Tamron avalikustas Sony täiskaadritele mõeldud 28-75mm f/2.8 objektiivi turule tuleku aja ja hinna
autor: Lauri Veerde

Kõigest paar kuud tagasi andis Tamron teada, et on valmistamas Sony täiskaadersensorigeta hübriidkaameratele mõeldud objektiivi 28-75mm F/2.8 Di III RXD. Nüüd on see objektiiv päris valmis ja tõenäoliselt juba ka tootmisliinidel, sest Tamron on teatavaks teinud selle müügile jõudmise aja ja hinna. Photopointi kauplustesse võib seda oodata juba mai lõpus või juuni esimesel nädalal ja selle hinnaks saab olema kõigest 799€.

See on suurepärane uudis, sest üks hea hinnaga, kvaliteetse pildiga ja valgusjõuline standardsuum on just see, mida soodsamate Sony täiskaadersensoriga peegelkaamerate (nagu näiteks Sony A7 II või Sony A7 III) omanikud hädasti vajavad. Võrreldes Sony (kahtlemata väga hea pildikvaliteediga) 24-105mm f/4 OSS objektiiviga on Tamroni versioon küll väiksema suumiga kuid enam kui 500€ võrra soodsam ja samuti valgusjõulisema läbiva avaga. Võrreldes aga Sony profiklassi FE 24-70mm f/2.8 GM objektiiviga on hinnavahe enam kui kolmekordne.

Väga oluline aspekt Tamroni 28-75mm F/2.8 Di III RXD objektiivi juures on kompaktsus. Nimelt on Tamron selle disaininud võimalikult pisikeseks ja kergeks, et see sobiks hästi Sony suhteliselt kompaktsete A7 seeria kaamerakerede ette. Tamron 28-75mm pikkuseks on 117,8 mm ja see kaalub vaid 556g.

Oluliseks pildistamispaindlikkust suurendavaks omaduseks on väga väike lähim teravustamiskaugus. Kui tavaliselt on 24-70mm vahemikus olevate suumobjektiivide lähimaks teravustamiskauguseks 30-40 cm, siis selle Tamroni objektiiviga saab pildistada nii, et objekt on esiläätsest minimaalselt 5,7 cm kaugusel. See tähendab, et pisikesi asju saab pildistada suuremalt.



 

Tamron rõhutab oma pressiteates, et uus 28-75mm F/2.8 saab olema superhea optilise kvaliteediga ja väga ilusa bokeh–iga. Päris uus RXD teravustamismootor on väga vaikne ja seega sobiv kasutamiseks ka video filmimise jaoks. Objektiivi korpus on ilmastikukindel ja esiläätsele on kantud vett ja mustust hülgav vääristus.

Erilist rõhku on pandud sellele, et kõik Sonyle omased teravustamis- ja muud režiimid nagu näiteks Hybrid AF, Eye AF, Direct Manual Focus ja kaamerasisene objektiivi moonutuste korrektsioon toimiksid laitmatult.

 

Tamron 28-75mm f/2.8 objektiivi tehnilised andmed

Fookuskaugus 28‐75 mm
Maksimaalne ava F/2.8
Vaatenurk (diagonaal) 75°23′-32°11′ (täiskaader)
52°58′ -21°05′ (APS-C)
Optiline konstruktsioon 15 elementi in 12 grupis
Minimaalne teravustamiskaugus 0.19 m (lainurk) / 0.39m (tele)
Maksimaalne suurendus 1:2.9 (lainurk) / 1:4 (tele)
Filtrikeere φ67 mm
Maksimaalne diameeter φ73 mm
Pikkus 117.8 mm
Kaal 550 g
Diafragmalabad 9 (ümara kujuga avaus)
Minimaalne ava F/2.8 – F/22
Komplektis olevad lisatarvikud Objektiivikorgid, päikesevarjuk
Bajonett Sony E-bajonett (pool- ja täiskaadersensoriga Sony hübriidkaamerad)

 

Tamron 28-75mm f/2.8 objektiivi tootefotod



 

 

 

 

 

 

The post Tamron avalikustas Sony täiskaadritele mõeldud 28-75mm f/2.8 objektiivi turule tuleku aja ja hinna appeared first on Photopointi ajaveeb.

Ühe toidufoto lugu. Pildistamine loomuliku valgusega
autor: Marju Randmer-Nellis

See foto pärineb Angeelika Kangi küpsetamisraamatust “Ahjusoe”. Pildistasime seda raamatut paar aastat tagasi läbi terve suve – jah, vastlakuklite pildistamine augustikuus on toidufotograafias täitsa tavaline nähtus. Aga tänases toidufotoloos avangi loomuliku valgusega toidu pildistamise tagamaid – kuidas see konkreetne foto on sündinud, millised otsused on tulnud teha ning missugused vahendid on töö käigus vajalikud ning põhjendan ka miks.

Miks?

Iga pildi loomine algab minu jaoks küsimusest: “Mida ma tahan sellega öelda? Mida ma tahan vaatajale edasi anda, teda tundma panna?” Mida täpsem on arusaam selle küsimuse vastusest, seda kergem on minu meelest (hea) tulemuseni jõuda. Hästi teadvustatud eesmärk lihtsustab edasist tööd ning selle jooksul vajalike valikute tegemist.

Märksõnad

Tavaliselt alustangi igat projekti just esitatud küsimustele vastava tunnetuse kirjeldamisest märksõnadega. Need aitavad mul kogu projekti kontseptsiooni raamistada ja selle omapärasse-teemasse sisse elada.

Kuna see raamat on pühendatud Angeelika küpsetamisearmastusele ning on ka omamoodi retrospektiiv autori tegemistest küpsetamisvaldkonnas tema senises elus lapsepõlvest saadik, said selle raamatu märksõnad järgmised: naturaalsus-ehedus, nostalgia, kergelt “summutatud” värvid, skandinaavialik minimalism, lihtsus, puhtus, pagarielu elemendid ja rustikaalsus. Kogu projekti jooksul püüdsime jäädvustada (vajadusel luua) seda tunnet ja vaatepilte, mis huugava ahjuga jahupilvises köögis toimetamisega kaasas käivad.

Stilistika ja rekvisiitide valik

Veel enne võttenurga ja valguse valimist on oluline osa rekvisiitide teadlikul valikul – mille taustal pildistada, missuguses stiilis lauanõusid-söögiriistu-linasid lisaks kasutada. Sellele fotole valisin projekti üldkontseptsiooniga väga hästi haakuvad, unikaalsed ja ohtra küpsetamise käigus ägedalt laiguliseks-täpiliseks saanud Angeelika enda ahjuplaadid.

Võttenurk, kadreering, kompositsioon

Pealtvaate valisin selleks, et raamistada ahjust tulnud kuklid ägeda tekstuuriga ahjuplaadile, näidata jahuse ahjuplaadi tekstuuri ning lõigata kaadrist ära üleliigne. Samas ka selleks, et näidata kukleid suuremas koguses korraga, mis tekitab kordustega graafilise kompositsiooni, millele lisavad omapära ja hoiavad vaataja silma n-ö liikumises kuklite erinevad kujud ja dekoratsioonistiilid.

Valgus

Kogu projekti pildistasime Angeelika köögis, kus olid õnneks suured aknad ja palju valgust. Valguse intensiivsuse ja langemisnurga valimisel liigutasin küpsetusplaati kuklitega aknale lähemale ja kaugemale ning keerutasin seda, jälgides samal ajal varjusid, mis kuklitele tekkisid. Valgust ei olnud vaja hajutada, sest tegu oli pilvealuse ilmaga ja valgus oli juba iseenesest piisavalt pehme (vastasel juhul oleksin kasutanud hajutit akna ja ahjuplaadi vahel).

Lõplikult fotolt võib näha, et aknast tulev loomulik valgus langeb kuklitele diagonaalselt nn kella kahe suunalt (varjud langevad objekti vastasküljele). Varje on pehmendatud hõbedase reflektoriga vaid kergelt, u 0,5 m kauguselt, nn kella seitsme suunalt. Kasutasin hõbedast peegeldit, kuna see peegeldab tagasi külmemaid toone – see haakus minu jaoks skandinaavialiku taotlusega.

Võrdluseks: teistsuguse vaatenurgaga foto

Siin on võrdluseks veel teine foto samadest kuklikestest. Kuigi objekt on fotodel sama, on fotode iseloomud minu jaoks tunnetuslikult väga erinevad. Esimene viitab rohkem just praegu ahjust tulnud küpsetistelaarile, temas on sügavust, rustikaalsust ja iseloomu. Samas teine foto, mille puhul on kasutatud üsna madalat võttenurka, tagantvalgust ning üsna intensiivset (objektile lähedalt) eest peegeldamist, võiks oma helge olekuga sobida olemuselt ja ka rekvisiitidevalikult tutvustama pigem mõne konkreetse kohviku-restorani hommikusöögimenüüd – lubades vaatajale, et siit saab oma päevi alustada eriti mõnusate soojade saiakestega. Või kuidas sulle tundub?

Järeltöötlus

Järeltöötluse käigus lisasin pildile peamiselt kontrastsust, kuklite ja taustatekstuuri väljatoomiseks kruttisin ka clarity-hooba, ning lisasin õrna vinjeti. Värvustasakaalu hoian toidufoto puhul üldiselt võimalikult naturaalse või veidi jahedamana, nagu sellelgi pildil.

Kui materjal läheb ka trükki, on üks üldine soovitus jälgida hoolega tumedaid alasid, sest need kipuvad trükis veidi tumedamana välja tulema. Samas on trükiettevalmistus täiesti omaette teadus ja väärib kindlasti pikemat käsitlemist. Nii sellel, kui ka teistelgi toidufotot puudutavatel teemadel peatume pikemalt minu koostatud Fotokursus.ee lehel asuvas Toidufotokursuses.

The post לhe toidufoto lugu. Pildistamine loomuliku valgusega appeared first on Photopointi ajaveeb.

Loetud päevadega Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD G2 objektiivi austajaks
autor: Roomet Ild

Sain Photopointi fototehnika rendi abil võimaluse paariks päevaks kasutada Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD G2 objektiivi, mille keerasin enda truu sõbra, poolkaader Canon 60D kaamera ette.

Peamiselt portree- ja reisifotograafina olen kasutanud tavaliselt n.ö fiksobjektiive nagu Sigma 35mm f/1.4 Art, Canon EF 50mm ja Samyang 85mm. Tamroni objektiiviga puutusin kokku esimest korda ja seega ei teadnud algul mida sellest oodata – teadsin ainult, et see objektiiv on ilmastiku- ja tolmukindel. Kindlasti oleks tahtnud seda testida natukene kauem, kui 3 päeva, mistõttu ei saanud teha ka nii palju pilte, kui oleksin tahtnud aga uus reis New York’i surus peale.

Selle lühikese ajajooksul mil objektiiv minukäes oli, tegin ära ühe eriskummalise fotosessiooni (kummalise sellepärast, et modelliks olin mina ise) ning pildistasin üles kokteilimenüü portfoolio.

tamron-sp-24-70-g2-roomet-ild-photopoint_2

Mainiksin kohe ära Tamron SP 24-70mm f/2.8 objektiivil on ääretult kiire autofookus ja tänu VC stabilisaatorile on ka pilt stabiilne. Ma võin poseerivast modellist, mis tahes liikumise pealt, suhteliselt aeglase säriajaga pilti teha nii et pilt on endiselt stabiilne. Kuna objektiivi ava saab keerata f/2.8 peale, mis on suumobjektiivi kohta väga hea, siis sai allolevad pildid tehtud suhteliselt hämara valgusega garaažis ning just selle ava juures, et taust võimalikult udune jääks.

tamron-sp-24-70-g2-roomet-ild-photopoint

tamron-sp-24-70-g2-roomet-ild-photopoint_3

Tootefotosid proovisin selle objektiiviga teha just sellepärast, et sellel objektiivil on eBand nanovääristus mis tähendab siis seda, et ta eemaldab peegeldused elementide pinnalt. Tänu sellele andis fotode tegemine ilma välguta ehk naturaalvalguses isegi parema tulemuse. Valgus oli loomulikult suunatud otse tootele.

tamron-sp-24-70-g2-roomet-ild-photopoint_6

Head üllatusmomenti pakkus veel ‘Zoom lock”, mis tootefotode pildistamisel suuresti kasuks tuli. See toimib küll ainult 24mm juures, kuid väldib objektiivi tahtmatut lahti vajumist ja suumi sügavuse muutumist. Imestama pani üllatavalt hea värvigamma, sest piltide töötlemisel värve suuresti muutma ei pidanudki.

tamron-sp-24-70-g2-roomet-ild-photopoint_4

tamron-sp-24-70-g2-roomet-ild-photopoint_5

Kokkuvõtteks võin öelda, et kuna mul endal on enamasti kasutusel ainult fiksobjektiivid, aga aina rohkem tuleb ette töid/üritusi, kus oleks vaja Tamron SP 24-70mm f/2.8 normaal-suumobjektiivi, siis mõtlen isegi selle “toru” ostmisele, sest hinna ja kvaliteedi suhe on väga hästi omavahel paigas.

 


Roometi tööde ja tegemiste saab tutvuda ning ennast kursis hoida tema Instagram’i lehel või veebilehel roometild.com

 

 

Soovid objektiivi kohta lisainfot? Vaata veel:

The post Loetud päevadega Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD G2 objektiivi austajaks appeared first on Photopointi ajaveeb.

Makrofotograafia ja Droonifotograafia e-kursused – sel nädalavahetusel eriti soodsa hinnaga
autor: Lauri Veerde

Makrofotograafia ja Droonifotograafia on päris erinevad žanrid. Droonifotot pildistatakse ju tavaliselt ikka päris kõrgelt ja kaugelt. Makrofotograafias aga vastupidi – võib objektiivi esilääts teinekord päris pildistatava vastu puutuda.

Ometi on neil kahel žanril üks ühine nimetaja: hooajalisus. Mõlemat saab küll harrastada ka talvel, kuid tõeliseks droonitamiseks ja makrotamiseks läheb ikka alati kevadel. Siis kui taimestik haljendama lööb ja putukad-mutukad oma talvekorteritest sooja päikese kätte tulevad.

See aeg on nüüd kohe-kohe käes. Et saaksid sellest viimast võtta ja ennast suureks pildistamiseks ette valmistada, saad Makrofotograafia või Droonifotograafia kursuse (või mõlemad) sel nädalavahetusel tavahinnast 30% soodsamalt.

Makrofotograafia e-kursus

Edasijõudnud fotohuvilistele suunatud kursus „Makrofotograafia“  käsitleb kõiki nüansse, mida makrofotode pildistamiseks vajalik teada on. Kursuse autoriks on Eesti tuntuim ja auhinnatuim makrofotograaf, bioloog ning endine Maaülikooli professor Urmas Tartes. Kursuse 9 peatükki ning 50 alapeatükki on illustreeritud enam kui 100 näidisfotoga. Lisaks on iga peatüki lõpus kordamisküsimused, ülesanded ja teemat kordavad põhiteesid. Tänu Urmase õpetajakogemusele on materjal lihtsalt jälgitav ja ülimalt hästi struktureeritud. See on teadaolevalt kõige põhjalikum ja terviklikum makrofotokursus, mis kunagi eesti keeles ilmunud.

Droonifotograafia e-kursus

“Droonifotograafia” kursuse käigus saad fotograaf Andris Vainu abil väärt teadmisi aerofotograafia nippidest, põhitõdedest ning ka droonifotode järeltöötlusest ning sellest, kuidas lummavaid panoraame teha. Samuti saad ülevaate lennulubade taotlemisest ning muust droonide lennutamisega seotud reeglistikust. Droonifotograafia kursus ei eelda sinult eelnevaid teadmisi ega oskusi fotograafia ega droonide lennutamise maailmas.

The post Makrofotograafia ja Droonifotograafia e-kursused – sel nädalavahetusel eriti soodsa hinnaga appeared first on Photopointi ajaveeb.

Volbri ÖÖmüük veebikaubamajas reedest esmaspäevani
autor: Jürgen Veerme

Saabuva müstilise volbriöö puhul on reedel (27.04), laupäeval (28.04), pühapäeval (29.04) ja esmaspäeval (30.04) kõik kaubad photopoint.ee veebikaubamajas kell 16.00 – 08.00 kuni 21% lisaallahinnatud!  

Igapäevastele photopointilastele ei ole see uudiseks, aga tuletame meelde meie uutele sõpradele – kampaaniasoodustus rakendub ostukorvis ka juba olemasolevatele soodushindadele. Nii et lisa Sind huvitav toode ostukorvi ja näed, kuidas hind võluväel veelgi soodsamaks muutub.

לllatav kevad võtab igapäevaga üha enam võimust  ja seega on õige aeg visata pilk peale meie aiatehnikaaiatööriistade või aiakaupade kategooriatele, sest seal olevad kaubad aitavad Su aia/terrassi muuta nii kauniks, et isegi naabrid ahhetavad.

Alates 49€ ostud saad tellida tasuta kulleriga koju/kontorisse kätte, SmartPosti või Omniva pakiautomaati või DPD Pickup’i. Kui Sul hetkel peaks raha nappima, siis kasuta Photopointi järelmaksu kampaania abi, millega saad kauba kohe kätte, aga maksma selle eest hakkad alles augustis!

 

Lenda kohale ja kasuta võimalust – photopoint.ee ››

 

לhe klikiga Photopointi veebikaubamaja hetke kõige populaarsemate kategooriate juurde:

PARFללMID | KUMMIKUD | AUTOKAUBAD | AIAKAUBAD | MÄNGUASJAD

 TASAKAALULIIKURID | AIATEHNIKA | TÖÖRIISTAD | SEKSUAALTERVIS | LEGOD

 

Kampaania kestab 27.04 kell 16.00 – 08.00, 28.04 kell 16.00 – 08.00, 29.04 kell 16.00 – 08.00 ja 30.04 kell 16.00 kuni 1. mai kell 08.00. Kampaania ajal ei saa kasutada teisi sooduskoode ja pakkumine ei kehti fototeenustele.

The post Volbri ÖÖmüük veebikaubamajas reedest esmaspäevani appeared first on Photopointi ajaveeb.

1 2 3 4 5 6 7 8 9