Tarbija huvi WiFi-kaamerate vastu on tõusuteel
autor: Erki Oras

Kui veel mõni aasta tagasi tundus WiFi digikaamera juures tarbetu luksusena, siis hiljuti läbiviidud tarbijauuringud näitavad, et huvi antud omaduse vastu on kasvuteel. 2012. aasta esimeses kvartalis läbi viidud küsitlusel pidas 7,9% vastanutest WiFi võimalust fotoaparaadi juures „väga ihaldusväärseks“.  See on kuni 2,5% rohkem kui möödunud aaasta jooksul. Veidral kombel tundub soov WiFi järgi olevat brändipõhine, sest näiteks Fujifilmi kaameraid eelistanute seas oli WiFi huvilisi tervelt 17,1%.

Eeldatavasti põhjustab tarbijate huvi  fotde kiire ja mugava üleslaadimise vastu erinevate sotsiaalvõrgustike (Facebook, Instagram jms) ühe kasvav populaarsus. Pildistavate mobiiltelefonide jaoks on selle funktsiooni tarvis loodud juba terve rida erinevaid rakendusi ja teenuseid.

Allikas: PMA Newsline

Point TV 82. Manfrotto LED lambid video ja pildistamise jaoks
autor: Lauri Veerde

Manfrotto on tuntud eelkõige kvaliteetsete statiivide valmistajana. Viimase paari aasta jooksul on Manfrotto tootevalik aga oluliselt laienenud. Photopointi poodidesse on jõudnud Manfrotto fotokotid ning vutlarid, riided ning muidugi ka LED-lambid. Kuna video on viimastel aastatel peegelkaamerate lahutamatuks omaduseks muutunud, on tekkinud vajadus ka mobiilset sorti püsivalgustite järele. Kuigi LED lampidega saab ka pildistamisel palju ära teha, on need esmalt mõeldud  just filmitavat kaadrit valgustama. Manfrotto lampide praktilisest kasutusest loodame suvel lähemalt rääkida. Täna näitame ära kõik hetkel saadaval olevad viis erinevat mudelit ning räägime, mille poolest need üksteisest erinevad. Video teeb omapäraseks see, et kogu tegevus on filmitud vaid nendesamade Manfrotto lampide valgel.

Karbist välja: Canon PowerShot A3400 IS digikaamera
autor: Lauri Veerde

Canon PowerShot A3400 IS kuulub Canoni soodsasse A-seeria digikaamerate gruppi. Seal hängib see aparaat koos A2300, A3350 ning A4000 kaameratega. Kõik need kompaktid on väliselt sarnased – tagasihoidliku, asjaliku ja sümpaatse disainiga. A3400 IS on üks võimekamaid A-seeria mudeleid, jäädes alla vaid 8x suumiga objektiiviga A4000 kaamerale. Kõigist oma suguvendadest eristub A3400 eelkõige oma LCD-ekraani poolest, mis on küll päris kehva lahutusvõimega, kuid see-eest puutetundlik. Märkimisväärne omadus on ka optiline värinastabilisaator, mis A3200 ja A3350 kaameratel puudub. Vaatame lähemalt:

Tegelikult on kõik Canoni PowerShot A-seeria kompaktid lisaks välimusele ka tehniliste andmete poolest vägagi sarnased. Kõigil on 16 MP CCD sensor ning sellest tulenevalt identne ISO ulatus ning filmiklipi salvestamise võimekus. Kõigil on ka madalale hinnaklassile vastavad madala lahutusvõimega LCD-d (230 000 pikslit 3″ diagonaaliga ekraanil näitab menüükirjeid päris piksliselt ning ega fotodelgi väga detailsust näha pole). Lisaks on A-seeria kaamerail identsed liitiumakud ning objektiividki on neil ühte masti: 5X suumi, 28–140mm fookuskauguse ja maksimaalse avaga F2.8 – F6.9. Kõige kallim A-seeria kaamera erineb siin muidugi teistest oma 8x objektiiviga, mis lisaks veel kitsamas otsas pool stoppi valgusjõulisemgi on. Keskendugem aga nüüd A3400 IS kaamera iseloomulikele tunnusjoontele.

Karbis on: Canon PowerShot A3400 IS digikaamera, laadijaadapter, toitejuhe, NB-11L liitiumaku, USB kaabel (micro USB otsaga), randmepael, puutepliiats vajutustundliku ekraani jaoks ja kasutusjuhendid.

A3300 IS korpus on metallist ning üsnagi kompaktne. Õhuke kaamera, mis mahub kergesti taskusse ja kaob käekotis ära.

Nagu siin külje peal meile kuulutatakse, on sel kaameral olemas ka värinastabilisaator. See aitab pildistada teravamaid pilte. Stabilisaatori olemasolu on oluline eelis soodsamate A-seeria PowerShot`ide ees, sest maksimaalselt sisse suumides kahaneb objektiivi ava f/6.9 peale, säriajad muutuvad üsna pikaks ning hämaramates tingimustes on juba vaja kasutada välklampi või suuremat ISO.

Ekraan on puutetundlik. Sellist tundlikkust ei tasu siit oodata nagu enamikel nutitelefonidel. Pigem võib ekraani nimetada vajutustundlikuks. Konkreetselt on tunda pealmine ja alumine ekraanikiht, mille omavahelisel kokkupuutel ekraan vajutusele reageerib.

Puutetundlik ekraan ei ole selle kaamera puhul tähendanud mitte ühegi füüsilise nupu väljajätmist. See tähendab, et kes ei soovi puutetundlikku ekraani kasutada, see seda tegema ei pea.

NB-11L liitiumaku peab ühe laadimiskorraga vastu kuni 180 võtet.

Päris õhuke aku tõepoolest.

Aku juures on ka SD mälukaardi pesa

Sisselülitatuna.

Päris stiilne näeb see A-seeria suhteliselt soodne aparaat välja. Väga palju IXUS-seeria mudelitest maha ei jäägi.

Pisike ka.

Kaamerat on õnnistatud vaid ühe ühendusega. Selleks on mini USB.

Ekraan on sel PowerShot`il ehitatud kere sisse – erinevalt A4000 mudelist ja IXUS seeria aparaatidest. Korpuse tasapinnast allpool olevat ekraani on lihtsalt halvem puhastada.

Korralikud, suured, lihtsalt vajutatavad nupud. Standardne lahendus – välja arvatud küsimärgiga markeeritud nupp, mis abistab kasutajat inglisekeelsete ekraanile kuvatavate juhistega.

Ega sellel ekraanil väga palju asju vajutada ei saa. Puutetundlikud on need tumeda ruuduna disainitud ikoonid. Ülalt paremalt saab valida pildiprogrammi (Program, Portrait jne) Paremalt altpoolt saab sisse-välja lülitada puudutuse teel pildistamise, vasakul all on nupp, mis avab seadistused vastavalt valitud pildiprogrammile.

Kelle näpp kipub puuteekraani jaoks töntsiks jääma, sellele on abiks pisike plastikust puutepliiats.

Sellest ülemisest parempoolsest nupust avanev pildiprogrammide valik.

“Program” režiimis alumisele vasakpoolsele nupule vajutades saab ekraanil seada särikompensatsiooni.

Olemas on “Live View Control” pildiprogramm

“Live View Control” pildiprogramm võimaldab seada lihtsate skaalade abil pildistatava foto heledust, värviküllust ning värvustasakaalu

Mõned naturaalsemad loodusfotod ka siia lõppu

Kui sa otsid endale kompaktkaamerat, mis mahub hästi taskusse, mis on suhteliselt soodsa hinnaga, nägus ja väljastab korralikke pilte ja videoid, siis võib Canoni A3400 IS kaamera sinu jaoks olla see õige. Muidugi on sellel aparaadil ka omad miinused – pisut aeglane toimimine teravustamisel, käimaminekul ja piltide vaatamisel, kangesti digimürane pilt juba ISO 400 juures, kaheldava otstarbega puuteekraan jne. Kui soovid kiiremat toimimist ja paremat pildikvaliteeti, siis tuleb käia välja rohkem eurosid ning vaadata IXUS`te poole. Hinna ja omaduste suhte poolest on see värinastabilisaatori ja metallkorpusega PowerShot aga igati tasemel pildimasin.

“Mothercare beebifoto konkursi” võitjad selgunud
autor: Anni Proosa

Beebifoto konkursi võidutöö “Happyness”

Märtsis alanud “Mothercare beebifoto konkurss” on möödunud linnutiivul ning toonud Snäpi pildipanka kokku 845 vahvat ja põnevat beebifotot. Kõigi nende konkursitööde seast valis parimad fotod välja žürii ning oma lemmiku sai valida ka publik.

Žürii koosseisus Annika MetslaUrmas Ääro ja Ines Karu-Salo on tunnustatud järgmisi fotosid:

I koht:Happyness“, autor Snäpi kasutaja karmens. Auhinnaks muusikaga mängumatt ja beebifon.

II koht:Henrik… ma tulin pisut enne kaheksat hommikul“, autor Snäpi kasutaja Tiia. Auhinnaks armas pehme mõmmi ja beebifon.

III koht:Renate“, autor Snäpi kasutaja renate. Auhinnaks vastsündinud beebi body ja lutid ning beebifon.

Esimese koha foto paelus žüriid just hästi tabatud siira emotsiooni ja professionaalse teostuse tõttu. Hetk oli suurepäraselt püütud ja foto kompositsioon väga hea.
Teisele kohale tulnud foto suudab edasi anda mõnusat ja erilist varahommikust meeleolu, mis köidab vaataja pildi külge.
Kolmanda koha sai igati aus pilt: huvi on siiras, pildil on jutustada oma lugu ja valgus on ilus.

Publiku lemmikuks osutus foto “Võtke ta mu pealt ära…” ning selle pildi autoriks on Snäpi kasutaja efka. Auhinnaks on beebibody ja 100 tasuta paberfotot.

Vaata kõiki osalenud töid.

Tamroni 70-200mm f/2.8 objektiivi fotod ja ülevaade Penelope Fotoblogis
autor: Lauri Veerde

Valgusjõuline telesuumobjektiiv soodsa hinnaga – sellist asja väga tihti ei kohta. Tamroni 70-200mm f/2.8 just selline objektiiv aga on. Canoni 70-200mm f/4 objektiiviga samas hinnaklassis olev teletoru on tõsine optikasüsteem, mis sobib kasutamiseks nii pool- kui ka täiskaadersensoriga kaamerate ees. Portree- ja moefotograaf Penelope Russak proovis kahe nädala jooksul, kuidas see objektiiv sobib tema ainese – inimeste pildistamise jaoks. Oma muljetes iseloomustab Penelope Tamroni 70-200mm f/2.8 objektiivi kui massiivset, tugeva ehitusega tööriista, mis on vaikse ja kuire autofookusega kuid pisut pehme joonisega. Loe Penelope muljeid objektiivist ning vaata objektiiviga pildistatud fotosid Penelope fotoblogis.

1 2 3 4 5 6