Phase One esitleb uut keskformaatkaamerat 645DF
autor: Lauri

Postitas: Lauri

Phase One esitles eile uut keskformaatkaamerat nimega 645DF.

Aparaat on valminud koostöös Jaapani keskformaadimeistri Mamiya`ga, ning seda hakatakse müüma mõlema kaubamärgi all. Kaameral on eelmiste mudelitega võrreldes kiirem autofookus ning sarivõte, välklambi lühimaks sünkroonajaks on märgitud 1/1600 sekundit.

645DF on 645-seeria ainud isend, millega saab pildistada nii fokaaltasandi katiku kui ka keskkatikuga. Kaamera ühildub enamiku Phase One ning Mamiya AFD bajonetiga digipäradega.

Taani firma Phase One ning Jaapanis baseeruv Mamiya teatasid ka koostööleppest Saksamaa fototarvikute- ning optikatootjaga Schneider Kreuznach. Juba on ette näidata ka esimesed ühiselt kasvatatud viljad: 645DF kaamera jaoks valmistatud 55 mm, 80 mm ja 110 mm F/2.8 avaga keskkatikuga objektiivid.

Uus kaamera ning objektiivid on kavas turule tuua käesoleva aasta lõpul. 645DF hinnaks saab olema €4290 (6900 EEK), objektiivide hinnad algavad €1790-st (29 000 EEK).

Allikas ja pressiteade: Dpreview.com
Pikemalt saad lugeda siit (achtung, saksa keel)

Tamroni 60 mm f/2.0 makroobjektiiv on peagi saadaval ka Sony kaameratele
autor: Lauri

Postitas: Lauri

Tamron teatas eile ametlikult, et alustab Sony bajonetiga 60mm F/2.0 Di makroobjektiivi tarnetega.

Canoni bajonetiga versioon sellestsamast objektiivist jõudis Photopointi poodides müügile alles paar nädalat tagasi. Peagi on oodata ka Nikoni kaamerate ette passivat versiooni. Ülaloleva teate põhjal võib arvata, et ka Sony mudelit ei pea enam kaua ootama.

SP AF 60 mm F/2,0 on tavapäraste makroobjektiividega (F/2.8) võrreldes astme võrra valgusjõulisem - F/2.0. Selle lähim pildistamiskaugus objektiivi esiläätsest 1:1 suurenduse korral on märksa suurem kui nii mõnegi konkurendi makrotorul - 100 mm. See tuleb kasuks näiteks arglike putukate pildistamisel.

Lisaks makrovõtetele sobib see objektiiv ideaalselt ka näiteks portreede pildistamiseks. Tänu suurele maksimaalsele avale saab sellega pildistada ka hämarama valguse korral, ilma et peaks kasutama välklampi.

SP AF60mm F/2.0 Di II LD (IF) MACRO 1:1 Canonile Photopointis

LOMOgraafia - ebakonventsionaalne fotofilosoofia
autor: ardo

©Tekst ja fotod: Ardo-Jako Olev

Lomograafia kui liikumine sai alguse 1991. aastal, mil grupp tudengeid Viinist olid Prahas käies kaasa toonud ЛОМО ЛК-А (ломо компакт-авто) kaamera.

Olles filmid ära ilmutanud, avastasid nad, et tulemuseks on kummastavalt kaunid ülesvõtted. Peagi hakkas tuttavatelt ja sõpradelt-sugulastelt ning isegi võhivõõrastelt küsimusi sadama - kust saada endale ka sellist kaamerat? Kivi hakkas veerema - peagi loodigi Internatsionaalne Lomograafia Sotsieteet (Lomographic Society International) - Lomo LC-A kultus oli sündinud.

Mis siis on nii erilist selles kummalises fotograafiaharus, mis on ristivastupidi eelduste ja tulemustega võrreldes tavafotograafiaga? Ennekõike filosoofia ja seejärel muidugi praktika.

Lomo-filosoofia

Juba ainuüksi sõna filosoofia paneb minul ja ma usun paljudel teistelegi külmajudinad selgroogu mööda tormlema, ent püüame siiski seda veidi lahti mõtestada. Lomo-filosoofia, on ehk kõige tihedamini seotud Platoni teooriaga Vormidest, mis ütleb, et see, mida me näeme ja tajume oma muude meeltega ei ole päris maailm, vaid selle vari. Lomograafia ehk näitabki meile asju nende tegelikus olemuses. Ehk selle, mida pildistame, ideed (idea kr. keeles), olemust (eidos kr. keeles) sellisena nagu me seda tavaliselt ei näe. Jah, “reaalsusega” ei ole siin midagi pistmist, või siis vastupidi - me näemegi tegelikku reaalsust - sest lõppeks, kes ütleb, mis on reaalne?

Kui konventsionaalne fotograafia püüab tabada reaalsust (v.a. mitmed fotograafia koolkonnad, kes juba eos tunnistavad, et fotograafia ei ole reaalsus), sellisena, nagu me seda oma meeltega (eriti nägemismeelega) tajume, siis lomograafia püüab salvestada hetki ja momente, nii nagu me oma ihusilmaga ealeski ei näeks. Tulemuseks on veidralt - kummaliste värvide ja optiliste moonutustega - kummastavad pildid, mis mitte ainult ei meenuta meile hetke ajas, vaid loovad kunstilise pretsedendi igas hetkes. Seega võiks öelda, et lomograafia ongi kunst, ja seda mitte imiteerides, vaid tegelikku kajastades, või siis vähemalt meie tegelikkuse taju rikastades. Ka siis kui eesmärgiks pole luua kunsti, on tulemus alati kunstipärane.

Võiks öelda ka, et Lomo-filosoofia on tegelikult Lomo-kultus või Lomo-religioon. Paralleelseid jooni selles liikumises võib leida nende kõigiga ja isegi sama-aegselt.

Lomo-filosoofia avaldub kõige paremini kümnes LOMO “kuldreeglis”

  1. Võta oma kaamera kaasa igale poole, kuhu lähed.
  2. Kasuta seda igal ajal – olgu päeval või öösel.
  3. Lomograafia ei ole segav faktor sinu elus, vaid osa sellest.
  4. Püüa „tulistada“ puusalt.
  5. Lomograafia ihaluses lähene oma pildistamisobjektidele nii lähedale kui võimalik.
  6. Ära mõtle (William Firebrace)
  7. Ole kiire.
  8. Sa ei pea ette teadma, mida sa filmile jäädvustasid.
  9. Ka mitte hiljem.
  10. Ära hooli reeglitest

Võta oma kaamera kaasa igale poole, kuhu lähed

Lomo kaamerad on kerged ja enamasti kompaktsed. Isegi kui nad kompaktsed pole, on nad tänu oma plastikkerele „sulgkaallased“. Tänu sellele ei koorma nad sinu selja-, õla-, vöö-, käekotti. Sa isegi ei saa aru, et ta seal on. Isegi Diana+ ja Lubitel 166+ - mõlemad pildistavad laifilmile - on kompaktsemad kui muud keskformaatkaamerad. Seega ei peaks sa kodunt lahkuma, võtmata kaasa oma lomograafilist käe- ja silmapikendust.

Kasuta seda igal ajal – olgu päeval või öösel

Tänu oma kompaktsusele ja kergekaalulisusele on neid kaameraid võimalik alati kaasas kanda. Seega võite neid alati käe pärast hoida ning pildistada igal ajal igal pool. Olgu siis päise päeva ajal või öises salapimeduses. Enamik Lomo kaameraid on varustatud kas sisseehitet välguga või võimaldavad kontaktid lisada lisavälku. See omadus tagabki võimaluse neid igal ajal kasutada.

Lomograafia ei ole segav faktor sinu elus, vaid osa sellest

Lomograafia on midagi, mida sa kas vihkad või armastad. Kui sa vihkad teda, siis ei ole ka võimalust, et see sinu elu segama hakkaks sa lihtsalt ei tegele temaga. Kui sa aga armastad, siis saab ta osaks sinu elust – sinu käe- ja silmapikenduseks. Ja ta teeb seda nii, et sa ei saa arugi, segamata vähimalgi määral sinu igapäevatoiminguid.

Püüa „tulistada“ puusalt

Kuna lomograafia eesmärgiks ei ole jäädvustada reaalsust, siis ei ole ka kuigi oluline kasutada pildiotsijat ja oma pilte väga hoolikalt kadreerida. Seda enam, et enamike Lomokaamerate pildiotsijad on nii moe pärast ja aitavad pigem pildistada õiges suunas, mitte niivõrd kajastada pildile jäävat. Termin „puusalt „tulistamine““ on ennekõike seotud Lomo Lubitel 166-ga, Tegemist on keskformaatkaameraga, mille pildiotsija on šaht-tüüpi, ehk hoides kaamerat puusakõrgusel, vaadatakse kaamera pildiotsijasse ülalt-alla. See pildistamisstiil võib aga laieneda pea kõigile lomokaameratele. Enamasti on tegemist lainurksete objektiividega, mis tagab selle, et kui te vähemalt õiges suunas pildistate, siis üldiselt mööda pildistada ei olegi võimalik – midagi jääb ikka pildile. Teisalt on tegemist ka kauboi vesternfilmidest tuntud liigutusega – haarad kaamera ja „tulistad“. Ilma, et sa peaksid parameetrite või kadreeringu peale mõtlema. Nõnda võiks öelda, et pistolero asemel on lomografistid lomoleerod.

Lomograafiaihaluses lähene oma pildistamisobjektidele nii lähedale kui võimalik

Lomograafial ei ole mingil juhul midagi pistmist mõistega „diskreetsus“. Et oma korterelamu viienda korruse aknast naabrinaist(või naabrimeest, kuidas keegi) pildistada, peaksid sa tegelikult korterist väljuma, naabermajja sisenema, naabrinaise/mehe uksele koputama ja siis temast lähivõtte tegema. Ja kui sa nõnda talitad, siis kes teab mis võib juhtuda ;). Peale selle on Lomo Kalasilmad nii laua nurgaga, et jäädvustamaks midagigi, tuleks pildistatavale objektile sõna otseses mõttes nina alla nihkuda.

Ära mõtle

Siinkohal polegi midagi pikemalt ju seletada – lihstalt ära mõtle. Ära mõtle kompositsioonile, õigele säritusele ega ka sellele, kas üldse pildistada ja mis välja võiks tulla. Ainuke, mida sa pead silmas pidama, on see, et su kaameras oleks film sees ja et ta alati käepärast oleks. Sõrm peab liikuma instinktiivselt - nagu heas kung-fu filmis ikka.

Ole kiire

Nagu püstolikangelased vesternifilmidest, pead ka sina õhtuti peegli ees harjutama, et oma kaamera holsterist kiire ja sujuva liigutusega väljutada ning seejärel sama sujuva liigutusega päästikut vajutada. Harjutamine teeb meistriks, nagu öeldakse. Lomograafia puhul aga sünnitakse meistriks. Harjutamine ainult arendab sinu meisterlikkust. Kiirem jääb ellu ja aeglasem jääb pildile.

Sa ei pea ette teadma, mida sa filmile jäädvustasid

Olles harjunud digimaailma mugavusega igat pilti kohe peale pildistamist näha, on veidi hirmutav mõte, et sa ei tea, kas ja mis su pildile jäi. Lomograafias ei ole sellel tähtsust, midagi jäi niikuinii. Korduskaadreid ei saa teha, sest elu, mida sa jäädvustad, ei kordu.

Ka mitte hiljem

Peale seda, kui oled oma filmid fotolaborist kätte saanud, ootab sind ees üllatus. See oleks nagu jõulud aastaringselt. Esimene üllatus on see, et üldse midagi pildile jäi :D. Teine üllatus, kuidas need hetked jäädvustusid, kui sa suvatsesid oma kaamera välja võtta ja pilti teha, kolmas üllatus on see, et mõnikord sa ei tea isegi seda, misasi see on, mis pildilt vastu vaatab. Üks on kindel – see on kaunis. Ja loomulikult lomolikult kordumatu.

Ära hooli reeglitest

Nii nagu Moosese käsulauad said hävitatud Vanas Testamendis, et siis hiljem Uues Testamendis “inimeste südametesse raiuda“, on ka LOMO käsud ühe korra lugemiseks ja seejärel “unustamiseks”. Sama kehtib ka kõigi teiste fotograafia reeglitega - ära lihtsalt hooli neist, sest need vaid piiravad sinu loovust.

Ja kõige parem oleks, kui sa selle blogipostituse lugemise asemel oma lomoseltsilisega ammu elu salvestamas oleksid olnud ;) Sest tegelikult ei tegele ükski lomograaf oma tegevuse mõtestamisega ja ei raiska oma väärtuslikku aega (päeva- ega ööaega)  filosofeerides, miks ta teeb just seda, mida ta teeb.

Pentax K-7 ülevaade Digitesti veebilehel
autor: Lauri

Postitas: Lauri

Digitesti veebilehel on ilmunud ülevaade Pentaxi kevadel esitletud digipeeglite lipulaevast K-7.

Margus Männik toob välja uue kaamera head ja halvad omadused, võrdleb  K-7 aparaati Pentaxi senise lipulaeva K20D-ga, kontrollib fotokvaliteeti ning avaldab arvamust kaameraga kaasas oleva fototöötlustarkvara kohta.

Kokkuvõttes soovitab Margus kõigil pentaxiomanikel, kes pildistavad K10D, K100D, K200D või K-m naparaadiga jalad kõhu alt välja võtta ning oma kogutud kroonid fotopoes K-7 vastu vahetada. K20D omanikud leiavad vastuse K-7 vajalikkuse kohta keskendumise ja kirgastumise abil.

Loe ülevaadet Digitesti veebilehel.

Adobe Photoshop Elements 8 - uued omadused vanad kuues
autor: Lauri

Postitas: Lauri

Adobe tõi eile välja tavakasutajatele suunatud fototöötlus- ja haldustarkvara “Photoshop Elements” uue versiooni. Kui aasta aega tagasi lansseeritud uuendust tähistati numbriga 7, siis oleks loogiline arvata, et vastne üllitis kannab numbrit 8. Nii ongi.

Üleöö veebiruumi siginenud kümned uudislood ja ülevaated ei ole seisukohal, nagu oleks uuenduse näol tegemist pelgalt klientidelt raha kasseerimisega. Adobe poolt lisatud uued funktsionaalsused olevat piisavalt eesrindlikud ning paistavad uue versiooni karbistamist õigustavat. Vähemalt nende kasutajate jaoks, kel PsE eelmise, 7 versiooni litsentsi ei ole.

Photoshop Elements 8 uued ja täiustatud funktsioonid:

• Kompositsiooni parandamise tööriist
Smart Brush tööriist
• HDR fotode loomine Photomerge-mooduli abil
Scene cleaner
• Fotode töötlemine täisekraanrežiimil
• Fotole lisatud korrektsioonide eelvaade
• Sildipilv enimkasutatud siltidega
• Automaatne sildistamine importimisel fotode kvaliteedi, kontrastsuse jne alusel
• Automaatne sildistamine fotodel olevate isikute alusel (näotuvastus)
• Täiustatud sünkroniseerimise funktsioon
• Täiustatud abimees

Uued tööriistad

PsE 8 lisab kaks uut tööriista. Kompositsiooni parandamise (Recompose Photo) tööriist on Photoshop CS4 Extended programmis kasutatava Content-Aware Scaling funktsiooni lihtsam versioon.

See tööriist võimaldab pilti kokku suruda nii et objektid sellel ei muutu. See tuvastab fotol sellised osad, kus on kõige vähem detaile ning surub kokku vaid neid osi. Kui tavaliselt muutuvad fotot kokku surudes seal olevate esemete proportsioonid, siis kompositsiooni parandamise tööriista kasutades on proportsioonimuutus minimaalne. Võrreldes CS4 sarnase funktsiooniga on PsE 8 kasutatav automatiseeritum.

Smart Brush tööriistaga on võimalik fotol kiirelt ära märkida aktiivne ala, lisades sellele alale seejärel mingi soovitud efekti. Nii saab muuta taevast sinisemaks, hambaid valgemaks, lisada kontrastsust jne.

Smart Brush töötab näiliselt samamoodi nagu Quick Selection tööriist, märkides aktiivse ala vastavalt kontuuride kontrastsusele. Erinevalt viimasest lisab Smart Brush aga automaatselt uue korrektsioonikihi (adjustment layer) ning maski. Nii on lihtne lisatud efekti hiljem muuta või kustutada.

Täiustatud Photomerge-funktsioon

Photomerge funktsiooni on täiustatud kahe uue lisaga - HDR-fotode loomine ning foto ebavajalikest objektidest puhastamine.

Photomerge Exposure tööriist on vajalik siis, kui oled pildistanud mitu kaadrit ühest ning samast objektist erineva säritusega. Ühel fotol on näiteks taamal olev maastik kenasti näha ja esiplaanil olev kivi liiga tume, teisel aga on taamal olev maastik liiga hele ja esiplaanil olev kivi korrektselt säritatud. Photomerge Exposure liidab need fotod üheks pildiks, millel on korrektselt säritatud nii taamal olev maastik kui ka esiplaanil olev kivi.

Ka selleks, et fotot Scene cleaner`i abil automaatselt nõmedatest objektidest puhastada, on vaja sellestsamast kaadrist mitu fotot. Siis võtab Scene cleaner ühest fotost tausta ning asendab ebasoovitud objekti taustaga selle teise foto pealt.

Täiustused fotode halduses

Photoshop Elaments 8 sildistab imporditud fotosid ka automaatselt. Selline lisandus, mille nimeks on pandud Auto-Analyser, sildistab fotod soovi korral kvaliteedi, kontrastsuse, pildil olevate objektide, pildil olevate nägude arvu jne alusel.

Näotuvastus (People recognition) ei tunne ära ainult seda, et tegemist on näoga, vaid oskab ütelda ka seda KELLE näoga tegemist on. Eeldusel, et kasutaja esimesel korral vastavale sihverplaadile programmis nime määranud on. See funktsioon ei tööta muidugi alati veatult, kuid enamikel juhtudel pidavat siiski end õigustama.

Organizer-moodulisse on lisatud ka uus paneel, millel olevad sildid on vastavalt kasutustihedusele kuvatud kas suuremalt või väiksemalt. Umbes-täpselt samamoodi, nagu sildipilved blogide veergudel.

Saadavus ja hinnad

Kui PsE 7 Mac-versiooni ei olnud ega tulnudki, siis PsE 8 on saadaval ka macimeestele. Küll mitte kohe täna, aga lähemas tulevikus küll. Adobe lehel saab seda ka juba tellida.

Windowsi kasutajad saavad Photoshop Elements 8 programmi osta kohe. Adobe veebipoes maksab upgrade-versioon € 82.62 (1300 EEK) ning täisversioon € 100.84 (1600 EEK).

Programmi saab loomulikult ka 30 päeva proovida. Selleks tuleb see lihtsalt Adobe veebilehelt alla laadida ning seejärel arvutisse installeerida.