Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD G2 – väga hea saab veel paremaks
autor: Silver Pik

Hea uudis kõikidele fotosõpradele – Tamron tutvustas äsja uue põlvkonna 24–70 mm normaalsuumobjektiivi, saage tuttavaks, teie ees on uhiuus Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD G2. See uuendus jätkab seda sama objektiivide uuendust, millega Tamron alustas juba eelmisel aastal, väljastades Tamron SP 90mm f/2.8 Di Macro VC USD ning Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3 DI VC USD G2 objektiivid ning selle aasta alguses kauaoodatud Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 telesuumobjektiivi. Nüüd on Jaapani optikatootja teinud täisringi – uuendatud disainiga ning enamuses G2 seeria tähistustega on Tamroni tooterivis koos objektiivide püha kolmainsus: SP 15-30mm f/2.8 Di VC USD, SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD G2 ning SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2, kattes niimoodi võimekate valgusjõuliste objektiividega ära kogu vahemiku, mida üks fotograaf igapäevaselt vajab.

Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD G2 objektiiv käib mööda juba sissetallatud radu ning kasutab uuendamiseks sama loogikat, nagu eelnevad Tamroni G2 seeria objektiivid. Nimelt on uus objektiiv saanud uuenduse praeguse SP seeria disainile, võetud kasutusele uus autofookuse mootor, parendatud stabilisaatorit ning nende juhtimiseks hoopis parema võimekusega mikroprotsessor; loomulikult ka uuendatud optilist disaini. Tulemuseks on aga objektiiv, mis vabalt konkureerib Nikoni, Canoni ning Sigma samatüübiliste objektiividega ning eeldada võib – trumpab lisaks hinnale ka mitmetel muudel väga olulistel rinnetel. Samuti võib kohe nentida ka tõsiasja, et Tamron andis Sigmale sellega tõsise ninanipsu – nimelt algasid Sigma 24-70mm f/2.8 DG OS HSM Art objektiivi eeltellimused mõned päevad tagasi ning… nüüd mõtleb nii mõnigi fotograaf ümber ja ootab mil Tamron fotokotti jõuab.

Uuendatud optiline disain

Tamroni uusim objektiiv ei ole lihtsalt uue korpusega vana toru. See on täiesti uue optilise disainiga objektiiv. SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD G2 optiline konstruktsioon on 17 elementi 12 grupis, millest kaks XR (Extra Refrective Index ehk madala refraktiivsuse indeksiga), kolm LD (Low Dispersion, madala dispersiooniga) elementi, 3 GM elementi (Glass-Molded aspherical – klaasist vormitud asfäärilised elemendid) ning üks hübriid-asfääriline element (mida see ka täpsemalt ei tähenda). Tulemiks on Tamroni sõnul objektiiv, milles on minimiseeritud kromaatiline, aksiaalne, transversaalne ning sfääriline aberratsioon ning ka geomeetrilised moonutused. Mida see maakeeli tähendab? Seda, et objektiivi joonis tuleb väga terav, hea kontrastiga ning sobib ka kõrgema lahutusvõimega keredega kasutamiseks.

Lisaks uuele optilisele disainile on see objektiiv saanud ka kõik uusimad Tamroni klaaside vääristused â€“ eBand Coating nanovääristus on ülimadala refraktiivsuse indeksiga ning eemaldab peegeldused elementide pinnalt. See omakorda võimaldab sisuliselt otse vastu valgusallikat pildistada ilma, et tekiks sisepeegeldused ja varikujutised ning pildikvaliteedi kadu. Eesmine element on saanud ka fluoriinvääristuse, tõrjudes õli, niiskust ja mustust – niimoodi saad lihtsa vaevaga pritsmed, sõrmejäljed jms objektiivi pinnalt ülikergelt eemaldada.

Tipptasemel teravustamine

Tamroni komistuskiviks läbi aegade on olnud teravustamine – eelmise põlvkonna USD mootor on küll vaikne ning toimetab hästi, kuid sellist kiirust nagu Canoni L seeria torud saavutavad – see ei olnud võimalik. Alates viimasest 90 mm makroobjektiivist, jätkates 150-60mm G2 ja 70-200 mm G2 objektiiviga, on nüüd lõpuks kauaoodatud järg ka 24-70mm G2 objektiivi käes. Tehniliselt tähendab see veel kiirema, parema väändemomendiga USD mootori kasutamist, paremate algoritmide rakendamist ning lausa kahe mikroprotsessori integreerimist objektiivi autofookuse juhtimiseks. See tähendab, kõikide eelduste kohaselt, et objektiiv jõuab sarnaselt eelpool mainitud torudega pea hetkega ühest äärmusest teise teravustamisega liikuda. Objektiivil on ka pidev käsitsi teravustamise funktsioon, mis võimaldab jooksvalt objektiivi tööd vajadusel korrigeerida, mis on juba muutunud iseenesest mõistetavaks funktsiooniks.

Uus stabilisaator

VC pildistabilisaator on saanud mitmeid hädavajalikke uuendusi ning pakub kuni 5-stopist stabilisatsiooni (võrdluseks, Sigma 24-70mm ART objektiivil on stabilisaator ainult kuni 4 stoppi). Sel on lausa kolm töörežiimi, andes kasutajatel paindlikkuse objektiivi kasutades. Esimene neist režiimidest on standardrežiim – tasakaal stabiliseeritud foto ning pildiotsija pildi vahel. Režiim kaks on spetsiaalselt liikuvate subjektide pildistamiseks nn panning tehnikaga – sisuliselt pakkudes ainult vertikaalset stabilisatsiooni. Režiim kolm seab lõppfoto esikohale ning sisuliselt pildiotsija eelvaadet ei stabiliseeritagi. Mis veel – esimest režiimi on võimalik kasutajal ise seadistada TAP-In Console tarkvara kaudu (prioriteet foto kvaliteedile või pildiotsija kuva stabilisatsioonile). Ilmselgelt on uue stabilisaatori disainil pandud ka väga suurt rõhku kõrge lahutusvõimega sensoritega töötamisele – et ka 100% suurenduse juures oleks kujutis maksimaalselt terav.

Uuendatud korpus & disain

Uus objektiiv kasutab ka uuendatud Tamron SP seeria disaini. See tähendab veel mugavamaid lüliteid objektiivi korpusel, neutraalset musta korpust koos hõbedaste rõngastega. Lisaks on ka objektiivi rõngaste kummikatted väga käesõbralikud. Samas on alles jäänud väga hea ilmastikukindlus, mis loodus- ja spordifotograafidel igapäevatöös hädavajalik.

Elektroonilise diafragma juhtimisega

Siis, kui Canoni kasutajad peavad objektiivi ava elektroonilist juhtimist iseenesestmõistetavaks, on see veel uus nähtus Nikoni maailmas. Tamron, sarnaselt teiste uute objektiividega, on lisanud ka Nikoni versioonile uuendatud avajuhtimise, tagades sarivõtete ajal täpsem säritus kuna ava suuruses ei ole variatsioone.

Tehnilised andmed

Siinkohal toome võrdluse ka eelmise põlvkonna versiooniga, mis kannab mudeliversiooni A007.

Mudel A032 A007
Fookuskaugus 24 – 70 mm 24 – 70 mm
Maksimaalne ava f/2.8 f/2.8
Minimaalne ava f/22 f/22
Optiline konstruktsioon 17 elementi 12 grupis 17 elementi 12 grupis
Lähim teravustamiskaugus 38 cm 38 cm
Maksimaalne suurendus 0,2ח
1:5
0,2ח
1:5
Diafragma labad 9 9
Stabilisaator Tamron VC
Kuni 5 stoppi
3 töörežiimi
Tamron VC
Kuni 3 stoppi
Teravustamismootor Tamron USD Tamron USD
Filtrikeere 82 mm 82 mm
Ilmastikukindlus Tolmu- ja niiskuskindel Tolmu- ja niiskuskindel
Mõõtmed* ׸ 88,4 ח 108,5 mm ׸ 88,2 ח 116,9 mm
Kaal* 905 g 825 g
Bajonett Canon EF
Nikon F
Canon EF
Nikon F
Sony α

* Mõõtmed ja kaal Canoni versiooni järgi

Poelettidele on Tamroni uut SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD G2 objektiivi oodata alates 2. augustist. G2 põlvkonna 24-70mm objektiiv tuleb nüüd küll ainult Nikoni ja Canoni bajonetiga. Objektiivi hinnaks saab olema 1399 €.

• Tamron objektiivid Photopointis »

Nüüd saadaval: Ricoh WG-50
autor: Silver Pik

Hea uudis kõikidele seiklushimulistele fotosõpradele. Ricohi tooteliinilt poelettidele on lõpuks jõudnud ka uusim ilmastiku-, tolmu-, põrutuse, vee- ja purunemiskindel kompaktkaamera Ricoh WG-50. Mitte lihtsalt poelettidele – see on nüüd Photopointi veebikaubamajas ning esinduskauplustes täiesti saadaval. See tähendab seda, et nüüd saad uue kaameraga südamerahuga talletada kõik oma suvetegemised – olgu need meeldivas suvises lausvihmas nagu Maarjamaal kombeks või hoopis rannarõõmude nautimine vahepealsetel päevadel. Ei vihm, liiv, lumi ega kukkumised seda sinu seikluste talletamist.

WG-50 sees on 16-megapiksline tagantvalgustusega 1/2,3″ mõõduga CMOS pildisensor, mis koostöös pildiprotsessoriga lubab minimaalset mürataset ning kiireid lugemiskiirusi. Samuti on võimalik sensori tundlikkust tõsta kuni ISO 6400, tehes pildistamise ka hämarates ning rasketes valgustingimustes lihtsamaks. Aga et veelgi lihtsustada kehvades valgusoludes pildistamist, on kaameral ka Handheld Night Snap režiim, mis automaatselt teeb ühest stseenist mitu fotot ning paneb need üheks komposiidiks kokku.

Kaamera silmaks aga on 5ח suumiga 28–140 mm f/3.5–f/5.5 (35 mm ekvivalendina) objektiiv ning digitaalne suum laiendab suumiulatust 35 mm ekvivalendina kuni 1008 mm. Juba varasematelt mudelitelt tuntud makrorežiim lähima teravustamiskaugusega vaid 1 cm ning digitaalse mikroskoobi režiim on loomulikult ka uusimal mudelil olemas. Viimase tarbeks on objektiivi ümber paigaldatud kuus LED-lambikest, mis võimaldab talletada detaile, mis ehk inimsilmale isegi märkamatuks jäävad. Tagamaks, et alati oleks võimalik saada terav pilt, on olemas ka Instant Illumination Enhance funktsioon, mis lubab kiirendada säriaega samas tõstes LED-lampide eredust. Makro pole LED-lambikeste ainus funktsioon – selfiesid tehes aitavad lambid kaameral selgeks teha, kas pildistatava nägu on ikka ilusti kaadris ning lihtsalt pimedas olles saab kasutada kaamerat taskulambina.

Füüsilist värinastabilisaatorit kaameras küll pole, kuid vastavad algoritmid on ikka sisse kirjutatud. Pixel Track SR stabilisaator töötleb pilti digitaalselt vähendamaks liikumisest tulenevat udusust. Digital SR režiim tundub küll nime poolest tegevat palju, kuid reaalsuses see tuvastab kui valgusolud on kehvad ning tõstab vastavalt sellele ISO-tundlikkust, et säriaeg võimalikult kiire oleks. Elektrooniline stabilisaator töötab ka videorežiimis.

Liikudeski edasi videopoolele, salvestab WG-50 FullHD 1920 ח 1080 pikslit lahutusvõimega materjali 30 kaadrit sekundis H.264 formaadis. Video edastamiseks teistesse seadmetesse on kaamera küljel olemas micro-HDMI väljund.

Kaamera tagaküljel on 2,7-tolline LCD ekraan 16:9 külgede suhtega. Piksleid on 230 000 ning ekraan on kaetud peegeldumisvastase vääristusega, olles suureks abiks kaamera puhul, mis saab kasutust erinevates keerulistes oludes.

Ricoh WG-50 kompaktkaamerad Photopointis »

10 objektiivi, mida kõige rohkem Fujifilm hübriidkaameratele ostetud
autor: Silver Pik

Fujifilm hübriidkaamerad ei vaja tutvustamist ei fotograafide ega disainerite seas. Need retrohõngulised, väga õnnestunud disaini ning suurepärase kasutusmugavusega ja mis veel olulisem – väga hea pildikvaliteediga hübriidkaamerad on hõivanud globaalselt ligi 20% turust. Teisisõnu öeldes – iga viies hübriidkaamera mis maailmas ostetakse, on Fujifilm logoga hübriidkaamera. See omakorda tähendab seda, et Fujinon objektiividele on päris suur turg ning ka nõudlus ja paljud kel Fuji hübriidkaamera kotis, ei pruugi kohe teada milline objektiiv võiks selles valikus parim olla. Selle jaoks järjekordselt lihtsustame teie jaoks valiku tegemist ning loetleme üles viimase aasta 10 enimostetud objektiivi, mida Fujifilmi kasutajad oma kaamerate ette on soetanud.


Fujinon XF 35mm f/2 R WR

Arvestades ka varasemaid teiste platvormide pingeridu, siis võiks öelda, et kõige populaarsem fookuskaugus on 35 mm. Nii ka Fujifilmi leeris – Fujinon XF 35mm f/2 R WR on oma müüginumbritega teisest kohast lausa kahekordse edumaaga eespool. Väga soodsa hinnaga objektiiv, mis pakub väga head teravust kaadri keskel kogu ava ulatuses ning kaadri äärealade viimanegi kriitika kaob juba f/4 juures ära. 9 labaga diafragma loob pehme taustahägu, kiire ja vaikne teravustamine lihtsustab kasutamist videotöödel ning takkaotsa on see objektiiv väga kompaktne – hea ja mugav ükstapuha millise Fujifilm X-seeria hübriidkaamera ette jätta.

Tugevad küljed:
Valgusjõuline, terava joonisega kiire teravustamisega 35 mm klassikalise fookuskaugusega objektiiv.

Nõrgad küljed:
Ei oskagi ühtegi nõrka külge välja tuua – tegu on väga õnnestunud toruga.

Fujinon XF 35mm f/2 R WR objektiivid Photopointis »


Fujinon XF 35mm f/1.4 R

Teiselt kohalt leiame samuti klassikalise 35 mm fiksobjektiivi. Fujinon XF 35mm f/1.4 R on natuke teisest klaasist kui nimekirjas eespool asuv isend. Valgusjõulisem, üliterava joonisega ning üldiselt väga hea optilise kvaliteediga objektiiv on omajagu suurem. Puht ergonoomilises mõttes on see parem kaaslane X-Pro2 või X-T2 kaamerale, kui X-T20 või väiksematele mudelitele. Lisaks on sel objektiivil mugav väga lai teravustamisrõngas ning ka lai avarõngas, mis lihtsustavad manuaalset kasutust. Ainukeseks kitsaskohaks selle objektiivi juures on see, et teravustamine on konkreetselt vali ning videosalvestuse seisukohalt liiga aeglane – ehk fotode tegemiseks ideaalne, kuid videosalvestuseks saab kasutada ainult käsitsi teravustades.

Tugevad küljed:
Väga valgusjõuline ning suurepärase joonisega objektiiv, mis sobib suuremate X-seeria kaamerate ette nagu rusikas silmaauku.

Nõrgad küljed:
Teravustamine teeb liiga palju häält.

Fujinon XF 35mm f/1.4 R objektiiv Photopointis »


Fujinon XF 16mm f/1.4 R WR

Fujifilmi tugevaimaks küljeks on just suurepärased fiksobjektiivid ning see kumab igatepidi läbi ka selles tabelis. Kolmandal kohal olev 16 mm lainurkobjektiiv on igat kopikat oma hinnast väärt. Robustse konstruktsiooniga ilmastikukindel objektiiv pakub väga head kasutusmugavust. Väga mugav teravustamisrõngas, kiire autofookus ja kergelt käsitletav avarõngas teevad selle objektiivi manuaalse kasutamise imelihtsakt. Objektiiv on valgusjõuline, pakkudes alates f/1.4 ava juures väga head kvaliteeti kaadri keskel ning ava kinni keerates tulevad kaadri äärealad kiirelt järgi. Kuna objektiiv ise on ilmastikukindla disainiga, siis sama vastupidava X-seeria hübriidkaamera ees annab kokku väga hea komplekti loodus- ja tänavafotograafile.

Tugevad küljed:
Suhteliselt kerge disaini juures väga hea optilise kvaliteediga objektiiv, mis pakub väga eeskujulikku teravust.

Nõrgad küljed:
Teravus kaadri äärealadel, eriti täisavaga pildistades.

Fujinon XF 16mm f/1.4 R WR objektiiv Photopointis »


Fujinon XF 56mm f/1.2 R

See on objektiiv, mis veenis mitmed fotograafid suuri raskeid peegelkaameraid hülgama ning just Fujifilm X hübriidkaamerale ümber kolima. Miks? Sest tegu on ühe lausa ülivõrdes optiliselt eeskujuliku toruga. Väga valgusjõuline, maksimaalse f/1.2 avaga annab paindlikkuse nii hämaras pildistamisel kui ka suurepärase kontrolli teravussügavuse üle. Objektiivil on väga hea teravus kaadri keskosas ning juba f/2.8 juures on kaadri äärealad järele tulnud, olles sellega teistest klassikalistest objektiividest vähemalt stopi jagu eespool. Kui selle objektiivi puhul üldse norida, siis jah esimese põlvkonna XF seeria objektiividele kohaselt on ka sel teravustamine natuke aeglane ja vali. Samas – portreefotosid pildistades ei häiri see aspekt sind üldse.

Tugevad küljed:
Pea parim portreeobjektiiv, mis Fujifilm X-seeria hübriidkaameratele saada – ainult sama objektiivi koos APD filtriga versiooni võiks nimetada natuke paremaks portreefotograafia seisukohalt.

Nõrgad küljed:
Vali teravustamine.

Fujinon XF 56mm f/1.2 R objektiiv Photopointis »


Fujinon XF 10-24mm f/4 R OIS

Fujifilm kaamerad ei ole ainult portree- ja tänavafotograafide käes – ülilainurksuumi sattumine siia nimekirja on märk sellest, et Maarjamaal leidub omajagu loodusfotograafe kes kasutavad Fujifilmi hübriidkaameraid. Tegelikult Fuji maailmas sellest laiemaks rohkem ei lähegi, kuid egas see ei ole ainukene põhjus antud objektiivi poole vaatamiseks. Läbiva f/4 avaga stabiliseeritud objektiiv annab suure paindlikkuse pildistamisel ning juba f/5.6 juures on kogu kaadri ulatuses sobiv teravus saavutatud. Mis veel – sel objektiivil puuduvad ülilainurkobjektiivile omased geomeetrilised moonutused, pakkudes sellega väga viisakat kujutist.

Tugevad küljed:
Hea joonise ning hea teravusega objektiiv, mis on ideaalne maastikku, interjööri või arhitektuuri pildistavale fotograafile

Nõrgad küljed:
Maksimaalne ava on ainult f/4.

Fujinon XF 10-24mm f/4 R OIS objektiiv Photopointis »


Fujinon XF 23mm f/2.0 R WR

Tegu on suhteliselt uue objektiiviga ning hea on näha, et see nii kiirelt ka tabelite etteotsa jõudnud. Väga soojalt vastu võetud normaalfiksobjektiiv – Fujinon XF 23mm f/2.0 R WR pakub sama vaatenurka nagu 35 mm objektiiv täiskaadri ees. See tähendab seda, et tegu on objektiiviga, mida on mugav igapäevaselt kaasas kanda ning sisuliselt kõikjal pildistamiseks kasutada. Valgusjõuline f/2.0 maksimaalse avaga, ilmastikukindla ning väga kerge disainiga objektiiv sobib iga X-seeria hübriidkaamera ette nagu kinnas kätte.

Tugevad küljed:
Valgusjõuline, terava joonisega kiire teravustamisega klassikaline normaalfiks objektiiv.

Nõrgad küljed:

Fujinon XF 23mm f/2.0 R WR objektiivid Photopointis »


Fujinon XF 50-140mm f/2.8 R LM OIS WR

Korralik teleobjektiiv nii loodusesõpradele kui ka igapäevaseks portreetööks – 50-140mm objektiiv on mõeldud samaväärseks objektiiviks nagu 70-200mm f/2.8 objektiivid 35 mm sensori ees on. Selle objektiivi puhul on põhilisteks argumentideks korralik optiline kvaliteet, pea olematud geomeetrilised moonutused kogu suumi ulatuses ning loomulikult läbiv f/2.8 ava. Kasutusvõimalusi laiendab omakorda korralik optiline stabilisaator ning ilmastikukindel metallkorpus. Sisuliselt ei saa sellele objektiivile midagi ette heita ning võrreldes Canoni või Nikoni analoogidega täiskaadri ees on Fuji kergem, kompaktsem, soodsam kuid samas kvaliteedi osas samal tasemel.

Tugevad küljed:
Hea optilise kvaliteediga ning võimeka stabilisaatoriga ja kiire teravustamisega mitmekülgne telesuumobjektiiv

Nõrgad küljed:
Ka sellele objektiivile otseselt etteheited puuduvad

Fujinon XF 50-140mm f/2.8 R LM OIS WR objektiiv Photopointis »


Fujinon XF 55-200mm f/3.5-4.8 R LM OIS

Siis kui 50–140 mm objektiivid on mõeldud poolkaadri ees asendama 70–200 mm torusid, on 55–200 mm objektiivid ideaalsed asendused klassikalistele 70–300 mm objektiividele. Isegi, et Fujifilmil on selline objektiiv päris kõrge hinnaga, on see kindlalt nimekirjalt sees. Fujinon XF 55-200mm f/3.5-4.8 R LM OIS puhul saab rääkida seda tüüpi objektiividele mitte nii väga kohaselt väga heast pildikvaliteedist ning minimaalsetest moonutustest. Mugav käsitlus, hea vorm ning veel parem stabilisaator teevad sellest objektiivist mugava kaaslase väga erinevates situatsioonides.

Tugevad küljed:
Hea optilise kvaliteediga, võimeka stabilisaatoriga ja väga vaikse teravustamisega telesuumobjektiiv.

Nõrgad küljed:
Teravustamiskiirus jätab natuke soovida

Fujinon XF 55-200mm f/3.5-4.8 R LM OIS objektiiv Photopointis »


Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR

Fujifilmil on mitmeid normaalsuumobjektiive – 16-50 mm soodne kit-objektiiv, väga kvaliteetne 18-55 mm normaalsuum ning kõige-kõigem Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR objektiiv. See objektiiv on mõeldud nendele, kellele jääb 18-55 mm objektiivi f/4 maksimaalne ava normaalasendis pimedaks ning samas vajavad ka kõige-kõigemat optilist kvaliteeti. Jah, ohverdades stabilisaatori ning rahakoti arvelt saad juurde väga terava ja kvaliteetse objektiivi mis sind niisama naljalt hätta ei jäta. Lisaks on see väga tugeva metallkonstruktsiooni ning ilmastikukindla disainiga ja kiire-vaikse teravustamisega. Väga soovitame.

Tugevad küljed:
See objektiiv on nagu korralik 24-70 mm objektiiv – multifunktsionaalne, ülihea pildikvaliteediga ning mugava käsitlusega.

Nõrgad küljed:
Stabilisaator on puudu ning hinda on sel omajagu

Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR objektiiv Photopointis »


Fujinon XF 90mm f/2 R LM WR

Mõne platvormiga on niimoodi, et pelgalt ühe objektiivi pärast soovitatakse just see valida. Täpselt nii, nagu Canonil on legendaarsed 85mm f/1.2 ning 135mm f/2 portreeobjektiivid, on Fujifilmil XF 90mm f/2 R LM WR portreeobjektiiv. Kui sa ikka otsid hübriidkaamerat portreede pildistamiseks ning oled nõus vähegi sellesse investeerima, siis antud torust ei ole võimalik mööda vaadata. לliterava joonisega kaadri keskelt ning f/4 juures on ka kaadri äärealad järele jõudnud. Väga meeldiva bokeh efektiga ning sisuliselt olematu vinjeteerumisega. Fujinon torudele kohaselt metallkorpuses objektiiv on ka ilmastikukindel ning samuti väga kiire ja vaikse teravustamisega.

Tugevad küljed:
Terav ja kvaliteetne teleobjektiiv nii portree kui spordi pildistamiseks

Nõrgad küljed:

Fujinon XF 90mm f/2 R LM WR objektiiv Photopointis »


Vaata ka populaarsemaid objektiive teistele kaameramarkidele:
3 populaarseimat lisaobjektiivi Sinu Canon EOS M hübriidkaamerale | 15 enimostetud objektiivi Nikoni peegelkaamerale | 10 kuumimat objektiivi Pentaxi peegelkaamerale | 7 vaprat ehk populaarseimad objektiivid Olympuse hübriidkaameratele | 7 enimostetud objektiivi Panasonicu hübriidkaameratele | 10 populaarseimat objektiivi Sony hübriidkaameratele | 10 objektiivi, mida kõige rohkem Fujifilm hübriidkaameratele ostetud


Sellega saigi üles loetletud 10 kõige populaarseimat objektiivi, mis viimase aasta jooksul Fujifilm X-seeria hübriidkaamerate ette on ostetud. Loodame, et teiste klientide ostu- ja valikueelistused kombineeritud meiepoolsete kommentaaride ning selgitustega teeb ka Sinule järgmise objektiivi valimise lihtsamaks. Samuti sai nüüd ka selgeks, et fotograafia järgmisele tasemele viimine ei tähenda kohe hoiupõrsa pensionile saatmist. Aga mis siin ikka pikalt seletada arvuti taga. Pea meeles – ära siis kaamerat koju jäta ning meeldivat pildistamist.

Lisa oma fotodele särtsu eridisainiga Instax paberitega
autor: Silver Pik

Digiajastu nii fotograafias kui muudes igapäeva elu aspektides kaasa toonud väga positiivsed uued tuuled. Oled õhtul sõpradega väljas söömas ning seltskonnas on üks kellegi sõbra sõber. Tore seltsiline, kellega terve õhtu / öö mõtteid vahetada. Selleks, et see meeldiv õhtu ei muutu järgmisel hommikul mingiks kaugeks unenäoks, tuleks vähemalt üks hetk tol õhtul ka fotona talletada. Kes võtab välja oma nutitelefoni, kes fotoaparaadi… klõps tehtud ning olemas nagu on. Järjekordselt telefoni vahetades või kaotades muutub see hetk jälle kaugeks suveöö unenäoks. Ei, need asjad ei pea niimoodi järjekordselt minema, on olemas ka paremad lahendused – tee pilt oma Fujifilm Instax kiirpildi kaameraga ning paari minuti pärast on sul käes armas, äge, huvitav, (sisesta omadussõna siia) paberfoto, mis talletab selle hetke mõlema jaoks igaveseks.

Nii? Ja mis on selle jutu seos artikli pealkirjaga? Kannatust, kohe jõuan selleni. Sinu tehtud Instax pildid ei pea olema igavate valgete raamidega, nagu kõik ülejäänud kiirpildid mis tehakse. Kasuta ägedaid, omanäoliste raamidega pabereid ning lisa päevale (või ööle) natuke särtsu – Photopointis on saadaval suur valik eridisainiga Instax Mini kiirpildipabereid ning need on sama hinnaga nagu tavaline igapäevane valge raamiga paber.

Milliseid ägedaid pabereid siis Fuljifilm Instaxi tooterivist leiab? Hetkel on lisaks standardsele valgele paberile pakkuda lisaks veel kaheksat eridisaini:

Sellisest valikust leiab iga pildistamissituatsiooni, iga meeleolu, iga sündmuse jaoks sobiva disainiga paberi, mis raamiks neid unikaalseid fotosid.

Fujifilm Instax kaamerad Photopointis »

Fujifilm Instax kiirpildi materjalid Photopointis »

Canon tutvustas kauaoodatud EOS 6D Mark II peegelkaamerat
autor: Silver Pik

Canon EOS 6D Mark II kaamera on viis aastat oodatud järg populaarsele EOS 6D täiskaader peegelkaamerale. Juhul kui sa sellest kaamerast esimest korda kuuled – kas viimased viis või enam aastat talveunes olnud või lihtsalt Canonist suure kaarega mööda käinud – EOS 6D seeria on suunatud entusiastidele või neile, kelle jaoks 5D seeria kaamera on käeulatusest väljas kuid soovid täiskaader peegelkaamerat. Tehniliselt on Canon EOS 6D Mark II täiskaader peegelkaamera huvitav kooslus juba olemasolevast ja uuest tehnoloogiast ning sisaldab endas ootuspärast Canonliku kompromissi. Täpsemalt – seadme südameks on uus 26,2-megapiksline täiskaader CMOS sensor koos Dual Pixel AF teravustamisega, 45-punktilise teravustamissensoriga, 3-tollise pööratava ja kallutatava puuteekraaniga, juhtmevabade ühendustega ning… 2017. aastal ikka veel ainult FullHD videosalvestusega, ühe SD kaardipesaga jne…

Täiesti uus 26,2-megapiksline täiskaader CMOS sensor EOS 6D Mark II sees on varustatud ka Dual Pixel AF teravustamisega. See tähendab omakorda seda, et antud kaameraga on väga lihtne kasutada automaatset teravustamist Live View ning videosalvestuse ajal. Veel enam – Dual Pixel AF süsteem katab lausa 80% sensori pindalast, mis annab väga suure paindlikkuse subjekti jälgival teravustamisel ning kadreerimisel. Sama kahjuks ei saa öelda faasituvastusega teravustamissensori kohta. See 45 rist-tüüpi teravustamispunktiga sensor on laenatud Canon EOS 80D poolkaader peegelkaamera pealt, mis tähendab omakorda seda, et teravustamispunktid on suhteliselt tihedalt grupeeritud kaadri keskele. Pildiotsijast sisse vaadates on näha ka üht teist suurt kitsaskohta – nimelt on pildiotsija kaadri kattuvus ainult 98%. Sellised kompromissid võivad jällegi nii mõnegi nõudlikuma kasutaja Canoni platvormilt eemale peletada, kuna järgmine samm tooteliinis on juba 1800–2000 € kõrgema hinnasildiga. Selle vahe sisse mahub aga terve müriaad Sony, Pentaxit ja Nikonit. EOS 6D Mark II kasutab ka uusimat DIGiC 7 pildiprotsessorit, mis võimaldab kuni 6,5 kaadrit/sek sarivõtet kuni 21 kaadrit RAW või 150 kaadrit JPEG fotot. Samuti on uue sensori ja pildiprotsessori koostöös sensori tundlikkus ISO 100–40 000 ning laiendatav kuini ISO 50–102 400. Niipalju kui kaamera kohta esmast tagasisidet on antud – pildid on puhtad ja võrdlemisi väikese müraga kogu laiendamata ISO ulatuses. Samuti on väga positiivseks aspektiks korraliku 7560-pikslise RGB+IR särimõõtmissensori kasutamine, mis pakub lisaks täpsele särimõõtmisele ka värelusevastast tehnoloogiat mida esmalt EOS 7D Mark II kaameraga tutvustati.

Kaamera taga on suur 3-tolline 1,04 miljoni pildipunktiga pööratav ja kallutatav puuteekraan, mis tegelikult võiks iga kaamera jaoks olla juba standardlähenemine. Vähe sellest, et kaamerat on pea igas asendis mugav kasutada, saab ekraani puutetundlikku osa kasutada kõikide sisendite andmiseks. Sirvi tehtud fotosid, liigu menüüs ning vali kasvõi Live View ajal teravustamispunkti. Otse ekraanilt. Seda vaadates tundub üha rohkem, et Canon on seda kaamerat disainides just suuremat rõhku pannud Live View režiimis pildistamisele, kuna….

Videosalvestus on 2017. aastal ikka veel FullHD, mis on täiesti andestamatu. Jah, ma saan Canonist aru – nad üritavad kaitsta EOS 5D Mark IV peegelkaamera müüki mil on 4K videosalvestus. Aga sellelegi pole korralik videosalvestus lisatud kuna on vaja 10 000+ eurot maksvate Cinema EOS videokaamerate müüki. Maksimum, mida antud kaamera toetab, on FullHD 1920ח1080 60p/50p (Time-lapse video ajal saab kasutada 4K salvestust) ning andmetihedus peaks piirduma 60 Mbps tasemega – teisisõnu ei sobi see kaamera ei tagavara videokaameraks egas väga suure tõenäosusega YouTuberite või vloggerite põhikaameraks – sellisel juhul oleks EOS 80D peegelkaameraga isegi mugavam tööd teha kuna….

Erinevalt EOS 80D poolkaader peegelkaamerast ei ole EOS 6D Mark II täiskaader peegelkaameral mikrofoni sisendi kõrval kõrvaklappide väljundit täpseks helimonitooringuks. Samas, vähemalt on sel terve müriaad muid ühendusi – nii WiFi, NFC kui Bluetooth 4.0 on esindatud, et ühendada kaamera nutiseadmega. Samuti on EOS 6D Mark II peegelkaameral GPS vastuvõtja automaatseks fotode tegemise asukoha määramiseks. Mugava uuendusena on sel kaameral sarnaselt EOS 5D Mark IV kaamerale ka 3-pin distantspäästiku liides kaamera eesmisel küljel. Fotode ja videote salvestamiseks on kaameral ka üks UHS-I toega SD mälukaardipesa.

Uus kaamera on disainilt väga sarnane algupärasele EOS 6D peegelkaamerale. See tähendab seda, et kui tuled vana 6D pealt või hoopis poolkaader EOS 80D pealt, on kaamera nuppude asetsus ning kasutusergonoomika mugav ja juba harjumuspärane. Samuti on Mark II niiskus- ja tolmukindla korpusega, mis teeb kaamera kasutamise heitlikus Maarjamaa ilmastikus natuke paindlikumaks.

  • 26,2 megapiksline täiskaader CMOS sensor
    Sensori tundlikkus ISO 100 – 40 000; laiendatav ISO 50 – 102 400
  • Dual Pixel CMOS AF teravustamine Live-View & videosalvestuse ajal
    Maksimaalselt 63 teravustamispunkti
  • FullHD 1920 ח 1080 60p/50p videosalvestus
  • Kuni 7 kaadrit/sek sarivõte tänu kahele pildiprotsessorile
  • 49 rist-tüüpi teravustamispunkti
    Keskpunkt töötab kuni -3 EV valguse juures
  • 7560 piksliga RGB + IR särimõõtmissensor
    Näotuvastus, väreluse tuvastus
  • Integreeritud WiFi, Bluetooth 4.0 & NFC ühendused
    Kaamera juhtimine nutiseadmest, failide juhtmevaba edastus
  • Integreeritud GPS vastuvõtja
    Asukoha salvestamine, täpne kellaaja sünkroniseerimine
  • Puutetundlik 3-tolline 1,04 miljoni pildipunktiga LCD ekraan
  • Optiline pentaprismaga pildiotsija, 98% kaadri kattuvus & 0,71ח suurendus
  • Katiku säriajad 1/4000–30 sek; 1/200 sek välgusünkro
  • Mikrofoni sisend, miniHDMI väljund, USB 2.0 ühendus
  • LP-E6N liitiumaku, vastupidavus kuni 1200 kaadrit (CIPA)
  • Mõõtmed 144 ח 110,5 ח 74,8 mm
    Kaal 765 g (koos akuga)
  • Tolmu- ja niiskuskindel korpus

 

Canon EOS 6D Mark II peegelkaamera jõuab Photopointi arvatavasti augusti alguses ning hinnad saavad olema järgnevad: EOS 6D Mark II kere – 2179 € ning EOS 6D Mark II + 24–105 mm objektiiv 2599 €.

Allikas: Canon

1 2 3 4 5 6 7 8