Pea ees tundmatusse koos Pentax 645Z keskformaatkaameraga
autor: Fotoraat

Photopoint pakkus meile suurepärast võimalust katsetada Pentaxi keskformaat peegelkaamerat 645Z. Tuleb tõdeda, et varasemalt puudus meil igasugune kokkupuude Pentax kaameratega ja seega ei osanud me esimese hooga suurt arvata. Kaamera tundus võimas ja kuna meie fototripp oli peagi tulemas, otsustasime anda Pentaxile võimaluse ja vaadata, mis kaamera pakub.

pentax-645z-photopoint

Kuna oleme portreefotograafid, siis tundus aus kaamerat katsetada just meie jaoks igapäevastes tingimustes. Lisaks mööda Eestit kulgevale fotoreisile võtsime kaamera kaasa ka Muhu saarele ja käisime seda testimas לügu pangal, mille loodus meile väga meeldib. Kõik kaadritagused pildid on tehtud kas telefoni või Canoni peegelkaameraga

pentax-645z-photopoint-2

Esimesed tähelepanekud kaamera osas olid – selle hind ja suurus. Pentax 645Z koos 55mm KIT objektiiviga maksis tol hetkel 7999 eurot (PRAEGU SAADAVAL AGA SUUREPÄRASE SOODUSHINNAGA). See on piisavalt krõbe hind, et algul ei julgenud me kaamerat isegi turvakohvrist välja võtta. Teiseks suurus – kaamera on tohutult suur, aga arusaadavalt, sest 51 MP CMOS sensor vajab ruumi. Suurusele vaatamata ei ole kaamera liiga raske ja on peale veidi harjumist päris mugav käes hoida.

Teiseks menüü, minnes Canoni pealt üle Pentaxile, ei olnud nuppude asetusega ja nende funktsioonidega harjumine liiga keeruline. Peale mõningast katsetamist oli kõik selge. Menüü ülesehitus võimaldab kiirelt muuta vajalikke parameetreid, vaadata pilte või muuta seadistust. Kaameraga saab detailsemalt tutvuda siinsamas Photopointi blogis.

pentax-645z-photopoint

pentax-645z-photopoint

pentax-645z-photopoint

Mis on aga peamised asjad, mis meis elevust tekitasid ja miks kaamerat katsetada tahtsime? Esiteks polnud kumbki meist varem pildistanud nii suure sensoriga kaameraga, mis tähendab teravaid detaile kogu foto ulatuses, suurt eraldusvõimet ja suuri faile, mida on kege töödelda mis iganes suunal. Kaamera RAW failid on kuskil 70MB ringis, seega pea poole suuremad kui meie Canonite RAW failid. Siiski tuleb tõdeda, et failid tundusid meie jaoks isegi natuke mõttetult suured. Tõsi, need on head, kui otsustad pärast pilti olulisemalt väiksemaks lõigata või suurelt välja printida, kuid igapäevases portreefotograafias pole vahet märgata.

pentax-645z-photopoint

Kolmandaks testisime ISO tundlikkust ja see oli tõesti muljetavaldav. Kaamera maksimaalne ISO on 204 800, mis võimaldab saada päris hea kvaliteediga pilte ka hämaras või lausa poolpimedas. Muidugi maksimaalse ISO puhul on müratase väga kõrge, kuid madalamate (aga siiski üsna kõrge) ISO puhul jäid pildid selged ja kasutuskõlblikud.

Kuna testisime kaamerat päeval, oli keeruline leida piisavalt hämarat kohta ISO katsetamiseks. Leidsime לügus ühe koopa, kus oli hämaram aga täieliku efekti saamiseks pidime mängima ka säri ja avaga.

pentax-645z-photopoint
ISO 100

pentax-645z-photopoint
ISO 400

pentax-645z-photopoint
ISO 1600

pentax-645z-photopoint
ISO 3200

pentax-645z-photopoint
ISO 6400

pentax-645z-photopoint
ISO 12800

pentax-645z-photopoint
ISO 51200

Meie jaoks on tähtis pehme, udune taust ning taustast esile tõusev modell. Ka siin näitas Pentax väga head tulemust. Pentax lubab udust tausta, pehmeid üleminekuid ja fookuse konkreetsust. Nii see ka on! Pentax udustab tausta võrreldes Canoniga teistmoodi, seda on isegi keeruline sõnadesse panna. Tausta äärtest tekib ringjas efekt.

pentax-645z-photopoint

pentax-645z-photopoint

pentax-645z-photopoint

Paneme kirja mõned plussid ja miinused, mis meile kaamera puhul silma jäid.

Plussid:

  • RAW faile saab palju töödelda, üle- ja alavalgustatud kohti on võimalik töötlusega tagasi tuua.
  • Terav fookus ja pehme taust, mis sobib ideaalselt inimeste pildistamiseks.
  • Võimas ISO ja suur eraldusvõime, mis on head kaaslased maastiku ja looduse jäädvustamiseks.

Miinused:

  • Kaamera on suur ja suhteliselt keeruline on sellega olla nn in-action, ehk liikuda ringi ja leida sobivad nurki.
  • LCD ekraan, mis näitas pilte pigem tuhmide ja tumedamatena, kui need tegelikult olid. Läbi pildiotsija tunduvad fotod väga valgusrikkad ja kõik detailid on hästi näha, LCD ekraan nii head tulemust ei näita.

Kokkuvõtvalt võime öelda, et kuigi meil puudus Pentax kaameratega varasemalt igasugune kokkupuude ja sellega pildistamine tundus alguses nagu pea ees tundmatusse hüppamine, on tegu väga võimsa kaameraga. Oma suuruse ja kohmakuse tõttu sobib see kindlasti eelkõige fotograafile, kes saab oma kaadrid hoolega läbi mõelda ja ei pea tegutsema kiirelt. Pentax 645Z garanteerib suured, teravad ja kvaliteetsed fotod pea et iga valgusega. Kindlasti tahab kaamera pikemaajalist katsetamist, et selle kõiki võimalusi osata rakendada ja kaamerat maksimaalselt kasutada.
Küll aga sai pärast paari klõpsu selgeks kõik esmane, mida meie ühe kaamera puhul hindame.

Peamised fotod, mida Pentaxiga oma fotoreisi vältel tegime, jõuavad teieni juba novembris, kui avame oma esimese fotonäituse “Hingeolu”.

 

Autoritest:

Fotoraat nime taha peituvad kaks andekat Eesti fotograafi Mikk Kask ja Kerli Jaago, kes on jäädvustanud tuhandeid säravaid inimesi, püüdnud pildile andekaid Eesti ja välismaiste disainerite loomingut ning tabanud küllaga siiraid emotsioone ja kordumatuid hetki. Ole kursis nendega tegemistega – Fotoraat veebileht, Instagram või Facebook.

pentax-645-photopoint-fotoraat

The post Pea ees tundmatusse koos Pentax 645Z keskformaatkaameraga appeared first on Photopointi ajaveeb.

Karbist välja: Olympus OM-D E-M10 Mark III hübriidkaamera
autor: Lauri Veerde

Olympuse hübriidkaamerad jagunevad kahte gruppi. On soodsamad ja pisemad, ilma elektroonilise pildiotsijata PEN-seeria hübriidid. Ning tõsisemale fotohuvilisele valmistatud OM-D seeria aparaadid. Selle tõsisema seeria kõige soodsam esindaja Olympus OM-D E-M10 Mark III jõudis Eestis müügile mõned nädalad tagasi ja saab nüüd siin karbist välja võetud.

Võib täitsa kindel olla, et järgmise kahe aasta jooksul saab OM-D E-M10 Mark III-st üks populaarsemaid hübriidkaameraid. Miks? Sest E-M10 III tabab just täpselt seda hinna ja kvaliteedi vahelist magusat punkti, mida peegelkaamerate maailmas hoiavad enda käes näiteks Canon EOS 800D või Nikon D5600. See Olympus on parajalt lihtne sobimaks mobiiltelefoniga pildistama harjunud näppude alla. Samas on sellel piisavalt juhtnuppe ja funktsioone, et pildistaja fotohuvi ja nõudmiste kasvades loovust mitte piirama jääda.

Uus E-M10 toob 4K video, kiirema protsessori ja mõnusama käepideme. Toob ka muid pisemaid asju, kuid enamiku kasutajate jaoks on kõige praktilisemaks hüveks hoopis kasutajaliides. Ekraanil näha olevad menüüd ja seadistused on muudetud senisest lihtsamaks, loogilisemaks ja ligipääsetavamaks. Uue “Advanced Photo” režiimi alla on koondatud erinevad järeltöötlusel baseeruvad pildistamisvõimalused.

Võtame Olympus OM-D E-M10 Mark III kaamera karbist välja ja vaatame seda kõike natuke lähemalt.

 

Nii visuaalsel vaatlusel kui ka tehniliste andmete tabelist näpuga järge ajades näeme, et OM-D E-M10 Mark III on oma eelkäijaga E-M10 Mark II võrreldes väga sarnane aparaat. Kõige suurem muutus on toimunud video salvestamise vallas, sest senise Full HD asemel on maksimaalseks lahutusvõimeks 4K @ 24, 25 või 30 fps. See on päris tähelepanuväärne, sest hetkel on Olympusel ainult kaks 4K-võimekat hübriidi – Kõige kallim ja uhkem E-M1 II ja seesama E-M10 III.

Uus protsessor on erinevate ülevaadete andmeil küll teravustamiskiirust parandanud kuid suurt hüpet pole siin toimunud, sest faasituvastusega teravustamispunktide asemel kasutab kaamera ikka sedasama kontrastipõhist teravustamist (lihtsalt teravustamispunkte on 81 asemel 121).  Ärevamad fotohundid on ilmselt pettunud, et kaamera ei toeta enam juhtmevaba välklambi režiimi, kuid enamikku E-M10 sihtgrupist jätab see nagunii külmaks. Samuti tuleb tähele panna, et E-M10 seeria kaameratel ei ole algusest peale audiosisendit ja selles dogmas ei too ka uus mudel mingit muutust.

Olympus OM-D E-M10 MarkIII tehnilised andmed:

  • 16,1-megapiksline Four Thirds Live MOS sensor
    Sensori tundlikkus ISO 200 – 25 600; laiendatav ISO 100 – 26 600
  • TruePic VIII pildiprotsessor
  • 121 teravustamispunktiga autofookus
  • 4K UHD 24p/25p/30p videosalvestus
  • 8,6 kaadrit/sek sarivõte
  • Integreeritud WiFi ühendus
  • Puutetundlik 3-tolline 1,04 miljoni pildipunktiga kallutatav LCD puuteekraan
  • 2,36-megapiksline OLED pildiotsija
  • Katiku säriajad 1/4000–60 sek; kuni 1/16 000 sek elektroonilise katikuga
  • BLS-50 liitiumaku, vastupidavus kuni 330 kaadrit (CIPA)
  • Mõõtmed 122 ח 84 ח 50 mm
  • Kaal 410 g (koos akuga).

 

Karbis on: Olympus OM-D E-M10 Mark III hübriidkaamera, M.ZUIKO DIGITAL ED 14-42mm f/3.5-5.6 EZ suumobjektiiv, kaamerarihm, USB-kaabel, toitekaabel, aku, akulaadija, kasutusjuhendid ja garantiitalongid.

 

Väliselt on Mark III üsna sarnane eelmise aasta Mark II mudeliga. Seesama retrostiilis korpus, hõbedaselt sillerdav pealispind ja visuaalselt nahkne (aga tegelikult plastikkattega) esikülg. Käsitlemine on aga muutunud mõnevõrra mugavamaks, sest aparaaadi esiküljel olev käepide ja kaamera peal olevad valikukettad on käepärasemad.

 

E-M10 Mark III on suhteliselt kompaktse korpusega ja disainitud nii, et seda tuleks hoida mitte peos (nagu peegelkamaeraid) vaid pigem sõrmede vahel. Siis ulatub nimetissõrm täpselt päästikut vajutama ja pöial asetub omale kohale kaamera taga.

 

Olympus OM-D E-M10 Mark III on müügil nii üleni musta kui ka hõbedase varjundiga korpusega. Lisaks on olemas erinevate objektiividega varustatud komplektid. Selles postituses on vaatluse all hõbedane E-M10, mille ees on uuemat tüüpi elektroonilise suumiga 14-42mm f/3.5-5.6 EZ standardobjektiiv. See objektiiv on üliõhuke ja sobib suurepäraselt OM-D ette igapäevaseks pildistamiseks. Erinevalt kallimatest E-M5 ja E-M1 seeria hübriididest on E-M10 kaameral välklamp integreeritud.

וhukeste standardsuumide võrdlus. Vasakul on Sony elektroonilise suumiga 16-50mm f/3.5-5.6 OSS objektiiv, paremal Olympuse elektroonilise suumiga 14-42mm f/3.5-5.6 EZ objektiiv. Olympus saab oma objektiive disainida oluliselt kompaktsemaks kahel asjaolul: 1) Olympuse kaameratel on värinastabilisaator keresisene – nii ei pea seda integreerima objektiivi; 2) Olympuse kaamerate väiksem pildisensor võimaldab disainida ka väiksemaid objektiive.

 

Kaamera pealmine osa on täis juhtnuppe ja kettaid – justkui nagu päris profikaameral.

 

 

Kasutajaliidese loogilisemaks ja mugavaks muutmisel pälvib Oscari just seesama pisike nupp siin nurga peal. Kui seni oli see suvaline Fn nupp, siis nüüd saab siit iga režiimi puhul kuvada ekraanile sellele režiimile omased alamvalikud.

 

Programmirattal on ruudukujulise ikooni asemel “AP” tähistus. Selle “Advanced Photo” režiimi alla on paigutatud erinevad komposiitfotode tegemise võimalused nagu Time-Lapse, HDR jne. Olles keeranud ketta “AP” asendisse, saab sellelesamale paremal näidatud nurgapealsele nupule vajutades valida täpsema pildi tegemise meetodi.

 



Automaatrežiimis olles saab ülal nurga peal oleva nupu abil kuvada ekraanile lihtsad võimalused pildi väljanägemise muutmiseks.

 

 

SCENE režiimis (pildiprogrammid) saab nurgapealsele nupule vajutades kuvada ekraanile pildiprogrammide valiku – ilusate suurte piltidena. Nii on ka algajal kohe hea visuaalselt aru saada, milliseid fotosid ühe või teise pildiprogrammiga pildistada saab. Nii on ka hea seda valikut teha puuteekraani abil.


Iga pildiprogrammi puhul on allääres veel täpsemad valikud.

 

 

 

Advanced Photo režiimis saab samuti nurgapealse nupu abil kuvada ekraanile erinevad pildistamisviisid.

 

Kusjuures mõne pildistamisviisi juures saab veel täpsemalt valikuid muuta.

 

 

Erinevad valikud ja seadistusvõimalused on olemas ART režiimis.

 

Ning ka videorežiimis saab nurgapealse nupuga kuvada ekraanile esmased video salvestamise valikud. Koos eestikeelsete kirjeldustega loomulikult.

 

LCD-ekraani saab oma pesast väljapoole tõmmata ja siis üles- või allapoole kallutada. Kallimatel Olympuse hübriidkaameratel on ekraanid välja keeratavad ja pööratavad, kuid pildistamiseks on minu arvates kallutatav ekraan mugavam – sest liigutamine käib kiiremini ja ekraan on visuaalselt alati objektiiviga sama telje peal.

 

LCD-ekraan näitab kadreeringut sama kvaliteetselt ja teravalt nagu kallimad Olympuse hübriidkaamerad. Ekraan on ka puutetundlik: Olympuse standardi kohaselt ei toimi puutetundlikkus peamenüüs kuid näpuga saab ekraanilt valida pildiprogramme ja pildistiile ning muidugi ka teravustamispunkti.

 



Elektroonilise pildiotsija osas ei tee Olympus mingeid järeleandmisi. E-M10 okulaari taga on täpselt sama lahutusvõime ja suurendusega ekraan nagu E-M1 ja E-M5 hübriidkaameratel. Seega võib üelda, et OM-D E-M10 Mark III pakub sama head kadreerimismugavust nagu rohkem kui 2x kallim E-M1 Mark II.

 

 

Kui sa ei tea, millist kaamerat Olympuse tooterivist valida, siis võta OM-D E-M10 Mark III. See on kindla peale minek – samamoodi nagu Wolkswagen Passat või Toyota Avensis autode maailmas. Muidugi on Olympuse tooterivis ka soodsamaid fotokaid – pisikeste korpuste ja napivõitu juhtnuppudega PEN-seeria hübriidid, millest fotohuvilisem kasutaja kiirelt välja kasvab. Samamoodi on Olympuse tooteseerias ka kallimaid aparaate – kiired ja head, kuid täis tuubitud funktsionaalsust, mida tavapildistaja vaevalt et kunagi kasutaks. E-M10 seeria on see magus punkt soodsa ja kallima vahel. Sellega on lihtne pildistada päris algajal kuid see pakub piisavalt võimalusi ka tõsisemale fotohuvilisele. Ja ka videohuvilisele, kes välise mikrofoni kasutamisest suurt ei hooli.

 

The post Karbist välja: Olympus OM-D E-M10 Mark III hübriidkaamera appeared first on Photopointi ajaveeb.

Tohutu 22,2× suumiga Tamron 18-400mm objektiiv nüüd sooduskomplektis populaarsete Canon ja Nikon peegelkaameratega
autor: Jürgen Veerme

Hämmastava suumiga Tamron 18-400mm f/3.5-6.3 peaks olema meeltmööda neile fotohuvilistele, kellele meeldib suumida, kuid mitte objektiive vahetada. Selle objektiiviga saab 18mm asendis pildistada laiu vaateid (maastikul või kitsamas ruumis) ja 400mm asendisse suumides püüda pildile kaugustes olevaid objekte nii nagu need oleksid päris lähedal. Kõigele sellele aitab kaasa objektiivi sisesemuses peituv kultuslikku staatust omav Tamroni värinastabilisaator – kaamera küll väriseb, kuid pildiotsijast läbi vaadates näed pilti praktiliselt paigal olevat.

Tamron 18-400mm fookuskauguse hoomamiseks vaata seda GIF’i – see suum on ikka päris metsik ðŸ‘‡

tamron-18-400-blog-photopoint

Kui jäid nüüd mõtlema, kus nii tohutu suumiulatusega objektiivi kasutada, siis eriti hästi sobib see reisile kaasa võtmiseks. Olles näiteks Londonis saad lõdvalt teisel pool Thames’i jõge olles püüda pildile nii Briti parlamendihoone kui siis ainult Big Ben’i sihverplaadi.

tamron-18-400mm

Tamron 18-400mm ultra-supersuum kõige laiemas asendis ehk 18mm.

tamron-18-400mm

Tamron 18-400mm supersuum maksimaalselt välja suumituna ehk 400mm asendis.

Kui tunned nüüd, et Tamron 18-400mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD on Sinu vajaduste jaoks ainuõige objektiiv, siis oleme selle mugavalt juba populaarsete Canon või Nikon peegelkaameratega punti pannud – sinul jääb üle vaid sobiv komplekt välja valida.

Canon peegelkaameratega on saadaval 8 komplekti:

Nikon peegelkaameratega on saadaval 6 komplekti:

90% meie klientidest valivad sooduskomplekti!

Reisile või puhkusele minnes on tähtis mugavus, sest keegi meist ei soovi endaga kaasas kanda mitmeid raskeid objektiive ja neid pidevalt vahetada – tüütu tegevus, mille käigus võib hea hetke koguni maha magada. Seetõttu on tark tegu soetada endale populaarne sooduskomplekt koos Tamroni objektiivi ja uue Canon või Nikon peegelkaameraga, mida pakutakse vaid Photopointi veebikaubamajas ja esinduskauplustes.

 

Tamron 18-400mm + Canon/Nikon sooduskomplektid ainult Photopointis ››

Kõik kaamerate sooduskomplektid ››

 

Loe ja vaata lisaks:

The post Tohutu 22,2ח suumiga Tamron 18-400mm objektiiv nüüd sooduskomplektis populaarsete Canon ja Nikon peegelkaameratega appeared first on Photopointi ajaveeb.

Pidupäev Canoni leeris – tähistati juba 130 miljoni EF objektiivi ning 90 miljoni EOS peegelkaamera tootmist
autor: Oskari Värä

Canon on taaskord jõudnud võimsa verstapostini ning sel korral on neid tegelikult kaks. Nimelt tähistas Canon fakti, et nad on nüüdseks tootnud juba tervelt 130 miljonit EF-bajonetiga objektiivi ning 90 miljonit EOS kaamerat. Juubelimudeli isendi au sai endale Canon EOS 5D Mark IV peegelkaamera ning juubeliobjektiiviks sai EF 16-35mm f/2.8L III USM.

Natuke ka ajaloost – nii EOS kui ka EF mudeliseeriad said alguse 1987. aasta märtsis ning suurima hoo said mõlemad sisse just 2000. aastate esimeses pooles kui algas digitaalsete peegelkaamerate domineerimine. Selle aja jooksul on suudetud olla 14 aastat järjest turul olla peegelkaamerate müügis suurimate müüginumbritega ning on toodud mitmeid innovaatilisi lahendusi – näiteks pildistabilisaator objektiivis. Samuti tõi just Canon turule objektiivid, millel oli elektrooniline bajonett ning vaid elektrooniliselt omavahel suhtlevad kaamerakere ning objektiivi.

Praegu languses oleva peegelkaamerate turu valguses oodatakse pikisilmi Canoni tulevast (või tulevasi) täiskaadersensoriga hübriidkaamera tulekut ning kui see õnnestub, siis kindlasti muutuvad müüginumbrid veelgi võimsamaks ja varsti saame juba raporteerida järjekordse vägeva numbri alistamist.

Allikas: Canon

The post Pidupäev Canoni leeris – tähistati juba 130 miljoni EF objektiivi ning 90 miljoni EOS peegelkaamera tootmist appeared first on Photopointi ajaveeb.

Lee andis välja uued filtrid kontrollimaks ülevalgustatud horisonti päikeseloojangu või -tõusu ajal
autor: Oskari Värä

Filtritootja Lee, kes on tuntud oma tippkvaliteediga filtrite poolest, on välja tulnud uue filtriseeriaga. Seekord on tegemist filtriga, mis lihtsustab stseenide püüdmist, kus päike on horisondile lähedal. Nimelt on Reverse ND filter kõige tumedam just keskosas ning alaosast laseb läbi kõik valguse ja keskelt ülespoole muutub sammhaaval heledamaks. See aitab saavutada parima särituse just päikeseloojangute või -tõusude pildistamisel, kus maa on kaadris kõige tumedam, kaadri keskosa kõige heledam ning taevaosa läheb järk-järgult heledamaks.

Lee sõnul on üleminek nii sujuv, et pildi keskele ei jää märgatavat tumedat joont, erinevalt mitme teise tootja samasugusest filtrist. Siin videos tutvustab fotograaf Mark Bauer uut filtrit ning annab oma hinnangu:

 

Reverse ND filtrid tulevad kolmes erinevas tumedusastmes –  0.6, 0.9, and 1.2, mis stoppidese ümber pannes teeb vastavalt 2, 3 ja 4 astet. Samuti on filtrid olemas nii 100mm, Seven5 ja SW150 süsteemidele. Lee sõnul töötavad filtrid kõige paremini kui kasutada neid objektiividega, mille fookuskaugus on 24mm või laiem.

Allikas: Lee

The post Lee andis välja uued filtrid kontrollimaks ülevalgustatud horisonti päikeseloojangu või -tõusu ajal appeared first on Photopointi ajaveeb.

1 2 3 4 5 6 7 8 9