Fujifilm GFX 100 keskformaatkaamera toob 102 megapiksli suurused fotod, faasituvastusega teravustamise, 5-teljelise värinastabilisaatori ja 4K videorežiimi
autor: Lauri Veerde

Siin see on. 2018. aasta sügisesel Photokina messil esimest korda maailmale näidatud Fujifilm GFX 100 keskformaatkaamera on nüüd valmis ja jõuab turule juuni lõpus. See on 102 MP keskformaatsensori, sensoripõhise värinastabilisaatori, faasituvastusega autofookuse ja kuni 400Mbps 4K video salvestamise võimekusega profiklassi hübriidkaamera. Senise Fujifilmi keskformaatkaamerate pealiku Fujifilm GFX 50S aparaadiga võrreldes 2x suurema lahutusvõimega, suurusjärgus 2x suurema korpusega ja ligi 2x kallima hinnaga.

Fujifilm GFX 100 hübriidkaamera 102 MP sensor pildistab 11648 ח 8736 px suurusi faile. 16-bit Raw formaati saab sarivõttel klõbistada 2 kaadrit sekundis, 14-bit Raw faile aga 5 fps kiirusega. Olemas on intervallvõte ja 16 Film Simulation värviprofiili.

Tavaliselt on digitaalsed keskformaatsensoriga kaamerad ikka vähemal või rohkemal määral funktsionaalsuse ja kiiruse pildikvaliteedi nimel ohvriks toonud. Nagu aastate eest Pentax 645Z, nii on ka Fujifilm GFX teedrajav kaamera, sest suudab suurele sensorile ja mahukatele 100 MP failidele vaatamata funktsioneerida põhimõtteliselt sama hästi nagu täiskaadersensoriga profikaamera.

GFX 100 on esimene keskformaatsensoriga kaamera maailmas, millel on sensoripõhine värinastabilisaator. Ja mitte lihtsalt mingi algeline stabilisaator, vaid esimeste proovidasaanute sõnul väga hästi toimiv ja standardsetes CIPA testides 5.5 EV astme tõhusushinnangu saanud stabilisaator. See tuleb kasuks nii pildistades kui videot filmides.



Erinevalt Fujifilm GFX 50S kaamerast – millel on ainult kontrastipõhine autofookus – on uue GFX 100 kaamera sensoril faasituvastusega pikslid, mis katavad kogu sensori pinna – peaaegu 100% ulatuses. Tänu neile pikslitele teravustab Fujfilmi uus keskformaat 210% kiiremini.  Ja seda ükskõik kas kaadri keskel või päris ääres. Lisaks toimivad GFX 100 kaameras kõik automaatse teravustamise režiimid, mis on olemas näiteks Fujifilm X-T3 kaameras – jälgivast lukustuvast autofookusest kuni silmatuvastuseni. Sellist paindlikku autofookussüsteemi pole ühelgi teisel keskformaatkaameral.

Korpuse poolest matkib Fujifilm GFX 100 klassikalisi integreeritud horisontaalse akutallaga professionaalseid peegelkaameraid. Ka Fujifilmi uue keskformaadi korpusel on olulisemad nupud ja kettad dubleeritud. Vooluallikana saab kasutada ühte või kahte NP-T125 akut, mis koos suudavad täis laetuna anda voolu kuni 800 kaadri pildistamiseks.

Lisaks 3,2-tollisele puutetundlikule ja mõlematpidi nurga alla seatavale 2.36 px lahutusvõimega LCD-ekraanile on GFX100 kaameral veel kaks pisemat ekraani seadistuste vaatamiseks (üks suure LCD all ja teine kaamera peal). Eemaldatav elektrooniline pildiotsija on aga eriti detailse 5.76 MP ekraaniga. Seda pildiotsiojat saab ka vertikaalsihis nurga alla käänata. GFX 50S omanikud peaksid aga teadma, et sellele vanemale kaamerale uus pildiotsija oma võimsama ekraani tõttu ei sobi.



Fujifilm GFX kaameraga pildistamine erineb oluliselt seniste Fujifilmi profimate hübriidkaamerate kasutamiskogemusest – nimelt pole sellel enam eraldi kettaid ISO ja säriaja seadmiseks. GFX 100 kasutamine on nüüd sarnane Canoni või Nikoni või Sony digikaameratele – siin on eesmine ja tagumine valikuketas, mille abil saab elektrooniliselt seada avaarvu, säriaega ja muud. Pildistamisrežiime ongi sel kaameral ainult 4: manuaalne, avaprioriteet, säriajaprioriteet ja programmsäri. Nende režiimide vahetamine toimub pealmise LCD-ekraani kõrval oleva pisikese nupu abil.

Ka videorežiim on Fujifilm GFX 100 aparaadil keskformaatkaamerale mitteomaselt funktsionaalne. Kvaliteetseim video, mida see aparaat seesmiselt UHS II tüüpi SD-mälukaardile salvestada suudab, on 4K salvestis DCI või UHD vormingus kuni 30 kaadrit sekundis kuni 400Mbps andmesagedusega ja 10-bit 4:2:0 värvusinfoga. Välisesse salvestisse saab läbi HDMI salvestada ka 4:2:2 värvusinfoga klippe. Eriti muljetavaldav on fakt, et kaamera salvestab videot kogu suure sensori pinnaga ja vähendab selle siis vajalikku suurusesse – seetõttu võime sellelt kaameralt oodata väga detailset ja ilusat videopilti. Tasub ka meeles pidada, et videot salvestades aitab pilti stabiliseerida värinastabilisaator ja teravana hoida jälgiv autofookus.

Fujifilm GFX 100 hübriidkaamera seab keskformaatsensoriga fotoaparaatide lati uuele kõrgusele. Tavaliselt vaid aeglasmaks stuudio- või maastikutööks sobivatel keskformaatkaameratel on nüüd võimekas alternatiiv. GFX 100 on ju ultradetailse pildiga kaamera, mille kiire teravustamine ja värinastabilisaator lubab seda kasutada kasvõi pulmade pildistamisel ainsa kaamerana – backup kaameraks näiteks pisike kiire Fujifilm X-T3.

Tundub, et keskformaat võib olla tuleviku täiskaader. See tulevik maksab muidugi omajagu, sest Fujifilm GFX 100 kere ametlik soovituslik jaehind on 10 999€. Võib tunduda palju, kuid ei tasu ära unustada, et sarnaste tehniliste andmetega konkureerivad keskformaatkaamerad on umbes 3x kallimad.

Allikad: Fujifilm pressiteade; Fujifilmi tooteleht

 

Fujifilm GFX 100 hübriidkaamera tootefotod

The post Fujifilm GFX 100 keskformaatkaamera toob 102 megapiksli suurused fotod, faasituvastusega teravustamise, 5-teljelise värinastabilisaatori ja 4K videorežiimi appeared first on Photopointi ajaveeb.

Suur kevade ale valitud DJI toodetele kestab veel viimaseid päevi
autor: Elise Ader

DJI ametliku maaletoojana on meil põhjust meelde tuletada, et valitud DJI toodete suurepärased kevadhinnad kestavad veel 29. maini!

 

DJI OSMO Mobile 2

DJ Osmo Mobile 2 stabilisaator muudab nutitelefoni stabiliseeritud videokaameraks, mis teeb iga kaadri sujuvamaks ja professionaalsemaks. Tegemist on tõelise unistuste tööriistaga kõigile, kes soovivad enda nutitelefoniga tehtud videote kvaliteedi viia kõrgemale tasemele. Vloggeri või juutuberina ilmselt tead, et stabiilne ja korralik video tõstab ka selle usaldusväärsust ja vaadatavust. See hinnatud nutitelefonidele mõeldud videostabilisaator on hetkel kevadkampaania tulemusel 30€ soodsam kui muidu.

  • Universaalne disain, mis sobib 58,6–85 mm laiusega nutitelefonidele
  • 2600 mAh liitiumpolümeer aku kestab kuni 15 tundi järjest
  • Bluetooth 4.0 LE ühendus
  • DJI GO rakendus
  • 1/4″ statiivikinnitus
  • Gimbali kontrollitav tööulatus: kalle ette/taha: ±160°; külgkalle: ±155°
  • Gimbali mehhaaniline tööulatus: kalle ette/taha: ±170°; pööre: -90–70°; külgkalle: ±170°
  • Gimbali kontrollitav kiirus: 120°/s
  • Aku kestvus: 15 tundi (ideaaltingimustes)
  • Aku laadimisaeg: 2 tundi

 

Telli soodushinnaga DJI OSMO Mobile 2 veebikaubamajast tasuta koju/kontorisse »

 
DJI Ronin-S Essential Kit

Loomulikult pole vähem olulisem stabiilsus ka suuremate kaamerate puhul. Sellisel puhul võiks stabiilsuse saavutamiseks olla ideaalne abiline näiteks DJI Ronin-S Essential Kit, mis on hetkel tervelt 50 eurot odavam kui muidu. Essential Kit on odavam alternatiiv DPreview.com poolt 2018. aasta parimaks videotarvikuks kuulutatud DJI Ronin-S standardkitile, milles nagu nimi ütleb on olemas tegelikult kõik oluline, mida sujuva video tegemiseks vajad.

  • Võimekad mootorid stabiliseerivad kaamera kolmel teljel
  • Praktiline neljasuunaline juhtkang ja muud juhtnupud
  • Stabilisaator ei varja kaamera ekraani
  • Integreeritud fookuse seadistamine
  • Erinevad Timelapse režiimid
  • 360° liikumine kõigil telgedel
  • Kuni 12 tundi tööaega
  • Kiire ja lihtne stabiliseerimine
  • Kandevõime kuni 3,6 kg
  • Kompaktne ja kerge konstruktsioon

 

 

Telli soodushinnaga DJI Ronin-S Essential Kit veebikaubamajast tasuta koju/kontorisse »

 

Lisaks nendele on veel lühikest aega soodushinnad ka DJI Ronin-S -le ning Mavic 2 zoomile. Ronin-S on hetkel tervelt 150 eurot soodsama hinnaga  ja Mavic 2 zoom 100 eurot soodsam.

 



 

 

Tee head DJI diilid ära enne, kui need lõppevad ››

The post Suur kevade ale valitud DJI toodetele kestab veel viimaseid päevi appeared first on Photopointi ajaveeb.

Turule siseneb uus veekindel kompaktkaamera Olympus Tough TG-6
autor: Elise Ader

 

Lisaks populaarsele allveekaamerale Olympus TG-5-le on varsti turule sisenemas uus täiustatud versioon Olympus Tough TG-6, millega tootja jätkab traditsiooni valmistada turu parimaid veekindlaid kompaktkaameraid. Nagu oodata võis, on uuendused seotud peamiselt makro- ja veealuse pildistamisega. Uus kaamera tuleb pilti juuni lõpus ja tema hinnaks Photopointis saab olema 499 eurot. 

Uuel kaameral on muljetavaldavad omadused: väga hea pildikvaliteet (RAW-pildid), 4K video (Full HD formaadis 120fps) ja hea akukestvus. TG-6 kasuks räägib aga võrreldes eelkäijaga eelkõige see, et sellele on lisatud hunnik makro- ja allvee pildistamise režiime (kui Sa allvee- ja makropildistamises nii nõudlik ei ole, on endiselt hea valik ka uue kaameraga peaaegu identne ja sama sensoriga TG-5, mis on hetkel saadaval ka soodushinnaga).

TG-6 disain on sama, mis eelkäijal. Ainult, et LCD-ekraanil on nüüd suurem resolutsioon: 1,04 miljonit pildipunkti, mis on hulga teravam võrreldes TG-5 460 tuhande punktiga. Kaamera on veekindel kuni 15 m, löögikindel alates 2,4 meetrist, purunemiskindel kuni 100 kg ja külmumiskindel kuni -10 ° C. Nii nagu ka varasemal mudelil, on TG-6-l olemas GPS koos kompassi, manomeeteri, termomeeteri ja kiirendusanduriga, mille püütud andmed jälgimisfunktsioonil pildistades seotakse fotoga.

 

 

 TG-6 mikroskoobi režiimi on võrreldes TG-5ga edasi viidud: TG-6-l on võimekus suurendada subjekti rohkem kui 44x, samal ajal kui minimaalne teravustamiskaugus on 1 cm. See tähendab, et kaameraga on võimalik sarnaselt mikroskoobile näha aga ka pildistada asju, mida inimsilm ilma abivahendita ei seleta.

Kaamera võimaldab kasutada nii fookuse virnastamist kui ka kahveldamist, mille abil saab kogu võtte fookusesse võtta või laiendada fookusulatust hiljem. TG-6-l on ka kolm veealust valgebalansirežiimi: “madal”, “keskmine” ja “sügav”, mis aitavad teha värvikorrektuure vastavalt veesügavusest tulenevatele iseärasustele.  Kaamera kitsaskohad tunduvad olema väikesed. Välja on toodud, et ekraan võib kergelt kriimustuda ja et sellel puudub Bluetoothi ühilduvus.

Lisaks kaamerale endale pakub Olympus sellele erinevaid lisasid: objektiive, välklampe ja palju muud, et hakkama saada ka kõige nõudlikumates olukordades.

The post Turule siseneb uus veekindel kompaktkaamera Olympus Tough TG-6 appeared first on Photopointi ajaveeb.

Telli fotomeeneid -20% soodsamalt!
autor: Martin Krüünvald

fotomeened -20%

Sellel nädalavahetusel kuni 26. mai südaööni on fotomeenete kategooria tooted fotomeened.ee veebilehel lausa 20% soodsamad. Ideaalne võimalus teha oma sõbrale, pereliikmele, silmarõõmule või hoopis iseendale vahva ja meeldejääv kink.

Meisterda vahva kink ise! Meie fotomeenete valikust leiad laia valiku tooteid nagu kruusid, pusled, hiirematid, magnetid, t-särgid ning isegi mänguasjad. Kõigi nimetatud toodete peale saad lisada enda valikul pildi ja seda kas arvutist või Flickr’i, Facebooki/Google Photos albumist.

fotomeened -20%

Oleme teinud vahvate meenete tellimise eriti mugavaks, sest fotomeenete veebileht sai hiljuti kaasaegse välimuse ning super mugava kasutajaliidese. Sina vali toode ja pilt ning telli vahva kink otse koju kontorisse või sulle sobivasse Photopointi esinduskauplusesse.

Ja nüüd emotsioone loovaid fotomeeneid meisterdama – www.fotomeened.ee ›

*24.05 kuni 26.05.19 on ostukorvis kõik fotomeened kategooria tooted 20% soodsamad. Soodustus ei laiene seinapiltidele, kaartidele, kalendritele ja fotoraamatutele!

*Fotomeenete valmistamine võtab aega 5 päeva.

The post Telli fotomeeneid -20% soodsamalt! appeared first on Photopointi ajaveeb.

Karbist välja: Canon EOS 250D peegelkaamera
autor: Lauri Veerde

Nii et sa tahad endale peegelkaamerat. Et saaks kvaliteetset pilti teha ja objektiive vahetada. Võib-olla on sinu jaoks kõige paremaks aparaadiks äsja Photopointi jõudnud Canon EOS 250D

Selles postituses avame EOS 250D karbi ja vaatame üle selle kaamera head ning halvad küljed. Samuti võrdleme seda alternatiivsete Canoni peegel- ja hübriidkaameraga, mis 2019. aasta suvel samuti algaja fotohuvilise huviorbiidis olla võiksid. Kui oled endale vahetatavate objektiividega fotokaamerat valimas, siis saad allolevast ehk pisut juhatust.

 

Canoni peegelkaamerate valiku (ja tegelikult kogu peegelkaameraturu) kõige soodsam esindaja on EOS 4000D. Sellest õige pisut kallima hinnaga on Photopointis olemas EOS 2000D. Need kaks kaamerat võtsin karbist välja pisut enam kui aasta tagasi. Vaata see postitus üle siitsamast.

Käesolevas artiklis karbist välja võetav EOS 250D on nimetatud algtaseme kaameratest tuntavalt kallim, kuid samas ka tuntavalt parema funktsionaalsuse, pildikvaliteedi ja kasutamismugavusega. Seetõttu peaks EOS 250D peegelkaamera sobima inimesele kes ei rahuldu kõige soodsamaga. Fotohuvilisele, kes soovib kohe või tulevikus pisut tõsisemalt pildistamise või video salvestamisega tegeleda.

Canon EOS 250D, EOS 2000D ja EOS 4000D omaduste võrdlus

Canon EOS 250D  Canon EOS 2000D  Canon EOS 4000D
 Sensor 24 MP  24 MP  18 MP
 Pildiprotsessor DIGIC 8  DIGIC 4+  DIGIC 4+
 ISO ulatus 100-25600
Võimendusega ISO 51200
 100-6400
Võimendusega ISO 12800
 100-6400
Võimendusega ISO 12800
 Teravustamine 9 teravustamispunkti
Keskmine risttüüpi
Faasituvastusega autofookus + näo ja silmatuvastus Live View režiimis
 9 teravustamispunkti
Keskmine risttüüpi
Kontrasttuvastus Live View režiimis
 9 teravustamispunkti
Keskmine risttüüpi
Kontrasttuvastus Live View režiimis
Sarivõte Maksimaalselt 5 fps
JPG failid kuni mälukaart täitub
6 RAW faili järjest
Maksimaalselt 3 fps
150 JPG faili järjest
6 RAW faili järjest
Maksimaalselt 3 fps
JPG failid kuni mälukaart täitub
6 RAW faili järjest
Time-lapse Jah Ei Ei
 Optiline pildiotsija 95% kaadri katvust
0.80x suurendust
Dioprikorrektsiooniga
 95% kaadri katvust
0.80x suurendust
Dioprikorrektsiooniga
 95% kaadri katvust
0.80x suurendust
Ilma dioptrikorrektsioonita
 LCD ekraan 3″, 1 040 000 px, puutetundlik, välja keeratav ja pööratav  3″, 920 000 px  2.7″, 230 000 px
 Välklamp Juhtarv: 9.2
Punasilmsuse vähendamine eraldi tule abil
 Juhtarv: 9.2
Punasilmsuse vähendamine eraldi tule abil
 Juhtarv: 9.2
Punasilmsuse vähendamise funktsiooni ei ole
 Videorežiim 4K video (25 või 23,98 fps)
1920 x 1080 (30, 25, 24 fps)
H.264 koodek, helitugevust saab manuaalselt seada, 3,5mm mikrofonisisend, Integreeritud stereomikrofon.
1920 x 1080 (30, 25, 24 fps)
H.264 koodek, helitugevust saab manuaalselt seada, integreeritud monomikrofon.
 1920 x 1080 (30, 25, 24 fps)
H.264 koodek, helitugevust saab manuaalselt seada, integreeritud monomikrofon.
Juhtmevaba ühenduvus WiFi + Bluetooth WiFi + NFC WiFi
Vooluallikas/vastupidavus LP-E10/1070 LP-E10/500 LP-E10/500

 

Canoni kolme soodsamat kaamerat omavahel võrreldes näeme juba olulisematest omadustest, et EOS 250D on teistest peajagu üle. Esmapilgul vaadates võib tunduda, et EOS 2000D ja 250D pildisensorid on sarnased – mõlemal on ju 24 megapikslit lahutusvõimet.

Lahutusvõimele vaatamata on need sensorid tegelikult väga erinevad – EOS 250D kiip on nn Dual AF võimekusega – see tähendab et sensorile on integreeritud pikslid, mis aitavad kaasa kiirele autofookusele LCD-ekraani abil pildistades või filmides. Samuti on EOS 250D sensor koostöös palju uuema Digic 8 pildiprotsessoriga võimeline märksa kvaliteetsemateks piltideks kõrgete ISO tasemete juures.

 

Canoni kaameraid vaadeldes on tegelikult veel kaks aparaati, mis EOS 250D mudelile kõva konkurentsi pakuvad. Esimeseks neist on Canon EOS 200D. See on EOS 250D vanem versioon – need kaks erinevad teineteisest vaid pildiprotsessori poolest. Pildiprotsessor annab uuemale 250D aparaadile kaks eelist: 4K video ja silmatuvastusega autofookuse. Kõik muu on neil kahel kaameral sama. Seega: kui sulle piisab 4K video asemel ka Full HD videost ja sa silmatuvastusega autofookust tingimata ei vaja, siis võid vabalt osta ka pisut soodsama hinnaga vanema mudeli Canon EOS 200D. Seni, kuni seda veel müügil on.

 

Vasakul Canon EOS 250D peegelkaamera, paremal Canon EOS M50 hübriidkaamera.

Teine Canoni aparaat, mis uuele EOS 250D kaamerale kõva konkurentsi pakub, on hoopis hübriidkaamera. Canon EOS M50. Nii funktsionaalsuse kui ka hinnataseme poolest on EOS 250D ja M50 väga sarnased kaamerad. EOS 250D kaamerat võibki tegelikult vaadelda kui M50 kaamerat peegelkaamera kestas. EOS 250 peegelkaamera plussideks hübriidi ees on määratult suurem objektiivide valik ja aku kestvus. Olenevalt eelistustest võib EOS 250D plussiks olla ka optiline pildiotsija. EOS M50 on aga kompaktsem ja paindlikuma autofookusega.

 

Keskendume aga nüüd EOS 250D peegelkaamerale. Karbis on: kasutusjuhend, garantiitalong, musta värvi Canon EOS 250D peegelkaamera,  EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM komplektobjektiiv, toitekaabel, akulaadija, aku ja kaamerarihm.

 

Canoni sõnul on EOS 250D “maailma kõike väiksem välja keeratava ekraaniga peegelkaamera”. Pange tähele, et see “kõige väiksem” kehtib mitte kõikide peegelkaamerate kategoorias, vaid kitsas “välja keeratavate ekraanidega peegelkaamerate” segmendis. Sellest kitsendusest hoolimata on EOS 250D tõesti meeldivalt pisike. Mitte odavalt pisike, sest mõnusalt kummeeritud pinnad ja kvaliteetselt liikuvad nupud-rattad loovad hea kasutamiskogemuse.

 



Canon EOS 250D on müügil erinevate objektiividega. Kõige soodsam on osta kaamera, millega komplektis üldse mingit objektiivi ei olegi. See on hea variant juhul, kui sul juba on mingi Canoni objektiiv olemas.

Järgmine võimalus on kõige soodsama EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 DC III objektiiviga komplekt. Võimaluse korral võiks seda objektiivi vältida, sest sellel pole värinastabilisaatorit ja STM teravustamismootori puudumisest tingituna on autofookus pildistamisel (LCD-ekraani kasutades) või filmimisel aeglane.

Kõige optimaalsem komplekt ongi tõenäoliselt seesama, mille me siin postituseski karbist välja võtame: Canon EOS 250D koos EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM komplektobjektiiviga. Sellel objektiivil on satandardne enimkasutatav suumivahemik, värinastabilisaator ja igas olukorras kiiret autofookust võimaldav STM teravustamismootor.

Lisaks neile kolmele komplektile on EOS 250D Photopointis olemas veel igasuguste erinevate objektiividega. Näiteks koos Tamron 18-200mm VC objektiiviga, et saaks ka kaugemal asuvaid objekte lähedale suumida. Või siis eriti võimsa suumiga Tamron 16-300mm objektiiviga komplekt. Kõiki olemasolevaid komplekte saab vaadata siit.

 

Juhtnuppude ja käsitlemise poolest – nii korpuse kui ka ekraanimenüüde osas – on EOS 250D identne oma eelkäija 200D peegelkaameraga.

Kõik, mida algaja – või isegi natuke edasijõudnud – fotohuviline vajab, on EOS 250D kaameras olemas. See on Canoni soodsaim aparaat, millel on välja keeratav ekraan, 3.5mm mikrofonisisend, time-lapse videote salvestamise funktsionaalsus ja muidugi 4K video. Samuti on 250D Canoni soodsaim kaamera, millel on üllatavalt hästi toimiv jälgiv teravustamine foto- ja videorežiimis. Isegi automaatne silmatuvastus on teravustamisel olemas – esimest korda Canoni algtaseme peegelkaameras.

Loomulikult saab seda silma- ja muud jälgivat teravustamist aga kõige efektiivsemalt kasutada ikkagi Live View režiimil LCD-ekraanilt kadreerides. Optilisest pildiotsijast läbi vaadates näeme seal kaadri keskel ikka 9 teravustamispunkti, milledest keskmine toimib kõige paremini, ülejäänud pisut halvemini. Just teravustamise mõttes olekski ehk EOS 250D asemel parem valida hoopis hübriidkaamera EOS M50. Selle puhul pole ju vahet, kas pildistad ekraanilt või vaatad läbi elektroonilise pildiotsija – autofookus on mõlemal puhul sama võimekas.

 



לhenduspesadest on EOS 250D juures vast kõige tähelepanuväärsem 3.5mm audiosisend. Tänu sellele saab kaamerasse ühendada välise mikrofoni ning filmitud video juurde kvaliteetsema heli salvestada. Sealsamas vasakul pool kummist katte all on ka pisem ühenduspesa distantspäästiku ühendamiseks.

Vasakul pool on Micro USB pesa – selle abil saab failid ilma mälukaarti kaamerast eemaldamata arvutisse tõmmata. USB-pesa kaudu kahjuks EOS 250D akut laadida ei saa, laadimiseks on ainus võimalus kasutada komplektis olevat laadijat. Sama katte all on ka HDMI pesa – selle kaudu saab muuseas salvestada välisesse videosalvestisse kvaliteetsemat 4K videot.

 

Kaamera ülemisel paneelil on juhtnupud ja kettad üsna standardsed. Tähelepanu väärivad siin vaid kaks asja. Esiteks on välgukingalt puudu see kõige keskmine kontakt. See tähendab, et EOS 250D ei ühildu näiteks kolmandate tootjate stuudiovälklampide saatjatega ega ka kõikide muude tarvikutega, mis just seda keskmist ühenduskontakti andmevahetuseks kasutavad.

Teine, vähem oluline muudatus on võrreldes 200D kaameraga toiminud programmiratta juures. Sealsetest valikutest on kadunud CA (Creative Auto) ja ilma välguta pildistamise režiim. Esimene on kolinud rohelise režiimi valikutesse, välgukeeldu pole 250D kaameral aga enam vaja, sest välklamp ei avane uue kaamera puhul automaatselt, vaid ainult siis kui kasutaja selle ise sõrmega avab.

 

Peegelkaamera üheks plussiks hübriidkaamera ees on aku kestvus. Seda muidugi ainult optilise pildiotsijaga pildistamise korral. Canon EOS 250D kasutab üsna tagasihoidliku suurusega LP-E17 liitiumakut, kuid sellega saab TIPA ametliku testi kohaselt ühe laadimisega teha 1070 fotot. Hübriidkaamerate kontekstis on see ulmeliselt palju.

 

Kui aku täis, siis sisesta see kaamerasse allosas asuva luugi alla. Sealsamas on ka SD mälukaardi pesa.

 

Tagaküljel on Canoni standardsed juhtnupud – ei midagi erutavat. Testitult töökindel värk. Korraliku lahutusvõimega (see tähendab, et kenasti terava pildiga) LCD-ekraan on (erinevalt soodsamatest 4000D ja 2000D kaameratest) puutetundlik. See on oluline, sest Canoni puutetundlik ekraan on üldse kõikide kaameratootjate puuteekraanidega võrreldes kõige paremini kasutatav. Näpuga saab valida nii kiireid seadistusi, peamenüü väiksemaidki detaile kui ka muidugi taasestitusrežiimil suurendada ja sõrmega paremale-vasakule vedades eelmisi-järgmisi pilte vaadata.

 

Lisaks puutetundlikkusele saab ekraani ka enda pesast välja käänata – selleks, et seda nurga alla seades näiteks mugavamalt madalaid rakursse kadreerida või siis miks mitte iseennast kaadrisse mahutada. Kaamerat fotokotti pistes saab ekraani aga tagurpidi oma pesasse keerata vältimaks selle kriimustumist.

 

Canon EOS 250D kaameral on kaks erinevat kasutajaliidest (kasutajaliides tähendab ekraanil kuvatavat menüüde- ja valikute süsteemi). Esimene on tehtud algajate eelistusi silmas pidades. Selles on kasutatud valget tausta, värvilisi ja suuremaid ikoone, vähem erialatermineid ja lühendeid jne. Teine on Canoni standardne kasutajaliides, kus kiirmenüüd ja menüüd on kompaktselt ja loogiliselt, tõsisemale fotohuvilistele arusaadavas keeles ja järjestuses musta põhja peal.

Vaikimisi on kaamera algajale suunatud kasutajaliidese režiimis, kuid seda saab väga lihtsasti muuta peamenüüst. Kliki peamenüü lahti (nagu ülaloleval pildil) ja mine kõige viimase, rohelise vahelehe juurde. Sealt saad lülitada pildistamisparameetrite kuvamist ja peamenüüd “Guided” režiimilt “Standard” režiimile.

Guided režiimis on kaamera peamenüü tehtud lihtsamaks. Igale alajaotusele on lisatud selgitustega avaekraanid nii et fotograafiakaugematel pildistajatel oleks lihtsam orienteeruda.

 

Rohelises automaatrežiimis on kohe pildistamisvalikutes näha “Creative Assist” valik. Sealt saab siseneda menüüsse, mille abil on Canon püüdnud kaamera parameetrite seadistamise lihtsaks teha. Lihtsaks neile, kes ava, ISO, säriaja ja värvustasakaalu mõjust fotole veel päris aru ei saa. Siin saab slaiderite ja seletavate ikoonide abil seadistada taustahägusust, heledust ja muid visuaalseid aspekte.

 

Programmiratast keerates saab valida seitsme põhilise režiimi vahel. Muuhulgas saab kaamera siit lülitada ka manuaalsele või poolmanuaalsele juhtimisele.

 

Manuaalsematel režiimidel on menüüdel juba teistsugune, fotograafidele tuttavam välimus. Näiteks kiirmenüü (Q-nupule vajutades) reastab 10 olulisemat parameetrit, mida on siis hea näpuga ekraanilt valida ja seadistada.

 



Videorežiimis filmib EOS 250D nüüd tõepoolest ka 4K videot. Tuleb aga tähele panna, et 4K režiimis toimivad teravustamisel ainult “tracking” ja “1-point” valikud. “spot” ja “zone” valikuid sisse lülitada ei saa.

 

Canon EOS 250D on eeskujulik peegelkaamera. Selle tehnilistes andmetes ei ole küll mitte midagi revolutsioonilist, kuid selle kõik osad moodustavad terviku mis on algajama fotohuvilise jaoks üsna ahvatlev.

לhte omadust võib EOS 250D puhul aga siiski eriliselt esile tõsta. See on omadus, mille poolest Canoni algtaseme kaamera on üle kõikidest teistest fotoaparaatidest. Nimelt on Canon suutnud luua visuaalselt lihtsa, intuitiivselt sõrmega kasutatava, rohkete juhistega kasutajaliidese, mis kaamera parameetrite muutmise algaja jaoks lihtsamaks muudab. Vähemalt juhul, kui see algaja hästi inglise keelt mõistab, sest kõik need juhised ja tekstid on ju siiski inglise- või mõnes muus võõrkeeles.

Ja kui pildistaja on juba oma fotoaparaadiga kohanenud, Photopointi poolt kaameraga tasuta kaasa antava veebipõhise fotokursusegi läbi teinud, võib ta rahulikult, ilma uut kaamerat ostmata, lülitada EOS 250D kaamera “Guided” režiimilt “Standard” režiimile. Ja nautida pildistamist samamoodi kohaldatud menüüde ja valikutega, nagu mitu korda enam maksva Canoni profikaameraga.

The post Karbist välja: Canon EOS 250D peegelkaamera appeared first on Photopointi ajaveeb.

1 2 3 4 5 6 7 8 9