Millal on õige aeg jätta kaamera kotti?
autor: Elise Ader

Sa oled fotograaf ja järelikult meeldib Sulle pildistada – kohe väga. Aga paraku oskus ja tahe pildistada ei tähenda alati, et seda teha tuleks. Siin artiklis vaatamegi, millal on õige aeg kaamera kotti jätta.

 

 

Pulmad

Kui Sa lähed pulma või mõnele muule suurele sündmusele külalisena, näed ilmselt tervet hunnikut inimesi telefonid või peegelkaamerad käes tegutsemas. Kõik tahavad isiklikult olukorda jäädvustada ja suurest sündmusest esimesena ülejäänud maailmale pasundada. Tegelikult tuleks aga austada tõsiasja, et pruutpaar on juba niigi palganud professionaalse fotograafi ja selle töö täielikult talle usaldanud. Ning seda põhjusega – et Sina saaksid 100% kohal olla ja oma tähelepanu pruutpaarile pöörata.

Olen näinud mitmeid juhtumeid, kus pulmakülalised üritavad tellitud fotograafiga “võistelda” (tihti tahtmatult), võttes positsioone, mis teevad palgatud fotograafi tegutsemise keerulisemaks või mõne hetke tabamise isegi võimatuks. Või näiteks juhtub grupipilte tehes see, et inimesed ei tea äkitselt, millisesse kaamerasse vaadata ja seetõttu jäävadki nad pildil hajevil nägudega – ühed vaatamas ühte fototorusse ja teised teise. Fotograafide ja videograafide koostöö pulmas on kõrgem matemaatika ning vajab õnnestumiseks mitme sammu jagu ette mõtlemist. 

Ilmselt ei taha Sa ka ise jääda pulmafotodele üksnes nutitelefon või kaamera käes, vaid kinkida  pruutpaarile siiraid emotsioone. Mis on saavutatavad üksnes juhul, kui paned kaamera käest ja särituse sättimise asemel keskendud hetkele endale. See annab ka palgatud fotograafi fotodele kõvasti väärtust juurde, sest ka tema kaamerasilm pole koguaeg üksnes pruutpaari poole suunatud.

Ja kui Sa ikka kuidagi ei suuda fotograafi rollist välja astuda, siis proovi vältida pildistamist registreerimisel, söömise ajal ja hetkedel kui inimesed on lõõgastunud ning pidu täiel rinnal nautimas. Tellitud fotograafid dokumenteerivad päeva nii või teisiti. Seega usalda pruutpaari, kes on kinkinud volitatud fotograafile omakorda enda usalduse. Ning pane kaamera kotti ja mine lase parem endast ka mõni ilus foto üles võtta! 

 

 

Kellegi isiklik tragöödia

Avalikus kohas tohib tavajuhtudel pildistada kõike ja kõiki. Aga siin ei tohiks segi ajada seda, et mis on lubatud ja mis eetiline. Vahel kiputakse seda paraku unustama. Näiteks sattud peale tulekahjule, mis on sinu jaoks lihtsalt võimas leekide tants aga kellegi jaoks kodu. Kus võivad olla sees veel koduloomad või pereliikmed, kes ootavad päästmist. Ja Sinu esmane emotsioon on seda kõike jäädvustada, et pärast sõpradele näidata: “vaata kui suur tulekahju seal oli”. Aga sellel hetkel kui see kõik seal sündmuskohal toimub võib sinu “pildistamislust” kannatanu tõeliselt murda. Laias laastus: selle asemel, et oma abikätt ulatada haarad hoopis kaamera järgi, et jäädvustada millegi hävimist, mis on kellegi jaoks terve maailm.

Nii et kui sa pole just ajakirjanduslikel põhjustel olukorda dokumenteerimas, siis hoia kaamera kotis ja uuri kuidas sa saad aidata. Ja kui ei saa – lahku sündmuskohalt ja lase päästjatel oma tööd teha. Kui oleksime ise samas olukorras, tahaksime ju seda sama?

 

 

Iseenese või sõbra ohtu seadmine

Viimasel ajal on üsna arvestavas koguses uudiseid, kus üks või teine Instagrammi kuulsus liiga ohtlike manöövreid sooritades, muljetavaldava Instagrammi pildi nimel surma saab. Palju on räägitud hajameelselt selfie-piltide tegemisest ja selle tagajärjedest, vähem aga nendest juhtumitest, kus pildi nimel katsutakse jõudu füüsika- ja loodusseadustega.

Näiteks on see tõsiseks probleemiks Indoneesia saarel Nusa Penida, kus on märkimisväärne arv hukkunud turiste, kes ilusast instagrammi fotost motiveeritult on teinud ohtlike liigutusi, mis on lõppenud surmaga.  Mitmed looduskaunid kohad koguvad Instagrammi ja ülejäänud sotsiaalmeedia toel kuulsust. Kuid samal ajal ei jõuta teha kohalikul tasandil piisavalt samme selleks, et tagada turistide turvalisus. Ilusate kaadrite saamiseks tehakse rumalaid otsuseid: kõõlutakse kaljudel, rongirööbastel või tornides. Ka kõige vapustavam foto pole väärt seda, et tulevikus enam mitte ühtegi pilti teha. Seega tasub mõelda enne iseenda (või modellist sõbra) ohtu seadmist nende prioriteetide üle sügavalt järgi.

The post Millal on õige aeg jätta kaamera kotti? appeared first on Photopointi ajaveeb.

Nüüd saadaval: Panasonic Lumix DC-TZ95 kompaktkaamera
autor: Elise Ader

 

Kui oled endale otsinud ühte korralikku taskusse mahtuvat kompaktset kaamerat, mis ei aheldaks Sind nutitelefoni külge, hoiaks selle akut kokku ning pildistaks ühtlasi paremaid pilte. Siis meil on Sulle pakkuda midagi uut Panasonicult: Lumix DC-TZ95 kompaktkaamera. Uus 3-tollise kallutatava LCD-puuteekraaniga ja integreeritud Bluetooth’i ning Wifi’ga kompaktkaamera on nüüd Photopointis saadaval nii mustas kui hõbedases korpuses. 

Uus kaamera kuulub tuntud TZ (Travel zoom) seeriasse. Kaamera küljes olev Leica DC Vario-Elmar objektiiv on varustatud 30-kordse optilise suumiga (35 mm kaamera ekvivalent: 24-720 mm), mis võimaldab objekte jäädvustada ka väga lähedalt. Suur suumivahemik teeb TZ95-st universaalse reisikaaslase, võimaldades pildistada lainurgast lähivõteteni.

Kaameral on hea optiline pildistabilisaator ning jälgiv autofookus. Teravustamiseks kasutab TZ95 DFD-tehnoloogiat (Depth From Defocus), mis arvestab kahte erineva teravustasemega pilti, hinnates hetkega kauguse objektini ja saavutades eriti kiire automaatteravustamise ning sarivõtted kiirusel 5 kaadrit sekundis.

 

 

20,3-megapiksline ülitundlik MOS-sensor salvestab kõrge kvaliteediga pilte erakordse detailirikkusega ning hoiab pildid müravabad ka hämarates tingimustes. Kirsiks tordil on kaameral olemas ka suurte RAW-fotode pildistamise võimekus ning 4K videovõimekus ja seda koguni 30 fps (kaadrit sekundis).

 

Uuri uut Panasonic Lumix DC-TZ95 kompaktkaamerat Photopointi veebipoes>>

The post Nüüd saadaval: Panasonic Lumix DC-TZ95 kompaktkaamera appeared first on Photopointi ajaveeb.

Rentimiseks saadaval: Samyang fiksobjektiivid Sony täiskaader hübriidkaameratele
autor: Jürgen Veerme

Samyang objektiivid

Sony Alpha seeria täiskaader hübriidkaamera omanikel on põhjust rõõmustamiseks, sest meie foto- ja videotehnika renti saabusid laenutamiseks väärt objektiivid:

  • Samyang AF 14mm f/2.8  â€“ valgusjõulise f/2.8 avaga perfektne fiksobjektiiv maastiku ja arhitektuuri pildistamiseks. 
  • Samyang AF 24mm f/2.8 on valgusjõulise f/2.8 avaga, mis on hea kaaslane maastiku ja arhitektuuri pildistamisel. 

Kõik rentimiseks mõeldud Samyang objektiivid on autofookusega ning toetavad infovahetust kaameratega + kõigil on eeskujulik optiline kvaliteet.

 

Tutvu kogu Photopointi fototehnika rendi valiku ja hindadega »

Osta Samyang objektiiv endale päriseks »

 

Fototehnika rentija meelespea:

  • Kõiki renditavaid tooteid ja hetkesaadavust saab vaadata internetist: photopoint.ee/rent
  • renditava tehnika eest tuleb rendihind tasuda ettemaksuna;
  • makseviisina aktsepteeritakse vaid pangakaarti;
  • tagatisraha suurus on 0-100% toote maksumusest;
  • fototehnikat rentima minnes võta kindlasti kaasa ID-kaart või pass;
  • fototehnikat renditakse vähemalt 18 aasta vanustele Eesti Vabariigi kodanikele;
  • Photopointi fototehnika rendipunktid asuvad Tartus – Kvartali keskuses ja Tallinnas – Rocca al Mare keskuses.
  • kõik Photopointi rendis olevad seadmed on graveeritud.

The post Rentimiseks saadaval: Samyang fiksobjektiivid Sony täiskaader hübriidkaameratele appeared first on Photopointi ajaveeb.

Vaata, milline pilt pani kinni “Canon Kevadfoto 2019” konkursi
autor: Jürgen Veerme

Suvi on jõudnud täiega käima minna ja seetõttu on õige moment teatavaks teha Snäpi pildipangas toimunud “Canon Kevadfoto 2019” konkursi tänavused võitjad.

Võistlusele esitati sadu kevadfotosid, mis žürii – foto- ja videograaf Priidu Saart, fotograaf & sisulooja Marleen Muhuste ja Canoni esindaja Signe Povar – poolt said korduvalt läbi vaadatud. Võidutööde valimisel sai määravaks foto originaalsus ja huvitav lahendus, tehniline teostus, hetke tabamise õnn ning loomulikult vastavus teemale.

Lisaks aule ja kuulsusele saab esikolmik auhinnaks Canon’i tipptasemel fototehnika:

I koha auhind: Canon EOS M50 Youtuber Kit

II koha auhind: Canon EOS 250D + 18-55mm IS STM Kit, must

III koha auhind: Canon EOS M100 + EF-M 15-45mm IS STM, valge

Daamid ja härrad, nüüd on aeg nautida kevad-suviseid hetki, sest Teie ees on võitjad:

 

I koht: “Kevadega algab raske aeg.” Autor: Allan Vool

 

Žüriiliikme Priidu Saart kommentaar: “Väga kõnekas foto. Metsa vahel olev suitsuvine ja päästeauto räägivad enda eest. Metsatulekahjud on päästjatele üheks raskeimaks katsumuseks nii nagu ka kõigile teistele metsaasukatele. Mustvalge värvigamma lisab fotole veel dramaatilisust.”

Žüriiliikme Signe Povar kommentaar: “Kevade tulekut ootab  meist enamasti igaüks. Loodus tärkab, saame juurde palju värve, õhtud muutuvad pikemaks ja õhk soojemaks. Kahjuks tulevad koos kevadega ka metsapõlengud. Sellel fotol on hästi tabatud  päästjate ränkraske töö kuumuses ning hingematvas suitsus.  Fotot paneb mõtlema,  kuidas me ikkagi suudaksime  loodust enda ümber paremini  hoida”

Žüriiliikme Marleen Muhuste kommentaar: “Tekitab tunde nagu oleks osa filmist. Sügav varjudemäng, meeldiv kompsitsioon.”

 

 

II koht: “Merehõbe.” Autor: Priit Loog

 

Žüriiliikme Priidu Saart kommentaar: “Foto tekitab kohe peale vaadates tunde, et tahaks sellest rohkem teada. See tähendab, et tegu on hea kaadriga. Kellele need jalad kuuluvad ja mis on tema lugu. Rannakalurid ja nende lood on alati väga põnevad. Sobiks väga hästi kaluritest rääkiva raamatu kaaneks.”

Žüriiliikme Signe Povar kommentaar: “Foto jäi mulle kohe silma. Kompositsioon suurepärane, kalasoomuste sillerdus võrratu, valgus õige. Minu jaoks väga positiivse meeleoluga pilt.  Ma kujutasin ette, et ilmselt on ka kalamehe näol õnnelik naeratus, sest saak hea, meri vaikne ning võib rahuliku südamega koju naasta.”

Žüriiliikme Marleen Muhuste kommentaar: “Pilt oleks nagu tükike suuremast puslest ja omaette pilk sügavasse detaili. Kõnetab rasket tööd ja inimese ahnet elutsüklit”

 

 

III koht: “Roheline energia.” Autor: Ragnis Pärnmets

 

Žüriiliikme Priidu Saart kommentaar: “Ideaalne kevade feeling. Kevadega algab taas uduste hommikute aeg, need on ka minu enda üheks lemmikuks nähtuseks, mida pildistada. Ning rohetavate puude vahelt läbi murdvad valguskiired – super tabamus.”

Žüriiliikme Signe Povar kommentaar: “Pildi allkiri ütleb juba kõik ära. Mets annab meile energiat mitmel erineval viisil.  Ja energiat annab ka see foto. Rahulike, mõnusate toonidega  maagiline maastik.”

Žüriiliikme Marleen Muhuste kommentaar: “Pilt õhkab vabadust, lootust ja uut algust.”

 

Roheline energia

 

Aitäh kõigile, kes konkursil enda piltidega osalesid! Kogu Canoni fototehnika leiad loomulikult meie veebikaubamajast ››

The post Vaata, milline pilt pani kinni “Canon Kevadfoto 2019” konkursi appeared first on Photopointi ajaveeb.

Digitest.ee: Sony RX100 VI – lipulaeva suur muutus
autor: Jürgen Veerme

Sony DSC-RX100 VI

Põnevamatest foto- ja digitehnika toodetest ülevaateid avaldavas digitest.ee veebiportaalis oli enda võimeid näitamas Sony DSC-RX100 VI taskukaamera.

Tegemist on Sony RX100 kompaktkaamerate perekonna kõige värskema liikemaga, mis on vanemate vendega võrreldes varustatud senise 24-70mm objektiivi asemel 24-200mm objektiiviga ning täiustatud BIONZ X pildiprotsessori ja 1″ tüüpi diagonaaliga 20.1 MP pildisensoriga. Lisaks on 3″ ekraan on nüüd puutetundlik ja filmida saab 4K kvaliteedis.

 

Loe täispikka Sony RX100 VI ülevaadet Digitestist ››

 

Vaata lisaks:

The post Digitest.ee: Sony RX100 VI – lipulaeva suur muutus appeared first on Photopointi ajaveeb.