Photopointi ajaveeb toob Photokina fotomessi taas Eesti fotohuvilisteni
autor: Lauri Veerde

photokina-2014-nadal

Juba alates 1950-ndast aastast toimub Lääne-Saksamaal Kölni linnas üritus, mis toob kokku fototootjad, fotograafid ning muidu fotohuvilised üle kogu maailma. Photokina fotomess – nii on selle ürituse nimi – leiab aset iga kahe aasta tagant. Eelmine Photokina toimus 2012 aastal 18-24 septembril ja Photopointi ajaveeb tõi selle oma lugejateni uhkemalt, kui keegi teine. Vaata Photokina 2012 erilehte siit.

Kaks aastat on märkamatult möödunud ja Photokina 2014 fotomess saab oma ametliku alguse juba nädala pärast, 16. septembril. See tähendab et ka Photopointi reporterduo – koosseisus Ardo-Jako Olev ja Lauri Veerde – pakib taas oma tehnika ja suundub Kölni. Selleks, et tunglevast rahvamassist üles leida ja sinuni tuua kõik põrutavamad tehnikašedöövrid ja visuaal-orgastilised vaatemängud – video, fotode, teksti, interaktiivsete panoraamide abil.

Messi ajal soovitame fotohuvilistel kindlasti hoida pilku peal Photokina 2014 messi erilehel siinsamas Photopointi ajaveebis. See on koht, kuhu postitame kõik messil filmitud videod ja pildistatud fotod. Sealsamas on plaanis luua eraldi tutvustavad lehed suuremate fotofirmade jaoks, mis siis nende esitlusest 360 kraadi interaktiivsete panoraamide ja muu sisu abil väga hea ülevaate annavad. See erileht täieneb järgmisel nädalal iga päevaga.

Photokina messilt kirjutatud artikleid ja filmitud videoid tasub vaadata ka seetõttu, et seoses messiga on Photopointi e-poes kavas vallandada ulatuslik sooduskampaaniate laine. Nimelt loobime Photokina postitustes sooduskoode, mille abil vastavate tootjate fototehnikat Photopointi veebipoest soodushindadega osta saab.

Photopointi ajaveebi reporterduo jõuab Kölni pühapäeval 44. septembril kella 18:00 paiku. Seal viskame kompsud hotelli ja suundume kohe messihallidesse, kus käivad alles suured ehitustööd ja ettevalmistused eelseisvaks nädalaks. Olge meiega.

Photokina 2014 erileht

Liikuvate piltide näitus “India laste silmades” Solarise kinoekraanil. Fotograaf Virgo Haan annab aru
autor: Lauri Veerde

 DSC00076 copy

Ehk oled sattunud hiljuti Tallinnas, Solarise kinos mõnda filmi vaatama? Kui ei ole, siis käi ära. Polegi tähtis, millist filmi vaatama lähed, sest iga filmi alguses saad nautida fotonäitust “India laste silmades”. Staatiliste fotode asemel on sellel näitusel nn liikuvad fotod, mis tekitavad ruumilise efekti – seepärast neid ka tavalise ateljeeseina asemel suurel kinolinal näidatakse. Fotograaf Virgo Haan kirjutab Photopointi ajaveebis oma näitusest ja selle saamisloost lähemalt.

Nii et ükskõik kas sa juba oled seda näitust kinos näinud või alles lähed vaatama. Siit saad lähemalt teada, kuidas see sündis ja millega täpsemalt tegu.

 

Kust see alguse sai? Motion photography ja cinemagraph

Motion photography on ingliskeelne väljend, mida on hakkatud kasutama, et enda alla koondada erinevad fotograafia alaliigid, mille peamiseks märksõnaks on liikumine. Aga liikumine mitte kui teema, vaid reaalne liikumine pildi peal.

Mina tegin oma esimesed tööd kasutades Cinemagraph efekti, mis sisuliselt tähendab seda, et ma teen tavalise staatilise pildi, kus väikesel osal toimub mingi liikumine, mis on igaveses korduses. Sellist fotot siinsamas all näetegi:

Almost-30

Pärast aasta pikkust katsetamist tekkis mul idee, teha vanaaja kroonika laadne  näitus kinos, mida inimesed näeksid suurel ekraanil enne filmi. Selleks reisisin ma meie endisesse vennasvabariiki Kõrgõzstani, kust lootsin leida palju hobuseid ja ilusaid mägesid.

Kõrgõzstanis ma pettuma ei pidanud, kuid pisut oma oskustes, sest alles tagasi jõudes ja kümneid kordi oma materjali üle vaadates sain ma aru, et  90% sellest ei kõlba. Üheks üpriski ebameeldivaks probleemiks oli see, et ma ei keeranud statiivi piisavalt tugevalt kinni ja teinekord võib ka kõige väiksem kaamera liikumine rikkuda kogu pildi.

Lisaks on oluline tähele panna, et liikuv objekt ei liiguks kordagi staatiliste objektide ette ega taha. Ning mis vast isegi kõige olulisem, parima wow efekti saab siis, kui teil õnnestub tekitada tugev kontrast liikvate ja liikumatute objektide vahel, ehk siis tuleb otsida midagi, mis tavaliselt liigub palju ja kiiresti ning panna ta seisma ja tema kõrvale tuleb jätta midagi liikuma.

Siin saate näha, mis sellest Kõrgõzstani näitusest lõpuks sai

Palun kliki video vaatamiseks siia

 

Liikuva fotograafia üks erivorm – parallaksfotograafia

Lisaks Cinemagraph-ile kuulub Motion photography alla ka nn parallax efekt, mis võitis mu südame, kuna lisaks efektsusele on seda võimalik muuta ka interaktiivseks. Ma pean tunnistama, et tihtipeale arvutitaga tööd tehes otsin ma võimalust, et teha väike paus mõtlemises ja sealt tekkis ka idee teha pilte, millega saaks mängida.

Oma esimese katsetuse tegin ma näitusega „Mis on kasside sees?“, kus sarnaselt Kõrgõzstani näitusega toimub liikumine, kuid seda liikumist juhib vaataja ise scrollides pilti üles või alla. Sarnane interaktiivsus on ka minu pildil India vanamehest, kus hiirega pildil liikudes liiguvad erinevad pildi kihid hiirega kaasa.

 

Näitus “India laste silmades”

Üksteise suhtes liikuvad kihid said inspiratsiooniks ka minu värskeimale näitusele „India laste silmades“ Nimelt oli minu jaoks selge, et ma tahan uuesti teha midagi kinos ja et tegemist võiks olla portree näitusega, kuid ma ei teadnud isegi pildistamise ajal millist liikuva pildi efekti ma lõpuks kasutan.

Ma leidsin Indiast Himaalaja mägedest palju väga lahedaid lapsi kellest ma pildistasin täiesti tavalised portreesid. Varem olin ma kasutanud Displacement map efekti „Mis on kasside sees?“ näitust tehes ja ma lootsin, et see töötab ka inimeste peal.

Displacement map on mask, mis joonistakse tavaliselt Adobe Photoshopis põhimõttega, et kõik mis on kaugemal on tumedam ja kõik mis on vaatajale lähemal on heledam. Asetades pildi ja maski Adobe After Effects programmis kohakuti saab tekitada efekti nagu oleks kaamera pildistamise ajal liikunud ümber pildistatava. Selleks, et vaatajad seda liikumist paremini tajuksid, lisasin esiplaanile ühe kihi tolmu, mis ei liikunud.

See ongi näitus, mida on võimalik näha kuni Septembri lõpuni Solaris kinos enne kõiki filme suurel kinolinal. Treilerit saad vaadata siinsamas.

 

Palun kliki video vaatamiseks siia

 

Milleks sellised liikumisega pildid?

Minult küsitakse vahest, et miks selliseid pilte vaja on? Kindlasti saaks ka ilma liikuvate piltideta edasi minna aga samas otsivad loovad inimesed alati võimalust ennast kuidagi uutmoodi väljendada ja vaatajad ootavad, et neile pidevalt midagi uut ja teistsugust pakutaks. Ning vähem oluline pole ka vast pragmaatiline soov kogu seda tehnilist võimekust, mida väga suure raha eest on meie ümber loodud, kuidagi rakendada. 

 

Zeiss Otus 1.4/85 optikajuveel Canonile ja Nikonile on suur, raske ja kallis – aga terav
autor: Lauri Veerde

Newest Otus family member from ZEISS continues the success storyZuwachs in der Otus Familie von ZEISS setzt Erfolgsgeschichte fort

Mille järgi hinnata maailma kõige paremat objektiivi? Zeiss arvab, et aluseks tuleb võtta pildi- ja koostekvaliteet ning esitleb täna vägagi erilist objektiivi Otus 1.4/85. See on Canoni ja Nikoni täiskaadersensoriga peegelkaamerate jaoks mõeldud manuaalse teravustamise ja esmaklassilise optikaga profiobjektiiv.

Oma tootelehel annab Zeiss Otus 1.4/85 objektiivile julgelt ja konkreetselt tiitli “Parim lühike teleobjektiiv maailmas”. Nagu näitasid ka 55mm Otus testid, siis ilmselt see väide teatud kategooriates ka paika peab. Nimelt: pildikvaliteedi ja ehituskvaliteedi kategooriates.

Zeiss Otus 1.4/85 pildikvaliteet

Otus 1.4/85 on Zeissi kõige esmaklassilisema “Otus” objektiiviseeria teine liige. Esimese neist – 1.8/55 -tõi Zeiss lagedale aasta eest ja sellega tehtud pilti iseloomustas Dpreview oma ülevaates kui “hingematvalt teravat juba täisava juures”.

Zeiss ise ütlenb uue 85mm kohta, et selle puhul ei ole maksimaalse pildikvaliteedi saavutamisel kompromisse tehtud. Kontrastsus ja lahutusvõime olevat siin maksimaalsel tasemel. Teleobjektiivide vaenlast – kromaatilist aberratsiooni – selle objektiivi puhul ei esine, isegi mitte kõige keerulisemates pildistamisolukordades. Samuti ei olevat selle objektiiviga pildistatud fotodel mitte mingit geomeetrilist moonutust ega ka sisepeegeldustest tulenevaid valgushelke. Ükskõik mis ava juures. Nii kirjutab Zeiss oma objektiivi kohta ja meil ei ole põhjust selles kahelda.

Zeiss Otus 1.4/85 koostekvaliteet

Zeiss Otus on tehtud nii, et seda saaks pärandada isalt pojale ja pojalt pojapojale. Objektiiv on valmistatud metallist ja klaasist. Selle sees ei ole teravustamismootorit, rääkimata sellisest moeröögatusest (NB: väike iroonia) nagu seda on värinastabilisaator. Teravustamine selle objektiiviga toimub seega käsitsi – selle jaoks on objektiivil eriti pika ja pehme käiguga teravustamisrõngas.

Teised kategooriad

On aga ka fotograafe, kes objektiivi hindamisel lisaks kahele nimetatud kategooriale ka teisi aspekte arvesse võtavad. Üheks neist on muidugi hind. Zeiss Otus 1.4/85 ametlik soovituslik ilma maksudeta jaehind on 3360,50€.

Teiseks on objektiivi kaal ja mõõtmed. Ka siin on kompromissitu suhtumine pildikvaliteeti oma jälje jätnud, sest 1.1 kg raskuse, 9,2 mm pikkuse ja 10 cm diameetriga on see peegelkaamera ees päris suur ja raske.

Siinkohal tuleb arvesse võtta ka seda, et kui lainurkobjektiivide puhul on enamik fotograafe valmis käsitsi teravustama, siis teleobjektiivi puhul on hea tulemuse saavutamiseks vaja terava silma ja nobedate näppude eriti head koostööd.

Seega võib juhtuda, et kuigi enamik fotograafe selle objektiivi pildikvaliteedi parimaks tunnistavad, jõuab nende fotokotti siiski hoopis Canoni 85, f/1.2 või Nikoni 85mm F/1.4G või Nikoni ZF 100/F2…

Zeiss on Otus 1.4/85 objektiivi esimest korda avalikult näitamas 16. septembril Saksamaal algaval Photokina 2014 fotomessil. Sinna on järgmisel nädalal suundumas ka Photopointi ajaveebi reporterduo ja lubame, et vaatame ka selle objektiivi lähemalt üle.

Zeiss objektiivid Photopointis

 Allikas ja tehnilised andmed: Zeiss ametlik pressiteade

Newest Otus family member from ZEISS continues the success storyZuwachs in der Otus Familie von ZEISS setzt Erfolgsgeschichte fort Newest Otus family member from ZEISS continues the success story Zuwachs in der Otus Familie von ZEISS setzt Erfolgsgeschichte fort

Olympus E-PL7 toob uuendatud disaini, allakeeratava LCD, parema stabiilsuse ja sisse-ehitatud Wi-Fi
autor: Ardo-Jako Olev

Olympus E-PL7-ppblog

Olympus on välja kuulutanud uue hübriidkaamera – Olympus E-PL7. Kui 2013 aastal välja toodud E-PL6 ei erinenud eriliselt oma eelkäijast E-PL5-st kuigivõrd, siis uus E-PL7 tõotab olla oluliselt rohkemate uuendustega.

Tegemist on hübriidkaameraga, mis on mõeldud just kasutamislihtsust ning -mugavust ihaldavale hübriidipiltnikule. Üheks erinevuseks nii oma eelkäijast E-PL6-st kui ka konkurentide sama klassi kaameratest on kindlasti ekraan, mida saab kallutada ja pöörata alla nõnda, et võib iseennastki pildistada – siit ka kaamera üks iseloomustusi – tegemist on kaameraga, mis lihtsustab eneseportreteerijate igapäeva elu.

Neile, kes peale enda ka muud elu pildistavad, on kindlasti oluline uus ülikiire autofookussüsteem ning pildiprotsessor, mis pärit Olympuse OM-D seerialt. Samuti kolmesuunaline stabilisaator, mis peale tavalise üles-alla-vasakule-paremale stabiliseerib ka kaamera kallutamisest tulenevat liikumist.

Koos uue kaameraga tuleb ka uuendatud nutiseadme app – OI.Share, mis võimaldab peale kaamera kaugpäästmise kontrollida ka suumi, intervallpildistamist, pildi kuvamist nutiseadme ekraanile jne. Ühendamine on imelihtne tänu E-PL7 sisse-ehitatud Wi-Fi’le – tuleb skanneerida vaid QR kood aparaadi ekraanilt ning nutiseade ühendubki tekitatud Wi-Fi võrku.

Olympus E-PL7 olulisemad tehnilised andmed

  • 16 MP sensor (17.3 x 13 mm)
  • TruePic VII pildiprotsessor
  • Micro 3/4 bajonett
  • ISO ulatus 200 – 25600
  • 3″ kallutatav/pööratav TFT-LCT  ekraan, 1 037 000 px
  • Keresisene kolmesuunaline värinastabilisaator
  • Full HD video H.264 koodekiga
  • 8 fps sarivõte
  • WiFi 802.11b/g/n
  • Kaal: 357g
  • Mõõtmed: 115 x 67 x 38mm

Olympus E-PL7 tootepildid

 

Kuumad kuulujutud: Zeiss on välja toomas Otus 85mm f/1.4 objektiivi Canonile ja Nikonile
autor: Lauri Veerde

otus85_1Digicameinfo veebilehel lekitatud tootefoto Otus 1.4/85 objektiivist

Mäletate veel seda aasta eest esitletud Zeiss Otus 55mm f/1.4 objektiivi? Sedasama, mis maksab umbes 3400 eurot ja millega pildistatud foto on Dpreview sõnul “hingematvalt terav juba täisava juures”? Nüüd on veebiruumi valla pääsenud tootefoto teisest Zeiss Otus-seeria objektiivist.

Seekord on tegu portreede pildistamiseks sobiliku 85mm fookuskauguse ja f/1.4 avaga fiksobjektiiviga, mida hakatakse tootma Canoni ja Nikoni peegelkaameratele. Zeissi ametlik pressiteade koos tehniliste andmetega peaks saabuma juba järgmise nädala jooksul ning objektiivi ennast on oodata rahva ette Photokina fotomessil kus ka Photopointi ajaveeb seda lähemalt teile vaatama pääseb.

Allikas: Photorumours.com