Droonifotograaf Kaupo Kalda: panime uue Dji Phantom 4 proovile
autor: Kaupo Kalda

_K6A5675

Saime koos fotograaf Martin Dremljugaga Photopointilt testimiseks ühe esimese tuliuue Dji Phantom 4 drooni demomudeli Eestis. Me ei keskendu selle uutele iselendamise võimetele ja kõigele muule ägedale, mis sellest droonist teeb väga hea drooni, vaid proovime reaalselt pilti teha. Droon kui lendav kaamera.

Phantom 4 üllatas positiivselt kohe alguses. Niipea, kui see mulle testimiseks üle anti, märkasin kui kompaktne ja äge on selle kaasasolev kohvrike. Tõesti sama suur seade selle sees? Ongi! Sellist karpi on lust autos või ka lennukis kaasa vedada, tõeliselt väike.
Järgmine “pauk” tuli kohvrikest avades – see on üks parima koostekvaliteediga elektroonikatooteid, mida näinud olen. Päriselt. Lisaks näeb ilus välja. Kõik on hästipuhastatavast läikivast materjalist, iga pisemgi detail on disainitud, aku nupu valgusjoone paksuseni välja. Disainifännina on seda võimatu mitte märgata,  nii et esimene emotsioon on kõik super, toode tundub väga viimistletud ja “täiskasvanud”.

NB: DJI Phantom 4 drooni ettetellimine algab Photopointis täna, 23. märtsil. Kõigile ettetellinutele anname kingituseks kaasa 32 GB lisamälukaardi – et kõik fotod ja 4K videod ikka ära mahuks. Vaata Phantom 4 drooni Photopointi e-poes – eeltellimise soovist anna meile teada, kirjutades aadressile info@photopoint.ee

 

Fotokatsetus – paneme täiega

_K6A5699

Kasutan töö tegemiseks ise suuremat professionaalset drooni Dji Inspire 1 koos Zenmuse X5 kaameraga. Minu öised linnapanoraamid on päris palju positiivset vastukaja toonud ning sellest inspireerituna mõtlesin testida ka Phantom 4 äärmusoludes – mida ma suudan sellest masinast välja pigistada hämaras? Hämarus on olukord, kus iga kaamera tehniline võimekus piiri peale pannakse.

Läksime koos Martiniga Maakri kanti. Mul on olemas lennuluba, lennutorn annab kõne peale kenasti stardiloa. Droon käitus igas mõttes eeskujulikult, kohati viskas veidi vibrasid ülekandevideosse, aga panen selle kas linnamüra/-signaalide või varajase toote arvele. Suures pildis töötas kõik suurepäraselt.

Vahepeale tuleb mainida, et kaugelt üle 20 minuti kestev aku on ikka meeletult mugav, just võrreldes mu suure drooni ca 12 minutiga. Kasuliku aja, kus reaalselt pilditegemine käib, vahe on eriti suur, sest Inspire puhul pean vahepeal tagasi tulema, maanduma, akut vahetama, käivitama ja ootama, startima, pildikohta naasma. Kadedaks teeb.

Taevas on kontrastne, teravapoolne loojang, mis seab kaamerale eriti raske ülesande – pimealad, tänavavalgustus ja erk loojangutaevas. Hea küll, teeme panoraame ja mõned HDR klõpsud. Proovime pikka säri. Pildid tehtud, droon maas, vaatame tulemusi kohapeal läpakas. Tulemus on ikka päris hea, me räägime ju hämarapiltidest, kus sensorist pigistatakse maksimum välja. Detail on päris terav ja müratase mõistlik, tundub kindlasti parem kui eelmisel mudelil. Märkasin äpis vaikimisi sisselülitatud funktsiooni “3D noise reduction” ja kahtlustan seda, sest sensor peaks sama olema mis eelmisel mudelil.

Ka objektiiv on selgelt teravam, eriti nurkades, mis oli Phantom 3 peamisi nõrkusi minu jaoks.

DJI_0041-Pano

Panoraam Maakrist (5 kaadrit), veidi kehv kadreering küll, mis viib lainurga tõttu tee kummi. ISO 400, säri 1/6s, ava 2.8

 

DJI_0052-HDR

HDR 5 kaadrist.  ISO 400, säri 1/15s, ava 2.8

 

DJI_long-0080

Pikk säri. Uskumatu stabiilsus. Tuult oli küll ka vähe, aga ikkagi.  ISO 100, säri 2,5s, ava 2.8

 

Kokkuvõtvalt

Nii et minu poolt igal juhul thumbs up, selgelt parim Phantom, mis eales tehtud. Kasutan ka ise Phantom-seeria droone, tagavaramasinana ja reisimisel. Kui mul täna oleks backup’i vaja, siis ei kõhkleks küll, aga kuna vajan Phantomit oma töö kõrvalt umbes 2x aastas, siis päris iga aasta seda uuendada ei raatsi.

P4 on väga hea droon ja kaamera. Selge see, et peegelkaamera päris pole, aga polegi vaja. On kompaktsus, on funktsionaalsus, mugavus, kvaliteet ja päris hea pildikvaliteet nii väikese asjanduse kohta.

On hea näha, et Phantom-seeria ja üldse droonindus on veel kiires arengufaasis, olgu see siis üldine areng kogu sektoril või detaili minnes innovaatika a la põrkumist ärahoidvad sensorid, iga mudel on täna kindlasti tuntav edasihüpe. See on võrreldav nutitelefonide esimeste aastatega, kus iga uus mudel võttis heas mõttes ööune ära. Kindlasti on DJI Phantom 4 puhul tegu suurepärase drooniga ka algajale, just kokkupõrget vältida aitavate sensorite tõttu, aga ka näiteks vanemate mudelite omanikele uuenduseks.

Portree- ja pressifotograaf Martin Dremljuga kommenraar

Minu kui tavafotograafi jaoks avas droonimaailm täiesti uue perspektiivi. Kui siiani olen harjunud pilte tegema väga ühtses kõrguses, siis drooniga on võimalik leida täiesti uusi nurki. Otsida kompositsioone, mida tavafotograafiast ei leia. Kuid ühtlasi toob esile ka sinu tugevamad küljed, sest mida kõrgemale tõuseb kaamera seda keerulisemaks muutuvad valgustingimused.

Droonid on enamjaolt mõeldud pildistamaks arhitektuuri, maastikku ning loodust, kuid kindlasti annab see uue nurga ka portree, pulma, moe või lavastuse pildistamisel. Aerofotondusega  saab viia pildistamise täiesti teistesse kõrgustesse.

Fotod: Kaupo Kalda ja Martin Dremljuga

 

NB: DJI Phantom 4 drooni ettetellimine algab Photopointis täna, 23. märtsil. Kõigile ettetellinutele anname kingituseks kaasa 32 GB lisamälukaardi – et kõik fotod ja 4K videod ikka ära mahuks. Vaata Phantom 4 drooni Photopointi e-poes – eeltellimise soovist anna meile teada, kirjutades aadressile info@photopoint.ee

Karbist välja: DJI Phantom 4 droon
autor: Lauri Veerde

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-14

Ei ole just kõige meeldivam tunne, kui sinu 1500-eurone droon millegi vastu lendab ja puruks kukub. Kahjuks on peamiselt just kasutajate endi juhtimisvigade tõttu lõhutud droonid Photopointi järelteeninduse osakonnas igapäevane nähtus. Loodame, et nüüdsest muutub asi paremaks, sest peatselt on Photopointi kauplustesse ja e-poodi saabumas DJI Phantom 4 fotodroon.

Sellele lennumasinale on DJI andnud muuhulgas nii silmad kui ka aju. Kui piloodi enda pilk on tuhm ja ajuressurssi napib, võtab droon otsustamise enda kanda. Lennutrajektoorile jäävast väiksemast objektist sõidab nutikas droon osavalt mööda, suurema objekti ees aga peatub, hoides nii ära võimaliku kokkupõrke. Etteruttavalt võib öelda, et oleme seda funktsiooni nüüd nädala jagu testinud ja see töötab arvatust veel pareminigi.

Takistuste vältimise süsteem on kahtlemata DJI Phantom 4 kõige olulisim omadus, aga kaugeltki mitte ainuke. Võrreldes Phantom 3 seeria droonidega (eriti just DJI Phantom 3 PRO mudeliga) on olulised täiustused praktiliselt igas Phantom 4 detailis – välja arvatud juhtpult. Millised need täiustused täpsemalt on ja kuidas Phantom 4 droon Phantom 3 droonist täpsemalt erineb – seda selles karbist- välja artiklis lähemalt vaatamegi.

NB: DJI Phantom 4 drooni ettetellimine algab Photopointis täna, 23. märtsil. Kõigile ettetellinutele anname kingituseks kaasa 32 GB lisamälukaardi – et kõik fotod ja 4K videod ikka ära mahuks. Vaata Phantom 4 drooni Photopointi e-poes – eeltellimise soovist anna meile teada, kirjutades aadressile info@photopoint.ee

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-100
DJI-Phantom-4-droon-photopoint-101

Esimene hea uudis on see, et Phantom 4 droon on pakendatud tugevamast vahtplastist kohvrisse. See kohver ei ole loodud vastu pidamaks intensiivsemale kasutamisele. DJI ise vaatleb seda kui kingitust või tavalisest eksklusiivsemat pakendit, mis tuleb drooniga kaasa ning mille osade purunemine garantii alla ei käi. Sellegipoolest on tõsisema kohvri olemasolu suur pluss, sest selle sees on drooni hea transportida – seniks, kuni rahavood taastuvad ja võib hakata mõtlema spetsiaalsema seljakoti soetamisele. וrna käsitsemise ja vähesema kasutamise korral võib aga see kohver ka pikemaks ajaks päris piisav olla.

Kohvrist rääkides veel üks märkus – Phantom 3 drooni jaoks valmistatud DJI Hardshell seljakotid Phantom 4 drooni jaoks ei sobi, sest uue drooni korpus on vanemast kõrgem. Tekstiilist valmistatud Manfrotto fotokottide sobivust tuleks eelnevalt testida.

 

DJI-Phantom-4-droon-kohver-77777

Kohvril on sang ja lisaks veel uhke metallist lukustushoob.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-1

Nagu ülalolevalt pildilt näha, mahutab kohver nii drooni, puldi kui ka propellerid. Eesmisesse lahtrisse mahub ilusti ära iPad Mini või mõni muu 7″ tahvelarvuti, ruumi on veel lisapropellerite ja kahe lisaaku jaoks.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-2

Mis siis karbis on? Esiteks muidugi DJI Phantom 4 droon ja juhtpult.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-3

Lisaks kaks komplekti (kokku 8 tk) propellereid, tekstiilist vutlar propellerite jaoks, toitekaabel, micro USB kaabel, USB adapter, laadimisadapter ja paberkandjal infomaterjal drooni ohutusest, esmasest kasutamisest ja garantiist.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-7

Kaamera ja stabilisaatori (gimbal) fikseerimiseks on välja mõeldud selline plastikdetail, mis kinnitub kahelt poolt drooni jalgade külge ning katab muuhulgas ka kaamera objektiivi. Seda on lihtne paigaldada ja eemaldada – tähele tuleb vaid panna, et gimbal kinnitatuna pinge alla ei jääks. Kiirelt õige positsiooni leidmiseks võiks ehk drooni jalgadel kinnituskohad markeerida…

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-6

Võrreldes Phantom 3 drooniseeriaga on Phantom 4 korpus aste kõrgemast klassist. Droon on senisest raskem ja tundub käes tummisem ja märksa kvaliteetsem, sest korpuse materjalina kasutatud läikiva pinnaga plastik on paksem/tugevam. Phantom 4 drooni jalad on senisest pikemad, mistõttu peaks Gimbal ja kaamera maandumiste ajal senisest enam kaitstud olema. Korpuse õhutusavad on nüüd ainult allosas – see peaks drooni teoreetiliselt senisest ilmastikukindlamaks muutma.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-8

Kõige olulisem muudatus on aga toimunud kaameramooduli ja kaamera kinnitussüsteemi ehk gimbali juures. Esiteks kaameramoodul. See on see osa, mis Phantom 3 drooni puhul rippus kummist puksidele toetudes drooni korpuse küljes ning mille sisse käis mälukaart. Phantom 3 kasutajad, kes olid hädas tarretiseefektiga videot filmides või pehme joonisega fotodega pilte pildistades, leidsid tihti et viga tulenes just nendest puksidest (drooni ja kaameramooduli vahelisest liikumisest). Küll vahetati siis pehmemaid kummidetaile jäigemate vastu ja tehti kaameramooduliga muid imetrikke.

Phantom 4 droonil ei ole mitte mingeid pukse. Kaameramoodul on integreeritud drooni korpuse sisse ja kaamera all lödisema kippuvat detaili enam pole. Droonihuvilised loodavad, et tänu sellele konstruktsioonimuudatusele peaksid Phantom 4 juures uduste piltide ja võbeleva video probleemid kadunud olema. Eks seda näitavad esimesed põhjalikumad ülevaated, kas see nii – ja kui palju – ka on.

Kuna kaameramoodul on korpuse sees, on droon ka senisest aerodünaamilisem ehk paremate lennuomadustega ja ehk on ka lennuaega just seetõttu pisut rohkem.

Juhuks, kui lugeja ei tea või ei mäleta, milline oli Phantom 3 gimbal+kaameramoodul, siis aitab võrdluspilti luua allolev foto Phantom 3 PRO droonist:

 

DJI-phantom-3-droon-photopoint-101

DJI Phantom 3 Pro droon.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-12

DJI Phantom 4 drooni gimbal toetab kaamerat kahelt poolt. See muudab süsteemi kindlasti vastupidavamaks, sest Phantom 3 juures purunes (lennuõnnetuste tagajärjel) kõige sagedamini just nimelt see peenike ühenduskoht, mis kaamerat gimbali küljes hoiab.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-108

 

Kaamera korpus, gimbal ja drooni alumine halli värvi osa tundub justkui plastik – tegelikult on see aga tugev magneesiumsulam.

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-106

 

SD mälukaardipesa on nüüd kenasti drooni korpuse peal. Sealsamas on ka Micro USB pesa

 

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-110

 

Kui seni olid mootorid poolenisti korpuse sees, siis nüüd on need päris väljas.

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-107

 

Uutmoodi märgutuled on leidnud oma koha täpselt mootorite all.

Phantom 4 juures võib mitmel pool märgata täiustusi, mis muudavad lennumasina võimsamaks ja kiiremaks. Aerodünaamilisemast korpusest juba kirjutasin. Parema jahutuse jaoks on ka mootorid senisest rohkem korpusest väljas ja akul (allpool) on samuti olemas jahutusavad. DJI Phantom 4 ongi teravama ja kiirema lennuga kui Phantom 3 droonid.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-21

Tegelikult on Phantom 4 droonil 3 erineva kiirusega lennurežiimi. Takistuste vältimise režiimis liigub droon võimalikult sujuvalt maksimaalse kiirusega 35 km/h. Tavalises režiimis on tippkiiruseks 50 km/h. Kui sisse lülitada uus “Sport” režiim, saab Phantom 4 drooniga kihutada aga kuni 72 km/h kiirusega. “Sport” režiimis on ka drooni liigutused ja manöövrid hästi teravad ja järsud. לlal fotol näedki Phantom 4 drooni sööstmas edasi “Sport” režiimi tippkiirusel.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-9

Propellerite kinnitamine toimub kiiremini ja lihtsamalt. Senise kruvikinnituse asemel on Phantom 4 drooni mootoritel kiirkinnitused – aseta tiivik mootori peale, lükka pisut alla, keera veerand pööret ja ongi kinni.

 

DJI-Phantom-4-droon-propellerid-2222

Pealtvaates on hästi näha Phantom 4 drooni läikiv ja sale korpus – selle viimistletuse kõrval tunduvad vanemad Phantomi mudelid justkui prototüüpversioonid.

 

DJI-Phantom-4-droon-aku-1111

Aku sisestatakse Phantom 4 korpusesse umbes samamoodi, nagi senistel Phantomitel. Ka drooni sisse-välja lülitamine ning aku laetuse taseme kontrollimine toimub samamoodi aku peal oleva nupu abil.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-102

 

DJI Phantom 4 drooni aku

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-103

 

DJI Phantom 3 droonide aku

 

DJI Phantom 4 droonil on uus aku, kõikidest senistest DJI akudest kardinaalselt erineva kujuga. Aku on sama võimsusega nagu seni ning seda ka laetakse samamoodi 100W juures. Aku mahtuvus on aga senise 4480 mAh pealt tõusnud 5350 mAh tasemeni. See mahtuvuse tõus koostöös optimeeritud mootorite, aerodünaamilisema korpuse ja kindlasti veel mõnede täiustustega lubab lennuaega senise 23 minuti asemel 28 minutit. Iga lisaminut on pingelisemates foto- või filmimisolukordades väga väärtuslik.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-105
DJI-Phantom-4-droon-photopoint-104

Aku pealmine osa on sarnane senisega, laadimispesa asub nüüd aga aku põhja all ja meenutab kangesti Apple`i vanemat tüüpi 30-pin ühendust.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-4

Kaasas oleva akulaadijaga saab laadida üheaegselt nii drooni kui ka puldi akut.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-5

Igal sammul: nii karbi disainis, kaablite väljanägemises, drooni korpuse viimistletuse astmes, kõrgläikega pinnas, laadija disainis (mis enne oli lihtne must jurakas)…. on väga tugevalt tunda Apple`likku disainikeelt. Isegi kaablid on pehmed ja valged nagu Apple`il. See, muide, ei ole üldsegi mitte juhus. DJI tegevjuht Frank Wang ei ole teinud saladust sellest, et tema suureks eeskujuks on justnimelt Apple.

DJI disainerite pingutus – muuta Phantom 4 sarnaseks Apple esteetilisele disainikeelele – on kindlasti teadlik valik. Teatavasti on Phantom 4 esimese lainena müügile paisatud eksklusiivselt just Apple enda kauplustes. Valget värvi laadijata poleks seda juhtuda saanud.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-18

Phantom 4 juhtpult on saanud samasuguse kõrgläikega pinnaviimistluse, nagu drooni korpusgi.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-11

Puldi peal olevasse hoidikusse saab asetada nutitelefoni või kuni 10″ tahvelarvuti. Kuna DJI Pilot rakenduses on ekraanil üheaegselt päris palju infot, siis on soovitatav kasutada suuremat nutitelefoni või tahvelarvutit. Kõige mugavam on 7″ tahvelarvuti.

Hoidiku pealmist osa puldiga ühendav kinnitus oli Phantom 3 puhul mitte metallist vaid plastikust – suurem tahvelarvuti jäi koos hoidikuga seetõttu puldi peal ebakindlalt liikuma. Phantom 4 drooni puhul on aga hoidiku kinnitusdetail metallist ning hoiab ka suuremaid nutiseadmeid kindlamalt paigal. Väärt täiustus igatahes.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-112
DJI-Phantom-4-droon-photopoint-113

 

Juhtkangide, nuppude ja ühenduste poolest ei erine Phantom 4 juhtpult Phantom 3 puldist üldse.

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-116

Paremal pool olevat ratast saab vajutades ka nupuna kasutada – see on mõeldud kaamera seadete muutmiseks ja taasesitusrežiimis navigeerimiseks. Suurem nupp paremal on päästik – fotode pildistamiseks.

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-115

 

Vasaku nimetissõrme all oleva rattaga saab vaikimisi muuta kaamera kallet, lülitist saab muuta lennurežiime ja punase täpiga nupp alustab/lõpetab video salvestamise.

 

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-16

Kes on käinud kasutatud fototehnika ostu-müügi foorumites või on mõne drooniteemalise sotsiaalmeediakommuuni liige, see on ehk juba märganud kasutatud Phantom 2 ja Phantom 3 droonide müügikuulutuste massilist tõusu. Nad tahavad oma senised droonid maha müüa ja osta asemele Phantom 4. Ja pole ka ime, sest Phantom 4 droon on märkimisväärselt suur arenguhüpe senisest Phantom 3 droonist. Mitte ainult takistuste vältimise süsteemi poolest, vaid kõikide nende väikeste edasiarenduste tõttu, mis üheskoos teevad DJI Phantom 4 lennumasinast kõige täiuslikuma tavakasutajale mõeldud drooni 2016. aasta kevadel.

 

NB: DJI Phantom 4 drooni ettetellimine algab Photopointis täna, 23. märtsil. Kõigile ettetellinutele anname kingituseks kaasa 32 GB lisamälukaardi – et kõik fotod ja 4K videod ikka ära mahuks. Vaata Phantom 4 drooni Photopointi e-poes – eeltellimise soovist anna meile teada, kirjutades aadressile info@photopoint.ee

Point TV 154. DJI Phantom 4 droon – 4 olulisemat omadust
autor: Lauri Veerde

DJI Phantom 4 on praegu droonimaailma kõige kuumem sõna. See on esimene DJI droon, mis suudab tajuda enda ees ja all olevaid takistusi ning takistustest iseseisvalt mööda lennata või kokupõrke vältimiseks nende ees peatuda.

DJI edasimüüjana on Photopoint saanud eksklusiivse võimaluse DJI Phantom 4 drooni proovile panna ja testida, kas kõik lubatud uhked funktsioonid ikka toimivad nagu välja reklaamitud. Käisime koos Photopointi enda droonieksperti Daniel Sepaga Phantom 4 drooni proovimas Tartus, lumisel Toomemäel. Allolevast videost näed, millised on Phantom 4 neli olulisemat uut omadust ja kuidas need toimivad:

 

NB: DJI Phantom 4 drooni ettetellimine algab Photopointis täna, 23. märtsil. Kõigile ettetellinutele anname kingituseks kaasa 32 GB lisamälukaardi – et kõik fotod ja 4K videod ikka ära mahuks. Vaata Phantom 4 drooni Photopointi e-poes – eeltellimise soovist anna meile teada, kirjutades aadressile info@photopoint.ee

Phantom 4 drooni eeltellimine on Photopointis alanud! Kingituseks 32 GB lisamälukaart
autor: Lauri Veerde

 

phantom-4-plus-malukaart

Head uudised. Alates tänasest, 23. märtsist saab Photopointist eeltellida DJI uusimat drooni Phantom 4. Kõik eeltellijad saavad koos drooniga kingituseks 32GB MicroSD mälukaardi. See tuleb lisaks juba komplektis olevale 16GB mälukaardile. Et kõik fotod ja 4K videod ikka kenasti ära mahuksid. Esimesi Phantom 4 droonide tarneid on oodata aprillis.

Vaata Phantom 4 drooni Photopointi e-poes – eeltellimise soovist anna meile teada, kirjutades aadressile info@photopoint.ee

Phantom 4 droon on oluline arenguhüpe edasi Phantom 3 drooniseeriast. Selle korpus on radikaalselt uuendatud, aerodünaamilisem, tugevam ja ilusam. Selle kaamera pildistab teravamat pilti ja filmib tänu uue konstruktsiooniga gimbalile stabiilsemat/sujuvamat videot. Lennuaega on rohkem ja uues sport režiimis sööstab droon edasi kiirelt ning äkiliselt kuni 72 km/h.

Kõige olulisem uus omadus DJI Phantom 4 juures on aga takistuste vältimise süsteem. Takistuste vältimise režiimi lülitatuna tunnetab Phantom 4 eesolevaid objekte ja lendab nendest kas mööda või peatub automaatselt – aidates nii ära hoida kokkupõrgetest tekkivaid drooni purunemisi. Neid juhtumeid on olnud palju, kus vastne drooniostja on esimestel lendudel oma vea tõttu drooniga millegi vastu sõitnud. Phantom 4 drooniga võid olla kindlam, et seda ei juhtu. Pead ainult tähele panema, et droon poleks tavarežiimis ega Sport režiimis vaid Obstacle Sensing System režiimis.

Phantom 4 droon sobib suurepäraselt nii tõsistele videograafidele kui ka fotograafidele. Ka nendele, kel drooniga lendamise kogemust vähe või üldse mitte.

NB: DJI Phantom 4 drooni ettetellimine algab Photopointis täna, 23. märtsil. Kõigile ettetellinutele anname kingituseks kaasa 32 GB lisamälukaardi – et kõik fotod ja 4K videod ikka ära mahuks. Vaata Phantom 4 drooni Photopointi e-poes – eeltellimise soovist anna meile teada, kirjutades aadressile info@photopoint.ee

 

Vaata Phantom 4 drooni kohta lähemalt

DJI maaletoojana on Photopoint saanud eksklusiivse võimaluse proovida ja testida DJI Phantom 4 drooni juba enam kui nädala jagu. Vaata altpoolt lähemalt, milline Phantom 4 droon on, kuidas selle uued funktsioonid toimuvad ja milline on selle fotokvaliteet:

Vaata mis on komplektis, milline droon ja selle osad välja näevad:

Vaata kuidas Phantom 4 lendab ja kuidas uued funktsioonid päris elus toimivad:

Droonifotograaf Kaupo Kalda arvamus DJI Phantom 4 droonist fotograafi vaatepunktist:

 

 

Alanud on Tamroni Reisifoto 2016 – auhinnafondis üle 2000€ väärtuses fototehnikat
autor: Jürgen Veerme

tamron-reisifoto2016-blog

Aeg on avada oma meeled ning kaamera objektiiv ja pildile püüda oma parimad reisimuljed – alanud on väärika auhinnafondiga Tamroni Reisifoto 2016 konkurss.

Reisifoto konkursile oodatakse osalema töid, mis kirjeldavad reisimist nii, nagu see sinu jaoks paistab. Olgu selleks jäädvustus mingi paiga ehedast ja puutumatust kultuurist, portreefotod huvitavatest inimestest või hingematvalt kaunid maastikud – inspiratsioon on piiritu.

Kõiki neid fotosid on konkursile võimalik esitada kuni 1. mai südaööni. Iga osaleja võib esitada kuni kolm tööd, mis ei pea olema tingimata pildistatud just sellel aastal käidud reisil – oluline on, et need oleksid Sinu parimad tööd, mis annavad edasi reisimist nõnda, nagu Sina seda tunned.

Kõiki fotokonkursile esitatud töid hindab professionaalidest koosnev žürii, kes lähtub parimate tööde valmisel foto originaalsusest ja huvitavast lahendusest, tehnilisest teostusest, hetke tabamise õnnest ning vastavusest teemale.

Võidutöödele on Tamron koostöös Photopointiga välja pannud äärmiselt ahvatleva auhinnafondi:

I koht: 1000 euro väärtuses Tamroni fototehnikat Photopointist

II koht: 750 euro väärtuses Tamroni fototehnikat Photopointist

III koht: 500 euro väärtuses Tamroni fototehnikat Photopointist

Esikolmik kuulutatakse välja 13. mail 2016. Miks on auhinnafondis just Tamroni fototehnika? Aga seetõttu, et Tamron on spetsialiseerunud just reisile kaasa võtmiseks sobilike suumobjektiivide valmistamisele. Tema valikus on muuhulgas ka maailma võimsaima suumiga peegelkaameraobjektiiv Tamron 16-300mm VC PZD.

Seega, kui Sul on reisipildid arvutis või mälukaardil, siis vali välja need kõige paremad ning esita konkursile juba täna.

 

Esita oma parimad reisifotod konkursile – www.snap.ee ›