Sellest hetkest kui 2013. aastal Sigma 18-35mm f/1.8 DC DN Art müügile jõudis, siis sai sellest peaaegu silmpilkselt legendaarne klassika.
Kõik, kes vähegi tõsiselt videograafiaga tegelesid, neil oli see objektiiv. Ja kusjuures polnud vahet, mis kaamerabrändi keegi kasutas, sest inimesed olid nõus kõiksuguseid adaptereid ostma – lihtsalt selleks, et seda konkreetset objektiivi kasutada.
Kuigi ma rääkisin just mineviku vormis, siis tegelikult pole see objektiiv veel kuhugi kadunud, sest Sigma toodab seda veel tänase päevani ning paljud foto- ja videograafid kasutavad seda ka vapralt edasi. Kahjuks on sellel objektiivil üks suur miinus — see on loodud poolkaader peegelkaameratele.
Õnneks on sellele murele nüüd lahendus, sest Sigma on kõvasti vaeva näinud ning müügile jõudis uuenduslik Sigma 28-45mm f/1.8 DG DN Art, mis on disainitud konkreetselt täiskaader hübriidkaameratele. Võtsin selle karbist välja, et jagada Sinuga esmamuljeid.
Mida kujutab endast Sigma 28-45mm f/1.8 DG DN Art?
Põhjus, miks ma võrdlen seda Sigma 18-35mm f/1.8 mudeliga on see, et põhiliselt on need väga sarnaste joontega. Võttes arvesse 1,5-kordset lõikefaktorit, siis sellega saavutad umbes 28-50mm fookuskaugus vahemiku ning täiskaadrilise 28-45mm f/1.8 mudeliga kaotad vaid mõned millimeetrid pikemast otsast.
Tegu on väga unikaalse isendiga, sest ülivalgusjõuliseid suumobjektiive ei toodeta just väga tihti. Kui nüüd mõelda, siis see on minu teadmiste põhjal alles teine suumobjektiiv, millel on valgusjõulisem ava kui f/2.8 ning mis on loodud täiskaader hübriidkaameratele (vähemalt E- või L-bajonetile).
Esimene selles kategoorias oli Tamron 35-150mm f/2-2.8 Di III VXD (Sony & Nikon), mis on nüüdseks üritusfotograafide üks lemmikumaid objektiive – peamiselt oma mitmekülgsele suumivahemikule ja valgusjõulisele avale. Sigma puhul ei saa Sa küll nii tohutut mitmekülgsust, kuid selle tugevuseks on läbiv f/1.8 ava kogu suumivahemiku vältel.
2024. aasta 28-45mm f/1.8 DG DN Art suumobjektiiviga kaasneb Sigma kõige uuem tehnoloogia, et võimalikult palju tänapäevastest hübriidkaameratest kasu võtta.
Sealhulgas on uues objektiivis kasutusel kõige uuem HLA (High-response Linear Actuator) teravustamismootor, mis on võrreldes vanema samm-mootor tehnoloogiaga kiirem, täpsem ja vaiksem.
Objektiivi lähimaks teravustamiskauguseks on 30 cm ning üllataval kombel, selle lähim teravustamiskaugus ei muutu sisse suumides. Telefoto otsas on maksimaalne suurendus 0,25-kordne ehk 1:4.
Samuti ei ulatu ükski element torust välja kui Sa sisse suumid, mis vähendab tõenäosust, et niiskus või tolm selle sisse satub. Sisemise suumiga objektiive on ka gimbali peal lihtsam kasutada, sest fookuskaugust muutes ei pea Sa seda uuesti tasakaalustama.
Sigma on hakanud oma uuematesse “Art” seeria objektiividesse disainima ka integreeritud avarõnga, mis teeb ava kruttimise käigu pealt palju lihtsamaks ja meeldivamaks.
Ava saad seadistada manuaalselt avarõnga kaudu või “A” režiimile keerates kaamera kaudu. Kui kardad, et töö käigus võib rõngas “A” režiimi pealt ära nihkuda, siis selleks on Sigma lisanud objektiivi peale ka lukustuslüliti. Samuti on eraldi pühendatud lüliti, mis määrab, kas avarõngas annab keerates klikatavat tagasisidet või mitte.
Objektiivilt leiad veel AF/MF lüliti ning 2 funktsioonnuppu, millele saad määrata enda poolt valitud funktsiooni kaameramenüü kaudu.
Sigma 28-45mm f/1.8 DG DN Art suurus & kaal
Räägime nüüd “elevandist ruumis” — selle objektiivi suurus ja kaal ehk kõige suurem kompromiss, mis Sa selle objektiivi ostul teed.
Sigma 28-45mm f/1.8 DG DN kaalub tervelt 950 grammi ning on pikkuselt pisut üle 15 sentimeetri. Samal päeval sain karbist välja võtta ka Tamron 50-300mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD telesuum-objektiivi, mis oli Sigmaga võrreldes täpselt sama pikk. Ometigi pakub Tamroni objektiiv 6-kordset optilist suumi, normaalkaugusest kuni telefotoni välja.
Kuid ma ütleks, et Sigma objektiivi karbist välja võttes ma ei tundnud, et see meeletult raske oleks olnud. Võib-olla olen lihtsalt harjunud, et Sigma “Art” seeria objektiivid kipuvad olema raskema võitu, kuna nendes kasutatakse kõige kvaliteetsemaid ja vastupidavamaid materjale.
Eelistades isiklikult valgusjõulisi ent kompaktseid fiksobjektiive ja mitmekülgseid suumobjektiive, siis minul isiklikult sellise objektiiviga palju pole peale hakata.
Samas kui Sina kipud kasutama fookuskauguseid vahemikus 28-45mm, kasutades hetkel võib-olla kolme fiksi ehk 24mm, 35mm ja 50mm, siis see objektiiv on suuteline asendama kõiki neid kolm, pakkudes samal ajal samaväärseid tulemusi.
Seda väidet toetab ka Sigma, kelle sõnul on uue 28-45mm f/1.8 objektiivi pildikvaliteet võrreldav ettevõtte enda fiksobjektiividega ning isegi ületab mõnda neist kvaliteedi poolest, nt. 24mm f/1.4 DG DN ja 50mm f/1.4 DG DN.
Kui Sa otsid odavamat alternatiivi kaameratootjate enda objektiividele, kuid samas ei taha tunda meeletut kvaliteedikaotust, siis minu number üks soovitus, üle kõige muu, on osta mõni Sigma objektiiv. Sigma ei koonerda kvaliteediga ning mõnes mõttes on nende objektiivid isegi paremad kui kaameratootjate enda omad.
Kõik Sigma tooted on kokku pandud Jaapanis ning kui on üks asi, mida ma jaapanlaste kohta tean, siis see on kui hoolikalt ja korrektselt nad oma tööd teevad. Samal põhjusel tulevad just Jaapanist ka kõige töökindlamad autod. Seega kui otsid professionaalseks kasutuseks objektiivi, mille peale võid loota, siis Sigma on kindel valik.
Lõpetuseks
Tõsiselt hea meel on näha Sigmalt vahelduseks nende innovatiivset külge, luues objektiive mis eristuvad massist. Kuigi innovatiivsus on kohati riskantne, siis samas rikastab see meie kui fotograafide valikuid, mis on sellises kunstilises maailmas väga oluline, et saaksime jätkuvalt luua unikaalseid kaadreid.
Sigma 28-45mm f/1.8 DG DN Art asendab standardses fookuskaugus vahemikus mitu fiksobjektiivi ning ainus kompromiss, mis sa sellega teed on kaal ja suurus.
Kui selles objektiivis peituvad fookuskaugused on Sinu töö tegemise jaoks hädavajalikud ning omad Sony või Panasonic täiskaader hübriidkaamerat, siis tee oma elu lihtsamaks ja saa kõik vajalikud kaugused ühes objektiivis, ülivalgusjõulise avaga.
Telli Sigma 28-45mm f/1.8 DG DN Art — saadaval Photopointis »
Kas teadsid, et iga Sigma objektiivi ostul saad sellele taotleda 5-aastase tootjagarantii? Selleks tuleb Sul minna ″Sigma Imaging″ lehele ja objektiiv registreerida kahe kuu jooksul alates ostukuupäevast.
PS! Teeme vahetust — too enda enda vana fototehnika meile ja saad uue kaamera/objektiivi ostul isegi soodushinnast veel alla! Rohkem infot »
Juhul, kui Sul peaks uue objektiivi ostuks hetkel rahalisi vahendeid puudu jääma, siis pakume võimalust kasutada mugavaid ja paindlikke järelmaksu võimalusi. Nii ei pea kogu summat kohe tasuma, vaid saab maksta osamaksete kaupa.
Photopoint on Sigma fototehnika ametlik ja pikaajaline partner Eestis.
(20)
The post Karbist välja: Sigma 28-45mm f/1.8 DG DN Art on ülivalgusjõuline suumobjektiiv appeared first on Photopointi ajaveeb.
Tamronil on kombeks aeg-ajalt toota objektiive, mis eristuvad täielikult saadaval olevatest mudelitest ning pakuvad suumivahemikku, mida me ei ole varem osanud soovida või isegi ette kujutada.
Sinna kategooriasse lisandus Tamron 50-300mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD, mis meenutab küll 70-300mm vahemikuga objektiivi, kuid samas pakub tunduvalt laiemat minimaalset fookuskaugust.
Esimesed eksemplarid on ka omadega jõudnud Photopointi pealattu, kus ma sain ühe nendest karbist välja võtta ja oma kätega katsuda ja proovida. Selles postituses räägin objektiivi omadustest, funktsioonidest ja vahel sekkun ka enda arvamustega. Hüppame otse asja juurde!
Tamron 50-300mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD — esmamuljed
Selle objektiivi nime lugedes olin valmis karbist leidma raskema võitu, umbes ühe kilolise “toru” — arvestades, et tegu on 6-kordse optilise suumiga telesuum-objektiiviga, mis on vähemalt hetkel disainitud Sony täiskaader hübriidkaameratele.
Minu üllatuseks ei vastanud mu ootused sugugi reaalsusele, sest Tamron 50-300mm VC VXD kaalub tegelikkuses ligi poole vähem ehk kõigest 665 grammi.
Kõige laiema fookuskauguse juures on objektiivi pikkus 15 cm, mis annab Sulle küllaltki palju ruumi, et seda oma vasaku käega toetada. Kuigi, tänu objektiivi kergekaalulisusele ei ole see liialt raske eespoolt niikuinii ehk koos kaameraga käsitledes on komplekt üpris tasakaalukas.
Tänu objektiivi erakordselt laiale fookuskaugusele tekib Sul märgatavalt rohkem võimalusi nii foto- kui videograafias, sest kui varasemalt said seda tüüpi objektiiviga alustada 70mm fookuskauguselt, siis selle Tamron objektiiviga on minimaalne vaateväli 40% laiem.
Rääkimata veel sellest, et 50mm on üks kõige populaarsem ja mitmekülgsem fookuskaugus, mis annab kaadrile naturaalse välimuse ning sobib ühel või teisel moel iga situatsiooni jaoks.
Kujutan ette, et sellest objektiivist võiks saada “go-to” valik näiteks autofotograafidele, kes tihti lainurgaga ei pildista ja suuri avasid ei kasuta. Kuigi f/4.5-6.3 laseb kordades vähem valgust sensorile, siis omakorda jätab see ka suurema osa kaadrist teravaks — täpselt seda, mida sõidukite pildistamisel vaja oleks.
Tamron Lens Utility tarkvara
Sarnaselt enamus teistele tänapäevastele Tamron objektiividele, siis on ka sellel telesuumil omajagu funktsioone, millest enamikule pääsed ligi tänu USB-C pesale, mis paikneb bajoneti lähedal.
Torka üks kaabli pool Tamroni objektiivi ja teine pool arvutisse või Android telefoni, lae sinna “Tamron Lens Utility” tarkvara ja oledki valmis konfigureerima oma objektiivi funktsioone ning seadeid.
Tamron Lens Utility tarkvara on ülilihtsa üles ehitusega ja funktsioonide seadistamiseks/muutmiseks pole ma kunagi eriti palju vaeva pidanud nägema. Kõige enam olen muutnud objektiivide fookusrõngast, et saaksin manuaalselt teravustades lineaarse fookuse.
Arvestades, et teiste tootjate objektiivide puhul oled Sa seadete muutmiseks piiratud kasutama, kas ainult kaamerasisest menüüd või USB-dokki, siis Tamronilt on väga värskendav näha sisse ehitatud USB-C pesa ja allalaetavat tarkvara, mis ei lähe Sulle sentigi maksma.
Olen seda ka varasemalt öelnud, kuid igaks juhuks kordan, et selle pesa olemasolul ei kao objektiivilt ära ilmastikukindlus. Kui peaksid kahtlema selles, siis mõtle nutitelefoni peale — ka sellel on täiesti “paljas” laadimispesa, kuid ometigi on telefonid tihtipeale veekindlad.
Ilmastikukindlus on just see teema, milles Tamron särab, sest peaaegu igasse kohta, kuhu on võimalik tihend panna, sinna on nad selle ka pannud. Seega niiskusel ja tolmul on väga keeruline objektiivi sisse pääseda.
Teravustamise poolest kasutab Tamron 50-300mm f/4.5-6.3 kõige värskemat VXD (Voice-coil eXtreme-torque Drive) lineaarset mootorit, mis käib käsikäes Sony autofookus funktsioonidega, s.h. Eye AF ehk silmtuvastus.
Kuigi telesuum-objektiivid ei ole reeglina eriti head lähivõtete jaoks, siis Tamron on maagilisel kombel suutnud 50-300mm f/4.5-6.3 objektiivi panna teravustama alates 22 cm laiast otsast ja 90 cm tele otsast.
Laiast otsast saavutad ka maksimaalse 0,5-kordse suurenduse (1:2) ehk tootefotograafia otstarbeks võiks jällegi antud Tamroni objektiiv ideaalselt sobida.
Tooteid pildistades, ma usun, et Sa ei tunneks samamoodi puudust valgusjõulisemast avast, sest seal tuleb kasutada enamus ajast niikuinii väiksemaid avasid — lähivõtetel on vaid väike osa kaadrist fookuses ehk kui kasutaksid f/2.8 või suuremat ava, oleks tulemusena Su kaadrist vaid väga kindel punkt fookuses ja ülejäänud osa udune.
Valgusvähestes olukordades tõttab veel appi VC ehk Vibration Reduction optiline pildistabilisaator, et kompenseerida aeglasemaid säriaegu.
Veel üks selle objektiivi tugevusi, mida tasuks mainida on selle 67mm filtrikeere, mis on üks enimlevinumaid suuruseid nii Tamroni kui ka teiste brändide objektiividel.
Kui kavatsed selle objektiivi osta, siis tõenäoliselt jagab see oma filtrikeeret ka mõne Sinu teise objektiiviga — seega säästad korraliku summa erisuuruste filtrite pealt kokku :)
Lõpetuseks
Tamron 50-300mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD paistab olevat suurepärane alternatiiv 70-200mm ja 70-300mm objektiividele. Paberil ei tundu küll 70mm ja 50mm vaheline erinevus eriti märkimisväärne, kuid reaalsuses tuleb see rohkem kasuks kui ilmselt arvatagi oskaks.
Olen peaaegu iga Tamroni objektiivi ülevaate lõpus öelnud, et artikli kirjutamise käigus tekkis ka endal isu see soetada. Sel korral pole midagi teistmoodi, sest autod ja tooted on hetkel peamised asjad, mida pildistan — ja see obje tuleks imehästi toime mõlemas žanris.
Kui see aeg jõuab kätte, kus ma hakkan endale telesuumi soetama, siis kavatsen tõsiselt kaaluda seda konkreetset mudelit. Kui aga Sinul on juba praegu seda tüüpi objektiivi vaja, siis ütlen nii palju, et Sind ootab ees üks vahva “toru”, millel on palju tugevusi ja kasutusvõimalusi.
Tamron 50-300mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD on müügil Photopointi esinduskauplustes ja veebis »
Kas teadsid, et iga Tamroni objektiivi ostul saad sellele taotleda 5-aastase tootjagarantii? Selleks tuleb Sul minna “Tamron Warranty” lehele ja objektiiv registreerida kahe kuu jooksul alates ostukuupäevast.
PS! Teeme vahetust — too enda enda vana fototehnika meile ja saad uue kaamera või objektiivi ostul isegi soodushinnast veel alla! Rohkem infot »
Kogu hübriidkaameratele mõeldud Tamron objektiivide valik (paljud neist on saadaval ka Photopointi rendis):
-
- Tamron 70-300mm f/4.5-6.3 Di III RXD (Nikon & Sony)
- Tamron 17-28mm f/2.8 Di III RXD (Sony)
- Tamron 70-180mm f/2.8 Di III VXD (Sony)
- Tamron 70-180mm f/2.8 Di III VC VXD G2 (Sony)
- Tamron 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD (Sony)
- Tamron 24mm f/2.8 Di III OSD (Sony)
- Tamron 35mm f/2.8 Di III OSD (Sony)
- Tamron 20mm f/2.8 Di III OSD (Sony)
- Tamron 17-70mm f/2.8 Di III-A RXD (Sony & Fujifilm)
- Tamron 150-500mm f/5-6.7 Di III VC VXD (Sony, Nikon & Fujifilm)
- Tamron 11-20mm f/2.8 Di III-A RXD (Sony & Fujifilm)
- Tamron 18-300mm f/3.5-6.3 Di III-A[2] VC VXD (Sony & Fujifilm)
- Tamron 35-150mm f/2-2.8 Di III VXD (Sony & Nikon)
- Tamron 28-75mm f/2.8 Di III VXD G2 (Sony ja Nikon)
- Tamron 50-400mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD (Sony)
- Tamron 20-40mm f/2.8 Di III VXD (Sony)
- Tamron 17-50mm f/4.0 Di III VXD (Sony)
- Tamron 50-300mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD (Sony)
Tutvu lisaks: 10 nippi Tamronilt: kuidas pildistada paremaid reisifotosid?
Photopoint on Tamroni ametlik ja pikaajaline partner Eestis. Photopoint.ee ostujuhid – ammuta inspiratsiooni ja teadmisi.
(19)
The post Karbist välja: Tamron 50-300mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD telesuum-objektiiv appeared first on Photopointi ajaveeb.
Nikon tutvustas oma kõige uuemat objektiivi Z-rivistuses ning tegu on ühe üpris meeldiva üllatusega, sest Nikkor Z 35mm f/1.4 on kõige esimene f/1.4 avaga fiksobjektiiv just Nikon täiskaader hübriidkaameratele.
Veelgi toredamaks muudab selle uudise asjaolu, et müügile jõuab see kõigest 729 eurot eest, mis maksab kummalisel kombel vähem kui sama fookuskaugusega ning väiksema avaga Nikkor Z 35mm f/1.8 S.
Olgugi, et tegu ei ole ettevõtte premium S-line seeria objektiiviga, siis sellegi poolest on Nikon Nikkor Z 35mm f/1.4 objektiivist oodata suurepärast pildikvaliteeti ja kiiret autofookust.
Automaatset teravustamist juhib Nikkor Z 35mm f/1.4 objektiivis samm-mootor, mida kasutavad ka enamus teised Z-rivistuse objektiivid. Objektiivi lähim teravustamiskaugus on 0,27 meetrit ning maksimaalne suurendus on 0,18-kordne.
Manuaalseks teravustamiseks saad kasutada sujuvat fookusrõngast, mida on teatud Nikon hübriidkaamerates võimalik seadistada ka vastavalt oma maitsele ehk Sul on võimalik valida, kas soovid teravustada lineaarselt või mitte-lineaarselt.
Videograafidele lubab Nikon, et uus objektiiv summutab teravustamishingamist (focus breathing), et vältida vaatevälja muutumist teravustamiskaugust vahetades. Ettevõtte sõnul on “torus” peituv samm-mootor ka piisavalt vaikne, et videosalvestustele ei jääks mõnda tüütut teravustamisheli.
Nikoni puhul veel üks tore omadus on see, et kõik nende objektiivid on mingil määral ilmastikukindlad — isegi nende kõige odavamad 200-eurosed objektiivid. See tähendab, et ka Nikkor Z 35mm f/1.4 objektiivist võid oodata pritsme- ja tolmukindlust, mida sellises hinnaklassis tihti ei näe.
Füüsiliste andmete poolest, Nikkor Z 35mm /1.4 on 87mm pikk, kaalub 415 grammi ning selle eest leiad 62mm filtrikeerme, mis on Nikon fiksobjektiivide seas üks enimlevinum suurus.
Täpselt sellist tüüpi objektiiv oligi veel Nikon Z-rivistusest puudu — valgusjõuline ent taskukohane, mis ei söö tervet rahakotti ära nagu Nikoni f/1.2-avalised fiksobjektiivid, mis maksavad mitu tuhat eurot.
Loodetavasti näeme tulevikus ka teiste fookuskaugustega f/1.4 avaga fiksobjektiive, kuid kui Sulle pakub huvi just 35mm, siis tõtta Photopointi veebikaubamajja ja eeltelli see juba täna, et olla eelisjärjekorras kui esimesed eksemplarid lattu jõuavad. Objektiiv jõuab Photopointi esinduskauplustesse müügile eeldatavalt juulikuu jooksul.
Eeltelli oma Nikoni ette Nikkor Z 35mm f/1.4 kohe ära »
Juhul, kui Sul antud investeeringu tegemiseks peaks vahendeid puudu jääma, siis pakume mugavaid ja paindlikke järelmaksu võimalusi – nii ei pea kogu summat kohe tasuma, vaid saab maksta osamaksete kaupa.
PS! Teeme vahetust – too enda enda vana fototehnika meile ja saad uue kaamera/objektiivi ostul isegi soodushinnast veel alla! Rohkem infot »
Photopoint on Nikon fototehnika ametlik ja pikaajaline partner Eestis. Photopoint.ee ostujuhid – ammuta inspiratsiooni ja teadmisi.
(10)
The post Nikkor Z 35mm f/1.4 on meeldiva hinnasildiga valgusjõuline fiksobjektiiv appeared first on Photopointi ajaveeb.
Aprillikuus tuli välja uudis, et Canon ja Sigma sõlmisid litsentsilepingu, mis võimaldab Sigmal hakata ametlikult tootma teatud objektiive Canon RF-bajonetile, mida Canon pole eales varem oma EOS R hübriidkaameratele lasknud teha.
Esialgsest kuuest objektiivist, mida Canon lubab Sigmal RF-bajonetile tootma hakata, on juba juulikuus müügile oodata kõige esimest mudelit, milleks on Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN Contemporary.
Tegu pole sugugi uue objektiiviga, sest antud mudelit on juba tükk aega saanud nautida Sony, Panasonic ja Fujifilm hübriidkaamerate kasutajad ning tagasiside on samuti olnud äärmiselt positiivne.
Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN on standard-suumobjektiiv, mis pakub Canon poolkaader hübriidkaamera ees 29-80mm ekvivalentset fookuskaugus vahemikku, kui võtta arvesse Canon’i 1,6-kordset lõikefaktorit.
Selline mitmekülgne suumivahemik katab ära enamus hädavajalikud fookuskaugused, mida ühel igapäevasel foto- või videograafil võiks vaja minna. Samuti ei jää Sa hätta ka hämarates valgustingimustes, sest objektiivil on valgusjõuline läbiv f/2.8 ava.
Vaatamata oma mitmekülgsusele ning valgusjõulisusele, on Sigma 18-50mm ülimalt kompaktne ja kerge. Objektiiv on 74mm pikk, kaalub 300 grammi ning kasutab 55mm filtrikeeret.
Teravustamiseks kasutab see samm-mootorit, mille puhul lubab Sigma kiiret ja täpset autofookust. Kõige muu hulgas võimaldab see objektiiv ka väga lähedale teravustada — lähim teravustamiskaugus on laiast otsast 12 cm ning tele otsast 30 cm.
Nii et kui vajad pisikest ent võimekat suumobjektiivi, mis ajaks asja ära enamus olukordades, siis Sigma 18-50mm on üks parimaid variante nende seast, eriti kui oled Canon EOS R hübriidkaamera kasutaja, kus Sinu valikud on eriti limiteeritud.
Antud objektiivi ametlik müük algab 11. juulist, kuid eeltellimuse saad vormistada juba täna, et olla eelisjärjekorras kui esimesed eksemplarid Photopointi lattu jõuavad.
Eeltelli Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN Canon RF-bajonetile »
Kas teadsid, et mistahes Sigma objektiivi ostul saad sellele taotleda 5-aastase tootjagarantii? Selleks tuleb Sul minna ″Sigma Imaging″ lehele ja objektiiv registreerida kahe kuu jooksul alates ostukuupäevast.
Juhul, kui Sul peaks uue objektiivi ostuks hetkel rahalisi vahendeid puudu jääma, siis pakume võimalust kasutada mugavaid ja paindlikke järelmaksu võimalusi. Nii ei pea kogu summat kohe tasuma, vaid saab maksta osamaksete kaupa.
Photopoint on Sigma fototehnika ametlik partner Eestis.
(18)
The post Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN tuleb lõpuks Canon RF-bajonetile appeared first on Photopointi ajaveeb.
Peak Design tootearendajad teevad San Francisco’s usinasti tööd, sest nende poolt mitmekülgsete “Travel” seeria kottide perekonda “sünnitatud” Packable Tote on tõeliselt mitmekülge ja ülikerge õlakott, mis võiks Sul alati taskus kaasas olla.
Just nimelt taskus või siis mõnes suuremas kotis, sest Peak Design Packable Tote on kokkupakituna kõigest kaardipaki suurune ja sobib seetõttu näiteks toidupoes käimiseks, reisile, randa või lihtsalt erinevate isiklike esemete kandmiseks.
Tegemist on kotiga, mis on loodud kestma aasatakümneteks, sest sellel on kaunilt vastupidav 100% taastöödeldud 70D nailonist pealispind, mis on ka vett tõrjuv.
Kolmes värvitoonis Peak Design Tote õlakotil on olemas ka tõmblukk, mis vähendab asjade välja pudenemist ja hoiab liiva/tolmu kotist eemal. Sellel kandekotil on üks tugev sang/rihm, mistõttu on kotti lihtsam haarata ja kanda.
Kui vajad kerget ja praktilist õlakotti, siis telli Peak Design Tote ››
Tutvu sisukate ülevaadetega:
- DIGITEST.EE: Peak Design Travel Backpack on modulaarne seljakott nii fotograafile kui reisihuvilisele ››
- Fotograaf Kert Kõivik: Peak Design Mobile Car Vent Mount – maagilise ühendusega telefonihoidik ››
- Fotograaf Kert Kõivik: Peak Design Mobile – tõenäoliselt parim telefonitarvikute süsteem ››
- Fotograaf Mikk Otsar: Peak Design telefonihoidik mootorrattale on parim lisatarvik motohuvilistele ››
- Fotograaf Kert Kõivik: Peak Design Camera Cube – menukas kaameravutlar uuemas kuues ››
Photopoint on ametlik ja pikaajaline Peak Design partner Eestis.
(215)
The post Peak Design Packable Tote on õlakott, mis kokkupakituna mahub taskusse appeared first on Photopointi ajaveeb.
Sony ZV-E10 on jätkuvalt üks kõige populaarsemaid vlogikaameraid. Miks?
Selle pärast, et see on sisult võimekas ja käes kerge, mis annab kõik võimalused, et nii alustavad kui ka juba tegutsevad sisuloojad saaksid jäädvustuste kvaliteeti tõsta ning seeläbi kasvatada jälgijaskonda.
See muidugi ei tähenda, et ZV-E10 ei sobiks fotograafidele, sest oma kompaktsuse tõttu on see ka suurepärane reisikaamera ning seetõttu oleme sellele ette kruttinud ka sobivad Tamron objektiivid ning nendele kombodele suvised hinnad aktiveerinud:
- Sony ZV-E10 + Tamron 11-20mm f/2.8 Di III-A RXD – soodushind 1349€ (
1658€) - Sony ZV-E10 + Tamron 17-70mm f/2.8 Di III-A VC RXD – soodushind 1149€ (
1608€) - Sony ZV-E10 + Tamron 18-300mm f/3.5-6.3 Di III-A VC VXD – soodushind 1149€ (
1458€)
Muide, 90% meie klientidest valivad sellise sooduskomplekti!
Sony “Welcome to vlog” kampaania
Muide, Sony poolt on käimas ka “Welcome to vlog” kampaania ehk kui ostad, mistahes Sony ZV-seeria kaamerale kohe juurde valitud objektiivi või lisatarviku, siis saad Sony käest 50-100€ tagasi. Täpsema kampaaniainfo leiad sellest Photopointi blogi artiklist.
Telli endale Sony ZV-E10 vlogkaamera ja Sa ei kahetse ››
Tutvu lähemalt: Kas Sony ZV-E10 on ainult vlogimiseks või midagi rohkemat? ››
Soovid kaamera enne ostmist järele proovida? Pole probleem, sest Sony ZV-E10 koos GP-VPT2BT käepideme ja lisaakuga on Photopointi Tartu rendis laenutamiseks kõigile huvilistele saadaval.
Kahtlemata on uue fototehnika ostmine arvestatav investeering ja seetõttu pakume võimalust kasutada mugavaid ja paindlikke järelmaksu võimalusi – nii ei pea kogu summat kohe tasuma, vaid saab maksta osamaksete kaupa.
(12)
The post Soovitame: Sony ZV-E10 + valitud Tamron objektiivi sooduskombod appeared first on Photopointi ajaveeb.
Üle maailma paljude poolt rohkelt kiidusõnu pälvinud Peak Design mitmekülgsete “Travel” seeria kottide perekonda kuulub ka Tech Pouch vutlar, mis on müügil mahutavusega 2L ja 1L.
See on ideaalne igapäevaste asjade nagu pliiatsite, kaablite, mälukaartide, akude, laadijate jms turvaliseks hoiustamiseks. Muuhulgas pakub Tech Pouch ka ületamatut organiseeritust ja hõlpsat juurdepääsu, sest Origami-stiilis taskud võimaldavad Sul väiksemasse ruumi rohkem asju pakkida.
Lisaks võimaldavad kaks Cord Hook™ aasa ühendada selle, mistahes Peak Design rihmaga (ei kuulu komplekti), et muuta see õlakotiks.
Nii nagu Peak Design’ile kombeks, siis on kogu koti disain pulkadeni läbi mõeldud, mistõttu väliskäepidemed ja klapikujuline ava muudavad vutlari hoidmise ning ligipääsu nauditavaks.
Välisel lukuga taskul on seadme laadimise hõlbustamiseks kaabli läbipääs ning 200D (2 L) või 400D (1 L) taastöödeldud nailonist pind on ilmastikukindel ning esteetiliselt alati puhas.
Juhul, kui kvaliteetse Peak Design koti ostuks ei pruugi hetkel kõiki rahalisi vahendeid kohe jaguda, siis saab kasutada mugavaid ja paindlikke järelmaksu võimalusi – nii ei pea kogu summat kohe tasuma, vaid saab maksta osamaksete kaupa.
Kui vajad vastupidavat vutlarit varustuse organiseerimiseks, siis vali Tech Pouch ››
Tutvu sisukate ülevaadetega:
- DIGITEST.EE: Peak Design Travel Backpack on modulaarne seljakott nii fotograafile kui reisihuvilisele ››
- Fotograaf Kert Kõivik: Peak Design Mobile Car Vent Mount – maagilise ühendusega telefonihoidik ››
- Fotograaf Kert Kõivik: Peak Design Mobile – tõenäoliselt parim telefonitarvikute süsteem ››
- Fotograaf Mikk Otsar: Peak Design telefonihoidik mootorrattale on parim lisatarvik motohuvilistele ››
- Fotograaf Kert Kõivik: Peak Design Camera Cube – menukas kaameravutlar uuemas kuues ››
Photopoint on ametlik ja pikaajaline Peak Design partner Eestis.
(24)
The post Peak Design Travel Tech Pouch vutlar pakub ületamatut organiseeritust appeared first on Photopointi ajaveeb.
Nikon andis teada, et juba sellel suvel on müügile oodata nende uut keskklassi Z6 III täiskaader hübriidkaamerat.
Arvestades, et selle eelkäija ehk Z6 II tuli nüüdseks välja juba neli aastat tagasi, siis uue generatsiooni puhul võiks näha korralikult täiustusi ja uuendusi. Viskame pilgu peale, mida võid uuest kaamerast oodata 👇
Nikon Z6 III — uued funktsioonid & omadused
Nikon Z6 III südameks on 24,5-megapiksline osaliselt “stacked” täiskaader CMOS sensor, mis võimaldab kiiremaid lugemiskiiruseid kui ükski teine Z6/Z7 hübriidkaamera.
See tähendab omakorda, et jäädvustades kohtad kordades vähem aeglaste lugemiskiirustega seotuid artifakte nagu “rolling shutter” efekt.
Osaliselt “stacked” sensorit ei tasuks sassi ajada päris “stacked” sensoriga, mida kasutavad ettevõtte tippklassi Z9 ja Z8 mudelid. Osaline versioon sellest võimaldab Nikonil saavutada sarnaseid tulemusi, aga vähendatud kuludega, et hoida selle täiskaader kaamera hind madalam.
Uuest Z6 III sees kasutatavast sensorist ka rohkelt kasu ka videosalvestustes, sest nüüd suudab see jäädvustada lausa kuni 6K videoid 60 kaadrit/sek… ning seda veel N-RAW režiimis!
Loomulikult näeme uues Z6 III mudelis täiustusi ka autofookuse poole pealt, arvestades, et see oli üheks suurimaks ja ainsamaks probleemiks varasemaste Z6/Z7 seeria mudelitega.
Autofookuse täiustamiseks on põhiliselt kasutatud kõige uuemat EXPEED 7 protsessorit, mis peitub ka Z9, Z8 ja Zf täiskaader hübriidkaamerates. Nikoni sõnul teravustab uue generatsiooni Z6 kuni 20% kiiremini võrreldes oma eelkäijaga ning selle üldine võimekus on võrreldav, jällegi, ettevõtte tippklassi Z9 ja Z8 mudelitega.
Valgusvähestes tingimustes võimaldab Z6 III teravustada kuni -10 EV (Exposure Value) tasemel, sarnaselt eelmise aasta lõpus välja tulnud Nikon Zf mudeliga.
Sarnaseid jooni selle kaameraga on Z6 III mudelil veel, sest subjektituvastus valikute alla on samuti lisandunud kõik samad subjektid, mis ka Zf mudelil — inimene, loom, lind, sõiduk ja lennuk.
Kaadreid aitab paigal hoida keresisene stabilisaator, mis võimaldab kuni 8-stopi jagu stabilisatsiooni. Tasuks märkida, et uue “stabikaga” saad Sa aktiveerida režiimi, mis stabiliseerib kaadrit Sinu autofookuse punkti põhjal.
Veel üks tore omadus Z6 III keresisese stabilisaatori kohta on automaatne lukustus, kui Sa kaamera välja lülitad — ehk transpordi käigus ei hüppa sensor niisama ringi.
Nikon Z6 III jagab päris palju omadusi oma suurte vendadega, aga on ka üks omadus, mille poolest on see parem kui ükski teine Nikon hübriidkaamera, mis seni turule tulnud on.
Nimelt, Z6 III kasutab 5,7 miljoni punktilist UXGA OLED pildiotsijat, millel on 100%-line kaadri katvus ning 0,8-kordne suurendus.
Ettevõtte sõnul paikneb pildiotsija ees ka kvaliteetsem klaas, mis on üpris suur määraja pildiotsija kuvamiskvaliteedis ning mida paberil ei ole eriti võimalik võrrelda ehk kui tahad näha selle erinevust, siis pead seda lihtsalt enda silmaga proovima.
Samuti saime lõpuks Z6 seeria kaameralt pööratava puutetundliku ekraani, mis avab rohkem võimalusi just video- ja vlogimismaastikul. Ekraaniks on 3,2-tolline, 2,1 miljoni punktiline LCD.
Oli põhjust kahtlustamiseks, et Nikon Z6 III tuleb sisuliselt sama kaamera, mis Nikon Zf, aga lihtsalt Z6/Z7 seeria kerega. See ei oleks ka loomulikult halb olnud, aga nähes lõpuks reaalseid Z6 III spetsifikatsioone, siis ütleksin, et olen meeldivalt üllatunud.
Kui vajad professionaalset täiskaader hübriidkaamerat, millega jäädvustada kaunite värvidega ja töökindla autofookusega kaadreid, olgu need foto- või videoformaadis, siis Nikon Z6 III mudeliga ei saa valesti minna.
Photopointi jõuab see uus tööloom eeldatavalt juulikuu jooksul ning hakkab maksma alates 2999€ (ainult kere). Tegu on üpris kaua oodatud ning populaarse kaameraga ehk kindlal huvilisel soovitaks eeltellimuse vormistada esimesel võimalusel.
Eeltelli Nikon Z6 III kohe ära ja Sa ei kahetse seda »
Juhul, kui Sul antud investeeringu tegemiseks peaks vahendeid puudu jääma, siis pakume mugavaid ja paindlikke järelmaksu võimalusi – nii ei pea kogu summat kohe tasuma, vaid saab maksta osamaksete kaupa.
PS! Teeme vahetust – too enda enda vana fototehnika meile ja saad uue kaamera ostul isegi soodushinnast veel alla! Rohkem infot »
Photopoint on Nikon fototehnika ametlik ja pikaajaline partner Eestis. Photopoint.ee ostujuhid – ammuta inspiratsiooni ja teadmisi.
(15)
The post Nikon Z6 III on keskklassi hübriidkaamera lipulaeva funktsioonidega appeared first on Photopointi ajaveeb.
Ajahetkel, kus kaameratootjad on peamiselt panustamas hübriidkaamerate arendamisele, siis Pentax ujub neile klassikaliselt vastuvoolu ja toob müügile hoopis 549€ maksva analoogkaamera, mis kannab nime Pentax 17.
Sisult on tegemist poolkaader filmikaameraga, mille sisse saad pista standardseid 35mm filme, kuid iga kaadri puhul kasutab see korraga ära vaid pool sellest.
Numbrites selgitades, siis ühe 35mm formaadis kaadri asemel (36x24mm) pildistab see kaks poolkaadrilist fotot (17x24mm) — sealt tuleneb ka selle mudeli nimi. Ühesõnaga, sa saad ühe filmirulliga pildistada kaks korda rohkem pilte, kui filmikarbil reklaamitud!
Poolkaadrilise filmikaamera omapärana jäävad ka Sinu kaadrid standardses asendis vertikaalsed ning vertikaalses asendis horisontaalsed.
Pentax 17 ees paikneb fikseeritud 25mm f/3.5 HD objektiiv, mis pakub 35mm ekvivalendis 37mm fookuskaugust. “HD” märgistus objektiivi peal tähistab erilist “High Definition” vääristust, mis aitab Pentaxi sõnul optimiseerida antud objektiivi poolkaader formaadile.
Võimalikult terava pildi saavutamiseks pead kasutama objektiivipealseid sümbolitega režiime, mille seast leiad sobiva valiku igaks olukorraks — olgu Sa pildistamas maastikuvaateid, grupipilte, makrovõtteid või hoopis midagi muud. Erinevad režiimid kasutavad erinevat avasuurust.
Objektiivi eest leiad ka ühe pisikese valgusmõõtja, mis aitab automaatselt valida sobiva säriaja olenevalt kui palju valgust antud olukorras on.
Valgusmõõtja on ka üsna kavala asukohaga, sest kui kavatsed kasutada objektiivi ees filtreid, siis valgusmõõtja suudab valgust mõõtes ka filtritugevust arvesse võtta õige särituse valimisel. Kaamera säriajad on 1/350 kuni 4s.
Filmikaamerasse võid pista praktiliselt ükskõik mistahes ISO-ga filmirulle, sest kaamerale saad Sa määrata ISO 50 kuni ISO 3200 tundlikusega filme.
ISO rulliku kõrvalt leiad ka särikompensatsiooni ketta, millega nihutada säritust +-2 stoppi ehk tehniliselt saad Sa kasutada isegi ekstreemsemaid ISO 12 kuni ISO 12800 ulatuses filme.
Kui seesolev filmirull jääb mõnes valgusväheses olukorras lahjaks, siis Pentax 17 filmikaameral on ka integreeritud välk, mille saad aktiveerida, kui keerad režiimiketta mõne kollase tooniga režiimi peale või kui kasutad “AUTO” režiimi.
Pildistamine käib loomulikult läbi optilise pildiotsija, kus on ka erinevad tsoonimärgistused, et aidata Sul joondada erinevaid võtteid õigesti. Pildiotsija kaudu näed ka antud hetkes kasutusel olevat teravustamisrežiimi, et Sa ei peaks iga kord pilgu pildiotsijast ära võtma.
Muljetavaldav on näha 2024. aastal täiesti tutikat filmikaamerat, millel on ka erinevad funktsioonikettad ning mis ei ole loodud puhtalt plastikust. Pentax 17 tundub esmapilgul olevat soliidne kaamera, mis võiks ideaalselt sobida alustavale analoogfotograafile.
Uhiuus filmikas jõuab Photopointi esinduskauplustesse piiratud koguses müügile juulikuu jooksul, aga veebikaubamajas saavad kindlad huvilised eeltellimuse vormistada kohe, et olla esimeste seas, kes selle endale Eestis saavad.
Eeltelli uuenduslik Pentax 17 filmikaamera endale kohe ära »
Juhul, kui Pentax 17 ostuks kohe piisavalt vahendeid ei jagu, siis pakume võimalust kasutada mugavaid ja paindlikke järelmaksu võimalusi — nii ei pea kogu summat kohe tasuma, vaid saab maksta osamaksete kaupa.
Kui oled filmirulli täis klõpsinud, siis too see mistahes Photopointi esinduskauplusesse ja ilmutame need Sulle ära ning soovi korral trükime ka fotopaberile või paneme mälukaardile/Google Drive’i.
Photopoint on Pentax & Ricoh ametlik ja pikaajaline partner Eestis.
(16)
The post Pentax 17 on vanakooli filmikaamera, mis on loodud 2024. aastal appeared first on Photopointi ajaveeb.
Erinevaid pisikesi LED valgusteid on müügil tohutult palju ja seetõttu on eriti meeldiv, et digitest.ee veebiportaal võttis lähema vaatluse alla ka Photopointis kõigest 24,99€ eest saada oleva D-Fruit DF622 Magnetic mudeli.
See valgusti on tohutult mitmekülgne, sest seda saad kinnitada nii statiivile, telefonile või isegi sülearvuti külge, sest komplektis on kaasas selleks sobiv klamber ja lamp on ka MagSafe toega.
Kui sisuloome vajadust ei ole, siis võib seda kasutada väga hästi näiteks pimeda riidekapi või mis iganes pimeda toanurga heledamaks tegemiseks.
Tutvu täispika D-Fruit DF622 Magnetic ülevaatega Digitestist ››
Telli D-Fruit DF622 Magnetic kohe Photopointi veebipoest »
(8)
The post Digitest.ee: D-Fruit magnetiga LED valgusti on universaalseim omade seas appeared first on Photopointi ajaveeb.