Photopoint sai 28 – kuhu edasi?
autor: Elise Ader

panaoraamfoto

CIPA (Camera & Imaging Products Association) avalikustas hiljuti eelmise aasta statistika selle kohta, millised olid ülemaailmse kaameraturu tootmis- ja müügimahud. Fototehnika tootmine ja müük on CIPA andmetel näidanud juba üle kümne aasta langustrendi. Ning äsja avaldatud graafikud kinnitavad, et see tendents jätkub. Kusjuures kui varasemalt on mõned kaameragrupid näidanud ka tootmise- ja müügi kasvu (nt hübriidkaamerate osa veel september 2019 aruandes), siis 2020. aasta jaanuaris on absoluutselt kõik näitajad langenud.

 

2020. aasta jaanuar võrreldes 2019. aasta jaanuariga: 

  • Peegelkaamerate müügimaht -30%
  • Peegelkaamerate müügikäive  -27%
  • Hübriidkaamerate müügimaht -1%
  • Hübriidkaamerate müügikäive -15%
  • Kompaktkaamerate müügimaht -21%
  • Kompaktkaamerate müügikäive -17%

Allikas: Nikon Rumours

 

 

Allikas: CIPA

Küll aga peaks meeles pidama seda, et langustrendis ei ole mitte kogu fototööstus, vaid üksnes traditsiooniline fototööstus. Teisisõnu kompaktkaameraid ja peegelkaameraid ostetakse küll vähem, aga see-eest hübriidkaameraid, seikluskaameraid, nutitelefone, autokaameraid, droone, 360-kraadilisi kaameraid ning ülejäänud visuaalse materjali salvestamise vahendeid (mida 10 aastat tagasi olemaski polnud) üha rohkem. Seega hoolimata traditsioonilise fototehnika müügi vähenemisest, on pildistamine populaarsem kui kunagi varem. 

Turumuutustele on vaja õigesti reageerida. Fotoäris tähendab see näiteks seda, et tuleb asendada “seebikarpide” ärakukkunud käive kiirpildikaameratega, müüa peeglite asemel hübriidkaameraid jne. Kui vaadata kõikvõimalike kaamerate müügikäivet Photopointis (mis ei sisalda nutitelefone ja kaameraga droone), siis on näha, et olenemata 2008. aasta müügiedust ning müügi edasisest langusest (müük vähenes sel ajal majanduslanguse tõttu ülemaailmselt) on kaamerate müügikäive aina kasvanud. See näitab, et eesti inimesed tahavad oma nutitelefoni kõrvale pildistamiseks ka teist alternatiivi. Küll aga on alternatiivide valik tunduvalt laiem kui kümme aastat tagasi. 

 

Nii nagu ka ülejäänud tööstusharudes, tuleb ka fotoäris ühiskonna muutustega kaasa minna. Kes jääb kompaktkaameraid taga nutma, sureb välja. Täpselt nii, nagu surid 20 aastat tagasi välja need fototehnika ettevõtted, kes ei suutnud mõelda kaugemale filmirullide ilmutamisest ja filmikaamerate müügist. On ju loogiline, et kui näiteks sideteenusepakkujad müüks endiselt vaid lauatelefone või postifirmad üksnes postmarke, siis neid firmasid enam poleks. See, kes kohaneb uue reaalsusega, jääb ellu. Photopoint on alati valinud kohandumise ning tänu sellele saamegi täna tähistada oma 28. sünnipäeva. Photopoint on nende aastate jooksul kõvasti muutunud ja üritab ajaga kaasas käia ka edaspidi.

 



 

Praeguse turuolukorra kontekstis ei tasu ka imestada, miks Photopointi veebipoest võib leida lisaks külluslikule fototehnika valikule ka laia sortimendi parfüüme või kummikuid. Ikka selleks, et meil oleks majanduslikult võimalik hoida esinduspoodide letid fototehnikast lookas ning seeläbi pakkuda fotohuvilistele võimalust kaameraid ka oma silmaga näha ja katsuda. Ning kuigi traditsiooniline fototööstus näib olevat langustrendis, tuleb vaadata laiemat pilti. On üsna kindel, et “fototehnika” tootmine ei vähene, vaid muutub ja teiseneb. Meie Photopointis teeme omalt poolt kõik, et nende muutustega ka edaspidi sammu pidada. 

(12)

The post Photopoint sai 28 – kuhu edasi? appeared first on Photopointi ajaveeb.