Canon G9 X Mark II toob uue pildiprotsessori ning väga kiire sarivõtte
autor: Oskari Värä

powershot-g9x-ii-avang

Canon on CES 2017 tehnikamessil avalikustanud uue kompaktkaamera PowerShot G9 X Mark II. Uus mudel sarnaneb välimuselt eelkäijaga, mis tähendab, et tegu on endiselt väikseima kompaktkaameraga, mille sees on suur 1-tolline 20,2-megapiksline pildisensor. Ka objektiiv on jäänud sama 28-82mm f/2-4.9 (35mm ekvivalent) ning kõik suurimad muutused on tehtud kaamera sees.

Suurimaks muutuseks on uus DIGIC VII pildiprotsessor – sama mis tippklassi kompaktkaameral Canon Powershot G7 X Mark II. Samuti on üheks suurimaks muutuseks uus Dual Sensing Image Stabilization pildistabilisaator, mis sisuliselt tähendab, et objektiiv ja sensor teevad omavahel koostööd, tagamaks 3,5-stopise stabiliseerimise. Võimas pildisensor ning -protsessor, kiire RAW-formaadis sarivõte ja erinevad funktsioonid teevad G7 X Mark II mudelist väga ahvatleva taskukaamera ka professionaalidele.

DIGIC VII pildiprotsessor

Uus DIGIC VII pildiprotsessor toob endaga kaasa eelkõige palju kiirema RAW-formaadis pildistamise – ca 8,2 kaadrit sekundis ja seda kuni 21 kaadrit järjest. Võrdluseks – eelkäija suudab teha ühe RW-formaadis pildi sekundi jooksul. Samuti on võimalik RAW-faile konverteerida vajadusel ka kaamerasiseselt. Tähtis näiteks olukorras, kus on tarvis jpg-faili jagada sotsiaalmeediasse, kuid samal ajal alles jättes ka RAW-faili hilisemaks töötluseks. Uue pildiprotsessoriga kaasneb ka üldine parem pildikvaliteet, mis tähendab vähem digimüra kõrgema tundlikkusega pildistamisel.

powershot-g9x-ii-avang

powershot-g9-x-mark-ii-bk-frt

powershot-g9-x-mark-ii-bk-flash-down-fsl

powershot-g9-x-mark-ii-bk-top-lens-out

Dual Sensing Image Stabilization pildistabilisaator

Esimest korda on Canon PowerShot seeria kompaktkaameras nii võimas pildistabilisaator. Uus süsteem kombineerib objektiivi- ning sensoripõhise stabilisaatori, andmaks maksimaalseks stabiliseerimiseks tervelt 3,5-astet. Kombineerides see omakorda f/2 – 4.9 objektiiviga, lubab see laiema nurgaga pildistades venitada säriaega üpriski pikaks.

לhenduvus

Samuti on esimest korda Canon PowerShot seeria kompaktkaamera, mil on lisaks Wifi ning NFC ühenduvustele ka Bluetooth. See laiendab mõneti lisaseadmete hulka, millega on võimalik kaamerat ühendada, et salvestatud materjali kiirelt üle kanda.

powershot-g9-x-mark-ii-silver-flash-up-fsl

powershot-g9-x-mark-ii-silver-flash-up-frt

powershot-g9-x-mark-ii-silver-fsl

powershot-g9-x-mark-ii-silver-top

Muud uuendused (ning mitte uuendused)

Koos uue protsessoriga tuleb ka võimekam jälgiv autofookus ning kaamera on intelligentsem stseeni ära tundmises automaatrežiimis. See tähendab veelgi täpsemalt säritatud pilte ning liikuvamate subjektide pildistamine on oluliselt lihtsam. Samuti on kaameras ka Time-Lapse video režiim. Paraku aga on video lahutusvõime jäänud vaid 1080p, kindlasti oodatakse sellise klassi kaameralt 4K lahutusvõimega filmimist. Samuti on jäänud ekraan sama 3-tolline LCD.

Tehnilised andmed:

  • 1-tolline 20,2-megapiksline CMOS pildisensor
  • 28–84 mm f/2–4.9 objektiiv
  • Lähim teravustamiskaugus 5 cm
  • DIGIV VII pildiprotsessor
  • Tundlikkus ISO 125 – 12800
  • Sarivõte 8,2 kaadrit sekundis
  • Dual Sensing Image Stabilization pildistabilisaator
  • RAW-formaat
  • FullHD video 60 kaadrit sekundis
  • 3-tolline TFT LCD puutetundlik ekraan
  • SD/SDHC/SDXC salvestusmeedia
  • Wifi, NFC ja Bluetooth ühenduvus
  • Kaal 206 grammi
  • Mõõdud 98 ח 58 ח 31 mm

Canon PowerSHot G7 X Mark II saabub poelettidele alates 2017. aasta veebruarist ning hinnaks saab Maarjamaal olema 529 €.

Allikas: Canon

CES 2017: Fujifilm lipulaevade uuendatud versioonid, Graphite Edition
autor: Mikk Otsar

fujifilm

Sarnaselt Fujifilm X-T1, Graphite Silver Edition kaameraga tuli Fujifilm lagedale ka kahe oma lipulaeva “värvimisega”. Fujifilm X-T2 ja Fujifilm X-Pro2 koos Fujinon XF 23mm f/2.0 R WR objektiiviga saavad endale uue graphite, ehk tumehalli värvuse. Tegu ei ole lihtsalt hõbedaseks võõbatud X-T2 ja X-Pro2 kaameratega, vaid kasutatud on hoopis keerukamat protsessi, mille käigus on aparaadi korpusele “unikaalse kuue-etapilise katmise tulemusena antud luksuslik ja jahmatavapanev kolmekihiline viimistlus”. Nagu eelpool mainitud, tuleb uue värviga Fujifilm X-Pro2, Graphite Edition  kaamera välja koos sama värvi Fujinon XF 23mm f/2.0 R WR objektiivi ja päikesevarjukiga. Fujifilm X-T2, Graphite Silver Edition kaameraga on komplektis ka ehtsast nahast kaamerarihm ning samuti ehtsast alumiiniumist välgukinga kate.

Uus Fujifilm X-Pro2, Graphite Edition + Fujinon XF 23mm f/2.0 R WR objektiiv:

Fujifilm X-Pro2 on seni Fujifilmi parim kaamera ja kindlasti ka üks lipulaevasid hübriidkaamera turul. Fujifilm X-Pro2 on esimene kaamera, mis kasutab äsja välja töötatud 24,3 megapikslist X-Trans CMOS III APS-C sensorit. Selles pildisensoris on kombineeritud suurem lahutusvõime ning detailsus, kuid ka veel kõrgem tundlikkus ning väiksem müra. Uue Fujifilm X-Pro2, Graphite Edition hinnaks koos Fujinon XF 23mm f/2.0 R WR objektiiviga saab olema 2499€

7554882902

9358499544

fuji_x-pro2_gr_003

fujifilm_xpro2_graphite_1

Fujifilm X-T2, Graphite Silver Edition:

Kompaktse, kerge ning robustse korpusega Fujifilm X-T2 pakub kõike, mida sa vajad. Suur, kõrge lahutusvõimega elektrooniline pildiotsija, lihtsalt kasutatavad juhtnupud, ülikiire autofookus ning ühilduvus suure valiku võimekate X-seeria objektiividega. Lisaks on sel kaameral ka filmisimulatsiooni režiimid mis pakuvad ajatuid Fujifilmi värve, tipptasemel pildikvaliteeti ning 4K videosalvestust. Uue Fujifilm X-T2, Graphite Silver Edition hinnaks saab olema 1899€

8623115020

fujifilm_xt2_graphite_1

Uued Graphite Edition seeria Fujifilm kaamerad võivad olla kallimad kui tavalised musta värvi kaamerad. Kuid need Graphite Edition seeria kaamerad ongi suunatud neile kes tahavad enda ellu lisada natuke värvi ja luksust. Päris nahast rihm ja mitmekihiline värv pakuvad tõelist luksust ja ainulaadsust kaamerate maailmas. Arvatavat tarneaaega Photopointi poodidesse ei oska me kahjuks praegu öelda, kuid Ameerika poelettidele jõuavad kaamerad jaanuari lõpul.

Allikas: Fujifilm

Panasonic Lumix DMC-GH5 hübriidkaamera pakub rohkemat kui unistada oskasid
autor: Silver Pik

panasonic-lumix-dmc-gh5-001-avang

Panasonic Lumix DMC-GH5 ootamine tasus end igatepidi ära. Kohaliku aja järgi eile õhtul ametlikult ilmavalgust näinud Panasonicu hübriidkaamerate lipulaev on tõesti rohkem kui algselt soovida või unistada oskasime ning arvatavasti ongi CES 2017 tehnikamessi üks olulisemaid kaameraid. See on kaamera, mis jätkab eelmise põlvkonna lipulaeva Lumix DMC-GH4 tooteloogikat, pakkudes professionaalsel tasemel videograafilisi võimalusi, kuid ei jätta ka ühtegi fotograafi hätta, olles sellega paindlik, kvaliteetne ja võimalusterohke. Aga tühja sest suurst kiitmisest siin sissejuhatuses – vaatame seda hübriidkaamerat ka lähemalt.

Panasonic Lumix GH5 südames on uus 20,3-megapiksline optilise madalpääsfiltrita Live MOS sensor ning selle kõrval uus Venus Engine pildiprotsessor. Tootja sõnul on tulemuseks eeskujulik lahutusvõime, dünaamika, värvid ning müraeemaldus. Viimane pidavat olema lausa 2 stoppi paremate näitajatega. Pildiprotsessori enda jõudlus pidavat olema ~1,3ח kõrgem võrreldes eelmise põlvkonna mudeliga. Sensori juurde on pandud ka võimekas 5-teljeline pildistabilisaator koos Dual IS 2 toega. See tähendab seda, et kasutades kaamerat koos O.I.S. toega objektiiviga, pakutakse kasutajale kuni 5-stopilist stabilisaatori efektiivsust.

Suure uuenduse on saanud ka teravustamissüsteem. DMC-GH4 juurest tuttav 49-alaline teravustamissüsteem on asendatud uue 225-alalise DFD (Depth From Defocus) süsteemiga – tehnilistesse detailidesse laskumata – tegu on väga võimeka kontrastituvastusega teravustamisega. See tähendab veel kiiremat, sujuvamat ja paindlikumat teravustamist nii videosalvestuse kui pildistamise ajal. Vähe sellest, et uuel kaameral teravustamine kiire ja täpne on – selle kaamera sarivõtte kiirus on nüüd 12 kaadrit/sek (ühekordne teravustamine) või 9 kaadrit/sek (jälgiv teravustamine). Lumix DMC-GH5 hübriidkaameral on ka 4K Photo ja 6K Photo režiimid, mis võimaldavad kasutada kas 6K või 4K lahutusvõimega fotode salvestamist 30 kaadrit/sek. Jah, see ei ole päris 20,3-megapiksline RAW fail, kuid võimalus 30 kaadrit/sek 18-megapiksliseid või 60 kaadrit/sek 8-megapiksliseid fotosid talletada võib päästa nii mõnegi ürituse.

Sarnaselt Lumix GH4 hübriidkaameraga on ka GH5 varustatud nii elektroonilise pildiotsijaga kui pööratava puuteekraaniga. Pildiotsija on kõrge 3,68-megapikslise lahutusvõimega OLED ekraaniga ning pakub 0,76ח suurendust (35 mm ekvivalendina). 3,2-tolline LCD ekraan on 1 620 000 pildipunktiga, pööratav ja kallutatav ning takkaotsa ka puutetundlik.

Mis veel uuel kaameral? Magneesiumsulamist korpus, mis on väga põhjalikult tihendatud, pakkkudes lisaks pritsme- ja tolmukindlusele ka külmumiskindlust kuni -10° C juures. Kaameral on ka kaks UHS-II toega SDHC/SDXC mälukaardipesa tagamaks võimalikult kiire ning ka töökindla andmesalvestuse. Teisel küljel on sel kaameral peidus aga USB-C ühendus arvutiga ühendamiseks, täismõõdus HDMI väljund, kõrvaklapiväljund ning mikrofoni sisend. Lisaks eelnevale ka WiFi 802.11 a/b/g/n/ac kahesageduslik WiFi, Bluetooth ning ka NFC ühendused. Ja see vist võtabki selle kaamera põhilised omadused kokku…

panasonic-lumix-dmc-gh5-002

Ära usu ka ka kõike mis internetis kirjas – niisama kiusan teid lugejaid. Loomulikult ei saa Lumix GH-seeriast rääkida ilma, et mainiks seda vägevat videosalvestust. Ja kui ma räägin videosalvestusest, siis me ikka mõtleme professionaalsel tasemel videosalvestust. DMC-GH5 jätkab GH4 ettetallatud rada, pakkudes nii elukutselistele videograafidele kui harrastajatele väga paindlikku ja kvaliteetset lähenemist sisu salvestamisel.  Karbist välja võttes toetab DMC-GH5 4K UHD 3480 ח 2160 videosalvestus kuni 60p/50p kaadrisagedusega. See salvestatakse mälukaardile 4:2:0 8-bit pakkimisega ning andmetihedus on 150 Mbps. Mis veel olulisem – kasutatakse ära kogu sensori laius, andes sellega veel parema lainurk videosalvestuse. Lisaks saab kasutada DCI 4K (4K cin) 4096 ח 2160 24p ning 4K UHD 30p/25p/24p 10-bit 4:2:2 videosalvestust andmetihedusega 150 Mbps. See on juba tasemel, mida saab kasutada väga paindlikuks ja kvaliteetseks videoproduktsiooniks. Kasutades välist videosalvestajat, saab ka 4:2:2 10-bit videosalvestust 4K50p puhul ära kasutada.

Jätkates veel videosalvestuse rindel. Kaamera toetab nii Cinelike D ning Cinelike V profiile ja kes Log-profiili vajab, saab 100 € eest enda kaameral aktiveerida ka V-LogL profiili, mis tagab veel suurema dünaamilise ulatuse ning paindlikkuse järeltöötluses.

Tulevikus on oodata DMC-GH5 kaamerale vähemalt kaks püsivara uuendust, mis on konkreetselt mõeldud funktsionaalsuse ja võimaluste parandamiseks:

  • Aprill 2017 – FullHD 4:2:2 10-bit videosalvestus kaamerasiseselt.
  • 2017. aasta teine pool – 4:2:2 10-bit All-I 4K 30p/25p/24p videosalvestus 400 Mbps andmetihedusega; FullHD anamorfse video salvestamine; Hybrid Log Gamma lisamine, mis võimaldab sisuliselt 4K HDR videosalvestuse; USB kaudu kaamera juhtimine pildistamise ajal (tethered shooting).

Lisatarvikutest on ära mainitud uus DMC-BGGH5 akutald – kahe aku kasutamine tähendab kahekordset pildistamise aega või videosalvestamise aega lisaks paremale ergonoomikale. Müügile tuleb ka uus DMW-XLR1 adaper, mida saab kinnitada kaamera peale. Erinevalt eelmise põlvkonna DMW-YAGH tallast kinnitub see välgukinga, samas lisades samamoodi 2 XLR helisisendit. DMW-XLR1 ühildub ka DMC-GH4 videokaameraga, võimaldades sedasi GH4 kasutajatel kasutada akutalda ning XLR mikrofone samaaegselt.

Panasonic Lumix DMC-GH5 tehnilised andmed

Mudel Lumix DMC-GH5 Lumix DMC-GH4
 Bajonett Micro Four Thirds
Sensor 20,3-megapiksline Live MOS
Optilise madalpääsfiltrita
 16-megapiksline Live MOS sensor
Optilise madalpääsfiltriga
Sensori tundlikkus ISO 200–25 600
Laiendatav kuni ISO 100
ISO 200–12 800
Laiendatav ISO 100–25 600
Pildistabilisaator 5-teljeline keresisene pildistabilisaator
Dual IS 2 toega
Keresisene stabilisaator puudub
Teravustamine DFD AF süsteem
225 kontrastituvastusega teravustamisala
DFD AF süsteem
49 kontrastituvastusega teravustamisala
Säriajad 1/8000–60 sek
1/16 000 sek elektroonilise katikuga
 1/8000–60 sek
Sarivõte 12 kaadrit/sek (AF-S)
9 kaadrit/sek (AF-C)
12 kaadrit/sek (AF-S)
7,5 kaadrit/sek (AF-C)
Ekraan 3,2-tolline LCD puuteekraan
1 620 000 pildipunkti
Pööratav ja kallutatav
3,0-tolline LCD puuteekraan
1 036 000 pildipunkti
Pööratav ja kallutatav
Pildiotsija OLED elektrooniline pildiotsija
3 680 000 pildipunkti
100% kaadri kattuvus
OLED elektrooniline pildiotsija
2 359 000 pildipunkti
100% kaadri kattuvus
Videosalvestus DCI 4K 4096 ח 2160 24p
4K UHD 3840 ח 2160 60p/50p/30p/24p
1920 ח 1080 60p/50p/30p/25p/24p
DCI 4K 4096 ח 2160 24p
4K UHD 3840 ח 2160 60p/50p/30p/24p
1920 ח 1080 60p/50p/30p/25p/24p
Videosalvestus mälukaardile 4K UHD 3840 ח 2160 50p 8-bit 4:2:0
4K UHD 3840 ח 2160 25p/24p 10-bit 4:2:2
*FullHD 1920 ח 1080 50p 10-bit 4:2:2
4K UHD 3840 ח 2160 50p 8-bit 4:2:0
FullHD 1920 ח 1080 50p 8-bit 4:2:0
HDMI väljund 4K UHD 3840 ח 2160 50p 10-bit 4:2:2 4K UHD 3840 ח 2160 24p 10-bit 4:2:2
Maksimaalne andmetihedus 150 Mbps
400 Mbps*
100 Mbps (4K UHD)
200 Mbps (FullHD)
Videovorming MOV MPEG-4 H.264, AVCHD MOV MPEG-4 H.264, AVCHD
Värviprofiilid Cinelike D
Cinelike V
V-LogL**
Cinelike D
Cinelike V
לhendused WiFi 802.11 a/b/g/n/ac 2,4/5GHz
Bluetooth 4.2 LE
NFC
WiFi 802.11 b/g/n 2,4 GHz
NFC
Liidesed USB-C 3.1 Gen.1
täismõõtu HDMI (HDMI Type A)
Mikrofoni sisend
Kõrvaklapiväljund
USB 2.0
miniHDMI (HDMI Type D)
Mikrofoni sisend
Kõrvaklapiväljund
Mälukaardipesa Kaks SDHC/SDXC UHS-II toega mälukaardipesa SDHC/SDXC UHS I
Aku DMW-BLF19 liitiumaku
Vastupidavus kuni 410 kaadrit
Mõõtmed 139 ח 98 ח 87 mm 132,9 ח 93,4 ח 83,9 mm
Kaal 725 grammi 560 g
Ilmastikukindel Pritsmekindel
Tolmukindel
Külmumiskindel kuni -10°C
Pritsmekindel
Tolmukindel

* Funktsioon saabub hilisemate püsivara uuendustega
** Eraldi juurde ostetav püsivara uuendus

Täpseid hindasid veel öelda ega kinnitada ei oska, kuid vähem-rohkem spekulatiivselt ütleks, et kere letihind saab olema 1999 € lähedal ning DMC-GH5 + 12-60mm Kit hind ~2599 €.

Allikas: Panasonic

Panasonic Lumix DMC-GH5 hübriidkaamera tootefotod

panasonic-lumix-dmc-gh5-002

panasonic-lumix-dmc-gh5-003

panasonic-lumix-dmc-gh5-004

panasonic-lumix-dmc-gh5-005

panasonic-lumix-dmc-gh5-006

panasonic-lumix-dmc-gh5-008

panasonic-lumix-dmc-gh5-007

panasonic-lumix-dmc-gh5-009

panasonic-dmw-xlr1-003

panasonic-dmw-xlr1-002

panasonic-dmw-xlr1-003

Aitäh Nikon, tere tulemast Sony!
autor: Kaupo Kikkas

kaupo-kikkas-sony-a7r-II-photopoint

Koos 2016 aastaga lõppes minu koostööleping Nikoniga ja minu uueks väljavalituks sai Sony. Tean, et õige tehnika valik on paljude jaoks oluline teema ja ennetamaks paljusid küsimusi otsustasin oma valiku tagamaad veidi pikemalt lahti kirjutada.

Olen oma 18 pildistamisaasta jooksul ka varem kaamerasüsteemi vahetanud ja see on tegevfotograafile väga stressirikas otsus. Kõigepealt tulevad pähe loomulikult rahalised kulutused, kuid üsna mõõtmatu on ka uue süsteemiga harjumise stress. Esimesed nädalad võivad mõjutada pilte pigem halvemuse poole, kuid kui uus süsteem käepäraseks saab, loksub kõik paika. Lõpliku enesekindluse saavutamine võtab kindlasti kuid, et kõik toimiks intuitiivselt nagu kellavärk. Kui selgus, et minu ja Nikoni vaheline leping enam edasi ei pikene ja seisan teelahkmel, kus mul on võimalik valida erinevate kaamerasüsteemide vahel, siis teadsin, et see otsus tuleb kohe esimese korraga õigesti teha, kuna vale valik põhjustab peale stressi suuri rahalisi lisakulutusi. Võtsin endale kuu, et ennast taas kaamerasüsteemidega kurssi viia ja natuke uusi asju proovida enne kui valik Sony kasuks langes.

Kindlasti on selliste otsuste puhul määrava tähtsusega asjaolu, mis tüüpi pildistaja sa oled, sest see, mis võib olla õige ühele, ei pruugi sobida teisele. Minu fotograafi töö jaguneb laias laastus kaheks – kunstiprojektid ja töö muusikutega. Need on valdkonnad, kus pildistamisel on kontroll pigem minu käes ja klassikalist reportaaži on selles suhteliselt vähe. Samas saavad minu töös kokku portreefotograafia, maastikud, hetketabamused, muusika dokumentalistika ja lavastused, nii et spekter on lai. Kuna tihti on väljundiks suureformaadilised autoritööd või näiteks artistide välireklaamid, siis vajan kindlasti täiskaaderkaamerat ja parimaid objektiive, ning need vajadused vähendasid mõnevõrra lauale jäävaid valikuid.

Alustuseks vaatasin läbi sensorite ja objektiivide testid, mis annavad adekvaatse hinde fotograafilisele ulatusele, mürale ja objektiivide joonistusvõimele. Neid allikaid, kust sellekohast infot saada, on tegelikult üsna vähe ja ja arvatavasti parim neist on DxO Mark. Põhilised objektiivid, millega töötan, on üsna klassikalised vahemikud: normaalsuum 24–70 mm, telesuum 70–200 mm ning fiks-objektiividest ennekõike portreeobjektiiv, milles minu kindlaks lemmikuks on 85 mm fookuskaaugus ning 50 mm fiksobjektiiv. Erinevate tööde jaoks läheb objektiividest üht-teist veel lisaks tarvis, aga kuna 90% minu tööst on tehtud just nende objektiividega, siis koos kaameraga said need objektiivid põhiliseks valikukriteeriumiks. Kaamerate teste vaadates ei ole kahtlust, et Sony a7R II on hetkel kõige parema sensoriga 35 mm kaamera ja vaadates mulle oluliste objektiivde hindeid sai selgeks, et Sonyst on saanud väga tõsine kaamerasüsteem ja peamine kandidaat mu uueks kaaslaseks.

Kuna Sony hübriidsüsteem on võrreldes tavapäraste peegelkaameratega erinev, siis olid testitulemused esimene samm ja tuli edasi uurida ja proovida, kas see kõik ka reaalselt on minu töös kasutatav. Hübriidsüsteem on teatud nüanssides tavapärasest peegelkaamerast omajagu erinev ja kes on eelnevalt pikalt peegelkaamerat kasutanud, sellel tuleb kindlasti arvestada, et esmapilgul tundub kõik teistmoodi ja “valesti”. Aga harjumusel on suur jõud ja pärast mõningat kasutamist võib juhtuda, et asjad, mis esmapilgul valed tunduvad, osutuvad nii õigeks, et ei taha kuidagi enam vana juurde tagasi.

Nii saigi minu uueks kaameraks Sony a7R II ja värske kogemus uue süsteemiga on alles mõne nädala pikkune ja kindlasti ei ole ma paljudes küsimustes veel kompetentne vastuseid pakkuma, aga kirjutan läbi teemad, milledest on interneti avarustes enim juttu ja millede kohta enne tähtsat sammu uurisin ning mida oluliseks pidasin.

Elektrooniline pildiotsija (EVF)

Arvatavasti minu jaoks suurim muutus. Kes on aastaid tavapärase peegliga pildistanud, siis see muutus ei tundu kindlasti esimestel päevadel loomulik. Võin aga öelda, et on väga võimalik, et pärast paari esimest nädalat, ei pruugi teis olla enam mingit soovi tavapärase pildiotsija juurde tagasi pöörduda.

Võtame aga digitaalse pildiotsija miinused kõigepealt. Väga heledates valgustingimustes ei ole EVF optilisest silmavast parem, samuti tekib pildistamisel väga minimaalne viivitus, kuivõrd silmavas on live-view pilt.

Vastukaaluks saab aga mitu väga kasulikku omadust. Esmalt muudab EVF sind halbades valgusoludes taas nägijaks, kus tavapärast kaamera silmavast ei saanud enam midagi aru, koos Sony hübriidkaamera sensori pinnalt teravustamisega võimaldab see fotograafil teravustada ja pildistada oludes, mis seni oli võimatu. Arvestades uute kaamerate aina kasvavaid ISO tundlikkusi on see eluliselt aina vajalikum. Manuaalse teravustamise abimees on samuti suurepärane, eriti kui sulle meeldib kasutada lahtiseid avasid ja väikest sügavusteravust. Optilise pildiotsija puhul pidid usaldama pimesi autofookust, kuna näiteks keskplaanis portree puhul ei olnud mingit võimalust näha, kas teravus on inimese silmadel või pluusil. Suurimat kasu pakub aga kindlasti EVF olemus ise, mis võimaldab ära näha tehtava pildi kontrasti, valge tasakaalu, histogrammi, fotograafilise ulatuse ja palju muud enne kui hakkad pilti tegema. Just see viimane asjaolu on arvatavasti peamine põhjus, miks noored fotograafid valivad täna peegelkaamera asemel hübriidi ja ei liigu enam kunagi peegelkaamerale, kuna nende jaoks on see EVF pakutav teave saanud väga oluliseks pildistamisprotsessi osaks.

Sony objektiivid või nende puudumine

Zeissi objektiivid on legendaarse kvaliteediga, nüüd on lisandunud neile veel Sony enda G ja GM seeria objektiivid, mis on äärmiselt kvaliteetsed. Aga päris tihti võib foorumites kohata arvamusi nagu Sonyl oleks väike objektiivide valik. Pärast väikest uurimistööd osutus see teema suurel määral müüdiks. Erandiks on pikad teleobjektiivid ja mõned väga spetsiifilised objektiivid.

Kui võtame Canoni ja Nikoni süsteemid, siis kvaliteetseid objektiive täissensorile on neil Sonyga sarnasel hulgal. Sony on neist aga ainuke kaamerasüsteem, mis võimaldab kasutada adapteri abiga toimiva autofookusega sisuliselt kõiki olemasolevaid objektiive. Nii, et mis iganes tootja kuitahes eriline objektiiv teile väga meeldib, on teil võimalik seda ka Sony kaameraga kasutada. Aga kvaliteetsete valgusjõuliste ja väga pikkade teleobjektiivide vähene valik on kindlasti põhjus, miks tipp linnu- ja loomafotograafidele Sony täna esimene valik ei ole.

Sony kaamera(süsteem) on mõõtmetelt väga väike?

Hübriidkaamerad on tõepoolest väiksemad ja kergemad, küll aga ei pruugi see alati tähendada, et nende objektiivid seda on. Seega kokkuvõttes muutus minu fotokott küll väiksemaks ja kergemaks, aga see muutus ei ole suur. Küll aga on minu jaoks pluss, et saan kasutada kaamerat koos mõne väiksema fiksobjektiiviga näiteks tänavafotograafiaks ja selline komplekt võib olla vabalt tavalisest peegelkaamerast poole väiksem ja seega märkamatum. Kes eelistab suuremat kaamerat, siis kaamera kere väiksust on väga lihtne vajadusel kompenseerida kaamera alla käiva tallaga, kuid a7 kere on väga hästi tasakaalus ja mina ei plaani hakata talda kasutama.

Nupud ja kaamera seadistamine

Seoses sellega, et kaamera on väiksem, mahub sinna peale ka mõnevõrra vähem nuppe, kuid kaamera on vastavalt kasutaja soovidele maksimaalselt kalibreeritav ja kõik funktsioonid, millele olin harjunud otse kaamera kerelt ligi pääsema, toimivad ka Sony kaameraga ja seadistatavaid nuppe jääb veel ülegi. Kuna hübriidkaameral kuvatakse seadete muutused LCD ekraanil või silmavas (selleks ei ole eraldi väikest ekraani nagu enamikel peegelkaameratel), siis on seadete muutuste kuvamine samuti minimaalse viivitusega. Kes on kasutanud selleks juba eelnevalt peegelkaamera LCD ekraani, siis on see viivitus sama väike nagu seal.

Autofookusest (AF)

Hübriidkaamerate autofookus toimib tavapärasest peegelkaamerast erinevalt ja see annab pildistamisel mitmeid eeliseid. Sensoripinnalt teravustamine võimaldab adapteri abiga kasutada toimiva autofookusega mitmete erinevate süsteemide objektiive. Samuti võimaldab see fookuspunkte valida üle kogu kaadri, mis on peegelkaamera puhul täna võimatu.

Autofookuse kiirus võrreldes peegelkaameraga on teema, mis mulle senini suurt huvi pakub ning sellest pikemalt kirjutamiseks pean veel palju erinevates olukordades pildistama. Aga esmased järeldused on järgmised. Heades valgustingimustes kontrastse valgusega on AF sarnane parimate peegelkaameratega. Keskmisest kehvemates ja kontrastivabas valguses on parimad peegelkaamerad kiiremad ning väga halbades valgusoludes on taas hübriidil eelis. Olukordades, kus peegelkaamera enam üldse teravustada ei suuda, saab Sony pildi teravaks ja tänud digitaalse pildiotsja tundlikkusele näed kenasti ka silmaga, mis toimub. Loomulikult oleneb autofookuse kiirus suuresti kasutatavast objektiivist ning ka valitud teravustamise režiimist.

5-teljeline pildistabilisaator

Objektiivide sisesed stabilisaatorid on lõpuks mälestus, mille üle mul on tõeliselt hea meel, sest nüüd on pilt koguaeg stabiliseeritud ja seda ilma lisakuludeta. Objektiivide stabilisaatorid on Canoni ja Nikoni omanikele lisakulu ja ühtlasti objektiivide kõige nõrgem koht, millega on enim probleeme. Rääkimata sellest, et on endiselt terve rida objektiive, mida pole stabilisaatoriga üldse võimalik hankida. Koos erinevate adapteritega võid nüüd kasutada ka näiteks 100 aastat vanu objektiive nii, et nende pilt on stabiliseeritud.

Akud

Tänu intensiivsemale LCD ekraani ja EVF pildiotsja kasutusele ning mitmetele lisafunktsioonidele nagu stabilisaator, kulutab Sony kaamera oluliselt rohkem akusid kui tavapärane peegelkaamera. Sellega tuleb arvestada ja omada piisavalt varuakusid. Akud on kerged ja suurt lisaraskust ei tekita.

Tarkvara: telefonist juhtimine ja Capture One

Sony kaameratega käib tasuta kaasas kaamera juhtimise tarkvara nimega “Play Memories” mis võimaldab telefonist kaamerat juhtida, live-pilti näha ja tehtud pilte sirvida. Sony ametlikuks raw-konverteriks on Caputre One, mis on minu arvates konkurentsitult parim raw-konverter maailmas ja tuleb Sony kaamera kerges versioonis kaameraga tasuta kaasa. Need asjaolud on heaks indikaatoriks, et Sony käib oma kolleegidest selles vallas pika sammuga eespool.

Vaikne pildistamine (silent shooting)

לhe uue peatüki fotograafias avab Sony täiesti hääletu pildistamine, mis andis mulle juba esimesel päeval uue kaameraga pildistamisel pildid, mida ma poleks saanud klõpsu tehes mitte kunagi. See muudab sind hääletuks looduses, tänaval, kontserdil või filmivõttel. Samuti mõjub klõpsu kadumine hästi pelglikele modellidele, sest sa ei “tulista” neid enam katiku ragina saatel ja see võimaldab sulatada fotograafi ja subjekti vahel nii mõnegi jääkamaka.

vf_dsc00558

Nüüd saadaval: Canon EF-M 18-150mm IS STM universaalsuumobjektiiv
autor: Silver Pik

canon-ef-m-18-150-is-stm-001-avang

Canon jätkab suure EOS M platvormi panustamisega ka 2017 aastal. Kui kõrvale jätta eelmisel poolaastal ootuspärased EOS 5D Mark IV jms turule toomised, jääb jätkuvalt domineerima erinevad uudised EOS M hübriidkaamerate ning EF-M bajonetiga objektiivide rindel. Ehk et – Canon tahab oma uuele kaameraplatvormile vist võimalikult kiiresti täis eluvaimu sisse puhuda, seda enne hübriidkaamerate rongi lõplikku jaamast lahkumist, mida Canon ilmselgelt perroonilt koos mõne teise tootjaga vaatama ei taha jääda. Ehk selle pingutuse väga heaks iseloomustuseks ongi uus Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM objektiiv, mis nüüd saadaval ka Photopointis.

18–150 mm objektiiv on selline võrdlemisi naljaka vahemikuga – kõvasti vähem, kui 18–200 mm supersuumobjektiiv pakub, samas tublisti rohkem kui 18–55 mm ning 18–135 mm objektiivid pakuvad. Tegelikult on selliseks lähenemiseks mitu head põhjust, mis toovad välja just selle objektiivi tugevaimad küljed.

• Universaalsus. 18–150 mm objektiiv katab ära sama vahemiku, mis 28–240 mm objektiiv täiskaader sensoriga kaamera ees. See tähendab seda, et oma EOS M seeria hübriidkaamera ette piisab ühest 8,3ח suumiga objektiivist pea kõige tegemiseks. Objektiiv võib olla küll universaalne, kuid….

• Väike kaal – see kompaktne alumiiniumkorpuses suumobjektiiv kaalub ainult 301 grammi ning mõõtmed on 6 ח 8 cm (täpsemalt ׸ 60,9 ח 86,3 mm) – piisavalt kompaktne, kerge ja mugav et reisidele kaasa võtta või mugavalt tänaval pildistada.

• Integreeritud stabilisaator ja STM mootor – vähe sellest, et pildistamisel tuleb suurem vabadus, on see objektiiv väga hea ka videosalvestuseks. Suur suumiulatus kombineeritud stabilisaatoriga ning kiire, vaikse ja täpse STM mootoriga annab tulemiks pea ideaalse komplekti. Lisaks on see stabilisaator ühilduv EOS M seeria kaamera keresisese stabilisaatoriga, tagamaks veel võimekam stabilisatsioon.

canon-ef-m-18-150-is-stm-005

canon-ef-m-18-150-is-stm-002

canon-ef-m-18-150-is-stm-004

canon-ef-m-18-150-is-stm-003

Lisaks sellele suurepärasele torule on Photopointis saadaval suures valikus EF-M bajonetiga objektiive, mis katavad ära kogu vajaliku vahemiku ning kasutusotstarbed. Ning loomulikult ka EOS M seeria hübriidkaamerad, millest igaüks leiab endale sobiva – olgu selleks siis selfie-keskne pildistaja või edasijõudnud harrastaja.

Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM objektiivid Photopointis »

2 3 4 5 6 7 8 9 10