Ricoh GR II kompaktkaamera on nüüd 100€ soodsam
autor: Lauri Veerde

sony-hx50-1

Äsja võtsime siin Photopointi blogis karbist välja maailma võimsaima suumiga kompaktkaamera Nikon P900. Sel oli suur korpus, võimas suum ja kehvapoolne pildikvaliteet.  Ricoh GR II kompaktkaamera oma pisikese korpuse, fiksobjektiivi ja ülihea pildikvaliteediga on Nikon P900 täielik vastand. Ja jätkuvalt minu lemmik kompaktkaamera üldse. Seetõttu on hea meel teada anda, et alates sellest nädalast on Ricoh GR II Photopointis 100€ soodsama hinnaga.

Soovitan Ricoh GR II kompaktkaamerat proovida kõigil fotohuvilistel, kes on tüdinenud suurt ja rasket peegelkaamerat kaasas tassimast. Või üldse kõigile, kes soovivad endale megakvaliteetseid pilte pildistavat, kiiret ja taskusse mahtuvat fotokaamerat (ja kelle jaoks suum pole kaamera juures esmaselt oluline).

 

gr-sensor-vs-kompaktkaamera-sensor

Ricoh GR II kaamera pildistab väga kvaliteetseid fotosid, sest selle pildisensor on tavalise kompaktkamaera sensorist oluliselt suurem (rääkimata nutitelefonide pildisensorist). Täpselt sama suur, nagu enamikel peegelkaameratel.

Ricoh GR II kaamera võib ju väliselt tunduda hästi tavaline. Proffidele see meeldibki, sest näiteks tänaval pilti tehes on hea, kui kaamera märkamatuks jääb. Sisemuse poolest on Ricoh GR aga isegi võimekam, kui mõni peegelkaamera. Kui ei usu, siis mine fotopoodi, proovi kaamerat sisse lülitada ja sellega mõned pildid teha. Proovi muuta värvustasakaalu ja muid seadistusi, vaata peamenüüd ja kiimenüüsid ja tunneta, kui paganama kiire see aparaat on. Usun, et siis mõistad, miks ma seda kaamerat siin nii palju kiidan et endalgi juba häbi hakkab.

Kaks aastat tagasi tegime tutvustava video Ricoh GR II vanemast versioonist  Kuna see vanem mudel erineb uuest GR II mudelist vaid integreeritud WiFi puudumise tõttu, siis on kõik videos kirjeldatu relevantne ka selle uue mudeli puhul. Seega – kui soovid Ricoh GR II kaamera kohta rohkem teada saada, vaata sedasama videot:

 

Sony esitleb kolme profiobjektiivi ja kahte telekonverterit
autor: Lauri Veerde

15H_GM_lens_image_06

Sony rõõmustab täna oma hübriidkaamerate praegusi ja tulevasi kasutajaid kolme uue objektiiviga. Trio moodustavad valgusjõuline standardsuum 24-70mm f/2.8, valgusjõuline telesuum 70-200mm f/2.8 OSS ja valgusjõuline portreeobjektiiv 85mm f/1.4. Kõik kolm üles loetletud objektiivi kuuluvad Sony uude “G Master” nimega tähistatavasse profitasemel objektiiviseeriasse ja sobivad kasutamiseks nii pool- kui ka täiskaadersensoriga Sony hübriidkaamerate ees.

FE 24-70mm F2.8 GM standardsuum

SEL2470GM_A

Täiskaadersensoriga Sony peegelkaamerate kasutajad on valgusjõulist ja kvaliteetset standardsuumi pikisilmi oodanud. Seni on tulnud leppida f/4 avaga Sony Vario-Tessar T* FE 24-70mm objektiiviga. Nüüd on valikus ka läbiva f/2.8 ava ja traditsiooniliselt universaalse fookuskauguste vahemikuga objektiiv.

Sony 24-70mm f/2.8 GM on ilmastikukindla korpusega ja kiire SSM teravustamismootoriga objektiiv, mis peaks Sony sõnul pakkuma “kõrgeimat võimalikku pildikvaliteeti”.  Objektiivis on mitmed erilised pildikvaliteeti parandavad läätsed, klaaselementidele on kantud kontrastsust, värviedastust jms parandav Sony “Nano AR” vääristus. Objektiivi 9-labaline diafragma on ümar igas asendis selleks, et luua ilusad fookusest-väljas alad.

Kaks valupunkti selle objektiivi juures siiski on. Esiteks värinastabilisaatori puudumine ja teiseks üsna krõbe hind. Nimelt peaks 24-70mm f/2.8 GM märtsikuus Euroopas müügile tulles maksma hakkama 2400€.

 

FE 70-200mm F2.8 GM OSS telesuum

SEL70200GM_A

Suurepäraseks täienduseks 24-70mm objektiivile on täpselt sama valgusjõulise ja läbiva avaga Sony 70-200mm f/2.8 GM OSS telesuumobjektiiv. Ka seda kirjeldades rõhub Sony “eriliselt kvaliteetsele pildikvaliteedile”. Erinevalt 24-70mm standardsuumist on sel olemas ka optiline OSS värinastabilisaator.

Teravustamisel kasutatakse “ujuvat teravustamissüsteemi”, tänu millele suudab see objektiiv teravustada Sony sõnul eriti lähedale (minimaalne teravustamiskaugus on 0,96 m). SSM teravustamismootorit abistavad kaks lineaarset teravustamismootorit – üheskoos liigutavat need raskeid optiliste elementide gruppe teravustamisel eriti kiiresti.

70-200mm f/2.8 GM korpus on ilmastikukindel, korpusel on olemas nupp nii suumi lukustamiseks kui ka teravustamiskauguse piiramiseks vastavate vahemike kaupa. Objektiiv on valmistatud toimima uute 2x ja 1.4x telekonverteritega.

70-200mm f/2.8 GM objektiivi lubab Sony turule upitada 2016. aasta maikuus. Selle soovituslik jaehind hetkel veel paika pandud ei ole.

 

FE 85mm F1.4 GM portreeobjektiiv

SEL85F14GM_A

Portreefotograafid võivad rõõmustada uue 85mm f/1.4 GM fiksobjektiivi üle. Ka see kuulub äsjaloodud “G Master” seeriasse ning peaks seega evima parimat võimalikku pildikvaliteeti. Selle objektiivi huvitavamate omaduste juurde kuulub kindlasti 11 diafragmalabaga ava – nii paljudest labadest koosnev konstruktsioon peaks kindlustama eriti perfektsed ümarad valgushelgid fotode fookusest-väljas aladel (bokeh).

Kiire autofookuse eest hoolitseb ka selles objektiivis SSM teravustamismootor, lisaks on objektiivis kaks sensorit, mis registreerivad raskete optiliste gruppide asukoha ja asendi – selle informatsiooni abil saab autofookusmootor teravustada veelgi täpsemalt ja kiiremini.

Sony 85mm f/1.4 GM objektiivi korpus on ilmastikukindel ja varustatud avarõngaga. Viimast saab seada liikuma kas astmete kaupa või (video filmimisel sujuvaks ava muutmiseks) sujuvalt. Lisaks on objektiivi korpusel nupp, millele vajutades lülitub autofookus välja.

Sony uut portreeobjektiivi on Euroopas müügile oodata märtsikuu jooksul. Selle ametlikuks soovituslikuks jaehinnaks on Sony määranud 2000€.

 

Lisaks 2x ja 1.4x telekonverterid

SEL14TC_A

Koos G Master seeria objektiividega toob Sony välja ka kaks telekonverterit. SEL14TC ja SEL20TC konverterid sobivad kasutamiseks 70-200mm f/2.8 GM OSS telesuumobjektiiviga.

Allikas: Sony ametlik pressiteade

 

15H_GM_lens_image_03

 

Sony a6300 hübriidkaamera rabab kiirete teravustamispunktide rohkusega
autor: Lauri Veerde

a6300_N_image_01

Sony esitleb täna uut fotoaparaati nimega a6300. See on kõrgemasse hinnaklassi kuuluv poolkaadersensoriga hübriidkaamera, mis asendab senise a6000 mudeli ja on otseseks konkurendiks sellistele hübriidkaameratele nagu Fujifilm X-E2, Panasonic GX8 ja uus, veel turule jõudmata Olympus PEN-F.

 

sony-a6000-kaamera-photopoint-12

Sony A6000 vasakul ja uus Sony a6300 paremal.

 

Võrreldes kahe aasta eest turule tulnud a6000 kaameraga on a6300 välimus jäänud praktiliselt muutumatuks. Pisut on ümber disainitud käepidet ja tagaküljele on lisatud teravustamisrežiimide lüliti-nupu kombinatsioon. Palju paremaks on muutunud elektroonilise pildiotsija ekraan. Tänu uuele sensorile võib loota pildikvaliteedi tõusu ja magneesiumsulamist korpus peaks tunduma pihus senisest tummisem.

 

a6300_N_wSELP1650_front_top

Sarnaselt eelmisele mudelile on ka a6300 olulisimaks iseloomustajaks kiirus – seda nii üldises toimimises, teravustamisel kui ka sarivõttel. Sarivõtte kiirus on jätkuvalt korralikud 11 kaadrit sekundis (koos jälgiva autofookusega). Oluline on aga sarivõtte puhul see, et 8fps kiirusega pildistades näitab kaamera kaadrite vahel (mitte viimasena pildistatud fotot, nagu enamik hübriidkaameraid, vaid) reaalset kadreeringut. See muudab lihtsamaks kiirema liikumise fookuses hoidmise sarivõtte ajal.

Sony A6300 kõige olulisemateks täiustusteks on aga autofookus ja videorežiim:

 

Muljetavaldav automaatne teravustamine

a6300_N_rear

Uue kaamera kõige olulisemaks ja huvitavaks edasiarenduseks on kahtlemata automaatse teravustamise süsteem. Uus 24 MP pildisensor on võimeline teravustama, kasutades nii kontrasttuvastust kui ka (paljudel juhtudel kiiremat ja peegelkaameratele omast) faasituvastust.

Kahesüsteemne teravustamine oli olemas juba ka a6000 kaameral – see pole midagi uut. Uus on aga see, et a6300 kaameral on faasituvastusega teravustamispunkte ei vähem ega rohkem kui 425. Ja need katavad praktiliselt kogu kaadri. Sellist autofookuspunktide asetust kadestavad ka peegelkaameraomanikud. Lisaks on need teravustamispunktid ka väga kiired – Sony sõnul kiiremad, kui ühelgi teisel APS-C sensori ja vahetatavate objektiividega kaameral hetkel maailmas.

 

Paljulubav videorežiim

 

Võrreldes eelkäijaga on a6000 teinud suure arenguhüppe video filmimise vallas. Sellelt kaameralt oodatakse kõrget videokvaliteeti, sest a6000 on esimene APS-C sensoriga fotokaamera, kus video salvestamiseks kasutatakse ära sensori pinda kogu selle laiuses (ingl. k: “full pixel readout”).

Videopildi dünaamilist ulatust ja värviinfot aitab tagada ka S-Log Gamma režiimi olemasolu. Muidugi ka võimalus filmida videoid lisaks tavalistele Full HD kaadrisagedustele ka 4K vormingus 100 Mbps andmesagedusega. Ja veel – Sony a6300 on üks vähestest fotokaameratest, millega saab filmida Full HD videot kiirusega 120 fps. See on kasulik juhul, kui soovid saada sujuvaid 4x või 5x aegluubis kaadreid. Audio salvestamiseks on a6300 kaameral nüüd olemas ka 3.5mm mikrofonisisend. XLR-pistikutega mikrofone saab kasutada juurde ostetava, välgukinga kinnituva adapteri abil.

 

Sony a6300 saadavus ja hind

Sony lubab a6300 hübriidkaamera Euroopas turule paisata märtsikuu jooksul. Kere ametlikuks soovituslikuks jaehinnaks on seatud 1250€. Koos E PZ 16-50mm komplektobkjektiiviga tõuseb see hind 1400€ tasemeni.

 

Sony a6000 olulisemad tehnilised andmed

  • 24 MP APS-C formaadis CMOS sensor
  • ISO ulatus pildistades: 100-25600; Võimendusega 51200
  • Hübriid-autofookus; Kontrasttuvastusega + faasituvastusega pikslid sensoril. 425 faasituvastusega autofookuspunkti!
  • 11 fps sarivõte (jälgiva teravustamisega); 8 fps sarivõtte kaadrite vahel näitab kaamera kadreeringut
  • 9 seadistatava funktsiooniga nuppu, igaühe seadistamisel on võimalik valida 64 erineva funktsiooni seast
  • Elektroonilise pildiotsija OLED ekraanil on 2.4 miljonit pikslit (a6000 kaameral oli 1.4 miljonit). Kaadri katvus 100% ja suurendus 0,70x (35mm ekvivalendina). Pildiotsija peaks näitama kadreeringut ka kiirema kaamera liigutamise korral ilma viivituseta, sest ekraani kaadrisagedus on tõstetud 120 fps tasemeni
  • 3.0″ LCD-ekraan on horisontaalsihis nurga alla seatav ja mahutab 926 000 pikslit
  • Filmirežiim: 4K video maksimaalse andmesagedusega 100 Mbps (3840 x 2160 @ 30p/24p); Full Hd video maksimaalse andmesagedusega 50 Mbps (1920 x 1080 @ 60p, 60i, 30p, 24p). Ülikiire kaadrisagedusega Full HD videot (4x või 5x aegluubis video taasesitamiseks) saab filmida 100 Mbps andmesagedusega ja 120 fps kaadrisagedusega
  • Kaamera kasutab video salvestamiseks ära kogu sensori laiust ja skaleerib selle salvestise siis 4K formaati. See peaks praktikas tagama igapidi kvaliteetsema videopildi. Olemas on S-log Gamma
  • Magneesiumsulamist korpus ei ole päris pritsmekindel, kuid on tolmu- ja niiskuskindel.
  • 3,5mm audiosisend, micro HDMI, WiFi, NFC
  • Aku kestvus 1 laadimiskorraga: 400 kaadrit
  • Kaal koos aku ja mälukaardiga: 404 g
  • Mõõmed: 120.0mm x 66.9mm x 45.1mm (praktiliselt sama suur kui NEX-6)

 

Sony a6300 videod

Teravustamine toimib hästi ka videot filmides:

 

Autofookuse võrdlus filmirežiimis: a6000 vs a6300:

 

Sony ametlik pressiteade

Kuumad kuulujutud: Fujifilmil on arendusjärgus keskformaatsensoriga digikaamera
autor: Oskari Värä

fujifilm_keskformaat

Graafilise disaineri nägemus sellest, milline võiks Fujifilmi keskformaat välja näha.

Fujifilmi leerist on juba pikemat aega tulnud teateid, et nad on arendamas välja keskformaatsensoriga digikaamerat. Küll aga ütlesid Fujifilmi esindajad alguses, et keskformaatsensoreid vaid testitakse ning tegelikku plaani kaamera välja andmiseks pole. Nüüd jällegi lükatakse need väited ümber.

Fuji Rumors veebileht on saanud nende sõnul väga usaldusväärse Jaapani allika käest infot, et tulevane keskformaatsensoriga digikaamera on ettevõtte juhtidelt saanud rohelise tule ning see on juba arendusjärgus. Ettevõtte esindajad on kindlad, et uue kaamera müüginumbrid lendavad lakke. Kuna see on hinnaskaalal väidetavalt samal tasemel Pentaxi eduka 645-seeriaga, siis on oodata väga põnevaid aegu keskformaatkaamerate turul.

Kõlakate järgi kavatsetakse uut kaamerat esitleda juba 2016. aasta Photokina messil septembri teises pooles kuid seda infot tasuks veel võtta ettevaatlikkusega.

Allikas: Fujirumors.com

Arvamus: Canoni uhkeim profikaamera toob 100% võimsust ja 0% innovatsiooni
autor: Lauri Veerde

canon-eos-1d-x-mark-2-7

Suviste olümpiamängude eel on Canon ja Nikon ikka lagedale tulnud uute profikaameratega. 2016. aasta ei ole selles osas erand. Nikoni jaanuari-alguse D5 kaamerale sekundeeris eilne Canoni peegelkaamerate lipulaev EOS-1D X Mark II. Käisin seda eile Canoni pressiüritusel proovimas ja jagan oma muljeid ja mõtteid sellest proovimisest siinsamas all.

Paneme kõigepealt perspektiivid paika. EOS-1D X Mark II soovituslikuks jaehinnaks Euroopas on 6500€. See kaamera on mõeldud profifotograafidele, kes teenivad igapäevaselt raha spordivõistluste või eluslooduse pildistamisega. See on mõeldud fotoproffidele, kelle terve karjäär võib sõltuda sellest, kas olümpiamängude võitja jääb fotole terav või udune.

Sellise vastutuse juures ei ole ruumi radikaalsetel uuendustel ja just sellepärast ei saa Canon EOS 1D X Mark II kaamerat pidada üheski sfääris innovaatiliseks. Kõik need uued omadused, millest Silver eilses uudispostituses kirjutas, on jõudnud sellesse tippklassi kaamerasse pärast järeleproovimist amatöörfotograafidele mõeldud soodsamate kaamerate sees. Sensoripõhine Dual Pixel teravustamine on pärit EOS 70D kaamerast. Kaamerasisene objektiivi moonutuste korrektsioon ja integreeritud GPS on tulnud EOS 7D Mark II seest. Paljuülistatud 4K videorežiim pärineb EOS 1D C kaamerast ja EOS 650D-ga tulnud puutetundlikust ekraanist võeti EOS 1D X Mark II jaoks kasutusele vaid nii palju, kui tegelikult tarvis. Selles mõttes kujutab EOS-1D X Mark II endast justkui täiuseni lihvitud teemanti, kuhu jõuab vaid kõige olulisem ja juba mitmekülgselt järeleproovitud tehnoloogia.

canon-eos-1d-x-mark-2-1

Mis EOS 1D X Mark II kaamera eriliseks (mitte aga innovatiliseks) muudab, on selle võimsus ja kiirus. Uute protsessorite abil saavutatakse väga kiire sarivõte ja CFast 2.0 mälukaardi abil väga kiire puhvri tühjenemine (nii, et pärast ühte sarivõtet ei kiiluks kaamera kinni vaid saab tulistada aina järgmisi). Samuti suudab võimas kaamera salvestada CFast 2.0 kaardile 60fps 4K videot – ükski teine peegelkaamera seda hetkel ei suuda.

Tippkiirusel on aga oma hind. Näiteks maksab üks 128 GB CFast mälukaart hetkel umbes 400 eurot. Seda uhket 4K videot salvestab 1D X Mark II aga kohutavalt suure andmesagedusega – 800 Mbps. Nii täituvad mälukaardid ja kõvakettad kiiresti, rääkimata probleemidest nii mahukate videofailide töötlemisel…

canon-eos-1d-x-mark-2-2

Fotoprofid ise – need, kelle jaoks Canon EOS-1D X Mark II tegelikult tehtud on – hindavad seda kaamerat hoopis muude mõõdupuude järgi kui artiklikirjutajad ja niisama fototehnika-vesistajad.

Telekonverteritega metsas passijatele on näiteks oluline, et f/8 avaga saab kasutada senise ühe teravustamispunkti asemel kõiki 61 punkti. Kas pole see mitte suur edasiminek, kui nende mätta otsast vaadata? Spordifotode pildistajatele võib jälle olla oluline see ülipisike fraktsioon sekundist, mille võrra kiiremini jälgiv teravustamine liikuva objekti teravaks saab. See aga on ju selline täiustus, mis tehnilistesse andmetesse selgelt ei jõuagi.

Kindlasti on EOS-1D X Mark II kaamera juures veel kümneid pisiasju, mis professionaalidele korda lähevad, kuid mida mina siin välja tuua ei oskaks. Profid ise – nemad on aga pildistamisega hõivatud ja blogi pidada ei viitsi. Nii võime me lihtsate fotohuvilistena küll lugeda kiidulaule tehnilistele andmetele. Võime isegi korraks maailma kõige võimsamat profikaamerat enda käes hoida ja sellega pildistada. Kuid ei saagi teada, milline on EOS-1D Mark X tegelikult.

1 2 3 4 5 6 7 8 9