Võrreldes kahe aasta tagusega oli Kodaki poolt hõivatud ala Koelnmesse messikeskuses päris kokku kuivanud. Firma digikaamerate valik on üpris kesine ning nii olid esitletavate toodete ja teenuste fookuses fotoraamatud, fotoprinterid ning Portra 400 filmiemulsioon. Hoolimata messiboksi (suhtelisest) väiksusest pani Kodak kõigile teistele ikka ära – seda laia ekraaniga ja selle all oleva pika puutetundliku lauaga, kus lisaks infole Kodaki toodete ja teenuste kohta sai ka bowlingulaadset mängu mängida:
Kaks fotot:
Eelmise aasta lõpul kuulutas Kata välja suurejoonelise fotokoti disainimise võistluse nimega Dream Bag Challenge. Konkursi peaauhinnaks oli ligi 100 000 krooni eest fotovarustust. Lisaks sellele lubas Kata, et valmistab võitjale sellesama, võitja poolt disainitud unistuste fotokoti. Ilmselt tegi Kata selliseid kotte rohkem kui ühe, sest Dream Bag Challenge`i kinni pannud disainkott on vaatamiseks-uurimiseks välja pandud ka Photokina fotomessil. All-In-One Bag nimelise koti nimbus Photopointi ajaveebi videokaamera objektiivi õnneks väga ära ei pimestanud ja nii saab ka ilmarahvas seda nüüd video vahendusel kaeda:
Lisaks eelmises käed-küljes videos näidatud fotovestile näitas Manfrotto Photokina 2010 messil ka pisut jahedama ilma jaoks mõeldud fotojakki. See on soojem kui vest ning fotograafi igapäevast tööd hõlbustavaid omadusi on sel samuti pisut rohkem. Ka selle vesti turule tuleku ajaks nimetas Manfrotto esindaja 2011 aasta varakevade ja hinnaks umbkaudu 450 eurot.
Lensbaby on oma suuremad uudised ikka Photokina fotomessi ajaks ajastanud. Ka sel aastal oli firmal varuks tõmbenumber, mis väikese rohelise stendi terveks päevaks huvilistega täitis. Nimelt esitles Lensbaby seal vidinat nimega Tilt Transformer. Põhiolemuselt kujutab see endast senist Lensbaby Composer lisatarvikut Panasonicu ja Olympuse hübriidkaameratele (Micro 4/3 kaameratele).
Sellel Composer`il oli aga varuks üks vinge nipp. Nimelt on sellelt võimalik Lensbaby optikakorpus maha keerata. Seejärel paljastub Nikoni F-bajonett, mis laseb enda külge kinnitada Nikoni objektiive. Eelistatumad on Nikoni vanemad objektiivid millel on olemas avarõngas. Arvestama peab ka sellega, et selliselt kasutatava objektiivi vaatenurk kahekordistub ehk et 35 mm normaalobjektiivist saab nüüd 70 mm teleobjektiiv. Firmal on juba soolas samasugused Composer`id Sony NEX kaameraile.
Kolm fotot:

Canon ei võtnud Photokinale kaasa oma arendusjärgus olevat 120 MP APS-H sensorit – selle asemel presenteeris ta tavapärasel moel oma objektiivide tehnilisi saladusi. Klaasist kattega stendis oli lahti lõigatud 400 mm f/4 DO IS USM teleobjektiiv, huvilised said näha, kuidas näevad välja Canoni objektiivide sees kasutatavad asfäärilised- ja fluorelemendid, fluoriidikristallid, värinastabilisaatorimoodulid, teravustamismootorid jne. Välja olid pandud ka EOS 7D peegelkaamera evolutsiooni tähistavad disainiprototüübid:

Kuna neli eelmist G-seeria kompaktkaamerat on Canon välja kuulutanud aastaste vahedega, siis ei olnud üllatuseks ka tänavune väljalase veel vähem imestamapaneva nimega PowerShot G12. Uue kaamera funktsioonid, omadused ja tehnilised andmed on päris sarnased eelmise mudeliga G11. Kõige olulisem muudatus on ilmselt eesmise valikuketta lisamine, mis olulisel määral käsitsi särijuhtimist mugavamaks muudab.
Lisaks sellele on G12 kompaktkaameral rodu muudatusi, mis selle aparaadi peamised sihtgrupid – profisimulandid ja profid – ilmselt päris külmaks jätavad. Lisaks senisele VGA formaadis videole on G12-l nüüd veel ka 720P HD video salvestamise võimalus, režiim HDR piltide klõpsimiseks ja võimalus pildistada erinevate külgede suhetega fotosid. Veel on kaameral nn Hybrid IS, mis pidavat optilist värinastabilisaatorit abistama ja enda efektiivsust tunda andma just makrovõtete tegemisel.
Kõik muu on jäänud samaks – 28-140 mm (35 mm ekv) objektiiv, 2.8″ välja keeratav ja pööratav LCD, 10 MP CCD sensor, Manuaalsed säritusvõimalused, RAW-formaadi salvestamine jne. Muidugi seilab see G12 veel vanade rasvade peal. Just nimelt “seilab”, sest need vanad rasvad on veel niivõrd head, et hulpimiseni läheb veel palju aega. Käes-küljes fotod Photokina fotomessilt:
Samsung esitles oma EX1 kompaktkaamerat käesoleva aasta alguses. Seega ei ole selle puhul tegemist Photokina uuemate mudelite hulka kuuluva tootega. Samsungi letis olevat tehnikat uurides oli aga just EX1 see, mis (minule) kõige enam silma paistis ja endale käsi külge ajama kutsus. Mis sest et sealsamas kõrval oli ka kõikvõimas hübriidkaamera NX100 koos oma kambajõmmidega. Olgu enne videot veel mainitud EX1 olulisemad tehnilised trumbid: 24-72 mm (35 mm ekv) F/1.8-2.4 avaga ja värinastabilisaatoriga objektiiv, vajutatav eesmine valikuratas, RAW faili salvestamine, 3.0″ keeratav ja pööratav OLED ekraan ja 10 MP CCD sensor:

Photokina on ikkagi fotomess, mille sihtgrupiks on eelkõige tavatarbija. Seega on mõistetav, miks Panasonicu mehed oma vingemaid riistapuid sahtlis varjul hoiavad. Need on ju videokaamerad ning pealegi profikasutajatele loodud. Kui küsida oskad, siis saad aga neid tehnikaröögatusi näha, katsuda ja pildistada küll.
AG-AF100 on videokaamera, millel sama suur sensor nagu (Micro) Four Thirds süsteemi fotoaparaatidel ning mille ette saab keerata Micro Four Thirds objektiive ja adapteriga Four Thirds objektiive. All piltidel nähtav kaamera on prototüüp – päris valmis peaks see saama käesoleva aasta detsembriks. AG-AF100 sahtlinaabriks on käesoleva aasta algul esitletud Full HD 3D videokaamera:
AG-AF100 Micro Four Thirds videokaamera
Full HD 3D-videokaamera
full HD 3D-videokaamerat
Tokinal on plaanis peagi turule paisata uus lainurksuum AT-X 16-18 mm F2.8 PRO FX. Nagu objektiivi nimekujugi mõista annab, on tegu eelkõige profikasutuseks mõeldud mudeliga, mis sobib kasutamiseks nii APS-C kui ka täiskaadersensoritega kaamerate ees. 16-18 mm F2.8 on Tokina jaoks päris olulise tähendusega verstapost, kuna on esimeseks täiskaadersensoritega kaameratele mõeldud objektiiviks prestiižses AT-X PRO seerias.
16-28 mm F2.8 PRO FX teravustamisrõngast saab kasutada ka manuaal- ja autofookuse ümberlülitamise jaoks. Objektiivil on uus Silent DC teravustamismootor – tänu sellele olevat teravustamine kõigist senistest Tokina objektiividest vaiksem ja kiirem. Objektiivi konstruktsioonis on 15 elementi 13 grupis, esindatud on 1 suur 56 mm diameetriga asfääriline lääts objektiivi esiosas ning kaks väiksemat tagapool.
Värvusmoonutuste vastu võitlemiseks on konstruktsioonis ka kolm madala dispersiooniastmega läätse. Lähimaks teravustamiskauguseks on 0,28 m, diafragmalabasid on 8. Objektiivi pikkuseks on 133,3 mm, läbimõõduks 90 mm ja kaaluks 950g. Filtreid kasutada ei saa. 16-28 mm F2.8 PRO FX tuleb turule oktoobris Canoni ja Nikoni kaameraile.
Sony NEX-VG10E on esimene videokaamera, mis suudab hübriidkaamerate kontseptsiooni täiel määral video salvestamiseks ära kasutada. Ning seda üsnagi mõistliku hinnaga. Aparaat istub kusagil profi- ja tavakasutajaklassi vahepeal – umbes sealsamas, kus videokaamerate maailmas Canoni EOS 7D. Kaameral on 14.6MP Exmor APS HD CMOS sensor, salvestushulk ühes sekundis on 24mb. NEX-VG10E komplektobjektiiviks on E18-200mm F3.5-6.3 OSS suumobjektiiv. Photokina fotomessil on kaamera proovilepanekuks üles seatud aafrikapärane loodusvaade, kus koos krokodillid, surikaadid, elevandid ja muud tegelased. Meid huvitab siiski eelkõige videokaamera. Käes-küljes fotod:
























































