Pentaxi Aasta Portreefoto 2012 võitja on Ann Einberg
autor: Anni Proosa

2012 aasta jääb Pentaxi Aasta Portreefoto ajalukku suurepärase ja pisut vastuolulisena. Hea meel on tõdeda, et konkursile esitati üle 1500 töö, millest igaüks tõlgendas portreefoto žanri omal isikupärasel moel. Suur osalevate fotode hulk ning heal tasemel tööde osakaal tegid žürii töö küllaltki keeruliseks. Seega hindas iga žüriiliige pilte esmalt iseseisvalt Snäpi keskkkonnas. Seejärel kohtus žürii teises voorus ning asus hindama esimeses ringis väljakujunenud piltide tuumikut. Fotosid hindasid tunnustatud fotograafid Kaupo Kikkas, Urmas Ääro, Viktor Koshkin, Annika Metsla ja Renee Altrov.

Sarnaselt eelmiste aastatega oli esimeses ringis väljakujunenud piltide hulgas tugev mustvalgete fotode ülekaal. Žürii pööras hindamisel suurimat tähelepanu fotograafi isikule ning vähem modelli isikule, et viimane ei prevaleeriks esimese üle.

Žürii hindas pilte kolme võrdselt tähtsa kategooria alusel:

  • Sisuline külg – portree lugu, pildi võime vaatajat kõnetada ning loomingulisus
  • Tehniline teostus – teravus, fotograafilised väljendusvahendid, kompositsioon jms.
  • Uudsus, ainulaadus, erilisus.

Kuna raske on kujundada kõiki rahuldavat kollektiivset ilumeelt ja žürii arvamused läksid lahku, tuli esikolmiku hääletamisel lähtuda ka matemaatikast. Argumenteerimist ühe või teise töö kasuks või siis kahjuks oli küllaga. Iga töö kõnetab omal moel ning vastavalt vaataja elukogemusele, ilumeelele või portreefoto kui žanri tõlgendusele.

 

Pentaxi Aasta Portreefoto 2012 parimad on:

 

I koht: “Paralleelid”. Autor Ann Einberg.

Auhind: Fotoreis Peruusse

Žürii kommentaar: Esikoha töö „Paralleelid“ võlus vaieldamatult oma müstikaga ja võimega kõnetada vaatajat justkui mingil muinasjutulisel tasandil.  Kuivõrd kindlasti ei ole tegu klassikalise persooni portreega, siis seda enam tekkisid pilti vaadates peas omad jutud ja lood, mille tulemusel jäi pähe kumisema mõte, et portree ei pea olema vaid ühe lühikese hetke spetsiifiline jäädvustus, vaid see võib olla fantaasialend pikemal ajalteljel. Tegemist on lummava fotoga, mis üllatab loomingulise ja julge lähenemisega portreefoto žanrile.

 

II koht: “gobotoru”. Autor Anton Novozilov.

Auhind: 1000€ eest kaupa Photopointist

Žürii kommentaar: Teise koha foto „gobotoru“ on väga professionaalselt teostatud ja huvitava ideega foto. Selle töö puhul torkab silma väga jõuline kontseptsioon ning hästi kasutatud valgus. Portreteeritavat on küll vähevõitu, kuid ehk räägib pilt mingist inimesele loomulikust omadusest või kujutab hoopiski meid kõiki.

 

 

III koht: “nimeta”. Autor Darja Zusseva.

Auhind: 500€ eest kaupa Photopointist

Žürii kommentaar: Kolmanda koha töö on visuaalselt väga tugev portree. Valguse mäng on dekoratiivsuse ja ruumi huvides väga hästi ära kasutatud.

 

IV koht: “*” Autor Riina Varol

Žürii kommentaar: Kuigi PAP 2012 konkursil on kolm auhinnalist kohta, tõi žürii välja ka neljanda töö, mis häältega selgelt eristus järgnevatest ning väärib seetõttu esiletõstmist. Tegemist on tõelise klassikaga – see foto on oma sügavuses ja ilus nii portree kui üks portree üldse olla saab. Tegemist on väga professionaalselt teostatud ning hea stiilitunnetusega tööga. Valgus, rakurss ja kompositsioon on suurepärased. Modelli silmadest ei ole võimalik mööda vaadata ning pildil olev tütarlaps kõnetab kindlasti vaatajat.

 

Vaata lisaks žürii poolt äramärgitud töid.

Nagu näha, on kõik 4 fotot väga erineva lähenemisega portreefotole ja loodame, et see innustab kõiki portreefoto žanri viljelejaid. Hea portreefoto peakski olema, nagu need neli tööd kokku:

  • huvitav, uudne ja loominguline
  • jõuline ja arusaadava sõnumiga
  • taotluselt perfektne ja modelli avav

Konkursi parimate autasustamine ning silmapaistvamate portreede rändnäituse avamine toimub 22. detsembril Nokia kontserdimajas. Jälgi Pentax Eesti Facebooki lehte, et sündmustega kursis olla!

Karbist välja: täiskaadersensoriga fotokaamera Sony a99
autor: Lauri Veerde

See oli kaks aastat tagasi, kui Sony oma algtaseme peegelkaameratest optilise pildiotsija välja viskas. Ei uskunud siis ilmselt keegi, et Minolta mantlipärija oma uue standardiga nii kaugele minna söandab. Ometi on nüüd Photopointis Sony a99: täiskaadersensoriga varustatud profiklassi fotoaparaat, millel on traditsioonilise optilise asemel elektrooniline pildiotsija. See tähendab, et kaamera tagant okulaarist sisse vaadates näeb pildistaja kadreeringut väikese ja piksleid täis pikitud OLED-ekraani abil.

Paljud fotograafid pagevad sellist hereesiat kuuldes kabuhirmus. On aga ka neid uuendusmeelsemaid hingi, kel on närvi, et kohale jääda. Nemad võivad enese jaoks avastada fotoaparaadi, mis on kiirem, võimsam funktsionaalsem ning soodsam, kui konkurentide täiskaadrid. Enamgi veel – nad võivad hakata hindama elektroonilise pildiotsija häid külgi optilisega võrreldes. Oled üks julgetest? Vaatame siis:

 Sony a99 peegelkaamera olulisemad omadused

  • 24.3 MP, Exmor CMOS täiskaadersensor
    • Uus BIONZ pildiprotsessor salvestab 14-bit RAW faile, uued müraeemaldusalgoritmid eristavad mürasemad ja puhtamad alad piltidel. Töödeldakse ainult neid piirkondi, mida on vaja
  • Sensori liigutamise teel toimiv mehaaniline värinastabilisaator
  • Faasituvastusega automaatne teravustamine on nüüd nn kahesüsteemne. Lisaks on
  • Eraldi teravustamissensoril on 19 autofookuspunkti. Lisaks saab teravustamisel kasutada 102 autofookuspunkti mis on pildisensoril.
  • Magneesiumsulamist valmistatud ilmastikukindel korpus
  • 3.0″ LCD ekraan. Piksleid ekraanil 1.3 miljonit. Ekraan on üles tõstetav ning kolmesuunaliselt pööratav
  • OLED-ekraaniga elektrooniline pildiotsija – 1024×768 pikslit. Kaadri katvus 100% kõikide objektiividega.
  • ISO ulatus: 100 – 6400, võimendusega 25600
  • Säriaegade vahemik: 30 – 1/8000 sek
  • Täiustatud Quick Navi Pro kasutajaliides
  • Sarivõte 6 kaadrit sekundis (täissuuruses pildid), või 10 kaadrit sekundis tele-zoom režiimil.
  • Lõpuks ometi: standardne välguking, karbis kaasas adapter, mis võimaldab kasutada Sony ja Minolta seniseid välklampe
  • Sisseehitatud GPS-kiip
  • Full HD video @ 1080/60p või 24p stereoheli ja manuaalse säriga
    • reaalajas video väljastamine HDMI pesa kaudu
  • Mikrofonipesa, kõrvaklappide pesa, välgusünkropesa
  • Kaks mälukaardipesa. Üks SD/Memory Stick mälukaartide, teine SD mälukaartide jaoks
  • Hind Photopointis (kere): 2849€

Sony karbis on alati väga suured – ligi kolmandiku nende suurusest on vajalik igas keeles trükitud ja kaasa pandud kasutusjuhendite jaoks.

Nende juhendite alt koorub välja kaamera ise. Pange tähele seda uhket värvilist kaamerarihma.

Karbis on: Sony a99 fotokaamera, laadimisadapter, liitiumaku, toitekaabel Ühendkuningriikide vooluvõrgu jaoks, toitekaabel Mandri-Euroopa pistikute jaoks, adapter vanemat tüüpi välklampide kinnitamiseks a99 välgukinga, kaamerarihm, kasutusjuhendid, tarkvara CD (Image Data Converter, Remote Camera Control, Memories Home).

Sony a99 fotokaamera kere Photopointis: 2849€

NP-FM500H liitiumakuga saab ühe laadimiskorraga põrutada 500 säritust (LCD sisselülitatuna). Kaamerat saab täiendada kahte lisaakut mahutava akutallaga.

Kirjutasin sissejuhatuses elektroonilise pildiotsija headest külgedest. Mis need siis oleks? Esiteks 100% kaadri katvusega vaade näitab optilise pildiotsijaga võrreldes täpsemalt seda, milline pildistatav foto tuleb. Värvustasakaal, fookusest väljas olevate alade pehmus, digifiltrid, isegi digimüra on mingi piirini elektroonilise pildiotsija abil hinnatavad. Lisaks muidugi pildistusinfo kuvamine OLED-ekraanil ja iseäranis digitaalne lood.

Optilise pildiotsijaga harjunud silma häirib aga kohutavalt ekraani heleduse automaatne muutumine vastavalt kaadris olevatele objektidele (läbi optilise pildiotsija paistab kaader alati ühesugune, kui just ava eelvaatenuppu ei vajuta). Samuti hämaramas kadreerides ekraanilt paistev digimüra.

Sarnaselt Canoni täiskaadersensoriga peegelkaameratele ei ole a99 aparaadil sisseehitatud välklampi. Samuti ei ole sel ka ülaosas pentaprismat, mis tavaliselt kaamerate ülemise otsa kõrgemaks kergitab. Seetõttu näeb a99 välja, nagu oleks külma kartes pea õlgade vahele tõmmanud.

Paremal pool on õige palju ühenduspesasid. Välgusünkro pesa, selle all kaugjuhtimispuldi pesa ning selle all omakorda pesa a99 toiteadapteri abil vooluvõrku ühendamiseks (adapterit kaameraga kaasas ei ole). Tagapool on 3.5 mikrofoni ja kõrvaklappide pesad, HDMI ja USB pesad. Meeldivalt on need pesad jagatud nelja erineva kummiluugi alla.

Vasakul pool on kaks kaardipesa – ülemisse saab sisestada nii SD kui ka Memory Stick mälukaarte, alumine on ainult SD mälukaartide jaoks.

Tagant näeb kaamera välja nii, nagu oleks keegi sinna paki M&M nööbikomme puistanud. Võrreldes näiteks Canon 5D Mark III kaameraga on siin juhtnuppe oluliselt vähem. Joystick on aga nagu otse Playstationi mängukonsooli puldilt. Töötab hästi, annaks taevas, et ka kestaks.  Kaamera infoekraan on väga selge. Sealsamas kuvatakse kohe konstantselt digitaalne lood ning ka reaalajas muutuv histogramm. Väha hea, Sony!

Kompaktne kaamerakere ei mahuta enda peale just väga suurt LCD-ekraani. Välgukinga ees on näha stereomikrofoni asukohta reetev võre.

Ergonoomiliselt on tegemist väga väga hea kaameraga. Olles Canoni aparaatidega harjunud ei olnud mil mingit raskust Sony kaamera opereerimisel. Nikoni kaamerate proovimine nii valutult ei kulge.

Objektiivi eest keerates näeb vaataja poolläbipaistvat peeglit, mis on kogu aeg ühes ja samas asendis ning ei liigu ka pildistamise ajal. Pildisensor on peegli taga, teravustamissensor, millele peegel pisut valgust peegeldab, asub ülal. Peegli alumise ääre juures võib näha ühte hooba. Sellele vajutades liigub peegel kolksatusega üles ning siis saab puhastada sensorit.

Sellel pildil köidab pilku bajoneti ümber olev uhke ja oranž rüngas. Mina aga tahtsin tähelepanu pöörata nuppudele esiplaanil. All on sujuvalt liikuv valikuketas koos nupuga keskel. Nupule vajutades ja ketast keerates saab muuta näiteks ava, teravustamisrežiimi, helitugevust filmimise ajal vms. Ratta funktsiooni muutmiseks tuleb hoida keskel olevat nuppu mõned sekundid all ja seejärel saab ekraanilt siis valida soovitud funktsiooni (ava, digifiltrid, säriaeg, teravustamisrežiimid jne). Pisike nupp ülal logo kõrval toob ekraanile välklambiseaded.

Siin see ülalkirjeldatud valikuratas teise nurga alt. Filmirežiimis on selle abil näiteks mugav salvestatava heli tugevust muuta.

Vasakul: kaamera programmirattal on välja toodud nii panoraamrežiim kui ka 10 kaadrit sekundis sarivõte (tele-zoom režiimil). Täissuuruses JPEG fotosid pildistab kaamera siiski kiirusega 6 kaadrit sekundis.

Paremal: Valikukettad on nii ees kui taga päris kummised. Samuti see eesmine, sujuvalt liikuv valikuketas.

Vasakul: Joystictk tõuseb kaamera tasapinnast üsna kõrgele. Loodetavasti ei kipu see kuhugi taha jäädes ära murduma.

Paremal: a)) ekraani saab igatpidi keerata ja pöörata. Selle saab isegi tagurpidi kaamera kohale tõsta nii et iseend filmides või pildistades oleks kadreering igal hetkel näha.

Vasakul: Koos Sony A99 kaameraga tuli ka uhiuus välguking. Sellesse saab nüüd lükata standardsete välgupesade jaoks valmistatud tarvikuid. Teiste kaamerate välgukingadest erineb Sony oma aga esiossa peidetud elektrooniliste kontaktide poolest. Teatavasti on näiteks Olympuse ja Panasonicu hübriidkaameratel eraldi kontaktipesa tagaküljel – Sony on selle kavalalt ühendanud välgukinga koosseisu.

Video filmimine on Sony A99 üks tugevamaid külgi. Aparaat aitab käsitsi teravustada Peaking funktsiooni abil. LCD on seatav paljude nurkade alla. Audio taseme kontrollimiseks kuvatakse filmimise ajal ekraanile näidikud. Ning muidugi on videopildi teravus ja dünaamiline ulatud väga head.

Huvitava omadusena leidsin ma, et automaatse jätkuva teravustamisega saab filmida ainult “Program” režiimis. Mitte “Manua” režiimis. Samuti ei kuvata video filmimise ajal histogrammi ja ei ole sujuva digitaalse suumi võimalust.

Üks huvitav asi, mida ma Sony kaamera nuppe näppides ja pildistada proovides märkasin: päris paljudel juhtudel – näiteks mingile nupule vajutades – ilmub ekraanile suur mustas kastis kirje: “See funktsioon ei ole saadaval selles-ja-selles režiimis”. Ma ei saanud jätta seda tähelepanuta, sest näiteks Canoni kaameraga opereerides ei tule peaaegu kunagi mingit sellist “veateadet”. Sony kasutajaliidese arendajail ja tarkvarainseneridel on siin palju mõelda ja optimeerida. Selleks, et kaamera muutuks kasutajasõbralikumaks.

Kui sul on vaja ülikiirelt teravustavat ja pilte klõbistavat peegelkaamerat väga hea pildikvaliteediga ja videofunktsiooniga, siis mine vaata Sony A99 järele. Aga lase oma vaim vabaks, sest ümberlülitumine optiliselt elektroonilisele pildiotsijale ei ole kerge.

Sony a99 fotokaamera kere Photopointis: 2849€

 

 

Karbist välja: Sony NEX-6 hübriidkaamera
autor: Lauri Veerde

Sony NEX-6 on kõige parem hübriidkaamera mis kunagi tehtud. Tegelikult ka. Ja kui sa nüüd arvad, et küllap ma unustasin ära Panasonic GH3 magneesiumrelva või Olympus OMD EM-5 retropilli või Canoni EOS-M karbikese või mõne muu hübriidi siis – ei unustanud. Miks siis lausa kõige parem? Aga seepärast, et Sony NEX-6 kätkeb endas eeskujulikult hübriidkaamera peamist mõtet – olla võimalikult kompaktne vahetatavate objektiividega kaamera püüdes samas säilitada võimalikult palju suurte peegelkaamerate pildikvaliteeti ja funktsionaalsust.
NEX-6 tabab täpselt seda magusat punkti, mida üks hübriid tabama peaks. On hübriide, mis lendavad sellest punktist ühele või teisele poole – Pentax Q10 on näiteks küll pisike, kuid väikse sensori tõttu ei suuda pakkuda peegelkaamerale omast pildikvaliteeti. Canon EOS M on küll kompaktne, samuti hea pildiga, kuid funktsionaalsuselt pigem sarnane kompaktkaamerale. Panasonic GH3 on ilmselt kõige võimsam ja uhkem hübriidkaamera üldse, kuid oma mõõtmetelt ei ole ta hübriidkaameralik vaid pigem peegelkaamera. Sony NEX-6 aga – eriti veel uue PowerZoom komplektobjektiiviga, on täpselt selline, milline üks hübriidkaamera olema peab. Vaatame lähemalt:

Tegelikult on veel üks hübriidkaamera, mis on sellele magusale hübriidipunktile üpris lähedal. Panasonic Lumix GX-1 väärib tõstmist Sony NEX-6 kõrvale. Sel on kompaktne ja tummine korpus, suurepärane pildikvaliteet ning sellegi ette saab keerata kompaktse 14-42 mm Vario PZ objektiivi. Sony NEX-6 on aga Panasonicu pakutavast mitmes mõttes parem. Vähemalt minu jaoks. Sel on poole parema pildiga LCD-ekraan, mis pealegi veel üles-alla liigub. Sel on tippklassi elektrooniline pildiotsija, WiFi ja suurem käepide. Kõige selle juures on NEX-6 GX1-ga võrreldes praktiliselt samade mõõtmetega ning kergem.

 

Sony NEX-6 olulisemad tehnilised andmed

  • 16.1 MP (APS-C) Exmor CMOS sensor
  • Kiire Hybrid AF autofookussüsteem muudab automaatse teravustamise kiiremaks ja täpsemaks. Eriti jätkuva teravustamise puhul ning isegi sarivõttel.
  • 3.0″ nurga alla seatav LCD-ekraan 921 600 px
  • OLED-ekraaniga elektrooniline pildiotsija – 1024×768 pikslit
  • Manuaalne särijuhtimine, RAW failid ja focus peaking
    • ISO ulatus 100 – 25600
    • Säriaegade vahemik: 30 – 1/4000 sec
  • Režiimiketas, Fn nupp ja Quick Navi kasutajaliides muudab kaamera seadete muutmise lihtsamaks kui teistel NEX-seeria kaameratel
  • Sisseehitatud Wi-Fi Sony enese poolt tehtud ja veebist soovi korral alla laetavate rakendustega; Rakendused võimaldavad näiteks saata pildistatud fotosid veebi või mobiilsesse seadmesse või juhtida mobiilse seadmega enda kaamerat
  • HDR, Anti Motion Blur ja Sweep Panorama režiimid
  • Sisseehitatud välklamp (juhtarv 6), lisaks uut tüüpi välguking, kuhu saab kinnitada väliseid välklampe ja muid Sony lisatarvikuid
  • Full HD video @ 1080/60p stereoheliga, jätkuva autofookuse ja manuaalse säri võimalusega
  • SD/SDHC/SDXC ja Memory Stick Pro Duo kaardipesa
  • Photopointis müügil koos suurepärase Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS objektiiviga – hinnaks 999.00€

Karbis on: Sony NEX-6 hübriidkaamera, Ühendkuningriikide pistikutesse pistetav toitekaabel, Mandri-Euroopa elektripistikuisse sobiv juhe, micro USB kaabel, kaamerarihm, liitiumaku, pildiotsija kummiserv, laadimisadapter, garantiipaberid, mitmekeelne paks kasutusjuhendite kogu ning CD-plaat kust pealt leiab Image Data Converter pilditöötlustarkvara ja Play Memories Home pildivaatlustarkvara.

Enne kaamera pildistamist tuleb selle külge kinnitada pildiotsija kummiserv. See käib okulaari ümber lihtsa klõpsuga.

Kahjuks ei ole mul siia kõrvale panna kaamerat Sony senise, odavama ja lihtsama – kuid oluliselt pikema – 18-55mm F3.5-5.6 OSS objektiiviga. Uus Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS objektiiv muudab NEX kaamerakomplekti peaaegu sama kompaktseks, nagu 16 mm f/2.8 “pannkoogiga”.

Esiteks see tummine kummeeritud kate – käepidemest kuni tagaosani välja – ning teiseks sügav ning lai käepide muudavad NEX-6 kaamera väga mugavamaks käes hoida. Vähemalt võrreldes teiste sarnaste mõõtmetega hübriidkaameratega.

 

Tagaküljelt prominentselt välja turritav kummeeritud okulaarikate muudab kaamera libistamise kitsamasse vutlarisse või taskusse keerulisemaks. Elektroonilise pildiotsija kasutamine on tänu sellele aga oluliselt mugavam – seda just toetuspunkti mõttes. 2.4 miljoni piksliga elektrooniline pildiotsija (ehk OLED-ekraan selle klaasi taga) on täpselt sama, mis täiskaadersensoriga a99 sees. Ehk siis – parim, mis hetkel mistahes kaameral on.

 

Photokina messil virisesime me Ardoga tihti selle pärast, et miks ühe ja teise kaamera LCD-ekraan niivõrd paks on. Kaameratootja esindaja ütles meile selle peale et “Vaadake maagiat – see on ju välja keeratav ekraan”.  Novot. Sony NEX kaamerate LCD-ekraanid on samuti välja keeratavad, kuid need on nii õhukesed, nagu ei ühelgi teisel kaameral. Muidugi on see ekraan ka tippklassi lahutusvõimega, mahutades 12 miljonit pikslit. See tähendab et ekraanilt vaatab vastu väga väga terav ja ilus pilt. Pange tähele, et elektrooniline pildiotsija on varustatud ka diopterkorrektsiooniga.

See ekraan on ka Sonyle omaselt väga ilusa pildiga. Värvid on erksad ning tänu suurele pikslitihedusele on ekraanilt paistev nii menüüvaadetes, kadreerimisel kui ka pilte järelvaadeldes väga terav.

Kaamera peal on näha uut välgukinga – Sony a99 kaameraga on kaasas ka adapter uuelt vanale Minolta välgukingale, NEX-6 kaameraga seda kaasa pandud ei ole. Sealsamas on näha nupuvajutuse peale välja kargava välklambi piirjooni ning muidugi valikuketaste kombinatsioon – režiimiketas peal ja valikuketas allpool. Visuaalselt tundub see seal justkui võõrkehana – nagu oleks lihtsalt uitmõtte ajel need rattad sinna nurka visatud. Aga vahet pole – funktsionaalsus on olulisem ning see rataste kombinatsioon annab seda juurde igatahes.

NP-FW50 liitiumakuga annab ühe laadimisega teha  360 säritust (LCD-ekraanilt kadreerides).

 

Tagumise valikuratta ülal ja all olevate nuppude funktsioonid on näidatud LCD-ekraani parempoolsetes nurkades. Ülemine viib menüüsse ning alumisele vajutades saab üle WiFi oma mobiilsesse seadmesse saata äsja pildistatud foto või fotod. Kiirelt.

Menüüd ja funktsioonide kuva on NEX-6 aparaadil sarnane kõigile teistele NEX mudelitele. Sony menüüd ei ole kunagi minu lemmikud olnud. Ei video- aga ka fotokaameratel. Erinevatesse menüüde alamkategooriatesse võib midagi otsides üsna kauaks seiklema jäädagi.NEX-5R kaameraga sarnaselt on selle menüü avavalikus aga ka “Application” ehk “Rakendused” ikoon.

iOS ja Android seadmesse tuleb alla laadida ja paigaldada PlayMemories rakendus ning siis saab kaamera pildistatud fotod NEX-ist otse mobiiltelefoni või tahvelarvuti ekraanile saata. NEX-6 kaameras vaikimisi mingeid rakendusi ei ole. Olemas on PlayMemories Camera Apps, millega saab siirduda üle WiFi võrgu Sony spetsiaalsele lehele ning laadida sealt alla rakendusi. hetkel on saadaval kuus erinevat rakendust – neid saab vaadata siit. Kahjuks Eestis neid rakendusi alla laadida ei saa sest Eesti ei kuulu (veel) 17. riigi hulka, kes seda teenust toetavad.
Küll aga saab PlayMemories rakenduse Google Play poest või Apple App store`ist laadida enda mobiilsesse seadmesse selleks, et pildistatud fotosid kaamerast tahvelarvutisse või mobiiltelefoni saata. Kiireks fotode jagamiseks Facebookis või meiliga saatmiseks on see päris hea võimalus.

Lihtsalt võrdluseks kompaktkaameraga. Siin Sony NEX-6 kõrval on Panasonicu kompaktkaamerate lipulaev Lumix DMC-LX7.

Nagu näha, on kompaktkaamera võrreldes hübriidiga siiski oluliselt pisem. Märkasin mitmel korral, et kuigi NEX-6 on parema pildikvaliteediga ja funktsionaalsusega, siis valisin kaasa võtmiseks ikka kompaktkaamera. See lihtsalt mahtus paremini kotti ära. Seega tasub poodi kaamerat valima minnes võtta kaasa ka mälukaart, proovida pilti teha ning otsustada, kas on olulisem pildikvaliteet või kaamera suurus.

Üks varjukülg muidugi Sony NEX-6 kaameral on. Nimelt puudub sellel välise mikrofoni sisend. Olemas on HDMI ja USB, aga 3.5 mm pistikuga mikrofoni pole kuhugi torgata. On muidugi alternatiiv – osta spetsiaalne Sony mikrofon, mis vahendab andmeid välgupessa sisse ehitatud ühenduste abil. Sellise hinnaga kaameral, mis pealegi veel niivõrd head videot teeb, võiks siiski 3.5 mm audiosisend olla. Selle nurga alt on ka hästi näha NEX-6 LCD-ekraani õhuke profiil.
Ülaloleval pildil on ka hästi näha suuminupp objektiivi korpuse peal. Suumimine toimib siin mitte objektiivi suumirõngast keerates vaid seda piklikku nuppu üles-alla nihutades – sisseehitatud mootori abil. Umbes nagu kompaktkaamerate puhul.

 

Välklambi väljumine on omamoodi humoorikas akt. Nupule vajutades kargab see oma pesast välja üsna kõrgele kaamera kohale. Hea viis, kuidas pildistatavatele naeratus näole manada.Ülal on Power Zoom objektiiv asendis, kus kaamera on välja lülitatud.

Kui aga kaamera sisse lülitada, sõidab objektiiv kolmandiku võrra oma kestast välja. Soovi korral saab manuaalseks teravustamiseks kasutada teravustamisrõngast objektiivi esiosas.

NEX-6 ei ole tegelikult Sony kõige uhkem ja kallim hübriidkaamera. Selle koha võtab endale rohkem kui 300€ võrra kallim NEX-7. Viimasel on magneesiumsulamist korpus, puuteekraan ning… muud paremat nagu polegi. Nex-6 aparaadil on aga WiFi ning veel olulisemalt uus ja kiirem autofookussüsteem. Ka Sony ise on möönnud, et eks NEX-6 turuletulekuga jääb NEX-7 müük oluliselt väiksemaks. Ilmselt tuleb sellest, aasta eest Photopointis müügile tulnud kaamerast peagi välja uus ja veelgi laiema funktsionaalsusega aparaat.
Kui sa tahad endale fotokaamerat, mis oleks võimalikult pisike, võimalikult hea pildikvaliteediga, sissehitatud pildiotsijaga ja WiFi ühendusega, siis ei ole sinu jaoks Sony NEX-6 kaamerale alternatiivi. Kui sinu jaoks ei ole pildiotsija ja WiFi olulised (ega superterav ja üles-alla liikuv LCD), siis peaksid vaatama (pisut soodsama) Panasonicu GX-1 poole või miks mitte hoopis (pisut kallima) Fulifilm X-E1 hübriidkaamera poole. Viimase kasuks räägib ka hea valik kvaliteetse klaasiga fiksobjektiive.

Soodsad paberfotod tulevad taas!
autor: Anni Proosa

Alates tänasest hakkavad mitmed ostukeskused taaskord oma suurte kampaaniatega pihta. Photopoint teab, et nende kampaaniate raames on soodushinnaga piltide tellimine alati olnud soovitud ja oodatud. Seega on Sind lähipäevil ootamas 9-sendised pildid nii Tallinnas kui ka Tartus. Ja mis kõige parem – allahindlus on ka neile piltidele, mis on tellitud uue veebipõhise PhotoExpress Online‘i kaudu kampaanias osaleva keskuse kauplusesse.

Traditsiooniliselt kehtib 9-sendise pildihinna pakkumine 10×15 ning 10×13 Sooduspoint (kätte viie päevaga) fotodele. Kuid kõigi Instagrami sõprade rõõmuks on võimalik 9 sendiga tellida ka 10×10 mõõdus pilte.

Soodushinnaga pilte saad tellida järgnevates ostukeskustes asuvatest Photopointi kauplustest:

Vali välja meelepärane keskus ja astu õigel ajal Photopointist läbi. Soodushinna saamiseks pead tegema tellimuse keskuse kampaania perioodil, pildid võid kätte saada ka hiljem. Kui soovid pilte tellida interneti teel, siis kasuta kindlasti uut veebilahendust www.photoexpress.ee. Allalaetava PhotoExpress rakenduse võid unustada ning ajaloo prügikasti saata. Täpselt samamoodi nagu kauplusest soodushinnaga pilte tellides, pead ka PhotoExpress Online‘is tegema tellimuse õigel perioodil ning valima kättesaamiseks kindlasti kampaanias osaleva keskuse.

Pane oma mälestused paberile!

Canonilt kaks uut objektiivi: 24-70mm f/4 IS ja 35mm f/3 IS
autor: Lauri Veerde

Canon teatab, et plaanib juba käesoleva aasta detsembris turule tuua kaks uut objektiivi. Esimene neist (ülal vasakul) on täiskaadersensoritega peegelkaameratele sobiv standardsuum EF 24–70 mm f/4 L IS USM. Teine on fikseeritud fookuskauguse ja üsna valgusjõulise avaga EF 35 mm f/2 IS USM.

24–70 mm f/4 objektiiv on taskukohasem alternatiiv senisele, aste valgusjõulisemale 24-70mm f/2.8 torule. Ideaalse kaaslasena Canoni uuele täiskaadersensoriga EOS 6D peegelkaamerale on 24-70mm f/4 varustatud värinastabilisaatori ja autofookusmootoriga, sel on ilmastikukindlate tihenditega korpus, asfäärilised läätsed ja Super Spectra vääristused klaaspindadel. Tekib küsimus, et miks peaks keegi eelistama seda uut objektiivi senisele 24-105 f/4 IS USM objektiivile? Hinnalt on viimane ju soodsamgi ja suum on paindlikum. Kolm põhjust 24-70mm f/4 eelistamiseks siiski oleks: uue objektiivi kompaktsem ja kergem korpus, uue objektiivi makrofunktsioon ning teoreetiliselt ka pisut parem pildikvaliteet.

35mm f/2 IS on taskukohasem alternatiiv senisele EF 35mm f/1.4L USM objektiivile. Lisaks soodsamale hinnale on see ka viimasest oluliselt kompaktsem ja kergem, kaaludes vaid 335 g (35 mm f/1.4 kaalub 580 g). Samas on uus 35mm tänu värinastabilisaatorile ja autofookusmootorile pisut võimekam alternatiiv senisele EF 35mm f/2 objektiivile.  Nii nagu 24-70mm f/4 sobib ka uus 35 mm objektiiv kasutamiseks nii täis- kui ka poolkaadersensoriga peegelkaamerate ees.

Canon on ka välja öelnud mõlema objektiivi soovituslikud jaehinnad Euroopas. 24–70 mm f/4 hinnaks saab olema 1459 € ning 35 mm f/2 IS hinnaks 849 €. Vaata suuremaid tootefotosid ja loe Canoni ametlikku eestikeelset pressiteadet:

 

Pressiteade
6. november 2012

Canon toob turule uued objektiivid – EF 24–70 mm f/4 L IS USM ja EF 35 mm f/2 IS USM

Canon täiendab oma maailmakuulsat EF-objektiivisarja kahe uue amatöör- ja profifotograafidele mõeldud mudeliga EF 24–70 mm f/4 L IS USM ja EF 35 mm f/2 IS USM.

Objektiivides on kasutusel Canoni kõige uuem tehnoloogia – mõlemal mudelil on asfäärilised läätsed, Super Spectra vääristused iga elemendi optimeerimiseks, Canoni juhtiv pildistabiliseerimistehnoloogia (IS) ning ultrahelimootorid ülikiireks automaatteravustamiseks (AF), pakkumaks silmapaistvat optilist jõudlust. Lisaks on EF 24–70 mm f/4 L IS USM ka uusim hübriid-pildistabilisaatoriga mudel, mis võimaldab teha värinamõjuta pilte igalt kauguselt ja isegi makrotasandil.

Mudel EF 24–70 mm f/4 L IS USM on Canoni objektiiviparemikku hõlmava L-seeria uusim liige. Fotoreportaažide ja pulmapiltide tegemiseks ideaalselt sobivas objektiivis on ühendatud igapäevane oluline fookusvahemik ja tippkvaliteediga L-seeria konstruktsioon. Uus makrofunktsioon optimeerib ka läätserühmade asetust makrofotode tegemise ajal, võimaldades pildistada maksimaalselt 0,7-kordse suurendusega; nii pole vaja eraldi makroobjektiivi kaasas kanda. Objektiivi optiline süsteem sisaldab kahte asfäärilist elementi ja kahte eriti madala hajuvusteguriga (UD) läätse, mis on kõik Super Spectra vääristustega, et vähendada kromaatilisi aberratsioone, värvihägu ja halosid. Kogu suumivahemikus konstantne f/4 ava võimaldab luua kõigi fookuskauguste juures stseenile udust tausta. Ka üheksa labaga ringikujuline iiris aitab fotograafidel subjekti esile tuua, tekitades pildi taustale bokeh-efekti.

Lisaks on mudelil EF 24–70 mm f/4 L IS USM olemas ka uudne pildistabiliseerimissüsteem, mis pakub teravaid pilte kogu suumiulatuses. Canoni täiustatud optiline pildistabilisaator pakub neli astet pikema säriaja kasutamise eelist, samas kui hübriid-pildistabilisaator neutraliseerib efektiivselt ringja ja nihkelise värina, tagades makrorežiimis selged lähivõtted. Ülikiire automaatteravustamise tagab väike ringitüüpi ultrahelimootor (USM). Koos ülijõudsa protsessori ja tipptasemel automaatteravustamise algoritmidega tagab USM-tehnoloogia täpse, vaikse ja suurepärase reaktsiooniga automaatteravustamise. Pidev manuaalteravustamine võimaldab käsitsi seadistamist isegi aktiivse automaatteravustamise korral.

Mudelil EF 24–70 mm f/4 L IS USM on ka kõrgetasemeline praktiline disain – nii seest kui väljast. Sellel on kvaliteetne nahatekstuuriga kattekiht, kasutusmugavust parandav täiustatud kuju ning optimaalse kasutuse tagavad teravustamis- ja suumirõngad. Samuti pakub selle tolmu- ja pritsmekindel konstruktsioon kaitset tolmukübemete ja niiskuse eest, lukustusfunktsioon kaitseb läätsi reisimise ajal põrutuste eest ning fluorikiht vähendab oluliselt tolmu, mustuse ja sõrmejälgede kogunemist esi- ja tagaläätsele.

Teine uus mudel, EF 35 mm f/2 IS USM on Canoni esimene 35 mm fikseeritud fookuskaugusega objektiiv, mis sisaldab optilist pildistabiliseerimistehnoloogiat ja kvaliteetoptikat, pakkudes suurepärast jõudlust kerges ja kompaktses vormis. Fookuskaugus 35 mm võimaldab jäädvustada pea kõike, alates lähiportreedest kuni laiade maastikuvaadeteni.

Selle esmaklassilised tehnilised omadused pakuvad fotograafidele suurepärast paindlikkust stseeni- ja subjektivalikul. Valgusjõuline fikseeritud f/2 ava võimaldab ka väikest teravussügavust ning optiline pildistabilisaator neli astet pikema säriaja kasutamise eelist, võimaldades ka nõrgas valguses ja kaamerat käes hoides selgeid pilte saavutada. Samuti on olemas panoraamliikumise tuvastus, mis aktiveerib panoraam-pildistabilisaatori automaatselt, et võimaldada fotograafidel liikumist täpsemalt tabada. Lisaks on objektiivis EF 35 mm f/2 IS USM asfääriline vormitud klaasist läätseelement, mis asub optikatee tagaosas, et korrigeerida kogu optikasüsteemi aberratsiooni. Peale selle on igal läätseelemendil ka optimeeritud Super Spectra vääristused, et vähendada varikujutisi ja halosid ning tagada seeläbi suurepärane värvustasakaal ja minimaalne vajadus järeltöötluse järele. Ringja ultrahelimootori ja ülijõudsa protsessori kombinatsioon pakub kiiret automaatteravustamist ning ka pidevat manuaalteravustamist.

Mõlema uue objektiiviga on kaasas uudsed Mark II objektiivikorgid, mille haakemehhanism ei asu mitte äärtes, vaid korgi keskosas. Haakeseadet kergelt pigistades saab korgi pildistamise ajal hõlpsalt eemaldada ja tagasi panna, mis on eriti mugav just objektiivivarjuki kasutamisel. Kõigile teistele Canoni EF-objektiividele mõeldud uued korgid tulevad turule alates 2013. aasta jaanuari algusest ja neid on võimalik ka eraldi osta.

EF 24–70 mm f/4 L IS USM – põhiomadused

  • Kõrge pildikvaliteedi ja f/4 avaga 24–70 mm objektiiv
  • Kerge
  • Sisseehitatud pildistabilisaator
  • Makrofunktsioon
  • Tolmu- ja niiskuskindel

EF 35 mm f/2 IS USM – põhiomadused

  • Fikseeritud fookuskaugusega 35 mm lainurkobjektiiv
  • 4-astmeline pildistabilisaator
  • Kiire miinimumava f/2
  • Kompaktne suurus ja vorm
  • Ringjas ava