Ka Photopointi veebikaubamajas ja esinduskauplustes müügil olev Ricoh WG-80 on seikluskindel kompaktkaamera, millel on ka sisseehitatud makrovalgusti, mis aitab pilte teha ka kõige ekstreemsemates tingimustes.
Ricoh WG-80 ehituskvaliteet
WG-80 peamine müügiargument on selle ülimalt vastupidav konstruktsioon. See kompaktkaamera on loodud pildistamiseks kuni 14 meetri sügavusel vee all kuni kaheks tunniks ning sellele on antud ka IPX 8 reiting.
Lisaks on kaamera põrutuskindel ja talub kukkumist kuni 1,6 meetri kõrguselt. Muretsema ei pea ka külmadel talveöödel kuna WG-80 töötab ka kuni -10 kraadise temperatuuriga.
Sellega seoses on Ricoh WG-80 ka spetsiaalne veealune pildistamisrežiim. Režiimid Underwater ja Underwater Movie on programmeeritud optimeerima värve ja kontrasti vee all jäädvustatud piltide andmete põhjal.
Ricoh ütleb, et need režiimid annavad teravaid ja elutruid pilte, suurendades punaseid toone, mis veealusel pildistamisel tavaliselt kaovad. Samal ajal väidab ettevõte, et režiimid kompenseerivad tõhusalt kontrasti kadu, mis on põhjustatud valguse hajumisest vees.
WG-80 pildikvaliteet
Ricoh WG-80 on 16-megapiksline 1/2,3-tolline tagavalgustusega CMOS sensor, mis ettevõtte sõnul tagab koos suure jõudlusega protsessoriga suurepärase jõudluse hämaras ja suudab pildistada kuni ISO 6400 tundlikkusega.
Kaameral on ka täiustatud pilditöötlusfunktsioonid, et tagada teravad ja selged pildid. Hämaras pildistamiseks on kaameral funktsioon nimega Handheld Night Snap režiim, mis jäädvustab automaatselt mitu pilti samast öisest stseenist ja loob neist ühe selge liitpildi.
WG-80 sensori ees on 5x optilise suumiga objektiiv. 28-140 mm f/3.5-f/5.5 (võrdväärne 35 mm formaadiga) objektiivil on ka makrorežiim, mis on mõeldud lähivõtete tegemiseks minimaalse teravustamiskaugusega üks sentimeeter.
Makropiltide parendamiseks on Ricoh WG-80 ka kuus erinevate funktsioonidega sisseehitatud LED valgustit. Need on paigutatud ümber objektiivi ja need tagavad objektile ereda ja ühtlase valguse. See pakub valgustuse intensiivsust, mis on peaaegu kaks korda tugevam kui varasemal mudelil.
Telli seikluskindel Ricoh WG-80 endale kohe ära ››
Kui makrofotograafia hakkas Sind huvitama, siis tõsisemalt saad sellega tutvust teha ja nippe õppida Eesti kõige suuremas fotograafia-alases õpikkonnas fotokursus.ee, mille kursuste hulgas on olemas Eesti makrofoto guru Urmas Tartese poolt koostatud “Makrofotograafia” e-kursus.
Photopoint on Ricoh & Pentax toodete ametlik maaletooja ja pikaajaline partner Eestis.
(307)
The post Ricoh WG-80 on veekindel kaamera, mis on mõeldud seiklusteks appeared first on Photopointi ajaveeb.
Panasonic tuli selle aasta kevadel välja uue Lumix S5 II täiskaader hübriidkaameraga, millega astuti kandadele ka seni üsna tugevalt, vaid Canoni pärast muretsenud Sony keskmise hinnaklassi “tööloomadele”.
Veel enne kui ma Panasonic Lumix S5 II kasutajakogemust kirjeldan, siis hoiatan ära, et olen ise pikaaegne Sony kasutaja ja kõik kaamerad, mida ma viimastel aastatel olen ära proovinud, kannavad just selle Jaapani firma logosid.
Ehk annab see tõsiasi andeks mõned lapsused, mis võisin Lumixi kaameraga teha ja seletab nii mõnegi põlise lumixisti hämmingut selle kasutamisel.
Panasonic Lumix S5 II esmamuljed
Mul endal tekkis esimene huvi Panasonic Lumix seeria kaamerate vastu Briti fotograafi James Popsyse videoid vaadates. Kui tema on ajapikku liikunud Lumixi pealt üle Sonyle, siis mina võtsin nädalaks ette äraspidise suuna.
Olgugi, et Lumixi kaamerasüsteem on Sonyga võrreldes hoopis teine, siis põhiasjad on ikka kõik samad – sensor, päästik, ekraan, autofookus jpm on kõik olemas nii, et pildid saavad tehtud.
Väljast on kaamera ka üsna sarnane teistele tootjatele, kuigi erisusi muidugi on. Välimuse juures hakkab ruttu silma, et selle viewfinder on tunduvalt suurem kui Sony kaameratel.
Esmapilgul tundub see vaadates isegi veidi koomiline, aga suurem kuju tagab ka veidike parema kasutusmugavuse, nii et kokkuvõttes on see isegi pigem hea. Kuigi mulle endale meeldib nüüdseks juba rohkem piltide tegemisel LCD-ekraani kasutada, siis väga eredates oludes pildi nägemiseks tuleb ikkagi viewfinderi teed minna.
Küll aga olid päris mitmed nupud minu jaoks mõneti harjutamatu koha peal. Päästikunupp oli ikka seal, kus ta olema peaks, aga näiteks kaamera sisse/välja lülitamiseks pidi hakkama tegema sõrmeakrobaatikat viewfinderi juures.
Samas mulle tundub, et selle nupu n-ö vales kohas paiknemisega harjub üsna ruttu ära – möödus vaid paar päeva kui ma oma Sony’l hakkasin ka seda nuppu samast kohast otsima.
Kuna kaamerat peab erinevatest rihmasüsteemide võimalustest hoolimata valdavalt ikka käes hoidma, siis ergonoomika on kindlasti oluline. Ja peab ütlema, et Lumix pettumust ei valmista!
Kuigi nii lihtne seda hoida pole kui näiteks Sony a7 IV, mille käepideme (gripi) osa on küllatki suur, siis näiteks Sony a7 III-st tundus see minu jaoks mugavam. Kordagi ei tekkinud hirmu, et kaamera käest maha võiks kukkuda või ebamugav oleks hoida, nii et igati viis.
Nagu uue ja tundmatu asjaga ikka, siis väikesi arusaamatusi ja tülisid tuli ka ikkagi ette. Küll madistasin ma nuppudega, küll erinevate funktsioonide menüüst üles leidmisega, aga üheks peamiseks tüliõunaks minu ja Lumix S5 II vahel oli selle telefoniga ühendamine.
Peale mõningast askeldamist sain Lumix Synci ja kaamera vahel asjad enam vähem jooksma ja ka pilte ning videosid ilusti originaalsuuruses üle kanda, aga vahepeal tekkis ikka probleeme, millega jooksvalt reisil olles lõpuks ei viitsinud jännata ning nii need pildid telefoni tõmbamata jäidki.
Ilmselt saab siin tuhka pähe raputada vähesele ettevalmistusele uue süsteemiga ja ajapuudusele ka kaamera kasutamise ajal. Küllap need kergelt lahendatavad probleemid olid, aga minul jäid need sellel korral siiski lahendamata.
Ega muud probleemi polnudki, kui et Instagrami story’d jäid jooksvalt tegemata (aga lõpuks oli seegi võit, kuna rohkem aega kulus reisi nautimisele ja vähem sotsiaalmeedias eputamisele).
Lumix S5 II fookus konkureerib ka fotograafia raskekaallastega
Need on tegelikult pisasjad ja piltide tegemist sisuliselt ei mõjuta. Oluline on ikka see, kuidas pildid välja tulevad ning aina enam ka see, milline on videote kvaliteet.
Moodsate hübriidkaamerate üheks suurimaks vägitükiks on vaieldamatult autofookus. Sony on oma autofookusega väga tugevat tööd teinud ja iga uue mudeliga läheb see aina paremaks. Viimati sain ma seda tõdeda Sony a7R V kaameraga Pariisis ringi liikudes (tutvu selle ülevaatega siin).
Minu kasutuskogemuse põhjal võib ka Panasonic Lumix S5 II sirge seljaga Sony’de mängumaale trügida ja olla kindel, et keegi teda sealt naljalt juba välja ei puksi. Ehk siis võitlemist endale sobiva subjekti fookusesse saamisega polnud ja sai tõesti nautida piltide tegemist.
Lisaks väga heale autofookusele meeldis mulle ka see, kuidas Lumix S5 II fookuses subjekti ekraanil kuvas – selgelt eristuva suure kollase kastiga oli pidevalt võimalik jälgida, kas fookus on ikka õiges kohas.
Eriti oluline on see videot filmides eredamates oludes, kuna väikese ekraani pealt on raske seda jälgida ja kodus võib – oi kui valus tunne olla – kui näed, et kaamera oli ise valinud mõne vale subjekti või kui sul on eelmisest korrast jäänud manuaalfookus sisse ja kõik õige pisut fookusest väljas.
Kuna ma ise kasutan oma kaameraid küllaltki palju ka vlogide filmimiseks, siis see on minu jaoks küllaltki oluline, et saaksin autofookuse võimalike murede peale mõtlemata rahulikult oma asjad kiirelt ära filmida ning edasi liikuda.
Nii filmimise kui pildistamise seisukohast on väga hea ka see, et ekraan liigub pea igas suunas, nii et vertikaalsed pildid ja iseenda filmimine tulevad mistahes nurga alt kergelt välja.
Üldse nägi Lumixi ekraan videosid filmides välja nagu vaade hävitaja kokpitist (vähemalt nii palju nagu ma filmides seda näinud olen), mis mulle täiega meeldis.
Sonyl on küll olemas näiteks heat map, mis näitab fookuses kohti, aga see on natuke liiga kirev minu jaoks. Nii olen ma enamasti pidanud lihtsalt lootma, et autofookus oma tööd hästi teeb (mida uuem kaamera, seda kindlam ma selles olen ka olnud).
Selline kollane kast aga on täpselt õige kogus värvi, mis aitab aktiivselt jälgida, kes ikkagi fookuses on, ilma, et ekraanil mingi valgusfoorimäng toimuks, aga väike kontrollimoment ikkagi säiliks.
Sobib ideaalselt nii reisijäädvustusteks kui klienditööks
Kõige olulisem asi kaamera juures on ikkagi selle loodava pildi kvaliteet ja sellega konkureerib ta julgelt Sony a7 IV ja teiste samalaadsete kaameratega.
Ainus asi, mis hetkel Lumixi kahjuks rääkis, oli selle kit-objektiiv ehk siis avaga polnud võimalik mängida nii nagu oleksin tahtnud. Kui aga Lumixile ette panna korralikud f/2.8 või suurema avaga objektiivid, siis tuleb sealt kindlalt veelgi kvaliteetsemat materjali pilte.
Kuna ma ise kasutasin Lumix S5 II hübriidi reisil, siis ei häirinud mind ka ainult kit-objektiivi võimekus. Enamus pilte ja videosid salvestasin ma päevasel ajal ja kaamerasisene stabilisatsioon oli ka niivõrd võimas, et isegi õhtutundidel sai muretult säriajaga kompenseerida piiratud ava võimalusi.
Hägusat tausta see küll ei tekita, aga raskel ajal abiks ikka. Liikumise pealt filmimine oli ka tänu heale stabilisatsioonile käkitegu.
Reisi peal on heaks uudiseks ka see, et 24,2-megapiksline sensor loob küll ülikvaliteetseid ja teravaid pilte, aga nõuab selle eest vastu küllaltki vähe mälumahtu. Täisresolutsioonis RAW pildid tulevad keskmiselt 30 MB mahu kandis.
Kui võrrelda, et Sony a7R V kõige kvaliteetsema režiimiga, kus pildid tulevad 120 MB kanti (tõsi, seal saab tükimaad väiksema mahuga pilte ka teha), siis igapäevaseks kasutamiseks sobib Lumix nagu valatult.
Võib-olla Tallinna bussijaama juures olevale mitmekümne meetri suurusele plakatile Lumix S5 II pilte pidevalt ei pane, aga ma usun, et halvad need seal ka välja ei näeks.
Kuid bussipeatustesse, trükimeediasse ja ammugi sotsiaalmeediasse pildistaks ma sekunditki kõhklemata selle sensoriga. Ja tänu väiksemale failimahule ei läheks väliste kõvaketaste ostmisega ka pankrotti.
Kokkuvõteks
Mõned asjad olid minu kui vaat et igipõlise Sony kasutaja jaoks harjumatud, aga usun, et mõne nädala või kuuga harjuksin enamikega neist ära. Eriti mõnus oli sellega filmida videosid, aga ka pildid tulid isegi kit-objektiivist hoolimata välja igati ilusad.
Ühestki funktsionaalsusest selle Panasonic Lumix S5 II puhul puudust ei tundnud ja kui tulla täiesti puhta lehena fotograafiasse, siis ei pea nuppe ega menüüd ka ümber õppima.
Üldiselt tundub aga tegemist olevat igati hea alternatiiviga Sony sama hinnaklassi täiskaader hübriidkaameratele. Eriti hästi sobib see igapäevaseks kaameraks, millega tänavapilti ja loodust, aga ka reise jäädvustada.
Käes istub see mugavalt ja kui kit-objektiivi kõrvale veel mõni prime ka võtta, siis saab sellega kindlalt ka suurepäraseid klienditöid ette võtta.
Igal juhul tasub seda katsetada kui plaan on kaamerasüsteemi vahetada, vingemate pillide peale üle minna või miks ka mitte oma fotograafi teekonda alles alustada – siin on midagi igaühele.
Simo tööde ja tegemiste saad tutvuda ning ennast kursis hoida tema Instagram’i lehel, Youtube kanalis või simosepp.com veebilehel.
Tutvu Panasonic Lumix S5 II täiskaader hübriidkaameraga lähemalt nende ülevaadete kaudu:
- DIGITEST.EE: Panasonic Lumix S5 II — kas 2023. aasta parim hübriidkaamera? ››
- Karbist välja: uuenduskuuri läbinud Panasonic Lumix S5II ››
Kui vajad erinevate lühiajaliste foto- või videoprojektide teostamiseks tippkvaliteediga tehnikat, siis vaata meie foto- ja videotehnika renti. Photopoint.ee ostujuhid – ammuta inspiratsiooni ja teadmisi.
(8)
The post Panasonic Lumix S5 II lööb isegi Sony sensori värisema appeared first on Photopointi ajaveeb.
Viimasel ajal eriti tihedalt uute droonimudelitega üllatav DJI on sedapuhku müügile toomas DJI Air 3 mudeli.
Uus lennumasin täiendab DJI Air seeriat täielikult stabiliseeritud ja vertikaalseks pööratava kaksikkaamera, millega “paugutad” 48-megapiksliseid fotosid ja võrreldes DJI Air 2S drooniga on sellel veel pikem lennuaeg.
DJI Air 3 disain
Seni on uuemad DJI droonid on viidud disaini poolest rohkem kokku oma suuremate vendade DJI Mavic 3 seeria ja väiksema venna DJI Mini 3 disainiga ning Air 3 pole selles osas erand.
Sellel on peenemad nö. jalad, must kaamera korpus ning rohkem ruumi kaamera kohal, mis lubab hõlpsamalt teha pilte madalama nurga alt.
Air 3 drooni uued omadused
Esimese droonina Air seerias on Air 3 saanud endale kaksikkaamera süsteemi. 24mm ekvivalendiga lainurkkaamera, millega saab pildile ja videole püüda suuri maastikke ning kolmekordse suumiga (70mm ekvivalendiga) telekaamera, millega saad jäädvustada unikaalseid vaatenurki ning keskenduda subjektile.
Mõlemal kaameral on 1/1.3 tolline CMOS sensor, mis on küll väiksem kui Air 2S mudelil ja on leitav näiteks Mini 3 seeria droonidest.
Sellest hoolimata saab teha ülimalt detailseid 48-megapiksliseid fotosid resolutsiooniga kuni 8064 × 6048 pikslit, mis annab suure paindlikkuse järeltöötluses kadreerimise sättimisel. Sealjuures on mõlemad kaamerad valgusjõulised – vastavalt avadega f/1.7 ja f/2.8.
Videot suudab DJI Air 3 mõlema kaameraga teha ilma cropita ja HDR-is kuni 4K/60fps ning maksimum salvestusvõimekus on 4K/100fps ehk võimalik on teha ka aegluubis videoid.
Samuti on uue Air seeria drooniga nüüd võimalik teha vertikaalseid kaadreid 9:16 formaadis sarnaselt Mini 3 mudelitele, et neid saaks kohe oma sotsiaalmeediakanalites jagada.
Mõlema kaameraga saab salvestada 10-bitises D-Log M ja HLG värviprofiilis. DJI sõnul säilitab D-Log M rohkem detaile valguses ja varjudes, et saavutada parim tulemus järeltöötluses ning HLG salvestab suurima võimaliku dünaamilise ulatusega, et värvitöötlus oleks sujuvam.
DJI Air 3 nutikas tarkvara ja takistussensorid
DJI on samuti uuendanud takistuste vältimist uue APAS 5.0 süsteemiga, et ka alustaval droonipiloodil oleks lennutamine lihtsam ja kindlam.
Air 3 droonile on lisandunud nüüd ka sisuliselt ringsuunaline takistuste vältimine, mis DJI sõnul teeb koos uue APAS-ega takistustest mööda lendamise veelgi sujuvamaks ilma eriliste äkiliste liigutusteta.
Tandemine töötab see koos uue Advanced RTH-ga, mis kalkuleerib koju naasmiseks parima võimaliku kodutee, samal ajal takistusi vältides.
Videoülekandesüsteemi OcuSync (O4) on samuti saanud uuendusi mis lubab drooni ja puldi vahel veelgi stabiilsemat video ühendust 1080p kvaliteediga 60 kaadrisagedusega kuni 20 km (Euroopas lubatud 10 km).
Igasuguseid teisi uuendusi on loomulikult veel. Välja saab tuua uuendatud akude laadija, millelt leiab nüüd nupu, mille vajutuse abil saab teistest akudest energia laadida kõige suurema laetusega akusse, et võimalikult täislaetud varuaku oleks kohe võtta.
Samuti Waypoint Flight, mille abil saab luua lendamiseks teekonnapunktid ja neid salvestada hiljem kasutamiseks samas kohas.
Loomulikult leiame Air 3-st vanad head omadused nagu MasterShots, Hyperlapse, Quickshots, FocusTrack jne.
Muuhulgas pakub Air 3 pakub kuni 46 minutit lennuaega, mis on 48% võrra pikem võrreldes eelmise põlvkonnaga.
Saadavus
Uus DJI Air 3 jõuab kolme erineva komplektina Photopointi esindiskauplustesse müügile hiljemalt septembri alguseks, aga juba praegu on need meie veebikaubamajas eeltellimiseks saadaval:
Eeltelli DJI Air droon endale kohe ära ››
Kahtlemata on uue drooni ostmine arvestatav investeering ning seetõttu pakume nii eraisikutele kui ettevõtte nimel ostmiseks mugavaid ja paindlikke järelmaksu võimalusi – nii ei pea kogu summat kohe tasuma, vaid saab maksta osamaksete kaupa.
Photopoint on DJI toodete ametlik ja pikajaline partner Eestis.
(108)
The post DJI Air 3 on kahe kaameraga droon, millel on 46 minutit lennuaega appeared first on Photopointi ajaveeb.
Võib öelda, et Sony FX3 ja Sony a7S III on seni domineerinud videole keskendunud hübriidkaamerate maailma ning see fakt ei ole sugugi üllatav. Mõlemad jagavad ju legendaarset 12-megapikslist CMOS täiskaadersensorit, mis võimaldab jäädvustada ka kõige hämaramates valgustingimustes — ning seda veel eriti võimsa autofookusega.
Siiski, mis hoiab enamus huvilis tagasi FX3 või a7S III ostust on — you guessed it — organi müüki nõudev hinnasilt. Seega oli kõigil suur naeratus näol, kui Sony avalikustas kõvasti odavama ZV-E1 täiskaader hübriidkaamera, mille sees peitub täpselt sama sensor, mis eelmainitud kaamerates.
Kuid odavam hinnasilt tähendab ilmselgelt ka ohverdusi funktsioonide poolest, mistõttu räägin kohe esimeses peatükis lahti, mis on Sony ZV-E1 nõrkused ja tugevuse. Ehk mine tee endale tassitäis teed (või jääteed kui palava ilmaga loed), sea ennast mugavalt valmis ja tule tutvuma 😉☕
Muide, Sony ZV-E1 on nii Photopointi esinduskauplustes kui veebikaubmajas müügil ja samuti saad seda Rocca al Mare keskuse Photopointist ka laenutada! Uuri rentimise võimalustest lähemalt siit »
Sony ZV-E1 tehniline pool
Paljud teist tahaks ilmselt kohe teada, kas Sony ZV-E1 videovõimekus vastab ka oma suurte vendade omale, kui neil on sama sensor. Selle vastuseks on… peaaegu!
Nimlet, ZV-E1 abil saab salvestada kuni 4K 120 kaadrit/sek (10-bit 4:2:2) (10% croppiga), mis on paljude jaoks enam kui piisav. Samas, üks ainsatest asjadest, mis sellel veel puudub, on RAW videosalvestus.
FX3 mudelit eristab veel jahutussüsteem, mis aitab vältida ülekuumenemist pikema ajalise kasutamise korral — see on eriti aktuaalne teema, kui sisse on lülitatud kaamera maksimaalseid seaded ja seda veel palava ilmaga.
a7S III suudab samuti kuumusega paremini toime tulla, kuna selle kere on füüsiliselt suurem. Lisaks eristab seda pildiotsija, mis võib kasulikuks osutuda päikseliste ilmade korral või kui tahad lihtsalt kaadrist detailsemat vaadet.
Mõned muud “agad” ZV-E1 puhul on üksik UHS-II mälukaarti pesa, microHDMI pesa, mehaanilise katiku ja ühe rulliku kaotus. Aga oota nüüd! Kui mõni nendest omadustest paneb Su kahtlema ZV-E1 ostus, siis nüüd toon välja ka selle kaamera eelised:
- See kaalub peaaegu 2 korda vähem kui a7S III ja FX3. Nimelt, Sony ZV-E1 on selle postituse avaldamise hetkel maailma kõige kompaktsem ja kergem täiskaader hübriidkaamera!
- Sulle on abiks uued Sony lisafunktsioonid, mida isegi a7S III pole siiani veel saanud. Sinna hulka kuuluvad focus breathing compensation, lihtsustatud USB streaming ja CineVlog.
- Autofookuse teeb veel kiiremaks ja täpsemaks uus AI Processing Unit, mida tutvustati esimest korda Sony a7R V hübriidkaameraga. Lisaks täiustatud inimeste jälgimisele suudab kaamera tuvastada ka erinevaid loomi, linde ja sõidukeid.
Sony ZV-E1 ja videograafia
Nüüd, kui oleme tehniliste andmetega ühelepoole jõudnud, siis pean avaldama saladuse, et tegelikult kõik need täiskaader sensorid, 4K/120p võimekused jms. ei ole sugugi kõige tähtsamad, kui me räägime reaalsest kasutusest.
Võime päev otsa arutada, mida see või too kaamera teha suudab, kuid päeva lõpuks mõjutab lõplikut tulemust ikkagi kõige rohkem videograaf ise!
Kuidas ma seda tean? Sest mina ise ei ole kõige pädevam videograaf ja isegi kui mulle kätte anda saja tuhande eurone Hollywood’i kinokaamera, siis ega sealt midagi head välja ei tule. Ilmselt vastupidi, tulemus oleks kehvem kuna kallimaid kaameraid on üldiselt veel keerulisem juhtida.
Siin aga tuleb ZV-E1 puhul mängu üks suur eelis — selle kasutajaliides on tehtud võimalikult lihtsaks, kuna see on eelkõige suunatud vlogeritele, kellel on üldiselt kiirem töövoog, mis nõuab ka võimalikult lihtsat ja kiiret juhtimist.
Lisaks on ZV-E1 ekraan täielikult puutetundlik, mis teeb kõiksuguste seadete muutmise eriti lihtsaks.
Allolev video sai salvestatud minimaalsete teadmistega ZV-E1 kohta — kõik, mida kaameras navigeerisin ja muutsin oli enamasti ühe nupu vajutusega tehtav.
Minu meelest on tulemus viisakas, kuid loomulikult on selline kaamera võimeline ka palju rohkemaks, kui see mõne pädevama videograafi kätte anda 🙂
Kasutasin salvestuse jaoks 4K 25/50 kaadrit/sek (10-bit 4:2:2) ning autofookuse subjektituvastuseks oli inimene. Objektiividest olid kasutuses Sony FE 35mm f/1.8 ja Sigma 28-70mm f/2.8 DG DN Contemporary.
Sony ZV-E1 “Auto Framing”
Kindlasti pidin proovile panema ka funktsiooni, mida Sony tutvustas esimest korda just ZV-E1 hübriidkaameraga — selleks on AI-põhine “Auto Framing” ehk automaatne kadreerimine.
Tuvastades või valides ise ükskõik mistahes subjekti, siis ZV-E1 hakkab seda jälgima. Subjekti liikumise korral üritab kaamera hoida teda võimalikult kaadri keskel, mis tähendab seda, et kaadrit peab croppima.
Kui palju see sisse croppib ja kui kiiresti see subjekti jälitab – seda saad määrata ise “Auto Framing Settings” menüü alt.
Ilmselt paljud teist võivad samastuda olukorraga, kus oled täiesti üksi oma kaameraga ja Sinu kaamerameheks on 3-jala peal seisev statiiv. Muidugi sellel lahendusel pole ka midagi häda, aga vahepeal on tore näha ka mingisugust liikumist kaameraga.
Nendes olukordades oleks ideaalne “Auto Framing” sisse lülitada ja tutvustada seisvasse kaadrisse hoopis midagi teistsugust.
Panin selle funktsiooni proovile korvpalliplatsil, mis tagasi vaadates ei ole küll kõige kasulikum viis, kuidas seda funktsiooni kasutada, aga mõte oli lihtsalt näha, kuidas kaamera reageerib ja sammu peab. Vaata video üle ja tee omad järeldused!
Sony ZV-E1 vs Sony ZV-E10
Täiesti ebavajalik (ja ebaaus) oleks võrrelda sarnaste nimedega Sony ZV-E1 ja Sony ZV-E10 hübriidkaameraid, mis on tehniliste andmete poolest nagu öö ja päev… aga ma teen seda siiski!
Kui Sa sirvid seda artiklit unistades kaamerast nagu ZV-E1, siis ütlen lohutuseks, et ka mina kasutan tegelikult kordades odavamat ZV-E10 hübriidkaamerat, millel on poolkaader sensor. Vaatame siis, kas ZV-E1 on reaalsuses nii palju parem, et õigustada neljakordset hinnasilti?
Minu üllatuseks olid mõlemad hübriidkaamerad üksteise kõrval peaaegu indentsed – nii suuruse kui kaalu poolest (ZV-E1 kaalub 483 g, ZV-E10 kaalub 343 g). Nii palju siis minu argumendist, et poolkaader hübriidkaamerad on ikka nii palju kompaktsemad ja kergemad…
Kerepealne nupupaigutus on neil samuti koomiliselt sarnane, ainult et ZV-E1 on saanud endale ühe lisa custom nupu — kuid siinkohal nende kahe kaamera sarnasused tõesti lõppevad.
Lülitades Sony ZV-E1 sisse, siis tervitab Sind värske kasutajaliides, mis on minu meelest palju ilusam ja lihtsam kasutada, kui võrrelda seda vanema menüüsüsteemiga, mida kahjuks ZV-E10 veel kasutab.
ZV-E1 on minu arust kõige kasutajasõbralikum Sony kaamera, mida seni olen näinud. Minu kätes on varem olnud Sony a7 IV, a7R IV ja loomulikult ZV-E10, kuid ükski nendest ei tule isegi lähedale ZV-E1 mudelile, kui asi puudutab kasutusmugavust ja -lihtsust. Anna kasvõi oma vanaemale!
Rääkides videokvaliteedist, siis minu arvates näevad mõlemad ZV-E1 kui ka ZV-E10 suurepärased välja. Seetõttu ei hakanud ma tavalistes valgustingimustes neid kahte isegi võrdlema, vaid panin need hoopis proovile valgusvähestes tingimustes, kus iga teine kaamera nii hästi ei sära.
Sony ZV-E10 tuli üllatavalt hästi toime veel ISO 6400 peal, kuid sellest kõrgemale minnes hakkas pilt juba ära vajuma. Samuti on selle autofookus peaaegu kasutu valgusvähestes tingimustes ehk üllatus, üllatus… ZV-E1 võitis selle võrdluse.
Sellega jõuan oma esialgsele küsimusele tagasi, kas ZV-E1 on päriselt nii palju parem oma väiksest vennast, et õigustada 4 kordset hinda?
Pärast mõlema mudeli kasutajakogemust, videokvaliteeti ja autofookust võrdlust, siis saan enesekindlalt öelda, et see on absoluutselt seda väärt! Pea meeles, et enne seda nõudis sellise kvaliteedi saavutamine vähemalt 4000 eurot ning see oli kõigest kere hind.
Kokkuvõte
Ütleme nii, et enne seda testprioodi olin ma väga rahul oma Sony ZV-E10 poolkaader hübriidkaameraga.
See on alati täitnud oma ülesande, kasutuskogemusel ei olnud ka midagi häda ning videokvaliteedist ei osanud ma samuti rohkemat tahtagi…kuni praeguse hetkeni.
Sony ZV-E1 on avanud minu silmad hoopis teistsugusele kogemusele Sony hübriidkaameraga, mida hakkan kindlasti igatsema pärast selle kaamera Photopointi foto- ja videotehnika renti tagastamist.
Hoiatan ette ära, et kui Sa peaksid endale selle kaamera soetama või Photopointi rendist ära proovima, siis tagasiteed ei ole :)
Soeta võimekas Sony ZV-E1 — loomulikult Photopointist »
Rendi ja proovi ise Sony ZV-E1 järele — kõik vajalik info on siin »
Kahtlemata on uue kaamera ostmine arvestatav investeering ja seetõttu pakume võimalust kasutada mugavaid ja paindlikke järelmaksu võimalusi – nii ei pea kogu summat kohe tasuma, vaid saab maksta osamaksete kaupa.
Teeme vahetust – too enda enda vana fototehnika meile ja saad uue kaamera/objektiivi ostul isegi soodushinnast veel alla! Rohkem infot »
(18)
The post Sony ZV-E1 täiskaader hübriidkaamera — suunatud vlogeritele, sobilik kõigile appeared first on Photopointi ajaveeb.
Taskusse mahtuvate Fujifilm Instax Link fotoprinterite sarjas on lisaks Mini Link ja Wide Link mudelitele olemas ka Fujifilm Instax Square Link, mis nagu nimigi ütleb, prindib klassikalisi ruudu formaadis pilte.
Instax Square Link omadustest lähemalt
Tegemist on ülimalt kompaktse fotoprinteriga, millega kujundad ja prindid fotosid Bluetoothi ühendusel otse nutitelefonist Instax Square paberile.
Eriti põneva funktsioonina on Square Linkile lisatud AR Print, mis võimaldab sul oma fotosid hõljuvate effektidega illustreerida – valikus on viis erinevat effekti, mille seas on näiteks teksti, joonistuse või foto lisamine. Seeläbi lisandub prinditud pildile QR-kood, mida skaneerides ilmub pildile lisatud effekt.
Lisaks saad INSTAX Connect rakenduse kaudu jagada sõnumitega täiustatud pilte oma sõpradega ning nemad saavad otse pildile oma vastuse lisada. Pildi saad seejärel koos teie ühiste mälestustega välja printida.

Square Linkiga printimisel on omapärasuse lisamiseks võimalus fotosid kujundada, tehes kollaaže, lisades raame, kleepse või imporditud joonistusi ning kui eelistad rikkalikke värve, siis saad printimisel kasutada Rich Mode.
Lisaks fotode printimisele saad Square Linki abil fotona jäädvustada ka hetki Sinu lemmikust videost. Kui tahad pildi printida ka sõbrale, siis vaid ühe nupuvajutusega saad kiirelt printida ka teise samasuguse foto.
Fujifilm on näinud vaeva, et Instax Square Link ei oleks lihtsalt järjekordne fotoprinter, vaid aitaks sul jäädvustada tähendurikkaid hetki koos Sulle kallite inimestega. Square Link on saadaval kahes värvitoonis: valge ja roheline.
Muide, meil on müügil ka lai valik Instax kaamerate lisatarvikuid, millega saad oma kaamera või sellega tehtud/tehtavad pildid isikupärasemaks, praktilisemaks ja meeldejäävamaks muuta.
Osta Fujifilm Instax Square Link fotoprinter endale või sõbrale »
Järelmaksuga ostes algab Instax Square Link kuumakse ainult alates 5,42€ kuus. Photopoint.ee ostujuhid – ammuta inspiratsiooni ja teadmisi.
(112)
The post Fujifilm Instax Square Link on nutikate võimalustega fotoprinter appeared first on Photopointi ajaveeb.