Digitest.ee: Fujifilm X-Pro2 hübriidkaamera
autor: Jürgen Veerme

fujifilm-x-pro2-photopoint

Digi- ja fototehnika ülevaadete veebilehel Digitest, käis fotograaf Hannu Liivääre juhtimisel oma võimekust näitamas Fujifilm X-Pro2 hübriidkaamera.

2016. aasta parimaks eksperttaseme hübriidkaameraks tunnistatud Fujifilm X-Pro2 on Hannu jaoks kaamera, millest hõngub kvaliteeti, traditsioone ja tulevikku vaatamist. Teisisõnu on tegemist kaameraga, mis hoolimata kergelt vanamoodsast disainist on servani tipptehnoloogiat täis pakitud ja millele võid iga ilmaga kindel olla.

 

Loe sisukat ja rohkete näidispiltidega ülevaadet edasi Digitest.ee lehelt ›

Millist soodsat peegelkaamerat valida? Pentax K-50 vs Canon EOS 1300D vs Nikon D3300
autor: Lauri Veerde

peegelkaamerad-2016

Kui sul on kõrini nutitelefoni udusest pildist, aeglasest teravustamisest või pidevalt täituvast sisemälust, siis on aeg vaadata päris fotoaparaadi poole. Sellise poole, mis pildistaks professionaalse kvaliteediga pilte, mida kannatab ka suurelt ekraanilt vaadata ja lastelastele mõeldes paberfotodeks välja printida.

Eelarvega alla 500€ saab kätte nii hübriidkaamera kui ka peegelkaamera. Mõlemad nimetatud kaameratüübid pildistavad võrdväärselt ilusaid fotosid, mõlemal on omad plussid ja miinused. Kumba kaameratüüpi eelistada tasuks, sellest kirjutasin detailsemalt postituses “Peegelkaamera või hübriidkaamera – kumb on sinu jaoks õige?“.

Vanu häid traditsioonilisi peegelkaameraid valmistavad 2016. aastal vaid 3 kaameratootjat: Canon, Nikon ja Ricoh (Pentax). Nikoni valikust tõuseb alla 500€ maksvate peegelkaamera komplektide seast esile Nikon D3300 – vanemat algtaseme kaamerat D3200 edestab see nii pildikvaliteedi, kiiruse, videoreziimi kui ka muude omaduste poolest. Pentax kaamerate seas on samuti valik lihtne, sest ainus alla 500€ maksev peegelkaamera on siin Pentax K-50.

Canoni parimat soodsat peegelkaamerat on pisut keerulisem valida. Nimelt on Canonil kaks aparaati, mis soodsa peegelkaamera otsijale meeldida võiks: 2 aastat vana mudel EOS 1200D ja selle uus versioon EOS 1300D. Sellesse kaameravõrdlusesse siseneb Canon EOS 1300D tänu lisatud WiFi ühenduvusele, mõnevõrra kiiremale pildiprotsessorile ja teravama pildiga LCD ekraanile. Kuna vanema mudeli EOS 1200D saab kätte 100€ soodsamalt, siis võib see olla paljudele hoopis ahvatlevam ost – neile, keda WiFi ei huvita ja kes suudavad halvema ekraanipildiga leppida.

Kuna vanema mudeli EOS 1200D saab kätte 100€ soodsamalt, siis võib see olla paljudele hoopis ahvatlevam ost – neile, keda WiFi ei huvita ja kes suudavad halvema ekraanipildiga leppida.

Sellised on kolme tootja parimad peegelkaamerad 500€ hinnaklassis. Pentax K-50, Canon EOS 1300D ja Nikon D3300. Paneme need kaamerad nüüd üksteise vastu ja vaatame, mis on nende tugevused ja puudused.

 

Tehniliste andmete ja omaduste võrdlus

Tehniliste andmete kõrvutamine ei anna kindlasti veel kaameratest täit ettekujutust. On ju ühe peegelkaamera juures väga oluline ka see, kuidas korpus kätte istub, kui mugav on kaamerat automaatrežiimis või manuaalis juhtida ja kui lihtne on vajalikke seadeid muuta. Samuti on oluline teravustamiskiirus ja pildikvaliteet – mõlemad näitajad, mille kvaliteet tehniliste andmete tabelist ainult kaudselt tuletatav on. Siiski aitab selline omaduste ja funktsioonide võrdlus paljastada nii mõnedki aparaatide puudused ning tuua välja potentsiaalsed head küljed.

Vaatleme siis esmalt kolme ülal mainitud peegelkaamera olulisemaid tehnilisi andmeid ja vajalikumaid omadusi. All tabelis on lahter märgitud punasega, kui kaamera vastav näitaja on mõlema konkurendiga võrreldes oluliselt kehvem. Samamoodi on märgitud rohelisega need lahtrid, milles on konkurentidest oluliselt parem tulemus:

Pentax K-50
+ 18-55mm WR
Canon EOS 1300D
+ 18-55mm IS II
Nikon D3300
+ 18-55mm AF-P
 pentax-k-50-18-55mm-wr-kit-must  canon-eos-1300d-18-55mm-is-ii-kit  135455-d3300-bk-18-55-vr2-frt34l.high
Sensor  16 MP  18 MP  24,2 MP
Sensori pildikvaliteedi hinnang (DxOMark) 79 63  82
ISO ulatus (ilma laienduseta) 100-51200 100-6400  100-12800
Teravustamispunktid/cross type  11/9  9/1  11/1
Ilmastikukindel korpus Jah. Korpus + objektiiv Ei  Ei
 Värinastabilisaator  Jah  Sõltub objektiivist  Sõltub objektiivist
Juhtnupud/kiirmenüü 2 valikuketast
Väga tõhus kiirmenüü
1 Fn nupp
2 USER režiimi
1 valikuketas
Kiirmenüü
Fn nuppu ei ole
1 valikuketas
Kiirmenüü
1. Fn nupp
 Pildiotsija kaadri katvus/suurendus Pentaprisma
100%; 0,92ח
Pentapeegel
95%; 0,8ח
Pentapeegel
95%; 0,8ח
 Ekraan  3″, 921 000 px  3″, 920 000 px  3″, 921 000 px
Sarivõte  6 fps  3 fps  5 fps
Kiireim säriaeg 1/6000 1/4000 1/4000
Videorežiimid  1920 x 1080 (25, 24 fps)  1920 x 1080 (25, 24 fps) 1920 x 1080 (50, 25, 24 fps)
Mikrofonisisend Ei Ei  Jah
Särituse muutmine videorežiimis Eesmise ja tagumise valikuratta abil. Säriaega/ISO saab muuta ka salvestamise ajal. Eesmise valikuratta abil ava/säriaeg Tagumise valikuratta abil saab muuta säriaega, aga ava muuta ei saa.
 Automaatne särikahveldus Jah Jah Ei
Kaamerasisesed live-digifiltrid  7  5 Jah
Intervallvõte (time-lapse) Maks 999 kaadrit.
3 sek – 24 h intervalliga
Ei Ei
Integreeritud WiFi  Ei  Jah  Ei
Aku vastupidavus 410 500 700
Hind Photopointis (24.06.16) 479€ 499€ 499€

Tehniliste omaduste tabeli kokkuvõte

Kõige enam rohelisi lahtreid saab kirja Pentax K-50. See ei ole üllatav, sest Pentaxil on läbi aegade olnud kombeks pakkuda samas hinnaklassis märksa paremaid omadusi. Pentax K-50 kaameral on ilmastikukindel korpus ja objektiiv, üllatavalt lai ISO vahemik, konkurentidest oluliselt avaram pildiotsija, kiirem sarivõte, tundlikud teravustamispunktid, kaks valikuketast ja intervallvõte. Tundlike teravustamispunktidega on muidugi selline teema, et normaalse valguse käes on Pentaxi autofookus sama kiire nagu Canonil/Nikonil kuid hämaramas jääb vastastele kiiruses alla.

Tegelikult on Pentax K-50 kaameral veel huvitavaid omadusi ja funktsioone, mis tabelisse ei mahtunud – näiteks AA akude/patareide kasutamise võimalus, Pärast JPG faili pildistamist RAW faili taastamine, algtaseme kaamera kohta muljetavaldavalt detailne valikurataste seadistamise võimalus ja veel muudki.

Canon EOS 1300D kaamera tõuseb võrreldavate omaduste tabelis esile ainult integreeritud WiFi poolest. Paljudes aspektides on EOS 1300D üsna sarnane Nikon D3300 kaamerale. Canoni soodsa peegelkaamera miinusküljeks on aga pildisensor ja pildikvaliteet. Canon kasutab oma algtaseme peegelkaamerates mitme aasta vanuseid sensoreid. JPG fotosid pildistades pole vahe suur kuid RAW formaadis jääb Canon EOS 1300D pildi teravus ja mürataluvus päris palju Nikon D3300 ja Pentax K-50 kaameratele alla.

Nikon D3300 peegelkaamera tundub tabelis olevat üsna tagasihoidlik. Nikoni kõige tugevamaks trumbiks on pildikvaliteet – DxOMark andmetel on see isegi pisut parem kui Pentax K-50 kaameral. Sensori eest eemaldatud madalpääsfiltri ja suurema lahutusvõimega lubab Nikon D3300 suurema detailsuse ja teravusega fotosid. Sama kehtib ka videorežiimi puhul – kui konkurendid teevad Full HD kaadrit vaid 25 fps, siis Nikoniga saab filmida sama suurt videot ka poole kiiremini – kasulik näiteks aegluubis kaadrite tegemisel või kiirema liikumise detailsemaks jäädvustamiseks. Kummaline aga, miks Nikon D3300 kaameral ei ole särikahvelduse võimalust (režiim, milles kaamera teeb kiirelt üksteise järel mitu erineva säritusega pilti) – HDR fotode pildistamiseks pole see aparaat seega sobiv.

 

Kaamerate kasutamismugavus reaalses pildistamisolukorras

pentax-k-50-Canon-1200d-Nikon-D3200-back

Nutitelefoni või kompaktkaameraga võrreldes on peegelkaameraga väga mõnus pilti teha. Peegelkaamera korpus on üsna suur ja püsib mugavalt peos. Tänu suurele korpusele on ka juhtnuppude paigutus selline, et neid oleks lihtne ja mugav vajutada. Profid oskavad oma kaamerat juhtida nii, et nad aparaadi nuppe ega menüüsid ei vaatagi – sama pildistamisoskus on mingi piirini saavutatav ka algtaseme peegelkaameratega.

Juhul kui pildistamine toimub automaatrežiimis või Program režiimis ja pildistaja eriti kaamera seadeid muuta ei soovi, on kõik kolm siin kirjeldatud peegelkaamerat ühtmoodi mugavalt käsitsetavad. Pentaxiga on ehk pisut mugavam pilti teha, sest sel kaameral on avaram optiline pildiotsija – muus osas aga automaatrežiimil pildistaja jaoks vahet pole.

Erinevused kaamerate kasutamismugavuses tulevad aga välja siis, kui fotohuviline soovib oma kaamerat rohkem tundma õppida, rohkem ise erinevaid seadeid muuta ja päris manuaalrežiimis pildistada. Sellisel juhul on Pentax K-50 kõige mugavamalt kasutatav. Eriti just võrreldes Nikon D3300 aparaadiga on Pentaxi kasutajaliides ülimalt lihtne ja selge. Kaks valikuketast, eraldi nupud ISO, värvustasakaalu jaoks (mida Nikonil polegi!) rikkalik ja väga efektiivselt toimiv kiirmenüü, lihtne teravustamispunktide liigutamine. Lisaks on programmirattal kaks “User” režiimi, mille alla saab kasutaja ise salvestada enda seadistused, et neid sealt siis kiirelt vajadusel aktiveerida.

Nikon D3300 kaameral on küll visuaalselt rohkem nuppe, kuid see ei tähenda midagi. Sest nende rohkemate nuppudega teeb D3300 tegelikult vähem. D3300-l puuduvad eraldi nupud ISO, värvustasakaalu ja välklambi seadete jaoks. Nende muutmise jaoks tuleb suunduda kiirmenüüsse (või siis kasutada ära esiküljel olev Fn nupp). Kiirmenüüski ei saa seadeid muuta mitte kohe, vaid alles peale vastavasse seadistusse sisenemiseks. Näib, et Nikoni kaamera on juhtimise poolest mõeldud päris algajale, kes mitte kunagi oma kaamerat eriti juhtida ei tahagi. Sellisele algajale, kes pildistab enamasti automaatrežiimis ja ehk vahepeal natuke ka poolautomaatsetes režiimides kus saab kruttida ava ja säriaega.

HDR fotode huvilised peaksid teadma, et D3300 kaameral ei ole – nii uskumatu kui see ka ei tundu – särikahveldust. Ja video filmijad peaksid teadma, et D3300 kaameral on tõsised probleemid Live View režiimil. Nimelt manuaalses video salvestamise režiimis pole võimalik muuta ava.

Canon 1300D on kasutamismugavuse poolest kuldne kesktee, jäädes kusagile Pentax K-50 ja Nikon D3300 vahele.

 

Kokkuvõtteks

Pentax K-50 tundub kätte võttes, pildiotsijast läbi vaadates ja seadete muutmisel nagu aste kõrgemast klassist kaamera. Oma selge ja lihtsa käsitsemise tõttu sobib see väga hästi ka fotohuvilistele, kes soovivad ehk mingil hetkel kaamerat ka manuaalrežiimis juhtima asuda – või juba oskavad seda. Pentaxi plussideks on avar pildiotsija, kiire sarivõte ja säriaeg, ilmastikukindel korpus ja lisafunktsioonid. Miinusteks on teravustamiskiirus hämaras ja aku vähene vastupidavus.

Canon 1300D suurimaks müügiargumendiks teiste ees on integreeritud WiFi ja paindlik manuaalrežiimis video salvestamise režiim. Pildikvaliteedi poolest (eriti jurt RAW faile pildistades) jääb Canon mõlemale konkurendile alla. Funktsionaalsuse ja manuaalrežiimis kasutamismugavuse poolest on Pentax K-50 parem.

Nikon D3300 sobib eelkõige neile fotohuvilistele, kes ei kavatsegi automaatrežiimilt/pildiprogrammide maailmast lahkuda. Kaamera kasutusloogika, menüüd ja nupud on mõeldud eelkõige automaatrežiimide jaoks. Nikoni trumpideks konkurentide ees on ülihea pildikvaliteet ja pikk aku kestus. D3300 videorežiim on küll trio parim, kuid selle nullib suuresti fakt, et manuaalne videorežiim ei ole tegelikult manuaalne, sest ava muuta praktiliselt ei saa.

Hasselblad X1D on maailma esimene keskformaatsensoriga hübriidkaamera
autor: Lauri Veerde

gallery-3

Rootsi kaameratootja Hasselblad esitles täna Göteborgis toimunud pressiüritusel maailma esimest keskformaatsensoriga hübriidkaamerat. Aparaadi nimeks sai Hasselblad X1D-50c ja koos kaameraga toodi välja ka kaks esimest XCD-seeria objektiivi: 45mm f/3.5 ja 90mm f/3.2.

Uue aparaadi sensoriks on 50 MP CMOS kiip. Tehnilisi andmeid arvestades võib see olla seesama sensor, mis on kasutusel nii Hasselblad H5D-50C kui ka Pentax 645Z keskformaatkaamera sees. Tavalistest keskformaatkaameratest erineb Hasselblad X1D selle poolest, et sel pole optilist pildiotsijat. Kadreerimiseks tuleb kasutada 2 360 000 piksliga elektroonilist pildiotsijat või 920 000 piksliga 3″ puutetundlikku LCD-ekraani.

Tänu optilise pildiotsija puudumisele on Hasselblad X1D aga ülimalt kompaktse korpusega ning kaalub umbes poole vähem kui traditsioonilised keskformaatkaamerad (725g koos akuga). Kogu kaamera olemus rõhub modernsusele – nii minimalistlik korpuse disain kui ka puuteekraanilt paistvad menüü- ja seadistuste valikud. Esmapilgul paistab Hasselblad X1D kangesti kunagise Pentaxi K-01 moodi (pilt ka):

pentax-k-01-vs-hasselblad-x1d

Paberile pandud omadusi vaadeldes tundub Hasselblad X1D igatahes päris tõsine ja samas ka modernne relv. Tõsine, sest kaamera korpus on ilmastikukindel, selle välguking ühildub Nikoni välklampidega ja olemas on isegi integreeritud GPS. Modernne selle tõttu, et (välimusele lisaks) on olemas ka sellised omadused nagu 25 fps Full HD videosalvestus koos välise mikrofoni pesaga, WiFi ühenduvus ja puuteekraan.

 

x1d-back

Hasselblad X1D autofookus töötab sensoripõhiselt – kontrasttuvastusega. Sensorile ei ole integreeritud faasituvastusega piksleid ja just see – autofookuse kiirus – võib olla põhjus, miks profid võivad eelistada praegu veel siiski vanamoodsaid peegliga keskformaatkaameraid.

See, kui kiire või aeglane autofookus on, peaks selgeks saama siis kui esimesed kasutajad oma esimesed Hasselblad X1D kaamerad kätte saavad ja sõltumatuid testitulemusi veebi üles panema hakkavad. Juhtuma ei hakka see enne augustikuud, sest just siis lubab Hasselblad esimestele tellijatele nende X1D keskformaadid kätte toimetada. Neile, kes on valmis kaamera kere eest välja käima 7900 € ja 45mm või 90mm objektiivi eest lisaks paartuhat eurot juurde. Mis, muide, pole keskformaatkaamerate maailmas üldse mingi kallis hind.

Allikas: Hasselblad

hasselblad_x1d_main

hasselblad_x1d_top

hasselblad_x1d_lenses

Adobe lansseeris uue Photoshop CC versiooni ning lisas mitmeid uuendusi
autor: Silver Pik

photoshop-cc-2015-5-avang

Creative Cloud ajastul, mis praegu Adobel käimas, ei ole väga suuri programmiuuendusi ette nähtud. Senised uuendused on olnud pigem täiendused funktsionaalsuse osas – üks või teine tööriist lisatud ja muudetud, kuid mitte uue programmi väljastamine. 20. juunil tehti järgmine suur samm Photoshop CC evolutsioonis ning tutvustati programmi suurt uuendust versioonitähisega 2015.5. Lisaks uuele Photoshop CC uuele versioonile tehti muudatusi kogus Creative Cloud platvormis, kuid teistesse rakendustesse me täna väga süvenema ei hakka.

Esiteks osutame elevandile keset tuba – Photoshop CC 2015.5 on ikkagi täiesti uus programm ikoonide taga. Selle rakenduse koodi kirjutati suures mahus ümber, misttõttu on olulisel määral paranenud Photoshop CC kiirus ja reageerimine. See omakorda tähendab ka tõsiasja, et paljud laiendusprogrammid (pluginad) tuleb Photoshop CC 2015.5 jaoks uuesti paigaldada. See ei ole tegelikult üldse keeruline – ma kasutasin kõige lihtsamat varianti ning tegin otsetee (shortcut) vanema versiooni laienduste kaustas olevatele kaustadele. Niimoodi sai koheselt tööle ka näiteks Google poolt tasuta jagatav Nik Collection laiendused.

Tulles tööriistade uuenduste juurde – väga mugavaks on tehtud fotode ümberkadreerimine ning horisondi sirgeks tõmbamine – Content-aware crop ehk sisutundlik lõikamine täidab automaatselt valged alad foto ümber. See omakorda säästab aega content-aware fill, clone stamp ja muude tööriistade nurka viskamisel, kuna see tehakse esimeses sammus juba automaatselt. Adobe sõnul on content-aware crop tööriista algoritmid teistsugused võrreldes vana täitefunktsiooniga, tagades täpsema töö. Mis mis veel olulisem – algoritmide töö on nüüd kuni 4ח kiirem varasemast, tehes andmeintensiivse töö vähem aeganõudvaks.

content-aware-crop

Täiesti uus Selection and Masking Space on nagu Refine Edge tööriist steroididel. Kasutajal on mugavus teha eelnevalt valik ükstapuha millise tööriistaga – laisa inimese magic wand, nurgelise polygonal lasso või täpse pen tool tööriistaga ning võtta Select & Mask töölaud ette. Peidetud on kõik üleliigne ning sa saad kohe seal valikut edasi muuta quick select, brush, lasso või refine edge brush tööriistaga. Tegelikult saab valikut teha kasvõi otse uude Select & Mask töölauale minnes ning seal nullist alustades – kõik vajalikud tööriistad on seal ju olemas.

select-mask-toolaud

Tõenäoliselt saab ülipopulaarseks uus Face-Aware Liquify tööriist. Liquify tööriist on selline veider tööriist, mida saab kergelt üle kasutada – see sisuliselt võimaldab foto teatud osi kokku lükata või laiali tõmmata, nagu see oleks valmistatud pehmest savist. Korpulentsest prouast saab kergelt teha saleda supermodelli või vastupidi. Igatahes, lisades näoosade tuvastuse tööriistale saab nägu kiirelt ja mugavalt muuta. Venita silmad suuremaks, pane modell naeratama, nägu peenemaks – kõik käib väga kiirelt ja mugavalt. Tööriista teeb eriliseks ka see fakt, et modell võib ka küljega kaamera poole olla – algoritmid leiavad ikkagi vajalikud osad üles.

content-aware-liquify

Lisaks fotograafidele on Photoshop mõeldud ka teistele artistidele. Uuendusena on lisatud ka fontide tuvastuse funktsioon – see saab aru enamus ladina tähestikus olevatest tekstidest ning ütleb, mis fonti pildil kasutatud. Kui sul endal seda arvutisse paigaldatud ei ole, saab visuaalselt sarnase kasvõi Typekit kaudu Photoshopile lisada. Mugav laiendus on ka fontide menüü kiirem töö, võimalus otsida ja sorteerida kirjastiile, lisada lemmikuid ja kuvada ka valitud kirjastiilile visuaalselt sarnased fondid. Teisisõnu – elu veel mugavam.

Ahjaa, oleks juba ära unustanud – peale talvist Healing Brush tööriistaga käkkimist on Adobe toonud vanad algoritmid tagasi – File -> Preferences -> Tools ning saad aktiveerida vana tööriista – kaovad ära need sibulakoorejooned ja muud hädad mis vahepeal esile kerkisid.

Eelpool kirjeldatud uuendused ei ole kõik, mis Photoshop CC programmile lisati – pikema kirjelduse tehtud uuendustest leiad juba Adobe lehelt.

Allikas: Photoshop CC “Mis uut” leht & Adobe Blog

Selgunud on Eesti suurima kevadfotokonkursi esikolmik
autor: Jürgen Veerme

photopoint-canonkevadfoto-blog

Suvi on nüüdseks juba ametlikult alanud ja jaanipäeva pidustused ees ootamas – seega ongi õige aeg tõmmata Canoni Kevadfoto 2016 konkursi otsad kokku ja teha teatavaks tänavused võitjad.

Snäpi pildipangas toimunud võistlusele esitati kokku ligi tuhat kevadfotot, mis žürii – loodusfotograaf Remo Savisaar, loodusfoto- ja videograaf Toomas Ili ning Canoni esindaja Signe Povar – poolt said korduvalt läbi vaadatud. Võidutööde valimisel sai määravaks foto originaalsus ja huvitav lahendus, tehniline teostus, hetke tabamise õnn ning loomulikult vastavus teemale.

Lisaks aule ja kuulsusele saavad võitjad auhinnaks Canon’i tipptasemel fototehnika:

I koht: Canon EOS 750D + 18-55mm IS STM Kit

II koht: Canon EOS M10 + 15-45mm IS STM Kit, must

III koht: Canon PowerShot G9 X, hõbedane/pruun

Daamid ja härrad, nüüd on aeg nautida kevad-suviseid hetki, sest teeme teatavaks konkursi „Canoni Kevadfoto 2016“ võitjad:

 

I koht: “Maihommik”. Autor: Reet Sau

Žürii liikme Toomas Ili kommentaar: “Mmm.. need mõnusalt jahedad, kohati karged kevadhommikud! Kes on käinud-näinud, see teab. Motiiv, mis oma hetkes kannaks ka lihtsalt maastikupildina, on saavutanud täiesti teise taseme tänu kahele varahommikusele jalutajale.”

Maihommik

 

II koht: “Fig-root buttercups”. Autor: Alexey Korolyov

Žürii liikme  Signe Povar kommentaar: „Fig roots buttercups – Foto jätab natuke müstilise ja ootusäreva tunde. V×´ibolla tekib see udust, valgusest v×´i hoopis rohekas-kollasest värvigammast, aga millegipärst see pilt lummas.“

fig-root_buttercups

 

III koht: “Sooma 5. aastaaeg”. Autor: Ene Lainemäe

Žürii liikme Remo Savisaare kommentaar: „Loodusfotograafias on oluline olla õigel ajal õiges kohas. Kevadine üleujutatud Soomaa mets on kindlasti paik, mis pakub looduselamust ning põnevaid pilte. Veest sirguvad puud ja nende peegeldused. Parim aeg sellise motiivi jäädvustamiseks on varahommikune aeg, mil kerge udu lisamas müstilisust ning mahe päikesetõusuvalgus pintseldamas puid. Ennelõunane valgus on aga kontrastsem ning toob välja just motiivi graafilisema poole. Siinse pildi 50-50 lahendus, kus pool kaadrist on peegelduste päralt ning teine pool tausta, on hea lahendus. Kogu kaader on ilusti tasakaalus ning nauditav. Peegelduste puhul aetakse taga enamasti just laitmatut peegeldust, siin teeb pildist pildi just kerge lainetus.“

Soomaa 5. aastaaeg

 

Photopoint ja Canon soovivad tänada kõiki, kes esitasid fotokonkursile oma parimad fotod ja nii kevade meelolu tekitasid. Fotode rohket suve!

1 2 3 4 5 6