Igapäevase Fujifilm’i kasutaja lembehetked Sony a7R III täiskaader hübriidkaamera seltsis
autor: Magnus Heinmets

Väga tiheda tööperioodi vahel sain endale Photopointi abiga proovimiseks Sony A7R III täiskaader hübriidkaamera koos väärt optikaga: FE 24-70mm f/2.8 GMFE 70-200mm f/2.8 GM OSS ja Sonnar T* FE 55mm f/1.8 ZA. וnnestus selle vinge setiga teha päris mitu pildistamist, kuid kahjuks aja nappuse tõttu video võimekust eriti proovida ei jõudnud.

sony-a7r-iii-magnus-heinmets-photopoint_8
“Elust enesest” – behind the scene

Ma ei ole kunagi usaldanud ühtegi face or eye detect funktsiooni seniks kuni sain proovida a7r III kaamerat – see on täielik mugavuse meelitaja, sest autofookus on sellel kaameral hüper-super. Lülitad sisse nii face detect’i kui ka eye detect’i ja siis ei ole põhimõtteliselt vaja modelli nägu otsidagi, sest kaamera leiab näo ja silmad ise väga kiiresti üles. Sobib ideaalselt inimesele kes pildistab liikumist, sest üldine autofookus režiim on kaameral super hea nii pildis kui videos.

Olgugi, et ma aja nappuse tõttu ei jõudnud video režiimidesse süvitsi sisse minna, siis varasem kogemus Sony kaameratega on olnud väga hea just video vallas – TV3 eetris jooksnud populaarne IndiaXpress saade sai ainult Sony kaameratega üles filmitud.

sony-a7r-iii-magnus-heinmets-photopoint
sony-a7r-iii-magnus-heinmets-photopoint

Minu kõige suurem huvi antud kaamera puhul oli pildistamine, sest ma ei ole varasemalt Sony kaameratega seda väga palju teinud. Vastus on nüüd käes ja veel väga positiivne – super video ja super pildimasin ehk siis 2in1 kaamera.

Näiteks 10 pilti sekundis on enam kui küllalt ning variant panna kaamera vaiksesse režiimi – vot see on midagi, millest ma varem ei osanud undki näha. Sain silent mode’i kasutada reklaamvõttel, kus samal ajal kui filmisime klippi, tegin ära kõik vajalikud pildid mida hiljem reklaamis kasutasime. Suuresti on see nii aja kui raha kokkuhoid, kui saab samal ajal teise kaameraga filmides pildistada hääletult, sest nagu teame, siis võttel on ju alati: “Palun vaikust. Võte!”

sony-a7r-iii-magnus-heinmets-photopoint_2

Kaameral on olemas kõik sisendid k.a 3.5 mm mikrofoni ja kõrvaklappide auk, mis osadel kaameratel tuleb juurde ainult akutalla ostmisega ja see on vahel päris tüütu. Kaamera kere on väga hästi ehitatud ja selle metalne korpus annab väga kvaliteetse tunde. Sisseehitatud pildistabilisaator võimaldab pildistada madala säriga ja muudab käest filmimise väga stabiilseks ja kaks mälukaardipesa annavad võimaluse muretult pildistada.

NB! Muidugi faili suurus 85 MB on hirmuäratav, mis koheselt tähendab suuremat väljaminekut kõvaketaste ja kaartide osas. Nt. kui tavalisele 32 GB  mälukaardile mahub ca. 640 pilti failisuurusega 50 MB, siis Sony puhul on see circa 375 tükki 85 MB failisuurusegas. Muidugi faili info, detail ja low light on selle kaamera jaoks köki-möki ja uus suurem aku tekitab tunde, et pildistad lõpmatuseni, sest enne saavad kotis SD kaardid otsa kui aku tühjaks saab.

sony-a7r-iii-magnus-heinmets-photopoint_9

Olles ise pikalt pildistanud FUJIFILM kaamerate ja objektiividega, siis minu jaoks hübriidi kasutamine ei olnud sugugi keeruline. Muidugi meeletu menüüde süsteem on Sonyl nõrgaks kohaks ja seda osa võiksid nad tulevikus edasi arendada.

Menüüs on ligi 6 alagruppi, milles eraldi 1-2 rühma ja seal omakorda 14 ja 9 nii öelda eraldi lehekülge!?! Miks nii keeruline? Muidugi kui kaamera on pikemalt käes, siis harjub kõigega, kuid minule isiklikult tekitas mõne asja leidmine peavalu ning sellekohapealt on Sony’l veel kasutajamugavuses areneda.

sony-a7r-iii-magnus-heinmets-photopoint
sony-a7r-iii-magnus-heinmets-photopoint

Detaili ja failiulatuse juures ei tahaks pikalt peatuda, kuid teen seda siiski faili värvide osas. Ma ei oska päris täpselt seletada, mis Sony raw/ARW pildis puudu või liiast, aga järeltöötluses õige tooni saavutamiseks pidin päris palju tööd tegema. Jah, iga kaamera värvigamma on erinev ja see on ilmselt harjumise küsimus, kuid pildi “ellu äratamiseks” pidi selle jaoks liiga palju tööd tegema. Kummalised kollased toonid ja rohekas, lilla kuma – märkasin seda just portreepiltide puhul, kus inimese näotoone oli keeruline paika panna.

Nagu varem ka mainitud sai, siis inimene harjub kõigega ja ilmselt ka Sony pildi- ja videotöötlus vajab natuke rohkem süvenemist nii nagu ka menüü ja kõik muu, mida see väga võimekas täiskaader hübriidkaamera pakub.

sony-a7r-iii-magnus-heinmets-photopoint
sony-a7r-iii-magnus-heinmets-photopoint

Minu jaoks on alati hea kaamera olnud see, mis on parasjagu kaasas, kuid Sony kaamerapargi ja optika peale ei ole mina veel otsustanud minna, sest leian et objektiivid on liialt kallid ja nende valik väike. וnneks muidugi liiguvad erinevad optikatootjad juba õiges suunas – nt. Sigma valmistab Sony’le niiöelda “b” varuosasid enda optika näol.

Kõik ülevaates kasutatud pildid on tehtud Sony A7R III kaameraga (v.a behind the scene omad) ja lisan juurde lühikese video, mille tegi hea kolleeg Marek Metslaid meie viimasest projektist:

 

Suur kummardus: modell Agne Vaher, behind the scene bro Marek Metslaid, jumestus Liina Pihel ja special thanks Riverisland, kellelt saime pildistamiseks laenata need vinged rõivad.

sony-a7r-iii-magnus-heinmets-photopoint_10 sony-a7r-iii-magnus-heinmets-photopoint_10

sony-a7r-iii-magnus-heinmets-photopoint_11

sony-a7r-iii-magnus-heinmets-photopoint_12

 


Magnuse tööde ja tegemistega saad tutvuda ning ennast kursis hoida tema Instagram’i lehel, Facebookis või veebilehel magnusheinmets.com

 

Uuri lisaks:

TIPA 2018 auhinade jagamisel nimetati Sony a7R III parimaks kõrge lahutusvõimega täiskaader hübriidkaameraks.

The post Igapäevase Fujifilm’i kasutaja lembehetked Sony a7R III täiskaader hübriidkaamera seltsis appeared first on Photopointi ajaveeb.