Eesti suurim portreefoto konkurss on alanud!
autor: Jürgen Veerme

pentaxi-aasta-portreefoto-2017

Alanud on Eesti suurim ja kõige pikemaajaliste traditsioonidega portreefoto konkurss â€œPentaxi Aasta Portreefoto”!

Suurele fotokonkursile on oodatud osalema kõik fotohuvilised olenemata fotoaparaadi margist või pildistamiskogemusest. Konkursil osalemiseks tuleb kuni 3 tööd esitada Snap.ee keskkonnas ajavahemikus 18 september – 22 oktoober 2017. Tööd tuleb esitada anonüümselt (ehk ilma vesimärgita) ning pilditöötlus peaks jääma hea maitse piiridesse. Konkursil osalemine on tasuta.

Esikolmiku valib läbi kahe vooru välja Eesti profifotograafidest koosnev žürii ning võitjatele on Pentax koostöös Photopointiga välja pannud ahvatlevalt suure auhinnafondi – 3000€ väärtuses vabalt valitud kaupa Photopointi esinduskauplustest.

Publiku lemmik

Parimate valikul saad ka Sina kaasa lüüa, sest lisaks žürii poolt valitud võitjatele selgub ka publiku lemmik. Selleks mine PAP 2017 konkursilehele ning kasuta meelepärastele piltidele hinde andmiseks üleval paremas servas asuvat Facebook’ist tuttavat “Meeldib” nuppu. Publiku lemmik selgub 26. oktoobril ning talle on Pentax’ilt üllatusauhind.

 

 

Tutvu konkursi tingimustega ja osale: snap.ee/pentax ›

The post Eesti suurim portreefoto konkurss on alanud! appeared first on Photopointi ajaveeb.

Sony FE 24-70mm f/2.8 GM objektiiviga Eesti Hip Hop Festivalil pilte püüdmas
autor: Markus Mikk

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

Kui ma Sony FE 24-70mm f/2.8 GM Photopointi fototehnika rendist kätte sain ja selle Rocca al Mare keskusest välja jalutades esimest korda oma Sony A7 II külge keerasin, siis olin ma ausalt öeldes kohkunud. See isend tundus kuidagi kõikide teiste omalaadsete kõrval palju suurem ja pontsakam, kuid vastupidiselt vendadele väga puhta ja kena väljanägemisega.

לritades suurest ehmatusest üle olla, asusin tegema esimesi proovifotosid – pea koheselt sai selgeks, et sinna pealtnäha ehmatavalt suurde torusse on pandud Sony parimate inseneride ja klaasimeistrite peentöö. Tundus, et objektiiv on ideaalselt valmis täitma oma eesmärki – pildistada 2017. aasta Eesti Hip Hop Festivali.

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

Objektiiviga tööhoos

Kui rääkida kasutajakogemusest, siis pildikvaliteedi teemat ei tasu vist puuduta, sest kõik ongi täpselt nii hea nagu hinnalipik selle küljes ütleb. Pildistada on mugav, istub hästi kätte ning zoomiketas on mõnusalt jäik, et hoida vastavat fookuskaugust ka keskmisest aktiivsemal fotografeerimisel. לheks negatiivseks kogemuseks tooksin siiski toru suuruse – minu parema käe keskmine näpp käis sinna kogu aeg vastu ning esimese päeva lõpuks oli see juba kergelt villis. Muidugi ei pruugi teistel kasutajatel olla sarnaseid kogemusi, sest minu käed, näpud ja kõik teised kehaosad on tavalise eestlase omast kaks korda suuremad.

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

Kuigi objektiiv peaks vastu pidama ka kergele vihmale ja liivatormile, siis katsetama seda ei hakanud, sest augusti keskpaigas Eestit tabanud puudeniitjast ja telgilennutajast torm kohe kindlasti  ei kvalifitseerunud enam kerge vihma alla ja seetõttu jäi EHHF-i teine õhtu mul enamjaolt siiski pildistamata. Kui see üks villis näpp nüüd välja arvata, siis jagub objektiivi kohta vaid kiidusõnu ning lõppkokkuvõttes ei ole oluline kui ägedat ja kallist tehnikat Sa kasutad, vaid olulisem sellest on hoopis inimene teisel pool kaamerat ning tema kogemus ja visioon.

 

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

Sony-FE-24-70mm-f-2.8-GM-photopoint

The post Sony FE 24-70mm f/2.8 GM objektiiviga Eesti Hip Hop Festivalil pilte püüdmas appeared first on Photopointi ajaveeb.

Kuumad kuulujutud: Nikoni arenduses olev hübriidkaamera on täiskaadersensoriga
autor: Lauri Veerde

See oli kaks kuud tagasi, kui Nikoni president Kazuo Ushida andis intervjuus teada arendusjärgus olevast tõsisemat tüüpi hübriidkaamerast. Sedasama fakti kinnitas Nikon mõni päev hiljem oma vastuses Dpreview veebilehele. Nüüd on keelepaelad valla päästnud Nikoni tootearenduse juht Tetsuro Goto, kes avas Hiina tuntud veebilehele xitek.com antud intervjuus uusi tahke arenduses oleva hübriidkaamera kohta.

“Täiskaadersensor on trend”, ütles hr Goto Nikonrumours veebilehe poolt tõlgitud intervjuus. “Kui Nikon tuleb välja hübriidkaameraga, siis saab see olema täiskaadersensoriga”. Selline väljaütlemine on igati loogiline jätk senistele spekulatsioonidele ja kuulujuttudele. Mäletatavasti kirjutas Photopointi ajaveeb juba 2015. aastal Nikoni arenduses olevast täiskaadersensoriga hübriidkaamerast. Hübriidkaameratele arvatakse viitavat ka patent nõgusast pildisensorist ning hiljutised patendid täiskaadersensoriga peegelkaamerale mõeldud objektiividele 52mm f/0.9 ja 36mm f/1.2.

Pärast täiskaadersensori juttu lisas hr Goto veel, et Nikonil ei ole uue kaamerasüsteemi välja töötamisel vaja kopeerida konkurente, sest ettevõttel endal on üle 60 aasta kogemusi ja oskusteavet selle kohta, milline üks kaamera peab olema. See olevat Nikoni suur eelis teatud konkurentide ees. Hr Goto tõi siinkohal näitena Sony hübriidkaamerate arenduse ja juhtis tähelepanu Sony mitmetele ebaõnnestumistele hea hübriidkaamerani (silmas peetakse Sony A9 hübriidkaamerat) jõudmisel. Nikonil, ütleb hr Goto, pole vaja palju uusi mudeleid turule tuua. “Meie keskendume kasutajate peamistele vajadustele ja teeme kaamera valmis”.

Muidugi läks hr Gotol seda öeldes meelest, et sarnaselt Sony läbipaistava peegliga kaamerasüsteemile on Nikonil endal luhtaläinud hübriidkaamerakatsetusena tagataskust võtta Nikon 1 kaamerasüsteem.

Selliste väljaütlemiste ja patentide avalikustamiste valguses tundub, et Nikoni uus hübriidkaamerakatsetus ei ole enam kaugel. Võimalik, et uudistoote avalikustamisajaks sihitakse koduturul toimuvat CP+ fotomessi 1. märtsil 2018.

Allikas: nikonrumours.com

The post Kuumad kuulujutud: Nikoni arenduses olev hübriidkaamera on täiskaadersensoriga appeared first on Photopointi ajaveeb.

Nikon on patenteerinud kaks täiskaadersensorile mõeldud objektiivi
autor: Oskari Värä

Kui mõni tootja annab sisse patenditaotluse, siis võib olla kindel, et keegi netiavarustest selle ka üles leiab. Seekord on jaapanlaste veebileht hi-lows-note avastanud, et Nikon on patenteerinud kaks täiskaader pildisensorile mõeldud objektiivi. Esimene neist on Nikon 52mm f/0.9 ning teine on Nikon 36mm f/1.2.

Kummaski objektiivis pole mitte midagi revolutsioonilist ega uut ning uudise tähtsus ei seisnegi selles. Samuti nagu ka eelmise patendi puhul, kui registreeriti objektiiv nõgusale pildisensorile, seostatakse ka kahte ülalmainitud objektiivi Nikoni tulevase hübriidkaameraga. Oleme juba näinud kolme objektiivi, millest kaks on kindlasti täiskaadersensoriga hübriidkaamerale ning nüüdseks on ka üpris kindel, et Nikoni väljahõigatud tulevane hübriidkaamera või mingi versioon sellest tuleb täiskaader pildisensoriga. Igal juhul on ees ootamas põnevad ajad ning praegused hübriidkaamerate turu valitsejad Sony, Panasonic, Olympus ja Fujifilm võivad oodata konkurentsi sest kuigi Nikon on innovatiivsuse poolest maha jäänud, ei saa neid siiski maha kanda. Samuti tuleb arvestada, et tegu on veel patentidega ning objektiivide tehnilistes andmetes võib tulla suuri muutusi.

Nikon 52mm f/0.9 skeem:

Nikon 36mm f/1.2 skeem:

Allikas: dpreview.com

The post Nikon on patenteerinud kaks täiskaadersensorile mõeldud objektiivi appeared first on Photopointi ajaveeb.

Kuumad kõlakad: Zeniti tulevane hübriidkaamera põhineb Leica SL mudelil
autor: Oskari Värä

Alles kuu tagasi kirjutasime, et hipsterite lemmik Zenit on tegemas tagasitulekut ning nüüd on seda kaamerat juba ümbritsemas mitmed kuulujutud. Tegu pole kindlasti mitte filmikaameraga, vaid lausa täiskaader pildisensoriga hübriidkaameraga. Kui veel kuu aega tagasi polnud veel kellelgi mingit aimu, milline kaamera olema hakkab või kus seda toodetakse, siis praegu on hakanud netiavarustes ringlema jutud, et tegu ei olegi ehk täiesti uue kaameraga.

Nimelt on USSRPhoto nimeline portaal saanud siseinfot otse KMZ tehasest, et tulev Zeniti mudel põhineb Leica SL kaameral. Tegu on täiskaadersensoriga hübriidkaameraga. Kui see vastab tõele, siis on tegu väga üllatava ning ambitsioonika plaaniga sest juttude järgi hakatakse mingeid objektiive ise arendama ning kaamera kere hakatakse samuti ise tootma. Vaid elektroonika kaamera sisse imporditakse Saksamaa ning Prantsusmaa ettevõtetelt. See tähendab ka seda, et kaamera disain võib tulla retrohõnguline ning vanu Zenite meenutav, mitte Leica SL koopia.

Loomulikult ei ole ümber bränditud kaamerad mitte midagi uut. Hasselblad on aastaid pannud Sony kaameratele enda kaubamärgi ning ka Leica on teinud tihedat koostööd Panasonicuga. Kuigi alguses räägiti, et kaamera saab hinnaks alla 1000€, siis praeguste kõlakate valguses ei ole see mitte mingil moel võimalik. Igal juhul on põnev jälgida, millise tootega välja tullakse ning kui kõlakad vastavad tõele, et kõik peale elektroonika toodetakse ise, võib kaamera siiski saada oluliselt madalama hinnalipiku kui Leica originaal.

Allikas: petapixel.com

The post Kuumad kõlakad: Zeniti tulevane hübriidkaamera põhineb Leica SL mudelil appeared first on Photopointi ajaveeb.

1 2 3 4 5 6 7 8 9