalsuse mõttes.

Karbist-välja pildilugudes me tavaliselt fotokvaliteeti ei vaatle. 200€ on aga suur hinnavahe ning kuna selle erinevuse taga ainult see sensor on, siis – andke andeks – ei saa ma siin kuidagi üle väiksest pildikvaliteedi testist. Ehk siis saan ka valgust heita sellele, kas X-M1 kaamera eest tõepoolest 200€ enam väärt on. Esmalt aga vaatame, mis kaameratel karbis kaasas on ning millised need väliselt välja näevad. 

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-1

Võtame siin karbist välja kaks erinevat komplekti. Esiteks X-M1 kaamera koos 16-50mm F/3.5 – 5.6 suumobjektiivi ja 27mm F/2.8 fiksobjektiiviga. Teiseks X-A1 kaamera koos 16-50mm F/3.5 – 5.6 suumobjektiiviga.

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-2

Vasakul X-M1, Paremal X-A1. Kuna X-A1 on ainult ühe objektiiviga komplekt, siis on lisaobjektiivi koha täitnud aku.

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-3

Lisatarvikud on kahel kaameral täpselt samasugused. Kasutusjuhend ja CD-plaat, kus peal MyPix Studio pilditöötlustarkvara ja RAW failide konverter. Laadimisadapter, liitiumaku, toitekaabel, kaamerarihm ja varjuk 16-50mm suumobjektiivi jaoks.

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-4

Fujifilmi hübriidkaamerate retrolik välimus on teada-tuntud ning erandiks pole ka see duo. Visuaalselt on kaamerad kahtlemata väga ilusad, kätte võttes pole aga X-M1 ja X-A1 juures tunda seda X-E1 ja X-Pro 1 aparaatide tugevat korpust. Pealmine osa võib küll tunduda metall, aga on siiski valmistatud plastikust. Tagumine külg on aga ka juba visuaalselt üsna odava välimusega. Esiküljelt äärtele ulatuv nahaimitatsioon on taas ilus, kuid näppude all ootamatult libe ning jäik.

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-5
Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-7

 

Paremal pool küljel on kaks pisikest augukest – nende taga asuvad kõlarid. Vasakul pool oleva kummist luugikese taga on kaks ühenduspesa – Ülal HDMI ja all USB.

 

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-13

Nagu näha, on kaamerad ka pealtvaates täiesti identsed. Kaks pisikest augukest välgukinga mõlemal pool markeerivad stereomikrofoni asukohti. Vasakult kargab välja välklamp, paremal pool on juhtimiskeskus. Siin näeme ühte Fn-nuppu, mille funktsiooni saab vastavalt enda soovile muuta. Suur valikuratas paremal nurgas on säriaja ja särikompensatsiooni muutmise teenistuses.

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-6

Tagaküljeltki ei paista vähimatki erinevust. Sile plastikpind tuletab meile meelde, et tegemist on siiski Fujifilmi hübriidkamaerate soodsamate esindajatega. Ülal paremas nurgas ulatub valikuratas ebatavaliselt justkui irvakil ääre vahelt välja. Ergonoomiliselt ei ole sellele rattale midagi ette heita. See on nimetissõrmega mugavalt ligipääsetavas kohas ja lisaks on sel veel peale vajutades nupufunktsioon. See näeb seal aga välja nagu mingi võõrkeha, justkui midagi, mis tegelikult peaks olema kaamera sees, aga on kogemata lahtisest august välja vaatama pääsenud.

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-9

X-A1 ja X-M1 kaameratega kaasa tulev standardsuumobjektiiv on varustatud päikesevarjukiga. Hoolimata plastikust bajonetist ja plastikust konstruktsioonist ei saa objektiivi koostekvaliteedile midagi ette heita. Nii suumirõngas kui ka teravustamisrõngas liiguvad sujuvalt ja tihkelt.

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-10
Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-11

 

Siin karbist välja võetava X-M1 hübriidkaameraga on komplektis kaasas ka 27mm F/2.8 fiksobjektiiv. See on juba metalse korpuse ja bajonetiga ning muidugi ka väga pisikene, mistõttu muudab see komplekti oluliselt kompaktsemaks kui standardsuum. 

 

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-8

 

Siit aga paistab see, mis need kaamerad teineteisest eristab ning neile 200€ hinnavahe loob. Sensorid.

 

pic_01

 

X-A1 kaameras on nn tavaline sensor. Valgustundlike pikslite peal on 1) optiline madalpääsfilter ning 2) Bayeri värvifilter kus sama värv kordub üle ühe piksli igas suunas.

pic_03

 

X-M1 kaameral on nn X-Trans sensor (Fujifilmi enda termin), kus 1) optilist madalpääsfiltrit ei ole ning 2) värvifiltris on erinevad värvid pisut korrapäratumalt

X-Trans sensori olulisim eelis teiste sensorite ees on – Fujifilmi sõnul – detailsem ja teravam pilt. Kuna värvifiltrid asetsevad korrapäratumalt, et tekita X-Trans sensorid piltidel selliseid artefakte nagu moiré ja aliasing. Seega pole ka sensori ees vaja madalpääsfiltrit, mis moiré ja aliasing nähtuste vastu võideldes pilti pisut udusemaks muudab. Seega ongi pildid lõpptulemusena teravamad. Teoorias see nõnda ju ongi. Aga tegelikult?

Pildistasin mõlema kaameraga standardset, objektiivide jaoks mõeldud testlehte. Mõlemad fotod on pildistatud statiivilt. 16-50mm objektiiv suumitud 50mm peale. Säriparameetrid on f/8, 1/4 sekundit, ISO 100.

Fujifilm X-A101_x_a1
Fujifilm X-M102_X_m1

 

Vasakul X-A1, paremal X-M1. Piltidele klikkides avanevad need täissuuruses korrigeerimata kujul. Kes suurelt lahti klikkida ei viitsi, saab pilte võrrelda siinsamas all. Siin näeme 100% väljalõiget ülemiste fotode keskmest. Ülal Fujifilm X-M1, all Fujifilm X-A1.

x_a1_vs_x-m1

Ülalolev foto ei jäta mingit kahtlust. X-A1 kaamera pildistab tehaseseadete korral oma tavalise sensoriga teravamaid JPG pilte.

Fotokvaliteedi hindamisel on aga olulised ka muud aspektid, kui pildi teravus pikslitasandil. Seepärast – antagu mulle andeks – ei saanud ma vastu panna ja tegin kaks testpilti ka õues. Lihtsad pildid statiivi pealt manuaalrežiimis. 16-50mm objektiiv suumitud 16mm peale. Säriparameetrid on f/18, 1/4 sekundit, ISO 100.

Fujifilm X-A1x-A1_valjas
Fujifilm X-M1x-M1_valjas

 

Kui ülalolevad pildid täissuuruses lahti klikime, siis näeme ka siin, et X-A1 kaameraga pildistatud fotod on mõnevõrra detailsema joonisega. Tonaalsus on neil piltidel üsna sarnane kuid märgata võib, et X-A1 kaameraga pildistatud foto on kontrastsem ning seetõttu on heledamad alad rohkem üle põlenud:

 

x_a1_vs_x-m1-2

Vasakul väljalõige X-A1 kaameraga pildistatud fotost. Paremal väljalõige X-M1 kaameraga pildistatud fotost. Selgelt on näha, et X-A1 kaamera laseb heledaid alasid rohkem ülesärisse. See on tingitud ilmselt sellest, et JPEG fail luuakse kontrastsem. Loomulikult saame me kaamera seadetest kontrastsust maha keerata – selle tulemusena peaks X-A1 kaamera väljastatava pildi säritus ka pisut paranema.

Seega tuleb selle põgusa pildikvaliteedi sektsiooni lõpul tunnistada, et kui X-M1 kaamera sensor ka on parem, siis JPG-fotodelt see paremus välja ei tule. X-A1 pisut teravam pilt võib vabalt tuleneda mitte sensorist vaid erinevatest JPEG faili loomise algoritmidest. Tegemist on ikkagi algtaseme kaameraga ning siin võib X-A1 puhul olla tegu lihtsalt ületeravustamisega, et algtaseme kasutajale pildid rohkem meelepärased oleks. Lisaks ei ole teravuse vahe suur ning ilma 100%-ni suurendamata pole sellest vahest ehk arugi saada…

Nii me võimegi testima ja oletama jääda, et juuksekarva lõhki ajades pikslitasandil ühte või teist kaamerast konkurendist paremaks kuulutada. Kuid point polegi selles. Point on selles, et X-Trans sensoriga X-M1 maksab 200€ enam kui X-A1. Kuid ei tee selle raha eest vaieldamatult paremaid pilte.

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-14

Miks peaks iga hübriidkamaera omanik kindlasti ka kompaktset fiksobjektiivi omama? Aga seetõttu, et see on mitu korda pisem kui see kõige tavalisem standardsuum. Vasakul näeme X-A1 kaamerat koos 27mm fiksobjektiiviga. Paremal aga X-A1 kaamerat koos 16-50mm standardsuumiga. Objektiiv on lõpuni välja suumitud ning selle külge on kinnitatud päikesevarjuk.

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-21

Fujifilmi hübriidkaameraid on palju kiidetud väga heade välklambi režiimide poolest. Nimelt ei põletavat Fujifilmi välklambid oma sähvatusega nii räigelt pildistatavale näkku nagu mõne teise tootja omad. Seda peab küll ütlema, et kui välklamp nupule vajutades kõrgele kaamera kohale vallandada, jääb aparaadi sisse tagantvaates haigutav kraater. Just nagu oleks keegi aparaadil suure esihamba välja löönud.

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-15

Nii X-A1 kui ka X-M1 kaamera LCD-ekraanid on hea lahutusvõimega: 3″ ekraanile on mahutatud 920 000 pikslit. Samuti saab ekraani oma pesast välja tõmmata ning siis üles- või allapoole kallutada. 

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-19

X-E2 ja X-Pro 1 hübriidkaamerate peal on teatavasti säriajaketas ning ava muutmine käib objektiivi avarõnga abil. Nende kahega võrreldes on X-A1 ja X-E 1 juhtimise poolest põhimõtteliselt erinevad kaamerad. Ava ja säriaega saab muuta modernsel moel valikuketaste abil ning kaamera peal on säriajaketta asemel ketas pildiprogrammide ja särirežiimide vahetamiseks. Seega ongi need aparaadid mõeldud pisut lihtsamat fotoaparaati otsiva fotohuvilise jaoks, kes säriparameetrite muutmise asemel lihtsalt ilusamaid pilte pildistada tahavad. Ka ekraanilt paistev on väga sarnane Fujifilmi kõrgema klassi kompaktkaamerate (X20, XF1) kasutajaliidese väljanägemisele. Ülal on näha kaamerate ekraanile kuvatavad parameetrid manuaalrežiimi korral.

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-17

Kuigi kaamerad on ilmselgelt suunatud lihtsamale kasutajale, tehakse tihti kohustuslikke kõrvalepõikeid keerulisematesse seadetesse. Näiteks kuvatakse pärast igat värvustemperatuuri muutmist ja kinnitamist ekraanile värvustemperatuuri peenhäälestuse aknake.

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-18

Tagaküljel all paremas nurgas olevale Q-nupule vajutades kuvatakse ekraanile 16 kiirvalikut. Neid saab siitsamast neljasuunalise nupukombinatsiooniga valida. Valitud parameetri väärtust saab seejärel muuta ükskõik kumma valikukettaga.

Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-16

Põhimenüü on standardse ülesehitusega – nagu Fujifilmil ikka.

 Fujifilm-x-a1-x-m1-hubriidkaamerad-lopp-1

Oma ilusa ja retroliku välimusega püüavad Fujifilmi X-A1 ja X-E1 kaamerad poeletil kindlasti nii tõsisema kui ka veel algaja fotohuvilise pilku. Kui sulle meeldib pildistada avaprioriteedis või manuaalrežiimis, siis on neist kahest siin käsitletud kaamerast aste ülalpool olevad X-Pro1 ja X-E2 kaamerad sinu jaoks muidugi väga sobivad. Seda just enda klassikalise särijuhtimise poolest (avarõngas + säriajaketas). Loomulikult on need aga ka oluliselt kallima hinnaklassi kaamerad. Kui valida tuleks kahe – X-A1 ja X-M1 vahel, siis oleks minu soovitus – võtta X-A1. Selle ainukeseks erinevuseks kallima X-M1 kaameraga võrreldes on sensor. Ning nagu nägime, siis ei pildista see küll ei 200€ ega ka 100€ võrra kehvemaid pilte.

 

Tamron SP 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD – uus teleobjektiiv SP seerias
autor: Silver Pik

Tamron_A011_SP150-600mm_Di_VC_USD_blue

Tamron on üha enam rõhku panema hakanud tootearendusele ning üritab professionaalsete fotograafide südameid võita. Seda mitte poolkaadersensoriga kaameratele soodsaid objektiive tehes, vaid ikka neid objektiive, mida saab vabalt ka Canoni L seeria või samaväärsete Nikkori torude kõrvale panna. Viimased suuremad uudised tulid Tamroni leerist just aasta eest Photokina ajal, mil toodi avalikkuse ette 70-200mm Di VC USD objektiiv. Täna on tähelepanu keskmes aga uuendatud 200-500mm objektiiv, mida on siit-sealt natuke pikendatud ning lisatud uusimad tehnoloogiad.

Pöördume nüüd ajaloost tänapäeva ning võtame luubi alla Tamron SP 150-600mm f/5-6,3 Di VC USD objektiivi. Võrreldes eelmise mudeliga on selle suumivahemikku suurendatud: laiemast otsast 50mm ning teleotsast 100mm, mis peaks pakkuma natuke paindlikuma lähenemise loodusfotograafidele. Nagu objektiivi nimigi ütleb, on see disainitud täiskaader kaameratele, kuid sobib ka poolkaadri ette. Varustatud on see ka optilise stabilisaatoriga kui ka USD (Ultrasonic Silent Drive) teravustamismootoriga. 

Antud objektiivi optiline konstruktsioon on 20 elementi 13 grupis. Eesmises grupis on kolm LD (madala dispersiooniga) elementi, mis peaksid parandama aberratsiooni telefoto asendis. Lisaks on klaasidel eBAND vääristus ning ka BBAR vääristus (nende akronüümide lahtiseletamine võtaks ekraanipinda liiga palju ning annab lugejale liiga vähe, seega jätame selle täna vahele), mis lõpptulemina vähendavad varikujutisi ning sisemist peegeldust. Seda ikka teravama pildi nimel.

Lisaks erinevatele uhkete nimedega lisadele on objektiivis kasutusel ka 9 labaga diafragma. Ava on ümara kujuga ka siis, kui seda kuni kahe stoppi võrra sulgeda – siit hakkavad tulema portreefotod metskitsest, millel on meeldiv bokeh taustal. Objektiiv on varustatud ka teisaldatava statiivikinnitusega, mis hõlbustab statiivilt pildistamist.

Tamron hakkab seda objektiivi valmistama nii Canonile (EF bajonett), Nikonile (F bajonett) kui ka Sonyle (Sony Alpha bajonett). Sony versioon tuleb küll ilma VC stabilisaatorita, kuna antud kaameratel on stabilisaator kere sees olemas.

Täpset infot hinna ning saadavuse kohta veel avaldatud ei ole, seega püsige lainel. Niipea, kui see info avalikustatakse, jagame seda ka Photopointi ajaveebi lugejatega. Kes tahab aga seda objektiivi kohe lähemalt uurida, siis otsi Tamroni boksi Salon de la Photo 2013 messil, mis kestab 7-11. novembrini Pariisis.

Tehnilised andmed:

  • Mudel: A011
  • Fookuskaugus: 150-600mm
  • Maksimaalne ava: f/5-6,3
  • Konstruktsioon: 20 elementi 13 grupis
  • Lähim teravustamiskaugus: 2,7m
  • Maksimaalne suurendus: 0,2×
  • Filtri diameeter: 95mm
  • Läbimõõt: 105,6mm
  • Pikkus: 257,8mm
  • Kaal: 1951g
  • Labade arv: 9 (ümar ava)
  • Minimaalne ava: f/32-40
  • Objektiiviga komplektis: päikesevarjuk, eemaldatav statiivikinnitus
  • Sobib: Canon, Nikon, Sony

Tamroni pressiteade (inglise keeles)

Tamron_A011_SP150-600mm_Di_VC_USD

 

 

Uued objektiivid Pentaxilt – Q bajonetiga lainurk-suum ning esimene Limited seeria suumobjektiiv
autor: Silver Pik

Kõikide nende uute kaamerate nädalapikkust lekkimist internetiavarustes teistelt tootjatelt ning suurest kärast erinevate aparaatide ümber ei tasuks ära unustada ka Pentaxit. Pentax, kes Ricoh’i tiiva all on saanud uut hoogu tootearenduses ning teeb julgemaid samme nii kaamerate kui objektiivide disainimisel (samas siiski tagasihoidlikke, K-01 järglast ehk ei tule kunagi). Agara tootearenduse järel näeb täna ametlikult ilmavalgust lausa kaks uut objektiivi. Üks nendest on Q bajonetiga lainurksuum Pentax Q seeria hübriidkaameratele ning teine, tükkmaad huvitavam objektiiv, on esimene ilmastikukindel suumobjektiiv Limited seeriast. Loe: esimene täielikult ilmastikukindel, mis on samaaegselt esimene suumobjektiiv Limited seerias. Viimane neist on mõeldud K bajonetiga Pentaxi digitaalsetele peegelkaameratele.

Pentax HD DA 20-40mm f/2.8-4 ED Limited DC WR

Kui me siiani oleme harjunud mõtlema Pentax Limited seeria objektiive kui fiksobjektiive, siis see mudel lööb eelneva loogika pea peale. DA 20-40mm f/2.8-4 ED Limited DC WR objektiiv on, nagu nimigi ütleb, 20-40mm lainurksuum. 35mm ekvivalendina oleks vahemik 30,5 – 61,5mm. Üleni alumiiniumkorpuse sees olev objektiiv on ilmastikukindel – tihendid nii objektiivi sees kui ka bajoneti poolses otsas. Erinevalt teistest Limited seeria objektiividest ei kasuta see pildi teravaks saamiseks kruvimehhanismi, vaid vaikset objektiivis olevat mootorit. Viimane toetab ka Quick Shift mehhanismi – vajadusel saab teravustamisrõngast kinni haarata ning käsitsi korrigeerida autofookust ilma, et peaks manuaalfookusele ümber lülitama.

Optiliselt on tegu tõsise tööloomaga – kasutusel on nii ED (eriti madala dispersiooniga) element, mis tagab parema teravuse ning värvid kui ka HD (High Definition) vääristus. Viimane Pentaxi sõnul eemaldab nii varikujutised kui sisepeegeldused. Eesmine element on kaetud aga Pentaxi legendaarse SP (Super Protect) vääristusega, hoides tolmu, veepiisad kui ka sõrmejäljed objektiivi esiklaasilt eemal. Uut objektiivi saab soetada endale alates novembri lõpust nii mustas kui hõbedases värvivariandis 899€ eest.

Tehnilised andmed:

  • Fookuskaugus: 20 – 40mm (35mm ekvivalendina 30,5 – 61,5mm)
  • Maksimaalne ava: f/2.8 – 4
  • Minimaalne ava: 22 – 32
  • Konstruktsioon: 9 elementi 8 grupis
  • Vaatenurk: 70 – 39°
  • Bajonett: KAF3
  • Lähim teravustamiskaugus: 28cm
  • Maksimaalne suurendus: 0,20×
  • Filtri diameeter: 55mm
  • Diafragma labade arv: 9 (ümar ava)
  • Ilmastikukindel
  • HD vääristus
  • SP (Super Protect) vääristus
  • Quick-Shift teravustamissüsteem
  • Mõõdud: 71 × 68,5 mm
  • Kaal: 283 g

Ricoh’i pressiteade (inglise keeles)

Pentax HD DA 20-40mm F2.8-4 ED Limited DC WR must versioon ilma varjukita

Pentax HD DA 20-40mm F2.8-4 ED Limited DC WR must versioon koos varjukiga

Pentax HD DA 20-40mm F2.8-4 ED Limited DC WR hõbedane versioon ilma varjukita

Pentax HD DA 20-40mm F2.8-4 ED Limited DC WR hõbedane versioon koos varjukiga

 

PENTAX 08 Wide Zoom 3,8-5,9mm f/3.7-4

Koos eelnevalt kirjeldatud Limited seeria objektiiviga tutvustati ka uut optikat Q bajonetiga kaameratele. See on juba kaheksas objektiiv, mis Q bajonetiga kaameratele sobib ning tegu on korraliku lainurk-suumobjektiiviga. 35mm ekvivalendina katab vahemiku 17-,5 – 27mm. Konstruktsioonis leiab esimesest grupist valatud klaasist asfäärilise elemendi ning kaks ED (eriti madala dispersiooniga) elementi. Tulemiks on Pentaxi sõnul terav kujutis kogu kaadri ulatuses ning madal kromaatiline aberratsioon. 

Lisaks on antud objektiiv varustatud sisemise teravustamismehhanismiga ning Quick Shift süsteemiga. Eesmine element on Pentaxile kohaselt SP (Super Protect) vääristusega, hoides higi, pisarad ning rasvased sõrmejäljed eemal pildistamise ajal ning pildistamisretkede vahel. Q süsteemile omaselt on objektiivis ka integreeritud katik koos ND filtriga. Sarnaselt 20-40mm Limited objektiiviga saabub see müügile novembri lõpus ning hinnaks saab 449€.

Tehnilised andmed:

  • Bajonett: PENTAX Q (metallist)
  • Fookuskaugus: 3,8 – 5,9mm (35mm ekvivalendina 17,5 – 27mm (Q7); 21 – 32,5mm (Q/Q10) )
  • Maksimaalne ava: f/3.7-4
  • Konstruktsioon: 10 elementi 8 grupis
  • Lähim teravustamiskaugus: 25 cm (kogu suumi ulatuses)
  • Maksimaalne suurendus: 0,03×
  • Filtri diameeter: 49mm
  • Integreeritud objektiivisisene katik
  • Integreeritud ND filter
  • SP (Super Protect) vääristus
  • Mõõdud: 54 × 38mm

Ricoh’i pressiteade (inglise keeles)

PENTAX 08 Wide Zoom

PENTAX 08 Wide Zoom

PENTAX 08 Wide Zoom

Pentax Limited seeria objektiivid Photopointis

Pentax Q bajonetiga objektiivid Photopointis

1 2 3 4 5