Sony täiskaadersensoriga kaamerate müük seljatas USAs Canoni ja Nikoni
autor: Lauri Veerde

Sony on nüüd USAs number 1. Täna hommikuses pressiteates annab ettevõte teada, et värskete uuringuandmete kohaselt müüs elektroonikahiid 2018. aasta esimesel poolel täiskaadersensoriga fotokaameraid USA turul kõige rohkem. Rohkem kui Nikon ja Canon. Esikoht olla saavutatud nii müüdud kaamerate arvu kui ka müügist saadud tulu osas. Mahtude illustreerimiseks kirjutab Sony, et igast 10-st kaamerast, mis ameerikamaal viimase kuue kuu jooksul müüdi, olid 4 Sony omad.

Veelgi võimsama jõudemonstratsioonina kuulutab Sony lisaks veel, et hübriidkaamerate kategoorias on ta USAs (nii müügi kui ka käibe poolest) esikohal olnud juba viimased kuus aastat järjest.

Selline märkimisväärne tulemus pole sündinud juhuslikult. Viimastel aastatel on Sony ju peaaegu kogu oma fookuse suunanud just täiskaadersensoriga kaamerasüsteemi arendamisele. Lausa nii jäägitult, et poolkaadersensoriga kaamerate (nagu a6500 või a5100) omanikud on juba pahased, et miks uusi kaameramudeleid ja soodsamaid APS-C objektiive juurde pole tulnud. Viimase pooleteise aasta jooksul on Sony turule toonud kolm täiskaadersensoriga kaamerat kuid mitte ühtegi APS-C aparaati. Lisaks seitse FE objektiivi kuid ainult ühe E objektiiv.

Pildistatud Sony A7R III kaameraga. Fotograaf: Magnus Heinmets

 

Täiskaadersensori müügiedu on vorminud ühelt poolt kolm uut kaamerat: Sony A9, Sony A7R III ja Sony A7 III. Viimane neist tuli turule käesoleva aasta kevadel ning osutus nii populaarseks, et poed osteti neist kaameratest tühjaks. Photopointis pole A7 III kaamerate saadavus siiamaani normaliseerinud, ka selle artikli kirjutamise hetkel on nii Sony A7 III kere kui ka Sony A7 III 28-70mm objektiiviga komplekt välja müüdud.

Teisalt aga harrastab Sony täiskaadersensoritega kaamerate puhul Canoni-stiilis müügistrateegiat. Nimelt ei võeta vanemaid kaameramudeleid tootmisest maha vaid neid toodetakse ja müüakse edasi – oluliselt soodsama hinnaga kui uusi aparaate. See genereerib müüki ja tõmbab Sony süsteemiga liituma hinnatundlikke fotohuvilisi – neid, kes tahaksid täiskaadersensoriga kaamerat kuid ei saa kallimat Nikoni või Canoni peegelkaamerat lubada. Näiteks on Photopointiski müügil viis aastat tagasi esitletud kõige esimene Sony hübriidide täiskaader Sony A7 – ja see maksab ainult 919€. Kolm kõige soodsamat täiskaadersensoriga fotokaamerat ongi hetkel Photopointis Sony omad. Ja kui sellised hinnad müügitulemustele ei mõju, siis öelge, mis veel mõjub.

> Vaata soodsate täiskaadersensoritega fotokaamerate pingerivi Photopointi e-kaubamajas

 

Pildistatud Sony A7R III kaamera ja 70-200mm f/2.8 GM objektiiviga. Fotograaf: Hendrik Osula. Pildistatud tugevalt vastu valgust ja RAW failis varjualad “välja tõmmatud”.

 

Sony tänane pressiteade Ameerika turu own’imisest pole mingi lokaalne edulugu. Vestlustes Sony müügiesindajatega on kõlama jäänud, et ka Euroopa viiel suurimal turul on Sony täiskaadersensoriga kaamerate müügitulemused esikohal.

Bloomberg kirjutas esmaspäeval artikli sellest, kuidas profofotograafid üha enam Sony täiskaadersensoriga hübriidkaameratele, üle kolivad. Eelkõige käib artiklis jutt pressi- ja spordifotograafidest, kellele meeldib Sony A9 hübriidkaamera vaikne toimimine ja kiirus. Just Sony A9 on see kaamera, millega Sony aasta eest profifotograafide ees ukse praokile sai ja 3,2 miljardi dollari suurusesse profifotograafiaärisse, kus seni olid ainuvalitsejatena Canon ja Nikon, kolmanda tegijana sisse trügis.

Ajal, mil Sony oma pisemate NEX ja A6000 kaameratega tavatarbijaid võrgutas, vaatasid Canon ja Nikon sellele jahmerdamisele üleolevalt. Just see profitasemele trügimine on aga nähtavasti vanad peegelkaamerameistrid olukorda ümber hindama sundinud. Nii on Nikon nüüd teada andnud, et kavatseb juba 23. augustil enda hübriidkaameraga lagedale tulla.

Praeguseks teadaoleva info alusel saab see kindlasti olema täiskaadersensoriga kaamera – võibolla isegi kaks kaamerat (üks suurema, teise väiksema lahutusvõimega sensoriga). Lisaks ka veel 58mm f/0,95 objektiiv. Kõik vihjed ja infokillud annavad alust arvata, et selle esitlusega Nikon end tagasi ei hoia ja paneb välja kõik, mis tal üldse välja panna on. Ikka selleks, et proffidele meele järele olla.

 

Pildistatud Sony A7R III kaamera ja 70-200mm f/2.8 GM objektiiviga. Fotograaf: Andrei Reinol. “7R3 abil avanes minu jaoks täiesti uus maailm. Kiire trackinguga autofookus, väga hea dünaamiline ulatus, kauakestev aku, laitmatu ISO taluvus, silent shoot – selle kaameraga läheks isegi mina kindlustundega pildistama pulma, spordivõistlust või tähistaevast”.

 

Canoni vastusammudest täiskaadersensoriga hübriidkaamera osas pole eriti palju kuulda olnud. Mõnede allikate sõnul ei tule Canonilt septembris peale mõne objektiivi midagi erilisemat. Teiste allikate sõnul on aga ka Canon kavandamas oma hübriidkaameraesitlust, mis peaks aset leidma Nikonist veidi hiljem, septembri algul.

Kas Canoni ja Sony vastusammud Sony ilusat esitlust kõigutada suudavad – seda saame järgmise aasta jooksul näha. Ega Sonygi loorberitele puhkama ei jää: ettevõtte esindajad on juba asja kommenteerides öelnud, et järgmised täiskaadri-imed on neil juba varrukast võta.

Allikad: Sony, PhotopointBloomberg, NikonMirrorlesrumors, Canonrumors

The post Sony täiskaadersensoriga kaamerate müük seljatas USAs Canoni ja Nikoni appeared first on Photopointi ajaveeb.