Zhiyun CRANE M2 on uus multifunktsionaalne stabilisaator
autor: Jürgen Veerme

Zhiyun Crane M2

Zhiyun annab teada, et toob turule uue CRANE M2 stabilisaatori, mis on kohaldatav kasutamiseks väga erinevate salvestusseadmetega ning võimaldab lisada loomingule seni kättesaamatuks jäänud eriefekte. 

Zhiyun CRANE M2 saab kasutada koos seiklus-, kompakt- ja kergete hübriidkaameratega ning nutiltelefonidega. Laialdane kaamerafunktsioonide juhtimine WiFi ja Bluetooth kaudu, inspireerivad uued videojäädvustamise võimalused, pikk kuni kaheksatunnine kasutusaeg, ülevaatlik OLED ekraan ja seadistuste juhtimine käepidemelt on koondatud CRANE M2 näol kompaktsesse ja soodsa hinnaga komplekti.

 

לks stabilisaator kõigile seadmetele

Traditsiooniliselt on igale seadmele vaja olnud erinevat stabilisaatorit ning sellega kaasnesid suuremad kulutused ja keerukam seadmete haldamine.

Tänu universaalsusele pakub CRANE M2 säästu ning lihtsustust ka selles osas (telefonide ning seikluskaamerate kinnitamiseks stabilisaatorile läheb tarvis eraldi müüdavaid lisatarvikuid).

 

Kompaktne, lihtne ja käepärane

CRANE M2 nutikas tasakaalustamissüsteem on vastuseks videomaailmas standardiks saanud paindlikkusele. CRANE M2 uus kiirvabastusplaat koos mõõteskaala ja positsioonimarkeriga muudab kaamera eemaldamise või teise seadme vastu vahetamise oluliselt kiiremaks – nii ei lähe olulised kaadrid tasakaalustamisvajaduse tõttu kaduma.

Tänu telgede lukustamise võimalusele saab stabilisaatori kiirelt transpordiasendisse seada ning seadme teljed on kandmise ajal kindlalt paigal.

Zhiyun Crane M2

CRANE M2 on mõõtudelt kompaktne, kuid siiski piisavalt tugevate tasakaalustusmootoritega, et hoida paigal erinevaid salvestusseadmeid ja suunata liikumist sujuvalt ning vastavuses operaatori soovidega. Käepide püsib kindlalt käes ning loogilise asetusega juhtnuppude ning selge OLED ekraani abil on stabilisaatori ning kaamera seadistuste muutmine kiire ja mugav.

 

Uued loomingulised ja kindlalt kontrollitud liikumised.

Lisaks kolmele põhilisele töörežiimile Pan Follow (PF), Follow (F) ja Lock (L), võimaldab Zhiyun CRANE M2 veel lisaks nii mõndagi.

Full-Range POV Mode võimaldab 360° sünkroonset liikumist kõigi kolme telje suhtes, Vortex Mode abil saab pildivälja panna 360° pöörlema.

Go Mode on suurepärane spordi ja kiirete liikumiste jäädvustamiseks ning Selfie mode võimaldab kaamerat kiirelt 180° võrra pöörata, et ennast kaadrisse saada – suurepärane vloggeritele.

 

לhendus nutiseadmega lisab veel funktsioone

CRANE M2 WiFi ja Bluetooth ühenduvus võimaldab kontrollida kaamerat juhtmevabalt stabilisaatori käepidemelt ja Zhiyun’i nutirakendusest ZY PLAY.

Zhiyun Crane M2

CRANE M2 käepidemel olevate ¼-tolliste keermestatud avade abil saab stabilisaatorile kinnitada erinevaid lisatarvikuid – mikrofon, valgustus, lisaekraan jne.

Aku tööaeg on kuni kaheksa tundi ja vajadusel on CRANE M2 akudelt võimalik laadida kaamerat, telefoni või mõnda teist seadet, mis vajab järele aitamist. Teisalt saab gimbali enda tööaega samuti välise akupanga abil pikendada.

Zhiyun CRANE M2 jõuab Photopointi veebikaubmajja ja esinduskauplustesse müügile augustikuus ja hakkab maksma 289 eurot.

The post Zhiyun CRANE M2 on uus multifunktsionaalne stabilisaator appeared first on Photopointi ajaveeb.

Wacom Cintiq 22 – avasta uued loomingulised võimalused
autor: Jürgen Veerme

Wacom Cintiq 22

Wacomi kõige soodsam ekraaniga graafikalaud Cintiq 16 saab endale suurema venna Cintiq 22 näol. Kaks ekraani suurust tähendab, et kompaktne Cintiq 16 sobib ideaalselt neile, kes liiguvad rohkem ringi ning Cintiq 22 pakub rohkem ruumi suurte lõuenditega töötamisel.

Põhiolemuselt on uus graafikalaud 21.5″ Full HD lahutusvõimega ekraan, mille saab kaasas olevate HDMI ja USB kaabli abil ühendada laua- või sülearvutiga, et siis puutepliiatsi abil Photoshopis või mõnes teises programmis otse ekraanile joonistada (näpupuudutusele Cintiq 22 ekraan kahjuks ei reageeri).

Wacom Cintiq 22

Ekraan suudab kuvada värve 72% ulatuses NTSC värviruumist – see viimane on ka üks olulisemaid erinevusi võrreldes profikasutuseks mõeldud Cintiq Pro 13 ja Cintiq Pro 16 graafikalaudadega (viimased kuvavad vastavalt 87% ja 94% Adobe RGB värviruumist). Võrreldes väiksema Cintiq 16 graafikalauaga on Wacom Cintiq 22 lauaga kohe kaasas reguleeritav alus, mille abil saad ekraani seada 16-82° nurga alla.

Wacom Cintiq 22

Sarnaselt Cintiq 16 graafikalauale on ka Cintiq 22 komplektis kaasas Wacom Pro Pen 2 puutepliiats. See on Wacomi kõige uuem ja parem akuvaba digipliiats, mis on kaasas ka Cintiq Pro graafikalaudadega. Mõnusalt paksu profiiliga pliiatsil on 8192 surveastet, lisaks kallutustundlikkus, väga hea puutetundlikkus ja senise Pro Pen’iga võrreldes hulga täpsem positsioneerimine ekraanil.

Tähelepanu tuleks aga pöörata sellele, et Cintiq 16 ekraani katva materjali tõttu ei tohiks pliiatsis kasutada Felt tüüpi otsikuid, vaid ainult standardseid otsikuid.

wacom-pro-pen-2-cintiq-16-photopoint

 

Olles Wacomi ametlik ja pikaajaline partner Eestis jõuab uus Wacom Cintiq 22 graafikalaud nii Photopointi esinduskauplustesse kui veebikaubamajja müügile juba õige pea ja see hakkab maksma 999€.

 


Vaata veel neid huvitavaid artikleid:

Kõik Wacom graafikalauad on ostukorvi pistmiseks saadaval meie veebikaubamajas.

The post Wacom Cintiq 22 – avasta uued loomingulised võimalused appeared first on Photopointi ajaveeb.

Nüüd saadaval: Canon Powershot G5 X Mark II
autor: Jürgen Veerme

Vau, see käis küll kähku! Alles eelmisel nädalal tervele maailmale esitletud uus Canon PowerShot G5 X Mark II on nüüd saadaval nii Photopointi esinduskauplustes kui veebikaubamajas.

Uus PowerShot G5 X Mark II kasutab 5-kordset lainurk-suumobjektiivi ning sellel on ülestõstetav elektrooniline pildiotsija + kallutatav ekraan. 20,1-megapiksliline 1.0-tüüpi CMOS-sensor toodab kvaliteetset pildikvaliteeti nii fotode kui ka 4K-videote jaoks.

Tänu DIGIC 8 protsessori ja võimeka sensori koostööle, lubab kaamera ilmutada fotodele ilusaid värve ja selgust. Kompaktkaamerat iseloomustab kiire f/1.8-2.8 ava ja väle autofookus ning see on suuteline sarivõttes jäädvustama 120 kaadrit/s. Olemas on ka bluetooth– ja Wifi ühendus, mille abil saab jagada ja varundada pilte juhtmevabalt. Kaamera laadimine käib läbi USB-kaabli. 

Tänu pisikesele suurusele on G5 X Mark ideaalne reisikaamera ja võimekuse poolest loodud võluma sisuloojaid, vloggereid ja fotograafia entusiaste.

 

Canon PowerShot G5 X Mark II – loo sisu, mida soovid ka teistele jagada ››

The post Nüüd saadaval: Canon Powershot G5 X Mark II appeared first on Photopointi ajaveeb.

Kas Tamron tegi Sonyle tuule alla? Kasutuskogemus: Tamron 28-75 f/2.8 Di III RXD Sonyle
autor: René Türk

Sony täiskaader hübriidkaamerad on juba aastaid maailma parimad ning kui mõni teine tootja millegi sarnasega üllatab, siis tuuakse alati võrdluseks, kuidas uus toode on Sonyga võrreldes. See on justkui teivashüppe latt, mis on seatud 6.16m (maailmarekord) peale, ja kõigil on teada, et selle on hüpanud vaid üks mees! Sony laitmatute objektiividega on piltlikult öeldes sama lugu.

Ja nüüd on see pinev võistlus taas meie silme ees! Seekord on võistlustules Sony FE 24-70 f/2.8 GM objektiiv ja  Tamron 28-75mm f/2.8 Di III RXD. Pinge on õhus.

Tamron 28-75mm Di III RXD Rene Türk Photopoint
Tamron 28-75mm Di III RXD Rene Türk Photopoint

Kommentaatorid on valmis kinnitama ettearvatavat võitu ja arutlevad, kas Tamronil on siin üldse mingit võimalust… ja siis tuleb üllatus ja sensatsioon! Kuidas on võimalik, et Tamron on teinud samasuguse hüppe, kuid ilma teibata?

Umbes sellisena võiks kirjeldada olukorda, kus (praktiliste kasutuskogemuste, kui ka mõõdetud tehniliste parameetrite järgi), on Tamron loonud Sony kaameratele magusaimasse suumivahemikku (28-75mm) maailma parima isendi jättes Sony pika ninaga! 

Tamron 28-75mm Di III RXD Rene Türk Photopoint

Olin eelmisel aastal peaaegu esimene fotograaf Eestis, kes nimetatud objektiivi enda fotokotti sai – “Tamroni Reisifoto 2018” II koha autasuks!

Tänaseks, ligi 6000 pilti hiljem, olles kasutanud seda mitmetel fototöödel ja reisidel ja võin kinnitada, et Sony samaväärsele valgusjõulisele objektiivile on loodud väga soodne alternatiiv, mis mitmetes omadustes Sony isegi edestab. לtlengi just samaväärsele, sest objektiivi põhikriteeriumid nagu teravus, valgusjõulisus ja kiirus on samas klassis Sony tippteosega.

Tamron 28-75mm Di III RXD Rene Türk Photopoint

Täheldasin, et aasta jooksul olen üksikutel kordadel vahetanud oma n.ö reisikaamera Sony A7 III ees oleva Tamron 28-75 f/2.8 RXD millegi muu vastu.

לks nendest kordadest oli eelmise aasta pulmapildistamisel paralleelselt Sony 24-70 f/2.8 GM objektiiviga, kus umbusaldusest Tamroni vastu rentisin igaks juhuks Photopointi rendist Sony parima normaalsuumi endaga kaasa.

Tamron 28-75mm Di III RXD Rene Türk Photopoint

Pärast mõningast pildistamist sain aru, et kvaliteedieelist Sony optikast ei lisandu ning ülejäänud osa pulmapeost pildistasin juba Tamroni objektiiviga. Miks? Sest esiteks neil kahel on päris suur kaaluvahe. Sony rasked objektiivid “nõuavad”, et sa oleksid kahe käega aparaadi küljes.

Tamron 28-75mm Di III RXD Rene Türk Photopoint

Tamroni tugevaks eeliseks on sama kvaliteedi juures 300 gr kergem kaal. Võiks ju ennast lohutada, et seda pole eriti palju, kuid on suur vahe, kui see 300 gr jaotub raskuskeskmena sinu kätte ebamugavalt ja pikemaks ajaks.

Tamroni plussideks Sony ees pean veel lühimat teravustamiskaugust, mis on vaid napp 19cm ning need kaks viimast on reisidel asendamatud omadused.

Tamron 28-75mm Di III RXD Rene Türk Photopoint

Tamron omab kõiki sarnaseid teravustamis funktsioone, mis Sony lipulaevgi nagu hübriid AF, silma jälgimine AF, Direct Manual Focus ja need toimivad laitmatult.

Objektiivi ilmastikukindlust olen saanud samuti kontrollida õnnetusjuhtumi tõttu, kus see koos kaameraga uppus. Tamroni esindus tegi ülevaatuse ja selgus, et merevesi ei ole teinud ühtegi kahjustust. Mitteilmastikukindel kaamera seevastu sai tervenisti uue sisu.

Tamron 28-75mm Di III RXD Rene Türk Photopoint

Kokkuvõtteks ütlen nii et kui toome kaalukausile lisaks fotograafiliste omadustele ka suuruse, kaalu ja mitte väheolulise hinnavahe 1600 eurot, siis võiks küsida, kas Tamron on teinud vanameistrile Sonyle tuule alla. Minu vastus oleks “Jah!”.

 


Rene Türk on Lumiere fotostuudio asutaja, mitmeid kodu- ning välismaiseid tunnustusi pälvinud reklaami-, pulma-ja portreefotograaf. Renש tööde ja tegemistega saab tutvuda ning ennast kursis hoida tema Instagram’i lehelFacebookis või veebilehel www.rene.com.ee

The post Kas Tamron tegi Sonyle tuule alla? Kasutuskogemus: Tamron 28-75 f/2.8 Di III RXD Sonyle appeared first on Photopointi ajaveeb.

Sony a7R IV on maailma esimene 61 MP täiskaader sensoriga hübriidkaamera
autor: Jürgen Veerme

Sony a7R IV

Sony esitles enda uut profiklassi kaamerat α7R IV ja see pani fotograafid mesilasparvena sumisema, sest tegemist on maailma esimese 61 MP täiskaadersensorit omava hübriidkaameraga.

Kaamera südameks on uhiuus 61-megapiksline BSI-CMOS sensor, millel on tohutu dünaamiline ulatus (15 stoppi) ja seetõttu on a7R IV suuteline pakkuma ülimalt kvaliteetset pilti. Samm edasi on astutud ka autofookuse võimekuses, sest 567 faasi- & 425 kontrastituvastusega teravustamispunkti võimaldavad kiiret ja teravat pilti ka hämarates oludes. Valides APS-C pildistamisrežiimi katavad 325 teravustamispunkti peaaegu terve kaadri. Kaamera on võimeline pildistama kiirusel 10 kaadrit sekundis ja seda kuni 68 pakitud RAW kaadrit järjest.

 

Võrreldes Sony a7R III mudeliga on a7R IV kere aku ja mälukaardi pesade tihendeid muudetud ja see teeb kaamera veel rohkem ilmastikukindlamaks. Lisaks on kaamerat kätte võttes selle haare nüüd oluliselt sügavam, mis lisab kindlustunnet kiiretes situatsioonides ja lisatud on suurem joystick ning ümber on paigutatud “äsja loodud” nupud ja valikud.

sony a7r IV

Sony a7r IV

Ka video poole pealt on Sony a7R IV äärmiselt võimekas, sest suudab jäädvustada 4K/30p videot ja seda jätkuvalt kogu sensori laiuselt ehk 6K lahutusvõimega (oversampling). Ja nüüd maiuspala – tegemist on esimese Sony kaameraga, mis pakub reaalajas silmateravustamist (Real-Time Eye AF) filmimise ajal!

Selleks, et kõik need 61 miljonit pikslit kiirelt mälukaardile liiguks on Sony lisanud uuele mudelile ka teise UHS-II toega mälukaardipesa. Lisaks on paremaks tehtud nii USB-C kui WiFi ühendusi, mis võimaldavad veelgi kiiremalt juhtida kaamerat kas arvutist või nutiseadmest.

Seda tehniliste andmete tulevärki vaadates tundub, et Sony on enda hübriidkaamerate turu liidripositsiooni veelgi enam kindlustamas ja saadab tugeva sõnumi Canoni ja Nikoni poole, kes samuti oma osa kasvatada püüavad.

Igatahes esimesed äsja avalikustatud Sony α7R IV täiskaader hübriidkaamera isendid on meie poolt ära tellitud ning loodetavasti saabuvad need Photopointi pealattu juba varasügisel. Kere hinnaks saab olema 3999€. 

 

 

Allikas: Sony ametlik pressiteade.

The post Sony a7R IV on maailma esimene 61 MP täiskaader sensoriga hübriidkaamera appeared first on Photopointi ajaveeb.