Käimas on suur “Canon Kevadfoto” konkurss – osale kindlasti!
autor: Jürgen Veerme

Canon Kevadfoto

Hei-hoo kõik kevadenautlejad – suur kevadele pühendatud fotokonkurss on alanud!

Võistlusest võivad osa võtta kõik huvilised ja esitada kuni kolm tööd. Need ei pea olema tingimata pildistatud just tänavusel kevadel – oluline on, et need annaksid edasi kevade tunnet nõnda, nagu Sina seda tunnetad ja läbi kaamerasilma näed.

Konkursi auhinnalaua oleme koostöös Canoniga heldelt katnud. Esikolmik saab auhindadeks:

I koht: Canon EOS M50 Youtuber Kit

II koht: Canon EOS 250D + 18-55mm IS STM Kit, must

III koht: Canon EOS M100 + EF-M 15-45mm IS STM, valge

Fotode esitamine konkursile läheb lukku 9. juunil 2019. Seejärel asub žürii nende hulgast välja valima parimaid ning esikolmik kuulutatakse välja enne jaanipäeva pidustusi, 21. juunil 2019.

Otsi nüüd enda digisahtlitest välja parimad kevadehõngulised fotod või tõtta õue neid pildistama – parimad tööd esita konkursile!

Tutvu konkursiga lähemalt ja lae fotod üles – snap.ee/canon ››

The post Käimas on suur “Canon Kevadfoto” konkurss – osale kindlasti! appeared first on Photopointi ajaveeb.

Panasonic Lumix S1R hübriidkaamera näitas kvaliteeti
autor: Elise Ader

 

2019. aasta märtsis Photopointi müügile jõudnud Panasonic Lumix S1R hüübridkaamerat testiti DxOMarki-i poolt ning nüüd on võimalik võrrelda selle pildikvaliteeti teiste kaameratega. לllataval kombel on sensori testide tulemused nii muljetavaldavad, et Panasonic Lumix S1R pääses eri kaameratüüpe ja pildistamisvaldkondi arvesse võttes uhkele pjedestaalile ning on hoidmas seal tugevat kolmandat kohta. Veelgi enam, kuna esimese ja teise koha omanikud on palju suurema keskformaatsensori esindajad siis võib öelda, et Panasonic S1R on maailma kõige kvaliteetsemaid fotosid pildistav täiskaadersensoriga fotokaamera (DxOmark poolt testitud kaameratest).

 

 

Panasonic on valinud Lumix S1R jaoks uue kõrge-resolutsiooniga 47.3MP (36mm x 24mm) sensori, mis ületab testimistulemustelt mitmete eri nüansside poolest oma klassi juhtivad Sony A7R III ja Nikon Z7 sensoreid. Huvitaval kombel kombineerib S1R mõlema rivaali kvaliteedinäitajad – tulemus on korralikum nii kõikide valdkondade üleselt kui ka valdkonniti portree- ja spordifoto puhul.

 

 

Suure pikslite arvuga, vähese mürataseme ja erakordse tundlikkusega Lumix DC-S1R võiks eelkõige kõnetada kõige nõudlikumaid stuudiofotograafe. Ja kui vaja, siis tänu suurepärasele dünaamilisele ulatusele võiks S1R olla arvestatav kandidaat ka interjööri, pulmade või maastike pildistamiseks. Peale selle võib kaamera konkurentsivõimeline hind võluda innukaid amatööre, kellel oma niÅ¡Å¡i veel fotomaastikul kujunenud pole ning kes vajavad seetõttu kõikehõlmavat truud kaaslast mitmel rindel tulistamiseks.

 

 

Kui Sa aga tunned, et lisaks piltniku rollile on sinus olemas ka operaatori materjal, siis on oluline teadmine ka see, et Panasonic andis korraga välja kaks täiskaadersensoriga venda: Panasonic Lumix S1R  ja Panasonic Lumix S1. Viimane, pisut odavama hinnaga nimetatu on mõeldud pigem nendele, kes soovivad tegeleda lisaks pildistamisele ka videoloomega. Vaata nende kahe aparaadi detailsemat võrdlust artiklis: “Karbist välja: Panasonic Lumix S1 hübriidkaamera“.

Panasonic Lumix S1R hübriidkaamera Photopointi veebipoes>

 

The post Panasonic Lumix S1R hübriidkaamera näitas kvaliteeti appeared first on Photopointi ajaveeb.

Selgunud on konkursi “Tamron Reisifoto 2019” esikolmik
autor: Jürgen Veerme

Tamron Reisifoto

Suur reisifotokonkurss „Tamron Reisifoto“ on Snäpi pildipangas lõppenud ja välja on kuulutatud esikolmik.

Tänavusele konkursile laekus kokku ligemale 700 tööd, kuhu oli jäädvustatud erinevate paikade kultuuri ehedal ja puutumata kujul, portreteeritud huvitavaid inimesi või hingematvalt kauneid maastike – kõike seda, mida reisipiltidelt ootamegi.

Võidutöödele panime koostöös Tamroniga välja muljetavaldava auhinnafondi – 2250€ väärtuses Tamron fototehnikat. Auhinnafond jagunes:

  • I koht: 1000 euro väärtuses Tamroni fototehnikat Photopointist
  • II koht: 750 euro väärtuses Tamroni fototehnikat Photopointist
  • III koht: 500 euro väärtuses Tamroni fototehnikat Photopointist

Niisiis, on lõpuks käes kauaoodatud hetk ja kuulutame välja Tamroni Reisifoto 2019 võitjad. Žürii koosseisus Ardo Kaljuvee, Alina Birjuk ja Iti-Pätrik Järve on valinud konkursi parimateks:

 

I koht – “Ei ole olemas halba äri”. Autor: Peeter Paaver

Ardo Kaljuvee kommentaar: “ Väga m×´tlemapanev. Kohe tulid meelde oma lapsep×´lves tehtud tööd. Tõsi küll, nii nukrates toonides neist pilti pole – aga jah, väga sügav töö.“

Iti-Pätrik Järve kommentaar: “ On tabatud vahva emotsioon väga huvitavas olukorras. :)“

Alina Birjuki kommentaar: “ See pilt võitis mu südame! Arvestades pildil olevast inimesest ja tegevusest, tundub pilt tehtud täiesti teises kultuurist. Hästi tabatud lapse päris emotsioon. Tundub selline vaatepilt, mida just tihti ei kohta. Hea lihtne kompositsoon – tundub, et jälgiti ka “Rule of thirds” reeglit. “

 

II koht – “Tipus”. Autor: Ivika Jäger

Ardo Kaljuvee kommentaar: “ Innustav ja inspireeriv hetk. Väga m×´nus emotsioon kindlasti nii pildil olijal kui pildistajal. “

Iti-Pätrik Järve kommentaar: “ Pilt, mis tekitab võimsa tunde!“

Alina Birjuki kommentaar: “ See pilt tekitab hea “Ära tegime” tunde. Kus inimesed on juba tipus ja naudivad hetke, kuhu nad nii kaua liikunud olid. Pilt tundub nagu oleks tehtud pilvedes“

 

III koht – “Paadsõit”. Autor: Karl Anders Vaikla

Ardo Kaljuvee kommentaar: “ Kalamehena olen samuti palju paadiga s״itnud ja hommikust udu nautinud. Super tonaalsuses ja emotsiooniga pilt.“

Iti-Pätrik Järve kommentaar: “ Väga muinasjutuline tabamus ja põnev / omanäoline fototöötlus.“

Alina Birjuki kommentaar: “ Tundub väga ilus ja maagiline reis jõel paadiga ürgses looduses. Ilusad värvid ja hästi tabatud pilt. Tahaks väga teada, kus see tehtud on ja sooviks isegi minna sinna jõele paadisõidule. “

 

Aitäh kõigile, kes konkursil enda piltidega osalesid! Kui soovid head reisiobjektiivi, siis vali Tamron supersuum >>

  • Kõiki II vooru pääsenud töid näeb SIIT >>

The post Selgunud on konkursi “Tamron Reisifoto 2019” esikolmik appeared first on Photopointi ajaveeb.

Uus Canon EOS 250D on nüüd sooduskomplektis erinevate Tamron objektiividega
autor: Elise Ader

Kui oled endale parajasti esimest peegelkaamerat hankimas ning ei oska valida, millise kaamera ja objektiivi kasuks otsustada: oled jõudnud õigesse kohta. Eelmisel nädalal ilmus Photopointi lettidele uhiuus peegelkaamera Canon EOS 250D, millest võid lähemalt lugeda 30. aprillil tehtud blogipostitusest. Nüüd on see sama kaamera saadaval ka sooduskomplektina koos erinevat tüüpi Tamron objektiiviga.

Jah, esimese peegelkaamera ostu eel tasuks analüüsida ka seda, kui jätkusuutlik on kogu peegelkaamera komplekt. Loomulikult pole mõistlik algajal fotohuvilisel vaadata kallite profikaamerate ja objektiivide suunas. Küll aga kohe alguses pisut suurema investeeringu tegemine asjalikuma objektiivi näol, mida ei pea hakkama õige pea ümber vahetama – see võib lõppude lõpuks osutuda tõeliseks kokkuhoiu kübaratrikiks. Seda eriti juhul, kui sellel investeeringul juhtub veel olema soodushind. Seetõttu ongi teie ees võrdlemiseks viis uhiuuest Canon 250D-st ja kvaliteetsest Tamron peegelkaamera objektiivist koosnevat uue fotosõbra stardipaketti, mis on Photopointis nüüd saadaval.

 

Canon 250D + Tamron 18-200mm f/3.5-6.3 DI II VC objektiiv 

Kui otsid ühte universaalset, kompaktset ja ülisuure ulatusega objektiivi oma igapäevaste tegevuste jäädvustamiseks, võiksid mõelda just Tamron 18-200 mm objektiiviga komplektile. Selle objektiiviga saad jäädvustada nii laiu plaane kui ka suumida kaugusest detailidesse. Objektiiv katab oma suure ulatusega ära laiast 18 millimeetrist kuni 200 mm teleobjektiivini. Lisaks laiale ulatusele on ka Objektiivil kvaliteetne ja vaikne pildistabilisaator. Objektiivi teravustamismootor on kiire, vaikne ja ülitäpne. Eriti madala dispersiooniga klaaselemendid tõstavad pildi teravust ning vähendavad kromaatilist aberratsiooni. Niimoodi saab fotograaf kasutada objektiivi eriti efektiivselt kogu suumi ulatuses. Vaata ka lähemalt, mida on kirjutatud selle objektiivi kohta Digitesti lehel.

 

Canon 250D + Tamron 16-300mm f/3.5-6.3 DI II VC PZD Macro objektiiv 

See ülisuure suumiulatusega Tamron 16-300mm objektiiviga komplekt on hea alternatiiv eelmisele, kui tundub, et 18-200 ulatusest jääb veel väheseks või on isu ka kõige pisemate detailide jäädvustamiseks. Objektiiv katab ära fookuskaugused alates 16 mm lainurgast kuni 300 mm teleni. Tänu spetsiaalsetele objektiivi ehitatud klaaselementidele on ka optilised aberratsioonid maksimaalselt korrigeeritud ning sisepeegeldus ja varikujutiste teke on viidud miinimumi. Selle objektiivi lähim teravustamiskaugus on kogu suumi ulatuses ainult 39 cm, mistõttu on võimalik saavutada suurendusaste 1:2.9. See loob võimaluse kasutada objektiivi ka makrofotograafiaks. Objektiivi kasuks räägib ka vaikne ja täpne autofookus ja niiskuskindel konstruktsioon. Vaata veel sisukat ülevaadet Tamron 16-300mm Digitesti lehel.

 

 

Canon 250D + Tamron 18-400mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD

Kui tahad aga universaalset toru, millega veel kaugemale näha ning oled nõus õige pisut laia nurga arvelt järgi andma, siis võib olla õige valik kaamera ette keeramiseks mitmeid auhindu võitnud ideaalne reisiobjektiiv Tamron 18-400mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD. See maailma esimene ultrasuum objektiiv poolkaadersensoriga peegelkaameratele on fookuskaugusega 18 – 400 mm ja 35 mm ekvivalendina koguni 28,8 – 640 mm. Tänu sellele on võimalik tuua ka kõige kaugemad objektid lähedale, kuid ka pildistada küllalt kitsastes oludes. Objektiiv aitab vältida geomeetrilisi moonutusi ja aberratsioone ning tänu VC pildistabilisaatorile ka käevärina põhjustatud uduseid pilte. Objektiiv lubab ka 400 mm asendis käest pildistamist, ilma, et kaadri teravus hakkaks selle all kannatama. Kui see objektiiv sind kõnetab, siis loe ka lähemalt eelmise aasta juunis meie ajaveebis ilmunud postitust.

Canon 250D + Tamron 17-35mm f/2.8-4 DI OSD objektiiv 

Kui aga avastad ennast liiga tihti pildistamas kitsates oludes või meeldib sulle jäädvustada laialt looklevaid maastike, võib sulle sobida alustamiseks just see konkreetne objektiiv. Valgusjõuline Tamron 17-35mm avaga f/2.8-4 on kompaktne ja kerge ülilainurk-suumobjektiiv, mis kasutades uue põlvkonna BBAR vääristust objektiivi elementidel vähendab oluliselt sisepeegeldusi ning varikujutist. Selliselt saab pildistada ka ülilainurkasendis vastu päikest ilma, et kõik totaalselt nässu läheks. Objektiiv kasutab OSD-nimelist teravustamismootor, mis tagab täpse ja vaikse teravustamise. Toru on ehitatud ka ilmastikukindlaks: tema esimene lääts on mustust hülgava omadusega ning objektiivi sees olevad tihendid kaitsevad seda tuule ja tormi käes.

Canon 250D + Tamron AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD TS objektiiv 

Viimasena on sooduskomplektide hulgas ka tunnustatud Tamroni 18-270mm VC universaalsuum. See on kompaktne, töökiire ja kerge objektiiv, mille automaatne teravustamine on kiire ja vaikne. See objektiiv katab vahemikus 18 millimeetrist (35 mm ekvivalendina 28 mm) kuni 270 mm teleobjektiivini (35mm ekvivalendina 419 mm), mis annab kokku ülisuure 15ח suumivahemiku. Tänu spetsiaalsetele klaaselementidele objektiivis on optilised aberratsioonid maksimaalselt korrigeeritud. Vääristatud elemendid aitavad ära hoida sisepeegeldust ning varikujutiste teket. Fotod on selle tulemusel teravad ja kontrastsed. Ka sellel objektiivil on olemas elupäästev värinastabilisaator, mis kompenseerib kaamera liikumisest tekitatud teravuse kao ning võimaldab saavutada selgeid pilte isegi siis, kui pildistad teleasendis.

 

Kokkuvõtteks

Areng fotomaailmas võiks toimuda step-by-step. Liigagi tihti juhtub nägema olukorda, kus optika on fotograafi võimetest peajagu ees. Sellisel juhul ei tasu investeering ennast kuidagi ära, sest optika ei saa teenida sind oma täisvõimsusel. Seega on vajalik nüüd läbi mõelda, mis otstarbeks Sulle objektiivi eelkõige vaja on. Armastad sa pildistada pisikesi detaile, suuri plaane või hoopis kõiki dimensioone, ning sellest ka objektiivi valimisel lähtuda. Peegelkaamera standardobjektiiv, mille fookuskauguseks on 18-55 mm kipub aga tavaliselt liiga kiiresti vahetuma suurema suumiga objektiivi vastu. Hea uudis on see, et nendes viies sooduskomplektis olevad objektiivid on oma laia ulatuse poolest küllalt turvaline valik igale fotomaailma sisenevale uustulnukale.

Vaata Canon 250D sooduskomplekte Photopointi veebipoes>

 

The post Uus Canon EOS 250D on nüüd sooduskomplektis erinevate Tamron objektiividega appeared first on Photopointi ajaveeb.

Kahenädalane seiklus Tais – kaasas Sony a7 III täiskaader hübriidkaamera
autor: Kaspar Rätsep

Mõned päevad enne väljalendu Taisse pühkisin enda vanalt kaameralt tolmu pealt ning mõistsin, et kahenädalasele reisile on midagi paremat kaasa vaja.

Sain Photopointiga kiirelt ühisele keelele ning seekord tuli nende foto- ja videotehnika rendist minuga kaasa Sony a7 III. Selle täiskaader hübriidkaamera eelmist versiooni olin katsetanud mõned aastad tagasi Indias, IndiaXpressi filmimisel.

Sony a7 III
Sony a7 III

Alustasime oma reisi Krabilt – sihtkohti ja ilusaid paikasid oli kaheks nädalaks valitud väga palju (Phi Phi Island, Koh Lanta, Phuket jne), mille tõttu said ka kaamera ja mälukaadid kõvast vatti.

Sarnaselt eelmisele versioonile on ka a7 IIII väga stiilne, kuid mitte liiga kohmakas ning väga ilmastikukindel kere teeb sellest ideaalse reisikaaslase. Lisaks sellele on üheks suuremaks plussiks kaamera juures väga mahukas ja kauakestev aku, mis ka täispika “tööpäeva” õhtul ei vea sind päikseloojangut pildistades alt.

Sony a7 III

Positiivseid külgi on kaameral väga palju ja need on hästi välja toodud ka Sony Alpha7 III tootelehel, kuid omalt poolt paneks eraldi rõhku väga kiirele ja täpsele autofookusele. See töötas suurepäraselt ka väga pimedates tingimustes.

Sony a7 III
Sony a7 III

Lisaks sellele saab pimedates tingimustes kaamera ISO kruttida päris kõrgeks enne kui pildikvaliteet kannatama hakkab. Seda kõike võimaldab 24 MP täiskaader tagantvalgustusega sensor, mis tagab hobifotograafile oodatud tulemused mistahes olukorras.

Sony a7 III

לtleme nii, et ühtegi väga häirivat omadust ma kaamera juures kahe nädala juures ei leidnud. Kui midagi negatiivset välja tuua, siis võiks selleks olla natuke liiga mahukas ja keerukas menüü. Lühiajalisel kasutamisel võib see osutuda liiga aeganõudvaks segajaks.

Objektiiviks valisin kaasa Sony FE 24-70 f/2.8 GM, mis esmasel kokkupuutel tundus jube suur ja raske, kuid pärast mõnda kasutuskorda ei pannud seda enam nii väga tähelegi ning kasutusmugavust see kuidagi halvemaks ei teinud.

Nagu eelnevalt erinevatest reviewedest võis lugeda, siis ei pidanud ka mina pettuma objektiivi mitmekülgsuses ehk sai väga hea kvaliteedi juures katta kõik reisil vajaminevad nurgad ja kaugused. 24mm on piisavalt lai, et saada pildile nii mägesid kui ka muud ilusat loodust ja 70mm on enam kui hea ilusate portreede tegemiseks ehk tegemist on suurepärase reisiobjektiiviga.

Sony a7 III
Sony a7 III

Kui süveneda tehnilistesse näitajatesse, siis on FE 24-70 f/2.8 GM puhul tegemist ühe kõige kvaliteetsema ja parimat pilti pakkuva objektiiviga, mis antud kaamerale ette sobiks. Sellest tulenevalt on tootel ka päris krõbe hind mistõttu peaks enne soetamist mõtlema, mis otstarbel objektiiv kasutust leiaks (see on saadaval ka laenutamiseks).

Sony a7 III

Kokkuvõtteks – hinna ja kvaliteedi suhtes on tegemist ilmselt kõige parema kaameraga, mis hobifotograafil kotis võiks olla (vähemalt minu silmis).

Kindlasti annab kaamerale suure lisaväärtuse ka suurepärane videopilt, millega kahjuks ise kokku ei puutunud ja selle tõttu jäi veel päris suur varu kaamera headest omadustest kasutamata/avastamata. Tänu Sony a7 III täiskaader hübriidkaamerale on kahenädalane seiklus salvestatud kõvakettale parimal võimalikul moel :)

 


Kaspari tööde ja tegemiste saad tutvuda ning ennast kursis hoida tema Instagram’i lehel.

 

Soovid kaamera kohta veel infot? Vaata:

The post Kahenädalane seiklus Tais – kaasas Sony a7 III täiskaader hübriidkaamera appeared first on Photopointi ajaveeb.

2 3 4 5 6 7 8 9 10