Fotoretk: Sony a7R III täiskaader hübriidkaameraga Põhja-Soomes
autor: Karl Adami

Veedan suure osa ajast metsas ja niidul; mudas ja samblal, mille tulemusena sünnib tuhandeid fotosid. Tõtt-öelda ei ole ma aga vaimustunud pildistamisele järgnevast tegevusest – fotode ülevaatamisest ja valimisest ning kui mõnele pildile on sattunud tolmukübegi, siis ajab see mind suisa marru. Teiste jäädvustusi vaatan aga hea meelega. Nii jälgin pidevalt kodu- ja välismaiste piltnike töid.

Kahe aasta eest jäin pikemalt pidama noore fotograafi – Andrew Studeri kodulehele. Andrew usub, et parim kaamera on see, mis on sul kaasas, kuid ta annab lehel ka ülevaate enda fotokoti sisust. Silma jäid hübriidkaamerad Sony A7R II ja Sony A7S II, mille eripärad oskas ta kenasti välja tuua.

Olin hetkega neist kaameratest lummatud ja kui Photopoint pakkus mõni aeg hiljem võimalust panna käed külge veidi uuemale mudelile – Sony A7R III, siis olin küll nõus, aga jäin ootama retke Põhja-Soome, kuhu see potentsiaalne ‘’mõrsja’’ kaasa tirida.

Sony a7R III

Sellal, kui Tallinnas ujusid autod keset muda ja lörtsi, olid Põhja-Soomes veel kenad talveilmad. Paaril hommikul pigistas välja suisa -31c kraadi ning ööd olid samuti küllalt krõbedad ja sellest piisas, et kaamerale hetkeks suisa härmatisetekk peale tõmmata.

See pani mind veidi muretsema – eelkõige aku pärast, sest kaasa pakiti mulle vaid üks. Tagantjärele võin kinnitada, et sellest ühest jagub terveks päevaks.

Sony a7R III

Inimese jaoks, kes on harjunud enamasti Canonit taltsutama, on muu kaameraga tutvumine mõistagi aeganõudev. Esimese päeva alguses suutsin harjumuspärased seaded leida ja kinnitada. Esimene tutvus ‘’mõrsjaga’’ oli meeldiv, kuid teisel päeval ilmnes, et neid varjatud külgi on küll ja rohkemgi veel.

Detailidesse laskumata tõden, et nädala jooksul, mil mul oli võimalus Sony A7R III-e ohjeldada, siis ei suutnud ma menüüd endale täielikult selgeks teha ja selleks polnud tarvidustki. On tore teada, et menüü kubiseb lisavõimalustest, mis vajaduse korral töösse rakendada.

Sony a7R III

לhel ööl, millesse jagus rohkelt täiskuuvalgust, leidsin end kõrguvate, lumega kaetud kuuskede keskelt. Hääletult püüdis kaamera pildile ühe metsanurga teise järel. Selle kõige jäädvustamise ajal jäi valgustundlikkus enamasti 2500-4000 vahele.

Sony a7R III

Korra proovisin hetke jäädvustada ISO 10000’ga, kuid see tulemus näis isegi pisikeselt ekraanilt nii mürane, et mitte seda uuesti proovida. Kuuvalgel ööl pildistades oli mulle suureks abiks ka elektrooniline pildiotsija ja minu silmis oli sellest tegelikult suisa suur abi.

Sony a7R III

לks, mis mulle öösel selgeks sai, oli see, et objektiivide vahetamine on väga vaevaline tegevus. Eriti külmaga ja veel enam siis, kui silme ees avaneb hetk, mis võib kiiresti mööduda ning nõuab kindlat kätt ja nobedaid näppe. Minu jaoks oli see selle kaamera kõige ebamugavam külg. Küllap on sellegagi võimalik harjuda.

Sony a7R III

Selle väikese tõrvatilga kõrval suisa särab Sony A7R III täiskaader hübriidkaamera dünaamiline ulatus. Lihtsalt öeldes olin ma üllatunud selleski, kui hästi suudab see talletada lumemaastikke, isegi ‘’plässi’’ ilma korral. See on üks punktidest, mis võibki selle kaamera lähiajal mu fotokotti lennutada. Jah, ‘’mõrsja’’ võib isegi pulmi oodata.

 


Karl Adami on loodushuviline ja -fotograaf, ETV saate ”Osoon” loomalugude autor ja operaator. Tema tööde ja tegemistega saad kursis olla: Instagram’isFacebook’is või veebilehel karladami.com

 

Seda kaamerat on lisaks Karlile testinud ja sellesse koheselt armunud mitmed teised Eesti profifotograafid:

The post Fotoretk: Sony a7R III täiskaader hübriidkaameraga Põhja-Soomes appeared first on Photopointi ajaveeb.

Sony FE 24-70mm f/2.8 GM objektiiviga Tallinn Music Weeki jäädvustamas
autor: Henri-Kristian Kirsip

Sony FE 24-70 f/2.8 GM on üks omapärane objektiiv, sest see ja Sony Vario-Sonnar T* 16-35mm f/2.8 ZA SSM II on ainukesed Sony normaalsuumid, millel on valgusjõuline läbiv f/2.8 ava.

See teeb FE 24-70mm f/2.8 GM’i ideaalseks kaaslaseks ka hämaramates pildistamistingimustes ning seepärast otsustasin selle Photopointi fototehnika rendist endale laenutada.

Sony FE 24-70mm GM
Sony FE 24-70mm GM

Sony FE 24-70mm GM

 

Suumobjektiiviga on hea võimalus jäädvustada üritust läbi mitme erineva vaatenurga ilma et peaks aega kulutama selle vahetusele. See vähendab objektiivi(de) viga saamise võimalust ning omakorda võimaldab kiiret fookuskauguse vahetust vastavalt vajadusele.

Sony FE 24-70mm GM

Sony FE 24-70mm GM
Sony FE 24-70mm GM

Tallinn Music Week oli sellel aastal enda peamiseks tegevuspaigaks valinud Telliskivi loomelinnaku ning mina enda pildistamisobjektideks võtnud hämarad õhtused lavapealsed.  Seetõttu oli mul enda Sony a7 III ette vaja valgusjõulist ja universaalset kaaslast, milleks FE 24-70mm f/2.8 GM sobis ideaalselt.

Tegemist on raske (886g!) ja parajalt suure objektiviig – eriti kui arvestada, et see on mõeldud kasutamiseks Sony hübriidkaamerate ees. Kui objektiiv 6 tundi käe otsas ripub, siis annab see hästi tunda, kuid õnneks on Sony kaamerad parajalt kompaktsed ja kerged.

Sony FE 24-70mm GM

Sony FE 24-70mm GM
Sony FE 24-70mm GM

Optilises mõttes on objektiiv suurepärase ehitusega ning seda võis algselt oletada juba asjaolust, et see kuulub Sony G Master seeria hulka. Lisaks on  FE 24-70mm GM väga terava joonisega nurgast-nurka ning seda ka ava 2.8 juures!

Objektiivi fokuseerimine oli mõnusalt kiire ja ei tekkinud ühtegi hetke kui fokuseerimisega oleks probleeme esinenud.

Sony FE 24-70mm GM
Bokeh efekt on selle objektiiviga pildistades väga ilus.

 

Kokkuvõttes võib öelda, et antud objektiiv on kahtlusteta parim valik, kui on vajadus minna pildistama hämaratesse oludesse (klubid, üritused, suveööd jne). Jah, see on kallis objektiiv kui igat senti väärt – eriti, kui kasutad seda Sony täiskaader hübriidkaamera ees. Proovi järele!

 


Henri tööde ja tegemistega saab tutvuda ning ennast kursis hoida tema Instagram’i lehel või kirisp.com protfoolio lehel.

 

Uuri lisaks:

The post Sony FE 24-70mm f/2.8 GM objektiiviga Tallinn Music Weeki jäädvustamas appeared first on Photopointi ajaveeb.

Need on 2019. aasta parimad täiskaadersensoriga hübriidkaamerad
autor: Jürgen Veerme

Maailma juhtivate fotoajakirjade ühendust TIPA on välja valinud 2019. aasta parimad täiskaadersensoriga hübriidkaamerad ja meil on au tuua laureaadid nüüd meie lugejateni.

Parim täiskaader hübriidkaamera edasijõudnutele – Canon EOS RP

Canon EOS RP

Canon EOS R täiskaader hübriidkaamera soodsam ja kompaktsem versioon Canon EOS RP töötab tänu suurele sensorile ja kiirele protsessorile suurepäraselt ka nõrgas valguses.

Lisaks heale fotovõimekusele suudab EOS RP salvestada 4K UHD 3840 ח 2160 30p videot. Kaameral olevad mikrofoni ja kõrvaklappide pistikud võimaldavad kontrollida video heli ning muudetava nurgaga LCD-puuteekraan tagab stabiilse ja selge ülevaate.

Canon EOS RP on laenutamiseks saadaval nii meie Tallinna kui Tartu foto- ja videotehnika rendis. Ja, kui ostad uue EOS RP koos valitud Canon objektiiviga enne juunikuu lõppu, siis saad Canonilt kuni 270€ tagasi – kampaaniainfo ››

 

Osta auhinnatud Canon EOS RP mugavalt veebikaubamajast ››

 


Parim ekspert täiskaader hübriidkaamera – Nikon Z 6

Nikon Z6

Turule jõudmisest saati mitmeid auhindu võitnud Nikon Z 6 on suunatud fotograafidele, kes soovivad kogeda kaamera suurepärast jõudlust ka väheses valguses.  Jah, see ei tee nii suure lahutusvõimega fotosid ja autofookus ei ole nii võimekas Nikon Z 7 kaamera. See eest pildistab Z 6 sarivõtet kiiremini – maksimaalselt 12 fps.

Lisaks nõelteravatele piltidele salvestab Nikon Z 6 kõrge kvaliteediga (4K UHD 3840 ח 2160, 30 kaadrit/sek) videot ning liikumist kompenseerib 5- teljeline optiline stabilisaator.

Loe ja vaata lähemalt: “Karbist välja: Nikon Z6 hübriidkaamera ››â€œ

 

Nikon Z 6 on aprillikuu lõpuni tavahinnast kuni -500€. Telli ära! ››

 


Parim foto/video täiskaader hübriidkaamera – Panasonic Lumix S1

Panasonic Lumix S1

Panasonic Lumix S1 on 24.2 MP sensori ja madalpääsfiltrita kaamera, mis on ehk rohkem suunatud neile, kellele meeldib pildistamise kõrval ka tõsisemalt videoloomega tegeleda. Nimelt salvestatakse 4K 30p videot kogu sensori pinnalt ja salvestusel pole mitte mingit ajapiirangut. Kaamera teeb ka 4K 60p videot – seda salvestatakse APS-C suuruse sensoriala pealt ja siin on ajapiiranguks 30 minutit.

Kaamera korpus on valmistatud tugevast magneesiumsulamist ja varustatud ilmastikukindlate tihenditega. Lisaks on sellel 5 EV astme tõhususega mehaaniline värinastabilisaator, maailma parim OLED-ekraaniga elektrooniline pildiotsija (5.8 MP ja 120 fps kaadrisagedus) ja SD+XQD mälukaardi pesad.

KAMPAANIA: Too enda vana digitaalne peegel- või hübriidkaamera meile ja saad ülimoodsa Lumix S1 või Lumix S1R hinnast 200€ alla. Tagasi toodava kaamera tootja ei ole oluline, kuid see peab olema töökorras ja komplektne (spetsiaalaku puhul koos aku ja laadijaga).

 

On aeg liikuda edasi. On aeg osta Panasonic Lumix täiskaader  ››

 


Kahtlemata on selliste tippkaamerate ostmine arvestatav investeering ja seetõttu pakume võimalust nii eraisikutel kui ettevõttetel kasutada mugavaid ja paindlikke järelmaksu võimalusi â€“ nii ei pea kogu summat kohe tasuma, vaid saab maksta osamaksete kaupa.

Lisaks saad enda vana fototehnika eest küsida vahetuspakkumist ››

The post Need on 2019. aasta parimad täiskaadersensoriga hübriidkaamerad appeared first on Photopointi ajaveeb.

Nüüd saadaval: Pentax 35mm F2.0 objektiiv
autor: Tarmo Pihelgas

Käesoleva aasta esimesel kuul tuli Ricoh välja pressiteatega, milles avaldati Pentax 35mm fikseeritud fookuskaugusega objektiiv, mille maksimaalne avaväärtus on f2.0. Tegemist on mudeliuuendusega varem tuntud  FA 35mm F2 fiksobjektiivist ning nüüdseks on Photopoint esinduskauplustes ja veebikaubamajas saadavad mõlemad Ricohi objektiivid.

HD Pentax-FA 35mm F2 objektiiv on uuendatud korpuse ja disainiga. Optilistele elementidele on kantud HD vääristus, mis peaks muutma fotod senisest selgemaks ja kontrastsemaks. Esiläätsele on kantud vett ja mustust hülgav SP vääristus.

HD Pentax FA 35mm F2 tehnilised andmed

  • Fookuskaugus: 35mm
  • Maks/min ava    F2.0/F22
  • Objektiivi konstruktsioon: 6 elementi 5 grupis
  • Mitmekihiline HD vääristus, SP (Super Protect) vääristus esiläätsel
  • Vaatenurk: 63° (täiskaader); 44° (APS-C sensor)
  • Bajonett: KAF3
  • Min. teravustamiskaugus: 0.3 m
  • Maks. suurendus: 0.17 x
  • Filtrikeere: 49mm
  • Diafragmaava juhtimine: täielikult automaatne
  • Diafragmalabade arv: 6
  • Toimib tõrgeteta temperatuuridel: -10 – 40 °C
  • Kondenseerumist ei tohiks esineda õhuniiskuse 85% või vähem korral
  • Maks. diameeter x pikkus: umbes 64mm x 44.5mm
  • Kaal (ilma varjukita): umbes 193 g
  • Kaal (varjukiga): umbes 213 g
  • Komplektis: Päikesevarjuk, objektiivikork, bajonetikork, objektiivi vutlar

 

Tutvu objektiiviga meie esinduskauplustes või telli kohe veebist ››

The post Nüüd saadaval: Pentax 35mm F2.0 objektiiv appeared first on Photopointi ajaveeb.

TIPA 2019: parim poolkaader sensoriga kaamera edasjõudnutele on Fujifilm X-T30
autor: Jürgen Veerme

Fujiiflm X-T30 Tipa 2019

TIPA ehk maailma juhtivate fotoajakirjade ühendust valis 2019. aasta parimaks edasijõudnutele mõeldud APS-C sensoriga kaameraks Fujifilm X-T30 hübriidkaamera.

X-T30 on väliselt sarnane varasema X-T20 mudeliga, kuid kaamera tagaküljel olev neljasuunaline nupukombinatsioon on asendunud näpupärasema joystick’iga. Uue aparaadi 26.1 MP lahutusvõimega X-Trans CMOS 4 pildisensor, neljatuumaline X-Processor 4 pildiprotsessor ja automaatse teravustamise süsteem on aga täpselt samasugused nagu aste kallima hinnaga Fujifilm X-T3 hübriidkaameral.

Võrreldes noorema vennaga on olulise arengu teinud X-T30 jälgiva teravustamise võimekus. Uue aparaadi 425 faasituvastusega teravustamispunkti katavad kogu kaadri ning jälgiva autofookuse režiimis toimib silmatuvastus. Faasituvastusega autofookuspunktid toimivad senisest hämaramates tingimustes.

 

X-T30 filmib Digital Cinema standardi 4K videot maksimaalse kaadrisagedusega 30 fps (NTSC režiimis) ja võimaldab UHS-I tüüpi SD-mälukaardile salvestada 8-bit 4:2:0 videot. Välise salvesti abil tõuseb salvestatavate videoklippide maksimumkvaliteet 10-bit 4:2:2 tasemeni, mis on sellise hinnaklassi kaamera jaoks märkimisväärselt hea tulemus.

Esmapilgul tundub Fujifilm X-T30 olevat selline hea kõik-ühes tõsisema fotohuvilise foto- ja videomasin. Kallima X-T3 kaamera poole peaksid vaatama tõsisemad videohuvilised, kelle jaoks on oluline kiire liikumise jäädvustamine ja aeglustatud kaadrid – 60 fps kaadrisagedus annab selliste kaadrite osas rohkem võimalusi.

 

Telli auhinnatud Fujifilm X-T30 tasuta mistahes Eestima otsa ››

 

Hakkas huvitama? Loe ja vaata kindlasti lisaks:

 

Organisatsioon nimega TIPA ühendab maailma mõjukamad fotograafiaajakirjade toimetajad, kes valivad muude tegevuste kõrval iga aasta alguses välja kõige tähelepanuväärsemad fototehnika tooted. Käesoleval aastal nimetati ühtekokku 40 parimat fototoodet. Kõikide nendega saad tutvuda TIPA veebilehel.

The post TIPA 2019: parim poolkaader sensoriga kaamera edasjõudnutele on Fujifilm X-T30 appeared first on Photopointi ajaveeb.

2 3 4 5 6 7 8 9 10