Panasonic Leica DG Vario-Elmarit 8-18mm f/2.8-4.0 ASPH on uus ülilainurkobjektiiv MFT kaameratele
autor: Tõnis Sestverk

Panasonicu objektiivide perekonda on oodata lisa. Seda uue Leica DG Vario-Elmarit 8-18mm f/2.8-4.0 ASPH objektiivi näol. Tegemist on ülilainurksuum objektiiviga, millel on suur f/2.8 ava. Sobib taoline objektiiv maastikufotode või kinnisvara pildistamiseks, kuid suurepäraselt ka video filmimiseks. Metalse konstruktsiooniga Panasonicu objektiiv on tolmu- ja pritsmekindel ning lisaks ka külmakindel kuni -10°. Optiline konstruktsioon koosneb 15 elemendist 10 grupis. Lisaks suudab objektiiv sensorilt tulevat infot töödelda 240 kaadrit sekundis, mis teeb sellest äärmiselt kiire toru. Suuruse poolest on see väga sarnane Panasonic Lumix G Vario 12-60mm objektiivile, kuid 8-18 mm objektiivil ei ole stabilisaatorit.

Täpsemad andmed:

Objektiivi bajonett Micro Four Thirds
Fookuskaugus 8 – 18 mm
Fookuskaugus 35 mm ekvivalendina 16 – 36 mm
Maksimaalne ava f/2.8 – 4.0
Minimaalne ava f/22
Optiline konstruktsioon 15 elementi 10 grupis
Teravustamine Autofookus
Lähim teravustamiskaugus 23 cm
Maksimaalne suurendus 0,12ח
Diafragma labade arv 7
Filtrikeere 67 mm
Mõõdud 73,4 mm ×— 88 mm
Kaal 315 g

Objektiiv väljub tehasest maikuu lõpus ja hind on arvatavasti veidi üle 1000 euro.

 

Allikas: Panasonic

DJI Phantom 4 Pro pälvis TIPA 2017 auhindade jagamisel tiitli “Parim kaameradroon”
autor: Jürgen Veerme

Iga kevadisel mainekal TIPA auhindade jagamisel tunnistati DJI Phantom 4 Pro parimaks kaameradrooniks.

Tegemist on fotomaailma ühe prestiižeima auhinnaga, sest The Technical Image Press Association (TIPA) kolleegiumi kuuluvad 28 juhtiva fotoajakirja esindajad kogu maailmast ning iga aasta kevadel tunnustatakse auhindade jagamisel eelmise jooksva aasta parimaid fototehnilisi saavutusi.

Tipa ajakirjanike südamed pani kiiremini põksuma Phantom 4 Pro drooni uus kaamera ning sensor + 5-suunaline takistuste vältimise süsteem. 1-tolline CMOS sensor võimaldab teha 20 megapiksliseid fotosid ja filmida 4K videot kuni 60 kaadrit sekundis. Lisaks on Pro kaameral nüüd mehaaniline katik, mis kaotab suurtel kiirustel tehtud kaadritelt rolling shutter moonutused. Tänu suuremale sensorile on äsja auhinnatud drooniga võimalik pildistada hämaras lühema säriajaga ja ka videotelt kaob suurem müra.

Auhinnatud DJI Phantom 4 Pro drooni saad enda fototehnika arsenali soetada nii Photopointi esinduskauplustest kui veebikaubamajast.

Vaata videost, mis teeb Phantom 4 Pro’st auhinna väärilise kaameradrooni:

 

Loe kindlasti Phantom 4 Pro kohta lisaks:

Allikas: TIPA

Fujifilm tutvustas uue põlvkonna Instax Square SQ10 kiirpildikaamerat
autor: Tõnis Sestverk

Fujifilm tutvustas täna Las Vegases toimuval NAB konverentsil uut tüüpi kiirpildi kaamerat Fujifilm Instax SQUARE SQ10. Tegemist on hübriidse kiirpildi kaameraga, millel on peale tavalise Instaxi funktsioonide ka täiustatud sisu ja ekraan. Fujifilm lubab kordades paremat pildikvaliteeti ja hulganisti huvitavaid lisasid. Lisaks on pildiformaat liikunud Instagrami suunas – uus SQ10 kasutab uut tüüpi pabereid, mis on ruudukujulised.

SQ10 on esimene Instaxi kaamera, millel on sisseehitatud digitaalne pildisensor ja protsessor, mis suudab sealt tulevat infot töödelda. Need tehnoloogiad parandavad tunduvalt hämaras või kehvades valgustingimustes pildistamist. Lisaks on lähim teravustamiskaugus lausa 10 cm ning teravustamiston abiks inimese tuvastamise funktsioon ja automaatne särimõõtmine.

Pilditöötlusesse on panustatud 10 erineva filtriga, mida on võimalik lisada pärast pildi tegemist või juba ennetavalt. Samuti on võimalik enne pildi kiirilmutamist muuta selle heledust ja tumedust ja lisada vinjett. Kasutajaliides on tehtud võimalikult lihtsaks. Režiimikettaga on võimalik mugavalt menüüs liikuda, pilte töödelda ja need siis välja printida.

Kümme erinevat filtrit

Vinjett-efekti lisamise võimalus

Särikompensatsioon

Peale kümne erineva filtri, mille hulgas on retrostiilis ja võimendatud värvidega filtrid, on võimalik pilti topletsäritada või kasutada bulb-režiimi endale sobiva säriajaga pildistamiseks.

Topletsärituse ja bulb-režiimi võimalus

Disaini poolelt on hoitud Instaxi ikoonilist välimust kuid objektiivirõngas on metalse viimistlusega ja peale selle on kaameral kaks päästikut. Loomulikult on see mugav vasakukäelistele, kuid lisaks on võimalik ühe päästikunupuga vahetada ka pildistamise režiimi.

Uus SQ10 kasutab patareide asemel akut ja ühe laadimisega on võimalik pildistada 160 kaadrit. Kõik pildistatud kaadrid talletuvad sisemälusse (kuni 50 fotot) või microSD mälukaardile. Lisavõimalusena saab välja printida ka indeksfoto, millele mahub kuni 9 pisipilti.

Täpsemad tehnilised andmed tabelis:

Pildisensor 1/4″ CMOS
Megapikslid 1920 ×— 1920
Mälu 50 fotot (microSD mälukaart)
Objektiiv 28.5 mm f/2.4
Teravustamine 0,1 m – âˆž
Säriajad 1/29500 sek kuni 1/2 sek;
maksimaalne 10 sek (bulb)
Säri juhtimine  Automaatne
Sobiv pildimaterjal Instax SQUARE
Paberi suurus 86 mm ×— 72 mm
Pildi suurus 62 mm ×— 62 mm
Ekraan 3″
לhendused microUSB (ainult laadimiseks)
Aku NP-50
Kaal 450 g (koos aku ja paberiga)

Allikas: Fujifilm

Sony α9 täiskaader hübriidkaamera
autor: Silver Pik

Sony tutvustas eile NAB 2017 fotomessil kauaoodatud uue 9. seeria hübriidkaamerat – Sony α9 (loe: alpha 9 / alfa 9 / a9). See on täiesti uue täiskaader sensoriga hübriidkaamera, mis on disainitud spordi- ja loodusfotograafide vajadusi silmas pidades – põhirõhk on uuel Sony a9 kaameral pandud just kiirusele – seda nii sarivõtte kui teravustamise osas. See on kaamera, mis on disainitud lõpetama Canoni dominatsiooni professionaalse spordifoto areenil ning sisuliselt lööb viimaseid naelu Nikoni niigi kinni taotud kirstukaane sisse – konkureerib ju otseselt EOS-1D X Mark II ning Nikon D5 profikaameratega. Jättes aga kõrvale teiste tegijate “suured” kaamerad – puhtalt tootjapoolse tutvustuse põhjal ning tehnilisi andmeid vaadates on Sony α9 väga intrigeeriv hübriidkaamera. Või lähtudes Sony lööklausest – “tehnoloogiliselt arenenuim, kõige uuenduslikum digitaalne kaamera, mis (nemad) eales loonud” – mis tegelikult väga mööda ei olegi.

Täiesti uus sensor avab uksed uude maailma

Sony α9 on esimene täiskaader sensoriga kaamera, mis kasutab nn stacked ehk kihilist / kuhjatud sensoridisaini. Selline lähenemine tähendab seda, et kaamera on võimeline sensorilt infot lugema kuni 20ח kiiremini kui varasemalt võimalik. See omakorda võimaldab ülikiiret 20 kaadrit/sek sarivõtet. Aga mitte ainult 20 kaadrit sekundis. Kuna see kaamera kasutab põhiliselt elektroonilist katikut (mehhaaniline katik on samuti kaameras olemas), siis see sarivõte toimub sisuliselt hääletult, pildiotsija ega ekraan ei muutu vahepeal pimedaks ning sedamoodi saab talletada kuni 241 RAW faili / 362 JPEG faili ühe seeriaga. Kombineerides Exmor RS™ CMOS sensori kiiret andmeedastust ja elektroonilist katikut ka uue teravustamissüsteemiga – 693 faasituvastusega teravustamistpunktiga – saab tulemiks teravustamise mis kontrollib 60 korda sekundis säritust ja subjekti jälgivat teravustamist. Ehk et – nii kiire sarivõtte ajal saad samaaegselt jälgiva teravustamisega näiteks lendavat lindu täpselt kaadris hoida, särimõõtmine on täpne ning kõik ideaalselt terav.

Siit tuleb esimene suur erinevus võrreldes C & N lipulaevadega – kui peegel ikka üles ja alla liigub, siis osa ajast on pildiotsja ikkagi pime ning kadreering ei pruugi alati kõige täpsem olla. Sonyl seda probleemi ei esine, kuna tänu elektroonilisele katikule edastatakse infot pidevalt ka elektroonilise pildiotsija poole.

Uuel teravustamissüsteemil on 693 kiireks teravustamiseks vajalikku faasituvastusega teravustamispunkti ning see on kombineeritud täpse kontrastituvastusega teravustamisega. Nende kahe koostöös on saavutatud ligikaudu 25% kiirem teravustamine võrreldes populaarse α7R II hübriidkaameraga.

Kui juba sensorist rääkida, siis mainiks ära ka dünaamilised ulatused ja tundlikkused ja…. Igatahes, sensori tundlikkus on ISO 100–51 200 ning laiendatav ISO 50–204 800. Sony sõnul on dünaamiline ulatus veel suurem võrreldes varasemate mudelitega, kuid täpseid numbreid ei ole avalikustatud. Lisaks tänu 14-bit pakkimata RAW faili salvestamisele on võimalik sensorist võtta kerge vaevaga maksimum.

Võimas pildistabilisaator

Sony α9 hübriidkaameral on loomulikult olemas ka korralik keresisene stabilisaator. See 5-teljeline stabilisaator stabiliseerib kaamera liikumist 5 stopi ulatuses. Kasutades Sony E-bajonetiga objektiivi, mil integreeritud stabilisaator, kombineeritakse kahe töö, pakkumaks kindlamat lahendust. Samamoodi toimib see stabilisaator ka A-bajonetiga objektiividega, kui kasutatakse seda koos ühilduva adapteriga.

Mugav disain

Sel hübriidkaameral on suur 3-tolline puutetundlik kallutatav LCD ekraan, mis teeb nii pildistamise kui videosalvestuse mugavamaks. Sellest veel olulisem on aga uus Quad-VGA OLED Tru-Finder pildiotsija (3 686 000 pildipunkti), mis tagab mugava kaamera kasutuse pildiotsijat kasutades. Uus optiline disain, 0,78ח suurendus ning veel eredam kuva ja 60 või 120 kaadrit/sek sagedusega kaadrivahetus teevad selle sama heaks või isegi paremaks, kui optiline pildiotsja suudaks pakkuda.

Kasutusmugavust tõstab ka täiesti uus My Menu menüü lisamine ning ka see, et teravustamispunkte saab nüüdsest muuta mugavalt juhtkangist.

Tipptasemel videosalvestus

Kui Sony, siis videosalvestus; kui juba videosalvestus, siis vähemalt 4K lahutusvõimega. Tegelikult on ses kaameras mitmed unikaalsed ja kasulikud lahendused kasutusel. Esiteks, 4K UHD (3849 ח 2160) videosalvestus toimub kogu sensori laiuselt ehk 6K lahutusvõimega ning ülejääki kasutatakse hilisemalt ära videosalvestuse kvaliteedi tõstmiseks nn oversampling metoodikaga. Selles režiimis kasutatakse nii full pixel readout süsteemi ehk reaalselt loetakse iga pildipunkti andmed eraldi üles; kombineerides seda pixel binning vaba andmetöötlust ehk erinevate pikslite andmeid ei kombineerita ega tuletata üksteisest pildiprotsessori tasemel – tulemuseks on moonutustevaba ja detailne videoklipp. Samas on võimalik kasutada ka populaarset Super 35mm sensoriala.

Kasutades kõrgemat kaadrisagedust ehk aegluubis videot, saab FullHD lahutusvõimega kasutada 100 kaadrit/sek videosalvestust 100 Mbps andmetihedusega ning seda hiljem 4ח aeglasemalt taasesitada.

Uus aku

Sony α7-seeria kaameratele oleme seni ette heitnud väga kehva aku vastupidavust – suured ja võimsad hübriidkaamerad kasutasid sisuliselt kompaktkaamera akusid. Uus α9 tuleb täiesti uue Z-seeria NP-FZ100 liitiumakuga, mis on 2,2ח suurema mahutavusega kui W-seeria NP-FW50 liitiumaku. Niimoodi lased ühe laadimisega ~480 kaadrit. Kasutades aga akutalda mis mahutab kaks akut, saab ühe laadimisega teha juba 950 fotot.

Kõik vajalikud liidesed ja pesad

Uuel kaameral on olemas kaks SDXC mälukaardipesa, millest üks on lausa UHS-II toega. Samuti leiab sealt RJ45 võrgukaabli pesa, mikrofoni sisendi ja kõrvaklapiväljundi; microHDMI ja micoUSB liidesed. Loomulikult ei ole puudu ka WiFi, Bluetooth ega NFC ühendused.

Oluliseimad omadused:

  • 24-megapiksline stacked-disainiga täiskaader Exmor R CMOS sensor
  • Sensori tundlikkus ISO 100–51 200, laiendatav ISO 50–204 800
  • 693 faasituvastusega teravustamispunkti + kontrastituvastusega teravustamispunktid
  • Teravustamine töötab kuni -3 EV juures
  • Keresisene 5-teljeline pildistabilisaator, kuni 5 stoppi
  • 20 kaadrit/sek sarivõte koos autofookuse ja särimõõtmisega kuni 241 kaadrit pakitud RAW faili
  • 1/32 000 sek elektrooniline katik
  • Kaamerasisene 4K UHD videosalvestus
  • FullHD 120/100 kaadrit/sek aegluubis video
  • 3-tolline puutetundlik kallutatav LCD ekraan
  • 0,78ח suurendusega 3,68 megapiksline OLED pildiotsija
  • Bluetooth, WiFi ja NFC ühendused
  • RJ45 liides, kaks mälukaardipesa
  • NP-FZ100 liitiumaku kuni 480 kaadrit (CIPA)
  • 127 ח 86 ח 53 mm; 673 grammi (koos akuga)

Sony α9 täiskaader hübriidkaamera tuleb Euroopas müügile juunikuus ning kaamera kere hind peaks jääma 5299 € juurde.

Allikas: Sony pressiteade

Karbist välja: Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 telesuumobjektiiv
autor: Silver Pik

Klassikaline valgusjõuline 70-200 mm objektiiv on osa fotoobjektiivide pühast kolmainsusest 24-70 mm ning 12-24 mm / 15-30 mm / 16-35 mm objektiivide kõrval – just seetõttu panustavad ka teised optikatootjad suurt ressurssi tootearendusse ning üritavad sellisest objektiivist oma versiooni valmis teha. Ses osas ei ole erandiks ka Tamron, kes alles hiljuti tutvustas kolmanda põlvkonna 70-200 mm objektiivi, mida me täna ka karbist välja võtame. Saage tuttavaks, teie ees on Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 teleobjektiiv.

SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 on midagi sellist, millega Tamron astub juba igas aspektis nii Canoni kui Nikoni kandadele. See on objektiiv, mis peaks nüüd ka paduproffidele meelepärane olema, kuna kitsaskohad on viimase iteratsiooniga likvideeritud. See on objektiivide põlvkond, millega Tamron suutis juba avatud ukse ühe pauguga hingedelt maha lüüa (ei, siit ei tule ühtegi Chuck Norrise nalja, kahjuks). Teisisõnu – võtame koos teiega nüüd objektiivi karbist välja ning vaatame lähemalt millega tegu on.

Karp on nagu karp ikka sel objektiivil. Papist, objektiivi pildi ja kirjadega. Ei midagi erilist. Aga noh, ega me karpi ennast siia vaatama ei tulnudki. Ikka seda, mis karbis sees peitub.

Karbist leiame ootuspäraselt Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 telesuumobjektiiv, objektiivi vutlari, HA025 päikesevarjuki, kuuskantvõtme ja tagavarakruvid statiivikrae jaoks (mis on juba objektiivi ümber) ning peotäis juhendeid / pabereid. Võiks öelda – täiesti ootuspärane pakett.

Tamroni uus 70-200 mm objektiiv hoiab seda sama G2 disainjoont, mis varasemalt 150-600mm G2 ning 90mm makroobjektiivil juba tuttavaks sai. Võrreldes varasemate 70-200 mm objektiividega on muutusi mitmeid, seda nii optikas kui mõõtmetes kui kaalus. Uus objektiiv on teistest natuke lühem, kuid raskem ning samuti on kasvanud ka diameeter ning väga palju on muutunud ka objektiivis sees. Viskamegi pilgu peale objektiivi tehnilistele andmetele ning võrdleme seda varasemate mudelitega.

Tehnilised andmed / võrdlus

Mudel SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD SP AF 70-200mm f/2.8 Di LD (IF)
Fookuskaugus 70 – 200 mm
Maksimaalne ava f/2.8
Minimaalne ava f/22 f/32 f/32
Optiline konstruktsioon 23 elementi 17 grupis 23 elementi 17 grupis 18 elementi 13 grupis
Lähim teravustamiskaugus 95 cm 130 cm 95 cm
Maksimaalne suurendus 0,16ח 0,125ח 0,16ח
Diafragma labad 9 9 9
Stabilisaator Tamron VC
Kuni 5 stoppi
3 töörežiimi
Tamron VC
Kuni 4 stoppi
Puudub
Teravustamismootor Tamron USD Tamron USD Mikromootor
Filtrikeere 77 mm
Ilmastikukindlus Tolmu- ja niiskuskindel
Mõõtmed* ׸ 87,88 ח 193,04 mm ׸ 85,8 ח 196,7 mm ׸ 89,5 ח 194,3 mm
Kaal* 1500 g 1470 g 1150 g
Bajonett Canon EF
Nikon F
Canon EF
Nikon F
Sony Alpha
Canon EF
Nikon F
Sony Alpha
Pentax KAF

Uuel objektiivil on sarnaselt teistele G2 põlvkonna torudele, lisaks siis uuele disainjoonele, väga oluliselt muudetud ka teravustamissüsteemi. See teravustamissüsteemi uuendus lahendab ära kõik need viimased kitsaskohad, mis Tamroni 70-200 mm objektiividele sai viimasel ajal ette heita. Esiteks, kolm stabilisaatori töörežiimi mis lülitiga valitavad – panning (lülitab horisontaalse stabilisatsiooni välja), pildi stabiliseerimisele või pildiotsija vaate stabiliseerimisele prioriteriseerimise režiimid. Jah, stabilisaator oli Tamronil juba ennem hea, nüüd läheb kategooriasse väga hea – tagades kuni 5-stopise stabilisaatori efektiivsuse. Loomulikult on kasutajal võimalus stabilisaator täielikult välja lülitada – vastav lüliti on seal kohe kõrval.

Mis veel? Täiesti uus teravustamismootor, kaks mikroprotsessorit ning uued algoritmid teravustamise juhtimisel tähendab seda, et teravustamiskiirus on samal tasemel kui näiteks Canoni L seeria 70-200mm f/2.8L IS II USM objektiivil. Just see oligi see, mis paljud professionaalsed fotograafid Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD objektiivist eemale peletas. Kiire test erinevates valgustingimustes – jah see Tamron suudab väga kiirel ja täpselt teravustada, sobides ka spordi jms pildistamiseks. Objektiivil on olemas ka autofookuse väljalülitamise ning teravustamiskauguse piiramise nupud. Mõlemad tunduvad kohati üleliigsed kuna esiteks – objektiiv toetab pidevat käsitsi teravustamist ning teiseks – kuna teravustamiskiirus on niivõrd hea, siis see paar meetrit lisaotsimist nähtavat erinevust sisse ei too.

Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektiivi kasutab harjumuspärast disaini – teravustamisrõngas seespool ja suumirõngas väljaspool. Suumirõngas liigub peos ootuspäraselt raskemalt, tagades sedasi täpsema kontrolli kadreerimisel. Samuti on objektiiv sisemise teravustamisega ehk toru välised mõõtmed ei muutu suumides. See omakorda võimaldas ka Tamronil objektiivi varustada korraliku ilmastikukindla disainiga. Teravustamisrõngas samas on käsitsi teravustamisel sujuv, piisavalt vaba käiguga. לhe käeliigutusega ehk ~160° pöördega saab liigutada teravustamiskauguse ühest äärmusest teise.

Võrreldes varasema kuldne-must disainiga on uus matt must / hõbe / valge disain tagasihoidlikum – täpselt seda, mida üks fotograaf tegelikult vajabki. Objektiivi korpus on metallist ning käes mugav, kindel. Samuti on mõlemad rõngad kummikattega ning neid on mugav opereerida paljakäsi, kinnastega, vihmas või suures palavas.

Veel üks näide Tamroni ilmastikukindlusest – bajoneti ümber on ka kummitihend, hoidmaks niiskuse sattumist peeglikambrisse või objektiivi sisemusse.

Objektiiviga on komplektis ka statiivikinnituskrae. Juba standardiks on kujunemas see, et selliste kinnituste jalad on Arca-Swiss tüüpi kiirkinnituse toega – valitud statiivipeadele saab antud objektiivi kinnitada ka kiirkinnitusplaati kasutamata.

Kaks väga olulist aspekti, millest veel peab rääkima – kasutusmugavus ning pildikvaliteet – neist vähemalt ühele saab karbist välja võttes kohe vastuse. Jah, objektiiv on käes mugav. Väga raske see ei ole ning täiskaader sensoriga peegelkaamera ees on teleobjektiivile kohaselt toekas ning kindel peos. Igati viis tulemus. Optika kvaliteedist rääkides – väga põhjalikke teste nii lühikese ajaga ei olnud võimalik teha, kuid… lähtudes sellest, mis teised väljaanded ning portaalid kirjutavad: Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 on eelkäijast parem, Canoni-Nikoni samaväärsete torudega samal tasemel (ühe nurga alt on üks ees, teise nurga alt teine, aga täitsa ühes palliplatsi nurgas koos). Ehk sellise hinnasildi juures igati muljetavaldav tulemus.

Viimaseid otsi kokku tõmmates – Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektiiv on … päris raske on seda sõnadesse panna ilma, et see ei kõlaks liigse takkakiitmise või promotekstina (noh, mingi määral peab ka seda läbi kumama, aga…). Ehk esimesed ja teised ja kolmandad muljed sellest objektiivist on ülivõrdes positiivsed. Tamron on suutnud valmis teha objektiivi, mil on olemas rohkem kui üks või kaks või kolm ülipositiivset tahku – ilmastikukindel, hea stabilisaatoriga, väga kiire teravustamisega ning loomulikult tipptasemel pildikvaliteediga objektiiv ei tohiks ühtegi algajat, edasijõudnud ega professionaalset fotograafi külmaks jätta.

• Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektiivid Photopointis »

2 3 4 5 6 7 8 9 10