Photopointist saab nüüd tellida profikvaliteediga paberfotosid
autor: Lauri Veerde

D1005HR1Alates tänasest asub Photopoint pakkuma võimalust tellida profikvaliteediga paberfotosid. Uus teenuse nimi on Photopoint Prolab ning see on mõeldud kõigile, kelle jaoks on oluline, et väljatrükk oleks võimalikult täpse tonaalsuse, laia värvusulatuse ja lahutusvõimega.

Profikvaliteediga paberfotod valmivad uhiuutes Noritsu D1005 HR kuivlaborites, mis on suutelised eriti laia värvusulatusega väljatrükkideks lahutusvõimega kuni 1440 dpi. Profikvaliteediga paberfotosid saab tellida veebist PhotoExpress PRO keskkonna abil.

Uue teenuse kõrval jääb muutumata püsima ka senine Photopointi fototrükk PhotoExpress Online.

Profiklassi tehnikaga profiklassi paberfotod

PhotoExpress Pro abil tellitud paberfotod prinditakse välja mõned nädalad tagasi Photopointi jõudnud Noritsu D1005 kuivlaborites. Võrreldes Eestis veel laialt levinud märglaboritega on see täiesti teistsugune kaasaegne tehnoloogia. Siin ei loputa fotopaberit läbi keemiliste lahuste, vaid kasutatakse kõrgekvaliteedilist fototinti, mis “sulatatakse” läikega või poolmatile fotopaberile.

Imetlusväärne pildikvaliteet

Noritsu D1005 kuivlabor on võimeline printima fotosid ülisuure lahutusvõimega 1440 punkti tolli kohta. Üks selline punkt koosneb maksimaalselt kuuest erinevast värvitoonist, mille igaühe suurus varieerub veel skaalal ühest viieni. Kujutlege seda meeletut täpsust, millega Teie digipildid paberile kantakse! Tulemuseks on ühtlased värvide üleminekud ning selged ja teravad kontuurid.

Lai värvusulatus ja kontrastsus

Nüüd saad enda võimekast fotokaamerast viimase välja pigistada. Lülita see Adobe RGB värviruumi – salvestama enam värve, kui kuvarid või märglaborid neid näidata suudavad. PhotoExpress Pro abil tellitud paberfotode värvusulatus on samal tasemel parimate professionaalsete tindiprinteritega. See tähendab, et fotodes on rohkem värve – toonid on kirkad ja selged. Samas on pildid tänu sügavtumedatele mustadele toonidele ka kontrastsemad. See viimane väljendub iseäranis hästi just must-valgete fotode puhul.

Täpsed värvid

Professionaalide ja fotoentusiastide jaoks on väljaprintide puhul eriti oluline värvitoonide täpsus. PhotoExpress Pro abil fotosid tellides võid olla kindel, et printetulemus vastab võimalikult täpselt kalibreeritud monitoril nähtavale ja pilte ei ole rikkumas rohelised või roosad varjundid.

Siidja pealispinnaga või läikega fotopaber

PhotoExpress Pro kaudu saab tellida profikvaliteediga fotosid kahel erineval paberitüübil:  “läikega” ja “poolmatt”. Läikega fotopaber on visuaalselt sarnane tavapärasele läikega paberile. Poolmatt paber on aga märglabori matist paberist erinev. Selle pealispind peegeldab õrnalt valgust ning on siidja, pisut teralisena tunduva läikega. See on tõeline näitusekvaliteet!

Telli PhotoExpress PRO keskkonnast

Photopoint Prolab`ist saad profikvaliteediga paberfotosid tellida PhotoExpress Pro keskkonna abil. Kogu enda parimad fotod või kallimad mälestused kokku ja proovi ära.

PhotoExpress Pro tellimiskeskkond – profiklassi kvaliteediga paberfotod Photopointi Prolab`ist

Sveni pildilood 28 – märtsikuu probleemid
autor: Sven Začek

©Tekst ja fotod: Sven Začek

zf__3SZ7849_280311-avang

Seekord tahan ma jagada kaadritagust lugu, millel on väga otsene seos konkreetsete piltidega ning just praegusel ajal. Niiöelda praegune aeg saabub veebruari lõpus ja kestab lume minekuni. Nähtust, mis leiab aset päikeseliste ilmade korral ning mõjutab lumisel maastikul teleobjektiiviga elukate teatud distantsilt pildistamist, olen mina alati millegipärast sillerduseks nimetanud. Kuigi tegelikult on sillerdus õiges eesti keeles ju hoopis veepinnal, mitte lumel. Veebruarist kuni lume kadumiseni sillerduse efekt aina suureneb ja teeb pildistamise kohati võimatuks.

Aitab salapärast. Paljud said ehk aru, et jutt on päikese käes sulavast lumest ja aurustumise tõttu õhu virvendamisest lumepinna kohal. Kusjuures see nähtus ei tule esile ainult sulailmadega, vaid ka täitsa kobeda pakasega. Viimasel nädalal-kahel on meie ilmad olnud ehedad märtsiilmad, kui öösel külmetab mehiselt ja päeval on pisike miinus. Öösel -20 ja päeval -5. Mingit sulamist ei tohiks nagu olla. Aga ometi on, sest päikese nurk maapinna suhtes on niivõrd terav, et vaatamata negatiivsele õhutemperatuurile toimub siiski sulamine, aurustumine ja sellest tulenevalt ka õhu värelemine.

Kuidas see pildistamist mõjutab? Väga lihtsalt. Kui loom või lind või mõni muu pildimotiiv on nö keskmisel kaugusel ehk pole suures plaanis, siis jääb kaamera ja objekti vahele niivõrd palju värelevat õhku, et terava pildi tegemine on võimatu. Näiteks rebane või kits tegutsemas lumisel lagendikul. Kuidas niisugust olukorda vältida? Ainus võimalus on proovida loomale lähemale hiilida, et vähendada väreleva õhu kogust piltniku ja modelli vahel, kuid kahjuks on see juba hoopis teistsugune foto.

zf__3SZ7849_280311
zf__3SZ7849_280311-2

Pildi esitlus ja andmed:

Valgus – eriti magus õhtuvalgus, mida on väga raske loomadele saada, sest selleks on tarvis väga avatud maastikku ja tõesti viimaseid päikesekiiri. Esimene foto on täiskaader, teisel on väljalõige, millelt on näha, et kahjuks pole see foto ebateravuse tõttu kasutatav.

  • Kadreering – näidata pisikest kitsekarja omas õhtuses keskkonnas.
  • Säritus – F5,6, 1/400, ISO 800.
  • Tehnika – Nikon D3x + Nikkor 400mm F2,8 VR + Nikkor TC-20EIII.
  • Salvestus – RAW formaadis, konverteeritud Lightroom 4 tarkvaraga.

Loe kõiki Sveni pildilugusid siin

Surmapõglavalt ekstreemsed fotod kõrgustest – reis Venemaale
autor: Lauri Veerde

fotod-korgustest

“Surm ei ole kõige hullem asi. Kõik surevad, kuid vähesed elavad nõnda, nagu tõeliselt soovivad”. Nõnda ütles hüüdnime “Mustang Wanted” all kuulsust kogunud Ukraina päritolu noormees hiljutises intervjuus Daily Mail väljaandele.

Viimasel ajal on Venemaa seiklushimuliste noorte seas üsna populaarseks saanud ekstreemne hobi – ronitakse kuhugi kõrgustesse ning tehakse seal siis sõpradest või endast fotosid. “Mustang Wanted” viib aga sellise hobi äärmusteni. Tema leivanumbriks on hulljulged, võib isegi öelda et enesetapjalikud trikid kõrgustes, mida ta ise või tema kaaslased pildistavad. Hiljuti tegi “Mustang Wanted” pisikese kultuurireisi Moskvasse ning muuhulgas klõpsiti ka mõned reisifotod. Vaadake ise, aga… hoidke igaks juhuks palderjanitilgad käeulatuses:

NJ_He8k6OEM

lr232VJdl6Q

moscow1

qXu-EdlZGEo

YpJ5P5Bhvnc

Vaata kõiki pilte Moskva reisilt, videoid ma muud MustangWanted veebilehelt.

Karbist välja: Tamron 90mm f/2.8 VC USD makroobjektiiv
autor: Lauri Veerde

tamron-90mm-macro-vc-objektiiv-photopoint-14

Pisut enam kui 4 aastat tagasi jõudis müügile Tamroni 90mm f/2.8 makroobjektiiv. Hinna poolest oma konkurentidest oluliselt soodsamana ei jäänud see optilise kvaliteedi poolest praktiliselt alla ühelegi neist ning nõnda teenis see objektiiv harrastajate makropildistajate seas endale kadestamisväärse reputatsiooni. Tehnikaülevaatedki kiitsid Tamroni 90mm pildikvaliteeti, aga tõid samas valupunktina välja aeglase teravustamise ning mõnikord ka värinastabilisaatori puudumise. Tõepoolest – olid ju mõlemal konkurendil – nii Nikonil kui ka Canonil – 2009ndaks aastaks stabiliseeritud ja sisese teravustamismootoriga makrotorud olemas.

2012. aasta sügiseks oli ka Tamroni jaoks aeg küps. Photokina fotomessil esitles see Jaapani optikameister uut versiooni senisest 90mm makroobjektiivist. AF 90mm f/2.8 SP DI VC USD Macro evib nüüd lisaks seniselt suurepärasele optikale nii värinastabilisaatorit kui ka kiiret ja vaikset teravustamismootorit – omadusi, mis ju makropildistamise juures väga olulised ei olegi, kuid näiteks portreede pildistamisel fotograafi töö oluliselt lihtsamaks muudavad. Photopointi kauplustesse jõudis see uus Tamron 90mm VC Canoni bajonetiga objektiiv mõned kuud tagasi. Eelmisel nädalal lisandus valikusse ka Tamron 90mm VC makroobjektiiv Nikonile. Vaatame lähemalt:

tamron-90mm-macro-vc-objektiiv-photopoint-25

Võtame siin karbist välja Canoni kaameratele mõeldud Tamron 90mm VC USD makroobjektiivi. Photopointist leiab ka Nikoni kaameraile sobiva versiooni. Sony bajonetiga objektiiv on tulekul.

tamron-90mm-macro-vc-objektiiv-photopoint-26

Tamron SP 90mm F/2.8 Di MACRO 1:1 VC USD makroobjektiivi tehnilised andmed

  • Fookuskaugus:  90 mm
  • Maksimaalne ava: F/2.8
  • Vaatenurk (diagonaal):
    •  27°02′ (täiskaadersensoriga peegelkaamera)
    • 17°37′ (APS-C formaadis sensoriga peegelkaamera)
  • Konstruktsioon: 14 elementi 11-nes grupis
  • Min. teravustamiskaugus: 0.3 m
  • Maksimaalne suurendus. 1: 1
  • Töökaugus: 139 mm
  • Filtrikeere: 58 mm
  • Pikkus: 114.5 mm
  • Diameeter: 76.4 mm
  • Kaal: 550g
  • Diafragmalabade arv: 9 (ümarad)
  • Min. ava: F/32
  • Lisatarvik kaasas: päikesevarjuk
  • Saadavus: Canon, Nikon peegelkaamerad. Sony bajonetiga versioon pole veel seisuga 25.03.2013 Photopointi jõudnud.

tamron-90mm-macro-vc-objektiiv-photopoint-27

Karbis on: Tamron SP 90mm F/2.8 Di MACRO 1:1 VC USD makroobjektiiv, objektiivikork, päikesevarjuk ning kasutusjuhendid/garantiitalongid.

tamron-90mm-macro-vc-objektiiv-photopoint-99

Objektiiv teravustamisel ei pikene ning loomulikult objektiivi esiosa ka ei pöörle. Teravustamisrõngas on makroobjektiivile kohaselt lai ning hästi pika käiguga  – et oleks hea ka käsitsi hästi täpselt teravust paika panna. Ärevamaid kasutajaid abistab teravustamisskaala, millel numbrid lähimast teravustamiskaugusest 0,3 m kuni lõpmatuseni.

  tamron-90mm-macro-vc-objektiiv-photopoint-19tamron-90mm-macro-vc-objektiiv-photopoint-20
 tamron-90mm-macro-vc-objektiiv-photopoint-21
Tamroni 90mm f/2.8 VC sobib kasutamiseks nii pool- kui ka täiskaadersensoriga peegelkaamerate ees. Koostekvaliteedilt on see väga sarnane uuematele Tamroni profiseeria objektiividele 24-70mm f/2.8 ja 70-200mm f/2.8.

Objektiiv on pritsmekindla korpusega – ka taga bajoneti ümber on näha kummitihend, mis kaitseb nii kaamerat kui ka objektiivi niiskuse ja tolmu eest.

Objektiiv on valmistatud väliselt peamiselt plastikust – välja arvatud metallist bajonetikinnitus. Võrreldes Canoni 100mm ja Nikoni 105mm makroobjektiividega on Tamroni pakutav tunduvalt kergem – Tamron: 550g; Canon: 625g; Nikon: 720g. Kuna ka Canoni objektiiv on valmistatud plastikust, võib siin vahe tuleneda värinastabilisaatorist, mis Tamroni objektiividel on pisema ehitusega ning lubab ka seetõttu luua kompaktsema ja kergema objektiivi. Tamron on praktiliselt sama pikk kui Nikoni 105mm, kuid 8mm lühem Canoni objektiivist.
tamron-90mm-macro-vc-objektiiv-photopoint-22

Külje peal on kolm lülitit. Kõige alumine lülitab sisse-välja värinastabilisaatorit ja keskmise abil saab välja lülitada autofookuse. Kõige ülemine aitab piirata teravustamiseks kasutatavat vahemikku. Esimeses asendis otsib objektiiv teravust kogu vahemikust 0,3 m – lõpmatus. Keskmises asendis jäetakse teravustamisest kõrvale lähipildistamiseks vajalik 0.3 – 0.5m ala ning tänu sellele on autofookuse töö kiirem näiteks portreid või muid kaugemal asuvaid objekte pildistades. Kolmas asend seevastu jätab teravustamisvahemikust välja ala 0.5m kuni lõpmatuseni ning lubab seetõttu kiiret autofookust kasutada lähipildistamisel.

tamron-90mm-macro-vc-objektiiv-photopoint-24

Pisike asi, kuid siiski – Tamron on pisut uuendanud oma objektiivikorkide disaini. Nii 70-200mm f/2.8 VC kui ja 90mm f/2,8 VC Macro objektiivid tulevad selliste teravaäärse disainiga korkidega. Käsitlemismugavus on üsna sarnane – ehk pisut parem uue kasuks, sest sisemised labad on näpusõbralikumad.

tamron-90mm-macro-vc-objektiiv-photopoint-70

Tamroni uuel 90mm f/2.8 USD VC objektiivil ei ole enam oma konkurentide ees nii suurt hinnaeelist, nagu vanemal mudelil. Kui ilma värinastabilisaatori ja teravustamismootorita 2008. aasta versioon maksab Photopointis 449€, siis uue tavahind on praktiliselt sama, nagu Canoni ja Nikoni ekvivalentsetel makroobjektiividel. Seetõttu jääb vana 90mm Tamron endiselt atraktiivseks valikuks neile, kes soovivad pildistada nõelteravaid lähikaadreid ning on valmis ohverdama soodsa hinna nimel kaugemate objektide pildistamist hõlbustavad teravustamismootori ja stabilisaatori.

Kes soovib sellist valgusjõulist ja terava joonisega objektiivi kasutada aga lähikaadrite kõrval ka muude asjade pildistamiseks, selle jaoks on Tamroni 90mm f/2.8 VC makroobjektiiv üks võimalik valik, milles kindlasti ei tule pettuda. Iseäranis praegu, kus selle objektiivi saab nii Canonile kui ka Nikonile kätte 18% tavahinnast soodsamalt.

Tamron AF 90mm f/2.8 SP Di VC USD Macro objektiiv Canonile Photopointis: 979€ (soodushind: 799€)

Tamron AF 90mm f/2.8 SP DI VC USD Macro objektiiv Nikonile Photopointis: 979€ (soodushind: 799€)

 

Canon esitleb EOS 700D peegelkaamerat ja uut 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM komplektobjektiivi
autor: Lauri Veerde

canon-700d-peegelkaamera-photopoint-avang

Canon toob täna välja uue peegelkaamera nimega EOS 700D. Tegemist on uuendatud mudeliga pisut vähem kui aasta eest esitletud EOS 650D peegelkaamerast (vaata meie Point TV videot siit) ning otsese konkurendiga Nikoni D5200, Pentax K-30 ja Sony a58 kaameratele. Hinnaklassilt asetub see uus aparaat EOS 100D ja EOS 1100D peale ning on suurepärane valik algajale fotohuvilisele, kel on tõsine soov  fotograafiaga (ja miks mitte ka videograafiaga) tõsisemalt tegelema hakata.

EOS 650D mudeliga võrreldes pole EOS 700D kaamera juures suurt midagi muutunud. Välja võib tuua vaid kolm edasiarendust:

  1. Kui enne liikus programmiratas ühest äärmusest teise ja tagasi, siis nüüd pöörleb see vabalt ringiratast
  2. Digitaalsete filtrite efektid on nüüd näha LiveView otsevaate ekraanilt ka enne pildistamist
  3. Kaamera kummeritud väliskate on nüüd valmistatud ja paigaldatud kallimate kaamerate standardite järgi (60D, 7D)

Edasiarenduste vähesus ei tähenda muidugi sugugi, nagu EOS 700D mingi halb kaamera oleks. Vastupidi. Sel on 18MP CMOS sensor, millel on lisaks pilti salvestavatele pikslitele ka autofookust abistavad pikslid – kiiremaks teravustamiseks LCD-ekraani abil kadreerides. 3″ ekraan on hea lahutusvõimega (1 040 000 px), keeratav ja pööratav ning puutetundlik. Kiireks teravustamiseks on kaameral 9 autofookuspunkti mis kõik on risttüüpi ehk eriti tundlikud. Lisaks on 700D üks paremaid peegelkaameraid video filmimiseks.

Internetifoorumites on muidugi lahti läinud nurin – küsitakse, et kas selliste edasiarenduste jaoks on ikka vaja kohe uus kaamera välja kuulutada. Pealtnäha tõepoolest ehk ei olegi. Uue kaamera vajalikkus võis aga tegelikult tuleneda just tollest kummeeritud kattest, mis eelmisel suvel 650D juures palju poleemikat tekitas. Tuli välja, et esimeste toodetud partiide kattematerjalide keemiline koostis oli pisut paigast ära ning seetõttu tõmbusid need detailid kergesti valkjaks ning tekitasid mõnel puhul koguni allergiat (Canoni ametlik teadaanne). 700D juures on siis nüüd kasutusele võetud teistsugused, seni kõrgema klassi Canoni kaameratele omased materjalid. EOS 650D tootmise on Canon lubanud lõpetada, müüki jäävad mudelid 600D ja 700D.

Canon lubab EOS 700D peegelkaamera turule tuua aprillis. Täpsem hind ilmub siia kohe, kui info saabub.

Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM komplektobjektiiv

EOS 700D kaamerast ehk olulisemgi on uus komplektobjektiiv Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM. “Komplektobjektiiv” seetõttu, et seda hakatakse müüma komplektis uue 700D kaameraga. Objektiiv erineb tavalisest 18-55mm f/3.5-5.6 IS objektiivist eelkõige STM teravustamismootori poolest. Tänu sellele on teravustamine kiirem ja vaiksem – seda nii optilise pildiotsija abil kadreerides, aga eriti just LCD-ekraanilt pildistades või videot filmides. Uus 18-55mm STM on Canoni kolmas STM teravustamismootoriga objektiiv. Seni oli firmal valikus EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM ja EF 40mm f/2.8 STM (vaata uudislugu siinsamas blogis).

canon-700d-peegelkaamera-photopoint-2

canon-700d-peegelkaamera-photopoint-1

canon-700d-peegelkaamera-photopoint-3

canon-700d-peegelkaamera-photopoint-9

canon-700d-peegelkaamera-photopoint-7

canon-700d-peegelkaamera-photopoint-14

canon-700d-peegelkaamera-photopoint-13

canon-700d-peegelkaamera-photopoint-12

canon-700d-peegelkaamera-photopoint-8

canon-700d-peegelkaamera-photopoint-6